Itsetunto-ongelmat

  • 59 140
  • 328

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Niin, ehkä se sinulle onkin hieman helpompi juttu, kun et itse kärsi samoista asioista. Et ehkä tiedä, kuinka paljon kärsin siitä, että olen joka asiassa heikoimpien ja huonoimpien joukossa. Et varmaankaan myöskään tiedä, miltä tuntuu, kun oikeastaan koskaan ei ole ollut ketään kunnon kaveria. Tai miltä tuntuu, kun haukutaan joka lähteestä tyhmäksi tai rumaksi. Muut ihmiset vain ovat jättäneet minut aina porukan ulkopuolelle tai eivät ole pitäneet minusta.

Jos nyt sitten jatkan.

Eli miksi minulla oli varusmiespalveluksen heikoin sotilaspassi. Tai saanut edes koulutusta läpi. Miksi minulla oli hukkunut melkein puolet annetuista tavaroista. Valehtelematta about 15 hävärilappua jouduin täyttämään. Miksi siinä toisessa työssäoppimispaikassa minulle jatkuvasti tiuskittiin ja valitettiin siitä, etten osannut edes perusasioita, ohjeita lukea, tavaroita koota, polkupyöriä huoltaa, hakea varastosta oikealla numerolla varustettua pakettia, jne.

Miksi onnistuin hajottamaan erään laskettelukeskuksen hiihtohissin, niin että jouduttiin kutsumaan huoltomies paikalle. Ja arvatkaa miltä tuntui, kun piti mennä eräs nörttikavereistani sanoi, että tule kioskille ja itse meninkin kaupalle. Kesti reilun kymmenen minuutin matka yli puoli tuntia, kun odotin väärässä paikassa. Hermot meni toisessa paikassa, kun en millään tajunnut. Ymmärtääkö joku, miltä silloin itsestäni tuntui. Tuntematonta porukkaa oli silloin aikas paljon, niin eipä siitäkään porukasta sen jälkeen ole kavereiksi ollut. Minkä takia ylä-asteen biologian tunnilla kaikki nauroivat opettajaa myöten, kun luulin ihan oikeasti, että sydämmen alueella liikkuu virtsa-aineita.

Miksi en 14-vuotiaana osannut ajaa edes polkupyörällä. Miksi sain jatkuvalla syötöllä koulusta huonoja arvosanoja. Miksi opiskelu- ja inttikaverini yrittivät jatkuvasti käyttää tyhmyyttäni ja vajaavaisuuttani hyväksi. Se, että intistä saa satavarmasti elinikäisiä ystäviä, on täyttä hevon vitun paskaa. Itse en saanut ainuttakaan, vaikka olen yrittänyt pitää yhteyttä. Miksi kaupassa työskennellessäni sain jatkuvasti negatiivista palautetta, kun en osannut edes perusasioita. Oman tyrimiseni vuoksi monet asiakkaat luulivat, että yritin huijata sokeaa ihmistä. Kassasta puuttui myös aina joka kerran jälkeen rahaa. Ikinä ei ollut tasan.

Miksi olin aina viimeinen koulun liikuntatunnilla, joka jäi jäljelle, kun joukkueita tehtiin. Miksi olen edelleen viimeinen, kun futistreeneissä tehdään joukkueita. Miksi en saanut jatkosopimusta edelliseen työpaikkaan, vaan he ottivat tilalleni uusia. Miksi en onnistunut siellä.

Kukaan ei ehkä täällä ymmärrä tilannettani ja sitä miltä tämä itsestäni tuntuu. Monet sellaiset kyllä ymmärtävät, ketkä ovat olleet kanssani tekemisissä. Itse vain kärsin tästä.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Niin, ehkä se sinulle onkin hieman helpompi juttu, kun et itse kärsi samoista asioista. Et ehkä tiedä, kuinka paljon kärsin siitä, että olen joka asiassa heikoimpien ja huonoimpien joukossa. Et varmaankaan myöskään tiedä, miltä tuntuu, kun oikeastaan koskaan ei ole ollut ketään kunnon kaveria. Tai miltä tuntuu, kun haukutaan joka lähteestä tyhmäksi tai rumaksi. Muut ihmiset vain ovat jättäneet minut aina porukan ulkopuolelle tai eivät ole pitäneet minusta.

Tiedän, mutten välitä. Tai en ole välittänyt. Minua ei oikeastaan kiinnosta pätkän vertaa, jos olen jollekin jokin kohde jota on hauska haukkua tai irvailla. Ei minua kiinnosta kuin se, että itselläni on hyvä olla. Oma terveys, oma hyvinvointi tulee kaikkien edelle. Tämän takia muiden haukut tai vittuilut minua kohtaan jäivät aika vähäiseksi. Kyllä minullakin on ollut heikko itsetunto, mutta se on matkan varrella rakentunut melko lujaksi. Pitää olla aika kova isku ennen kuin se murtuu.

Toki autan muita ja pidän myös monista kavereista huolta, kun he esim. ovat ottaneet muutaman alkoholipitoisen juoman liikaa. Se tuo hyvänolon tunteen itselle, kun huomaa, että omatoiminta auttaa jotain toista jossain eteenpäin.

Enkä minä itseäni laskisi nyt komeimpien joukkoihin, mutta olen sinut ulkonäköni kanssa. Kun ne sisimmät asiat on hyvä, niin on hyvä olla ja se näkyy myös ulospäin.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Eli et tiedä yhtään mitään tilanteestani, et yhtään mitään, mitä olen kokenut oman tyhmyyteni ja rumuuteni takia.

Sinun onkin hyvä auttaa kavereitasi, itsellä kun sellaisia ei oikein ole, kun juuri kukaan ei halua olla kanssani, eikä ole halunnutkaan.

Tässä ei vain ole millään tavoin enää kyse mistään itsetunnosta, kun jos ihan oikeasti järjellä luet nuo asiat mitä noihin kahteen aiempaan viestiini laitoin. Vaikka olisi kuinka hyvä itsetunto, se ei olisi estänyt noita juttuja mitenkään. Kun jatkuvasti joutuu vaikeuksiin oman tyhmyytensä kanssa, ei vain voi hyvin. Jos joka asiassa on siellä heikoimpien ja viimeisten joukossa, eikä millään onnistu edes perusasiat. Itse en ainakaan voi silloin hyvin.

Sinun on todella helppo voida hyvin, kun opiskelut, naisasiat, sun muut on mennyt sata kertaa paremmin. Kavereitakin on ainakin jonkun verran, niin on vain todella helppo huudella. Voin vakuuttaa, että et todellakaan voisi hyvin, jos olisit melkein joka paikassa viimeisenä ja heikoimpana ja jatkuvasti saisit ympäristöltä paskaa niskaasi. Työnantajilta, opettajilta, luokka- ja inttikavereilta, jne.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Eli et tiedä yhtään mitään tilanteestani, et yhtään mitään, mitä olen kokenut oman tyhmyyteni ja rumuuteni takia.

Sinun onkin hyvä auttaa kavereitasi, itsellä kun sellaisia ei oikein ole, kun juuri kukaan ei halua olla kanssani, eikä ole halunnutkaan.

Tässä ei vain ole millään tavoin enää kyse mistään itsetunnosta, kun jos ihan oikeasti järjellä luet nuo asiat mitä noihin kahteen aiempaan viestiini laitoin. Vaikka olisi kuinka hyvä itsetunto, se ei olisi estänyt noita juttuja mitenkään.

Mistä sinä tiedät, ettei itsetunto olisi auttanut, jos et selvästikään omista sellaista? Tai et edes halua omistaa? En tiedä miltä tuntuu kun haukutaan? Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu, mutta en ole jäänyt rypimään siihen itsesäälin, niin kuin sinä näytät tekevän. En tiedä sinun tyhmyydestä mitään, mutta mittaako joku 4x2 oikeasti sen onko tyhmä vai ei? Minusta ihmisen viisautta tai tyhmyyttä ei näe mistään papereista. Se on se sisin ja se mitä siellä ajattelee sitä viisautta.

Ainoa asia minusta, joka sinulla nyt on huonosti on se, että sinä pidät itseäsi aivan liian huonona. Varmasti tämänkin on moni jo monta kertaa aiemmin sanonut. Minusta tuntuu, että et edes halua muuttua. Haluat olla tuollainen huomiomagneetti, joka voi aina kerjätä sääliä kertomalla, että olen huono siinä ja tässä. Yritäppä tehdä seuraavasta viestistäsi sellainen jossa kehut itseäsi. Siihen ei kelpaa sellainen, "en keksi mitään hyviä puolia", koska ihan satavarmasti löydät jonkun hyvän puolen. Olet vaikka hyvä aukaisemaan kaljapullon hampailla tai sinulla on helkatin hyvät kulmakarvat omasta mielestä. Joku ihan arkipäiväinen asia, jossa olet hyvä.

Vaikea se on muuttua sieltä pakan pohjalta, pakan ässäksi, jos siihen ei ole itsellä halua.
 

tutzba

Jäsen
Olet HIFK helvetin ruma, todella tyhmä, et saa naista, sinulla ei ole kavereita, et saa töitä... jäiköhän jotain sanomatta? Muka-kaverisi käyttävät sinua hyväksi, koska olet idiootti. Naiset nauravat sinulle. Et osaa puhua kenellekään. Kaikki vähättelevät sinua. Tuliko siinä kaikki? Lisää jos mieleesi juolahtaa jotain.

Ketään ei enää kiinnosta kuulla tuota kaikkea. Nyt otat jumalauta itseäsi niskasta kiinni ja lopetat tuon itkemisen. Joko teet jotain asialle tai sitten et. Etsit uusia ihmisiä. Sellaisia, joista pidät, jotka pitävät sinusta. Mielellään vielä sellaisia henkilöitä, joiden kanssa sinulla on jotain yhteistä. Naisia älä edes yritä lähteä iskemään. Hommaa vain kavereita. Naiset tulevat sitten ajan kanssa. Ja jos sanot, että "en osaa, en uskalla, ei kukaan kuitenkaan juttele", niin siinäpähän sitten itket ja kuolet yksinäisenä. Ei vaikuta mitenkään minun elämääni.

Tule vaikka tänne perjantaina ryyppäämään. Olen jo aiemminkin ehdottanut, mutta viimeksi et tullut. Tapaat edelleenkin sellaisia ihmisiä, joihin sinun ei tarvitse koskaan enää pitää mitään yhteyttä ja joiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä sinun elämäsi kannalta.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Luuletko todellakin, että pelkkä 4x2 lasku on se minkä perusteella tässä tätä asiaa puin? Et varmaankaan lukenut niitä asioita joita nohin aikaisempiin viestiini kirjoitin.

Moni tänne kirjoittava nimimerkki ei varmaankaan ymmärrä, että kun on olemassa niitä monilahjakkuuksia, niin voi olla olemassa myös niitä monilahjattomia. Eli perusasiatkin ovat erittäin vaikeita joillekkin.

Olen monta kertaa tuota ajatellut ja kun on omaa elämää tässä nyt elänyt, niin olen tullut tuohon tulokseen. Muuten nuo asiat eivät ole selitettävissä.

On myös jännä juttu se, että lähes kaikki henkilöt, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, ymmärtävät paljon paremmin tilanteeni. Täälläkin ymmärrettäisiin, jos jotkut olisivat viettäneet aikaa kanssani. Minä pidän itseäni juuri niin hyvänä kuin ympäristö pitää. Jos ei sovellu ympäristöön, monet asiat ovat kyllä täysin pilalla.

Jos 22:n vuoden aikana on ollut se porukan heikoin lenkki, niin kyllähän se jotain kertoo. Ja kuten sanoin, muut ihmiset, ketkä tuntevat minut, tietävät sen kyllä.

Mitähän vitun väliä on sillä onko hyvät kulmakarvat tai osaako avata kaljapullon hyvin hampailla? Paljon enemmän merkitystä on sillä, osaako esim. laskea peruskertotauluja ja millaisena muut ihmiset ja ympäristö pitää itseään.
 

scholl

Jäsen
Tule vaikka tänne perjantaina ryyppäämään. Olen jo aiemminkin ehdottanut, mutta viimeksi et tullut. Tapaat edelleenkin sellaisia ihmisiä, joihin sinun ei tarvitse koskaan enää pitää mitään yhteyttä ja joiden mielipiteillä ei ole mitään merkitystä sinun elämäsi kannalta.

Ehkä tuo ei auta, jos et sano, että lyöt häntä nenään, jos hän ei tule. HIFK on vänkääjä. Ei mene hyvällä sana perille.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Ja edelleen, kukaan täällä JA:ssa ei ole nähnyt elämääni sellaisena kuin se on. Jos edes hieman joku ymmärtäisi.

Voisiko sitten joku ihan oikeasti kertoa minulle sen, että miksi olen ollut koko elämäni hyljeksitty ihminen? Voisiko joku kertoa minulle, miksi olen ollut lähes kaikissa asioissa viimeisten tai heikoimpien joukossa. Voisiko joku kertoa minulle, miksi minulla on ollut henkilökohtainen kouluavustaja.

Kertokaa minulle ihan oikeasti, miksi olen 3:lla eri työpaikalla saanut erittäin paljon negatiivista palautetta läpi työsopimuksen.

Jos kerran olette asioista eri mieltä, niin kertokaa edes syy noihin asioihin.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Mitähän vitun väliä on sillä onko hyvät kulmakarvat tai osaako avata kaljapullon hyvin hampailla? Paljon enemmän merkitystä on sillä, osaako esim. laskea peruskertotauluja ja millaisena muut ihmiset ja ympäristö pitää itseään.

No ok. Sisälukutaito sulla ei näytä pelaavan, varmaan kun kerran itsekin olet sitä mieltä. Silti hämmästyttävän hyvin kirjoitat noin paskaksi ihmiseksi.

Tarkoitin nuo abstraktimman-tason esimerkkeinä. Ei nyt sinulla ole pakko olla hyvät kulmakarvat tai osata avata kaljapulloja. Kun edes löytäisit jonkun hyvän puolen itsestäsi.

Ja tuolla 4x2-poiminnalla tarkoitin vain nostaa esiin jonkun, että näet itsekin kuinka naurettavista asioista puhut.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
No ok. Sisälukutaito sulla ei näytä pelaavan, varmaan kun kerran itsekin olet sitä mieltä. Silti hämmästyttävän hyvin kirjoitat noin paskaksi ihmiseksi.

Tarkoitin nuo abstraktimman-tason esimerkkeinä. Ei nyt sinulla ole pakko olla hyvät kulmakarvat tai osata avata kaljapulloja. Kun edes löytäisit jonkun hyvän puolen itsestäsi.

Ja tuolla 4x2-poiminnalla tarkoitin vain nostaa esiin jonkun, että näet itsekin kuinka naurettavista asioista puhut.

Niin tuo 4x2 laskun laskeminen väärin on yksi esimerkki niistä äärettömän monista muista jutuista. Ja jos 22 vuotiaana ei osaa kertotauluja, niin se on ihan ok?

Naurettavaa myös omasta mielestäni. Ainoa vain, että se olenkin minä, joka en niitä kertotauluja osaa.

Ja kukaan ei ole edelleenkään vastannut noihin esim. viesteissä 24 ja 26 esiintyviin kysymyksiin omasta elämästäni. Kun kerran kukaan täällä ei juuri usko juttujani, niin niitä voisi edes miettiä itsekseen. Ehkä sitten saisi kuvaa, mitä tarkoitan. Runsaasti juttuja omasta elämästäni.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Niin tuo 4x2 laskun laskeminen väärin on yksi esimerkki niistä äärettömän monista muista jutuista. Ja jos 22 vuotiaana ei osaa kertotauluja, niin se on ihan ok?

Naurettavaa myös omasta mielestäni. Ainoa vain, että se olenkin minä, joka en niitä kertotauluja osaa.

Mutta ajattele. Joku ei osaa edes virvelöidä. Eikö ole aika tunareja, jopa minäkin. Opetappa heille miten se tehdään. Näytä miten niitä haukia nostetaan vedestä tuosta vain! Kalastus on hieno laji ja haluaisin oppia virvelöimään ja kalastamaan, vaikka olenkin kalalla allerginen.
 

rpeez

Jäsen
Ja edelleen, kukaan täällä JA:ssa ei ole nähnyt elämääni sellaisena kuin se on. Jos edes hieman joku ymmärtäisi.

Jos sinua yhtään lohduttaa niin kyllä minä, ainakin mielestäni, tajuan miksi ajattelet niinkuin ajattelet. Jatkuva negatiivinen palaute on vienyt itsetuntosi, ymmärrettävää. Noin kävisi varmasti itsellekin, jos kaiken kertomasi kohtaisin.

Mutta pyöräytä palloa vähän toisinpäin ja katsoa asioita eri kantilta, ei oikein ole muuta mahdollisuutta.

Mielestäni anatsun neuvo on oikein hyvä, rupea miettimään missä olet hyvä.
Voin aloittaa puolestasi heti ensimmäisestä jonka muutkin on sanoneet: Kirjoitat todella hyvin, välimerkit ja kaikki paikoillaan. Olen aika varma ettei edes puolet Suomen kansasta kirjoita noin hyvää Suomea.
Joku ehdotti runojen kirjoittamista, ei paha. Jos siinä sattuisikin menestymään oikein kunnolla ja saa nimeä, alkaa se flaksikin käymään.

PS. Tunsin myös nuorena tyypin joka ei oppinut koskaan ajamaan fillarilla, se ei ollut sen juttu. Se vaan sitten käveli matkansa, eikä me muut boikotoitu häntä sen takia.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Oisko hyvä HIFK ihan oikeasti syytä käydä lääkärin juttusilla.
Ongelmiahan sulla on, mutta niihin saa apua. Psyykisiä ongelmia, masennusta, mutta varmaankin myös ihan perus kehittymisessä. Eikö olisi viisasta poiketa tohtorin juttusille?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joku ehdotti runojen kirjoittamista, ei paha. Jos siinä sattuisikin menestymään oikein kunnolla ja saa nimeä, alkaa se flaksikin käymään.
Itsehän kirjoitan runoja ja on sitä kehuja tullut naisiltakin. Kuka tietää onko silkasta kohteliaisuudesta vai miten. Riippuu toki naisestakin. Joillekin ne ei kerro yhtikäs mitään tai tee minkäänlaista vaikutusta. Eikä sen väliä. Toimii jos toimii, tai sitten ei.

Tosin itse harrastan tuollaista luovaa kirjoittamista jo ihan pelkästään itseterapian kannalta. En ole kaikkia kirjoitelmia esitellyt missään ja muutenkaan monessa paikkaa. Ehkä ja kenties jos siltä tuntuu, voisin niitä julkaista jossain muodossa ja kiinnostuneille lahjoittaa/myydä.

Omalla kohdalla runoilu on siis toiminut monessakin mielessä ja aivan erityisesti tunnetilojen purkamisessa. Pääasia, että itse koen osanneeni ilmaista tuntemuksia ja jälkeenpäinkin löydän siitä kirjoituksesta jotain oivallettavaa.
 

Mr.X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oisko hyvä HIFK ihan oikeasti syytä käydä lääkärin juttusilla.
Ongelmiahan sulla on, mutta niihin saa apua. Psyykisiä ongelmia, masennusta, mutta varmaankin myös ihan perus kehittymisessä. Eikö olisi viisasta poiketa tohtorin juttusille?

Täysi komppaus tähän.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Noihinkin sun ongelmiisi löytyisi apua, kun ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja tekisit sille jotain. Esimerkiksi opiskelemalla ja itsensä sivistämisellä pääsee tyhmyydestä eroon ja pyörällä ja autollakin opit ajamaan, kunhan tarpeeksi harjoittelet. Kun kerran et voi edes kysyä apua ammatti-ihmisiltä, niin tee sitten vaikeimman kautta ja opettele itse. Tulostimet ja tietokoneetkin saat toimimaan, kunhan perehdyt niihin. Ihan turhaa valittaa mistään tuollaisista asioista, kun et kerran itse viitsi niiden eteen tehdä mitään.

Kaikkiin ongelmiin löytyisi ratkaisu ja niitähän täällä sulle koitetaan tarjota. Et silti ota niistä onkeesi, vaan jatkat noita samojen asioiden toistamisia päivästä toiseen.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Mutta ajattele. Joku ei osaa edes virvelöidä. Eikö ole aika tunareja, jopa minäkin. Opetappa heille miten se tehdään. Näytä miten niitä haukia nostetaan vedestä tuosta vain! Kalastus on hieno laji ja haluaisin oppia virvelöimään ja kalastamaan, vaikka olenkin kalalla allerginen.

Ottamatta sen enmpää kantaa juttuusi, niin on hieman eri asia olla osaamatta kertotauluja kuin olla osaamatta virvelöidä. Ja on hieman eri asia olla ympäristön mielestä tyhmä koko tähän astisen elämänsä ajan kuin olla osaamatta virvelöidä.

Muistaakseni tuolla masennusketjussakin sanoit vain, että täytyy olla onnellinen ja että onnellisuus lähtee itsestä, tms. Kun se vain olisi ihan niin helppoa.

Jonkun oman jutun löytäminen ei oikein tähän tilanteeseen sovi, kun kerran perusasiatkin ovat huonosti hallussa. Mikään pelkkä pyörällä ajo ei ole se ongelma. Helppoa olisikin jos noin olisi.

Tai runojen kirjoittaminen. Pelkällä niiden kirjoittamisessa kun ei pääse juuri mihinkään. Ja kaiken lisäksi pitäisi itsestä saada irti ensin niitä vähän miehisempiä ja vahvempia juttuja, miesten juttuja. Sitten voi ottaa sen herkän puolen esiin. Nössö, joka kirjoittaa jotain rakkausrunoja, ei millään muotoa ole se, mitä haen. Rauhanturvaaja, joka kirjoittaa rakkausrunoja, jotain tuon tapaista haen.

Normaalissa kehittymisessä, päättelykyvyssä, liikunnassa, yms. onkin ollut aika pahoja puutteita. Ala-asteella oli puhetta erityisluokalle siirtymisessä. Henk. koht. kouluavustajasta ei ollut pitkä matka siihen.

Ainoa asia vain on se, että en itsekkään voi olla millään lailla tyytyväinen siihen, mitä olen. Tai oikeastaan edes halua olla tällainen. Perusjutuissa vaikeuksia, ei mitenkään hyvä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kukaan ei ehkä täällä ymmärrä tilannettani ja sitä miltä tämä itsestäni tuntuu. Monet sellaiset kyllä ymmärtävät, ketkä ovat olleet kanssani tekemisissä. Itse vain kärsin tästä.

Oletko tullut koskaan miettineeksi sitä vaihtoehtoa, että olisitkin trolli? Toki ymmärrän, että oma vaihtoehtosi henkisestä jälkeenjääneisyydestä voi pitää paikkansa, mutta sitä vastaan puhuu mm. taitava ja analyyttinen kielenkäyttösi, jota on vaikea kuvitella kovin tyhmän henkilön kieleksi. Trolliuteen viittaa myös tapasi olla oikeasti kuuntelematta vastauksia sekä vastaajien mielenkiinnon laannuttua uusien kommenttien lypsäminen uusillä täkyillä, jotka kuitenkin palauttavat keskustelun pian aivan samoille vanhoille urille. Jos olet trolli niin ongelmana on lähinnä liiallinen vapaa-aika ja kieroutunut huumorintaju. Jos taas et olekaan trolli niin et selvästikään pysty saamaan apua nettikirjoittelun kautta eli paree ottaa yhteyttä ammatti-auttajaan - ja muista että aika parantaa kaikki haavat: nos habebit humus!
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Noihinkin sun ongelmiisi löytyisi apua, kun ottaisit itseäsi niskasta kiinni ja tekisit sille jotain. Esimerkiksi opiskelemalla ja itsensä sivistämisellä pääsee tyhmyydestä eroon ja pyörällä ja autollakin opit ajamaan, kunhan tarpeeksi harjoittelet. Kun kerran et voi edes kysyä apua ammatti-ihmisiltä, niin tee sitten vaikeimman kautta ja opettele itse. Tulostimet ja tietokoneetkin saat toimimaan, kunhan perehdyt niihin. Ihan turhaa valittaa mistään tuollaisista asioista, kun et kerran itse viitsi niiden eteen tehdä mitään.

Kaikkiin ongelmiin löytyisi ratkaisu ja niitähän täällä sulle koitetaan tarjota. Et silti ota niistä onkeesi, vaan jatkat noita samojen asioiden toistamisia päivästä toiseen.

Jos asiat olisivat itselle noinkin helppoja kuin kerrot, niin luuletko, että olisin tässä tätä kirjoittamassa? Kaikki asiat eivät ole lainkaan niin helppoja kuin ne ovat esim. sinulle. Jos jo koulussa on ollut oppiaineet vaikeita, niin siitä tyhmyydestä ei ihan noin vaan opiskelemalla pääse irti. Sama kaikki päättelykyky sun muut. Tuolla erityisluokalla on eräskin 9:s luokkalainen poika, joka ei muista omaa syntymäpäiväänsä. Ihan hänkin tosta vaan oppii ajamaan autoa, suorittaa ammattikoulun hyvin, jne.

4:llä kerralla vasta inssistä läpi, varmaan ymmärrät millaisesta asiasta on silloin kyse? Tai ei osaa kunnolla kertotauluja, matematiikka sujuu parin vuoden päästä kuin vettä vaan?

Ikinä ollut naisten kanssa kontakteja, nyt sitten yhtäkkiä olisi naisia oven takana pitkäksi jonoksi asti?

Ihan niin hölmö nyt en sentään ole, vaikka edelleenkin monet ihmiset yrittävät käyttää tyhmyyttäni ja vajaavaisuuttani hyväksi.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Eli kiellät tuon sinun hyvän puolesi, kalastuksen, heti pois. Et halua olla hyvä missään?

Tuolla lauseella, minkä otit masennusketussa tarkoitan sitä, ettei kukaan muu kuin sinä voi päättää sinun onnellisuudesta. Sinä olet oman onnesi seppä. Omalla asenteella ja sen muuttamisella kaikki alkaa. Pikkuaskelin, mutta kuitenkin alkaa. En ole, en todellakaan ole mikään ekspertti, kun joku tähän kuitenkin ottaa kantaa jollakin helvetin "freudinkäyrillä", että "masennus on sen ja sen geenin tai entsyymin puutostila". Mutta omasta mielestä oma positiviinen, elämänmyönteinen asenne on se, jolla ihminen saadaan hymyilemään. Ja sille ihmiselle, joka hymyilee hymyillään takaisin.

Tai oikeastaan edes halua olla tällainen.

Pidä tämä! Nyt vain tekemään jotain asian eteen. Sivistystä, kuntoilua, mikä ikinä tuntuu siltä, että tekisi sinut onnelliseksi. Tai mikä antaisi sinulle lisäapuja saavuttamaan oma tavoitteesi. Jos haluat palavasti rauhanturvaajaksi, niin perkele ala tekemään töitä sen eteen. Aseta se maaliksi, tee töitä sen eteen. Ei ne nykyiset rauhanturvaajat ole mitään robotteja, jotka olisi rakennettu siihen hommaan. Hekin ovat tehneet töitä päästäkseen sinne. Ja paljon.

E. Nyt tuossa tuli yllä HIFK:ltä sellainen lause, että olisi melkein allekirjoituskamaa. Helkatti. Sinun pitää alkaa komediakirjailijaksi. :) Ihan hyvällä.
 
Viimeksi muokattu:

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Jos asiat olisivat itselle noinkin helppoja kuin kerrot, niin luuletko, että olisin tässä tätä kirjoittamassa? Kaikki asiat eivät ole lainkaan niin helppoja kuin ne ovat esim. sinulle. Jos jo koulussa on ollut oppiaineet vaikeita, niin siitä tyhmyydestä ei ihan noin vaan opiskelemalla pääse irti. Sama kaikki päättelykyky sun muut. Tuolla erityisluokalla on eräskin 9:s luokkalainen poika, joka ei muista omaa syntymäpäiväänsä. Ihan hänkin tosta vaan oppii ajamaan autoa, suorittaa ammattikoulun hyvin, jne.

4:llä kerralla vasta inssistä läpi, varmaan ymmärrät millaisesta asiasta on silloin kyse? Tai ei osaa kunnolla kertotauluja, matematiikka sujuu parin vuoden päästä kuin vettä vaan?
Kyllä ne asiat todellakin ovat niin yksinkertaisia kuin sinulle kerroin. Minullakin on monesti ollut todella hankalaa koulussa, mutta silloin ei auta muuta kuin oikeasti kääriä hihat ja ryhtyä hommiin. Opiskella niin paljon, että ne asiat todellakin hallitsee edes omasta mielestään siedettävällä tasolla. Päättelykykyä on tietysti vaikea oppia, mutta älä anna sen olla mikään este. On todella helppo piiloutua sen taakse, että "olen näin vitun huono, en saa mitään aikaan" kuin että oikeasti sitten tekisit sille jotain.

Autonkin saat liikkeelle sulavasti, kunhan treenaat sitä tarpeeksi. Ajele vaikka johonkin tyhjälle parkkipaikalle tai vastaavalle treenaamaan, niin takaan että se auto rupeaa liikkumaan sulavasti. Mulla kesti monta ensimmäistä kertaa siihen ennen kuin se liikahti yhtään mihinkään, mutta ajattelin mielessäni että kyllähän minä jumalauta vielä kortin hommaan ja niinhän se sieltä vain lopultakin tuli.

anatsun kanssa samaa mieltä. Mee vaikka lenkille tai lukemaan kirjoja. Mitä tahansa mikä saa sut paremmalle mielelle, äläkä missään nimessä anna periksi.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Kun se vain olisi kaikille ihmisille niin helppoa.

Juuri aiemminhan minulle täällä sanottiin, että jos inttikin on menny täysin päin helvettiä, niin turha on mihinkään rauhanturvaajaksi edes haaveilla. Ja kyllähän sen tietää, kuinka tuossa käy. Sovinko edes sinne? En.

Itse tietää mitä sitä on ja mitä ei. Ei kaikista tule Teemu Selänteitä tai Jari Litmasia, vaikka haluaisikin. Kaikilla ei ole samanlaisia mahdollisuuksia.

Monesti on tehnyt mieli luovuttaa kokonaan. Jättäisi kaiken tekemättä. Okei, silloin ei saisi sitten kyllä mitään. Mutta kun ei sitä tunnu saavan yrittämälläkään. Eläisi vaikka alkoholistina loppuun asti. Joskus tuokin on käynyt mielessä. Kun muutenkin on saanut aina olla viimeisten joukossa lähes kaikessa.

Kun miettii itseään vaikka tuolla rauhanturvajoukoissa, niin eipä siitä mitään tulisi. Sen verran hyvin itsensä tuntee kuitenkin.

Ehkä tämän keskustelun voisi lopettaa tähän. Kun ei ratkaisua löydetä. Tai siis sellaista mikä itseäni auttaisi ja miellyttäisi.

Tarpeeksi kun epäonnistuu niin sitä tajuaa olla enää yrittämättä. Eikä halua enää satuttaa itseään tuottamalla pettymyksiä. Luovuttaminen olisi ehkä juuri se paras vaihtoehto. Eikä kaikkia ole luotu onnistumaan.
 

CaptainSlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, LeKi, Tappara
Ehkä tämän keskustelun voisi lopettaa tähän. Kun ei ratkaisua löydetä. Tai siis sellaista mikä itseäni auttaisi ja miellyttäisi.
Kyllä tässä sulle jo aika monenlaista ratkaisua on tarjoiltu, mutta ei niin ei. Kaikista ei todellakaan tule Teemu Selänteitä, mutta ei tarvitsekaan. Kunhan et nyt luovuta tuota hommaa, niin takaan että opit tekemään ihan samoja juttuja kuin muutkin. Älä ala alkoholistiksi.
 

KoJu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Osallistunpa osaltani tähän HiFK vastaan muu maailma- keskusteluun. Mulla olisi yksi vinkki, jolla ehkä saataisiin selvill,e millainen mies nimimerkin takana todella piilee. Muutama on jo ehdottanut, että lähtisit HIFK jonkun toisen nimimerkin mukaan tutustumaan jonkin muun kaupungin yöelämään. Mielestäni win-win tilanne kaikille. Saadaan selville oletko trolli vai hiiri vai juuri se, mitä olet kertonut ja myös sinä saisit ehkä uutta näkökulmaa tilanteeseesi. Uskon, että palstaveljet ja siskot haluavat auttaa oikeasti, mutta monella tuskastuminen alkaa näkyä kirjoituksissa. Tutustumalla johonkuhun tällä palstalla tilanteestasi tietoiseksi tulleeseen et voi mielestäni hävitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös