Itsellä neljän päivän morttileiri takana, aika schaissea oli mutta odotetustikin näin ja mieluummin tuolla on vaikka pienessä sateessa kun n. 30 asteen pakkasessa. Eniten hommasta jäi kuitenkin vituttamaan se, kun jouduin n. 10 muun kanssa kuskihaastatteluihin kun ilmeisesti meidän komppaniaan pitäis väkisin saada tarpeeks kuskeja ja näköjään olen yksi niistä jotka voi tonne joutua. Toisaalta komppaniassa on ehkä liikaakin aukkiin halukkaita mutta ei sitten kuskeiksi... ei jööses mikä älytön vitutus nousi tästä, enkä sit loppuviikosta vielä kerennyt kapteenin puheille valittamaan asiasta. Alkuviikosta toki menen sinne heti ja kysyn miksi lukion käynyt ja pitkääkin matikkaa suorittanut jamppa olisi mukamas sopiva kuskiksi tänne. Ei saatana että voi olla huono tuuri ihmisellä..
Alunperinhän hain ykkösvaihtoehtona viestimieheksi ja kakkosena tulenjohtoon, molemmat miehistöhomma siis.
Jos tarkkoja ollaan, niin toisen viikon lopussa päätettiin kuskit. 3:nnella viikolla alkoikin jo itse koulutus.Ekalla viikolla tehtiin jo kuskipatteripäätökset täällä Niinisalossa...
Kyllä ehkä ekat viikot joutuu jotain tekemään, kuten muutkin alokkaat. Mutta kyllä se lepi pian alkaa, ihan niin kuin kuvitellaan. Ei huolta. Kyllä kuskin homma on yksi löysimmistä, ainakin Niinisalossa. Siellä olin, en tosin kuskina, mutta ihan tarpeeksi sai niiden vätystelyä seurata. Sinusta vain nyt tuntuu siltä, että se on joku kovakin paikka, kun niin vähän aikaa olet ollut.Itse siis kuskipatterissa juurinkin Niinisalossa. Vaikka kuvitellaan, että kuskipatterissa pääsee melko helpolla, niin kyllä sielläkin duunia väännetään niska limassa.
Juurikin pääasiassa noita. Määrät sitten tietenkin riippuen leirin pituudesta, mutta alakanttiin ei ikinä kannata arvioida ;) Rannekello ja joku otsalamppu on hyvä olla mukana eikä omasta puukostakaan varmasti ole haittaa. Ja tietenkin pakkipusseja riittävästi, kun joltain aina kuitenkin puuttuu omat. En tiedä teidän linjauksista kertakäyttöruokailuvälineiden suhteen, mutta muutama lusikka voi olla hyvä idea, jos onnistuu jotenkin salassa niitä käyttämään eikä jaksa syödä paskasella luhalla. Ylimääräinen vesipullokaan ei varmasti ole haitaksi lämpimillä keleillä. Ja jos sataa, niin kannattaa ehdottomasti käyttää sitä kortsupukua, vaikka kuinka tyhmältä se tuntuisi. Myös vinkkinä talvelle, että kannattaa silloinkin käyttää sadeasua jos joutuu poterossa makailemaan. Nimim. 2,5 tuntia poterossa räntäsateessa ilman sadeasua, ei kiva.Maanantaina morttileirille. Mitäs sinne kannattaa ottaa matkaan muuta kuin lapussa olevat? Suklaata? Patukoita?
Täytyy kyllä sanoa näin jälkikäteen, että olen äärimmäisen tyytyväinen mentyäni talvella inttiin(ja päästyäni miehistöön). On se vaan niin helvetin paljon mukavempaa, että kelit paranee loppua kohti kuin että vitutus vaan kasvaa pakkasessa joskus J-kaudella kun niitä viikon pituisia leirejä oli ainakin meillä se 3 kappaletta.Itsellä neljän päivän morttileiri takana, aika schaissea oli mutta odotetustikin näin ja mieluummin tuolla on vaikka pienessä sateessa kun n. 30 asteen pakkasessa.
Vaikka kuvitellaan, että kuskipatterissa pääsee melko helpolla, niin kyllä sielläkin duunia väännetään niska limassa.
Ja tietenkin pakkipusseja riittävästi, kun joltain aina kuitenkin puuttuu omat.
Alkuviikosta toki menen sinne heti ja kysyn miksi lukion käynyt ja pitkääkin matikkaa suorittanut jamppa olisi mukamas sopiva kuskiksi tänne.
Älä esitä sitä sitten ihan noin. Esim. me saatiin aikamoista palautetta kapteenilta, kun olisimme halunneet yhden alokkaan AUKiin mutta skapparit laittoivat vaunupuolelle. Sanoimme, että kaveri on todella fiksu, selkeää johtaja-ainesta, jonka lahjat menevät hukkaan vaunun komentaja. Ai että sitä huudon ja mussutuksen määrää, kun emme muka arvostaneet kaikkia tehtäviä ja "mitenköhän te vittupäät perustelette sen, etteikö kaikissa Suomen armeijan tehtävissä tarvittaisi viisaita ja johtamiskykyisiä miehiä?". Tiivistettynä: sinä et voi olla liian hyvä mihinkään tehtävään.
Kannattaa oikeasti miettiä aikalailla sanatarkkaan mitä meinaat sanoa.
Alkuviikosta toki menen sinne heti ja kysyn miksi lukion käynyt ja pitkääkin matikkaa suorittanut jamppa olisi mukamas sopiva kuskiksi tänne. Ei saatana että voi olla huono tuuri ihmisellä..
Alkuviikosta toki menen sinne heti ja kysyn miksi lukion käynyt ja pitkääkin matikkaa suorittanut jamppa olisi mukamas sopiva kuskiksi tänne.
Jos et ole riemumielin olemassa sitä vuotta menee se kuitenkin kuskihommissa huomattavasti helpommin kuin AUK/RUK .
Nojoo, mahdollisimman asiallisesti toki yritän asiani saada selväksi. Mahdollinen vuoden nakki vituttaa ja masentaa ihan pirusti jo nyt, enpä tiedä mitä tässä tekisi...
Nämä toimivat ihan oikeastikin.
Keplottelin itselleni 6kk pestin ensin vetämällä P2-kokeen päin vittua (lue 0 pistettä, 1 vai 2 piti olla ehdoton minimi AUKiin.) Sitten P-kauden lopulla jouduin jonkun tyyliseen esihaastatteluun missä oli haluttomia AUK / kuskiehdokkaita toivepapereiden mukaan.
Tämä toimi ja pääsin 180 vuorokauden kuluessa palvelukseen astumisesta kotiin.
E-kauden tupakaverikin pääsi kuskihommista pois, ajamalla rattijuopumuksen pari viikkoa ennen P-kauden päättymistä (tahallisuus-motiivista ei varmaa tietoa), joten luonnollisestikaan ilman korttia häntä ei voitu laittaa kuskiksi.
Nämä ovat huonoja,koettu käytännössä. Porukka teki tuota koetta uudestaan kun oli P2-koe tehty selvästi tahallaan päin vittua.
...E-kauden tupakaverikin pääsi kuskihommista pois, ajamalla rattijuopumuksen pari viikkoa ennen P-kauden päättymistä (tahallisuus-motiivista ei varmaa tietoa), joten luonnollisestikaan ilman korttia häntä ei voitu laittaa kuskiksi.
Siis kaverisi vaihtoi kalliin ajokorttikoulutuksen rikosrekisterimerkintään ja ajokieltoon?.
Tyhmä kysymys, joka ei edes sinällään liity aiheeseen, mutta eikö kännissä ajelusta (, vaikka kortin menettäisikin) voi selvitä ilman ehdollistakin/yhdyskuntapalvelua, jolloin mitään merkintää ei toki tule. Ei siinä, tyhmäähän tuo toiminta on.