Jääkiekko ja rasismi

  • 54 226
  • 364

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Palaan tähän aiheeseen omalta osaltani viimeisen kerran. Kun ei haluta ymmärtää ja ollaan fanaattisia, niin järkevää keskustelua on turha odottaa.

Miksi tuomareita pitäisi syyttää,jos he eivät kuulleet mitään? Olisiko tuomareiden pitänyt valehdella, että he kuulivat, koska n-sana on sellainen taikasana, että se ohittaa kaiken ja ihmisiä voidaan tuomita ilman todisteita.

Sinuakin muistutan Ville Peltosen huuteluista. Eikö kannattaisi noudattaa jonkinlaista linjaa oman moraalin suhteen?

Kuka ei halua ymmärtää ja on fanaattinen? Kirjoitustesi perusteella sinä et oikeasti ymmärrä, mistä tässä on kysymys. Tai sitten sinulle rasistisilla huuteluilla ei ole väliä, koska joku muu huutaa kentällä, että "mutsis on huora". Tällaisistakin huudoista voisi muuten antaa penalttia ja ehkäpä vielä pelikiellon kaupan päälle, niin loppuisi tällaisten älyttömyyksien huutelu muutenkin. Huorittelu ei kuitenkaan ole laitonta eikä sitä ole säännöissä erikseen kielletty. Rasismi on yksinkertaisesti väärin, plus se on myös laitonta.

Minä olen seurannut tätä keissiä ja nähnyt mm. Jääkiekkoliiton viestintää alusta asti. Tässä on tehty virheitä monella tasolla alusta saakka liiton toimesta. Ja nyt niihin puututaan, tavalla tai toisella. En tiedä, oletko itse oikeasti rasisti, mutta sellaisen kuvan kirjoituksistasi saa. Miksi uskot liiton päin persettä jälkikäteen laadittuja selityksiä, kun asian ollessa tuore, on kommentoitu ihan toisella tavalla? Jos tuomari on tuoreeltaan sanonut kuulleensa huuteluja, millä valtuuksilla sinä kumoat nämä kommentit? Koska Jääkiekkoliiton lausunnossa sanotaan toisin? Jääkiekkoliittohan ei voi toimia väärin tai huonosti. Ei edes viestinnässään.

Minä tuomitsen kaikki rasistiset huutelut. Tämä käsillä oleva asia ei nyt kuitenkaan koske aikuisia Liiga-jääkiekkoilijoita ja heidän huuteluitaan yli vuosikymmen sitten, vaan tämä koskee lapsia ja Jääkiekkoliiton toimintaa lapseen kohdistuneessa rasistisessa huutelussa kaudella 22-23. Voisi kuvitella, että jos olet ollut erityisen huolissasi Ville Peltosen väitetyistä huuteluista, olisit tehnyt asiasta rikosilmoituksen silloin. Mutta luulen, että se ei nyt palvele tässä sinun agendaasi ollenkaan. Poliisihan tutki tätä keissiä kovin kattavasti silloin, että varmaan silloin on kaikki mahdolliset huutelut ja muut motiivit tongittu juurta jaksain.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Palaan tähän aiheeseen omalta osaltani viimeisen kerran. Kun ei haluta ymmärtää ja ollaan fanaattisia, niin järkevää keskustelua on turha odottaa.

Miksi tuomareita pitäisi syyttää,jos he eivät kuulleet mitään? Olisiko tuomareiden pitänyt valehdella, että he kuulivat, koska n-sana on sellainen taikasana, että se ohittaa kaiken ja ihmisiä voidaan tuomita ilman todisteita.

Sinuakin muistutan Ville Peltosen huuteluista. Eikö kannattaisi noudattaa jonkinlaista linjaa oman moraalin suhteen?
Rasistisen huutelun kohdalla taitaa säännöissä olla ettei tuomarin tarvitse tätä itse edes kuulla.

Liitto lähetti juhlavan manifestin miten ruohonjuuritasolla tulee puuttua tällaiseen paskaan. Eivät ole tosin itse valmiita tekemään mitään. Tai varmaan olisivat jos kaikki energia ei menisi Antilan toilailuiden ja käyttäytymiskyvyttömyyden peittelyyn. On alkanut huutamaan mullekin hallin käytävällä. Luuli toiseksi ihmiseksi enkä liittynyt tapaukseen josta möyhösi lainkaan. Kun hänelle tämä selvisi niin eipä edes pahoitellut vaan löysi kohteensa ja sama möyhyäminen päälle. Kertoo tyypistä kaiken. Liittohan ei vastannut sitten tästä annettiin palautteeseen muuta kuin että herra Antila näkee asian toisin. Liitossa ei tapahdu mitään järkevää ennenkuin tuo mätäpaise on siirretty toimestaan sivuun ja energiaa riittää muuhunkin kuin hänen suojelemiseen.

Mikä vittu sinun ongelmasi on että yrität niputtaa jonkun 20-vuotta vanhan liigahuutelun 13-vuotiaiden lasten peliin? Kas kun et ota kontekstiin Liivikin ”Gypsy” huutelua kymmenen vuoden takaa. Olisi tuoreempi esimerkki. Ihan yhtä relevanttia olisi puhua tuostakin. Ihan vihjeenä ettei Liigan ottelut kuulu jääkiekkoliitolle joka tässä casessa toilailee. Siksi noista huuteluista on esim Liivikille pelikieltoakin rapsahtanut.

Ja en ole fanaattinen. Olen vain totaalisen vittuuntunut siihen että yhden ihmisen annetaan aiheuttaa liiton leivissä jatkuvaa mainehaittaa koko lajille.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Rasistisen huutelun kohdalla taitaa säännöissä olla ettei tuomarin tarvitse tätä itse edes kuulla.

En löytänyt tällaista pikaisella vilkauksella säännöistä, enkä erotuomarin ohjekirjasta. Säännöissä oli neljä kohtaa, jotka sisälsivät sanan rasismi. Yksi käsitteli peliasuja, toinen mv:n varusteita, kolmas ja neljäs ottelurangaistusta rasistisesta loukkauksesta.

Voihan tuo mainitsemasi siellä olla, mutta en sitä löytänyt kun en koko kirjaa lukenut.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En löytänyt tällaista pikaisella vilkauksella säännöistä, enkä erotuomarin ohjekirjasta. Säännöissä oli neljä kohtaa, jotka sisälsivät sanan rasismi. Yksi käsitteli peliasuja, toinen mv:n varusteita, kolmas ja neljäs ottelurangaistusta rasistisesta loukkauksesta.

Voihan tuo mainitsemasi siellä olla, mutta en sitä löytänyt kun en koko kirjaa lukenut.
Tämä oli lainattu sieltä alkupään uutisoinnista suoraan että on velvollisuus puuttua samantien vaikka ei itse kuulisi huutelua. Koski myös katsomohuutelua ja siihen liittyviä toimenpiteitä. Vai oliko tuossa sotkettu se liiton oma manifesti jossa oli käyty tuo läpi? Siellähän oli pelistä poiston, pöytäkirjamerkinnän, toimihenkilöiden kanssa pelin jälkeiset läpikäynnit mainittu. Myös katsomon tarvittaessa tyhjentäminen oli mainittu.

Junnupeleissä kun vedetään kahdella, pahimmillaan yhdellä tuomarilla niin tuuri pitää käydä jos tuomari sattuu tuollaisen ylipäätään kuulemaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
On alkanut huutamaan mullekin hallin käytävällä. Luuli toiseksi ihmiseksi enkä liittynyt tapaukseen josta möyhösi lainkaan. Kun hänelle tämä selvisi niin eipä edes pahoitellut vaan löysi kohteensa ja sama möyhyäminen päälle. Kertoo tyypistä kaiken. Liittohan ei vastannut sitten tästä annettiin palautteeseen muuta kuin että herra Antila näkee asian toisin. Liitossa ei tapahdu mitään järkevää ennenkuin tuo mätäpaise on siirretty toimestaan sivuun ja energiaa riittää muuhunkin kuin hänen suojelemiseen.

Pirkka vaikuttaa mukavalta ihmiseltä. Anger managementille tilausta? Tuollaista jätkää olisi kyllä kiva käydä pohkeille koputtelemassa, että ootko viime aikoina pillua saanut. Se olisi toki kiusaamista.
 

Sunflower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aate. Fanaattinen liiton mies.
Minä tuomitsen kaikki rasistiset huutelut. Tämä käsillä oleva asia ei nyt kuitenkaan koske aikuisia Liiga-jääkiekkoilijoita ja heidän huuteluitaan yli vuosikymmen sitten, vaan tämä koskee lapsia ja Jääkiekkoliiton toimintaa lapseen kohdistuneessa rasistisessa huutelussa kaudella 22-23. Voisi kuvitella, että jos olet ollut erityisen huolissasi Ville Peltosen väitetyistä huuteluista, olisit tehnyt asiasta rikosilmoituksen silloin. Mutta luulen, että se ei nyt palvele tässä sinun agendaasi ollenkaan. Poliisihan tutki tätä keissiä kovin kattavasti silloin, että varmaan silloin on kaikki mahdolliset huutelut ja muut motiivit tongittu juurta jaksain.
En minä ole ollut huolissani. Sinun luulisi olevan, koska olet jyrkästi tuota mieltä. Minusta jonkun kutsuminen talebaaniksi ei ole rikos, eikä se varmaan poliisinkaan mielestä tuolloin ollut. He tutkivat pahoinpitelyä, jossa Peltosta oli vahingoitettu fyysisesti, eivät he tutkineet tuhmien huuteluita. "Mutsis/vaimos on huora" huutelu on muuten laitonta, kunnianloukkaus. Myös toisen kutsuminen huoraksi, homoksi ym. on rikos, kunnianloukkaus.

Tässä väitetty huutelija on muuten alaikäinen. Sekään ei lievennä ilmeisesti raivoanne. Jos pikkulapsi sanoo leikkikentällä toista "n-sanalla" niin ei muuta kuin lapsi ja vanhemmat oikeuteen. Niin ja tässä tapauksessa tuomarit eivät ole kuulleet nimittelyä. Se vaadittaisiin,että sääntöjen mukaan asiasta voitaisiin sanktioida.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
En minä ole ollut huolissani. Sinun luulisi olevan, koska olet jyrkästi tuota mieltä. Minusta jonkun kutsuminen talebaaniksi ei ole rikos, eikä se varmaan poliisinkaan mielestä tuolloin ollut. He tutkivat pahoinpitelyä, jossa Peltosta oli vahingoitettu fyysisesti, eivät he tutkineet tuhmien huuteluita. "Mutsis/vaimos on huora" huutelu on muuten laitonta, kunnianloukkaus. Myös toisen kutsuminen huoraksi, homoksi ym. on rikos, kunnianloukkaus.

Tässä väitetty huutelija on muuten alaikäinen. Sekään ei lievennä ilmeisesti raivoanne. Jos pikkulapsi sanoo leikkikentällä toista "n-sanalla" niin ei muuta kuin lapsi ja vanhemmat oikeuteen. Niin ja tässä tapauksessa tuomarit eivät ole kuulleet nimittelyä. Se vaadittaisiin,että sääntöjen mukaan asiasta voitaisiin sanktioida.
Kukaan ei ole ollut tuota huutelun suorittanutta lasta haastamassa oikeuteen. On vain mietitty mikä Jääkiekkoliittoa oikein vaivaa kun ei osata hoitaa asioita mitenkään järkevästi. Myöskään se ei oikein käy perusteena sille että kaikki huutelu on sallittavaa että niin on aiemminkin ollut. Eli kun siellä on haukuttu muita pelaajia homoiksi, neekereiksi, huoriteltu pelaajien vaimoja sekä äitejä ja muutenkin käytetty törkeää kieltä niin se olisi jatkossakin ihan hyväksyttävää.

Toki viime marraskuussa kirjoitetussa jutussa ainakin noiden Pelicans junnujen valmentaja sanoo tuomarin myöntäneen että oli kuullut huutelun:

"VALMENTAJAN mukaan hän oli ilmoittanut tuomareille, ettei hyväksy pelaajiin kohdistuvaa rasismia yhtään.

– Toinen tuomareista myönsi kuulleensa solvauksen, muttei kertomansa mukaan osannut nimetä huutajaa. En saanut tuomareilta mitään ohjetta tai kehotusta ottelun jatkamisesta, vaan tuomarit poistuivat toimitsija-aitioon tekemään jotain, valmentaja selvittää."

 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Pirkka vaikuttaa mukavalta ihmiseltä. Anger managementille tilausta? Tuollaista jätkää olisi kyllä kiva käydä pohkeille koputtelemassa, että ootko viime aikoina pillua saanut. Se olisi toki kiusaamista.
Ei jaksa alentua samalle tasolle. Naurussa oli lähinnä pidättämistä kun ei ollut edes sen joukkueen vaatteet päällä jonka joukkueenjäseneksi minua luuli vaan ihan eri värit niskassa. Paremmalla onnella sitten ensi kerralla, mitä muuta tuohon voi sanoa?
 

Glove

Jäsen
Mikähän siinä on kun valmentaja sanoo, että tuomari oli kuullut, mutta liitto sanoo, että ei. Kumpi valehtelee?
 

Teikel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers&Barkov
Kuka ei halua ymmärtää ja on fanaattinen? Kirjoitustesi perusteella sinä et oikeasti ymmärrä, mistä tässä on kysymys. Tai sitten sinulle rasistisilla huuteluilla ei ole väliä, koska joku muu huutaa kentällä, että "mutsis on huora". Tällaisistakin huudoista voisi muuten antaa penalttia ja ehkäpä vielä pelikiellon kaupan päälle, niin loppuisi tällaisten älyttömyyksien huutelu muutenkin. Huorittelu ei kuitenkaan ole laitonta eikä sitä ole säännöissä erikseen kielletty. Rasismi on yksinkertaisesti väärin, plus se on myös laitonta.

Homottelu on ainakin sanktioitu. Muutama vuosi sitten "Vitun homo!" laitakahinassa huudettuna toi ottelurangaistuksen ja yhden pelin pelikiellon. Muistaakseni kyseessä oli u14 peli Pirkanmaalla.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Tässä ketjussa melua asiasta pitää parisen kymmentä asiaan fanaattisesti suhtautuvaa kirjoittajaa ja julkisuudessa muutama toimittaja.
Ainoa fanaattisesti asiaan suhtautuva kirjoittaja olet kylläkin sinä, tunteella suhtautuu useampi, ja sitten on näitä meikäläisiä, joita vaan yksinkertaisesti whituttaa katsella kuinka ylivertaisuusharhan vallassa oleva JKL perseilee vuodesta toiseen! Täältä tähän, sano…
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos sä olisit kauempaa lukenut, niin kirjoitin sinne, että rasistisen huutelun tekijä oli oman seuransa puhuttelussa tekonsa takia.

Mikä tuon puhuttelun syy ja sisältö on ollut? Käsittääkseni pelaaja on myöntänyt solvanneensa Pelicans-pelaajaa mutta kieltänyt solvauksen rasistisen luonteen.

Kai tuon ikäisiä puhutellaan valmennuksen ja/tai joukkueenjohdon toimesta erilaisista solvauksista, vaikka kyse olisi luonteeltaan sellaisesta solvauksesta, jonka nähdään olevan vähemmän vakava kuin rasistinen huutelu.

Mihin perustuu ilmeisen yleinen palstalaisten näkemys, että puhuttelussa on juurikin ollut kyse ja selvyys rasistisesta huutelusta? Jos LeKiläisillä on jonkin sortin selvyys, että pelaaja on käyttänyt rasistista loukkausta, niin kaiken järjen mukaan olisivat tuoneet sen liiton tietoon selvitysten yhteydessä.

Luulisi, että lasten joukkueissa pelaajia kaitsetaan vähän väliä erilaisesta epäasiallisesta käyttäytymisestä. En minä ainakaan haluaisi lapseni harrastavan sellaisessa ympäristössä, jossa monipuolinen solvaaminen on OK, kunhan muistaa välttää rasististen termien käyttöä. Sen takia pidän puhuttulua tuollaisen tilanteen jälkeen täysin normaalina toimenpiteenä, vaikka pelaaja olisi huutanut toiselle ”vitun läski” tai muuta vastaavaa.
 
Viimeksi muokattu:

Sunflower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aate. Fanaattinen liiton mies.
Ainoa fanaattisesti asiaan suhtautuva kirjoittaja olet kylläkin sinä, tunteella suhtautuu useampi, ja sitten on näitä meikäläisiä, joita vaan yksinkertaisesti whituttaa katsella kuinka ylivertaisuusharhan vallassa oleva JKL perseilee vuodesta toiseen! Täältä tähän, sano…
Vai olen minä fanaattinen kun yritän kertoa, että liitto toimi aivan oikein. Selvä! Varmaan olen rasisti ja natsi. Tiesittekö muuten, että rasistiksi ja natsiksi nimittely on myös kunnianloukkaus.

En tiedä, miten tämän rautalangasta vääntäisi. Kun tuomarit eivät ole kuulleet mitään huutelua, niin sääntöjen mukaan mitään rangaistavaa ei ole tapahtunut. Jos tässä tapauksessa kuunneltaisiin vain uskottaisiin vain yhtä osapuolta, eli Pelicansia, niin silloin myös muissa tapauksissa sanktioihin riittäisi toisen osapuolen sana. Se koukkasi sanoisi toinen osapuoli, selvä, annetaan jäähy kun kerran niin sanottiin toisen joukkueen puolesta tapahtuneen.

En tiedä trollaatteko, vai ettekö tosiaan ymmärrä?

Jos sinusta Jääkiekkoliitto perseilee ja on peräti rasistinen, ehkä jopa natsistinen organisaatio, niin sinun luulisi pysyvän kaukana sellaisesta lajista.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Selvä! Varmaan olen rasisti ja natsi. Tiesittekö muuten, että rasistiksi ja natsiksi nimittely on myös kunnianloukkaus.
Sitten vaan teet tutkintapyynnön itsestäsi, kun tuossa nyt kerran näköjään nimittelet itseäsi rasistiksi ja natsiksi. Syyttäjä sitten vie asiaa eteenpäin tai sitten ei.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Jos sinusta Jääkiekkoliitto perseilee ja on peräti rasistinen, ehkä jopa natsistinen organisaatio, niin sinun luulisi pysyvän kaukana sellaisesta lajista.
Mitä helwettiä perseilevällä Jääkiekkoliitolla ja lajilla nimeltä jääkiekko on tekemistä toistensa kanssa? Toisen kanssa olen elänyt läheisessä kanssakäymisessä about 50 vuotta pelaajana, valmentajana ja isänä, toisen kanssa olen ollut tekemisissä vain pakon edessä + joissain valmentajakoulutuksissa jne.

Koitappas nyt vääntää tätä ”oikohöylää” vähän hiljaisemmalle, alkaa mennä jo myötähäpeän puolelle tämä Liiton puolesta uhriutuminen sulla…
 

Sunflower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aate. Fanaattinen liiton mies.
Mitä helwettiä perseilevällä Jääkiekkoliitolla ja lajilla nimeltä jääkiekko on tekemistä toistensa kanssa? Toisen kanssa olen elänyt läheisessä kanssakäymisessä about 50 vuotta pelaajana, valmentajana ja isänä, toisen kanssa olen ollut tekemisissä vain pakon edessä + joissain valmentajakoulutuksissa jne.

Koitappas nyt vääntää tätä ”oikohöylää” vähän hiljaisemmalle, alkaa mennä jo myötähäpeän puolelle tämä Liiton puolesta uhriutuminen sulla…
Minä luulen, että jollain muulla on kirjoituksesi perusteella syytä säätää höylää hiljaisemmalle.

Minä en uhriudu. Minä keskustelen ilman, että annan tunteideni sokaista itseäni. Yritin vääntää rautalangasta mistä oli kyse. Ilmeisesti ainakin sinun suhteesi epäonnistuin.

Jos liitto on sinulle noin vastenmielinen, niin kannattaa pysyä siitä mahdollisimman kaukana. Eikä antaa lapsienkaan altistua sille.

Liitto ei ole perseillyt tässä asiassa. Ihan muut tahot haluaisivat perseillä ja unohtaa säännöt, sekä oikeusturvan.
 

Glove

Jäsen
Miten tämä homma nyt tästä etenee? Onko yhdenvertaisuusvaltuutellu vielä jotain ässää tai jokeria hihassaan vai näytelläänkö seuraava näytös käräjäsalissa? Ja minkälaisella aikataululla tämmöiset asiat edes pääsevät käsittelyyn? Siitä sitten vielä ylemmät oikeusasteet niin saadaanko tapaus puitua alle viidessä vuodessa?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Liitto ei ole perseillyt tässä asiassa. Ihan muut tahot haluaisivat perseillä ja unohtaa säännöt, sekä oikeusturvan.

Noh, tämän jälkeen ainakaan meikäläisellä ei ole asiaan mitään lisättävää… Ja välttääkseni kuukauden kirjoituskiellon en ala avoimesti spekuloimaan sen enempää mistä tämä lausunto vauhtinsa ottaa.

Ja muutenkin kiitos tästä veret seisauttavasta palstauran avauksesta sinulle arvon Auringonkukka, päädyt meikäläisen ignore-listalle vissiin kautta aikojen kolmantena nimimerkkinä.
 

Sunflower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aate. Fanaattinen liiton mies.
Käyttäjä ei jatka palstauraansa
Miten tämä homma nyt tästä etenee? Onko yhdenvertaisuusvaltuutellu vielä jotain ässää tai jokeria hihassaan vai näytelläänkö seuraava näytös käräjäsalissa? Ja minkälaisella aikataululla tämmöiset asiat edes pääsevät käsittelyyn? Siitä sitten vielä ylemmät oikeusasteet niin saadaanko tapaus puitua alle viidessä vuodessa?
Tässä kärsijöinä ovat nuo lapset. En usko, että tuo juniori toivoisi, että asia saisi tälläiset mittasuhteet. Varmaan haluaisi unohtaa koko jutun. Kavereiden suhtautuminen ja silmätikkuna oleminen jne. Aikuiset ovat joko liian tyhmiä tajutakseen ajattellakseen lapsen etua, tai sitten eivät vain välitä, kun temmelletään kuka oli oikeassa ja kuka väärässä. Asiassa mennään veriseen loppuun saakka, lapsista välittämättä. Voittajia ei ole. Tämä on kuin kahden itsekkään vanhemman huoltajuustaistelu.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Rasistisen huutelun kohdalla taitaa säännöissä olla ettei tuomarin tarvitse tätä itse edes kuulla.
Miten ihmeessa siella voisi sellainen kohta olla? Pitaako tuomarin nahda kampitus tuomitakseen sellaisesta?

Kylla tasta asiasta on tehty nyt ihan tolkuttoman paisunut. Sinallaan uskon etta huutelija on huutanut jotain tultuaan sikailun kohteeksi tilanteessa missa joukkueensa johti kymmenella maalilla. Mita han huusi siita taas tuntuu olevan kiistaa.

Kyllahan peleissa myos junnujen piirissa kuulee kaikenlaista eri lajeissa. Jos jokaisesta kuulemastani homo -huudosta olisi saanut euron olisi mulla rahaa kuin Valavuorella verovelkaa. Tummaihoisia poikia en muista lapsieni peliajoilta kuin muutaman, mutta kyllahan hekin varmaan jotain saivat osakseen. Rasismista on kuitenkin tehty niin iso peikko etta rasistisia huutoja ei olisi hyvaksytty mutta homottelulla ei ainakaan tuolloin olisi ollut valia.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Miten tämä homma nyt tästä etenee? Onko yhdenvertaisuusvaltuutellu vielä jotain ässää tai jokeria hihassaan vai näytelläänkö seuraava näytös käräjäsalissa? Ja minkälaisella aikataululla tämmöiset asiat edes pääsevät käsittelyyn? Siitä sitten vielä ylemmät oikeusasteet niin saadaanko tapaus puitua alle viidessä vuodessa?

Jos Yhdenvertaisuusvaltuutettu ja Jääkiekkoliitto eivät pääse sopuun Jääkiekkoliitolta vaadittavista toimenpiteistä, Yhdenvertaisuusvaltuutettu vienee asian käsiteltäväksi yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunnalle. Lautakunnan päätöksestä voi sitten valittaa hallinto-oikeuteen ja sieltä mahdollisesti korkeimpaan hallinto-oikeuteen, jos valituslupa myönnetään. Käräjille asiaa ei viedä kun Jääkiekkoliittoa ei epäillä rikoksesta eikä kyse ole myöskään riita-asiasta.

Sitä en osaa sanoa kuinka nopeasti yhdenvertaisuus- ja tasa-arvolautakunta antaa päätöksiä, mutta heittäisin hatusta, että joitakin kuukausia. Hallinto-oikeudessa jonot taitavat olla 1,5-2 vuotta ja jos asia menisi vielä korkeimpaan hallinto-oikeuteen (hyvin epätodennäköistä) niin kokonaiskesto voi hyvinkin olla sen 5 vuotta. Todennäköisemmin kuitenkin tuolla 2 vuoden kieppeillä jos asia viedään hallinto-oikeuteen asti.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Onhan tämä Jääkiekkoliiton toiminta Pelicansin junioripelaajaa kohtaan aivan järkyttävää. Ei lapsia tai aikuisia kohdella siten, että rasistisen huutelun kohteeksi useita kertoja joutunutta ihmistä ei kuulla lainkaan. Toivottavasti tämä johtaa johonkin isompaan muutokseen Jääkiekkoliiton toimintatavoissa.

Nyt sitä kättä ylös virheen merkiksi.

 

Glove

Jäsen
Onhan tämä Jääkiekkoliiton toiminta Pelicansin junioripelaajaa kohtaan aivan järkyttävää. Ei lapsia tai aikuisia kohdella siten, että rasistisen huutelun kohteeksi useita kertoja joutunutta ihmistä ei kuulla lainkaan. Toivottavasti tämä johtaa johonkin isompaan muutokseen Jääkiekkoliiton toimintatavoissa.

Nyt sitä kättä ylös virheen merkiksi.

Voitko referoida jutun jos olet tilaaja? Maksumuurin takanahan tuo on.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tappara vs Pelicans
  • 1.84
  • 3.85
  • 3.85
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös