iPhone

  • 378 508
  • 1 786

ipaz

Jäsen
Onpa taas asenneongelmia myyjillä. Vein laturini liikkeeseen, josta puhelimen ostin. Ei herra myyjää enempiä tämä ongelma kiinnostanutkaan, haki vain uuden piuhan meikäläiselle. Suustaan taisi päästää jotain "Applelle kommunikointi aina hieman hankalaa". Varmaan siis mieluummin myy asiakkailleen muita merkkejä. No, josko toimisi seinälatailu normaalimmin nyt.

Applen laitteet eivät jätä juuri lainkaan katetta jälleenmyyjälle, joten sen jokseenkin ymmärtää ettei niitä ainakaan tuputeta asiakkaalle. Lisäksi aftersales on tyyliä "aina huoltoon", oli kyse sitten itse laitteesta tai tarvikkeista. Tätä samaa tosin tekee jo moni muukin merkki - poislaskettuna se että niiden laitteet saattavat jättää jopa rahaa myyjän kassaan.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Applen laitteet eivät jätä juuri lainkaan katetta jälleenmyyjälle, joten sen jokseenkin ymmärtää ettei niitä ainakaan tuputeta asiakkaalle. Lisäksi aftersales on tyyliä "aina huoltoon", oli kyse sitten itse laitteesta tai tarvikkeista. Tätä samaa tosin tekee jo moni muukin merkki - poislaskettuna se että niiden laitteet saattavat jättää jopa rahaa myyjän kassaan.

Juu juuri tästä syystä kiroan nyt, etten maksanut puhelimesta paria kymppiä lisää menemällä Varimportiin shoppailemaan. No, ostohetkenä ei ajattelukyky riittänyt. Tosin eipä tätäkään olisi kokemassani tilanteessa tarvinnut esiin tuoda noin tympeästi. Pari herraa seisoi kassan takana ilman palveltavia, en vienyt juurikaan heidän aikaansa. Olen itse kaupan kassa -linjan opiskellut, olisin tuollaisen tilanteen hieman suuremmalla hilpeydellä jaksanut vetää (kuuluisi ehkä toiseen ketjuun tämä voivottelu).
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Repesin ääneen :D Kiitos tiistaiaamun nauruista!
Älä viitti nauraa hei, tää on vakava keissi hei, kalliiks tulee hei.

Tosissaan eipä lähtenyt enään käyntiin. Täytyypi vissiin tyytyä sitten taas hetkeksi paskaiseen Samsungiin jossa lasikin rikki. Ei varmaan minkään valtakunnan vakuutuksista ole hyötyä tässä vaiheessa kun itse ryssinyt tällä tavalla.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Älä viitti nauraa hei, tää on vakava keissi hei, kalliiks tulee hei.

Tosissaan eipä lähtenyt enään käyntiin. Täytyypi vissiin tyytyä sitten taas hetkeksi paskaiseen Samsungiin jossa lasikin rikki. Ei varmaan minkään valtakunnan vakuutuksista ole hyötyä tässä vaiheessa kun itse ryssinyt tällä tavalla.
Kyllä kotivakuutuksesta saa tuon haettua. Todennäköisesti omavastuun jälkeen käteen jää lähes Applen vaihtolaitteen(tehdaskorjattu uusilla kuorilla) hinta. Muistat vain odottaa niin kauan että unohdat käyneesi ulkomailla ja puhelin särkyi kotona. En tiedä miten matkavakuutus toimisi tuossa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Synkkausongelmia:

Olen aiemmin käyttänyt Android-luuria ja nyt siirtymässä iPhoneen. Sain kontaktit, kuvat ja ohjelmat siirrettyä iPhoneen jollain googleplaysta löytyvällä ohjelmalla.
Mutta synkkaus siirsi myös emailin (gmail) iphonen Mail-appsiin. Haluaisin Mail-appsiin työsähköpostit ja gmailin pois. No, poistin sitten gmailin tuolta Mail-asetuksista ja asensin erillisen Gmail-appsin, mutta se hävitti samalla kaikki puhelinnumerot ja kontaktit (kuvat ym kuitenkin säilyivät).

Miten nuo kontaktit saa siirrettyä uuteen puhelimeeen niin, ettei se sotke sähköpostiasetuksia?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Kyllä kotivakuutuksesta saa tuon haettua. Todennäköisesti omavastuun jälkeen käteen jää lähes Applen vaihtolaitteen(tehdaskorjattu uusilla kuorilla) hinta. Muistat vain odottaa niin kauan että unohdat käyneesi ulkomailla ja puhelin särkyi kotona. En tiedä miten matkavakuutus toimisi tuossa.
Tuskinpa kuitenkaan kannattaa ihmisiä kannustaa vakuutuspetokseen täällä tai missään muuallakaan.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Synkkausongelmia:

Olen aiemmin käyttänyt Android-luuria ja nyt siirtymässä iPhoneen. Sain kontaktit, kuvat ja ohjelmat siirrettyä iPhoneen jollain googleplaysta löytyvällä ohjelmalla.
Mutta synkkaus siirsi myös emailin (gmail) iphonen Mail-appsiin. Haluaisin Mail-appsiin työsähköpostit ja gmailin pois. No, poistin sitten gmailin tuolta Mail-asetuksista ja asensin erillisen Gmail-appsin, mutta se hävitti samalla kaikki puhelinnumerot ja kontaktit (kuvat ym kuitenkin säilyivät).

Miten nuo kontaktit saa siirrettyä uuteen puhelimeeen niin, ettei se sotke sähköpostiasetuksia?
Kokeilisin lisätä Gmail-tilin ja siiten menisin asetusiin (Sähköposti, yhteystiedot, kalenterit) ja ottaisin Gmail-tilistä täpän pois sähköpostista ja laittaisin täpän päälle yhteystietoihin.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Eikös tuo alkuperäinen tapaus mene ihan matkavakuutuksen piikkiin, ilman vakuutuspetoksia. Olettaen, että käyttäjällä sellainen on.
Alkuperäinen voi mennäkin. Tai sitten ei, riippuu vähän ehdoistakin. Ja olen lukenut tapauksista, joissa tuommoisesta omasta hölmöilystä johtuen korvausta ei maksetakaan. Mutta siitä sitä kannattaa hakea, jos se matkavakuutus on ollut.

Petokseen sen sijaan kannusti tuo alle lainattu viesti.

Kyllä kotivakuutuksesta saa tuon haettua. Todennäköisesti omavastuun jälkeen käteen jää lähes Applen vaihtolaitteen(tehdaskorjattu uusilla kuorilla) hinta. Muistat vain odottaa niin kauan että unohdat käyneesi ulkomailla ja puhelin särkyi kotona. En tiedä miten matkavakuutus toimisi tuossa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeilisin lisätä Gmail-tilin ja siiten menisin asetusiin (Sähköposti, yhteystiedot, kalenterit) ja ottaisin Gmail-tilistä täpän pois sähköpostista ja laittaisin täpän päälle yhteystietoihin.

Tänks! Näyttäisi toimivan. (ihmettelen toki edelleen, että miksei tällaista täppää ollut valittavana heti aluksi)
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Eikös tuo alkuperäinen tapaus mene ihan matkavakuutuksen piikkiin, ilman vakuutuspetoksia. Olettaen, että käyttäjällä sellainen on.
Matkavakuutus löytyy, itseasiassa kaksikin. Myös raportti tuli tehtyä paikan päällä jotta voi todistaa tosiaan tuon tapahtuneen matkalla. Toisessa matkavakuutuksessa 150€ omavastuu ja toisessa 50€. Toimisikohan homma niin, että soitan vain molempiin paikkoihin ja kerron suoraan miten homma tosiaan meni ja kysyn että irtoaako korvauksia?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei liitäntää, ei kauppoja. Vaikka digitodayn jutussa kerrotaankin Applen tulevan vastaan tuossa 3,5 mm liitäntäjupakassa sovittimen verran, niin ei riitä minulle. Jos sitä liitintä ei ole, niin sitten ostetaan joku muu tuote.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ei liitäntää, ei kauppoja. Vaikka digitodayn jutussa kerrotaankin Applen tulevan vastaan tuossa 3,5 mm liitäntäjupakassa sovittimen verran, niin ei riitä minulle. Jos sitä liitintä ei ole, niin sitten ostetaan joku muu tuote.
Samaa mietin itsekin. Toisaalta kuulokkeita tulee käytettyä vain juostessa, jossa sinänsä tuo johdollisuus on lähinnä haittana. Laadukkaita bluetooth-nappikuulokkeita sporttikäyttöön saa ehdotella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Samaa mietin itsekin. Toisaalta kuulokkeita tulee käytettyä vain juostessa, jossa sinänsä tuo johdollisuus on lähinnä haittana. Laadukkaita bluetooth-nappikuulokkeita sporttikäyttöön saa ehdotella.
Jaybirdsit on tällä hetkellä ainoat, joita olen katsellut sillä silmällä. Verkkokauppa.comin listauksesta kannattaa lukea käyttäjien arvostelut noista kuulokkeista, hyvää dataa pienellä vaivalla. Tosin mulla ei ole BT-soitinta just nyt, joten annan tuolle hankinnalle vielä hieman aikaa. Tai siis on, mutta ei sellaista, minkä ottaisin lenkille mukaan.

Mä taas käytän kuulokkeita päivittäin muutenkin kuin juostessa, joten tuon adapterin kanssa en ala elämään. Mieluummin otan vaikka Androidin, vaikka iPhoneista olen kovasti tykännyt.
 

Piikkiperse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa mietin itsekin. Toisaalta kuulokkeita tulee käytettyä vain juostessa, jossa sinänsä tuo johdollisuus on lähinnä haittana. Laadukkaita bluetooth-nappikuulokkeita sporttikäyttöön saa ehdotella.
Jaybird X2 soi ainakin pirun nätisti. Taisi olla jollain toisella palstalla vähän käytettyä myynnissä 100€ luokkaan. Onhan niillä hintaa mutta kyllä soi komeasti ja akku kestää.
Uusi malli Freedom on on huomattavasti pienempi kooltaan, joten korviin ei varmaankaan tule niin herkästi isommista kuulokkeista tuttua tuulen vinkunaa/kohinaa. Pienempi koko on saavutettu siirtämällä akku ohjauspainikkeiden "mokkulaan".
Edullisemmista esimerkiksi JBL on hyvä hinta-laatusuhteeltaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Uusi malli Freedom on on huomattavasti pienempi kooltaan, joten korviin ei varmaankaan tule niin herkästi isommista kuulokkeista tuttua tuulen vinkunaa/kohinaa. Pienempi koko on saavutettu siirtämällä akku ohjauspainikkeiden "mokkulaan".
Tota mä olen ihmetellyt, miksi se mokkula ei ole keskellä piuhaa. Jossain halpiksissa moitittiin sitä, että se vetää sen puolen korvanappia ikävästi alas. Tolle Jaybirdin uudelle mallille löytyy näköjään jo kaksi arvostelua, eikä kumpikaan ainakaan motkota samasta asiasta. Mutta kunhan siis ihmettelen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Totta se on. Linkki nörttisaitille. Parin vuoden päästä on varmaan cooleja androideja tarjolla mulle, kun työluuri pääsee parasta ennen päiväyksen yli.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Totta se on. Linkki nörttisaitille. Parin vuoden päästä on varmaan cooleja androideja tarjolla mulle, kun työluuri pääsee parasta ennen päiväyksen yli.
Parin vuoden päästä kaikissa Androideissa tulee audio USB-C -liitännästä, ja analogisia liitäntöjä ei muista enää kukaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parin vuoden päästä kaikissa Androideissa tulee audio USB-C -liitännästä, ja analogisia liitäntöjä ei muista enää kukaan.
Eiköhän tuo ääni tule ihan analogisena signaalina tuostakin liittimestä, ellei siellä nyt jotain DA-muunninta ole kuulokkeiden sisällä.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Mulla on Iphone 6 ja Apple Store ei aukea millään, tai siis aukeaa kyllä mutta sitä ei pysty käyttämään, mitkään muut valinnat ei tuo mitään tuloksia paitsi "päivitykset" näyttävät aiemmat haut. Olen jo käynnistänyt puhelimen uudelleen eikä auttanut. Onko mitään vinkkiä?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Mulla on Iphone 6 ja Apple Store ei aukea millään, tai siis aukeaa kyllä mutta sitä ei pysty käyttämään, mitkään muut valinnat ei tuo mitään tuloksia paitsi "päivitykset" näyttävät aiemmat haut. Olen jo käynnistänyt puhelimen uudelleen eikä auttanut. Onko mitään vinkkiä?
Kokeilisin kirjautua ulos ja sisään asetusten kautta (Asetukset -> iTunes ja App Store ja klikkaa Apple ID:täsi)

Edit: toinen keino on tökkiä jotain App Storen sovelluksen välilehteä 10 tai enemmän kertaa ja pakottaa siten lataamaan sisältö uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Kokeilisin kirjautua ulos ja sisään asetusten kautta (Asetukset -> iTunes ja App Store ja klikkaa Apple ID:täsi)

Edit: toinen keino on tökkiä jotain App Storen sovelluksen välilehteä 10 tai enemmän kertaa ja pakottaa siten lataamaan sisältö uudelleen.

Kiitoksia vaivannäöstä mutta valitettavasti kumpikaan vinkki ei tuonut tulosta. Vaikka painan "Haku" nappia kuinka monta kertaa tahansa, ei vaikuta lataavan yhtään mitään. Netti kyllä pelittää ihan vaivattomasti ja luuri toimii muuten ihan hyvin
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kiitoksia vaivannäöstä mutta valitettavasti kumpikaan vinkki ei tuonut tulosta. Vaikka painan "Haku" nappia kuinka monta kertaa tahansa, ei vaikuta lataavan yhtään mitään. Netti kyllä pelittää ihan vaivattomasti ja luuri toimii muuten ihan hyvin
Kokeilitko sulkea kaikki sovellukset taustalta (paina kaksi kertaa koti-nappulaa ja liuuta sovelukset ylöspäin ruudulta)?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös