Ihmettelyketju

  • 6 344 622
  • 38 746

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Ihmetyttää, kun täältäkin saa aina tasaisin väliajoin lueskella, että kahvit taikka cokikset on lennellyt näytölle tahi näppikselle, kun on ollut niin hauska juttu...

Onkohan näin kuitenkaan oikeasti käynyt koskaan ?
Minulle kävi ainakin eilen niin. Tosin syy oli vähemmän hauska, kun tuli julmettu yskäkohtaus juuri, kun olin siemaissut suun täyteen kahvia.

Sitten vähän putsailtiin sekä näppistä että myöskin näyttöä.
 

Kepponen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz & Eintracht Frankfurt
Itse olen tosissani revennyt jollekkin jutulle niin paljon että juomat oli kyllä pitkin pöytää, lattiaa ja omaa syliä mutta ei ollu kyllä Jatkiksella :D
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mikä elävien kuolleiden kerho tää nyt on olevinaan. Vuorokaudessa on 24 tuntia ja nää muut nukkuu siitä varmaan 20, yötä päivää. Mä taas nukun sen neljä tuntia ja lopun ajan istun sängyllä ja katselen kun noi muut nukkuu. Oon kyllä ottanut annetut unilääkkeet ja diapamiakin imenyt kuin mitäkin nallekarkkia. Ja nollatoleranssilla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kaksi ja puoli kuukautta sitten päättyi filosofian opiskelut ja tänään sain sitten numeron tuosta helvetillisestä kokemuksesta: 7. Ei todellakaan mikään kaksinen numero, mutta ainakin sain suoritettua kurssin eikä minun tarvitse näillä näkymin uusia kurssia, mikä on helvetinmoinen onni. Kokeesta sain puolet oikein eli arvosanaksi tuli 7-, mikä oli todellakin valtava yllätys minulle, koska filosofia ei missään vaiheessa kurssia auennut minulle.
Tällä hetkellä olen suorittanut 17 kurssia vaaditusta 88:sta ja tuo määrä tullee kasvamaan ainakin kymmenellä ennen kesälomia, joten ihan hyvässä aikataulussa ollaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kuninkaallisen perheen hämmentävä vetovoima USA:ssa - se maahan kävi parikin sotaa päästääkseen eroon kuninkaallisista... (Nykyään tuntuu siltä ettei todellakaan tarvitse spesifioida että minkä maan kuninkaallinen perhe.)
 

redpecka

Jäsen
Listaan tähän nyt oikeesti ne asiat mitkä ihmetyttävät. Ajankulkuun se liittyy. Päivitän listaa.

-82 virittelin VHS-soitinta jotta saa Ritari-Ässän nauhalle. 13 vuotta aikaisemmin oli tehty ensimmäinen onnistunut miehitetty kuulento. Ne klipit on suttusia, hyvä jos on edes kellään niitä olemassa kun päállekin nauhoiteltiin, ne kuulennot - no myös ritariässät.

- Tarantino teki Pulp Fictionin 30 vuotta sitten.

- Gulf-Warista on 35 vuotta ja vieläkin muistan niiden kahden alasammuttujen usalaisen kasvot. Olin nuori aikuinen ja herkkä. Itselleni vihamielisessä maassa silloin.

- Liityin Jatkoaikaan vuonna 2004. Suljettu sarja oli ollut vasta neljä vuotta voimassa. WTC:stäkin oli vasta kolme vuotta.
 

redpecka

Jäsen
Siitä siis kun Neil Armstong sanoo että snadi steppi meigälle mutta buli steppi ihmiskunnalle niin siitä meni 25 vuotta kunnes Tarantino julkaisi Pulp Fictionin ja tuosta leffasta tähän päivään on kulunnut enemmän aikaa kuin kuulennon ja leffan ensi-illan välillä.

Voidaanko a) hajota tähän tai b) hyväksyä, että näin se vain menee
 

redpecka

Jäsen
Listaan tähän nyt oikeesti ne asiat mitkä ihmetyttävät. Ajankulkuun se liittyy. Päivitän listaa.

-82 virittelin VHS-soitinta jotta saa Ritari-Ässän nauhalle. 13 vuotta aikaisemmin oli tehty ensimmäinen onnistunut miehitetty kuulento. Ne klipit on suttusia, hyvä jos on edes kellään niitä olemassa kun päállekin nauhoiteltiin, ne kuulennot - no myös ritariässät.

- Tarantino teki Pulp Fictionin 30 vuotta sitten.

- Gulf-Warista on 35 vuotta ja vieläkin muistan niiden kahden alasammuttujen usalaisen kasvot. Olin nuori aikuinen ja herkkä. Itselleni vihamielisessä maassa silloin.

- Liityin Jatkoaikaan vuonna 2004. Suljettu sarja oli ollut vasta neljä vuotta voimassa. WTC:stäkin oli vasta kolme vuotta.
Olin lastentarhassa 6-vuotiaana, asiakkaana. Reilun 10 vuoden kuluttua siitä olin työelämässä. Koulut käyty, riparit lusittu, kännit vedetty, neitsyys menetetty. Mitä nyt on muka tapahtunut viimeisen kymmenen vuoden aikana? Ei mitään!

Mutta ei ole kymmenvuodet veljiä keskenään, ei.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mutta ei ole kymmenvuodet veljiä keskenään, ei.
Totta. Aiemmin oli jännempää.

Armeijan jälkeen koulut loppuun, työelämään. Loppuelämä sitä. Joka viikko viitenä päivänä. Vuosikymmeniä.

Eläkkeelle likemmäs 70-vuotiaana, sitten joskus, ja mitä on jäljellä?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siitä siis kun Neil Armstong sanoo että snadi steppi meigälle mutta buli steppi ihmiskunnalle niin siitä meni 25 vuotta kunnes Tarantino julkaisi Pulp Fictionin ja tuosta leffasta tähän päivään on kulunnut enemmän aikaa kuin kuulennon ja leffan ensi-illan välillä.

Voidaanko a) hajota tähän tai b) hyväksyä, että näin se vain menee
Nää on näitä. Itse muistan faslapsenlapsen dinosauruskirjoja lukiessani hämmästyneeni siitä tiedosta, että tästä päivästä siihen aikaan, jolloin maapallolla käveli tyrannosauruksia, on lyhyempi aika kuin siitä tyrannosauruksien ajasta takaperin siihen aikaan, jolloin maapallolla käveli stegosauruksia.

Dinosaurukset saatana pyöri täällä parisataa miljoonaa vuotta eikä saaneet muuta merkittävää aikaan kuin sen että kuolivat ja muuttuivat raakaöljyksi. Ihmiset on olleet ihan pikkuriikkisen silmänräpäyksen täällä dinoihin verrattuna, ja silti ollaan jo kuussa käyty ja Pulp Fiction tehty. Toki olihan niillä dinosauruksilla siinä ihmisten kuulennossa ihan tärkeä osa, siellä osan jäännökset iloisesti raketin lieskassa paloivat. Mutta kai ne dinotkin olisi voineet omiin raketteihinsa vaikka joidenkin vitun trilobiittien jäännöksiä tunkea, jos olisivat osanneet. Mutta kun eivät osanneet, idiootit! Söivät vaan toisiaan ja kasveja ja örisivät.

Nykypäivänä enää Porissa on vähän samanlainen meno, paitsi että ei kai ne luolamiehet siellä mitään kasveja syö, toisiaan vain, ja päälle örisevät vähän siitä kuinka rakkaus on lumivalkoinen.
 

redpecka

Jäsen
Nää on näitä. Itse muistan faslapsenlapsen dinosauruskirjoja lukiessani hämmästyneeni siitä tiedosta, että tästä päivästä siihen aikaan, jolloin maapallolla käveli tyrannosauruksia, on lyhyempi aika kuin siitä tyrannosauruksien ajasta takaperin siihen aikaan, jolloin maapallolla käveli stegosauruksia.

Dinosaurukset saatana pyöri täällä parisataa miljoonaa vuotta eikä saaneet muuta merkittävää aikaan kuin sen että kuolivat ja muuttuivat raakaöljyksi. Ihmiset on olleet ihan pikkuriikkisen silmänräpäyksen täällä dinoihin verrattuna, ja silti ollaan jo kuussa käyty ja Pulp Fiction tehty. Toki olihan niillä dinosauruksilla siinä ihmisten kuulennossa ihan tärkeä osa, siellä osan jäännökset iloisesti raketin lieskassa paloivat. Mutta kai ne dinotkin olisi voineet omiin raketteihinsa vaikka joidenkin vitun trilobiittien jäännöksiä tunkea, jos olisivat osanneet. Mutta kun eivät osanneet, idiootit! Söivät vaan toisiaan ja kasveja ja örisivät.

Nykypäivänä enää Porissa on vähän samanlainen meno, paitsi että ei kai ne luolamiehet siellä mitään kasveja syö, toisiaan vain, ja päälle örisevät vähän siitä kuinka rakkaus on lumivalkoinen.
En itsekään kyllä muista yhtään hyvää leffaa minkä olisi joku dino ohjannut. Hifkin tuotantoa on kyllä vuosien saatossa ohjannut erinäisiä dinoja, mutta sitä emme tässä nyt kai hae.

Kauniisti maalaat ja poltat jäänteet kuuvalloituksessa. Annetaan syöttöpisteitä eri sauruksille maakerrostumien syvyydellä 235 metriä merenpinnasta alaspäin + sikäläiset alasivut.

Mutta kyllä minäkin olen aina muistaessani vaatinut kovempia rangaistuksia joillekin dinoille jos on selvästi tullut puun takaa. 65 miljoonaa vuotta sitten vaan oli taas pleijarivähennykset ja joku saattoi selvitä pelkällä kakkosella, siis kaks miljoonaa vuotta boxia vaikka runkosarjassa olisi tullut ehkä kymmenen miljoonaa vuotta. Nää on näitä.
 

redpecka

Jäsen
Otetaan meidän aurinko ja meidän planeetta vaikka: vedetään nyt isolla pensselillä, älkää nillittäkö.

Kaikkeutemme: 13,8 miljardia vuotta
Tähtemme: 5 miljardia vuotta
Planeettamme 4,5 miljardia vuotta
Ekat pipolätkäturnaukset: 3,7 miljardia vuotta sitten
Tarantino tekee Pulp Fictionin: 30 vuotta sitten
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Mikäköhän on kyseessä. Jos haisee Espoo-Helsinki-Porvoo välillä niin hajun lähteen on oltava aika iso. Ja idän suunnasta tuulee...
Myös Pietarissa haisee, joten varsin laaja-alainen haju. Tai no, siellä haisee muutenkin.
Venäjällä lahonnut tehdas ja johtajat lähteneet lätkimään?
Pietarin lähistöllä sijaitsevan Haisevaisin kylärupusen jättimäinen kaalisoppa-rakettipolttoainekombinaatti poksahtanut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jokunen aika sitten suomalaisissa medioissa uutisoitiin laajasti Pietarin ja myös Viipurin lähistöllä olevista jättimäisistä kaatopaikoista, joiden kunnossapito oli venäläiseen tapaan harkitun rajallista. Ainakin pari noista kaatopaikoista oli suorastaan massiivisia ja levittäneet vuosikausien ajan voimakasta hajua ympäristöönsä. Paikalliset asukkaat olivat valittaneet asiasta tietenkin virkamiehille, mutta nämä eivät olleet tehneet asian eteen yhtään mitään. Minitsaari taisi jopa käydä juhlistamassa voiton päivää jonkun tuollaisen jättimäisen kaatopaikan viereen rakennetun muistomerkin luona, muttei ilmeisesti ollut nähnyt mitään tarvetta puuttua paskan hajuun.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Jokunen aika sitten suomalaisissa medioissa uutisoitiin laajasti Pietarin ja myös Viipurin lähistöllä olevista jättimäisistä kaatopaikoista, joiden kunnossapito oli venäläiseen tapaan harkitun rajallista. Ainakin pari noista kaatopaikoista oli suorastaan massiivisia ja levittäneet vuosikausien ajan voimakasta hajua ympäristöönsä. Paikalliset asukkaat olivat valittaneet asiasta tietenkin virkamiehille, mutta nämä eivät olleet tehneet asian eteen yhtään mitään. Minitsaari taisi jopa käydä juhlistamassa voiton päivää jonkun tuollaisen jättimäisen kaatopaikan viereen rakennetun muistomerkin luona, muttei ilmeisesti ollut nähnyt mitään tarvetta puuttua paskan hajuun.
Puhetta pitäessä ei hajua huomannut, suusta tuli sen verran väkevää paskaa.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tainnut Pietarin jätehuolto jäädä rempalleen, jos suomalaiset ovat lopettaneet suunnittelun ja huollon.
Eiköhän tuoltakin puhdistamolta ole kaikki myytäväksi kelpaava varastettu ja suomalaisten tuen loppuessa on puhdistamo jäänyt mitä todennäköisemmin täysin oman onnensa nojaan. Ei oikein kuulu venäläiseen luonteenlaatuun pitää kunnossa jotain toisen rakentamaa. Varsinkaan jos siitä ei saa henkilökohtaisesti mitään merkittävää taloudellista hyötyä.

En tiedä onko tosi juttu, mutta kerrotaan, että Viipurissa jo vuosia sitten levisi suomalaisten rakentama yli sata vuotta vanha kivistä tehty viemäriputki. Paikalliset sepät olivat sitä mieltä, että suomalaisten pitää tulla se korjaamaa koska ovat sen kerta ammoisina aikoina rakentaneetkin. Suomalaiset eivät lähteneet talkoisiin ja tuskin veli venäläinen itse laittoi tikkuakaan ristiin asian korjaamiseksi. Helpompi oli olla sitten ilman viemäriä.

Sikäli pitää ihmetellä kyllä tuon kansan ajatuksen juoksua. Tai no eipä sitä hirveästi tarvitse ihmetellä. Sama menohan siellä on aina ollut ja tulee aina olemaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös