Iiro Pakarinen, HIFK

  • 192 598
  • 665

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Huikeaa! 7,5 kautta IFK:ssa rupeaa olemaan jo huomion arvoinen suoritus. Eikä Pakarinen ole kuin vasta 35 v tuon uuden sopimuksen päättyessä eli helposti voisi pari kautta tulla vielä lisää ellei enemmänkin!
 

Sipilpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tiedotteesta poimittua:

– Päätöstä ei tarvinnut kauan miettiä. Ei ole itsestäänselvyys, että saa pelata tässä seurassa. En olisi missään muualla mieluummin. Tämä on se paikka missä haluan pelata. Fiilis on ihan mahtava, sanoo Pakarinen.

Perhana kun vettyi silmäkulmat.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuten Sebu selostuksessaan sanoi, veskarin kamoja ei ole vielä pukenut, mutta kaikkia muita paikkoja on pelannut
Iiro on korvaamaton pelaaja tälle Jengille, joten nyt, vaikken uskonnollinen olekaan, pyydän kiekkojumalilta jeesiä, jotta Suonenjoen Shamaani on kunnossa.
Onneksi Pakariselle ei käynyt pahemmin tossa Gregoiren iskussa, sillä Iiro on kyllä joukkueelle korvaamaton varsinkin nyt pudotuspelien lähestyessä. On taas parantanut peliään runkosarjan loppuvaiheessa ja tosipelien lähestyessä.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huikeaa! 7,5 kautta IFK:ssa rupeaa olemaan jo huomion arvoinen suoritus. Eikä Pakarinen ole kuin vasta 35 v tuon uuden sopimuksen päättyessä eli helposti voisi pari kautta tulla vielä lisää ellei enemmänkin!
Kyllä. Iirosta on tullut IFK:ssa jo tietynlainen seuralegenda ja itse ainakin olin erittäin ilahtunut tuosta Iiron jatkosopimuksesta.

On kuulunut aina omiin ehdottomiin suosikkipelaajiin, sillä jaksaa taistella pelistä toiseen, osaa taklata ja pelata käytännössä millä tahansa pelipaikalla. Lisäksi on myös erittäin mukavan oloinen tyyppi faneja kohtaan, kun sain miehen tavata IFK:n fani-tapaamisessa. Löytyy itseltäni juurikin Pakarisen Game Worn-paita, jota on tullut hallilla käytettyä ja en ole kyllä kertaakaan katunut tämän paidan ostoa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hävettävä esitys vei hiukan hohdon Härkä-Pakarisen jatkosopimuksesta, mutta olihan tämä 3 vuoden jatko aivan mahtava (tosin odotettu) uutinen. Pysyn edelleen kannassani, että Pakarinen jatkakoon IFKssa niin kauan kuin haluaa.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaa joku tämmöinen kolmen vuoden lappu +30v pelaajalle IFK:ssa, joka on päättynyt hyvin? Olen siis myös itse tyytyväinen Pakarisen jatkoon, mutta ehkä maltillisemmalla lapulla. Toki tämä saattoi olla Pakarisen ehto.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Sanokaa joku tämmöinen kolmen vuoden lappu +30v pelaajalle IFK:ssa, joka on päättynyt hyvin? Olen siis myös itse tyytyväinen Pakarisen jatkoon, mutta ehkä maltillisemmalla lapulla. Toki tämä saattoi olla Pakarisen ehto.

Iiro Pakarinen on sopimuksen päättyessä 35-vuotias ja vielä useampi pelivuosi edessä. En näe kyllä tässä kovinkaan isoa riski kun mietitään kuka on kyseessä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanokaa joku tämmöinen kolmen vuoden lappu +30v pelaajalle IFK:ssa, joka on päättynyt hyvin? Olen siis myös itse tyytyväinen Pakarisen jatkoon, mutta ehkä maltillisemmalla lapulla. Toki tämä saattoi olla Pakarisen ehto.

Mun mielestäni HIFK:lla ei ole minkäänlaista ylimääräistä riskiä tässä. Iiro on pelannut meillä nyt 2+ vuotta eikä kyse ole mistään Melart-tyyppisestä sopparista, missä viime kaudet on pelattu muissa sarjoissa, missä moni asia on toisin kuin Liigassa. Iiron kohdalla tiedetään siis tasan tarkkaan, mitä saadaan ja miten se istuu meille tähän valmennukseen ja Liigaan ylipäätään.

Eiköhän se kolmas vuosi ole ollut Iiron oma tahto, kun on perheellinen ja siinä vaiheessa uraa jäljellä paljon vähemmän kuin edessä. Ei ole varmastikaan ole ollut mikään kynnyskysymys HIFK:lle. Tai sitten Salmelainen pisti itse suoraan 3 v. sopparin nenän eteen ja halusi sillä kertoa Iirolle arvostuksen ihan konkreettisesti? Kumpikin mahdollisia.

Erinomainen jatko. Pakarinen on monessa mielessä jengin tärkein pelaaja. Ja pelaa aina 110% varmasti joukkueelle. En ole koskaan nähnyt, että keskittyisi epäolennaisuuksiin kentällä, mutta hänelle ei myöskään vittuilla. Tai voihan sitä kokeilla, mutta sitten kyllä tuntuu kipeältä.
 
Viimeksi muokattu:

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Joo, Pakarisen soppari varmaan ihan ok, mutta noin muuten alkaa nämä ikämiesten pidemmät paperit monen kohdalla olla aikamoista riskipeliä, josta tulee jäämään useampikin musta pekka käteen. Se taso voi laskea yllättävänkin nopeasti syystä tai toisesta, kuten on tämänkin kauden aikana nähty ja paluu sille vanhalle hyvälle tasolle ei ole mikään itsestäänselvyys. Lisäksi nämä kokeneet sotaratsut eivät tuppaa olemaan sieltä halvimmasta päästä, joten sijoitetetulle rahalle on vaikeampi saada sitä vastaavaa tuottoa ja ne käytetyt eurot ovat joka tapauksessa pois sitten muusta.

Nykykiekossa jalkavuus sekä liike ottaa jatkuvasti isompaa roolia ja siinä alkaa iän myötä tulla ongelmia itse kullekin, vaikka olisi millainen menneisyys takana. Pihlströmin voi sanoa olevan poikkeus tuossa suhteessa, kun näyttää tikkaavan kuin nuoruuden päivinään, mutta varsinkin raskastekoisempien pelaajien kohdalla niitä haasteita alkaa väistämättä tulemaan ja yleensä tämä tapahtuu ennemmin kuin myöhemmin.

Tälläkin palstalla ehdotetaan, toivottavasti osittain huumorillakin, niitä hinnalla-millä-hyvänsä loppu-uran pahveja milloin kenellekin, kun HIFK:n pitäisi oikeasti keskittyä nuorempiin ja luistelukykyisempiin pelaajiin. Tämän kauden jengi on mun mielestä aivan liian raskasjalkainen etenkin puolustuksen osalta, mutta on niitä dieseleitä hyökkäyksessäkin tarvettaan suurempi määrä.

Joissain keskusteluissa, en sitten tiedä onko niissä huhuissa mitään perää, mukana olleen Filppulankin jättäisin hankkimatta, vaikka tilaisuus tulisi. Takana hieno ja menestyksekäs ura, mutta taso/terveystilanne saattaa olla ensi syksynä jo sellainen, ettei siitä ole suurempaa hyötyä Liiga-jengissä. Tässä kuussa tulee hänenkin kohdallaan ikää mittariin jo pyöreät 40v, joten riskit alkavat olla mun mielestä jo aivan liian suuret mahdollisiin hyötyihin nähden.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Härkä, c'mon!!!

Pakarinen on HIFK:ssa esimerkin näyttäjä kaikissa muodoissa.

– Meidän ottelusuunnitelmamme koostuu noin 85-prosenttisesti Iiron klipeistä. Se kertoo paljon, millainen pelaaja on kyseessä, Peltonen ilmoittaa.

– Ensimmäiset kiekkomuistot telkkarista liittyvät vahvasti HIFK:hon ja siihen brändilätkään. Olen aina tykännyt kovasta pelistä, missä on paljon taklauksia. Jotenkin se on sieltä lähtenyt, Pakarinen muistaa.

– Kun olin pieni poika, Helsingissä asuva kummitätini kysyi, mikä unelmani on. Muistan sanoneeni, että pelata joskus HIFK:ssa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Härkä, c'mon!!!

Pakarinen on HIFK:ssa esimerkin näyttäjä kaikissa muodoissa.

– Meidän ottelusuunnitelmamme koostuu noin 85-prosenttisesti Iiron klipeistä. Se kertoo paljon, millainen pelaaja on kyseessä, Peltonen ilmoittaa.

– Ensimmäiset kiekkomuistot telkkarista liittyvät vahvasti HIFK:hon ja siihen brändilätkään. Olen aina tykännyt kovasta pelistä, missä on paljon taklauksia. Jotenkin se on sieltä lähtenyt, Pakarinen muistaa.

– Kun olin pieni poika, Helsingissä asuva kummitätini kysyi, mikä unelmani on. Muistan sanoneeni, että pelata joskus HIFK:ssa.
Härköse tapaiset sielupelaajat ovat kuolemassa sukupuuttoon. On se vaan kaunista, että tämä paras yksilö on IFKssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös