Jäähyjä ajassa 60:00

  • 2 725
  • 26

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lopussa nähtiin jo painia:
60.00 2 min FIN 24. KAPANEN, Sami ROUGH
60.00 2 min FIN 24. KAPANEN, Sami ROUGH
60.00 2 min SWE 11. AXELSSON, Per-johan ROUGH
60.00 2 min SWE 11. AXELSSON, Per-johan ROUGH

Näkikö kukaan mitä tossa edes tapahtui?

"Päästä Ålund se Lind, se on jo varattu mies!"
Tuo oli Mertarannan kommentti.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ei siinä mitään kummallista ollu. Vähän rankempaa hanskausta Ruotsin aloittamana.

Anzan kyllä heitti aika hyvää läppää tänään. Ensimmäisessä erässä ruotsin pakki tarjoili Pärssiselle takamustaan iltapalaksi :D
 

tsei_tsei

Jäsen
Mertaranta

Mertarantahan kävi tosi pahasti jo hermoille, kun väläyttelin pari kertaa jalkapallon parista toisessa erässä. Onneksi tarjolla oli myös sitä laatu futista. Ekan jakson aikana tuli vilkuiltua kyllä myös Ally McBealia.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
heh

tseitsei, älä ota sitä vakavasti :)
 

Kemulator

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Antsa

Antsahan oli jälleen elementissään. "Oli tämä ihana peli" ottelun jälkeen kiteytti tilanteen.

Mutta taisi olla venäläistuomarille liian paha peli, linja muuttui joka vihellyksellä, pahimpana Salo-Ruutu-insidenssi, josta kenttäpelaajalle olisi puhallettu. Olikohan Venäjän mafia veikannut Ruotsia? :)
 

Juze

Jäsen
Siinä ottelun lopussa ainakin Ruotsin Modin löi kunnon kirvesiskun Lindin käteen, peli oli siinä vaihessa jo vihelletty päättyneeksi. En osaa hidastuksesta sanoa, oliko isku kovakin, mutta ehkä Kapanen-Axelsson tilanne lähti siitä. Muutenkin tappio otti svenskejä selvesti pannuun, siellä oli yksi jos toinenkin todella kuumana.
 

power play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Isku oli kova

Senhän näki jo Modin ilmeestäkin kun oli lyömässä, kyllä voimaa oli takana ja siinä purkautui se pettymys mikä luukkuhousuille eilen tuli kohdalle.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Juuri noiden eilisten kaltaisissa otteluissahan Mertaranta on nimenomaan elementissään. Asiantuntevuudessahan mies ei häikäise, mutta tunnelmanluojana, hehkuttajana ja läpän heittäjänä Mertsi on aivan omaa luokkaansa. Nämä piirteet tulevat sitä paremmin esiin mitä jännittävämpi ja vauhdikkaampi peli on kyseessä. Kyllä tuli eilenkin naurettua pariin otteeseen lähes vedet silmissä Mertarannan väläytyksille. Te jotka, ette miehen selostustyyliä ymmärrä niin käykää nyt ihmeessä ostamassa itsellenne hyppysellinen huumorintajua.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Samoilla linjoilla Saarisen kanssa. Eihän Antsaa ole pakko kuunnella. Sitä paitsi kuinkahan moni Mertarannan mollaajista voi väittää, ettei olisi tapahtumahetkellä ollut samaa mieltä Antsan kanssa tapahtumista? Ja jos Suomi olisi hävinnyt pelin, olisi täällä ollut keskustelua siitä kuinka tuomari ratkaisi pelin. Nyt on keskustelua siitä kuinka Mertaranta ei osaa selostaa, kun voi olla rehellinen sen suhteen, että Anterolle tuli ylilyöntejä. Niitä on kuitenkin tullut aina, mutta ne tekevät niistä selostuksista juuri niin hauskan kuunnella. Jos Bubi olisi selostamassa, niin puolet siitä adrealiinista mitä pelin aikana syntyy, jäisi syntymättä. Ja juuri se adrealiinin taso tekee peleistä ikimuistoisia.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mutta joku saisi kertoa Mertarannalle, että maalivahdin alueella saa olla kun kiekkokin on siellä. Muistaakseni Sveitsi-Tshekki-pelissä hylättiin mielestäni täysin käsittämättömästi Sveitsin tekemä maali, mutta Mertaranta piti tapahtunutta ehdottoman oikeana ratkaisuna koska maalintekijä oli maalivahdin alueella. (suuppasi siniseltä kiekon verkkoon) Myös eilen iltapäiväpelissä Mertaranta ihmetteli kovin kun Slovakian maaliviivalle asti sutimaa kiekkoa tarkistettiin aivan videolta asti, kun siinäkin kuulemma oli mies maalivahdin alueella ja siksi sillä "ei ole mitään merkitystä menikö kiekko maaliin".
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Näin oli Mane

Antsa ei selvästikään osaa tuota sääntöä.

Eilen kävi myös nyppimään kun Pärssinen ampui ohi hyvästä paikasta, niin Antsa vuodatti puoli minuuttia siitä, miten Hentunen ei millään saa kiekkoa maaliin näissä kisoissa. Oikeassahan Antsa oli, mutta ei siinä tilanteessa.

Ei vaan, en voisi kuvitella, että joku muu selostaisi MM-kisoja kuin Antsa. Mitä enemmän kaveri innostuu sitä hauskempaa juttua alkaa tulla. Aloin jo turnauksen alkupuolella huolestua, että Antsasta on tullut turhan asiallinen, mutta eikö mitä. Eilen oli taas aivan huippuselostus.

Aina hauskaa olla pittää. Totuudesta ei sen sijaan aina ole niin väliä ;).
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mertaranta on hyvä jätkä, ja tajuaa tilanteet uskomattoman nopeasti. Pikku dementian merkki (voi olla, että ymmärsin itse väärin) oli Su-Ru -matsissa se, että Suomen maalissa torjuivat Antsan mukaan 1. erässä ainakin Nurminen, Kiprusoff ja Nummelin.
 

tsei_tsei

Jäsen
Saarinen, Ghost ja muut

Ei mua Mertarannan läpät vielä itsessään ärsytä hirveästi, vaikkakin kyllä tarpeeksi. Minua ärsyttää se koko puffi (onko toi sana?) miehen ympärillä. Se biisi, se helvetin paska ohjelma, ne lakanat jne. Mua vitutti se, että kun katsoin kaikessa rauhassa jalkapalloa, niin yläkerrasta mekastettiin vähän väliä. No ei siinä mitään, tuli nähtyä ne Suomen maalit sen takia. Erätauolla ja pelin jälkeen kuitenkin luukutettiin sitä uskomattoman rasittavaa biisiä, mikä se oli "Ihanaa leijona ihanaa!"?

Kaikista eniten mua kuitenkin ärsyttää juuri se, että ihmiset ovat samaa mieltä sen jääkiekosta tietämättömän viiksivallun kanssa. Joku tulee mulle pokalla väittään jotain totuuksia tietystä pelaajasta tai jostain tilanteesta ihan vaan Mertsin selostuksien pohjalta. Mertarantaa ei yksinkertaisesti enää jaksa. Toivonkin, että Suomi saisi jäähyjä ja ottaisi turpiin, jotta Mertaranta voisi sitten itkeä kunnolla. Enkä ole muuten toiveitteni ja mielipiteineni kanssa yksin.

Tuomarin näkemys siitä Ruudun liukumisesta päin Saloa oli se, että Ruutu aiheutti sen itse. Tämä tulkinta oli ehkä virheellinen, mutta kaikki toimet sen jälkeen oikeita (tämänkin tilanteen näin vilauttamalla jalkapallon puolelta yläkerran äänien perusteella). Virhetulkintoja tulee aina pelissä tuomareille, ei siinä mitään.

Bubihan on muuten yksi parhaista selostajista. Höpisee vaan niitä juttujansa ja totuuksia tyyliin: "Maalithan ratkaisee, sillä yleensähän se joukkue joka tekee enenmmän maaleja, niin voittaa ja samahan se on millä maalin tekee kunhan ei tee kädellä." Bubi on sen verran neutraali, että ei ärsytä. Jos haluatte jotain tunnelmaa, niin menkää paikan päälle tai johonkin baariin. Itse seuraan mielummin vain peliä, sillä ei Suomen maajoukkue mitään suurempia tunteita mussa herätä - ainakaan tällä hetkellä.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mane: Totta. Pahoja virheitähän Mertarannalta aika usein näkee, mutta eipä tuo minua kovin paljoa ärsytä. Hieman kylläkin.

Tsei Tsei: No sinä nyt et löydä MM-kisoista yhtään positiivista asiaa, joten miksi ihmeessä pitäisit siis myöskään Mertarannasta ?
Kyllä ihmiset aivan vääriä johtopäätöksiä yleensä peleistä tekee ilman Mertarannan "aivopesuakin". Jos joku tosiaan perustaa mielipiteensä Mertarannan selostukseen niin eipä kyseinen henkilö todennäköisesti osaisi yksinkään oikeita johtopäätöksiä tehdä.

Makuja on monenlaisia ja kyllä minä ymmärrän sen, etteivät kaikki Mertarannan tyylistä pidä. Antakaa nyt silti meidän enemmistönä (?) olevien nauttia Mertarannan tunnelman luonnista. Jos sinä pidät enemmän Bubin koomatilaa muistuttavasta latteuksien latelemisesta niin ei siinä mitään. Ihmiset ovat erilaisia ja hyvä niin.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä Saarinen
Tsei Tsei: No sinä nyt et löydä MM-kisoista yhtään positiivista asiaa, joten miksi ihmeessä pitäisit siis myöskään Mertarannasta ?

Nyt olet väärässä. Minä löydän paljonkin positiivisia asioita MM-kisoista. Ensinnäkin peli on pääsääntöisin varsin mallikasta. Ainoastaa Nigerian, Uzbekistanin ja Kirgisian tapaisten huippumaiden lukumäärä häiritsee ja latistaa otteluita. Kisat voitaisiin pelata viikossa varsin hyvin.

Jos luulet, että en pidä MM-kisoista koska siellä ei ole kaikkia huippuja NHL:stä, niin olet väärässä. Minä harvoin arvostelen MM-kisoja tästä syystä. Välillä olin jopa sitä mieltä, että NHL-pelaajat voitaisiin jättää kokonaan pois.

Se mikä minua häiritsee MM-kisoissa on jokavuotinen hypetys. Tämä alkaa jo maajoukkueturnauksista syksystä saakka. Itseäni ei yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa niin paljoa. Kyllähän siinä kellä tahansa menee hermot, kun pakkosyötetään joka tuutista jotain helvetin jääkiekon MM-kisoja.

Vihaan tätä aikaa, koska nyt jokainen kynnelle kykenevä tulee jauhamaan jotain jääkiekosta. TV:stä ei muuta juuri tulekaan. Onneksi kolmoselta saa sentään katsella rauhassa saippuaa ja amerikkalaista roskaviihdettä. Mielestäni Yle voisi jättää suurimman osan peleistä televisioimatta ja näyttää ainoastaan Suomen pelit ja todelliset huippujen kohtaamiset. Mertaranta liittyy oleellisesti tähän. Hän on kansan kiihoittaja numero yksi.

Lisäksi minua häiritsee se, että kauden mittaan jäähallit ammottavat tyhjyttään, mutta nyt kaikki on sitten suuria jääkiekkoihmisiä. Kunpa Suomi ei olisi voittanut MM-kisoja 95. Eipä olisi tätä tajutonta puffausta. Odotan joka hetki, jotta kisat loppuisivat ja puolittain toivon, että Suomi tippuisi mahdollisimman aikana. Pahuksen hyvältä tuo Suomen peli on vain näyttänyt.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
muutama kommentti Tsei Tseille

Viestin lähettänyt käyttäjä tsei_tsei


Ainoastaan Nigerian, Uzbekistanin ja Kirgisian tapaisten huippumaiden lukumäärä häiritsee ja latistaa otteluita.

Kukapa niitä tasoeroja kiistämään. Ei nämä lilliputtimaat kuten Itä-Korea, Lättyä ja Itävalta-Unkari kuitenkaan ihan mielenkiinnottomia ole kun ei joka viikko eikä edes joka vuosi tarvitse katsella. Kyllä sisäfileen syöntiinkin voi kyllästyä saati sitten tasaväkisiin ja korkeatasoisiin lätkämatseihin, ja onhan niitä SM-liigassakin tasoeroja. Joskus on kiva murskata vastustaja kunnolla (tai syödä sikanautaa).



Se mikä minua häiritsee MM-kisoissa on jokavuotinen hypetys. Kyllähän siinä kellä tahansa menee hermot, kun pakkosyötetään joka tuutista jotain helvetin jääkiekon MM-kisoja.

Tämä harmittaa minuakin, mutta oma ärtymykseni kohdistuu MM-kisatapahtuman sijasta näihin mirjapyykköihin tms. ja kehentiesaamu-tv-toimittajiin, jotka mielikuvituksen puutteessa alkavat lässyttää lätkästä muissakin kuin urheiluohjelmissa. Eikä tätä "kysymme nyt teiltä hyvät katsojat pitäisikö Suomen maalissa pelata N.N. vai Y.Y." -tyylistä tekstiviesti/gallup -villitystä jaksa kukaan kohta enää kestää.


Lisäksi minua häiritsee se, että kauden mittaan jäähallit ammottavat tyhjyttään, mutta nyt kaikki on sitten suuria jääkiekkoihmisiä.

Ei kai tätä nyt MM-kisojen syyksi voi laskea? Olisikohan tuotteessa nimeltä SM-liiga kenties jotain vikaa? Liikaa otteluita ja liian kalliit liput

Pahuksen hyvältä tuo Suomen peli on vain näyttänyt.

Onhan se, verrattuna vaikkapa viime kevään kärsimysnäytelmiin.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
lehterit

Sm- liiga on viihde arvoltaan niin steriiliä, tuomari tarkkaa, kaikki taklaukset joutuu jonkun suurennuslasin alle. katson nhl kun kerkeen.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tseitseille

Jos kerran haluat peliä katsoa, mutta et "jaksa" kuunnella Mertarantaa, niin kehoitan painamaan MUTE-näppäintä. Jos sinulla ei sellaista televisiossasi ole, niin se on sama asia kuin kääntäisit äänenvoimakkudden kokonaan pois.

Niin ja tätä ei sitten ole tarkoitus ottaa tosissaan...

Joka tapauksessa, vaikka Mertaranta on aika usein liian sinivalkoisin silmin siellä kopissaan, niin on hän se oikea mies luomaan tunnelmaa. En todellakaan haluaisi kuulla sitä Osku Laukkasta selostamassa suomen ottelua. Toivotaan että sunnuntaina juhlitaan.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tsei Tsei: Minua taas ottaa päähän valittavat, narisevat henkilöt, jotka itkevät toisten ihmisten nautinnoista ja yrittävät kaikin tavoin latistaa tunnelmaa ja vakuutella kuinka turhaa on pitää jotakin asiaa arvossa. Minua ei ainakaan tippaakaan haittaa ihmiset, jotka katsovat silmät tapillaan kauniita ja rohkeita tai salattuja elämiä, vaikka itse kyseisiä sarjoja karsastankin. Ne ihmiset jotka nauttivat näistä sarjoista ja haluavat puhua niistä taukoamatta saavat minun puolestani tehdä niin ihan rauhassa. Minä voin käyttää kaukosäädintä tai sulkea korvani ja keskittyä minulle tärkeisiin asioihin. Jos jotakuta ei MM-kisat tai Mertaranta hetkauta niin ei siinä mitään, muttei siitä asiasta tarvitsisi kuitenkaan päivittäin itkeä ja valittaa.
 

tsei_tsei

Jäsen
Re: Tseitseille

Viestin lähettänyt käyttäjä JiVe
Jos kerran haluat peliä katsoa, mutta et "jaksa" kuunnella Mertarantaa, niin kehoitan painamaan MUTE-näppäintä. Jos sinulla ei sellaista televisiossasi ole, niin se on sama asia kuin kääntäisit äänenvoimakkudden kokonaan pois.

Niin ja tätä ei sitten ole tarkoitus ottaa tosissaan...

Tähän on pakko vastata. Eli siis mun telkkarissa on kaukosäädin hukassa, tai itseasiassa en ole sellaista koskaan nähnytkään. Sitä vaan, että kaukosäätimestä on jäänyt volyymi ilmeisesti melko korkealle, sillä vaikka säädän televisiossa olevan äänenvoimakkuusnapin hiljaisimmalle, niin Mertsin huuto kuuluu vieläkin varsin kovana. Mute-näppäintä ei ainakaan television napeissa ole. Lisäksi äänettömällä katseleminen on ikävää, kun haluan kuitenkin kuunnella pelin äänet. Olenkin samaa mieltä Manen kanssa, että paras olisi peli ilman selostajaa, mutta pelin äänet pitäisi kuulua.
 

tsei_tsei

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä Saarinen
Tsei Tsei: Minua taas ottaa päähän valittavat, narisevat henkilöt, jotka itkevät toisten ihmisten nautinnoista ja yrittävät kaikin tavoin latistaa tunnelmaa ja vakuutella kuinka turhaa on pitää jotakin asiaa arvossa. Minua ei ainakaan tippaakaan haittaa ihmiset, jotka katsovat silmät tapillaan kauniita ja rohkeita tai salattuja elämiä, vaikka itse kyseisiä sarjoja karsastankin. Ne ihmiset jotka nauttivat näistä sarjoista ja haluavat puhua niistä taukoamatta saavat minun puolestani tehdä niin ihan rauhassa. Minä voin käyttää kaukosäädintä tai sulkea korvani ja keskittyä minulle tärkeisiin asioihin. Jos jotakuta ei MM-kisat tai Mertaranta hetkauta niin ei siinä mitään, muttei siitä asiasta tarvitsisi kuitenkaan päivittäin itkeä ja valittaa.

Onko MM-kisat sitten sellainen tapahtuma, että jos niitä katsoo, niin pitää harmonisesti kannattaa Suomea mukisematta mitään ja elää massan mukana. Eikö MM-kisoja saa arvostella? Eikö Aravirran pelaajavalintoja saa arvostella? Ja en minäkään niitä saippuasarjoja ala muille naaman eteen tunkemaan, vaikka niitä katsoisinkin.

Helvetti eihän sitä voi olla päivääkään kuulematta jatkuvasti juttua MM-kisoista. Juuri Finnjewelin mainitsemat mirjapyyköt ovat vauhdissa joka nurkassa, ja juuri tämä asiasta täysin tietämättömien jatkuvan jauhaminen ärsyttää. Radiotakaan ei voi enää kuunnella kuulematta jääkiekon MM-kisajorinoita.

Niin, ja kuten jo sanoin, niin minua hetkauttaa MM-kisat ja myös Mertaranta. Mertaranta siinäkin määrin, että toivon Suomen häviävän pelin ihan vaan, että Mertsiä vituttaisi. Välieräottelussakin meinasa itku alkaa tuomareista, vaikka Sihvosenkin kamppi oli täysin selvä ja tuomari oli hyvä.

Jos sinua narina häiritsee, niin jätä lukematta, kuten mainostit. Minun narinat on paljon helpompi jättää lukematta, kun minun olla kuulematta jauhantaa MM-kisoista. Olen pyrkinyt sivuuttamaan kisat mahdollisimman hyvin, ja vasta ihan viime aikoina alkanut seuraamaan televisiolähetyksiä hieman aktiivisemmin.

Siinä kyllä olet oikeassa, että pyrin latistamaan tunnelmaa ja aina välillä dissaamaankin MM-kisoja tarkoituksellisesti. Tämä häiritsee sinua, mutta samalla tavalla minua häiritsee tuo MM-kisojen hehkutus ja ylistäminen
 

Afan

Jäsen
Viestin lähettänyt käyttäjä tsei_tsei

"Onko MM-kisat sitten sellainen tapahtuma, että jos niitä katsoo, niin pitää harmonisesti kannattaa Suomea mukisematta mitään ja elää massan mukana. Eikö MM-kisoja saa arvostella? Eikö Aravirran pelaajavalintoja saa arvostella?"


Kyllä. Ei. Ei. :)

"Niin, ja kuten jo sanoin, niin minua hetkauttaa MM-kisat ja myös Mertaranta. Mertaranta siinäkin määrin, että toivon Suomen häviävän pelin ihan vaan, että Mertsiä vituttaisi."

Ymmärrän toki näkökantasi, mutta taitaa hiljalleen ampua yli. Haluatko tosiaan, että miljoona kisoja seuraavaa suomalaista kokee pettymyksen, koska selostajan lasit ovat liian sinivalkoiset? Onko objektiivisuuden puute syy haluta jollekin ihmiselle pahaa?

"Siinä kyllä olet oikeassa, että pyrin latistamaan tunnelmaa ja aina välillä dissaamaankin MM-kisoja tarkoituksellisesti. Tämä häiritsee sinua, mutta samalla tavalla minua häiritsee tuo MM-kisojen hehkutus ja ylistäminen"

Ta det lugnt! Kiinnostaa/ei kiinnosta, mitä sitten? Ihan oikeita ongelmiakin taitaa olla meillä kaikilla?
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
tsei tsei

Sinulla on tietysti oikeus mielipiteeseesi kuten meillä kaikilla. On virkistävää, että jotkut poikkeavat valtavirrasta.

Otan silti kantaa muutamaan asiaan. Jääkiekko on mielenkiintoisessa tilanteessa, jos meitä lätkäfaneja alkaa vituttaa sellainen asia, että marginaalikatsojatkin innostuvat lajista (tosin vain kerran vuodessa). Minkä tahansa muun urheilulajin edustajat olisivat onnesta ymmyrkäisenä, jos kadunmiehet puhuisivat ko. lajista puhumasta päästyään ja jos kaikki mediat seuraisivat lajia yhtä herkeämättä. Mutta meillä lätkässä ainakin tsei tsein kaltaiset fanit ovat kyrpiintyneitä siihen, että laji (tai ehkä paremminkin MM-kisat tapahtumana) on niin kiinnostava, että jopa vanhat mummot seuraavat ja ottavat kantaa.

Mertaranta ja Leijonat tekevät lajille aivan mieletöntä PR:ää. Edellisen ja ainoan maailmanmestaruuden seurauksena aloitti ennätysmäärä pikkupoikia lajin harrastamisen ja se näkyy vielä tänä päivänäkin. Nimenomaan ikäluokissa 89 ja 90 syntyneet on todella paljon poikia mukana. Leijonien menestys tai näkyvyys ei ole siis täysin yhdentekevä asia.

Pannaan vaan sinne Bubi selostamaan ja lähetetään vaan muutama matsi, niin ei tule näkyvyyttä ja tseitseikin saa katsoa muita ohjelmia rauhassa. Pelkän SM-liigan varassa lajin näkyvyys huononee ja kiinnostavuus vähenee.

Kiinnostaako tämä asia, tsei tsei, edes tältä kantilta katsottuna.
 
Viimeksi muokattu:

Eisenhower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat myös Ilvekselle
Tsei Tsei...hohhoijaa...

Luin vasta nyt tämän viestiketjun ja en voi muuta kuin ihmetellä sitä negatiivisuuden määrää, joka Tsei Tsein sielunelämää hallitsee. Kyynisyys on älykkäimmillään taiteenlaji, mutta nuo Tsei Tsein kommentit kertovat vihamielisyydestä ja ahdistuksesta, jonka taustalla on usein oma riittämättömyyden tunne. Normaalia on, että tämä ahdistus kaadetaan jonkun toisen niskaan. Tässä tapauksessa tuo "joku toinen" on Antero Mertaranta, suomalainen jääkiekko ja suomalaiset jääkiekkofanit.

Hae ihmeessä apua ammattiauttajilta tai elämäsi käy ennen pitkää liian raskaaksi. Negatiivisuus on kuin lumipallo. joka vieriessään kasvaa, kunnes se ei yhtäkkiä enää olekaan omistajansa hallittavissa.

Ihan oikeesti...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös