Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 144 662
  • 5 510

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Seisomakatsomosta taas en näe kunnolla, kun tuota vartta ei ole siunaantunut yli 180cm.

Mitäs tekosyitä täällä viljellään, minä olen jämptisti 170cm ja ihan hyvin olen seisomakatsomosta nähnyt jo viidentoista vuoden ajan, mitä olen peleissä käynyt.. itse asiassa, kun mietin niin istumassa en ole ollut koko tuona aikana kuin varmaan 20-30 kertaa. Oma katsomokäyttäytymiseni ei silti muutu sen puoleen, olenko seisomassa vai istumassa.. minulla on istuessakin rasittava tapa pompata seisomaan kun tulee jokin äkillinen pelitilanne, johon reagoin ikään kuin "selkäytimestä". Voin siis yhtä hyvin seisoa jo lähtökohtaisesti :D

Mutta eihän kannattajia voi arvottaa sen mukaan missä katsomossa he ovat, tai minä viikonpäivänä he suostuvat kannustamaan joukkuetta eniten. Jokainen valitsee omaan tilanteeseensa/persoonaansa sopivan vaihtoehdon, ja onhan jokainen joka tiensä lehtereille löytää jo itsessään varmasti arvokas Ässille. Jos se päivä koittaa että niitä omiakin lapsia joskus on, niin heitä peliin tuodessa väitän että minut löytää visusti istumasta..

Silti on se niin hienoa, että Porissa on tämä seisomakatsomo/lauantai-ilta kombon kaltainen kulttuuri, koska se on ainutlaatuinen koko valtakunnassa ja siksi juuri se voimavara joukkueelle onkin. Voin nimittäin vakuuttaa, että esimerkiksi Hämeenlinnan kuuluisa "sikakatsomo", eli paikallinen seisomakatsomo, on Isomäen rinnalla pelkkä vitsi..
 

Stern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos kausi menee hyvin ja rahaa jää kirstun pohjalle niin ensimmäisenä tulisi mieleen parantaa äänentoistoa edes hieman. Hallia on vaikea muuttaa paremmaksi, mutta akustiikkaan voisi tehdä jonkun suunnittelun/toteutuksen.
Samalla kun niitä kaiuttimia kiinnitellään, tv-katsojien ja Isonmäen brändin kannalta halpa ja toimiva liike olisi kiinnittää seisomakatsomon yläpuolella olevan istumakatsomon pohjaan muutama valaisin. Nyt seisomakatsomossa on päällä käsittämätön punainen hornankattila, mutta tv:stä (ja istumakatsomosta) erottuu harmaita hahmoja hämärässä ja ehkä haaleana muutama etummainen punainen lippu. Sitä en toki tiedä, häiritsisikö lisävalaistus esim. omista pulloista naukkailua, mutta muutama lamppu tuskin omaisuuksia maksaa.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Mitäs tekosyitä täällä viljellään, minä olen jämptisti 170cm ja ihan hyvin olen seisomakatsomosta nähnyt jo viidentoista vuoden ajan, mitä olen peleissä käynyt.. itse asiassa, kun mietin niin istumassa en ole ollut koko tuona aikana kuin varmaan 20-30 kertaa.

Tässä mitään tekosyitä viljellä, ilmeisesti olet kovan luokan seisomakatsomolainen kun kerran joka pelissä hyvin näet. Itseltä jää aina lähes poikkeuksetta jokin osa kentästä näkemättä, kun tuurillani edessä jöpöttää joku honkkeli. En ilmeisesti ole nähnyt riittävästi vaivaa paikan hakemisessa, ja olen viipynyt erätauoilla liian kauan poissa katsomosta.

Mutta äänenkäytön suhteen olen mielestäni keskivertoa, olin sitten seisomakatsomossa tai istumassa, joten siitä syystä en seisomaan mene. Kun en tällä hetkellä ole kauhean köyhä opiskelijakaan, niin en näe syytä itseni kohdalla olla satsaamatta hiukan mukavuudelle ja mennä istumaan, viettää erätauoilla niin paljon aikaa kaljalla kuin huvittaa ja palata omalle paikalle josta näen koko kaukalon.

Ymmärrän hyvin niitä, jotka siellä seisomassa vuodesta toiseen ovat. Itsekin olin seisomassa vuosia putkeen, tosin silloin olin köyhä opiskelija, joten senkin puoleen oli parempi mennä seisomaan. Hyvin siellä viihtyi vaikka välillä huonosti näkikin.

Onhan se silti yhtä helvettiä käydä kaljalla jos pelissä on +4500 katsojaa, ja siinä sivussa yrittää vielä päästä edes jotenkin seisomaan paikalle, josta edes hiukan jotain näkisi. Pikku käytävärempalla tuokin puoli helpottuisi huomattavasti, mutta mahtaakohan noita käytäviä olla kovinkaan helppoa laajentaa?
 

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietysti pientä shokkia tottumattomalle taas kun pelaajien nimien kuuluttaminen vaihtui mykkään videoon, jonkun biisin soidessa taustalla. Kenties esittelyihin olisi voinut myös lisätä ääntä?

Mielestäni myös tuohon esittelyyn voitaisiin panostaa enemmän. Ensinnäkin 80% pelaajista vain kääntyy vaivaantuneesti ja kankeasti kuin lumiukot kohti kameraa. Ymmärrän ettei kaikista ole showmiehiksi, mutta jotain muutosta tuohon kiitos. Toisekseen tuohon videoon voitaisiin aina jokaisen pelaajan kohdalla kuuluttaa pelaajan nimi ja numero sekä aina noihin kohtiin alentaa musiikin volyymia niin että nimi ja numero myös kuuluisivat.
Itse en jättäisi noita vanhoja pelipätkiä kuitenkaan pois, sillä ne toimivat mielestäni kohtalaisen hyvin.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä se aika fakta, että varsinkin kun yleisömäärä rupeaa olemaan siellä yli 5000:n, niin kun sitä hyvissä ajoin hallille tulee ja hyvän paikan seisomakatsomosta löytää, niin ei siitä tule minnekään lähdettyä koko ottelun aikana. Tappio oheispalveluita tarjoaville, mutta kun kunnon paikan on seisomakatsomosta saanut, niin ei sitä hevillä sitten halua katsella muita eriä mistä sattuu.

Itse taas olen niin paljon tunnelman perään, ettei paljoa haittaa, vaikka pieniä osia jäisi kentästä näkemättä. Mittaa taas löytyy yli 180, niin nämä tilanteet ovat tosin hyvin harvassa, että jotain jäisi näkemättä. Seisomakatsomossa vallitsevaa tiivistä tunnelmaa ei kuitenkaan voita mikään ja välillä harmittaa kun ei ole päässyt kunnolla nauttimaan wanhan ajan hallista kun puolet oli seisomakatsomoa, nuoresta iästä johtuen.

Tietysti nämä asiat varmasti menevät juuri oman iän ja elämäntilanteen mukaan. Toivottavasti ei ole kuitenkaan hetkiin tulossa muutosta sille, että pitäisi seisomakatsomossa seurailusta luopua.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kyllä se aika fakta, että varsinkin kun yleisömäärä rupeaa olemaan siellä yli 5000:n, niin kun sitä hyvissä ajoin hallille tulee ja hyvän paikan seisomakatsomosta löytää, niin ei siitä tule minnekään lähdettyä koko ottelun aikana. Tappio oheispalveluita tarjoaville, mutta kun kunnon paikan on seisomakatsomosta saanut, niin ei sitä hevillä sitten halua katsella muita eriä mistä sattuu.

Tällä periaatteella olen itsekin toiminut aina: en ole koskaan käynyt erätauoilla oluella, pelin jälkeen ehtii sitten kaupungille jos sinne on mielihaluja mennä, lähinnä siis lauantai-pelejä koskien tämä. Paikkaa en tosiaan seisomakatsomossa halua menettää.. tosin en yleensä koskaan ole ollut peleissä täysin yksin, joten halutessaan voi pikaisesti kipaista hakemassa sen kahvin/makkaran, ja silti pääsee takaisin paikalleen koska oma porukka on siinä.

Tokihan siis minun mittaiseni kaverin pelin seuraaminen menee hieman "kuikuiluksi", jos suoraan/vinosti edessä on joku vähinkään pitkähkö kaveri (suurin osa miehistä on kuitenkin keskimäärin noin 10cm pidempiä kuin minä). Mutta tämä ei ole koskaan tahtia haitannut..

On aika helppo ennustaa milloin on tulossa vähänkään enemmän porukkaa peliin, joten tuo ajoissa tuleminen tosiaan minimoi vaikeudet löytää paikkaa seisomakatsomosta. Isäni toimi otteluissa järjestysmiehenä vuosikausia, 90-luvun puolivälistä tuonne 2000-luvun alkupuolelle, joten jo muksuina olimme siis velipojan kanssa hallilla aina puolitoista tuntia ennen pelin alkua.. eli ajan saa kyllä kulumaan pelin alkua odotellessa, sitä on vuosikausia treenattu :D
 

Hattivatti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Gunnareiden biisin voisi jättää pois, kunnes äänentoisto on saatu kuntoon. Aiheutti ainakin B-katsomossa sietämätöntä pääkipua.
 

ÄssÄ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikella kunnioituksella nykyistä veikkauspisteen hoitajaa kohtaan, mutta sukupolvenvaihdos tekisi hyvää. Viimekaudella oli parissa pelissä nuori mies hoitamassa veikkauspistettä ja kyllä kävi nopeasti ja jono liikkui. Nyt sama mies myy karkkia ja sipsejä vieressä, voisivat vaihtaa paikkaa.
 

ahal

Jäsen
Äänenvoimakkuuden taso on vaihteleva, pääosin liian lujalla ainakin C-katsomoon, tod.näk. samalla korkeudella myös toisella puolella. Päädyissä ja alariveillä voi olla vähemmän desibelejä jaossa, siitä en osaa sanoa. Silloin toki tulee välittömästi ongelma siitä, ettei saa selvää. Samoin kuulutuksista ei saa selvää. Mitä ylempänä on seisomakatsomossa, sitä vähemmän musiikki kuuluu/sattuu, kuulutukset tosin ovat siinä vaiheessa jo kadonneet.

Mutta.... osa musiikista ja osa mainoksista sattuvat korvaan. Se on tyly fakta, mutta Isomäen kaltaisessa mestassa ei paljon auta, jos käyt tyhjässä hallissa testaamassa eri katsomonosissa, kun jopa siinä lokakuun SaiPa-pelissä on n. 3000 ihmistä paikalla, kun lasketaan järkkärit, myyjät ... (lisää tähän, mitä mieleen tulee).

Kaiuttimiahan on, jopa kohtuullisen tiheästi, mutta akustisesti tila on niin suolesta, että siitä puuttuu järki ja ymmärrys. Avara tila, jossa materiaaleissa ei ole _mitään_ akustista. Akustisuutta ei ymmärretty kunnolla vielä silloin, kun Isomäkeä viimeksi remontoitiin.
Viestissä on asiaa. Nyt taas pienen Isomäki-tauon jälkeen huomasi, mikä merkitys mm. kajareilla hallissa (halleissa) on. Raumantien päätyyn musa ei kuulunut liian kovaa, mutta epäselvää se oli. Biiseistä, kuten myös puheesta, oli vaikea saada selkoa. Kaiuttimia on kyllä tiheässä, mutta niiden laatu (teho) ei taida olla kaksinen. Soundi on kapea ja hentoinen ja jos volyymia lisätään, alkaa säröillä. Kunnon vehkeillä niin musiikin volyymia kuin laatuakin voi säädellä paremmin, oli sitten kyseessä puolityhjä halli SaiPa-matsissa tai täpötäysi HIFK-sali.

Monissa halleissa uskotaan sokeasti hevin nimeen taukomusiikkina. Ok, sillä on paikkansa oikein käytettynä. Mutta jatkuvasti luukutettuna alkaa ärsyttää. Tauoilla, etenkin erätauoilla, olisi kiva mm. keskustella huutamatta, mutta sama volyymi huudattaa vuoroin mattiajateppoa kuin metallicaakin. Jos itse voisin päättää, erätauon alkaessa volyymit puoleen ja vähemmän painavaa eetteriin. Vedetään henkeä. Noin 4-5 min taukoa jäljellä ja siitä taas uutta nostetta seuraavaa erää kohti.

Pori ei ole asiassa yksin, samoja ongelmia on vähän siellä täällä. Tosin erilaisin painotuksin.
 

jh34

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, KaMa
Onhan tuo lauantai-illan tunnelma Isomäessä vaisuimmillaankin vertailukelpoinen monen muun hallin tunnelmaan.

Viime lauantain Ilves-ottelussa tunnelma jäi melko pliisuksi ja väki ei lähtenyt kannustukseen mukaan kuin ajoittain. Toisaalta tietty aktiivihuutajien porukka jaksoi kuitenkin kannustusta pitää yllä kiitettävästi koko pelin ajan.

Ilves-peli oli Ässillä kolma kotiottelu viikon sisään ja kun siihen laitetaan vielä yksi Raumalla pelattu vierasottelu mukaan, niin on ihan ymmärrettävää, että osa porukasta ei syty Tepsi-pelin kaltaiseen hurmosmeininkiin ihan joka ottelussa.

Täytyy sanoa, että on tässä maailmassa turhempia ja pienempikäkin ilmiöitä tutkittu kuin Isomäen ja lauantai illan kombinaatiota. Toivottavasti esimerkiksi joku opiskelija innostuu tästä aiheesta värkkäämään vaikkapa lopputyön. Pataljoona on varmasti jollain tasolla tälläisen työn tekemistä tukemassa. Varsinkin jos tutkimus synnyttäisi tietoa siitä, miten tunnelmaa voitaisiin Isomäessä entisestään parantaa sekä tuota lauantai-illan huumaa levitettyä ainakin jossain määrin myös arkipeleihin.

Isomäki ja lauantai ilta on kyllä yksi ainutlaatuisimmista ja pysyvimmistä ilmiöistä suomalaisessa urheiluelämässä, joten sitä pitää kyllä vaalia ja pitää yllä parhaan kyvyn mukaan myös jatkossakin.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Omasta mielestäni lauantai-illan huuma oli tavallista heikompaa Ilves-pelissä. Siitä huolimatta ahal otteluketjussa sanoi näin:

Fiilis halliin tullessa ja joukkueiden luistellessa jäälle oli hyvä. Runsaslukuinen seisomakatsomo johti kannustusta ja istuvat ihmisetkin yhtyivät huutoihin tömistyksiä myöten. Ässillä on kyllä vahva tuo faniosasto, joka elää kiihkeästi pelin rytmissä. Ainakin hyvässä pelissä, kuten eilen. Luulisin, että Ässät-huutojen lisäksi repertuaariin kuuluu muutakin. Laatikossa lienee hienoa pelata, ja jos fiilis tuosta vielä nousee, ei siellä kukaan ilkeä kehnosti koheltaa. Kello 16 on kuitenkin liian varhainen peliaika.

Noin siis sanoo henkilö, jonka suosikkijoukkueita ovat SaiPa ja Jukurit. Siis tavallista laimeampanakin iltana Pori saa kehuja muiden joukkueiden faneilta. Kun tuollaiset tuntemukset tulee tuollaisena iltana, niin kyllä sen uskoo helposti, että TPS-pelin kaltaisessa hurmoksessa vastustaja on ihmeissään ja Ässät painaa 120% lasissa päälle.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Niin, täytyy kyllä itsekin ottaa aiempaa nassutusta takaisin ja muistella vaikka viime kautta jolloin asuin vielä Espoossa ja kärvistelin pari Ässien peliä läpi tuossa Tapiolan "pyhätössä" joka ei tunnu jäähallilta ollenkaan. Koko ajan oli fiilis että katson peliä tv:stä vaikka se livenä edessä olikin. Aika vaikea siellä oli mitään tunnelmaa saada aikaan mikä ei tosiaan ole paikalla olleiden ihmisten vika vaan mielestäni seurausta epä - jääkiekkoilullisista puitteista. Väittäisin alkukantaisten olosuhteiden ja hallin pienen koon vaikuttavan merkittävästi Isomäen tunnelmaan. Hallissa ei ole muuta tekemistä kuin huutaminen :)
 

Pianisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Väittäisin alkukantaisten olosuhteiden ja hallin pienen koon vaikuttavan merkittävästi Isomäen tunnelmaan. Hallissa ei ole muuta tekemistä kuin huutaminen :)

Mulla on samanlainen fiilis että juuri tämä 70-luvun paskanhajuinen betonibunkkeri seisomakatsomoineen on omiaan luomaan tämän fiiliksen. Jos seisomakatsomo jostakin syystä poistetaan ja halli rempataan kuntoon niin voi olla että uudessa fiinissä hallissa ei tule pehmeiltä penkeiltä huudettua ihan niin paljoa. Seisomakatsomon poistaminen ei tule olemaan ihan yksikertainen juttu jos joku päättäjä suuressa viisaudessaan sellaisesta asiasta tekee myönteisen päätöksen. ennemminkin voisi seisomakatsomon takaosaa laajentaa metsään päin jolloin saadaan lisää liikkumatilaa. Tällöin seisomakatsomon jengi saisi helpommin sitä kuuluisaa väljähtänyttä kaljaa ja palaisi entistä rohkeampana betoniportaille huutamaan.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sitä on usein mietitty, että mikä sen tekee, että seisomakatsomoissa luodaan enemmän tunnelmaa. Ehkä siinä on vähän sekin, että seisoessa on tosiaan tietynlainen epämukavuus seurata ottelua ja tämä nostattaa käyrää sopivasti siihen malliin, että tulee huudeltua. Pehmustetuissa penkeissä sitä kuitenkin mukavoituu paikalleen helpommin eikä elä niin intensiivisesti ottelun tapahtumissa mukana.

Jos oikeasti SM-liigassa oltaisiin fiksuja, niin halleihin pitäisi ennemminkin tehdä kiintiöitä jostain seisomakatsomoista kuin jostain helvetin mediakuutioista. Muutenkin usein vituttaa kun tuo meininki tuolla länsinaapurissa on aivan erilaista ja meri vain välissä. Joku Hakametsän jäähalli on kyllä niin suolesta tunnelmansa puolesta, puhumattakaan joku Rinkelinmäki, oikea katsomokulttuurin kehitysmaa. Nooh, nämä asiat ovat vasta vähitellen enemmän tulossa edes tapetille koko Suomessa. Porin siunauksena on aina ollut tämä suuri seisomakatsomo, ja pienennyksestä huolimatta se on edelleen Suomen suurin ja hyvä sijainti mahdollistaa melkoisen hyvän käyttöasteen.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
En jaksanut plarata koko ketjua, onko jo mainittu. Mutta näin tv:n välityksellä karkaistut lasit pleksien tilalle, niin näkee muutakin kuin "kumin" jälkeä, laidat laserin avulla suoriksi. Kuvan perusteella ne kiemurteli kuin aikoinaan kunnanmiesten asentamat ulkojäiden vastaavat, sponsoreiden mieliksi ne jäämainokset lähemmäksi jäänpintaa, jottei tarvi arvata mitä siellä lukee ja lopuksi, se zamboni nykypäivään, jotta saatte sen vanhan dieselveturin pois saastuttamasta katsojien hengitysilmaa.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
En jaksanut plarata koko ketjua, onko jo mainittu. Mutta näin tv:n välityksellä karkaistut lasit pleksien tilalle, niin näkee muutakin kuin "kumin" jälkeä, laidat laserin avulla suoriksi.
Ja paskat, onneksi vaihtoivat nuo lasit takaisin plekseksi. Pitäisi vaatia että kaikkialla on kivikovien lasien tilalla joustavammat pleksit. Pelaajien turvallisuutta ei pidä vaarantaa katsojien viihtyvyyden kustannuksella.
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kaikella kunnioituksella nykyistä veikkauspisteen hoitajaa kohtaan, mutta sukupolvenvaihdos tekisi hyvää. Viimekaudella oli parissa pelissä nuori mies hoitamassa veikkauspistettä ja kyllä kävi nopeasti ja jono liikkui. Nyt sama mies myy karkkia ja sipsejä vieressä, voisivat vaihtaa paikkaa.

En ole koskaan hallin veikkaupistettä käyttänyt.

Voiko siellä pistää pitkävedon menemään 5min ottelua?

Joskus (aina) on niin kiire, että vetokuponki pitää jättää edellisenä päivänä ja ehkä kohteet eivät ole auki vielä silloin.
 

PolarFox

Administrator
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Pelaajien turvallisuutta ei pidä vaarantaa katsojien viihtyvyyden kustannuksella.

Tietty tähän vois hyvin vaikuttaa jo sillä ettei laitoja olisi pultattu kiinni betoniin puolesta välistä asti.. Porissa on kaukalo kuitenkin niin tehokkaasti kiinni lattiassa & katsomon rakenteissa ettei se anna paljon armoa. :)

Melkein kaikkialla on karkaistua lasia, laidat vaan sattuvat joustamaan muualla, toisin kuin Porissa.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Osaatko soittaa viiskielist bassoo? Ai et vai? Ei oo kuule helppoo vierasjoukkueilla lauantaisin Isomäessä. Taas lauantai illan kotivoitto vieraista, tällä kertaa Tapparasta. Ei ole helppo Suippojen tulla tänne viikon päästä!

Löylyä lissää, ei tunnu missää!
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
En ole nyt viime peleissä käynyt, joten täytyy oikein kysyä ihan Normion ja etenkin nyt sitten Zaborskyn tuloon nähden:

Onko uudet miehet miten helppo/vaikea editoida mukaan kuution joukkue-esittelyyn? Että kuvataan nopeasti pienet poseeraukset, ja liitetään mukaan narulle. Ja miten mahtaa olla, aiotaanko se ylipäätään tehdä?
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko uudet miehet miten helppo/vaikea editoida mukaan kuution joukkue-esittelyyn? Että kuvataan nopeasti pienet poseeraukset, ja liitetään mukaan narulle. Ja miten mahtaa olla, aiotaanko se ylipäätään tehdä?

Teknisessä mielessä tuo on aika helppo tehdä, mutta se aiotaanko niin tehdä onkin vaikeampi kysymys. Paljon riippuu varmaan siitä mikä taho on ko. kuvapläjäyksen takana, onko ne jotain Ässien "omia" mediatyöntekijöitä vai onko koko setti tilattu ulkopuolelta. Jälkimmäinen skenario on luonnollisesti hankalampi, ottanee aikansa saada taas kuvaustiimi hommiin. Luulisi kuitenkin että joukkueen mahdollista vaihtuvuutta olisi ajateltu jo nauhan koostamisvaiheessa, en tosin olisi siitäkään aivan varma.

Esittelyssä muuten vaihtuu tätä nykyä biisi kesken kaiken. Ehkä on parempi olla ajattelematta liikaa, pääsee vähemmällä.
 

papa durdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Luvassa on todella kuuma lauantaimatsi, kun raumalaiset köröttelevät ihan kaupunkijunan kera lauantaina Isomäkeen. Saas nähdä onko juna vielä pyörillään matsin jälkeen...
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Porin poliisi oli eri mieltä ja raumalaiset eivät siis köröttele kaupunkijunalla Poriin. Jää elämän ensimmäinen junakokemus siis vielä kokematta ja hyvä niin.
 

papa durdin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Blackie ehtikin jo korjata asian. Alla Uuden Rauman uutisointi asiasta:

Kake-kaupunkijunan reissu Poriin peruuntui. Poliisi ilmoitti tänään, ettei anna lupaa tempaukselle. Raumalainen.fi -verkkosivusto ja Pyörä-Nurmi olisivat vieneet Lukon kannattajia seuraamaan Ässät-matsia Isomäkeen.

– Emme rupea poliisin kanssa kinaamaan, vahvisti Riku Räsänen ja lisäsi:

– Kuunnellaan sitten selostusta Radio Ramonasta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös