Ilves liigakarsintaa odotellessa...

  • 33 374
  • 60

Fordél

Jäsen
Ilves ei häviä tuota karsintasarjaa. Ja vaikka Jokipojat pääsisisi seitsemänteen peliin, ei se edes yrittäisi voittaa tuota ottelua, koska sen oma uskottavuus menisi totaalisesti, kun liigapaikkaa ei pystyttäisi ottamaan vastaan.

Vaikka Jokipojat ei haluisikaan nousta, koska talous ei anna myöden, hakisi se silti voiton sarjasta ja kieltäytyisi vasta sen jälkeen. Voitto Ilveksestä olisi todella kova paukku koko organisaatiolle ja Mestiskiekolle eivätkä pelaajat tuossa tilanteessa ryhtyisi yhtään peruuttelemaan jos voitto liigajengistä olisi käsissä. Tekisi todella hyvää Jokipoikien tulevaisuudelle lisäten sen uskottavuutta ja parantaen seuran taloutta.
 
Viimeksi muokattu:

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
Ja vaikka Jokipojat pääsisisi seitsemänteen peliin, ei se edes yrittäisi voittaa tuota ottelua, koska sen oma uskottavuus menisi totaalisesti, kun liigapaikkaa ei pystyttäisi ottamaan vastaan.

Tästä jääkiekkohullusta maasta ei yksinkertaisesti löydy sellaista kolkkaa mistä ei kaivettaisi liigalisenssiin vaadittavia rahoja, jos liiganousu olisi urheilullisesti ansaittu. Kaiken lisäksi Jokipoikien tilanteessa, jossa talous on hallinnassa, niin ei tarvitse muuta kuin kävellä pankkiin ja lainata se samantien maksettava osuus, jota sitten vähennetään vuosien mittaan.
 

lommi

Jäsen
Suosikkijoukkue
New England Patriots
Kunpa se olisikin noin yksin kertaista, että kävellään vaan pankkiin otetaan laina lisenssiä varten ja ei muuta, kun pelaamaan liigaa. Kyllä eilisen finaalin haastatteluista sai rivien välistä lukea, että ei Jokipoikien organisaatiolla ole vielä rahkeita nousta liigaan vielä tänä vuonna. Mikä osaltaan vie karsintojen fiilistä ja seurattavuutta alas. Viime vuonna oli oikeasti panosta näillä peleillä.

JOS jollain ihmeellä Ilveksen saisivat nurin vaadittavat neljä kertaa niin tilannetta varmaan kartoitettaisiin. Kaksi viikkoahan on sitten aikaa lunastaa lisensenssi toiselta seuralta ja aloittaa joukkueen ja toiminnan kehittäminen.

Tuon Liigalisenssin lunastaminen nyt ei varmaan mikään ongelma ole, mutta siihen se sitten valitettavasti taitaakin jäädä.
 

upnorth24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rovaniemen Kiekko, Rebels Rovaniemi
No hallinnassa ja hallinnassa, tänään IS kertoo jo, että seuraa haetaan konkurssiin: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=2056413

Arvasin, että tuo kommentti saattaa purra vielä allekirjoittanutta jalkaan, mutta kyllä tämä konkurssiuutinen tuli silti itselle ihan puskista. Jokipojat ei ole tämäntyylisissä otsikoissa näkynyt ja tuollaisen laittaminen vireille/julkistaminen juuri ennen käynnistyvää karsintaa on melkoisen iso paukku ja voisi jopa väittää, että tarkkaan harkittu jonkin tahon toimesta. Tulee mieleen Lapin paikallinen päivälehti, jota RoPS käyttää surutta oman progandansa ja sensuurin välineenä miten huvittaa.

Mutta palatakseni takaisin itse otsikkoaiheeseen, niin Ilveksen kannattajien on syytä pitää mielessä, että karsinnat ovat aina karsintoja. Peleinä ne ovat sieltä erikoisimmasta päästä, joissa alaspäin putoamisen peikkoa vastaan taisteleva antaa aina henkimaailman puolella roimasta tasoitusta ylöspäin ja paineetta pelaavalle. Henkimaailman asiat ovat siten melkein aina myös ratkaisevassa asemassa ja oikeanlaisen hurmoksen päälle saatuaan ylöspäin pyrkivää on todella vaikea pysäyttää. Paljon ratkeaa tässäkin sarjassa ensimmäiseen peliin.
 

Kissa Jansson

Jäsen
Suosikkijoukkue
We never give in
Yleisön kiinnostus näitä matseja kohtaan on meikäläistäkin mietityttänyt, voi olla että Hakametsä kumisee tyhjyyttään näissä karkeloissa. Runkosarjassa yleisöä kävi yllättävän hyvin siihen nähden että lähes koko kauden oltiin viimeisenä, taisi keskiarvo olla 5300:n paikkeilla kun tavoite oli muistaakseni 5500. Jos Tapparan ja Jokereiden säälivillikortti-peliin vaivautui vain reilut 4000 katsojaa niin aika pahalta näyttää kiinnostaako tippumistaistelu edes 2000 maksanutta katsojaa, varsinkin kun peli televisioidaan... Toivottavasti tietysti olen väärässä.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse menen paljon mieluummin katsomaan karsintapeliä, kuin perus runkosarja ottelua. Hallilla olen ilman muuta niissä molemmissa Tampereen peleissä.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Näillä foorumeilla huomaa nettikirjoittajien olevan suuremmalta osaltaan nuorta porukkaa. Vaikka ikää itsellä ei ole kuin sellainen 33 nappia olen nähnyt Ilveksen mestaruuden ja edelliset karsinnat, joista ei nyt kuitenkaan niin kauaa ole.

Niissä edellisten karsintojen SapKo- ja SaiPa matseissa oli kyllä tunnelmaa ja ihmisiä.
Ja itse odotan näitä pelejä suurella kiinnostuksella.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Niissä edellisten karsintojen SapKo- ja SaiPa matseissa oli kyllä tunnelmaa ja ihmisiä.
Ja itse odotan näitä pelejä suurella kiinnostuksella.

Pitää tosiaan toivoa, että kaikki tamperelaiset löytävät tiensä hallille ja pitävät ääntä myös. Edellisissä karsinnoissa olit tosiaan muistaakseni varsin kivasti porukkaa sekä Ilveksellä että Tapparalla ja ääntäkin riitti.

Jo pelkästään kunnolla metelöivä Hakametsä saattaa kipsata vähän Jokipoikia (Huom. saattaa)
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Kyllä kai Tampereella saadaan olla kohtuurauhassa tuon Mestikseen putoamisen suhteen, sillä totta on, ettei Jokipoikien taustaorganisaatio ole samalla tasolla kuin joukkue kaukalossa. Jokipojille tämä liigakarsintoihin pääsy on ollut tavoitteena, mikä tuo sille suuren imagohyödyn ja tuloja. Luulen, ettei organisaatiossa ole laskettu liiganousun toteutumiseen.
Jokipoikien sarjapaikka on Joensuun Kiekko ry:n hallussa, jolla niitä maksuvalmiusongelmia on ollut ja jonka kontolla vanhat velat ovat. Kyseinen talkoopohjalla toimiva ry on vuokrannut sarjapaikan oikeuksineen Hoki-Joki Oy:lle, joka pyörittää edustuskiekkoilua ja jonka leivissä pelaajatkin ovat. Tämä yhtiö on alkanut kehittää organisaatiota liigatason suuntaan. Edellistalvena käynnistettiin lippujen nettimyynti, Web-TV ja halliin remontoitiin Ärjy-pub. Tänä talvena on halliin rakennettu hienot aitiot ja selostamot. Kun Mehtimäen halliin saataisiin vielä kunnon mediakuutio ja istumapaikkoja lisättyä, olisi halli täysin liigatasoinen. Nythän hallin kapasitetti on 4800, josta istumapaikkoja vain reilut 1500.

Mutta mitä tulee pelaajiin, heillä on oma uransa, jonka eteen he tekevät töitä. Heille liigakarsinnat ovat estradi, jonka avulla voivat tehdä itseään tykö. Moni näistä Jokipoikien pelaajista pelaa tulevaisuudessa liigaa ainakin jossain seurassa. Varmasti joukkue tekee kaikkensa kaukalossa taustaorganisaation valmiuksista riippumatta.
 

pöljä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Tammela-01
Ja olisihan se nyt aivan idioottimaista toimintaa Jokipoikien seurajohdolta kertoa nyt ettei nousu ole mahdollinen vaikka sarjan voittaisivatkin. Tällöin nämä karsintapelit lässähtäisivät pannukakuksi heti alkuunsa jolloin menetettäisiin katsojia ja medianäkyvyyttä.
 

Simppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Raipati rai

Taitaa 20 voittoa putkeen häämöttää, hyvä Jokipo! ! Mut toillaan jos nyt voittokin satais, ohan vastustaja huikeen hyvä jengi! ! Mut ti Hakametwsään ihmettelemään.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Hallilla olen ilman muuta niissä molemmissa Tampereen peleissä.

Älä nyt ole noin negatiivinen, ei Ipa kai sentään neljästä pelistä putoa ;)
Mielenkiintoinen karsinta alkaa siis ylihuomenna, eka peli ratkaisee paljon, onneksi Tampereen pelit sentään näkee tv:stä.
 

reiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
kaikki
Ei näytä ohjelmatiedoissa olevan millään kanavalla lähetystä torstain Joensuun ottelusta. Onneksi Jokipojilla on oma web-TV, josta ottelun kai näkee.
 

Jeppe_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit / Anaheim Ducks
Ei näytä ohjelmatiedoissa olevan millään kanavalla lähetystä torstain Joensuun ottelusta. Onneksi Jokipojilla on oma web-TV, josta ottelun kai näkee.

Oonko mä ollut ihan yössä, vai eikös ne tuu tuolta Nelonen Sportilta? (Siis tältä ilmaiskanavalta)

Ja edittiä heti perään: TI 29.3 klo 18.05 Jääkiekon Liigakarsinta LIVE: Ennakkotunnelmat. ja heti perään itse ottelu.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Niin siis nelonen sport (ilmaiskanava) lähettää nuo Ilveksen kotiottelut.
Ei äsken kysyttyä Jokipoikien kotiottelua.
 

Jeppe_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit / Anaheim Ducks
Niin siis nelonen sport (ilmaiskanava) lähettää nuo Ilveksen kotiottelut.
Ei äsken kysyttyä Jokipoikien kotiottelua.

´Jaa aivan... Sisälukutaito ruostunut olemattomiin näköjään. :)
 

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Mutta sait kuitenkin sen verran muhun liikettä, että löysin tälläisen :
http://www.mtv3.fi/max/ohjelmat.shtml?1047952

Eli ilmeisesti ne Joensuun pelit tulevat kuin tulevatkin Mtv3 Maxilta.

Niin, tuossahan todetaan taitavan epämääräisesti "ratkaisevat ottelut" tulevat Maxilta. Eli ehkä sitten kun sarja on katkolla, aikaisintaan ottelussa nro 4. Torstain peli ei ainakaan tule Maxilta.
 
Yksi asia on minulle jäänyt päällimmäisenä mieleen vuoden 1995 karsinnoista. Siinä viimeisessä pelissä, jossa Ilves varmisti sarjapaikkansa selvällä voitolla, Hakametsässä kaikui viime minuuteilla äänekäs "kiitos Ilves" -chantti. Itse en ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, mitä kiittämisen aihetta sellaisessa kaudessa oli. Toivottavasti ei tällä kertaa ainakaan kuulla noin absurdeja huutoja katsomosta.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Tshekki vs Itävalta
  • 1.12
  • 10.00
  • 12.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös