Ilves oli parempi kuin JYP kaudella 04-05.

  • 4 708
  • 15

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tällä viestillä haluan tunnustaa vilpitöntä rakkauttani Ilvestä kohtaan. Ilves oli parempi kuin JYP kaudella 04-05 ja ansaitusti näin. Itse olen asunut Tampereella jo kuuden vuoden ajan, mutta nyt vasta olen "nähnyt valon" ja ymmärrän miksi Ilves on se Tampereen ainoa joukkue (luonnollisesti HiHon lisäksi). Ilves edustaa suomalaisessa mittakaavassa perinteitä, menetystä ja legendaarisuutta. Jokainen meistä voi aistia sen Hakanmetsän hallissa, jossa roikkuu huomattavasti enemmän mestaruusviirejä kuin esimerkiksi Hippoksella. Kauan taistelin tätä tunnetta vastaan, mutta onneksi järki voitti. Ilves on The Joukkue.

Ilveksen tämän kauden menestyksen tukipilarina toimi Suomen paras ykkösketju, joka on osoitus Haden erinomaisesta skauttauksesta. Vihdoinkin Ilves sai sen kauan kaipaamansa snaipperin, joka pystyi kääntämään ne tiukan ottelut edukseen. Kauden alussa olin hieman skeptinen miten pikku-Kariya tulee Suomessa menestymään, mutta hänhän osoittautuikin ipamaiseksi pelaajaksi: nopea ja ennenkaikkea taitava. Pistepörssin voitto - nuff said.

Luonnollisesti ykkösketjua täydensi Raipe - joka on legendojen legendan lisäksi - Euroopan paras alivoimapelaaja. Tämä Ilves ikoni on kuin viini, joka parantaa otteittaan vuosi toisensa jälkeen. Mielestäni hän olisi vieläkin mahtunut maajoukkuerinkiin, mutta joskushan se "nuorennusleikkaus on tehtävä".

Lisäksi on pakko tunnustaa, että Ilves teki erinomaisen valmentajavaihdon. Sykoran fyysinen valmennus ei ehkä ollut omiaan tässä Veijarit ja Virtuoosit-joukkueessa. Curre oli se, joka hioi tuosta joukkueesta sen timantin.

Ilveksen tulevaisuus näyttää erinomaisen hienolta, sillä -87 ikäkausi tulee tuomaan menestystä ja ennenkaikkea Pojan takaisin Suomen jääkiekkoilun pääkaupunkiin.

Näin lopuksi totean: Ilves oli parempi kuin JYP kaudella 04-05.

p.s. En enää koskaan lyö vetoa...
p.s.s D4: Ookko nyt tyytyväinen? prkl...
 
Viimeksi muokattu:

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vedonlyönti on vaarallista. Toiset vaihtaa allekirjoitustaan ja toiset sepittää ylistysviestin tänne.

Nooooh parempi ehkä näin kuin että olisi joutunut maksamaan jonkun 50E kaverille.
 

D4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, futiksessa Tottenham
On hienoa huomata, että toivottomiltakin vaikuttavat tapaukset joskus saattavat nähdä valon. Selvästikin LaTe_Show on vihdoinkin oivaltanut, mistä jääkiekossa on pohjimmiltaan kyse, ja millaiset arvot tekevät joukkueesta kannattamisen arvoisen. Olen kyllä tyytyväinen luonnehdintaasi maailman legendaarisimmasta joukkueesta.

p.s. Ei vedonlyönnissä mitään vikaa ole, kunhan pitää huolen siitä, että lyö vain vetoja, jotka voittaa erittäin suurella todennäköisyydellä.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Keskimäärin ottaen seitsemänneksi sijoittuva joukkue ON, siis on, korostan sanaa on, parempi kuin yhdeksänneksi sijoittuva joukkue.
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
Tähänhän tämä palsta on tarkoitettu: sisäpiirivitsien ja -vetojen ratkomiseen. Kärpät oli parempi kuin Jokerit kaudella 04-05 -ketjua odotellessa...
 

kurre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ruotsin torpedokiekkoilijat
Kenties asiantuntevin ketjunavaus kautta aikojen. Loistavaa kiekkojournalismia ja tosiasioiden tunnustamista. Kyllä noin viisaille ajatuksille täytyy hattua nostaa. Kippis ja kulaus!
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Pyydän anteeksi jos ketjuavaukseni on aiheuttanut pahaa mieltä. Lisäksi pyydän anteeksi sitä, että olen sortunut karkeisiin kielioppivirheisiin - suomi on pirun vaikea kieli varsinkin näin kakkoskielenä.

Harmi ettei huumorintajua ole myynnissä Lidlissä...

"Kenties asiantuntevin ketjunavaus kautta aikojen."

- Itse tyydyn hopeasijalle, sillä itse rankkaan tämän parhaaksi kautta aikojen.

Olen ilmeisesti erilainen (häirikkö) kirjoittaja, kun en sortunut nerokkaan ironisille two-linerlle...
 
Viimeksi muokattu:

D4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, futiksessa Tottenham
Viestin lähetti greatLeo
Tähänhän tämä palsta on tarkoitettu: sisäpiirivitsien ja -vetojen ratkomiseen. Kärpät oli parempi kuin Jokerit kaudella 04-05 -ketjua odotellessa...

Kyllä mun nähdäkseni olet väärässä - tämä palsta on tarkoitettu nerokkaan ironisille two-linereille, sekä asiantunteville "Suomi häviää, koska Nikke ei ole maalissa" -kommenteille.
 
Viestin lähetti D4
Kyllä mun nähdäkseni olet väärässä - tämä palsta on tarkoitettu nerokkaan ironisille two-linereille, sekä asiantunteville "Suomi häviää, koska Nikke ei ole maalissa" -kommenteille.

Aivan, koska sitähän tuntuu jokainen toitottavan. Siitä käänteisesti, että suomi häviää, koska Hyvönen ei ole maalissa!

EDIT: helevetti.. se olikin onelineri :(

EDIT EDIT: nythän siitä tuli two-lineri :)

EDIT EDIT EDIT: Nythän siitä tuli ...
 

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä aihe todellakin ansaitsee oman threadin. Lisäksi tämä aihe on todellakin hyvä tuoda kaikkien tietoisuuteen, eikä vain hoitaa yv:nä.

Minäkin taidan ilmoitella omalla threadilla oluttuopilla käyntiä eräälle palstalaiselle..
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viestin lähetti Lare
Tämä aihe todellakin ansaitsee oman threadin. Lisäksi tämä aihe on todellakin hyvä tuoda kaikkien tietoisuuteen, eikä vain hoitaa yv:nä.

Vedon panoksena lienee ollut jo vuosien takaa Kiekkopesän palstoilta tuttu klassikko eli julkinen nöyryytys eikä mikään parin roposen oluttuoppi, jonka hinnan verran normaali työssäkäyvä ihminen hukkaakin yhden päivän aikana, joten homman hoitaminen yksityisviestinä olisi ehdottomasti ollut mahdotonta.


Lisäksi täytyy itsekin sanoa, että ketjun aloitusviestihän on kaikin puolin harvinaisen asiallinen ja ehdottomasti nostaa palstan keskiarvotasoa huimasti. Informaatioarvo tosin on melko pieni, sillä kaikkihan tiesivät viestissä mainitut asiat jo muutenkin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Jatkoajan taso laskee samaa vauhtia kuin liigan taso.
Kun Hifkin kymmentä menetettyä nhl-miestä on tullut paikkaamaan Janne Hauhtonen niin samanlaisia Hautosia on tullut tänne kirjoittajienkin puolelle.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eikö ketjun avaajaa hävetä olla noin päädyt tuohon aikaa aamusta, kun tämäkin ketju on avattu? Hyi :).
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Loistavan mainio ketjunavaus. Ketjunavaaja puhuu täyttä asiaa. Toisaalta kaikki tietää kumminkin mikä joukku on se oikea the joukkue, että mitä sitä nyt itsestäänselvyyksiä kirjottamaan. Sm-liigan ainoaa oikeeta joukkuetta Tampereen Ilvestä ja ketjun avaajaa kunnioittaen....

-Beast-
 

satmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti mixu
Jatkoajan taso laskee samaa vauhtia kuin liigan taso.
Kun Hifkin kymmentä menetettyä nhl-miestä on tullut paikkaamaan Janne Hauhtonen niin samanlaisia Hautosia on tullut tänne kirjoittajienkin puolelle.

Onneksi Sinä pidät huolta tasosta. Harmi, että täällä on tälläisiä Hautosia. Hitsi. Omasta mielestänihän tämä oli mitä laadukkain veto tähän vaiheeseen kautta.

Vai meninkö pommiisi nyt?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Viestin lähetti mixu
Jatkoajan taso laskee samaa vauhtia kuin liigan taso.
Kun Hifkin kymmentä menetettyä nhl-miestä on tullut paikkaamaan Janne Hauhtonen niin samanlaisia Hautosia on tullut tänne kirjoittajienkin puolelle.
Toisaalta täälläkin on ollut tälläinen Joonas Vihko josta ei millään päästä eroon jo vuodesta 2001.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös