IFK:n paskat ajat -ketju

  • 118 212
  • 342

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Tuo oli kamalaa aikaa. Ikinä ei ole IFK:n peli näyttänyt yhtä hirveältä kuin Eavesin aikaan. Hänen ainoaksi saavutuksekseen jäi, ettei hän onnistunut pilaamaan huipputalentti Olli Jokista. Saavutus sekin.
Joo, ainoa pelitaktinen kuvio oli että vedetään pitkä päätyyn ja kaikki lähtee perään. Ja Mike taisi
olla sukset ristissä monien , muun muassa Köllin kanssa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Joo, ainoa pelitaktinen kuvio oli että vedetään pitkä päätyyn ja kaikki lähtee perään. Ja Mike taisi
olla sukset ristissä monien , muun muassa Köllin kanssa.

Ja taitavat ruotsalaiset (Molin ja Eriksson) menivät täysin hukkaan tuossa.

Vääntäjäosaston Wahlbergistä jäi sentään jokseenkin positiivinen mielikuva.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Vääntäjäosaston Wahlbergistä jäi sentään jokseenkin positiivinen mielikuva.
Wahlbergin olisi voinut jopa pitää seuraavalle kaudelle. Mieleen on myös jäänyt, ettei ykköspyssy Tom "ruuti märkää" Bissett saanut peliään kulkemaan koko kaudella. Pari kautta myöhemmin syntyikin sitten 40 häkkiä Brynäsin paidassa.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks


Minä ainakin toivoin tätä kovasti - tämä on itseasiassa se peli, jonka muistan parhaiten 80-luvulta enkä ole koskaan nähnyt aiemmin sitä uudestaan. Iso kiitos.

Vaikka nyt ei oikein sinänsä liity mihinkään, niin haluan kirjoittaa omat, henkilökohtaiset muistoni tästä ottelusta:

Olin 12 vuotias, enkä nyt niin kovin omatoiminen. Olin ollut isäni kanssa katsomassa sarjan kaksi ekaa kotipeliä, mutta viidennen pelin aikaan hän oli estynyt, varmaan duunihommia. Valtuutin sitten mutsini menemään lippupalveluun ostamaan mulle lipun.

Ei niin yllättäen liput olivat menneet loppuun ja sanotaan nyt niin, etten ottanut tätä tietoa mitenkään kovin hyvin vastaan, mutta vähän aikaa kiukuteltuani keksin ratkaisun - mutsi antaa mulle rahaa ja mä ostan itselleni lipun mustasta pörssistä, hallin edestä ennen peliä

Näin sitten lähettiin hyvissä ajoin ennen matsia liikkeelle ja mutsi heitti mut hallin eteen - ostin noin kolmessa minuutissa lipun D-katsomon kulmaan ja pääsin vielä mutsin kyydissä takas himaan, ettei tarvinnut tuntikausia hallin eessä kökkiä. Hän sitten heitti mut sinne uudestaan kun peli oli alkamassa.

Itse matsissa olin siis D-kulmassa ja alimmalla rivillä. Minun alapuolellani, silloin siis katsomot eivät menneet jäähän asti, istuivat puulavan päällä pelikiellon edellisessä "15-3" näytelmässä hankkineet Iiro Järvi ja Ari Kuisma. Muistan elävästi, miten he seisovat ja riemuitsivat kun Boyko vei IFK:n 3-1 johtoon ja kuinka Kuisma tuli juuri hakemasta kahvia tms Lepistön tasoittaessa luvuiksi 5-5

Otteluahan meni jatkoajalle ja mutsihan oli tietysti mua hakemassa eikä paljon kännyköillä soiteltu - tein siinä sitten vakaan päätöksen, että odottakoon siellä hallin edessä ihan rauhassa, mutta minä en tätä peliä kesken jätä - valitettavasti ei sitten tarvinnut kauaa odottaa ja kyllä vitutti himassa kun painoin päätä tyynyyn.

Tapparan folkloriikassa on muuten virhe koskien tota peliä:

Olen monta kertaa lukenut jostain, että "IFK alkoi jo mainostaa loppuotteluita Lukkoa vastaan kesken pelin kun oli johdossa". Tämä ei pidä paikkaansa vaan itseasiassa jo ennen peliä hallin valotaululla kerrottiin Lukko-sarjan kotiotteluista konditionaalilla "Jos IFK tänään voittaa" tms eikä se muuttunut mihinkään kesken peliä.

Anyway, kiva oli nähdä IFK:n byyrit tosta pelistä. Tuli ihan ikävä Arimaa ja kumppaneita. Tuo porukka olisi kyllä yhden mestaruuden noina vuosina ansainnut.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Otteluahan meni jatkoajalle ja mutsihan oli tietysti mua hakemassa eikä paljon kännyköillä soiteltu - tein siinä sitten vakaan päätöksen, että odottakoon siellä hallin edessä ihan rauhassa, mutta minä en tätä peliä kesken jätä - valitettavasti ei sitten tarvinnut kauaa odottaa ja kyllä vitutti himassa kun painoin päätä tyynyyn.
Muistan että spåramatka Nordikselta Viiskulmassa sijanneeseen lapsuudenhimaan tuntui
ikuisuudelta siinä vitutuksessa. Minä olin silloin 16-vuotias, joten vitutuskaljoille meno ei
vielä siinä kohtaa ollut ajankohtaista.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
En tiedä onko tämä täällä jo, koska en ole kahlannut läpi koko ketjua, mutta tämähän
on kaikkien paskamatsien äiti : Hävitä finaali 0-1 himassa ja Tepsi juhlii mestaruutta meidän
hallissa . Ja samalla haaveet tuplamestaruudesta katosivat viemäristä alas, voiko pahempaa
antikliimaksia enää oikeastaan olla ?

Ei saatu fläbää, joten matsistudioa vietettiin Päädyssä, tai olisihan sinne päässyt
maksamalla 400 markkaa Päätyyn ilmestyneelle trokarille, mutta hän sai yksipuoliset rukkaset
muistaakseni kaikilta paikalla olijoilta, sen jos vielä olisi tehnyt, niin ei jessus sentään......


 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Minä ainakin toivoin tätä kovasti - tämä on itseasiassa se peli, jonka muistan parhaiten 80-luvulta enkä ole koskaan nähnyt aiemmin sitä uudestaan. Iso kiitos.

Onhan tällä historiallista arvoa katkerasta lopusta huolimatta. Oma elinkautiseni IFK:n parissa lakoi vasta paria kautta myöhemmin.

Tekisi mielei kokeilla pystyisikö kuvaa kirkastaa vähän, mutta en taida viitsiä, kun ei ole oma lataus.
 

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Joo, joulukuun alussa. IFK johti muutaman minuutin jälkeen 2-0, mutta sitten Pelicans teki pariin erään 8 maalia putkeen. Lopputulos siis 3-9.

Linkki alla.

En tiennyt Vopatin pelanneen pelsuissa. Toinen ihmetys oli meidän veskari Tomi Nyman. Ei mitään tietoa enkä ole kuullut edes tästä kaverista. Itseä kiinnostaa juuri veskarit huikean oman divarimaalivahtiurani takia. Osaako joku kertoa jotain tästä Nymanista enemmän?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Osaako joku kertoa jotain tästä Nymanista enemmän?

Itse en osaa kertoa muuta kuin mitä netistä löytyy eli ensin numerot:


Ja sitten Jatkoajan pölyttynyt ketju:


Eli näistä päätellen oli itse uransa vaikein vastustaja.
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Ei kai täällä ole unohdettu IFK-legenda Eric Muranoa? Muistanko oikein, että ei loppujen pelannut läheskään koko kautta?
Ei pelannut, ei. Oli aika surkeassa kunnossa, eikä asenteessakaan tuntunut olevan kehumista. Tämä vähän naurattaa:


-Tietojemme ja tiedustelumme mukaan hän on nopea, vahva, kovalaukauksinen taitopelaaja, manageri Jarmo Kekäläinen listasi hankinnan ominaisuuksia.

Keneltähän Keklu oli tietonsa hankkinut?
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Paras muisto on itsellä on Sheddenin kaudelta.

Kuuntelin jotain selostusta radiosta ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa Shedden pyysi puheenvuoroa vaan kertoakseen, että ollaan juuri hankittu NHL sentteri, Peter White. Tyypilliset ylistykset perään. Ai, että se meni putkeen :)
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
-Tietojemme ja tiedustelumme mukaan hän on nopea, vahva, kovalaukauksinen taitopelaaja, manageri Jarmo Kekäläinen listasi hankinnan ominaisuuksia.

Keneltähän Keklu oli tietonsa hankkinut?
Tuo kuulostaa enemmän joltain Penan tekemältä ostokselta, eikä Keklun.

Silloinhan meillä oli melkoinen määrä aika värikkäitäkin vahvistuksia, kuten nämä meidän lukemattomat takatukkatsekit, joskus manailtiin kaverin kanssa että mehän ollaan jo lähes tulkoon Dukla IFK tai Sparta IFK
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Keneltähän Keklu oli tietonsa hankkinut?
Eikös Murano tullut Eavesin suosituksesta ja toiveesta?
Muistelen hämärästi Muranon lähdön jälkeen Kekkulin kommentoineen HS:ssä(?), ettei enää hanki pelaajia, joita ei ole itse nähnyt pelaamassa.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Eikös Murano tullut Eavesin suosituksesta ja toiveesta?
Muistelen hämärästi Muranon lähdön jälkeen Kekkulin kommentoineen HS:ssä(?), ettei enää hanki pelaajia, joita ei ole itse nähnyt pelaamassa.
Pitää muuten paikkansa, nyt kun sanoit niin muistui yhtäkkiä mieleen että näin se meni.
Ja onneksi Eaves teki sitten ne oharit, loppu onkin historiaa :)
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Muistelen hämärästi Muranon lähdön jälkeen Kekkulin kommentoineen HS:ssä(?), ettei enää hanki pelaajia, joita ei ole itse nähnyt pelaamassa.
Näin hän tosiaan sanoi. Loistava kausi 97–98 on aika pitkälti jo häivyttänyt muistoista sen, että kaudella 96–97 Kekäläisen toiminta oli ihmeellistä tempoilua, jolle naureskeltiin Suomessa ihan avoimesti.

Eavesin oharit olivat lopulta todellinen taivaan lahja. Hänen komennossaan IFK olisi loistavalla rosterillaan keväällä 98 luultavasti pullahtanut ulos jo puolivälieristä, jos edes sinne olisi päästy.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Näin hän tosiaan sanoi. Loistava kausi 97–98 on aika pitkälti jo häivyttänyt muistoista sen, että kaudella 96–97 Kekäläisen toiminta oli ihmeellistä tempoilua, jolle naureskeltiin Suomessa ihan avoimesti.
Keklu teki kyllä melkoisen kasvojen kohotuksen, Kekluunhan suhtauduttiin kun joulupukkiin uskovaan lapseen kun hän ilmoiti että 100-vuotisjuhlakauden tavoitteena on mestaruus.

Siinä olisi hyvin saattanut käydä niinkin, että Eaves olisi saanut fudut kesken kauden, epäilen
että hänestä ei olisi ollut toimimaan noin nimekkään rosterin parissa, siinä jengissä olisi mahdollisesti
syntynyt jonkun sortin kapina.
 
Viimeksi muokattu:

T.J.R

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Flyers
Itse en osaa kertoa muuta kuin mitä netistä löytyy eli ensin numerot:


Ja sitten Jatkoajan pölyttynyt ketju:


Eli näistä päätellen oli itse uransa vaikein vastustaja.
Kiitos tästä. Mielenkiinnolla näitä aina lukee.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Eikö Murano tehnyt jopa hattutempun KalPaa vastaan? Tuo oli kyllä todella outo kausi, siihenhän kuului mm se Karalahden huumekäry.

Whitesta muistuu mieleen, kuinka sanoi jossain haastattelussa ohimennen ”money is surprisingly good here”. Kova näyttö Penan neuvottelutaidoista..
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Eikö Murano tehnyt jopa hattutempun KalPaa vastaan? Tuo oli kyllä todella outo kausi, siihenhän kuului mm se Karalahden huumekäry.
Teki, mutta oli siinäkin ottelussa paska. Samassa ottelussa myös Olli Jokinen teki hattutempun ja palkittiin kentän parhaana. Taitaa muuten olla ainoa muistamani ottelu, jossa kaksi IFK:n pelaajaa on tehnyt hattutempun. Muistaako joku muu muita vastaavia?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Paras muisto on itsellä on Sheddenin kaudelta.

Kuuntelin jotain selostusta radiosta ottelun jälkeisessä lehdistötilaisuudessa Shedden pyysi puheenvuoroa vaan kertoakseen, että ollaan juuri hankittu NHL sentteri, Peter White. Tyypilliset ylistykset perään. Ai, että se meni putkeen :)
Löytyyköhän vielä jostain sitä videota (@McBean ?) missä pyöreäposkinen White kertoi TV-haastattelussa jo lopettaneensa, mutta IFKn tarjoama raha oli sen verran hyvä, että päätti palata kaukaloon? Harmi, ettei sitä finaaleiden Game 7 jatkoaikaa ikinä tullut, jossa Whiten piti voittaa se aloitus.
 

Mäyräkoira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK En gång-alltid-aina
Eikö Murano tehnyt jopa hattutempun KalPaa vastaan? Tuo oli kyllä todella outo kausi, siihenhän kuului mm se Karalahden huumekäry.
Joo, sillä kaudella tuntui siltä ettei yksinkertaisesti mikään asia mene putkeen, ja siitä Karalahden
huumekohusta tuli juttu josta saatiin kuulla vuosikausia

Ei sitä silloin aavistanut mitä seuraavalla kaudella tapahtuu, tai että edessä on useampi
paska vuosi, hyvänä esimerkkinä Alphonsen aikakausi josta ei ole kovin hyviä muistoja.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Eikö Murano tehnyt jopa hattutempun KalPaa vastaan?

Tosin KalPa oli tuolloin umpisurkea ja konkurssikypsä. Silloin Delta(?) taisi lahjoittaa lentolahjakortin IFK:n ekalla hattutempun tekijälle.
Micken kuulutus asiasta aiheutti hörähtelyä, kun yleisö ajatteli Muranon käyttävän sen heikkojen pelien jälkeen kotimatkaan.

Ja onneksi Eaves teki sitten ne oharit, loppu onkin historiaa :)
Historiallinen oli myös Pittsburghista korvaukseksi Eavesistä saatu Ryan Savoia.

Yhden (vai peräti kahden?) vaihdon mittainen IFK-ura Matinkylässä sykähdytti yhtä paljon kuin Miken näytöt edelliskaudella.
 
Suosikkijoukkue
IFK
Ei sitä silloin aavistanut mitä seuraavalla kaudella tapahtuu, tai että edessä on useampi
paska vuosi, hyvänä esimerkkinä Alphonsen aikakausi josta ei ole kovin hyviä muistoja.

Mun vuodesta 1994 alkaneella fanitaipaleella toi Alpon aikakausi on jotenkin kyllä ihan sitä kaikista häpeällisintä aikaa. Ehdottomasti tämän ketjun matskua siis!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös