Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 141 405
  • 5 510

Pata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onhan noita niin hienoja kuin karmeitakin hetkiä tullut Isomäen hornankattilassa vietettyä. Ihan niin kuin korkillakin, yhtä ylitse muiden on pirun vaikea nimetä. Voin kuvitella, että se olisi helppoakin jos olisi päässyt mestaruushuumaa todistamaan. Valitettavasti nuo tulivat hieman liian aikaisin, mutta ehkä sellainen riemu on vielä edessä...

Lukko-peleistä mieleen on jäänyt aika moniakin pelejä, toiset paremmin, toiset huonommin. Jopa näistä laimeaksi mainituista lähihistorian peleistä aika moni on ollut enemmän kuin ihan tavallinen peli. Nuo rökälevoitot, surkeat kauden avausmatsit tai se viime kauden kliimaksi. Mutta on niitä vanhempiakin muistissa. Esim. joskus 1980-luvun puolenvälin jälkeen pelattu koitos, jossa Mölli Keinonen lupasi ennen peliä vaihtaa maalivahtia joka kerta, kun Ässät tekee maalin. Vai olikos se killeri Sahlstedt, joka vielä siihen aikaan raumalaisten aitiossa hääräsi? No joka tapauksessa Ässäthän iski 12 maalia ja Lukko kyllästyi tuohon mainostamaansa veskareiden vaihtoruljanssiin jo ensimmäisen erän jälkeen.

1992 kohdattiin Lukko toistaiseksi ainoan kerran play offseissa ja kun ensimmäisessä pelissä Ässät haki voiton Raumalta, niin selvähän se, että Porin kohtaamisessa halli oli enemmän kuin täynnä. Jo yli tuntia ennen pelin alkua. Seisomakatsomossa oli ehkä hivenen ahdasta ja lämmintä. Mutta mitäs siittä, Ässien suoritus oli huikea. Kari Takon ja Japa Levosen johdolla Lukko lähti Veikko Niemisineen ja Petr Brizoineen kesälomille. Ja Lukko-liput roihusivat iloisissa liekeissä Porin yössä. Jotenkin tuo peli ja sen jälkeiset tunnelmat tuntuvat ainakin minun mielessäni edelleen kaikkein parhaimmalta hurmosajalta Pori-kiekossa siltä ajalta, kun minä olen pystynyt sitä läheltä seuraamaan. Jopa mestaruus tuntui täysin realistiselta. Vaan eipä sitten kuitenkaan natsannut, narrihurmos oli patahurmosta kovempi.

1980-luvun puolivälin jälkeiseltä ajalta mieleen on jäänyt myös ihan tavallinen runkosarjapeli HIFK:ta vastaan. Se oli jotain sellaista mitä ei enää nykypäivänä näe. Aika on tietysti kullannut muistoa ja pikkupoika eli tapahtuman ehkä rajummin kuin iso poju nykyään, mutta kuitenkin, ei sellaisia pelejä enää pelata. Se oli oikeaa Ässät-HIFK-hokia. Vauhtia, meteliä, maalipaikkoja, taklauksia ja taisi siellä joku tappelukin olla. Jos oikein muistan niin homman kruunasi Kari Makkosen jatkoaikamaali, jolla Ässät voitti 5-4. Hieno peli.

Nousupeli keväältä 1990 JoKP:ia vastaan oli sekin tietty aika hurmoksellinen. Halli täynnä, kaikki täysillä Ässien takana, Jokke Heinäsen hat trick, 9-4-voitto ja Ässät taas siellä minne se kuuluukin.

Hieno oli myös karmean syksyn 2000 kauden 15.peli. Herran jestas, Ässät oikeasti voitti kiekkopelin. Se tuntui kaiken sen paskan keskellä vähän aikaa hemmetin hyvältä.


Riittäähän näitä ja negatiivisia hetkiä vähintään toinen mokoma lisää. Mutta kuitenkin, kyllä nämä hyvät hetket painuvat mielen syövereihin syvemmin. Lukuunottamatta tuota järkyttävää Oteverelin tapausta, mutta se nyt sinällään olikin jo jotain pajon jääkiekkoa suurempaa.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Pata
1980-luvun puolenvälin jälkeen pelattu koitos, jossa Mölli Keinonen lupasi ennen peliä vaihtaa maalivahtia joka kerta, kun Ässät tekee maalin. Vai olikos se killeri Sahlstedt, joka vielä siihen aikaan raumalaisten aitiossa hääräsi? No joka tapauksessa Ässäthän iski 12 maalia ja Lukko kyllästyi tuohon mainostamaansa veskareiden vaihtoruljanssiin jo ensimmäisen erän jälkeen.

1980-luvun puolivälin jälkeiseltä ajalta mieleen on jäänyt myös ihan tavallinen runkosarjapeli HIFK:ta vastaan. Jos oikein muistan niin homman kruunasi Kari Makkosen jatkoaikamaali, jolla Ässät voitti 5-4. Hieno peli.

Nämä ovat mullekin kultaisia pikkupoika-aikaisia muistoja. Killerihän se piti tuon maalivahtishown. Eka erä meni 0-5 ja se show loppui siihen. Javanainen ja Virtasen Janne tekivät ainakin hurjat tehot tuossa pelissä. Ja tuo mainitsemasi Ässät-HIFK oli tv-ottelu, jota HIFK johti kolmannessa erässä 1-4. Makkonen teki tosiaankin voittomaalin ja ainakin Rocky Rautakallio (silloin siis HIFK:ssa) kävi melko kuumilla kierroksilla.
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti EverÄssä
Aika legendaarinen matsi oli se edellisvuoden Ässät-Hifk jossa oli pelin loppuvaiheilla kunnon joukkomylly. Vieläkin pistää hymyilyttämään lehdessä kuva jossa korppi on pakan alimmaisena..=) Jäi vähän kaivelemaan kun Moger oli silloin jo valmiiksi jäähyllä sillä hän olisi varmaan halunnut osallistua rientoihin. Niin ja Ässäthän voitti matsin 2-1.

Kyllä Moger silloin kentällä oli, Sheptak yritti epätoivoisesti päästä ulos jäähyaitiosta, mutta ei onnistunut. Muutama pullokin taisi silloin lentää kentälle (heitin vain yhden ;)

Sitten seuraavassa Tappara -pelissä taisi olla Rami Savolainen tuomarina ja yleisö ei tykännyt hänestä yhtään. Erätauon jälkeen vihellettiin kun Savolainen tuli kentälle ja kuuluttaja kuulutti "Arvoisa yleisö, esineiden heittäminen kentälle on ehdottomasti kielletty" tjsp.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
1978 Ässät - Tappara 6 - 3, katsojina minä ja muutama muu... Verkkoaidan takaa katseltiin ja nostettiin Vellun kanssa kannu...
 

Salonen #33

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja FcJazz
Minun paras muistoni taitaa olla tuo viimekauden Lukko ottelu jossa halli oli aivan täynnä. Minkä kruunasi se kun peltsi laukoi ässille voittomaalin jatkoajalla...
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti TosiFani
1978 Ässät - Tappara 6 - 3, katsojina minä ja muutama muu... Verkkoaidan takaa katseltiin ja nostettiin Vellun kanssa kannu...
Mun piti omaan viestiin jo kirjoittaakin että TosiFanilla on varmaan vähän parempia muistoja kuin meillä muilla tänne kirjoittaneilla. Mulla ainakin on sellainen mielikuva ettei tänne ole kirjoittanut muita kuin TosiFani joka on päässyt seuraamaan Ässien mestaruuksia oikein kunnolla.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti aaa
Se meni laiden eikä pleksin kautta maaliin.(pilkun...)
Minulle on jäänyt mieleen Nykoppin maali puolesta kentästä Kari Rosenqvistin taakse.
Toinen hauska juttu on jäänyt mieleeni kun serkukset tappelivat eli Jari ja Jarno Levonen. Kolmas ja hauskin tapahtuma, mikä minulle on jäänyt mieleen, oli se kun kun Gagnon löi tähtisen käden paskaksi.

Halusin kirjoittaa tämän viestin erileen hyvistä muistoista.

Puolustelet myöhemmin tätä ja Foen kuoleman väheksyntääsi sillä että kaikilla saa olla mielipiteensä, näin on. Mutta tässä kohtaa tulee aina mieleen miksi useissa totalitaarisissa järjestelmissä rajoitetaan mielipiteen vapautta.

Jos todella nautit siitä että joltain ihmiseltä lyödään käsi poikki niin olet sairas, sillä siitä on tässä kysymys:

"Kolmas ja hauskin tapahtuma, mikä minulle on jäänyt mieleen, oli se kun kun Gagnon löi tähtisen käden paskaksi."

Siis nautit kun ihmistä pahoinpidellään, silvotaan, ammutaan jne. Tällä perusteella olet sairas. Yleensä ihmisellä on moraalikäsitys, joka kertoo mikä on oikein ja mikä väärin. Ymmärrän että se joskus hämärtyy, kun on kysymys kiihkeästä jääkiekko-ottelusta, mutta tämä viesti on selvästi kirjoitettu harkiten ja tämä viesti on ilmeisesti sinun mielipiteesi. Jos näin on niin suosittelen jonkin tapaista terapiaa tai jos kysymys on ylilyönnistä niin olisi ehkä korjaus viestin paikka.
 

JanJ

Jäsen
Mieleenpainuvin on tietenkin se Otevrelin tapaus.

Hauskoista asioista sen sijaan tulee mieleen vanhan mömmöapinan vierailu Isomäen jäähallissa. Kyseessähän on Lukon riveissä vieraillut hormooneista kärähtänyt Robert Nordmark. Vaihtoaition takana alkoi huuto "hormooniiii, hoormooniii..." ja joku varmaankin tulkkasi Nordmarkille huudot. Mies (?) pomppasi penkille ja huusi seisomakatsomoon kaikenlaista, haastaen katsojia tappeluun ja pyöritteli mailaakin päänsä päällä.

Kohtalaisen mukamas naurettavaa on, kun Tapparan kakkosveskari Virenius huuteli seisomakatsomoon hävyttömyyksiä. Hetken päästä joku kiipesi Tapparan aitioon ja iski yhden iskun Vireniusta päähän. Sillä hetkellä se jotenkin kierosti huvitti, vaikka perseestä se temppu oli.

Muutamia yksittäisiä hölmöjä poimintoja:
- Jari Levonen niisti pelikatkolla TPS:n Sundbladin paitaan.
- Niko Mikkola hakkasi Thuressonin ja Sundbladin 15 sekunnissa
- Antti-Jussi Niemi löi poikittaisella Mikkolaa niskaan. Paikalla olleet muistavat, miten Niemen kävi. Näytettiin Urheiluruudussakin, ja Mikkolalle tuli pitkä pelikielto.
- Andrei Matitsin teki maalin, päästyään kahdella nollaa vastaan tilanteeseen Tapio Levon kanssa!
- Oiva Kaltiokumpu ja mikrofoni eivät koskaan sovi yhteen
- Joku heitti kengän jääkoneen eteen karsintamatsin alkaessa ja kone hajosi. Tekojääradalta tuotiin ulkokäyttöön tarkoitettu kone lainaksi.
- Jari Korpisalo iski lämärin sisään Kettererin taakse jatkoajalla Jokereita vastaan joskus muinoin pleijareissa
- KAIKKI ARTO JAVANAISEN MAALIT!!!
- Vanhan seisomakatsomon vakioäijät "tahallinen", "läskiäijä", "setä selvä", "kurki", "leku", "paskanahka", "dui-jätkä", "köyhä" ja uudemmista "ni-jätkä".


Kaikki Ässien menestyksen vuodet ovat tietenkin ne kirkkaimmat muistot. Aloitin seuraamisen vuonna 1978, ja heti tuli kultaa :)
 

mjarkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kun Otevrel loukkaantui, en ollut katsomossa. Se taisi olla ainoa väliinjäänyt kotipeli kyseisellä kaudella.

Kyyneleet ovat tulleet silmiin kerran. Kun Otevrel vieraili Ässät - Saipa ottelussa jokunen vuosi loukkantumisensa jälkeen.

Tunnelma seisomakatsomossa syksyisen lukko-ottelussa, kun Pele oli ratkaissut jatkoajalla. Se oli jotenkin maaginen.

Myös paluu liigaan ja Jokke Heinäsen 3 maalia ovat syöpyneet mieleen.

Uusia ikimuistoisia hetkiä odotellaan.

-mjarkko-
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tais olla joskus 90-luvun alkupuolella, kun Ässät pudotti Lukon pleijareista Porissa. 4-0 oli tulos ja Takko aivan tulessa.
Silloin tais mennä pleijarit kahdesta voitosta poikki?
Silloin oli perskele seisomakatsomo niin täynnä, ettei erätauolla voinu ko seistä samalla paikalla ja odottaa pelin jatkumista.
Räikkää ei voinu pyörittää ettei se ois osunu jotai kupolii...

Tiukka muisto on myös Ässät-Hifk matsista jossa Pele pyyhki jäätä Peter Aholalla. Peltsi tokaisi pelin jälkeen että piti siinä hiukan yrittää ko kaveri rupes käymään päälle...

Ikäviä muistoja mm. Marko Stenin loukkaantuminen harkkamatsissa jossa muistaakseni Kladnon pelaajan luistin viilsi Markon lärviin tosi pahan vekin. Katteltiin pleksin vierestä sitä verilammikkoa kun joku tokaisi, sen silmä on irti! huh huh...

Raili otti myös pahan myllyn joskus jotain ryssää vastaan harkkapelissä, pää oli seuraavan viikon kurpitsan näköinen.
Itse tappelussa Raulille ei tainnut jäädä ylle muuta kuin munasuojat...

onhan näitä vaikka muille jakaa...
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti mmuurine
Raili otti myös pahan myllyn joskus jotain ryssää vastaan harkkapelissä, pää oli seuraavan viikon kurpitsan näköinen.
Itse tappelussa Raulille ei tainnut jäädä ylle muuta kuin munasuojat...



Railista tuli mieleen lisää muistoja Isomäen hornankattilasta. Peli oli Ässät-TPS, joka päättyi valitettavasti 0-2, mutta se oli silti mitä parhainta viihdettä. Vauhtia löytyi ja ennen kaikkea sellaistakin tapahtui, mitä nykyään liigassa ei enää näe. Kaksi tappelua (!) yhdessä pelissä. Molemmat olivat vielä ihan hyviä myllyjä, toinen ihan huippu.

Heinänen vs Harila. Jokke ja Harila väänsivät siniviivan tuntumassa laidan vieressä ja siinä alkaa molemminpuolinen tökkiminen hanskalla. Ja aah, mihinkäs se johtikaan. Harila pääsee ensin niskan päälle ja Jokella on paita silmien edessä, kunnes porilainen hulluus tulee ja nousee voittoon. Näin minun mielestäni ja muistaakseni, hieman kotiinpäin vedettynä toki. Luonnollisesti päätypleksi avautui tämän tapahtuman jälkeen molemmille.

Raitanen vs Rouvali. Raili pääsi ottamaan Rouvalista mittaa keskiviivan tuntumassa, itse asiassa taisi olla melkein keskiympyrässä. Siellä pojat nyhjäsivät, eikä sitä voi sanoa kunnon tappeluksi, mutta pääasia, että nyrkit heiluivat ja kansa villiintyi. Taisi olla Railin uran suurin hetki? Ainakin minun silmissäni. Suihkuun tästä tapauksesta myös molemmat.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti mmuurine
Raili otti myös pahan myllyn joskus jotain ryssää vastaan harkkapelissä, pää oli seuraavan viikon kurpitsan näköinen.
Itse tappelussa Raulille ei tainnut jäädä ylle muuta kuin munasuojat...
Muistaakseni Vladimir Malakhovia vastaan, Malakhov voitti noin 100-0 vaikka Railikin oli silloin timmissä kunnossa. Levosen kanssa Malakhovilla olikin ollut tiukempi matsi toisessa harkkapelissä.

Edelleen olen sitä mieltä että jos harjoittelu olisi kiinnostanut ja paikat olisivat kestäneet niin Railista puhuttaisiin nyt samaan tapaan kuin Tampereen miehet puhuvat Raipesta ja Jannesta...
 

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Ooh joku muukin lisäkseni arvostaa Raitasta. Mieshän on Ässien ainoa? arvokisamitalisti ja hyvin pelasikin kisoissa..

Raulilla sattui välillä olemaan huonojakin päiviä, syötöt olivat käsittämättömän korkuisia ja yleensä vielä eri kulmaan mihin olisi pitänyt syöttää..

Yleisön hampaissa raili oli aina, tapahtui kentällä mitä vain...
 

Trabant

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Blackhawks, Newcastle United
Viestin lähetti Arnold
Railista tuli mieleen lisää muistoja Isomäen hornankattilasta. Peli oli Ässät-TPS, joka päättyi valitettavasti 0-2, mutta se oli silti mitä parhainta viihdettä. Vauhtia löytyi ja ennen kaikkea sellaistakin tapahtui, mitä nykyään liigassa ei enää näe. Kaksi tappelua (!) yhdessä pelissä. Molemmat olivat vielä ihan hyviä myllyjä, toinen ihan huippu.

Heinänen vs Harila. Jokke ja Harila väänsivät siniviivan tuntumassa laidan vieressä ja siinä alkaa molemminpuolinen tökkiminen hanskalla. Ja aah, mihinkäs se johtikaan. Harila pääsee ensin niskan päälle ja Jokella on paita silmien edessä, kunnes porilainen hulluus tulee ja nousee voittoon. Näin minun mielestäni ja muistaakseni, hieman kotiinpäin vedettynä toki. Luonnollisesti päätypleksi avautui tämän tapahtuman jälkeen molemmille.

Raitanen vs Rouvali. Raili pääsi ottamaan Rouvalista mittaa keskiviivan tuntumassa, itse asiassa taisi olla melkein keskiympyrässä. Siellä pojat nyhjäsivät, eikä sitä voi sanoa kunnon tappeluksi, mutta pääasia, että nyrkit heiluivat ja kansa villiintyi. Taisi olla Railin uran suurin hetki? Ainakin minun silmissäni. Suihkuun tästä tapauksesta myös molemmat.
Jotenkin muistelisin että tuossa ottelussa olisi ollut kolme tappelua, kaikki kolmannessa erässä ja jokaisen matsin voitto meni Turkuun. En muista kuka oli Raitasen ja Heinäsen lisäksi se kolmas Ässä-pelaaja joka kuokkaan otti.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Trabant
Jotenkin muistelisin että tuossa ottelussa olisi ollut kolme tappelua, kaikki kolmannessa erässä ja jokaisen matsin voitto meni Turkuun. En muista kuka oli Raitasen ja Heinäsen lisäksi se kolmas Ässä-pelaaja joka kuokkaan otti.



Ainakaan enempään suihkuun asti jengiä ei tappelun johdosta lentänyt. Yllättävän fyysinen TPS-peli tuo peli silloin aikoinaan.

Heinänen kyllä voitti oman matsinsa. Aluksi oli tappiolla, mutta paita silmilläkin nousi voittoon ja takoi lopulta Harilaa. Näin minä asian muistan.
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Yllättävän monet mieleenpainuvat hetket tuntuvat liittyvän tappeluihin, mutta se johtunee siitä että ne ovat kuitenkin suhteellisen harvinaista herkkua Suomessa.


Oli tosiaan kuuma ja fyysinen peli tuo Ässät-TPS.

Ensimmäisessä tappelussahan pukareina olivat Grönman ja Otevrel ja tästä jaettiin vain vain kakkosia (Grönman taisi saada 2+2). Otevrelhan ei ollut edes kovin halukas tappelemaan, vaikka ensin osallistuikin tönimiseen.

Minun muistikuvani kyllä on, että Heinänen ei voittanut tuota tappelua, vaikka asian mieluusti niin näkisinkin padanmuotoisten lasien läpi katseltuna. Heinänen sai lopussa kyllä niskalenkin Harilasta ja pystyi vääntämään hänet jäähän, mutta iskut tuossa tappelussa menivät Harilan eduksi ehkä about 5-1.

Ässät-TPS matseista mieleeni on fyysisyyden osalta jäänyt myös Playoffien ensimmäisen kierroksen 2. peli (Tammisen ensimmäiseltä valmennuskaudelta, vuosilukua en nyt muista). Ässäthän hävisi tuon pelin, mutta voitti tappelut. Ensimmäisessä erässä Mikkolan kädet kävivät tuulimyllyn lailla ja Sundblad oli melko lailla ottavana osapuolena. Kumma kyllä, tuosta lyhyehköstä mutta kiivaasta iskujenvaihdosta selvittiin ilman ulosajoja ja Mikkola vielä tuuletti jäähyaitioon luistellessaan. Pelin loppupuolella nähtiin vielä Fandulin ja Aallon välinen yhteenotto ja siinä Aallon poikaa vietiin niin että melkein kävi sääliksi. Fandul sai Aallon paidasta hyvän otteen ja sen jälkeen antoi palaa. Muistaakseni taklauksiakin tuossa pelissä viljeltiin erittäin runsaasti, joten se oli kaiken kaikkiaan nautittavaa katseltavaa, varsinkin kun Ässät vielä ottelun loppupuolella nousi pienoiseen takaa-ajoon, joka siis valitettavasti ei johtanut toivottuun tulokseen. Jos Ässät olisi tuon pelin voittanut, niin joukkue olisi siirtynyt otteluvoitoissa 2-0 johtoon ja loppu olisikin sitten ollut historiaa. Mutta turha kai tätä on enää jossitella.


Tuo aiemmin mainittu Levonen vs. Malakhov on varmaan ollut mielenkiintoinen vääntö. Jos siitä on jotain muistikuvia, niin raporttia kehiin, please. :)
 
Viimeksi muokattu:

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Tosiaan Fadu pieksi taannoin nuoren itku-antin kokolailla pystyyn, samassa pelissä missä Mikkola selätti homo-sundbladin. Oliko kyseessä Ässien eka vaiko jälkimmäinen kotiottelu niissä pleijareissa Tepsiä vastaan, eli mahtoiko peli olla se mistä tuli 4-7 tai jotain, se missä Takko pelas kuulemma kuumeessa ja siltä se tosiaan näytti...
Kuitenkin viihdearvoltaan huikee tapahtuma. Tipi oli muuten liekeissä niissä pleijareissa, tais heittää kolme häkkiä kahteen ekaan peliin?
Se peli jossa Ässät tippu tais olla se tv-peli jossa Vujtek ryssi rankun totaalisesti, kiekko karkas lavasta. Jää kuulemma oli huonossa kunnossa.

Muistoja on paljon ekasta liigamatsista jossa olen käynyt, Ässät-Jokerit 5-4 ja. Makkonen sivalsi jatkoajalla ja selännekin taisi sovitella silinterihattua päähänsä ko. ottelussa. Lisäksi silloinen maitopoika teki kerran kuolemaa noin vartin verran. Silloin puheltiin että toi jätkä ei tuu koskaan pärjäämään änärissä.
samaisessa ottelussa Rauli taklattiin laidan yli, sivupleksejä kun ei vielä ollut. Tais mennä hokkarit huonoon jamaan asfaltilla käynnin jälkeen...

Se oli huvittava vääntö Ipa ottelussa jossa Benda leipoi Mattilaa, kuitenkin erittäin veljellisesti. Kivenmäki kävi aiheuttamassa häslinkiä ja Benda hoiteli tilannetta.

Viimeisiltä kausilta mieleenpainuvin hetki taitaa olla Mikkolan ja Sheptakin tappelu. Sellaista pommia kaverin kuuppaan ei liigajäillä ole nähty minkä Cöörtis latasi Niko-pojan poskeen!
 

Tobias

Jäsen
Olli Kaski vs. Raimo Summanen

Pahin myllytys mitä minulle tulee mieleeni, on joskus 90-luvun alkupuolelta, kun Raato Summanen paukutti aikamoisen tanakkaa iskua Olli Kasken pääkoppaan. Muistaakseni Olli Kaski itse sanoi vielä jälkeenpäin radiohaastattelussa, että pää on kuin perunapelto eikä kypäräkään oikein mahdu toistaiseksi päähän...
 

Tarik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, St. Louis Blues
No jos Touch and go ei ole jäälletulobiisi, niin Mötley crüen Kickstart my heart tai Slayerin Raining blood olisivat hyviä vaihtoehtoja. Ja tuohon Raining bloodiin vielä armoton stroboshow niin se on siinä ;)
 

Corbucci

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Ajattelin että tässä ketjussa voisi puhua Porin Isomäen tunnelmasta.

Omasta mielestäni parempaa tunnelmaa ei löydy koko suomen maasta, edellyttäen tietysti että hallissa on väkeä. Jos porukkaa on vähänkin yli 3600 niin tunnelma alkaa olla jo kohtuullista, mutta sitten kun yleisöä rupeaa olemaan sellaset 4500 niin puhutaan jo huippuluokan tunnelmasta. 6500 ihmistä kun änkee halliin niin ilmassa on jo maagista tunnelmaa, ja katto meinaa räjähtää irti kun Ässät tekee maalin. Voi vain kuvitella millainen tunnelma on silloin kun Ässät pelasi mestaruudesta -79.

Mutta millainen on Isomäen tunnelma muiden mielestä?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Ulkopuolisena voin sanoa, että kyllä Isomäen maine jonain hornankattilana on nykyaikaina aivan liioiteltu ilmiö. En tiedä miten on Lukko-peleissä, mutta inttiaikana kävin muutamassa Ässien peleissä ja aika mitäänsanomatonta oli.
 

pata13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Lajinsa Viimeiset, Polk High
Jonkin verran liiottelua taitaa tuo hornankattila olla, mutta kyllä seisomakatsomossa on joka käynnilläni (1-3 krt/kausi) ollut mekkalaa erittäin kiitettävästi. Toki valitsen pitkän matkan takia sellaiset pelit, joissa tunnelmaa voisi kuvitella etukäteen olevan.

Mikäli ääntä haluaa käyttää ja sitä kuulla, suosittelen seisomakatsomoa ja onkosenytraumantienpuoleista osaa siitä.
Siellä kannustus ei ole mitäänsanomatonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös