Ihan sama

  • 22 622
  • 116

-Ville-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadin Jokerit 1967-2014 & 2023> | Leijonat | Nato

KHL-Jokerien liikevaihto on btw pienempi kuin mainitsemallasi potkupalloseuralla. Suomeksi tämä tarkoittaa sitä, että KHL-Jokeirien myynnistä tuleva tulos on heikompaa kuin HJK:n vastaava. Tähän myyntitulokseen vaikuttaa mm. irtolippujen, kausikorttien sekä oheistuotteiden myynti. Hjallis sanoi venäläiseen propagandaliigaan liityttäessä, että "Tää on hyvää bisnestä". Ei tarvitse ihmetellä tuon seurapetturin liiketoimien heikkoutta jos tuo on sipoolaiselle hyvää bisnestä. Heh!

Kyllä, Jokerit ovat suomen isoimman markkina-alueen joukkue. Mutta toisinkuin missään muualla pl. Tampere, se ei ole täällä yksin.
Ja silti, huolimatta paikallispelien puutteesta, huolimatta vieraskatsojien puutteesta, Jokerit vetää silti enemmän katsojia kuin mikään muu joukkue Suomessa. Se että Halli on erittäin iso, ei poista sitä tosiasiaa että enemmän ihmisiä keskiarvolla käy Jokerien peleissä kuin minkään muun joukkueen, sarjasta ja lajista riippumatta. Tämän takia pidän täyttöastetta epärelevanttina.

Areenassa saattaa olla enemmän yleisöä KHL-Jokerien peleissä kuin muissa urheilutapahtumissa. Silti tässä nousee väkisin esiin ajatus juurikin tuosta liikevaihdosta. Jos kerran KHL-Jokerit ovat niin suuria ja mahtavia vetämään yleisöä halliin, niin miksi se ei näy liikevaihdossa positiivisesti, vaan seuran tulos on tullut joka vuosi alas Venäjä-kausien ajan ja nyt rojahtanut nyt jopa HJK:a heikommaksi? Jos areenassa kävisi KHL-Jokerien peleissä enemmän jengiä, niin eikö periaatteessa oheismyyntiä pitäisi tapahtua myös enemmän jolloin tuokin näkyisi positiivisena tuloksena liiketoiminnassa? Vaan eipä näy. Ehkä siellä ei ole tarpeeksi tuotteita myynnissä kyrillisillä kirjaimilla ja venäjän lipun väreillä?

Jos (ja kun) Areenassa käy enemmän yleisöä kuin muissa urheilutapahtumissa, niin ovatko liput peleihin sitten (olleet ennen tätä kautta) niin halpoja, ettei suuret ja mahtavat kävijämäärät näy positiivisesti liikevaihdossa? Vastaus: kyllä.

Ja koska vastaus edellämainittuun oli kyllä, niin on täysin naurettavaa hehkuttaa yhtään millään yleisömäärillä tyyliin: "Jokerit vetää silti enemmän katsojia kuin mikään muu joukkue Suomessa". Jos perustaisin nyt elokuvateatteriketjun nimeltä "Finskikino" ja myisin kaikki leffaliput aina täysin alle markkinahinnan (jatkuvasti normaaliliput luokkaa 7€ /kpl, spessupäivinä 3-5€ /kpl) niin on päivänselvää, että minun teatteriketjun liikkeissä kävisi enemmän jengiä kuin kilpailijalla. Harmi vaan kun ei ole venäjän presidentin namusetiä seläntakana maksamassa 15 miljoonan vuositappioita toiminnalle.

KHL ja KHL-Jokerit = Mätä kupla mikä vielä puhkeaa.
 
Viimeksi muokattu:

hartzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Myytyjä kausareita HJK:lla on noin 4 000 ja ihan samat on Jokereilla. Jokerien määrä putosi heti, kun joukkue lähti Liigasta.

Onko klubi tosiaan saanut kausarimyynnin noin ylös? Aiemmin niitä myytiin n. 2500/kausi. Riihilahti on kyllä itse todennut 2018 tavoitteeksi 5000 kausaria. Klubin kausarit ovat tietysti aika paljon edullisempia kuin Jokerien, joten niitä ehkä ostetaan helpommin "varmuudeksi".
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko klubi tosiaan saanut kausarimyynnin noin ylös? Aiemmin niitä myytiin n. 2500/kausi. Riihilahti on kyllä itse todennut 2018 tavoitteeksi 5000 kausaria. Klubin kausarit ovat tietysti aika paljon edullisempia kuin Jokerien, joten niitä ehkä ostetaan helpommin "varmuudeksi".

Näin kuulin, mutta takuita en anna. Tavoite oli selvästi suurempi, mutta noin 4 000 olisivat päässeet. En tiedä miten ovat laskeet kolmen vuoden kausarit - toivottavasti eivät kolmeen kertaan... Luku on heikko, sillä Lapissa RoPS myi 4 500 kausaria tälle kaudelle. Sekä Jokerit että HJK ovat hoitaneet varsin heikosti kausarimyyntiä. RoPS osasi tarjota tavallaan itsensä ja tulevaisuutensa, ja ihmiset ostivat sen. Jokereilla toki on ongelmana se, että seura ei tuo markkinoinnissa esille mitään arvojaan. Jos niitä sitten onkaan. HJK on tässä parempi, mutta kaukana hyvästä sekin.

Toki RoPS:n hinta kausareille oli matala, mutta niin on olosuhteetkin Rovaniemellä. En kelpuuttaisi ainoaksi selitykseksi hintaa sille, että RoPS myi enemmän kausareita kuin Jokerit. Enemmän on kyse osaamattomuudesta ja ehkä jo siitä, että Jokerit ei edusta omia arvoja, kun junnupuoltakin ajetaan alas ja siltä suunnalta on aiemmin riittänyt perheidenkin kautta kiinnostusta edustuksen peleihin. Polittinen puoli sitten omanaan, josta ei tässä kuin maininta.
 
Viimeksi muokattu:

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Itse olen kuvitellut, että Jokerit kärsii Venäjän johdon toimista. Tietenkin ne ikävät asiat Venäjään liittyen voisi jättää uutisoimatta, mutta emme elä Venäjällä. Se miksi Jokerit liitetään tuohon samaan soppaan, johtuu Jokerien osaomistajien ja päärahoittajien kuulumisesta Venäjän Putinin harvalukuiseen lähipiiriin. Toinen syy on tietenkin se, että eri tahot kertovat Rotenbergien ja Timchenkon omaisuuden olevan todellisuudessa Putinin omaa (tai varastamaa). Tuo on se taakka, joka lankeaa automaattisesti Jokerien niskaan, koska Putinin kaverit maksavat sen 15 miljoonaa tappioita vuodessa. Kolmas syy on EU:n ja USA:n pakotteet, koska Putin hyökkäsi Ukrainaan. Jokerien rahoittajissa ja hallituksessa istuu näitä pakotetyyppejä.

Kai sinäkin nämä oikeasti tiesit.
Tietysti tiesin mutta ei se nyt niin maustavalkoista voi olla. Ihan sama kuin Trumpinkin kohdalla niin uutisointi on 98 prosenttisesti negatiivista vaikka Jenkeillä menee nyt tosi hyvin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tietysti tiesin mutta ei se nyt niin maustavalkoista voi olla. Ihan sama kuin Trumpinkin kohdalla niin uutisointi on 98 prosenttisesti negatiivista vaikka Jenkeillä menee nyt tosi hyvin.

No, Jokereilla ei mene hyvin. Totesin jo toisessa ketjussa, että kotimainen pääsyy katsojamäärän putoamiseen on Harkimo. Nyt Jokereilla ei ole suomalaisia omistajakasvoja tavallaan lainkaan, kun Harkimo on yrittänyt saada osuuttaan myytyä ilman onnistumista. Harkimo tiesi ongelman, ja lupasi hoitaa myynnin ennen kauden alkua kuvitellen, että sopivia suomalaisia ostajia riittäisi. Nyt on kaksi viikkoa pelattu, ja Harkimo jatkaa yrityksiään. Totta hemmetissä tilanne olisi satunnaiskatsojan kannalta eri, jos edes marionettina oli Teemu Selänne, ja Selännettä tukemassa venäläisten oligarkkien maksama massiivinen mainoskampanja isoissa kaupungeissa ja mediassa.
 

Jeffrey

Jäsen
No, Jokereilla ei mene hyvin. Totesin jo toisessa ketjussa, että kotimainen pääsyy katsojamäärän putoamiseen on Harkimo. Nyt Jokereilla ei ole suomalaisia omistajakasvoja tavallaan lainkaan, kun Harkimo on yrittänyt saada osuuttaan myytyä ilman onnistumista. Harkimo tiesi ongelman, ja lupasi hoitaa myynnin ennen kauden alkua kuvitellen, että sopivia suomalaisia ostajia riittäisi. Nyt on kaksi viikkoa pelattu, ja Harkimo jatkaa yrityksiään. Totta hemmetissä tilanne olisi satunnaiskatsojan kannalta eri, jos edes marionettina oli Teemu Selänne, ja Selännettä tukemassa venäläisten oligarkkien maksama massiivinen mainoskampanja isoissa kaupungeissa ja mediassa.

Onko Harkimon syytä myös esimerkiksi HJK:n pudonneet katsojaluvut?
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoitetaan vaikka tähän ketjuun.

Saataiskohan me tuo muutaman nimimerkin Jokerit negailu joka aiheesta ja aiheen vierestäkin loppumaan kun kukaan ei vastaisi noihin viesteihin mitenkään?
Sana on tietysti vapaa ja kun moderaattorit eivät välitä enää mistään mitään vaan joka ketjuun saa vääntää nämä samat negailut illasta toiseen.

Olen ihan varma, että vastaamalla noihin viesteihin nämä "Jokerit fanit" saavat sisältöä elämäänsä kun "Hälytykset" lamppu hohkaa punaista ja taas voi aloittaa tutut väännöt Putin sitä ja Peretroikka tätä. Ei meillä tavallisilla kiekkofaneilla ole aikaa viettää 20 h vuorokaudesta täällä Jatkoajassa joten melkeinpä turha aloittaa uutta viestiketju rallia sadatta kertaa samasta aiheesta eri otsikon alla.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
No, Jokereilla ei mene hyvin.

Viimeksi kun vilkaisin sarjataulukkoa, niin kärjessä oltiin. Eniten tehtyjä maaleja, ja aika vähän päästettyjäkin. Taloudesta ei tarvitse huolia paskaakaan, koska omistajilla on niin paljon massia, että se on ihan sama mitä tilinpäätöksessä näytetään.

Teillä vänkääjillä molemmin puolin aitaa meinaa päästä unohtumaan, että suuri osa jengistä ei kategorisoi itseään sen enempää khl-faneiksi kuin liiga-faniksikaan, vai mitkä ne vallitsevat nimitykset nyt täällä on, vaan ihan vaan jokerifaneiksi, joita ei kiinnosta mikään muu kuin kulloinkin jalkeilla oleva jengi ja sen pärjääminen suhteessa vastustajiin.

Noin henkilökohtaisesti olen niin vähän kiinnostunut omaan päivittäiseen elämääni vaikuttamattomista asioista, että jos tuote on kunnossa, niin kävisin edelleen ilolla matseissa, vaikka lystini maksaisi viime kädessä Pol Pot. Hyvä että joku maksaa. Ei voisi myöskään vähempää kiinnostaa onko Timchenkon fyrkat tulleet saunassa sovituista urakoista joissa kärsijöiksi ovat jääneet toiset ryssäfirmat. Snif..
Sitten taas toisaalta jos se tuote ei ole kunnossa, niin ei mua saa näin vanhemmalla iällä edes rahalla houkuteltua tuhlaamaan tunteja elämästäni sen paskan parissa. 36:een fanivuoteen on mahtunut molempia jaksoja. Nyt on taas menossa sellainen parempi.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viimeksi kun vilkaisin sarjataulukkoa, niin kärjessä oltiin. Eniten tehtyjä maaleja, ja aika vähän päästettyjäkin. Taloudesta ei tarvitse huolia paskaakaan, koska omistajilla on niin paljon massia, että se on ihan sama mitä tilinpäätöksessä näytetään.

Pelillisistä asioista taidan olla lähes ainoa, joka on nähnyt Marjamäen Jokerit alusta asti positiiviseksi Jokerien kannalta, ja eritellyt syitä, miten Marjamäki on muuttanut Jokerien pelitapaa. Myös eilisen ottelun jälkeen olen ihmetellyt, miten vähän Marjamäen Jokerien pelillinen anti on kiinnostanut. Taloudessa ei omistajien massien määrä ratkaise, tiedät sen hyvin. On pakotteita, koska ovat Putinin lähipiiriä. Lisäksi Rotenberg ja Timchenko ovat ykkösseuransa SKA:n johdossa/omistajia/rahoittajia. Heillä ei ole päämääränä luoda Jokereista oikeaa kilpailijaa, vaan ainoastaan sopiva narri Venäjällä. Jos omistajien massit ratkaisi, Jokerien budjetti olisi toki toista luokkaa.

Teillä vänkääjillä molemmin puolin aitaa meinaa päästä unohtumaan, että suuri osa jengistä ei kategorisoi itseään sen enempää khl-faneiksi kuin liiga-faniksikaan, vai mitkä ne vallitsevat nimitykset nyt täällä on, vaan ihan vaan jokerifaneiksi, joita ei kiinnosta mikään muu kuin kulloinkin jalkeilla oleva jengi ja sen pärjääminen suhteessa vastustajiin.

Totta. Ihan turhaa vänkäämistä paljon. En ole syytön tässä. Vituttaa vaan niin helvetisti, että ei ole enää omaa joukkuetta, jota on jotain 40 vuotta tukenut.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Lisäksi Rotenberg ja Timchenko ovat ykkösseuransa SKA:n johdossa/omistajia/rahoittajia. Heillä ei ole päämääränä luoda Jokereista oikeaa kilpailijaa, vaan ainoastaan sopiva narri Venäjällä. Jos omistajien massit ratkaisi, Jokerien budjetti olisi toki toista luokkaa.

No toki aina enempikin kelpaisi, mutta kyllä tuolla 10-millin pelaajabudjetillakin oon ihan hyvin viihtynyt.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No toki aina enempikin kelpaisi, mutta kyllä tuolla 10-millin pelaajabudjetillakin oon ihan hyvin viihtynyt.

Onhan se verot huomioiden keskitasoa nettoansioina. Mutta kaukana siitä, että Jokerit olisi vakava uhka TOP-4 seuroille. Ja tämä taso riittää massimiehille.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Noin henkilökohtaisesti olen niin vähän kiinnostunut omaan päivittäiseen elämääni vaikuttamattomista asioista, että jos tuote on kunnossa, niin kävisin edelleen ilolla matseissa, vaikka lystini maksaisi viime kädessä Pol Pot.

Tämä jäi vaille kommentia postauksessasi. Ilmeisesti siksi, että vastasin samaan aikaan toisessa ketjussa ja loppuvastaukseni tässä ketjussa deletoin tms.

Luulen, että tuo on muuttumassa ja aika isosti. Mitä olen lähipiiriä seuraillut, enää ei ole ihan sama, jos rahat tulevat esimerkiksi orjatyövoiman avulla kaivoksista, Pol Potilta tai vastaavilta. Jokerit on tällä hetkellä eräänlaisessa arvotyhjiössä, josta vain osa on poliittiseksi määriteltävää. Sellainen on mun käsitys, että jatkossa helsinkiläisistä suurseuroista vahvoilla ovat ne, joilla on arvot ja asenteet parhaiten kunnossa. Ja toki tapahtumien fasiliteetit.
 

Kaljuenkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miehitetty
No toki aina enempikin kelpaisi, mutta kyllä tuolla 10-millin pelaajabudjetillakin oon ihan hyvin viihtynyt.

Pelaajabudjetti tuskin on ihan 10 miljoonaa, muistelisin sitä nipistetyn?

Viimeisimmässä julkisessa tilinpäätöksessä palkkakulut kaikkinensa oli noin 10.7 miljoonaa ja henkilöstöä keskimäärin 75 henkeä, joista 15 hallinnossa ja 60 pelitoiminnassa. Hallinnon sikariporras on julkisten verotietojen mukaan tienannut boin 500 000 euroa. Voi tietenkin olla osin kertynyt myös muualta. Pelitoiminnan henkilöihin kuulunee myös valmentajat, huoltajat jne.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Tämä jäi vaille kommentia postauksessasi. Ilmeisesti siksi, että vastasin samaan aikaa toisessa ketjussa ja loppuvastaukseni deletoin tms.

Luulen, että tuo on muuttumassa ja aika isosti. Mitä olen lähipiiriä seuraillut, enää ei ole ihan sama, jos rahat tulevat esimerkiksi orjatyövoiman avulla kaivoksista, Pol Potilta tai vastaavilta. Jokerit on tällä hetkellä eräänlaisessa arvotyhjiössä, josta vain osa on poliittiseksi määriteltävää. Sellainen on mun käsitys, että jatkossa helsinkiläisistä suurseuroista vahvoilla ovat ne, joilla on arvot ja asenteet parhaiten kunnossa.

No kukaan ei voi puhua kuin omasta puolestaan. Mulle henkilökohtaisesti se on aivan sama. Ei lainkaan kiinnosta sen enempää ryssien, läskien kuin "helsinkiläisten suurseurojenkaan" tekemiset. Ei myöskään muiden henkilökohtaiset valinnat. Jos ei maistu, niin lähtee sitten vittuun vaan kärvistelemästä ja vinkumasta. Niin minä olen elämääni elänyt.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No kukaan ei voi puhua kuin omasta puolestaan. Mulle henkilökohtaisesti se on aivan sama. Ei lainkaan kiinnosta sen enempää ryssien, läskien kuin "helsinkiläisten suurseurojenkaan" tekemiset. Ei myöskään muiden henkilökohtaiset valinnat. Jos ei maistu, niin lähtee sitten vittuun vaan kärvistelemästä ja vinkumasta. Niin minä olen elämääni elänyt.

Niinpä ja puhun vain omasta puolestani sen, mitä olen nähnyt. Luulen, että valtaosa Jokerien kannattajista haluaa sentään jotain muutakin, kuin rahat polpoteilta tms. Seurankin on osoitettava jotain arvoja, joihin se kiinnittyy toimintansa osalta. Itse puolestani odottelen Jokerien palaamista alasarjoihin Suomeen. Arenalla en ole koskaan käynyt kun oligarkit ovat mellastaneet Jokereissa. Enkä käy.

Melkoisen kaukana ollaan siis näkemysten osalta toisistamme. Summanen oli silti valmentaja :)
 

Pazix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Viimeksi kun vilkaisin sarjataulukkoa, niin kärjessä oltiin. Eniten tehtyjä maaleja, ja aika vähän päästettyjäkin. Taloudesta ei tarvitse huolia paskaakaan, koska omistajilla on niin paljon massia, että se on ihan sama mitä tilinpäätöksessä näytetään.

Teillä vänkääjillä molemmin puolin aitaa meinaa päästä unohtumaan, että suuri osa jengistä ei kategorisoi itseään sen enempää khl-faneiksi kuin liiga-faniksikaan, vai mitkä ne vallitsevat nimitykset nyt täällä on, vaan ihan vaan jokerifaneiksi, joita ei kiinnosta mikään muu kuin kulloinkin jalkeilla oleva jengi ja sen pärjääminen suhteessa vastustajiin.

Noin henkilökohtaisesti olen niin vähän kiinnostunut omaan päivittäiseen elämääni vaikuttamattomista asioista, että jos tuote on kunnossa, niin kävisin edelleen ilolla matseissa, vaikka lystini maksaisi viime kädessä Pol Pot. Hyvä että joku maksaa. Ei voisi myöskään vähempää kiinnostaa onko Timchenkon fyrkat tulleet saunassa sovituista urakoista joissa kärsijöiksi ovat jääneet toiset ryssäfirmat. Snif..
Sitten taas toisaalta jos se tuote ei ole kunnossa, niin ei mua saa näin vanhemmalla iällä edes rahalla houkuteltua tuhlaamaan tunteja elämästäni sen paskan parissa. 36:een fanivuoteen on mahtunut molempia jaksoja. Nyt on taas menossa sellainen parempi.

Hyvä Mike. Minä pitkälti kanssasi samoilla linjoilla.
Vänkääjille tiedoksi. Ihan sama.
Terveisin Jokerifani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös