Ilari Melart – kultainen noutaja

  • 423 500
  • 1 251

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Se oli varmasti osaksi vittuilua kotijoukkueelle, mutta maali oli myös helvetin hieno, missä laitettiin HIFK:n alivoima nuolemaan omia kassejaan.

Olen tästä samaa mieltä. HIFK:n halli lienee Suomen ainoa, jossa kotijoukkueen fanit aplodeeraavat myös vastustajan suorittamille puhtaille niiteille. Kuin myös muille hyville suorituksille. Muistan kuinka Tommi Satosaari oli aikanaan HIFK-fanikatsomon lemmikki. Tähän vaikutti se, että hän sai suoraan päähänsä Jeren karmean tykin yhdessä matsissa. Kun Satosaari kävi myöhemmin Nordiksella, hänen hienoille torjunnoilleen tuuletettiin kunnolla. Kiekkokulttuuria.

Jos Melart rupeaisi nyt hakemaan kovia pommeja, niin pian nousisi valitus, jonka mukaan hän pelaa itsensä ulos tilanteista metsästäessään vain niittejä. Sitten valitettaisiin siitä, että onpas jäähyaltis kaveri. Ei ole helppoa olla joukkueen kiistaton ykköspakki. Olen 120% varma, että Melart pelaa niinkuin valmentaja tilaa ja juuri nyt hän on aivan elintärkeä pakki. Pelicans-matsissa Lädä haki kyllä yhden helvetin makean niitin, veti Kaani-hyökkääjän aivan pystyyn laitaa vasten. Mutta siitäkin tuli kiire ehtiä omille tonteilleen. Mutta hei - mä olen loppupeleissä viimeinen vastustamaan sitä, että Lädä keskittyisi vaihteeksi pelkkään kovaan peliin :D
 

scholl

Jäsen
Eilisessä pelissä HIFK-kanattajat hurrasivat Pelicansin 1-6 maalin jälkeen, mitäs siitä sanot? Se oli varmasti osaksi vittuilua kotijoukkueelle, mutta maali oli myös helvetin hieno, missä laitettiin HIFK:n alivoima nuolemaan omia kassejaan.

lutuuria. Madridissa tapahtui aikanaan vähän saman tyyppinen tilanne. Mutta tuossa on kollektiivisesta suosionosoituksesta kysymys, eikä siitä, että muussa kuin vieraspäädyssä olisi siellä seassa vieraskannattajia pilaamassa matsifiiliksen.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokseenkin huvittavaa, että tämä viime vuosien sylkykuppi on tällä hetkellä illasta toiseen ainoa IFK-puolustaja joka suorittaa satavarmasti omalla tasollaan. Okei, Kyle Klubertanz on ehkä toinen ja nämä miehethän pelaavatkin suurimmaksi osaksi pakkiparina. Tehot ovat viime aikoina vähän heikentyneet, mutta se johtuu aika pitkälti siitä, että ne ovat heikentyneet koko joukkueelta. Suurella jännityksellä odotetaan sitä saako IFK pidettyä Melartin ensi kauden joukkueessa? Voipi olla aika hankala tehtävä. Itsehän jatkaisin Ilarin asemassa ehkäpä kauden verran vielä liigassa ja jos hyvät otteet jatkuu, niin sitten NHL/AHL/KHL kahinoihin.

Onko kenelläkään mitään tietoa Melartin liikkeistä koskien ensi kautta?
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Onko kenelläkään mitään tietoa Melartin liikkeistä koskien ensi kautta?

Kovasti Kekäläinen sitä kuulemma sen vajaan kolme vuotta oli meille yrittänyt houkutella siinä onnistumatta. Ensi kaudeksi oli ilmeisesti vähän isompaa sopparia ja roolia tarjolla, mutta nyt on toisaalta Keku Ameriikoissa, joten taisi jäädä se paukku tuhnuksi. KHL:ssä ollaan varmasti hereillä, mutta siitä en tiedä sen enempää.
 

frozen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heitetään nyt Melartin ketjuun Lädä tästä twitteroi, vaikka olisi sopinut siihen Turrisia käsittelleeseen ABC-ketjuun varmaan paremmin, mutta kun en sitä löytänyt. Eli liigapelaajien laatusafkaa (twitter-sivustolla):
Twitter / IlariMelart: Jyppi tarjoo safkat pelin ...

Oliko toi nyt vessanpöntöstä toi kuva vai mistä?

btw. mistä Lädä sen kympin sai tänään, liian hitaasta vaihtoonmenosta kuten selostajat puhuivat, vai kypärättä pelaamisestä (saako siitä edes jäähyä suomessa?) vai mistä? En hetkeen ole pelitilanteesta nähnyt kymppiä tulevan (siis jos se oli se ilman kypärää pelaaminen) niin eikö niitä vihelletä heti? Olen ainakin joskus nähnyt että "pahoista puheista" kädet heilahtavat lanteille samantien, vaikka peli olisi käynnissä.
 

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
btw. mistä Lädä sen kympin sai tänään, liian hitaasta vaihtoonmenosta kuten selostajat puhuivat, vai kypärättä pelaamisestä (saako siitä edes jäähyä suomessa?) vai mistä? En hetkeen ole pelitilanteesta nähnyt kymppiä tulevan (siis jos se oli se ilman kypärää pelaaminen) niin eikö niitä vihelletä heti? Olen ainakin joskus nähnyt että "pahoista puheista" kädet heilahtavat lanteille samantien, vaikka peli olisi käynnissä.
Varmaan "vittuilusta" dumarille? Näin vain Lädän yhtäkkiä pelaavan ilman kypärää ja sitten puhuvan dumarille, ja siitä lähti jäähylle...

Näin mun silmin...
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
En hetkeen ole pelitilanteesta nähnyt kymppiä tulevan (siis jos se oli se ilman kypärää pelaaminen) niin eikö niitä vihelletä heti?

Kenttäpelaaja saa pelata tilanteen loppuun ilman kypärää.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Kyllä, NHL'ssä ja Mestiksessä. Ei SM-Liigassa. Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää Suomen jääkiekkoliiton kilpailusäännöistä vuosimallia 2012-2013. Saa korjata, jos on jotain parempaa johon viitata.

PDF tiedosto kyseisestä kilpailusäännöstä, finhockey.fi

Miltä sivulta löysit tuon? Ei huvittaisi lukea koko pdf:ää läpi.

Mikäli näin on, seison korjattuna ja olen samalla 100-prosenttisen varma siitä, että ainakin pari vuotta sitten sai vielä pelata vaihdon loppuun, mikäli kypärä irtoaa pelitilanteessa.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Miltä sivulta löysit tuon? Ei huvittaisi lukea koko pdf:ää läpi.

Mikäli näin on, seison korjattuna ja olen samalla 100-prosenttisen varma siitä, että ainakin pari vuotta sitten sai vielä pelata vaihdon loppuun, mikäli kypärä irtoaa pelitilanteessa.
Paina ctrl-F pdf-tiedoston ollessa aktiivinen ja kirjoita hakukenttään kypärä ja etsi. Toinen vaihtoehto on mennä suoraan sivulle 28 ja kohtaan 7.4.2.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Omalla koneella tallennettuna on Jääkiekon virallinen sääntökirja 2010-2014, joka sanoo seuraavaa: "SM-liigassa ja Mestiksessä pelaaja saa pelata seuraavaan pelikatkoon asti."

Osaisiko joku asian varmaksi tietävä kertoa, onko tuota sääntöä siis muutettu vastikään liigan osalta?

Yle pari vuotta sitten: Kypärä ja visiiri. Jos NHL:ssä tai SM-liigassa pelaajalta putoaa kypärä pelin tuoksinassa, hän saa jatkaa vaihdon loppuun hiukset hulmuten. Kansainvälisten sääntöjen mukaan ilman kypärää oleva pelaaja ei kuitenkaan saa osallistua peliin. Pelaajan on joko mentävä vaihtoon tai laitettava kypärä takaisin päähän ja kiinnitettävä myös leukanauha, muuten napsahtaa jäähy.

Edit. Tällainen löytyi. 223 d)
Jos kenttäpelaaja menettää kypäränsä pelin
käydessä, hän ei saa osallistua peliin ja hänen on
mentävä suoraan pelaajapenkilleen. Uusi (sääntö). Esipainos 9.7.2010.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse käsitin tuon Lädän kympin tulleen siitä, että koska HIFK teki vaihdon loppuun pitkän kiekon ja Melart meni tuomareista huolimatta vaihtoon ("korjaamaan" kypäräänsä), niin jäähy olisi tullut sitten tuosta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Osaisiko joku asian varmaksi tietävä kertoa, onko tuota sääntöä siis muutettu vastikään liigan osalta?

Ei varmaankaan ole eli saa pelata ilman kypärää tai hanskaa vaihdon loppuun toisin kuin MM-kisoissa esimerkiksi. Nuo Finhockeyn säännöthän ei sellaisenaan koske SM-liigaa vaan ainoastaan Jääkiekkoliiton alaisia sarjoja.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
Kyllä, NHL'ssä ja Mestiksessä. Ei SM-Liigassa. Näin olen ainakin antanut itseni ymmärtää Suomen jääkiekkoliiton kilpailusäännöistä vuosimallia 2012-2013. Saa korjata, jos on jotain parempaa johon viitata.

PDF tiedosto kyseisestä kilpailusäännöstä, finhockey.fi

SM-Liigassa saa pelata vaihdon loppuun, liiton alaisissa sarjoissa,(pl. Mestis ilmeisesti) tuo sääntö on voimassa. Eli vaihtoon, kun kypärä tippuu, harrasteet, vetskut, junnut jne.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна

Channe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Asiat ovat nyt nousseet sellaisiin mittasuhteisiin että sekä Villen, että myös Nybondaksen ja Summasen tulisi reilusti astua esiin ja kantaa vastuu tästä hävyttömyydestä. Eikö suomalaisen kiekkoilijan röyhkeydellä ole mitään rajaa? En kyllä enää tuo lapsiani peliä katsomaan kun aina joku kaljahuuruinen mielipuoli huutelee vittuja ja saatanoita katsomossa, sekä nyt vielä tämä. Huippu-urheilijan pitäisi kantaa harteillaan sille kuuluva moraalinen painolasti nuorten esikuvana.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Onko Lädä tänään lusimassa kymppejä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös