Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 144 276
  • 5 510

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Kyllä sen paskan voisi räjäyttää ilmaan ja rakentaa uusi. Itse en kaipaa ja en odota mitään huippu-modernia hallia, vaan ihan tavallinen halli kelpaa, missä ei ole rottia ja hometta.

Toivelistalla uudessa hallissa olisi.

1. 2500 katsojan seisomakatsomo.

2. 4000 istumapaikkaa.

3. kioskit sekä ravintola josta näkee kentälle.

4. Tilavat vessat.

5. Avarat käytävät, jossa mahtuu kulkemaan.

Onko liikaa vaadittu? On, jos Porissa istuu vasemmisto-stallareita valtuustossa. Halli voi lahota käsiin ja rahaa ei saada uuteen, mutta tunnelmaa ei voi kukaan viedä..!!
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No joo, itselläni ei ole oikeastaan muulla väliä kuin sillä, ettei seisomakatsomoa hävitetä/pienennetä/siirretä. Jos uusi halli rakennettaisiin, niin munaa on pakko löytyä siihen, että siihen ihan oikeasti rakennetaan suoraan vähintaan se 2500:n hengen seisomakatsomo, ellei jopa isompi. Lisäksi mielellään sivukatsomoon niin kuin tähänkin asti on ollut. Se on aivan selvä asia, että tunnelma saadaan Hakametsän tasolle, jos hallissa kaikki istuvat.

Jos taas vanhaa hallia lähdetään remontoimaan, niin seisomakatsomon suhteen ei tarvitse olla huolissaan. Tietysti on totta, että käytäviä pitäisi laajentaa, ravintolapalveluiden saatavuutta parantaa ja käymälätiloja saneerata & lisätä niin kuin täällä on moneen kertaan mainittu. Olen kuitenkin valmis tulemaan nykyiselläkin mallilla toimeen, sillä meiltä tosiaan löytyy nyt joukkue jolla peli kulkee ja kevättä tässä kovasti odotellaan taas pitkästä aikaa. Se on se juttu. Sitä ei ole hetkeen jaksanut kantaa huolta enää jäähallin kunnosta. Mieltä lohduttaa se ajatus, että käsittääkseni lähivuosina on kuitenkin jotain tapahtumassa, niin kyllä sitä pystyy vielä pinnaansa venyttämään muutaman vuoden. Toivottavasti homma toimisi kaukalossa myös tulevina kausina.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
PS! Minua ei ole koskaan ennen tsekattu kuin nyt Porissa. Kokemusta on Raumalta, Hämeenlinnasta, Turusta, Tampereelta, Espoosta ja molemmista Hesan halleista.

Sydämeni särkyy varsikin kun noin paljon olet kiertänyt! :(

Ei vaan :) Mä taas olen törmännyt tiukkoihin turvatoimiin jokiasessa hallissa ja mä olen kolunnut liigassa ne kaikki. Se voi tosin johtua siitä että minulla on ollut Ässäpaita päällä. Ässäfanit herättävät aina varotoimenpiteitä huolimatta siitä että Pataljoona on tänään yksi huolitelluimmista faniyhdistyksistä. Vanha maine taitaa olla tiukassa siltä ajalta kun matkanvetäjiä haettiin pelin jälkeen putkasta.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Runkosarja helmi-maaliskuun ja 13 pelin osalta taputtelematta, mutta lauantailöylyt Isomäessä on viittä vaille nakeltu. Se viimesin on vanhan ajan herkkupala, kun HIFK saapuu Poriin la 26. helmikuuta. Siinähän saatetaan vielä kammeta runkkarin kakkospaikastakin.

Ässät pelannut kotipelejä etupainoitteisesti, helmi-maaliskuussa vedetään viisi kotipeliä ja kahdeksan vieraspeliä. Blues-pelin jälkeen Ässät skulaa viisi perättäistä vieraspeliä (Ilves, JYP, Tappara, Lukko, Pelicans) EHT-tauon molemmin puolin. Paluu kotijäille tapahtuu reilun kolmen viikon päästä Kärppiä vastaan.
 

Eetu

Jäsen
Vanha maine taitaa olla tiukassa siltä ajalta kun matkanvetäjiä haettiin pelin jälkeen putkasta.

Mistäköhän ajasta tässä on kyse? Eniten ongelmia kuulluu olleen nykyisellä Pataljoonalla. Ässät on sarjakakkosena ja reissuja jätetään järjestämättä ennätysmäärä ja monella reissulla tien päällä on tarvittu poliisia. Vaikka katsomossa otteet ovatkin hyviä ja kaukalon ulkopuolella homma toimii vain silloin kun seurassa ei ole humalaisia. Kuten perhepäivät tai aamuiset Värikatsomo - baaritapahtumat. Taitaa olla sitä, että fanimatkojen järjestämiseen ei ole intoa ellei kyseessä ole tyyliin Kuopio tai laiva johon itsekkin pääsee kallistamaan mukia. Vähän vasemmalla kädellä vedettyä koko fanireissutoiminta. Hyvänä esimerkkinä fanimatka Jyväskylään. Ottelussa kohtaavat liigan sarjakärjet JYP ja Ässät. Piste-erokaan ei ole huima. Lauantain ottelu. Maanantai, viikkoa ennen reissua tiedotetaa että reissu on peruttu. Kuka tiesi reissusta? Siitä ei ole puhuttu. Isomäen screenillä tiedotetaan matkasta Kuopioon. Sinne Jkylään oli paljon lähtijöitä. Ilman tietoa matkasta. Onko oikeasti niin että Pataljoonan foorumi on ainoa paikka josta informatiota saa? Ei kovaa palveluhalukkuutta. Patarinkiä? Vai toimiiko sekään enää.
 
Viimeksi muokattu:

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Kuinkakohan monia kertoja niitä poliiseja on tien päällä sitten tarvittu? Voisin kuvitella, että melkoisen marginaaleista kerroista on kysymys, itse en ainakaan ole koskaan reissulla ollut mukana, että olisi ollut jotain suuria järjestyshäiriöitä. En kuitenkaan kiellä, etteikö tällaista varmasti olisi tapahtunut, mutta en uskoisi, että kovinkaan yleistä. Tiukoille turvatoimille näytän muutenkin vihreää valoa halliin tultaessa, katsojien turvallisuudestahan siinä on kysymys, ei sen kummempaa.

Ässien sivuilta näyttää ainakin kevään fanimatkat jääneen päivittämättä, mutta Pataljoonan sivuilta ne löytyvät päivitettynä, siis ihan fanimatka-osiosta etusivulta, ei tarvi edes foorumille asti mennä kaivelemaan.

Kyllähän se asia on niin, että ne sinne matkalle varmasti löytävät, jotka sinne oikeasti haluavat lähteä. Porilaiset tietävät, että fanimatkoista tiedotetaan Pataljoonan sivuilla ja myös täällä Jatkoajassa Fanitoiminnan osiossa. Jyväskylän matkasta tiedotettiin 20.1.2011, ja puolitoista viikkoa tämän jälkeen matka peruttiin. En toki kiellä, etteikö kattavammasta mainostamisesta varmasti olisi hyötyä, mutta hommaa pyöritetään edelleenkin pienellä talkooporukalla, joten itse olen ainakin saanut riittävästi tietoa matkoista. Eikä tosiaan paljoa vaadi mennä onkimaan sitä tietoa Pataljoonan sivuilta, missä sitä tietää varmasti olevan, saati että odottaa tietoa tuputettavan nenän eteen. Siinä olet oikeassa, että vähintä mitä voisi tehdä on matkojen mainostaminen ottelussa. Tietysti reissu Kuopioon yön yli -reissuna kerää suuremman huomion, mutta ei silti sopisi unohtaa normaalien kannattajamatkojen mainostamista.

Lisäksi vaikutuksensa astetta heikompaan osanottoon vierasreissuille on varmasti Urhon parantuneilla palveluilla. Pitkän matkustamisen sijaan monet ovat valmiimpia jäämään omalle kohtisohvalle seuraamaan otteluita.

Parannusta on kuitenkin varmasti luvassa kun ratkaisupelit alkavat runkosarjan jälkeen. Tällöin uskon, että ihan keskivertomainostuksellakin päästään hyviin lähtijämääriin, toki silloinkaan ei mikään estä mainostamasta ratkaisupelien reissuja kattavasti, jotta niitä busseja saataisiin useampia sinne reissuihin lähtemään.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Laitan Eetun viestiin parit ranskalaiset viivat.

- Matkoja ollaan jouduttu perumaan kolme tai neljä. Sama ongelma on ollut oikeastaan jokaisella faniryhmällä. Jyväskylään olisi kyllä pitänyt saada matka järjestettyä.
- Jyväskylän reissusta tuli ihan ilmoitukset Pataljoonan sivuille, Pataljoonan keskustelupalstalle, tälle keskustelupalstalle ja Facebookiin. Matkaa on myös mainostettu varmasti matkoilla. Ja aina sieltä Tullibaaristakin voi käydä kyselemässä.
- Isomäen screeni ja Patarinki ovat Ässien omia tiedotusvälineitä, eikä meidän. Lopulta aika pieni vaikutus on meillä sille, että mitkä mainokset lopulta noita väyliä pitkin tulee.
- Kuinka monella reissulla Pataljoona on muka tarvinnut poliisia? Ei minun tietääkseni kertaakaan tällä kaudella.

Mutta joo. Jottei mene ihan offtopiciksi, niin mainitaan sitten vaikka se, että olisihan se kiva saada paremmin noita matkamainoksia Isomäen näytölle. Ja mainitaan sekin, että kyllä nuo käytävät ovat edelleen todella ahtaita. Ja Ylämummon ympäristön käytävät ovat nykyään kyllä aika psykedeelisiä, kun lattia ja puolen seinää on pitänyt maalata punaiseksi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
PS! Minua ei ole koskaan ennen tsekattu kuin nyt Porissa.
Täytyy sen verran kyllä korjata, että kyllähän Raumallakin on noita turvatarkastuksia joissa jokainen katsoja tarkastetaan. Tässä ei muuten ole mitään negatiivista vain päin vastoin erittäin hyvä homma, että näin toimitaan nykyään Porissakin.
 

Nauris

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt tuli kyllä Eetulta sellainen määrä paskaa, että pakko puuttua, vaikken Pataljoonan toimintaan varsinaisesti itse osallistukkaan.

Mistäköhän ajasta tässä on kyse? Eniten ongelmia kuulluu olleen nykyisellä Pataljoonalla. Ässät on sarjakakkosena ja reissuja jätetään järjestämättä ennätysmäärä ja monella reissulla tien päällä on tarvittu poliisia.
Olen kuullut paljon juttuja, että vielä kymmenisen vuotta sitten, kun fanimatkoja järjesti joku ulkopuolinen taho, päättyivät matkat lähes järjestään tappeluihin. Itse en fanimatkoilla ole käynyt kuin viitisen vuotta, mutta tuona aikana en ole kertaakaan sattunut sellaiselle matkalle, jolla poliisia olisi tarvittu. Fanimatkojen perumisesta taas on turha Pataljoonaa syyttää, sillä onko se heidän vikansa, etteivät ihmiset matkoille tule. Pitäisikö matkoja mielestäsi järjestää tappiollisena toimintana?

Vaikka katsomossa otteet ovatkin hyviä ja kaukalon ulkopuolella homma toimii vain silloin kun seurassa ei ole humalaisia. Kuten perhepäivät tai aamuiset Värikatsomo - baaritapahtumat. Taitaa olla sitä, että fanimatkojen järjestämiseen ei ole intoa ellei kyseessä ole tyyliin Kuopio tai laiva johon itsekkin pääsee kallistamaan mukia.
Kannattaisi tarkistaa faktat ennen kun tulee tänne kirjoittelemaan. Pataljoona on järjestänyt/tulee järjestämään fanimatkan yli kolmasosaan runkosarjan vierasotteluista. Syy, miksi fanimatkoja on enemmän viikonloppuisin kuin viikolla on hyvin yksinkertainen: ihmiset käyvät viikolla töissä, eivätkä siksi ehdi vierasreissuille, joihin olisi lähdettävä kolmen aikaan päivällä. Viikolla matkoja ei taida olla tehty muualle kuin Raumalle ja Tampereelle. Lisäksi matkanvetäjällä ei ole lupa "kallistella mukia" reissun aikana, enkä tätä ole yhdelläkään vierasreissulla myöskään havainnut.

Vähän vasemmalla kädellä vedettyä koko fanireissutoiminta. Hyvänä esimerkkinä fanimatka Jyväskylään. Ottelussa kohtaavat liigan sarjakärjet JYP ja Ässät. Piste-erokaan ei ole huima. Lauantain ottelu. Maanantai, viikkoa ennen reissua tiedotetaa että reissu on peruttu. Kuka tiesi reissusta? Siitä ei ole puhuttu. Isomäen screenillä tiedotetaan matkasta Kuopioon. Sinne Jkylään oli paljon lähtijöitä. Ilman tietoa matkasta. Onko oikeasti niin että Pataljoonan foorumi on ainoa paikka josta informatiota saa? Ei kovaa palveluhalukkuutta. Patarinkiä? Vai toimiiko sekään enää.
Kuten jo aiemmin kysyin, onko se Pataljoonan vika, etteivät ihmiset lähde vierasmatkoille? Ymmärtäisin kritiikin, jos ihmiset haluaisivat lähteä matkoille, mutta niitä ei järjestettäisi. Kävikö mielessäsi, että täksi kaudeksi tulleella Urho Totalilla voi myös olla vaikutusta asiaan? Ainoa asia, mistä olen kanssasi osittain samaa mieltä on tuo, että tiedotus voisi olla parempaa, ja tulevista fanimatkoista voitaisiin hyvin ilmottaa esim. Pataringin kautta. Toisaalta nykyinenkin tiedotus on mielestäni riittävää, sillä on aika helppo mennä Pataljoonan nettisivuille (Huom. ei tarvitse mennä edes foorumeille asti) ja tarkistaa tulevat fanimatkat.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vähän vasemmalla kädellä vedettyä koko fanireissutoiminta.

Vähän vasemmalla kädellä heitettyä koko kritiikki. Suomeksi sanottuna pelkkää paskaa.

Fanireissuissa nyrkkisääntönä on ja tulee kaiketi aina olemaan että mitä pidemmälle mennään, sitä vähemmän on lähtijöitä. Tampereelle ja Raumalle löytyy aina porukkaa, mutta jo Helsinkiin mentäessä tulee vaikeuksia. Kyse on ihmisten perimmäisestä mukavuudenhalusta, joka ei millään lailla korreloi Ässien sarjasijoitukseen. Kaikkia ei yksinkertaisesti innosta 12 tunnin rykäisy bussilla Helsinkiin ja takaisin, Jyväskylästä puhumattakaan. Tämä on raaka fakta jolle Pataljoona ei mahda mitään. Yritystä kuitenkin on ja niinpä väite siitä ettei matkojen järjestämiseen olisi todellista intoa, on täysin naurettava. Jos intoa ei olisi, ei mitään Jyväskylän reissua olisi edes yritetty järjestää. Sinne oltiin valmiita lähtemään, mutta mitään järkeä ei ole tehdä reissuja vain tekemisen vuoksi tappiollisina. Jos lähtijöitä ei ole tarpeeksi, reissu perutaan. Näin se on aina ollut ja tulee olemaan vastaisuudessakin.

Tiedotuksen osalta nyrkkisääntönä taitaa puolestaan olla että vaikka mitä tekisi, löytyy aina jostain joku väittää ettei ole saanut tietoa ajoissa. Pataljoonan tiedotuskäytännöt ovat kuitenkin varsin vakiintuneet ja ne ihmiset jotka jollakin lailla kärryillä ovat, tietävät kyllä mitä kautta reissuista tietoa saa. Jyväskylän matkasta tiedotus aloitettiin 18.1. Jos Porin kokoisessa kaupungissa jää kahden viikon sisällä tiedosta paitsi, on vikaa pakko olla jo vähän itsessäkin.

Koko Porin osalta nyrkkisääntönä taas pysyy että tekijöitä on vähän mutta nassuttajia senkin edestä. Yhtä tekijää kohden on aina kymmenen nassuttajaa. Tervemenoa itse järjestämään reissuja jos se kerran on niin helppoa että on varaa noin kevyesti arvostella niitä jotka reissuja järjestävät.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Olen kuullut paljon juttuja, että vielä kymmenisen vuotta sitten, kun fanimatkoja järjesti joku ulkopuolinen taho, päättyivät matkat lähes järjestään tappeluihin. Itse en fanimatkoilla ole käynyt kuin viitisen vuotta, mutta tuona aikana en ole kertaakaan sattunut sellaiselle matkalle, jolla poliisia olisi tarvittu. Fanimatkojen perumisesta taas on turha Pataljoonaa syyttää, sillä onko se heidän vikansa, etteivät ihmiset matkoille tule. Pitäisikö matkoja mielestäsi järjestää tappiollisena toimintana?
Paskapuhetta, legendaa ja tornihuhuja.

Ei tuolloin varmaan sen enempää tapeltu kuin nykyäänkään. Se ero on että omassa porukassa oli henki sen verran hyvä että oman porukan kesken ei tarvinnut poliiseja soittaa tai tapella keskenään. Se että jos kotijoukkueen kannattajat käyvät päälle ei muuten ole tippaakaan matkan järjestäjän vika. 90-luvulla oli vain turvajärjestelyt halleissa ihan eri luokkaa, mutta oikeasti aika vähän silti tappeluja oli. Aika vain kultaa muistot.

Matkojen järjestäjä oli ihan yhtä ulkopuolinen taho kuin nykyäänkin. Sama herra niitä järjesti. Ja joo, kerran haettiin herra putkasta kun oli kyllä aika humalassa. Ehkä nykyään ei matkanjärjestäjä ole humalassa reissuilla, mutta tuolloin itse matkan päällä bussikuski otti myös osaa hommien järkkäämiseen, kun Sundellin busseilla mentiin ja usein kuskina oli matkanjärjestäjän poika. Nythän on jopa bussifirma vaihtunut.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Paskapuhetta, legendaa ja tornihuhuja.

Ei tuolloin varmaan sen enempää tapeltu kuin nykyäänkään. Se ero on että omassa porukassa oli henki sen verran hyvä että oman porukan kesken ei tarvinnut poliiseja soittaa tai tapella keskenään. Se että jos kotijoukkueen kannattajat käyvät päälle ei muuten ole tippaakaan matkan järjestäjän vika. 90-luvulla oli vain turvajärjestelyt halleissa ihan eri luokkaa, mutta oikeasti aika vähän silti tappeluja oli. Aika vain kultaa muistot.

Matkojen järjestäjä oli ihan yhtä ulkopuolinen taho kuin nykyäänkin. Sama herra niitä järjesti. Ja joo, kerran haettiin herra putkasta kun oli kyllä aika humalassa. Ehkä nykyään ei matkanjärjestäjä ole humalassa reissuilla, mutta tuolloin itse matkan päällä bussikuski otti myös osaa hommien järkkäämiseen, kun Sundellin busseilla mentiin ja usein kuskina oli matkanjärjestäjän poika. Nythän on jopa bussifirma vaihtunut.

Tismalleen samaa mieltä näistä. Nyt ei kannata kenekään sortua Rauman pojan provoon, kun asioista yhtään mitään tiedä, eikä tarvitse tietääkään.

Kyllähän ne reissut aikanaan oli aikamoisia matkailuelämyksiä, kun renkaat puhkesi ja kaikenlaista kohellusta tapahtui. Mutta ajat oli silloin erilaiset ylipäätään. Silloin ei jokaisesta kaljaröyhtäyksestä kirjoitettu Satakunnan kansaan ja jeesusteltu joka asiasta, kuten nykyään. En minäkään keskinäisiä tappeluita muista, mutta esim. Raumalla bussin kylkeen kuseskelleet kotijoukkueen kannattajat saivat kyllä vittaa...

Pataljoona tekee erinomaista työtä nykyään, enkä näe mitään syytä alkaa vertailemaan mitään vanhoja aikoja nykyiseen. Toisilla aika kultaa ja toisilla aika multaa muistot, näin se vaan menee. Turhaa alkaa riidellä tuollaisen kakkaviestin takia.
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mistäköhän ajasta tässä on kyse? Eniten ongelmia kuulluu olleen nykyisellä Pataljoonalla. Ässät on sarjakakkosena ja reissuja jätetään järjestämättä ennätysmäärä ja monella reissulla tien päällä on tarvittu poliisia.

Reissuja on peruutettu hyvin vähäinen määrä ja kertaakaan poliisia ei ole tarvittu. Olet vähintään kuullut väärin ja todennäköistä on että et oikeasti tiedä toiminnastamme yhtään mitään :)

Tulin tänne kysymään sitä että moniko palstaveli haluaisi nähdä Javanaisen muistolakanan Isomäen hallin seinällä?
 

jamppa1919

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠Ässät♠
Tulin tänne kysymään sitä että moniko palstaveli haluaisi nähdä Javanaisen muistolakanan Isomäen hallin seinällä?

Tarviiko sitä edes kysyä? Ihan varmasti jokainen!
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Porilaiset tietävät, että fanimatkoista tiedotetaan Pataljoonan sivuilla ja myös täällä Jatkoajassa Fanitoiminnan osiossa.

Porilaiset pataljoonalaiset toki tietävät.
Mutta koitappas joskus haistella tunnelmia esim Winstonissa. Kyllä siellä moni ikätoveri ja vähän vanhempikin ihmettelee miksei Ässät järjestä vierasmatkoja enää. No, ei ole toki ikinä niin tehnytkään, mutta etenkin Kuutoskoneen legendaariset reissut yhdistettiin suoraan Ässien alaiseen toimintaan mielikuvissa, ja lehtimainonta auttoi asiaa. Kun huomauttaa asiasta, että Pataljoona järjestää, tulee monelle kuva etäisestä nuorten salaseurasta joka järjestää jos järjestää matkoja.

Itse tiedän, miten arvokasta työtä Pataljoona tekee. Arvostan sitä kovasti. Mutta jos esitän parannusehdotuksen pataljoonalaiselle, on tullut tylyä vastausta tyyliin "järjestä itse paremmin".
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse tiedän, miten arvokasta työtä Pataljoona tekee. Arvostan sitä kovasti. Mutta jos esitän parannusehdotuksen pataljoonalaiselle, on tullut tylyä vastausta tyyliin "järjestä itse paremmin".

Ihan ensiksi modet voisivat siirtää tätä keskustelua siihen (fanitoiminta) kuuluvaan ketjuun jotta jäähallin parannusehdotukset sun muut ketjuun kuuluvat viestit saavat niille kuuluvan huomion? En uskalla pistää lainausta toiseen ketjuun ettei tule korin täydeltä banaania.

Pataljoonan johto kuuntelee ja ottaa palautetta vastaan kun sitä esitetään. Tuonlaisen kommentin olet uskoakseni kuullut jostakin muualta organisaatiosta kuin niiltä jotka oikeasti ovat asioista vastuussa.

Ei me yritetä olla mikään nuorten salaseura. Toimintamme on itseasiassa hyvin avointa. Miltei jokaisessa tapahtumassa tms. sanotaan ihmisille että tulisivat avoimesti juttelemaan ja antamaan palautetta. Mahdollisuuksia on iäkkäämmilläkin kannattajilla mutta he eivät sitä käytä. Asioita haudotaan kuten Porissa on tapana. Se vaan on tämän paikan tapa. Minä en koskaan vastaa että "järjestä itse parempi", vaan kuuntelen palautteen ja koitan ottaa siitä opiksi. Pyrin samalla tarjoamaan tyydyttävän vastauksen. Mulle voi ihan rohkeasti pistää mitä tahansa palautetta tai haukkua vaikka koko kerhon yksityisviestillä. Suhtaudun siihen asiallisesti kunhan palautekin on asiallista. Yksityisviestinkin kautta voi saada muutoksia aikaan koko Pataljoonassa kunhan sen kohdistaa oikealle ihmiselle. Me emme välttämättä huomaa kaikkea mitä toiminnassa tapahtuu, ihmisiä kun vain olemme.

Pataljoona on yksi suomen suurimmista kannattajaklubeista ja ehkä suurin talkootyöllä toimiva. Meidän on pakko ottaa jatkuvasti palautetta ja iso osa siitä menee hyötykäyttöön. Muutoksia tehdään koko ajan mutta valtaosa niistä ei näy ulospäin vaan näkyy välillä pitemmällä tähtäimellä tai organisaation toimintatavoissa. Suurin osa Pataljoonan näkyvästä toiminnasta on nettisivut, kannattajamatkat ja katsomokulttuuri, jossa varsinkin jälkimmäisessä on paljon työtä edessä.

Pataljoona elää toteuttavan työn tekijöiden suhteen murrosaikaa. Uusia aktiiveja tarvitaan varsinkin katsomokulttuurin pariin. Tällä pyritään välttämään putkinäön muodostuminen sekä paikkaamaan vanhojen jermujen poistumista.
 

Juhavaan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Karu totuus

Jäähallimme on ihan kauhea paikka lapsiperheille.

Itse kokeilin taas pitkästä aikaa olla pelissä 3,5v tyttären kanssa. Paikat ovat seisomakatsomon päällä, joten hyvin sieltä näkee...mutta, Käytävät olivat tiistai-pelissäkin niin tukossa että lasta sylissä raahaamalla pääsimme fanishoppiin pikkupatalippua ostamaan hallin Porin puolen päädyn kautta. Tässä meni koko erätauko. Jengi painaa katsomatta eteensä ja muksut jää jalkoihin. Vessassa jos pitäisi päästä käymään on se lähes mahdotonta. Eväiden haku huonoa myös.
Nurkka, joka on samalla kaljajono, kaljakuppila, röökipaikan kulkutie, käytävä, pelastustie ja yleinen hengailupaikka, on kaamea. Hengenvaarillinen.

Kyllä aikuinen mies siellä itse pärjää, mutta lasten kanssa tuo on kyllä ihan perseestä. No, voi toki sanoa että itsekkin olen siellä on pärjännyt nassikasta asti..mutta aika menee eteenpäin. Kyllä tolle hommalle on tehtävä jotain. Jos esim. lauantai-pelissä tapahtuu jotain, tallaantuu iso joukko ihmisiä Isomäen käytäville. Hallista ulos pääseminen turvallisesti on käytännössä mahdotonta.

Ihan noin vaan ajatuksena käytännön pohjalta tuli mieleen.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Jos esim. lauantai-pelissä tapahtuu jotain, tallaantuu iso joukko ihmisiä Isomäen käytäville. Hallista ulos pääseminen turvallisesti on käytännössä mahdotonta.

Ihan noin vaan ajatuksena käytännön pohjalta tuli mieleen.

Tämä on ollut tiedossa vuosia, ja silti asialle ei tehdä mitään. Mikäs sen entisen järkkäripomon nimi olikaan... no oli mikä oli, hän kuitenkin sen julkisesti sanoi ääneen, eli hänen mielestään Isomäen halli ei täytä turvallisuusmääräyksiä. Nyt sentään homma vähän parani kun seisomakatsomon takaa avattiin lisää ovia. Mutta kun ne oli aikanaan kiinni ja ketjuilla lukittu, olisi paniikin tullen tullut rumaa jälkeä. Kävin siitä silloin huomauttamassa järkkärille, mutta häntä ei kiinnostanut viedä asiaa eteenpäin. Sanoin ohi kulkevalle poliisipartiolle että katsokaapas noita ketjuja ovissa, tuosta turvalasin läpikö mennään jos jotain tapahtuu ja siitä n. 10 minuuttia niin ketjut poistettiin.
 

rosnäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jäähallimme on ihan kauhea paikka lapsiperheille.
Näinhän se on. Perheellisyydestä johtuen tämä tarkoittaa esim. sivuunkirjoittaneen tilanteessa käytännössä sitä, että kotipeleissä käyminen on huomattavasti vähäisempää kuin mitä se ehkä voisi olla. Käyn lasten kanssa ennemmin vaikka Turussa vieraspelissä. Tähän toki vaikuttavat huomattavasti muutkin syyt kuin halli.

Sinällään ymmärrän, että olosuhteet ovat mitä ovat, rahasta on tietysti kysymys. Toisaalta uskon, että oikealla asenteella ainakin jonkinlaista parannusta olisi saatavissa aikaan. Tässä toki kaupungin rooli on suuri. Ässien kannalta positiivista on tietenkin se, että käyttökustannus hallista ei ole suuren suuri, toisin kuin esim. Turussa, jossa hallivuokra on Tepsille erittäin suuri kuluerä.
 

KuKKaKeppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KYRöskosken PÄrske
Tässä toki kaupungin rooli on suuri.

Tässä juuri se vika onkin. Mitään ei tapahdu ennenkuin Porin Kaupungin hallituksen boltseviikit saadaan ulostettua. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan, että siellä hallituksessa oltaisiin vähän näreissään Ässien nykyisestä menestymisestä joka tarkoittaa käytännössä, suuremmat yleisömäärät --> suurempi paine remontoida hallia.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Tietysti Reilun Kaupan Banaanimies on Ässien vihaaja numero yksi, mutta kyllä niitä vastustajia löytyy ihan puoluekannasta riippumatta, mitä halliremppaan tulee. Enemmänkin kyse on aina omista mieltymyksistä ja siitä, että mitä omat muksut harrastaa, Muiden lajien ladulle pyritään heittämään mahdollisimman paljon hiekkaa. Ja Ässillä, jääkiekolla ja urheilulla yleensä on myös paljon vihaajia, joten sellainen neutraali ja asiapitoinen meininki on täyttä utopiaa.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En oikein tiedä, mihin ketjuun tämä sopisi, joten pistän tänne.

Olen vaan miettinyt viime vuosina, mikä tämä juttu on, että Ässät-huudossa taputetaan kaksi kertaa, kun ennen muinoin oli kolme taputuskertaa? Kuulostaa mielestäni aika lattealta ja itse taputan edelleen kolmesti niin kuin joskus ennenkin muut taputtivat (ihan perkeleen kiireesti saa kyllä taputtaa pysyäkseen rytmissä). Muutenkin Ässät-huudossa tuo tempo tuntuu karkaavan, liekö suhteellista pelin temmon kasvuun vuosien varrella.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Syy taisi olla alunperin se, että kahdella taputuksella tuo huuto ei hajoaisi yhtä helposti kuin kolmella. Tuossa oli vissiin ajateltu suurempaa porukkamäärää tyyliin pleijarit / paikallismatsit. Voin toki muistaa täysin väärinkin.

Minulle tuo kaksi taputusta on jäänyt tavaksi jo aikoja sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös