Ihmettelyketju

  • 6 393 754
  • 38 807

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samalla lailla jos aletaan yleistää, niin jenkit eivät osaa nimetä edes kyseisiä valtioita.
Vermontin osavaltiota? Kyllä varmaan moni jenkki osaa. Eivät toki kaikki.

Osavaltioiden pääkaupunkien osaaminen edes 20 %:sti on hatunnoston arvoinen suoritus, koska alle kolmasosassa osavaltioista osavaltion suurin kaupunki on pääkaupunki.

Itse tiedän 5-10 pääkaupunkia, toki valistuneilla arvauksilla saattaisi juuri 10 mennä rikki. Jokainen sivistynyt ihminen toki tietää niiden osavaltioiden pääkaupungit joissa on käynyt. Mutta moni suomalainen on käynyt New Yorkissa ja veikkaisin, että vain murto-osa niistä tietää New Yorkin osavaltion pääkaupungin. Vähintään 90 % vastaisi New York. Toki lätkäfanit tietäisivät keskimääräistä paremmin, kun moni suomalainen on kuitenkin jokirotissa pelannut.
 

Viljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät
Todella suuren ihmetyksen aihe on mikä saa tuhannet ihmiset seisoskelemaan tien varressa tuntikausia nähdäkseen oman kylän pojan n. 10 sek. ajan vetävän fillarilla ohi....näin italian/ranskan ympäri ajoissa, rallin jotenkin ymmärrän, mutta että polkupyörä....
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kauemmin se pyörä taitaa näkökentässä viipyä kuin WRC.
 

dee_snyder

Jäsen
Suosikkijoukkue
JJK
Miksi Becksiä dissataan? Varmasti engalilaisten paras vaihtoehto oikeelle laidalle ja muutenkin pelimannina varsin pätevä. Kaikki on kuitenkin katkeria että on päässy paneen varsinaista sluttia...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Miksi Becksiä dissataan? Varmasti engalilaisten paras vaihtoehto oikeelle laidalle ja muutenkin pelimannina varsin pätevä. Kaikki on kuitenkin katkeria että on päässy paneen varsinaista sluttia...

Sama ihmettelynaihe täällä. Mies on varmaan koko maailman paras oikea laita tai ainakin hänen keskityksensä ovat maailman parhaita. Jos on ollut Becksmanian takia joidenkin kateuden kohteena, niin ei se paskaa urheilijaa hänestä tee. Erittäin sympaattinen kaveri sitäpaitsi.

Oikeastaan tulin ihmettelemään tänne, miksihän autossa saa yhä tupakoida. Olen varma, että se kielletään 20 vuoden sisällä. Eihän puhelintakaan heitetä ulos puhelun jälkeen. Toivon kuitenkin, ettei tätä kielletä, olen piintynyt tupakoitsija-autoilija. Mutta odotetaan nyt Hyssälän comebackia.

Autossa saa myös syödä, mikä on mielestäni huomattavasti vaarallisempaa, kuin kännykkään puhuminen. Miettikäätten oikein kunnon Super Size Me -hamppariateriaa, kun märstit valuvat pitkin rintapieliä ja juomaakin pitäisi kitusiin saada ranskanpottujen tanssiessa haaravälissä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Moni ei muuten edes tiedä että ne tähdet lipussa kuvastavat niitä 50:ttä osavaltiota. Tai se että 13 vaakaraitaa kuvaa 13:a alkuperäistä osavaltiota.

No ehkä asia on todella noin, mutta itse olen kyllä aina kuvitellut, että tuon asian tietäminen on ihan normijuttu. Tai raitojen merkitys on kait hiukan vähemmän tiedossa, mutta kyllä kait jokainen periamerikkalainen suomalainen nyt tähtien symboliikan tuntee?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tänään pelataan Suomen ja Israelin välinen rugbymaaottelu Jyväskylän Harjun kentällä. Ellei veljeni pelaisi paikallisessa seurassa, en olisi kuullut koko ottelusta yhtään mitään. Edellinen täällä pelattu maaottelu ei saanut edes tuloksen verran tilaa urheilusivuilla. Ihmetyttää, miksi lajia ei markkinoida paremmin, kun tämä klo 15 alkava matsikin on vielä ilmainen. Eikö tällaiset tapahtumat olisi parhaita näyteikkunoita haalia porukkaa lajin piiriin, kummaa touhua. No, toivottavasti väki on löytänyt paikalle, kun kelikin suosii.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Miksi Becksiä dissataan? Varmasti engalilaisten paras vaihtoehto oikeelle laidalle ja muutenkin pelimannina varsin pätevä. Kaikki on kuitenkin katkeria että on päässy paneen varsinaista sluttia...
Samaa ihmetellyt. Viimeisessä lausessa pääset lähelle totuutta. Becks on komea, takoo rahaa mainoksilla, vaihtaa hiustyyliä tiuhaan tahtiin ym. ja nämä futiksen ulkopuoliset seikat vaikuttavat siihen, että jotkut amisjanarit pitävät paskana pelaajana.

Pari päivää sitten Maikkarilta tullut dokkari antoi miehestä todella sympaattisen kuvan.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Mistä ihmeestä todella monilla ihmisillä on mielikuva siitä, että USA:ssa on 52 osavaltiota?

Tämän on pakko johtua jostain oppikirja virheestä, koska tuo mielestäni opetettiin koulussa. Itsekin olin pitkään tuossa luulossa.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Itseänikin ihmetyttää tuo ettei rugbyä mainosteta oikeastaan ollenkaan, tietysti kyseessä on marginaalilaji Suomessa, mutta kuitenkin. Turussa olen nähnyt ainoat mainokset paikallisen rugby joukkueen peleistä paikallisen ilmaisjakelulehden "tänään tapahtuu" osastolla ja kun lehti tulee silloin kuin jakelija jaksaa ne jakaa niin välillä on kiva katsoa lauantaina lehdestä joskus neljän aikaan, kun lehti tipahtaa luukusta, että kato kahdeltatoista olis tänään ollut peli.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oli tuolla onneksi muutama sata katsojaa, englantia kuului yllättäen jonkin verran katsomossa. Eka kerta mulla tämän lajin parissa, ja vaikka en sääntötiivistelmää paremmin pelissä sisällä ollut, on se aina hienoa katsoa, kun aikuiset miehet niittaavat toisiaan täydessä vauhdissa. Ihan viihdyttävää seurattavaa, ja varmasti vielä kiinnostavampaa on, kun pääsee kuvioihin sisälle edes auttavasti. Ihme kuitenkin, kun ei peleistä juuri saa etukäteistietoa.

Ai niin, Suomi voitti 27-20, Israel sai kirin päälle lopussa, mutta aika oli Suomen puolella.
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Ihme kuitenkin, kun ei peleistä juuri saa etukäteistietoa.
Tätä olen itsekin ihmetellyt. JRC:n mainoksia en ole nähnyt missään ja paikallinen amerikkalaista jalkapalloa pelaava porukka, Jaguaarit, mainostaa otteluitaan kauppojen ilmoitustauluilla hieman A4:sta suuremmalla paperilla. Lippujen hintoja ei tosin ole kukaan muistanut mainokseen laittaa. Vastaavaa salamyhkäisyyttä on harrastettu myös isommissa piireissä. Pari vuotta sitten heinäkuun alussa Jyväskylässä järjestettiin sekä uinnin SM(?)-kisat ja moniottelun Euroopan Cupin 1. liigan kisat. Kummastakaan tapahtumasta en nähnyt koko viikkona minkäänlaista mainosta missään. Uintikisoista sain tietää, kun Urheiluruudussa oli raporttia ensimmäisestä päivästä. Keskisuomalaisessa toki oli viikonlopun aikana juttua kisoista, muttei niistä alkamisaikoja tai lippujen hintoja selvinnyt. Netistä ilmeisesti olisi tietoa löytänyt, mutta ei sitä kaikilla ole. Seuraavalla viikolla ihmeteltiin lehdessä, kun yleisö ei ollut löytänyt tietään uimahallille tai Harjulle.

Rugbysta vielä. Viime vuonna olin katsomassa Suomi-Kreikka-ottelua, joka oli myös ilmaisottelu. Keskisuomalaista ei minulle enää tuolloin tullut, enkä muista mistä tiedon ottelusta sain. Katsojia oli silloin yli 300. Ihan mukava sitä oli seurata, vaikka lajista en mitään ymmärräkään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Seuraavaksi ihmettelenkin sitä, että olin unohtanut koko Keskisuomalaisen. En ehtinyt lukea sitä aamulla, ja selailin vasta äsken lävitse. Urheilusivulla oli "ennakko" ottelusta, tosin siinä ihmeteltiin pikemminkin vierailun poliittisia juonteita kuin itse ottelua. Sen kuitenkin muistan, ettei Kreikka-ottelun jälkeen ollut juttua lehdessä. Tänään siellä riekkui joku jannu jättimäisen kameran kanssa, joten ehkä jotain on luvassa. Pitää muistaa lukea huomenna lehti.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
52 on oikea luku. Yleisesti tiedossa olevien lisäksi mukana ovat vielä District of Columbia ja Calisota.

Näinhän se on, viimeksi mainitun hallinnollinen pääkaupunki on Goosedanger ja suurin kaupunki Duckburg.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Voiko tällaista paskaa oikeasti julkaista Jatkoajan kolumnina?

http://www.jatkoaika.com/nhl.php?sivu=kolumnit&id=6382

Ehkä oli tarkoitus olla hauska tai kriittinen suomalaista kohdeyleisöä kohtaan, mutta mulle tuli kyllä ekana mieleen, että jos joku tuollaista kirjoittaa niin ei kyllä kovin lujaa kulje.

Ehkä olen vähän tyhmä ja kritiikitön kun pidän Selännettä kuitenkin ihan hyvänä pelimiehenä ja närkästyn tuollaisesta kirjoituksesta jossa toki nyt näen ehkä jotain pointtiakin, mutta en kyllä viitsisi tuollaista paskaa alkaa itse julkaisemaan.

Ihmettelen vaan.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Voiko tällaista paskaa oikeasti julkaista Jatkoajan kolumnina?

http://www.jatkoaika.com/nhl.php?sivu=kolumnit&id=6382

Ehkä oli tarkoitus olla hauska tai kriittinen suomalaista kohdeyleisöä kohtaan, mutta mulle tuli kyllä ekana mieleen, että jos joku tuollaista kirjoittaa niin ei kyllä kovin lujaa kulje.

Yhdentekevää että mitä joku räkänokka kirjoittaa. Finaalisarja on nyt käynnissä ja parempi joukkue voittaa.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
avatar kirjoitti:
Voiko tällaista paskaa oikeasti julkaista Jatkoajan kolumnina?

Yhdentekevää että mitä joku räkänokka kirjoittaa. Finaalisarja on nyt käynnissä ja parempi joukkue voittaa.

Amen.

Tässä taas näkyy tämä itsensä-muiden-yläpuolelle-nostaminen, mikä suomalaisessa jääkiekkokontekstissa vaikuttaa olevan jonkinlainen vastakulttuuri "Karjala-lippis" -kannatuskulttuurille.

Karjala-lippis tietää NHL:stä vain sivun 235, ja itsensä muiden yläpuolelle nostajat "tietävät" taas jotakin muutakin ja varistavat itsestään kaiken "itsestäänselvän" kannattamisen, kuten Suomen kannattamisen tai sen, että Selänteelle todella toivotaan menestystä. Ja kyllä, siinä kirjoittaja on oikeassa, että monelle Ducks on Teemun Ducks. Mutta on se myös Prongerin, superparta-Niedermeyereiden, Påhlssonin ja muiden jermujen Ducks ja saatanan kova seura, joka on taistellut raskaan yli sadan ottelun tien Stanley Cup -finaaleihin.

Kolumnista sen verran, että täytyy ihmetellä tekstinlaatijan motiiveja. Taitaa olla kaveri itse "jonkin verran" kateellinen, että The Finnish Flash on lähellä saavuttaa jotakin elämää suurempaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Kolumnista sen verran, että täytyy ihmetellä tekstinlaatijan motiiveja. Taitaa olla kaveri itse "jonkin verran" kateellinen, että The Finnish Flash on lähellä saavuttaa jotakin elämää suurempaa.

Minulle tuli ihan sama mieleen, mutten vaan viitsinyt sitä tuohon edes alkaa sanomaan, mutta kompataan nyt perässä kun kerta pää on jo auki.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja kyllä, siinä kirjoittaja on oikeassa, että monelle Ducks on Teemun Ducks. Mutta on se myös Prongerin, superparta-Niedermeyereiden, Påhlssonin ja muiden jermujen Ducks ja saatanan kova seura, joka on taistellut raskaan yli sadan ottelun tien Stanley Cup -finaaleihin.

Minulle Ducks ei ole Teemun Ducks vaan todella kova joukkue jolla on avaimet omissa käsissä nyt voittaa Stanley Cup ja toivon että se onnistuu. Tuo räkänokka omasta mielestään varmaan muka hauska kolumnisti yrittää sitten vihjata että jotkut ehkä jopa palvookin Teemua eivätkä noteeraa Kurrin ja Tikin saavutuksia. Syvä huokaus.
 

despootti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Blackhawks, Juve
Ihmettelen näitä ihmisiä joilla yläkerta sammuu kun otetaan hiukan viinaa. Onko siinä nyt sitten tarpeen ruveta esim. haastamaan riitaa. Ihme porukkaa. Kävelin lauantaina Aurajoen rantaa kun tälläinen pottatukkainen pygmi (n. 150 cm, pesukoneen päällä kädet ilmassa) alkoi siinä sitten jotain huudella. Huutelun asteelle tämä sitten jäi, mutta mikä helvetin syy oli sitten huudella täysin tuntemattomalle ihmiselle joka vain kävelee ohi? Varmasti olisi saanut aikaiseksi lyömisen jos olisi halunnut, itselläni ei ole kyllä mitään intressiä tuohon kadulla tappelemiseen. Ei vaan tajua mitä tuollakin nyt sitten saavutti. Tuliko parempi olo tai jotain?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Tuossa eilen olin potkimassa pari tuntia palloa ja tuli ihmeteltyä sitä seikkaa kun pallot osuilee tolppiin ja menee noin tolpan verran ohi erittäin usein ohi niin miksei se pallo voi olla niin ystävällinen ja mennä tolpan verran sinne maalin päin. Kai se on se taito joka ratkaisee, luulisi nyt 15 vuoden potkimisen jälkeen osuvan edes tolppien väliin. Saatana.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuossa eilen olin potkimassa pari tuntia palloa ja tuli ihmeteltyä sitä seikkaa kun pallot osuilee tolppiin ja menee noin tolpan verran ohi erittäin usein ohi niin miksei se pallo voi olla niin ystävällinen ja mennä tolpan verran sinne maalin päin. Kai se on se taito joka ratkaisee, luulisi nyt 15 vuoden potkimisen jälkeen osuvan edes tolppien väliin. Saatana.



Jos hakee pallon kokoista aukkoa ylämummosta, niin tolppa-, ylärima ja ohilaukaukset ovat hyvin todennäköisiä. Tähtää ensi kerralla keskelle maalia, niin tolppalaukauksien määrä tippuu dramaattisesti.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Jos hakee pallon kokoista aukkoa ylämummosta, niin tolppa-, ylärima ja ohilaukaukset ovat hyvin todennäköisiä. Tähtää ensi kerralla keskelle maalia, niin tolppalaukauksien määrä tippuu dramaattisesti.

Eihän siinä nyt mitään järkeä ole, tottakai sitä haetaan aina oikeeta ylämummoa koska se "molari" on siinä keskellä. No jaa pitää kai se yrittää ensi kerralla Ohmin ohjeiden avulla osua maaliin.

Parhaimmillaan oli pallo noin 20 metristä vedeltynä 6 kertaa tolpassa kun vedin 12 vetoa. Monesti myös peleissä on tolppa koitunut tuomioksi. No ihan sama, näyttääpähän hienommalta kun pallo kolahtelee tolppiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös