Ilveksen tila

  • 10 261
  • 71

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Viestin lähetti Vesku


Niinpä kehotan muitakin muiden seurojen kannattajia tutustumaan tähän viestiin: http://www.ilves.com/ubb/Forum1/HTML/001595.html ennen kuin leimaavat holviuksen tapaan hurmiossa Ilveksen sivujen toiminnan oikeusmurhaksi.

Mielestäni en ollut missään hurmiossa, luin vain The G:n kirjoituksen ja tein siitä omat johtopäätökseni. Onko sinusta tämä The G:n saama kohtelu täysin oikein ? Mies kirjoittaa tunteella juuri radiosta Tynin kertomuksia ja perustaa uuden otsikon. Sen johdosta asiat etenevät niin, että The G saa bannit koko Ilves. comiin. Tuntuu aika kohtuuttomalta toiminnalta ottaen huomioon, että noissa viesteissä ei ole minusta mitään sellaista joka voitaisiin tulkita "herjaaviksi, solvaaviksi ja loukkaaviksi sekä paikkansa pitämättömiksi". Ainoastaan viittaus kansallisososialismiin voitaisiin sellaiseksi tulkita. Itse näen, että The G tarkoittaa sillä lähinnä kyseiseiseen liikkeeseen liittyviä negaatioita, eikä pyri leimaamaan ketään natsiksi.

Mielestäni en ole edelleenkään hurmiossa ja pidän yhä The G:n saamaa kohtelua asiattomana.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Koska minunkin nimeni vedettiin tähän soppaan mukaan, niin annan oman kommenttini.

Suljin ketjun vain ja ainoastaan siksi, että kyseistä aihetta käsiteltiin jo muissa ketjuissa. Uuden ketjun avaamiselle ei ollut mitään perustetta. Samaa käytäntöä noudatetaan myös täällä Jatkoajassa. Perustelutkin ovat näkyvissä tuossa samassa ketjussa.

The G:n viestiä ei poistettu ja se on siellä vieläkin kaikkien luettavissa. Moderaattorimme poisti The G:n kirjoittaman viestin, jossa mm. allekirjoittanut leimattiin natsiksi.

Omasta puolestani asia jääköön tähän, mutta tahtoisnpa nähdä sen henkilön, joka väittää näiden tosiasioiden valossa minun toimineen asiassa väärin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Petaja
Koska minunkin nimeni vedettiin tähän soppaan mukaan, niin annan oman kommenttini.

Suljin ketjun vain ja ainoastaan siksi, että kyseistä aihetta käsiteltiin jo muissa ketjuissa. Uuden ketjun avaamiselle ei ollut mitään perustetta. Samaa käytäntöä noudatetaan myös täällä Jatkoajassa. Perustelutkin ovat näkyvissä tuossa samassa ketjussa.

The G:n viestiä ei poistettu ja se on siellä vieläkin kaikkien luettavissa. Moderaattorimme poisti The G:n kirjoittaman viestin, jossa mm. allekirjoittanut leimattiin natsiksi.

Omasta puolestani asia jääköön tähän, mutta tahtoisnpa nähdä sen henkilön, joka väittää näiden tosiasioiden valossa minun toimineen asiassa väärin.

Mietipä Petaja seuraavaa aivan rauhassa:

1. "Tässä on The G:n kirjoitus, joka poistettiin. Itse en olisi tätä poistanut ja senpä tähden tuonkin sen takaisin sivuille keskustelun pohjaksi." (Lainaus Ilves.comista)

2. Kukaan ei ole syyttänyt Petajaa natsiksi. Poistetussa kirjoituksessa ainoastaan arvosteltiin sensuurin toimivan kuin kansallissosialmissa parhaimmillaan.

3. Tosiasioita et siis tunnu paljon kunnioittavan.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hold your horses!

Minä siis yhä vieläkin ainoastaan lukitsin ketjun, jonka aiheena oli jo muissa ketjuissa tuttu asia.

Minä EN OLE Ilveksen moderaattori, vaan ylläpitäjä. Ilveksen varsinainen moderaattori teki nuo loput toimenpiteet, joten esitän asiani uudelleen: Mitä vikaa toiminnassa oli?

Kannattaisiko olla puuttumatta asioihin, joista ei tiedä tai jotka eivät itselle kuulu?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Petaja
Kannattaisiko olla puuttumatta asioihin, joista ei tiedä tai jotka eivät itselle kuulu?

Kannattaisiko keskustella tai hiljentyä näistä asioista jossain muualla kuin jatkoaika.com-palstalla, jos toisten kirjoittajien mielipiteet eivät kiinnosta.

Ifk-kannattajalle tämä ketju on ollut hauskaa luettavaa. Meillähän on ikuinen kriisi aina tulossa, menossa, päällä, alla ja keskellämme.

Vaikka olisi kahdeksan matsin tappioton putki takana, niin osa kannattajista haluaa antaa potkut esim. valmentajalle, toimitusjohtajalle, maalivahdille jne.

Löysätkää ihmiset vähän. Tämä on vain jääkiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:

The G

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves ja Calgary Flames
Kiitos

Tähän väliin; Kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille. Se tuotti tulosta.

Keskustelu vieläkin jatkukoon sananvapauden puolesta. Kiitos nimimerkeille cobol, holvius, HN, Vesku, Axe ja Jet Ace . Sekä kiitos Jatkoaika.com

Julkinen keskustelu jatkukoon tärkeästä asiasta, mutta haluan osoittaa kiitoksen keskustelun tuloksesta josta seurasi:

1) Kirjoitus oikeuksien takaisin saaminen
2) Aihetteni sekä kommenttieni palautus sivuille
3) Julkinen keskustelu sananvapaudesta

Edelleen haluan jatkaa kyseisestä asiasta ja koen edelleen että minua kohdeltiin erittäin väärin. Sama olisiko kyseessä ollut nimimerkki kuin nimimerkki.

Tämä ei henkilökohtaisella tasolla ole iso asia, mutta asiana mielestäni erittäin suuri. Siksi tämän keskustelun on jatkuttava ja sanan vapauden on toteuduttava. Nyt uskon että olemme askeleen lähempänä.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen Johanneksen kanssa samaa mieltä. Minua ainakin kismittää se, että täällä puidaan asioita joista voisi ihan hyvin puhua omallakin palstalla.

Silti mielestäni olin aivan oikeuttettu ottamaan kantaa, koska nimeni tuli jutussa esiin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Petaja
Olen Johanneksen kanssa samaa mieltä. Minua ainakin kismittää se, että täällä puidaan asioita joista voisi ihan hyvin puhua omallakin palstalla.

Silti mielestäni olin aivan oikeuttettu ottamaan kantaa, koska nimeni tuli jutussa esiin.

En ihan tarkoittanut tätä.

"Kannattaisiko olla puuttumatta asioihin, joista ei tiedä tai jotka eivät itselle kuulu? "

Tällaiset mielipiteet eivät kuulu keskustelupalstalle. Tarkoitushan on keskustella.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Petaja
Olen Johanneksen kanssa samaa mieltä. Minua ainakin kismittää se, että täällä puidaan asioita joista voisi ihan hyvin puhua omallakin palstalla.

Silti mielestäni olin aivan oikeuttettu ottamaan kantaa, koska nimeni tuli jutussa esiin.

Tuskinpa The G olisi asiaa tänne tuonut ilman tuota kirjoitusoikeuksien poistoa. Kuka siis siellä Ilveksen palstalla olisi asiaa puinut?

Edit: Ps, Johannes taisi tarkoittaa ihan päinvastaista kuin mitä sinä ymmärsit. Luulen tarkoittaneen sinun kirjoitustasi tänne.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Entäs minä, Dergi?

Niin. Selinillä riittää selityksiä, näyttöjä ei. Nyt on niin kauan odoteltu, että se riittää.

Viime vuonna vai oliko se toissa vuonna joku toivotti Ilves.comissa Mälkiän ja Selinin poijuiksi Saimaalle. Minä kirjoitin eilen Ilves.comiin samaa ja lisäsin juttuun valokuvan Saimaalta.

Nyt minulla, Dergillä, on kahden viikon penalty.

Ymmärrän kyllä, että pitää pysyä asiallisena, mutta mitä varten keskustelua käydään, jos siinä voi puhua vaan siten, kuin ettei vaan sano mitään? Minä en voi Selinin jatkamista hyväksyä ja minun täytyy voida ilmaista se.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Petaja
Kannattaisiko olla puuttumatta asioihin, joista ei tiedä tai jotka eivät itselle kuulu?

Olet ottanut ainakin kahdelta kaverilta kirjoitusoikeudet pois siitä hyvästä, että he arvostelevat Ilveksen valmennusta Ilves.comissa. Nyt kun he eivät voi kirjoittaa asioista siellä, he kirjoittavat asioista täällä. Ja tähän reagoit sitten kirjoittamalla:

Kannattaisiko olla puuttumatta asioihin, joista ei tiedä tai jotka eivät itselle kuulu?

Yrität siis sensuroida kirjoituksia vielä täälläkin, Jatkoajassa. Olet mielestäni ymmärtänyt hyvin mielenkiintoisella tavalla sanan- ja painovapauden sekä kaikki näitä vapauksia koskevat säädökset.

Meinasin suoraan sanottuna tuolilta tippua. Mietipä hieman, mitä vaatimuksesi todellisuudessa merkitsee ja kuinka pahasti The G olikaan metsässä kirjoittaessaan tiukasta sensuurista Ilves.comissa. Vai oliko ollenkaan...?
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Oma kommenttini siitä, että ei kannata puuttua asioihin jotka eivät itselle kuulu johtui siitä, että nimimerkki cobol ilmeisesti oletti minun poistaneen nuo G:n tunnukset ja siksi ajattelin huomauttaa, että olisi hyvä ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa osoittelemaan muita syyttävällä sormella.

Mutta oli miten oli. Minun toimenkuvaani ei kuulu selitellä ylläpidon tekemiä ratkaisuja ja siksi vetäydynkin tästä hiljaa takavasemmalle.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti cobol


Olet ottanut ainakin kahdelta kaverilta kirjoitusoikeudet pois siitä hyvästä, että he arvostelevat Ilveksen valmennusta Ilves.comissa. Nyt kun he eivät voi kirjoittaa asioista siellä, he kirjoittavat asioista täällä. Ja tähän reagoit sitten kirjoittamalla:

Usko nyt hyvä ihminen, että minä en ole ottanut oikeuksia pois keneltäkään!!

Voiko tämän ymmärtäminen nyt olla näin vaikeaa? Otetaan siis rautalankaa: Meidän palstalla on MODERAATTORI, herra nimeltä Pihkala. Minun nimi ei ole Pihkala vaan Petäjä ja minulla ei ole oikeuksia poistaa kenenkään tunnuksia!

Ymmärsitkö nyt?
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Viestin lähetti Petaja
Olen Johanneksen kanssa samaa mieltä. Minua ainakin kismittää se, että täällä puidaan asioita joista voisi ihan hyvin puhua omallakin palstalla.

Ehh?

Miten asiasta voi puhua omalla palstalla, jos ketju toimitetaan bittiavaruuteen n. minuutissa? Kun näin tapahtuu, miten asiasta voidaan keskustella omalla palstalla, Petaja?

Minun toimenkuvaani ei kuulu selitellä ylläpidon tekemiä ratkaisuja ja siksi vetäydynkin tästä hiljaa takavasemmalle.

Kyllä se mielestäni jokseenkin epäreilua on, jos oikeudet hyllytetään vähin äänin, eikä perustella julkisesti ylläpidon perusteita penalttille.

EDIT:

Usko nyt hyvä ihminen, että minä en ole ottanut oikeuksia pois keneltäkään!!

Niin? Vastahan sinä siunasit oikeuksien hyllytyksen. Eroaako se kuinka paljon itse käytännön teosta?
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sellainen pieni sievä anteeksipyyntö cobolilta olisi paikallaan. Mistäpä hän tietäisi minun suhdettani sananvapauteen, mutta silti hänellä on otsaa sysätä tämä roska minun syliin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Petaja
Oma kommenttini siitä, että ei kannata puuttua asioihin jotka eivät itselle kuulu johtui siitä, että nimimerkki cobol ilmeisesti oletti minun poistaneen nuo G:n tunnukset ja siksi ajattelin huomauttaa, että olisi hyvä ottaa asioista selvää ennen kuin alkaa osoittelemaan muita syyttävällä sormella.

Kirjoitin todellisuudessa näin:

"Nythän on siis käynyt niin, että:

1) The G:n avaama Ilveksen valmennusspekulaatiota koskeva viestiketju lukittiin Ilves.comissa
2) The G:n lukitusta protestoiva kirjoitus poistettiin Ilves comista;
3) The G menetti kirjoitusoikeutensa;
4) The G:n kirjoitus palautettiin sivulle vastineen kanssa kun asiasta nousi Jatkoajassa meteli;

Julkisuus toimi siis jälleen -;)"


En syyttänyt sinua tai ketään muutakaan yhtään mistään. Kunhan kertasin tapahtumien kulun.

Päätoimittajana sinä vastaat tietysti palstan sisällöstä. Enkä usko lainkaan siihen, että päätoimittajalla ei ole mitään tekemistä erilaisen sensuurin kanssa. Jos todella on niin, että modet sensuroivat viestejä ja poistavat kirjoitusoikeuksia ilman päätoimittajan kantaa, olet todella huono ja heikko päätoimittaja.

Olet kuitenkin kirjoittanut ilves.comiin näin:"Katson kuitenkin, että minulla on jonkinlainen oikeus vastata tähän kirjoitukseen, koska päätoimittajana vastaan koko sivuston sisällöstä tarvittaessa lakitupaan saakka."

Näin ollen sinun turha piiloutua modejen taakse, vaan seisot tietysti kirjoittamasi takana. Omasta mielestäni olet minulle anteeksipyynnön velkaa kiertelyistäsi.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Eikö olisi parasta että...

Eikö olisi parasta että Ilveksen keskustelupalstaa hoitaisi sellainen taho, joka antaisi kirjoittaa siellä vapaasti, kuten Jokereilla on. Minulla on nyt pitkä jäähy Ilves.comista, minäkö olen pahin rikollinen? Eiköhän tämän koko asian syypäät ole ne, jotka yrittävät johtaa Ilveksen peliä, vaikka huomaavat, etteivät siihen pysty.

Näyttää olevan huono juttu, että keskustelupalsta Ilves.comissa on liian siitä riippuvaisten ihmisten käsissä. Jos sitä hoitaisi joki sellainen firma, jonka toimeentulo ei riipu siitä, niin silloin ylläpitokin olisi varmaan vähemmän yliherkkä.
 

Petaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rakas cobol

Minun nimeni ei ole myöskään Hurkainen vaan yhä vieläkin Petäjä. Nyt sinä syytät taas väärää puuta. En minä ole minkään palstan päätoimittaja.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Itse en enää viitisi tätä aihetta kommentoida. Olen sanonut sen mitä tästä voi ulkopuolinen sanoa. Tämän ketjun viestit ovat kyllä osittain karmaisevaa luettavaa sananvapauden osalta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Rakas cobol

Viestin lähetti Petaja
Minun nimeni ei ole myöskään Hurkainen vaan yhä vieläkin Petäjä. Nyt sinä syytät taas väärää puuta. En minä ole minkään palstan päätoimittaja.

Oletin kirjoituksesi aggressiivisen sävyn perusteella siis väärin. Olen siitä pahoillani ja pyydän siltä osin anteeksi. Mutta itse tapahtumia ja sensuuria Ilves.comissa ei näköjään mikään muuta. Kukaan ei ole vastuussa ja silleen...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: Vielä cobolille:

Viestin lähetti HN
Sinulla ovat kyllä puurot ja vellit pahasti sekaisin. Tässä copypastea Ilveksen sivuilta:

Päätoimittaja:
Tarmo Hurskainen


Tekninen toteutus, webmaster:
Janne Petäjä


Moderaattori:
Matti Pihkala


Näin oli henkilöiden osalta. Siitä anteeksipyyntöni jo välitinkin. Mutta sensuuria, kirjoitusoikeuksien poistoa jne. ei muuta se, että erehdyin henkilön sukunimestä.
 

holvius

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Red Wings
Yleisluontoisesti voisi todeta, että mitä huonommin menee niin sitä enemmän pitäisi antaa siimaa kannattajille ilmaista tunteitaan. Minusta missään nimessä ei saa suhtautua erilailla asialliseen krittiikkin mitä The G on minusta esitänyt puhtaimmillaan. Myös Dergin/K-V poiju esimerkki minusta osoittaa aika pitkälle menevää moderointia....

Se tunne, kun saa lähtöpassit jostakin itselleen tärkeästä foorumista ei ole kovin mukava. Näin varsinkin jos itsellä on perusteltu aihe katsoa, että ei ole menetellyt mitenkään sääntöjen vastaisesti.

edit: sima siimaa
 

Tarkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
The G:lle ja muille tietäjille

Koska mielestäni asiallinen keskusteluni pistettiin Petäjän toimesta lukkoon on aihetta kirjoittaa jotain tänne.

Aivan uskomatonta kansallissosialismia ja pahemmanluokan mielipiteen sensuuria mitä rakastamani seuran keskustelupalstalla harrastetaan.

Kerron mitä kuulin radiosta niin saan loukkaavia julkisia viestejä, vihjauksia motiiveistani ja vieläpä keskustelun lukkoon. Minä en todellakaan voi kuin oksentaa tällaisestä.

Miksi tämä on keskustelupalsta jos täällä ei saa keskustella? Miksi täällä saa julkisesti herjata toisia kirjoittajia ja esittää vain positiivisia ja Ilvestä ihannoivia kommentteja? Jos kritiikin sanot - saat anteeksi jos olet ensin kirjoittanut jotain hyvää Ilveksestä. Joskus kritiikistä tulee mittari täyteen ja sensuuri alkaa. Ensin heiluu sananpuukko sitten lukko.

En halua kirjoittaa omista syistäni omalla nimelläni, kuten monet muutkaan. Enkä halua kirjoittaa kuin yhdellä nimimerkillä.

Silti nykyinen propaganda ja sensuurilinja ihmetyttää. En uskonut ongelmaa näin pahaksi ennen kuin itse siihen törmäsin. Monet ovat asiasta sanailleet - mutta olen vain nyökytellyt ja hymyillyt. Miettinyt että ei se nyt ihan niin ole. Loppujen lopuksi se on niin.

Minulla kun on jo ikää ennemmän kuin monilla fanikatsomon kannattajilla, en enää ole vain "Vähis on ihana"-linjalla vaan rakastan jääkiekkoa. Ennen kaikkea Ilvestä, siitä en pääse eroon vaikka kaikki mielipiteeni täällä kiellettäisiin julkisesti. Ilves on elämässäni ollut ennen kuin monia teistä kirjoittajista olikaan ja sitä se on jatkossakin - joka päivä. Ei samalla tavalla että maalautuisin näkyvästi Ilves-tuotteisiin, mutta ajatukseni ovat joka päivä jääkiekossa ja siten samalla sekuntilla Ilveksessä.

Toivon että kirjoittajat ja ylläpito tajuavat nykyisen suunnan vaarallisuuden. Keskustelun taso tippuu ilman oppositiota ja sitäkö tällä haetaan? Jos linjassa haetaan vain viher-kelta-musta lasin takaa kirjoittavia "stemppiä Raipe ja Vesku" persoonia, niin areena on vapaa.

Olen tätä kirjoittaessa pettynyt ja raivoissani. Tietäen, että tämäkin mielipide tulkitaan vastustajien juoneksi ja vaaraksi Ilvekselle. Tähän puuttuu ensin toiminnan aste puukotuksillaan ja sitten propaganda ministeriö nyökytyksillään, lopulta pannaan käytäntöön hiljainen nimimerkin teloitus.



Tässä on The G:n kirjoitus, joka poistettiin. Itse en olisi tätä poistanut ja senpä tähden julkaisin sen uudelleen Ilveksen verkkosivustolla keskustelun pohjaksi.

Katson kuitenkin, että minulla on jonkinlainen oikeus vastata tähän kirjoitukseen, koska päätoimittajana vastaan koko Ilveksen verkkosivuston sisällöstä tarvittaessa lakitupaan saakka. Sen tähden tässä esitetyt syytökset ovat syytöksiä suoraan minulle ja minun toiminnalleni Ilveksen web-sivuston päätoimittajana.

Olen jo aikaisemmin kertonut, että Ilveksen web-sivustoja ohjaa julkaisulainsäädäntö sekä eettisissä kysymyksissä hyvä lehtimiestapa. Nämä ovat ainoat konkreettiset normistot, joita media voi käyttää linjatakseen moraaliaan ja etiikkaansa. Jos jotkut toiset sivustot eivät pidä niitä ohjenuorinaan, sitä ei minun tarvitse lähteä kommentoimaan.

The G on niin kokenut kirjoittaja, että hänen pitäisi tietää vanha perusasia: ”Älä avaa uusia ketjuja, jos aiheesta jo on ketju”. Tästä aiheesta oli jo olemassa ketju ja lisäksi aihetta sivuttiin parissakin muussa ketjussa. Miksi The G et käyttänyt niitä? Miksi sinun piti provosoida avaamalla uusi ketju, vaikka varmasti tunnet säännöt? Viestiäsihän ei kuitenkaan poistettu mihinkään - ketju ainoastaan lukittiin. Ilves.comin tekniikka ei salli ketjujen yhdistämisiä.

Sinultahan ei poistettu kuin tämä ylläoleva kirjoitus, jossa isket minulle päätoimittajana natsileiman otsaan. Ja kuten sanottu - itse en olisi tätä viestiäsi poistanut, mutta moderaattori kyllä noudatti peruslinjauksia: herjauksen tunnusmerkistön täyttävät kirjoitukset poistetaan - olipa kohde kuka tahansa.
Itse olen varmasti sen verran tulisissa mausteissa vuosikymmenien aikana, että kestän kyllä mainiosti kovankin kritiikin. Mutta silkat valeet ovat eri asia.

Kirjoitat: ”Silti nykyinen propaganda ja sensuurilinja ihmetyttää”. Mitä luulet, kuinka monta viestiä keskustelusivuilta poistetaan keskimäärin kuukauden aikana? Minä voin vastata, koska tiedän. Niitä on kolme-neljä kuukaudessa. Joskus ei yhtään. Kaikki poistetut viestit joko rikkovat julkaisulainsäädäntöä, hyvää lehtimiestapaa tai ovat veetä ja peetä täynnä olevia chatteja. Minä en luokittelisi tätä sensuuriksi. Tuo propaganda jäi vähän auki. Mitä sillä tarkoitat? Miten johtamani ylläpito syyllistyy propagandaan?

”Miksi tämä on keskustelupalsta, jos täällä ei saa keskustella?” Vai ei saa. Katsohan nyt viime viikkojen aikana käytyä keskustelua. Kyllä siellä on saanut yksi ja toinen hyvin vapaasti mellastaa. Selin-ketjusta on poistettu yksi ainoa viesti, joka sisälsi pääasiassa naisten haarovälin nimityksiä.

”Miksi täällä saa julkisesti herjata toisia kirjoittajia ja esittää vain positiivisia ja Ilvestä ihannoivia kommentteja?” Edelleen pyydän sinua tutustumaan keskusteluun ja osoittamaan, missä kohtaa ylläpito on toiminut niin, että väitteesi toteutuu. Se on lähinnä keskustelijoiden välinen asia ja niihin puututaan vasta kun em. kriteerit täyttyvät.

Tässä Jatkoajan keskusteluketjussakin on esitetty täysin perättömiä väitteitä joidenkin muidenkin viestien poistamisesta. Nimim. Vesku ehti jo niitä korjatakin. Nimim. cobol taas näyttää uskovan vailla mitään kunnon faktaa, että Ilveksen verkkosivuilla toimii jokin ihmeellinen sensuuri. Toivottavasti et toimitusjohtajana tee samanlaisia johtopäätöksiä toisen käden ”tietoihin” tai huhuihin perustuen.

Olen tuolla edellä jo kerrannut perusteet, joilla Ilveksen verkkosivuja toimitetaan ja keskustelua valvotaan. Minulla on 30 vuoden kokemus joukkoviestinnästä monissa eri tehtävissä ja olen aika usein joutunut painiskelemaan median eettisten kysymysten parissa. Ilveksen verkkosivujen päätoimittajana minulla on täysin vapaat kädet toimia. Kertaakaan ei ole Ilves-Hockey Oy:n johto tai organisaation muukaan toimihenkilö vaatinut minulta mitään Ilveksen verkkosivujen sisältöön liittyen.

Olen lehdistöurallani useissa tilanteissa varmasti taistellut sananvapauden puolesta enemmän kuin yksikään näille foorumeille kirjoittavista. Joten minulle on ihan turha opettamaan, mitä on sananvapaus.

Kaiken kaikkiaan The G: väitteesi ovat täysin kohtuuttomia. Jos ilveksen sivustolla todella harrastettaisiin perusteetonta sensuuria, niin minä en olisi sen sivuston päätoimittaja. Siitä voit sinä ja kaikki muutkin tietäjät olla sataprosenttisen varma.

Tarkki Hurskainen
päätoimittaja
Ilves.com
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Re: The G:lle ja muille tietäjille

Viestin lähetti Tarkki
Koska mielestäni asiallinen keskusteluni pistettiin Petäjän toimesta lukkoon on aihetta kirjoittaa jotain tänne.(...) Sinultahan ei poistettu kuin tämä ylläoleva kirjoitus, jossa isket minulle päätoimittajana natsileiman otsaan. (...)
Itse olen varmasti sen verran tulisissa mausteissa vuosikymmenien aikana, että kestän kyllä mainiosti kovankin kritiikin. Mutta silkat valeet ovat eri asia.


Kukaan ei ole sinua syyttänyt natsiksi. Jos olet mainostamissasi kovissa liemissä uinut, et varmasti keksisi moisia väitteitä. Kysyn sinulta suoraan: missä The G on syyttänyt sinua natsiksi?


Tässä Jatkoajan keskusteluketjussakin on esitetty täysin perättömiä väitteitä joidenkin muidenkin viestien poistamisesta. (...) Nimim. cobol taas näyttää uskovan vailla mitään kunnon faktaa, että Ilveksen verkkosivuilla toimii jokin ihmeellinen sensuuri. Toivottavasti et toimitusjohtajana tee samanlaisia johtopäätöksiä toisen käden ”tietoihin” tai huhuihin perustuen.

Toivottavasti pystyt vastaamaan päätoimittajana seuraavaan: miksi Jatkoaikaan on kirjoittanut tänään kaksi kaveria, joilta on poistettu kirjoituksia (ja sitten palautettu) sekä poistettu kirjoitusoikeudet siksi, että he ovat arvostelleet aivan asiallisella tavalla Ilveksen valmennusta? Jos tämä ei ole mielestäsi päätoimittajana sensuuria, ole hyvä ja kerro, mitä on sensuuri Ilves.comin ja sinun silmin?


Olen lehdistöurallani useissa tilanteissa varmasti taistellut sananvapauden puolesta enemmän kuin yksikään näille foorumeille kirjoittavista. Joten minulle on ihan turha opettamaan, mitä on sananvapaus.

Jos olet kerran taistellut sananvapauden puolesta enemmän kuin yksikään meistä muista, miksi olet luopunut omista periaatteistasi? Juuri tuo asenne "teidän on turha mua opettaa" kertoo sinusta paljon. Valitettavasti. Mun kanssa et kovin pitkälle tuolla linjalla pääse. Ei vakuuta, lähinnä säälittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös