Iron Maiden

  • 384 609
  • 2 079

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Hah! Itse voisin kuunnella muiden soittoa taustakankaan takaa ja katsella Janicia koko keikan. Eihän lavalla tapahtuisi ilman Janicia juuri mitään, silloin kun Brucekin on haukkaamassa happea. Kunkku äijä!

Näinpä. Helvetin hyvä kitaristi ja raudanluja showmies. Jos ei Tampereella tai Hesassa huomannut kiinnittää huomiota niin millä tahansa live-DVD:llä voi ihailla miehen meininkiä. Sitä meinaan riittää.

Lisäksi kannattaa katsella Dance of Deathin säveltäjäkrediittejä, esim. levyn nimikkobiisi on Gersin käsialaa. Ei siis mitenkään turha jätkä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Lisäksi kannattaa katsella Dance of Deathin säveltäjäkrediittejä, esim. levyn nimikkobiisi on Gersin käsialaa. Ei siis mitenkään turha jätkä.

Totta, Dance of Death on todella hyvä kiekko, vaikka nyt ei ihan kokonaisuudessaan pärjää AMOLAD-levylle. Kuitenkin vaikkapa Dance of Death nimibiisi on todella hyvää uudenajan Maidenia. Voi kumpa kuulisin vielä senkin livenä joskus...Eli ei Gers ihan turha statisti siellä kitaranheittelyineen ole, vaikka miestä haukutaan vähän väliä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Kyllä, helvetin hyvä kitaristi. TJEU-osaston lisätodisteena voisi suositella vaikka tuota Dickinsonin "Tattooed Millionaire" -levyä, joka ei sinänsä ole mitenkään erikoinen (IMO) mutta Gers vetää hyvin. On myös ihan luonnollista, että Gersin osuudet särähtävät hieman korvaan vanhemmissa biiseissä, eihän niitä kuitenkaan ole alunperin kirjoitettu hänen tyylilleen ja ne on kuultu vuosien ajan alkuperäisellä kokoonpanolla.

Tällä uudemmalla osastolla mies - ja koko Maidenin uusittu kitaravalli - pääsevät oikeuksiinsa ja kaveri on mielestäni selvästi ansainnut paikkansa kokoonpanossa. Kun muut Maidenin jätkät tuntuvat vielä pitävän Janickia hyvänä miehenä, en mitenkään ymmärrä, miksi hänet pitäisi kokoonpanosta helvettiin heittää.

Mutta todellakin, viimeistään Dance of Death, joka on omalla Maidenin biisien top-listallani kärjen tuntumassa, ansaitsi miehelle paikan sydämestäni :)
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Smith ja Murray seisoskelivat lähinnä paikallaan vääntämässä tuttuja kuvioita Fendereistään

Adrian Smith soittaa Jacksonia ja hyvin soittaakin.

Sen sijaan ja Gers taitaa lavaelkeet mestarillisesti. Mitä mahtanee miettiä kun soittaa komppikitaraa muiden biiseille kaksi tuntia ja sitten soolo FOTD:iin...

Kyllä mies taas päästettiin räpeltämään Smithin sooloja. Mitä mahtaa Smith tuumia kun miehen aina tyylikkäät ja sävelletyt soolot raiskataan tämän ballerinan toimesta.

Ei siinä mitään, Janick on säveltänyt nipun hyviä biisejä 2000-luvun Maiden-levyille, mutta lavalla mies on turha ja jopa ärsyttävä. Ei vaan silmä totu miehen riekkumiseen muuten niin tyylikkään orkesterin seassa.

Tampereen keikka tuli katsottua pääosin kalja-alueelta. Onneksi on screenit ja kyllä meidän sakilla ainakin tunnelma oli katossa. Yhdeksäs kerta Maidenin keikalla ja eturivin voi huoletta jättää nuoremmille.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Toki, mutta taitavasta ammattimiehestä on joka tapauksessa kyse. Olisi epärealistista odottaa että joku nousisi samalle tasolle kuin Maidenin legendaarinen kaksikko, onhan kyseessä kuitenkin eräs kaikkien aikojen parhaista kitaristiduoista. Paikkansa Gers on silti ansainnut, varsinkin uudemman tuotannon myötä.

Jos Gersillä oltaisiin korvaamassa toista duosta, nostaisin toki metelin.
 

ihmelaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos Gersillä oltaisiin korvaamassa toista duosta, nostaisin toki metelin.
Tätä Gers vs. "muu maailma" keskustelua seurattuani huomaan, että itsekin pidän häntä edelleen enemmän tai vähemmän Adrianin stunttina... liekkö syynä se, että kovimmillaan Maiden diggailuni oli juurikin levyjen Number of the beast ja Seventh Sonin välisellä ajanjaksolla?

Kuitenkin pitänee muistaa, että kyseessä on mies, joka on ollut bändissä kohta kaksikymmentä (20) vuotta! Hänhän liittyi orkesteriin muistaakseni jossain vuoden -90 tienoilla, right?

Joten, olisikohan minunkin jo aika tunnustaa, että Janickilla on paikka (oikeutetusti) Iron Maidenin kokoonpanossa...
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Kyllä mies taas päästettiin räpeltämään Smithin sooloja. Mitä mahtaa Smith tuumia kun miehen aina tyylikkäät ja sävelletyt soolot raiskataan tämän ballerinan toimesta.
.

Niin Adrian lähinnä naureskelee näille tosikkofanien mielipiteille. Smith arvostaa Janickia ja hänen erilaista tyyliä ja pitää sitä erinomaisena lisämausteena Maideniin(Haastatteluista näitä kommentteja on nähnyt). Toki kyseessä voi olla korulauseitakin, mutta tuskinpa olisivat samassa bändissä 8 vuottaa viihtyneet, jos Smithiä vituttaisi Gersin soolot. Ei sen aina pidä olla säntillistä ja kliiniä. Itse ainakin tykkään tästä rouheemmasta menosta välillä. Kaikki kitaristit on kovia ja hyviä säveltäjiä. Yhdenkin poissaolo jättäisi aukon Maideniin. Itseäni jostain syystä ärsyttää nämä kitarapoliisifanit, jotka ovat heti mussuttamassa jostain pilatusta soolosta, josta 99,9% yleisöstä nauttii ihan kympillä. Mutta se on toki kaikkien oma asia ja en minä ihan yöuniani asiasta menetä. Livenä pitääkin olla vähän erilaista. Levyjä voi luukuttaa kotona. Ja eiköhän sieltä Maidenin livekatalogista löydy kliinisestikin vedettyjä sooloja.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Mitä Maidenin kitaristeihin tulee, niin kyllähän Dave Murray virneineen ja valkoisine lenkkareineen on se The Maiden-kitaristi, täysin ikinuori jätkä. Yhdyn mielipiteeseen tästä tosikkofanitouhusta, kyllähän Maiden on ennen kaikkea rento elämänmuoto ja -asenne, eikä mikään tekninen kilpailu tai pilkunnussiminen, vaikka siellä teknisestikin taitavia jätkiä on.

Hassunnäköisiä vanhoja pierujahan ne olisivat, soittamassa kikkelimusiikkia vanhoissa kuteissaan, jos katselisimme maailmaa tiukkapipoisten silmälasien läpi. Vaan kun emme katsele ja Maiden on hieno bändi sekä ilmiö.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
ihmelaama kirjoitti:
Kuitenkin pitänee muistaa, että kyseessä on mies, joka on ollut bändissä kohta kaksikymmentä (20) vuotta! Hänhän liittyi orkesteriin muistaakseni jossain vuoden -90 tienoilla, right?

Hah, totta. Niin se aika rientää kun on hauskaa. Itsekin pidän Gersiä uutena tulijana, vaikka todellisuudessa mies on soittanut yhtyeessä about yhtä kauan kuin olen bändiä kuunnellut.

Sivuhuomiona näin Maiden-keskusteluun... Anttiloista saa Death on the Road -settiä (3 DVD) 9 eurolla. Oli iloinen yllätys kun kävin bongaamassa paikallisesta viikoittaista Dr. Pepper -annostani.

Pitää sanoa että on hyvin miksattu keikkalevy. Paikallaolon tunnelma välittyy erinomaisesti ja levyn lopussa odottaa suuri yllätys: edited by Steve Harris. Todellinen rockin supermies :)

Ja juu, kyllähän Dave Murray on the man.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei sen aina pidä olla säntillistä ja kliiniä. Itse ainakin tykkään tästä rouheemmasta menosta välillä. Kaikki kitaristit on kovia ja hyviä säveltäjiä. Yhdenkin poissaolo jättäisi aukon Maideniin. Itseäni jostain syystä ärsyttää nämä kitarapoliisifanit, jotka ovat heti mussuttamassa jostain pilatusta soolosta, josta 99,9% yleisöstä nauttii ihan kympillä. Mutta se on toki kaikkien oma asia ja en minä ihan yöuniani asiasta menetä. Livenä pitääkin olla vähän erilaista. Levyjä voi luukuttaa kotona. Ja eiköhän sieltä Maidenin livekatalogista löydy kliinisestikin vedettyjä sooloja.

Itse toivoisin keikkoihin kuitenkin hieman uusia sovituksellisia ratkaisuja ja pientä jamittelua. Loputonta kitaramasturbaatiota ja rumpusooloja ei jaksa erkkikään mutta hieman voisivat 'venytellä' biisejään, ainakin tuolla tavalla voisi kolmesta kitarasta saada aikaan enemmän kuin sen vähän mitä nyt tarjotaan...
 

VilleLeino

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Barca&Pep, Argentiina, Canada
No niin Nicko kertoi revolvermag.comin haastattelussa, että he alkavat työstämään uutta levyä marraskuussa ja kiertue pitäisi olisi loppukesästä syksyyn. Toivotaan, että nyt palattaisiin Brave New Worldin tasolle, vaikka ovat nämä kaksi edellistä levyä ihan kelvollisia olleet, mutta eivät kuitenkaan Maidenin parhaimmistoa. Kiertue tulee kyllä pahaan aikaan, kun pitäisi armeijaan mennä heinäkuussa 2010. Täytyy varmaan lykkäystä hakea, kun Maidenia en ole vielä livenä nähnyt ja voi olla viimeisiä kertoja mahdollista nähdä Bruce ja poppoo livenä. Tänä kesänä tuli nähtyä AC/DC ja Metallica ja kyllä vielä kolmas superbändi täytyy nähdä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
No niin Nicko kertoi revolvermag.comin haastattelussa, että he alkavat työstämään uutta levyä marraskuussa ja kiertue pitäisi olisi loppukesästä syksyyn. Toivotaan, että nyt palattaisiin Brave New Worldin tasolle, vaikka ovat nämä kaksi edellistä levyä ihan kelvollisia olleet, mutta eivät kuitenkaan Maidenin parhaimmistoa.

Ensinnäkin helvetin hieno uutinen. Kovat on jälleen odotukset uudelle levylle, mutta on niin hienoja muusikoita tuossa rosterissa, että uskon jälleen saavamme kovan rautaneito kiekon aikanamme käteen.

Minun mielestäni Maidenin ei tarvitsisi palata millekkään tasolle, A Matter Of Life And Death on minun mielestäni todella kova levy, Maidenin 2000-luvun paras ja hakkaa myös Brucen aikaisista Fear Of The Darkin.
Progressiivinen ote, synkkä tunnelma ja muutenkin hyvät biisirakenteet sooloineen tuossa levyssä ovat mahtavia. Joten minun puolestani vaan Harris ja kumppanit voisivat pitää saman tyylisuunnan, niitä 3 minuutin trooppereita en minä niin paljoa kaipaa, vaikka kyseinen aikakausi onkin Maidenin hienoa kulta-aikaa.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Joten minun puolestani vaan Harris ja kumppanit voisivat pitää saman tyylisuunnan, niitä 3 minuutin trooppereita en minä niin paljoa kaipaa, vaikka kyseinen aikakausi onkin Maidenin hienoa kulta-aikaa.

Kyseiseltä aikakaudelta 1982-1988 löytyy mm. seuraavia mestarillisia sävellyksiä:

Children of the Damned (4.35)
Hallowed Be Thy Name (7.11)
Revelations (6.48)
To Tame a Land (7.27)
2 Minutes to Midnight (6.04)
Powerslave (7.11)
Rime of the Ancient Mariner (13.39)
Caught Somewhere in Time (7.26)
Sea of Madness (5.42)
The Loneliness of the Long Distance Runner (6.31)
Stranger in a Strange Land (5.44)
Alexander the Great (8.36)
Moonchild (5.39)
Infinite Dreams (6.09)
The Evil That Men Do (4.34)
Seventh Son of a Seventh Son (9.53)
Only the Good Die Young (4.42)

Suurimmassa osassa näistä kappaleista on enemmän vaihtelua ja osia kuin koko A Matter of Life of Deathin kaikissa kolmen pennin näitä-kolmea-sointua-32-tahtia-tähän-väliin-ja-sitten-kertsi-neljään-kertaan -virityksissä yhteenlaskien. Minun mielestäni Iron Maiden on degeneroitunut puurokorvaisten ja tissiposkisten nykylapsien helposti lähestyttäväksi muinaisikoniksi, jolta on kadonnut musiikillinen kunnianhimo lähes tykkänään. No Prayer for the Dyingista laskien todellisten ässäbiisien määrän pystyy laskemaan yhteen vähän tyhmempikin. Ei ole minkäänlaista pelkoa, että Maidenin livekeikalle enää AMOLAD-kiertueen pohjanoteerauksen myötä tarvitsisi ainakaan uuden studiorieskan promoamisen nimissä eksyä. Ja tässä puhutaan sentään lempibändistäni jo vuodesta ~1981.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Suurimmassa osassa näistä kappaleista on enemmän vaihtelua ja osia kuin koko A Matter of Life of Deathin kaikissa kolmen pennin näitä-kolmea-sointua-32-tahtia-tähän-väliin-ja-sitten-kertsi-neljään-kertaan -virityksissä yhteenlaskien. Minun mielestäni Iron Maiden on degeneroitunut puurokorvaisten ja tissiposkisten nykylapsien helposti lähestyttäväksi muinaisikoniksi, jolta on kadonnut musiikillinen kunnianhimo lähes tykkänään.
Itsekään en ollut ihan niin innostunut AMOLADista kuin moni muu. Minä taas pidin sen edeltäjästä. Dance Of Deathilta kyllä löytyy kunnianhimoisiakin kappaleita mm. nimikkobiisi, Montségur, Paschendale - ja mielestäni Maidenin paras lyhyt biisi sitten 80-luvun, eli Rainmaker.

Se täytyy myöntää, että kaikilla uusilla levyillä on kuitenkin ollut täytebiisejä. Ilmeisesti nykyään levyjen on pakko olla pitkiä. Kultaisina vuosina muita selvästi heikommat kappeleet on laskettavissa yhden käden sormin, vaikka tarkasteltaisiin 4-5 albumia...

Uutuutta odotan kyllä mielenkiinnolla. Todennäköisesti mukana on kuitenkin muutama aidosti hyvä (ja pitkä ja monimuotoinen) biisi, paljon tavanomaista "perus-Maidenia" ja jokunen täyteraita. Mielestäni 2-4 hyvää kappaletta ja 4-6 keskinkertaista ovat jo riittävä syy tehdä levy.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Suurimmassa osassa näistä kappaleista on enemmän vaihtelua ja osia kuin koko A Matter of Life of Deathin kaikissa kolmen pennin näitä-kolmea-sointua-32-tahtia-tähän-väliin-ja-sitten-kertsi-neljään-kertaan -virityksissä yhteenlaskien. Minun mielestäni Iron Maiden on degeneroitunut puurokorvaisten ja tissiposkisten nykylapsien helposti lähestyttäväksi muinaisikoniksi, jolta on kadonnut musiikillinen kunnianhimo lähes tykkänään. No Prayer for the Dyingista laskien todellisten ässäbiisien määrän pystyy laskemaan yhteen vähän tyhmempikin. Ei ole minkäänlaista pelkoa, että Maidenin livekeikalle enää AMOLAD-kiertueen pohjanoteerauksen myötä tarvitsisi ainakaan uuden studiorieskan promoamisen nimissä eksyä. Ja tässä puhutaan sentään lempibändistäni jo vuodesta ~1981.

Ymmärrän ja hyväksyn, että kaikesta ei voi tykätä ja bändiä voi kritisoida monestakin asiasta, mutta se että pitää haukkua vielä nekin, jotka saattavat tuotannosta pitää, on aika lapsellista ja toki aika yleistä. Itse nautin ja olen nauttinut jo monta vuotta 95 vuoden jälkeisestä tuotannosta paljon enemmän kuin siitä vanhemmasta. 3 viimeistä studioalbumia ovat ollet X Factorin ohella melkeinpä ainoat Maidenin studiolätyt joita olen kuunnellut moneen vuoteen. Tämän ajan ne ovat olleet minulle Maidenin parhaat levyt. En tässä tosin väitä, että se vanha tuotanto olisi paskaa. Satuin vaan kuuntelemaan kärjistäen nonstoppina 90-95 vuodet noita klassikoita ja niiden kuunteleminen ei ole oikein vieläkään onnistunut sen jälkeen. Ne ovat liian tuttuja ja voin sanoa, että run to the hillssiä, trooperia tai 2 minutes to midnightia tuskin pystyn nauttien enään kuuntelemaankaan. Jotkut To Tame a Landit ja Alexander the Greatit uppoaa toki vielä toisinaan yksittäisinä. Tästä syystä en ollut järin innostunut tästä viimeisestä kiertueesta, enkä ollut kovin innokas haalimaan lippuja.

Minua oikeastaan harmittaa tämä Maidenin 2000-luvun tyyli julkaista vanhoja biisejä uusina sinkkuina, sekä myös nämä nostalgiakiertueet + tsiljoonat kiertuelevyt. Minä janoan uutta materiaalia ja olise sitten paskaa tai ei niin se on takuulla mielenkiintoisempaa kuin puhkisoitetut ikivihreät. Ja kun uudet albumit ovat ainakin minulle kolahtaneet täysillä niin mikäs siinä. Kai minä sitten olen joku tissiposki fani since 90.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ei ole minkäänlaista pelkoa, että Maidenin livekeikalle enää AMOLAD-kiertueen pohjanoteerauksen myötä tarvitsisi ainakaan uuden studiorieskan promoamisen nimissä eksyä. Ja tässä puhutaan sentään lempibändistäni jo vuodesta ~1981.

Niin, mielenkiintoinen mielipide ja kyllä oikeastaan tämän ymmärränkin. Iron Maidenin perusta lepää 80-luvulla, mutta mielestäni tämä 2000-luvun "uudistuminen" on bändin kohdalla onnistunut varsin hyvin.
Tottakai minunkin lempibiisit/albumit löytyvät tuolta 80-luvulta, mutta AMOLAD tullessaan kyllä yllätti allekirjoittaneen täysin. Dance Of Death toki oli myös kelpo levy edeltäjänä, mutta mielestäni AMOLAD vei voiton tästä.

Myös päinvastaisesti mielipiteeseesi pidin AMOLAD-kiertueesta todella paljon sekä siitä, että levy soitettiin alusta loppuun rohkeasti. Osa biiseistä toimi paremmin livenä ja osa ei niin hyvin, mutta kokonaisuus oli timattia. Siihen päälle vielä pakolliset ironmaidenit ja fearofthedarkit niin ilta oli täydellinen.

Mutta se siitä, minäkin olen viime aikoina oikeestaan enemmän luukuttanut Brucen comebackin jälkeistä materiaalia kuin vanhoja number of the beast-aikojen studiovetoja ja odotankin jälleen rautaneidolta hyvää uutta materiaalia innolla, mitä sieltä sitten tuleekin.
 

bultsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole minkäänlaista pelkoa, että Maidenin livekeikalle enää AMOLAD-kiertueen pohjanoteerauksen myötä tarvitsisi ainakaan uuden studiorieskan promoamisen nimissä eksyä. Ja tässä puhutaan sentään lempibändistäni jo vuodesta ~1981.
No meniskö herra keikoille jos tulisi putkeen Hills, 666, Trooper ja Fear?

Jokainen bändi uudistuu eikä bändin todellakaan kuulu haikailla jatkuvasti 80-luvulle. Vaikka näitä "Best of" -kiertueita on pari ollut niin juuri tuo A Matter of Life and Death -rundi tuo mieleen kuinka rohkeasti bändi teki jättämällä nuo hitit pois ja soittamalla koko uuden levyn. Ei hirveän monella bändillä ole munaa tähän. Bändihän sai buuausta lähes koko 2006 USA-rundin ajan koska hittejä ei paljoa kuultu. Tolla logiikalla jos ei paljoa muuta kuin 80-luvun biisejä halua voi pysyä keikoilta poissa, rakennella pilvilinnoja ja haikailla takaisin kultakaudelle. Herää jo, ne ajat ovat ohi.

Ja millä VITUN logiikalla saat 06-keikasta pohjanoteerauksen? Lempibändi vuodesta 1981 ja saat keikasta pohjanoteerauksen? Kysyn suoraan: Mitä vittua?

Asia joka vituttaa Maidenissa nykyisin, on se että setit eivät paljoa muutu kiertueella vaan vedetään pomminvarman kaavan mukaan joko ilta. Se yllätyksellisyys puuttuu täysin. Etenkin kun No Prayer for the Dying ja Fear of the Dark (nimibiisiä lukuunottamatta) -levyn biisit on pudotettu kokokaan setistä, samoin kuin kahden muun 2000-luvun studioalbumin.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
No meniskö herra keikoille jos tulisi putkeen Hills, 666, Trooper ja Fear?

Ei menisi. Puhkihan nuokin alkaa olla jo kuultu kiitos vain Radio Rockin.

...kuinka rohkeasti bändi teki jättämällä nuo hitit pois ja soittamalla koko uuden levyn. Ei hirveän monella bändillä ole munaa tähän.

Ja millä VITUN logiikalla saat 06-keikasta pohjanoteerauksen? Lempibändi vuodesta 1981 ja saat keikasta pohjanoteerauksen? Kysyn suoraan: Mitä vittua?

Yllättävän moni bändi tajuaa vielä kuitenkin sen, että jengi ramppaa keikoilla uskollisesti ja palkitsee faninsa edes jollakin helmillä jättäen uuden levyn kannesta kanteen pakkopromon pois. Iron Maidenilla oli varmasti munaa 2006 soitella koko uutuuspaska läpi, mutta ei se missään nimessä mikään päällikkötason oivallus ollut.

Herää jo, ne ajat ovat ohi.

Hyvin kelpasi viime kesänä Somewhere Back in Time -muistelot sekä Tukholman vanhalla stadionilla että Helsingissä stadikan kallioilla. Varmastikin parhaita näkemiäni Maiden-keikkoja koskaan.

Asia joka vituttaa Maidenissa nykyisin, on se että setit eivät paljoa muutu kiertueella vaan vedetään pomminvarman kaavan mukaan joko ilta. Se yllätyksellisyys puuttuu täysin. Etenkin kun No Prayer for the Dying ja Fear of the Dark (nimibiisiä lukuunottamatta) -levyn biisit on pudotettu kokokaan setistä, samoin kuin kahden muun 2000-luvun studioalbumin.

Tästä olen samaa mieltä kanssasi. Ne setissä olevat vanhat biisit voisivat olla jotakin muutakin, kuin 666, Trooper, Run to the Hills, 23:58 ja Fear. Kuten esim. Flight of Icarus, Revelations, Moonchild, Infinite Dreams jne.jne.jne. lisäosviittaa voinet kaivaa aiemmasta viestistäni. Tai jos uudempia biisejä halutaan, niin Bring Your Daughter..., Be Quick or Be Dead, Wickerman, Blood Brothers tai Brave New World.
 

jesse72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, MP, E. Frankfurt, hyvä MJE!
Bändin ystävien kannattaa muuten tsekata Janne Kallion kirja Rautaneito; Ilmestykset 1980-85. Kirjassa käydään kuusi ensimmäistä levyä biisi biisiltä läpi, eli kuinka usein ollut mukana keikkasetissä ja tekstejä analysoidaan myös tarkasti. Hieno teos, joka sopii aloittelevalle fanille kuin myös Maidenia jo pitkään seuranneille.

Niin, Piece Of Mindillä on kaksi ja Powerslavella kolme vetoa, joita ei ole koskaa soitettu livenä..Mitkä biisit kyseessä, siinä pientä jumppaa
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
Niin, Piece Of Mindillä on kaksi ja Powerslavella kolme vetoa, joita ei ole koskaa soitettu livenä..Mitkä biisit kyseessä, siinä pientä jumppaa

Ei tarvi edes kirjaa ;)

POM: Quest for fire, Sun & steel
Powerslave: Flash of the blade, The Duellists, Back in the village

Kirja on tosiaankin Maiden-faneille hankkimisen arvoinen, ja sitähän saa esimerkiksi tuolta -> http://store.rautaneito.com/. Kakkososa tullee tässä jossain vaiheessa, käsittelee käsittääkseni aikaa Somewhere in timesta Fear of the darkiin (1986-1992).

Pannaan nokittaen kysymyksellä: Maidenilla on yksi biisi, joka on soitettu livenä ainoastaan kerran. Mikä?
 

CamNeely#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Boston Bruins
^Vastaus kysymykseen lienee Loneliness of the long distance runner. Tosin siitä on huhua että olisi toisellakin keikalla vedetty aikanaan Jugoslaviassa, eli ei ihan täyttä varmuutta tuohon. Bootlegin perusteella tosin toimi tuokin biisi aika hyvin, joten pieni ihmetys miksi sitä ei enempää ole soitettu.

Tuo Rautaneito kirja on kyllä mukava paketti ja avaa aika hyvin ajatusmaailmaa biisien takaa, osa Kallion omaa näkemystä, mutta enpä tiedä toista asialle niin hyvin vihkiytynyttä henkilöä, joten tietää kyllä mistä puhuu (kirjoittaa).

Noi settilistakeskustelut on aina melkoinen puheenaihe Maiden-leireissä. Fakta on kuitenkin että jengi haluaa niitä muutamia samoja hittejä kuulla, uuden levyn kiertueella Maiden on aina soittanut paljon sitä uutta (varsinkin AMOLAD) ja sitten se backlogi Maidenilla on niin helvetinmoinen että ainahan noita jää paljon soittamatta mitä haluaisi kuulla. Mun puolesta noi samat hitit vois jättää pois ja ottaa vähemmän soitettuja tilalle, mutta ei taida bändillä olla siihen varaa kun fanikanta uudistuu tätä tahtia.
Tai sit pitäis vetää 3h keikkoja. Kelpais sekin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Nostetaan ketju ylös. Iron Maidenin tuleva levy kantaa nimeä Final Frontier ja levy julkaistaan loppu kesällä. Bändin Usan kiertue alkaa 9.6 Dallasista ja päättyy 20.7 Washingtoniin. Lämppärinä toimii Dream Theater. Jenkeistä keikkailu jatkuu Kanadaan, minkä jälkeen bändi heittää Euroopassa muutaman festarikeikan. Porin keikalla bändi esittää vanhoja biisejä, sekä muutaman kappaleen bändin uusimmalta levyltä. Ensi vuonna bändi keikkailee lisempää halleissa ja soittaa enempi kappaleita uudelta levyltä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Loistava uutinen! Hevipappojen levy siis loppukesästä ulos ja luonnollisesti löytää tiensä allekirjoittaneen levyhyllyyn. Todella mielenkiintoista nyt odotella minkälaista tavaraa sieltä on tulossa.

Luulen, että jatkavat tavallaan AMOLAD-linjaa, eli aika pitkähköjä kappaleita, mutta samalla hyvin progressiivista ja raskastakin kappaletta luvassa. Kolmen minuutin troopereita tuskin enään on tarjolla. Jotain Benjamin Breegin ja Dance Of Deathin kaltaista riffittelyä sieltä toivoisin tulevan.
Harrisin kynä on kyllä sauhunnut paperille tarkkaan. Brucen ääni on varmasti edelleen rautaa ja miksei olisi, onhan hän yksi kaikkien aikojen hevilaulajista.

Se, että Porissa soitetaan vanhempia biisejä on ymmärrettävää, sillä kyseessä festarikeikka ja ihan kaikki eivät varmasti ole niin Maiden hc-faneja, että haluavat harvinaisuuksia/uusia kuulla joten tutut run to the hillsit ja number of the beastit soitetaan ja hyvä näinkin, siellä ollaan myös.

Up The Irons!
 

Janezky84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Argentiina, Italia, AC Milan
YLÖÖÖS!!

www.ironmaiden.com -sivustolta pystyy lataamaan yhtyeen uudeen El Dorado -nimeä tottelevan kappaleen. Kyseinen biisi kuullaan myös tulevalla The Final Frontier -kiertueella. Lisäksi sivuilta löytyy myös tietoa levystä, kansitaiteineen ja biisien nimineen.

Biisien pituudet jatkaa tyyliä AMOLAD ja veikkaanpa, että myös että samoilla tyylilinjoilla mennään, mikä on luonnollisesti näin HC-fanille hyvä uutinen.

Biisilista:
1. Satellite 15....The Final Frontier 8:40
2. El Dorado 6:49
3. Mother Of Mercy 5:20
4. Coming Home 5:52
5. The Alchemist 4:29
6. Isle Of Avalon 9:06
7. Starblind 7:48
8. The Talisman 9:03
9. The Man Who Would Be King 8:28
10. When The Wild Wind Blows 10:59


Ja levyn julkaisupäivä on Maanantai 16.8.2010.

Erittäin hyvän kuuloinen kipale näin muutaman kuuntelun jälkeen.

UP THE IRONS!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös