IFK:n mestaruus kaudella 04-05

  • 32 461
  • 166
Tila
Viestiketju on suljettu.

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti mixu
Tuo ensimmäinen kappale on tietysti joku vitsi sillä Stathokselle ei ole mitään käyttöä Sm-liigassa.
All right, olihan tämä jollakin lailla vitsikin, muttei suinkaan provo. Sain aloittelevana JA kirjoittajana niin paljon sontaa niskaan kritisoidessani Davea, että tämä oli liian mehukas paikka olla käyttämättä. Halusin välttämättä nähdä jonkun Hifk-fanin kirjoittavan Daven olevan vitsi, koska silloin aikoinaan mulle sanottiin sen olevan kreikkalainen jumala ;)

Vaan annetaan raippaa omalle joukkueellekin ettei mene vänkäämiseksi. Mikähän helvetin ajatus oli mestaruutta tavoittelevan jengin palkata Pasi "koko peli kaudessa" Häkkinen ykköseksi, nii--in.

Viestin lähetti mixu
Tuohon toiseen kappaleeseen vastauksena että tapahtunut on sen jälkeen se että Santalan korvaajaa ei ole saatu mitä silloin ajateltiin.
Toiseksi viime kauden ykkösketju on ollut täysin unessa tällä kaudella.
Benysek ja Holma ulostettu joukkueesta.
Ja yksinkertaisesti se että me ei saada miehiä kentälle kuin kaksi ketjua ja 3-4 on lähinnä a-junnuja.
Nämä on musta ne mielenkiintoiset ja asialliset pointit. Santala oli hanttikortti ja Penalta ei löytynyt suunnitelmaa B. Mä laitan ihan suoraan Penan piikkiin.

Ykkösketju unessa, olin näkevinäni ettei Harks ole mikään joukkueen kantaja ja tätä koetin viime kaudella selvittää kun vertailtiin Metroa ja Harksia. Harks on näistä enemmän riippuvainen pelikavereista kuin Metro, siksi mielestäni Metro oli viime kaudella parempi, vaikka pisteissä jäikin. Tästä viime kaudella väiteltiin. Ei kuitenkaan Penan moka, Pärä loukkaantui ja näitä ei voi ennustaa. Paska tsäkä.

Benysek ja Holma Penan mokia, joskin siinä tilanteessa ymmärrettäviä. Jengin kokoaminen ja 3-4 kentällisten a-junnut, Pena pelas upporikasta ja rutiköyhää, vielä ei tiedetä kuinka käy. Pelimies kuitenkin.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Wiltord
Päällikön tapaus on täysin auki. Ei ole mitenkään varmaa, että menetettäisiin.

Eihän se ole varma mutta mielenkiintoiseksi asian tekee se, että Olli Jokinen on kuitenkin yksi Floridan kantavia voimia ja yksi niistä harvoista joukkueen pelaajista, jotka ovat pitäneet kuntoaan yllä työsulun aikana muissa sarjoissa. Näin ollen ei kai olisi mitenkään yllättävää, jos joukkuetta alettaisiin koota juuri OJ:n ympärille. Ja mitä OJ:n perheasioihin tulee. Niin eikö nuo perheen muuttamiset tarkoita juuri sitä, että perhe on halukas asumaan juuri siellä, missä Olli sitten haluaakin pelata.

Missä nyt ovat, "kyllä Metropolit kiinnostaa NHL-joukkueita enemmän kuin hampurilaiskuurilla ollut John Madden"-argumentit?

Katsotaan nyt kuitenkin ilta loppuun. Itse en usko Änärin alkamiseen ennen kuin siitä tulee virallista tietoa.
 

aika epeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin urheiluyhdistyksen toverit
Viestin lähetti Ohmi
... perhe on halukas asumaan juuri siellä, missä Olli sitten haluaakin pelata.
Olen ollut ymmärtävinäni, että yksi syy OJ:n siirtymiseen IFK:hon oli nimenomaan perhe, ts. vaimo ja ehkä jälkikasvukin, halusi siirtyä - edes joksikin aikaa - pysyvämpään paikkaan, siis (loppukaudeksi) Suomeen.
 

Jeffrey

Jäsen
Viestin lähetti BigRedFamily
Pari faktaa:

- Mikäli änäriavut lähtisivät, olisi IFK:n rosteri lähes sama, jolla saavutettiin viime keväänä pronssia, eikä finaalipaikkakaan ollut kaukana.

Eli todellisuudessa mitään ei ole hävitty, ainakaan vielä.

Juu ei pidä sanoa mitään varmaks ennen kun se on varmaa, mutta oot tainnut unohtaa sen, että vaikkakin teillä on käytännössä sama jengi kasassa kun viime vuonna niin kilpailijat on koventunut. Eli uskon, että esim. Jokereista on paljon kovempi vastus tänä keväänä kun viime keväänä...
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Penalla on MUNAA!

Olen vahvasti sitä mieltä, että Sir Matikainen on tehnyt todellakin oikean ratkaisun NHL-pelaajien suhteen.

Alkoi kausi tai ei, tällä kaudella on ollut ilo nähdä paljon hyviä ja huonojakin NHL-pelureita, esim. verrattuna viime kertaan. Krisun ja Tikin esitykset 94-95 -kaudella ei tod. pääse samalle tasolle vaikkapa Zetan kanssa.

Eli kuten jo Maddenista vaahtosin jollekin narrille: Paljon mieluummin katson ylipainoista ja surkeaa NHL-staraa kolme matsia ja toivotan hyvät matkat kuin koko kauden Vertalaa(lue:Vihko tai joku muu 3. ja 4.-kentän suttaaja). Olen ainakin henk.koht. saanut tästä kaudesta jo niin paljon irti loistavien pelaajien muodossa, että jos mestaruutta ei tule, ei voisi vähempää kiinnostaa. Jos työsulku(lockout suomeksi)pelaajat jatkavat kauden loppuun, muuttuu mieleni täysin.

Muistakaa: tämä on twice in a lifetime-juttu!
 

Clocks

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Penalla on MUNAA!

Viestin lähetti HJL
Paljon mieluummin katson ylipainoista ja surkeaa NHL-staraa kolme matsia ja toivotan hyvät matkat kuin koko kauden Vertalaa

Ihan totta. Ja vielä mieluummin katsoisin kun Olli Jokinen pistää kiekon pömpeliin Tim Thomasin längistä ratkaisevan finaalin jatkoajalla, Kimmo Kuhdan ja Timo Pärssisen syötöistä. No hei, tämä skenaariohan toteutuu helposti, työsulusta riippumatta.

Eihän tässä valehdella voi - uutisia uuesaasta odotetaan kivekset kylmänä. Oli miten oli, kävi miten kävi - ei ikinä tylsää. Eihän, Ilmala, Raksila, Rinkelinmäki, turku, Äijänsuo, Hakametsä, Hippos, Isometsä, esbo, Kisapuisto, lahtis?
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura

peruna

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Re: Re: Penalla on MUNAA!

Viestin lähetti Clocks
Ihan totta. Ja vielä mieluummin katsoisin kun Olli Jokinen pistää kiekon pömpeliin Tim Thomasin längistä ratkaisevan finaalin jatkoajalla, Kimmo Kuhdan ja Timo Pärssisen syötöistä. No hei, tämä skenaariohan toteutuu helposti, työsulusta riippumatta.

Tuo nyt ei ihan ole mahdollista, jos kausi nyt alkaa jostain syystä. Ollihan jää meille totta kai, mutta Thomaksen jääminen Helsinkin om mun listalla iso kysymysmerkki. Minä vakavissaan usko, että vaikka työsulku loppuu, niin HIFK:lla on mahdollisuudet mestaruuteen. Tulee samanlainen nuorten esimarssi mitä vuonna -83. Tämän tietenkin kruunaisi HIFK - Jokerit finaalisarja, jonka Lennu Petrell ratkaisisi viimeisessä ottelussa.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Täytyy nyt vaan toivoa että omistajat pysyisi kovina ja siltä tuo viimeisten uutisten mukaan vähän näyttää.
Ehkä kausi ei ole vielä kuitenkaan ohi.
 

kamraterna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On tää touhua. Eilen illalla oltiin mestruuskamaa, tänään aamulla melkeen divaritasoa ja nyt taas näyttäisi mestaruus siintävän silmissä. Olisi tohon pelleilyyn nyt joku tolkku saatava, suuntaan tai toiseen.

Voisi muuten IFK fanit kerätä seuraavassa pelissä kolehdin ja hommata Penalle nitroja, kyllä tämä pumpulle ottaa nuorempaakin, vaikkei ole edes missään vastuussa koko joukkueesta..
 
Suosikkijoukkue
Ex-Jokeri, anonyymi yleisfani
Ei ala!

Kannu on edelleen HIFK:lle pedattu. NHL-kausi ei ala ainakaan yli vuoteen. Nyt voisi taas kehua Penaa. Standing ovation Penalle!!!
 

TheMass

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK,Helsinki Outsiders,Real Madrid
Kuinka pitkään tätä "juupas, eipäs"- hässäkkää ollaan valmiita jatkamaan, eli mikä on mahdollisesti takaraja, minkä jälkeen yksinkertaisesti ei Nhl-kautta ehditä pelaamaan?

God I hope it's soon! (sanoo ateisti prkl)
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Onneksi väärä hälytys!

Huhut olivat eilen niin vahvat, että yön uutiset Atlannin takaa olivat todella huojentavia!

Jännä juttu miten näitä huhuja syntyy. Kaikkein fiksuimmatkin ihmiset alkavat niihin uskoa, kunhan riittävän moni vakuuttaa, että kausi alkaa varmasti. Agenttien rooli taitaa olla myös todella merkittävä näiden huhujen syntyyn/leviämiseen. Heidän intresseissään on NHL:n alku ja kaikki heidän toiminta peilaantuu siihen. Eipä näemme tarvitse paljon agentteja kuunnella jatkossa.

Agentin jorinoiden vuoksi Lydekään ei pelannut eilen.

Niin ja Urheilulehti paljasti jälleen tasonsa.

Ketjun aiheeseen palatakseni, kannu on edelleen meidän!
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juna oikealla radalla

Uskonko HIFK:n mestaruuteen kaudella 04/05? Vastaan itselleni: kyllä. Mahdollisuudet ovat tällä kaudella paremmat kuin aikoihin, enkä edes mielestäni ole ylioptimistinen.

Meillä on pitkästä aikaa tolppien välissä oikea maalivahti. Vokounin aloitettua urakkansa punapaidoissa 5.1. ottelussa Kärppiä vastaan HIFK on hävinnyt varsinaisella peliajalla vain kolmesti kuudestatoista ottelusta. Lisäksi kokoonpano on elänyt OJ:n saapuessa miehistöön - jota pidän btw parhaana suomalaisenahyökkääjänä tällä hetkellä - ja Pärssisen palattua sairastuvalta (joutuen sinne hetkeksi uudestaan). Puolustuspäähän meillä on pistää jo olemassa olevan kaluston lisäksi Toni Lydman, joka viime vuoden puolella tahkosi luottoa saaden sekä Stanley Cup että World Cup-finaaleissa ja itse uskon kaverin pääsevän pelirytmiin vallan mainiosti ennen tosipelejä. Aravirralla on kaiken lisäksi tarpeeksi aikaa hioa joukkkueen peliä uomiinsa ennen ensimmäistä pudotuspeliottelua. Ja niin ihmisenä kuin pelaajana kasvanut OJ tuo todelllista voittamisen tahtoa ja johtajuutta pukukoppiin.

Mikäli mitään miracle off the ice häppenningiä ei ison veden takana tapahdu, niin näillä mennään. Mä en ole jaksanut murehtia pelaajien menemisistä ja tulemisista Bettmanin ilmoituksen jälkeen - mulle NHL-kausi 04/05 on ollut siitä päivästä ohi. Pentti Matikainen on tehnyt valintansa ja mä olen helevetin tyytyväinen viiksikeisarin toimintaan kävi miten kävi. Antaa muiden meuhkata omaa erinomaisuuttaan idiootti-kommenteilla.
 

Skaba

Jäsen
Turhaa unta

Teillä on Ara puikoissa, ja Ara onnistuu tärvelemään SM-kullan ihan itte vaikka rosteri olisi nykyistäkin kovempi. Onhan täsät soliidia näyttöä aikaisemmin (5-1 ...ja turpiin tuli sveduilta).

Kaverilla kun ei ole pelisilmää ja se hyytyy aina tosipaikan tullen. Ja niin se hyytyy tänäkin keväänä plejiareissa...ei auta OJ.
 
Ei ole mahdoton ajatus todellakaan HIFK mestaruus. Onneksi meille muille, pelit pitää ensin voittaa. Jokerit voi vielä noustaja varmaan nousevatkin, HPK on kova eikä hekään aina tule jäämään finaalien ulkopuolelle, meillä on jengi kasassa ollut pitkään vaikka kangerteleekin välillä. Kaikilla näistä on huippu-molari, joista kysymysmerkiksi laittaisin jollain tapaa Thomasin ja Bäckkärin eli uupuuko Thomas ja nostaako Bäckkäri piirun tasoaan, oikeammin suoritusvarmuuttaan.

Vokoun on varma. OJ on liigan paras (mielipide) hyökkääjä. Puolustus on ehjänä kova. Kuhta on tasaisen varma pistenikkari. Siinä avaimet. Ainoat kysymysmerkit mielestäni ovat: loksahtaako joukkue pelaaminen viimeisen päälle yhteen? Herääkö Harkins? Pitääkö 3-4 ketjut vastustajan nollilla ja tekevät silloin tällöin maalit? Miten Aravirta?

Tuosta neljän sakista näkisin todennäköisimmän mestarin. Tämä viimeinen lause oli muuten aika turha :D
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kyllä Hifkin pahin uhka menestykselle on joukkue itse.
Jos pelataan kuten kyvyt edellyttään niin pitkälle mennään se on varma.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu
Kyllä Hifkin pahin uhka menestykselle on joukkue itse.
Jos pelataan kuten kyvyt edellyttään niin pitkälle mennään se on varma.

Sinäpä sen kiteytit.

Jos jätkät vaan pelaa kaikki omalla tasollaan, niin mennään varmuudella pitkälle. Se, että kuinka pitkälle, riippuu sitten monista pikkuseikoista, mutta tämä iso kuva on tärkeä.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pula-ajan Tretjak
...Herääkö Harkins?

Ainahan noita erinäisiä kysymyksiä löytyy tielle mestaruuteen oli joukkue mikä hyvänsä. Itse en näe Harkinsille tarvetta herätä. Kunhan muut kentällä alkavavat pistää kiekkoa reppuun namusyötöistä. Ja Brett on muuten erinomainen play-offs pelaaja, kuten viime keväänä nähtiin.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Re: Turhaa unta

Viestin lähetti Skaba
Teillä on Ara puikoissa, ja Ara onnistuu tärvelemään SM-kullan ihan itte vaikka rosteri olisi nykyistäkin kovempi. Onhan täsät soliidia näyttöä aikaisemmin (5-1 ...ja turpiin tuli sveduilta).

Kaverilla kun ei ole pelisilmää ja se hyytyy aina tosipaikan tullen. Ja niin se hyytyy tänäkin keväänä plejiareissa...ei auta OJ.

Maajoukkueessa kyllä, SM-liigassa ei.

Nimim. 90-lukua muistellen
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Viestin lähetti Wiltord
Sinäpä sen kiteytit.

Jos jätkät vaan pelaa kaikki omalla tasollaan, niin mennään varmuudella pitkälle. Se, että kuinka pitkälle, riippuu sitten monista pikkuseikoista, mutta tämä iso kuva on tärkeä.

No entäs jos muutkin joukkueet pelaavat omalla tasollaan?
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Master Chief
Et olis saanut tuota yhtään vähemmän pervoon muotoon?
¨

En todellakaan. Katsos Pentti on jo niin pervo olemukseltaan,että saksalaiset Horstit ja ties mitkä jäävät valovuoden taakse, kuten HPK:n puolustus verrattuna punapaitojen vastaavaan.

Mä otan tästä päivästä lähtien henkilökohtaisen riskin - en rakastu kuitenkaan suomenruotsalaiseen - ja hehkuttelen HIFK:n ylivertaisuutta hamaan onnelliseen loppuun asti. Viddu me ollaan keväällä lyömättömiä. Hallelujah!

edittiä...
 
Viimeksi muokattu:

Skaba

Jäsen
Ara hyytyyyyy.....

Kuten aikaisemmin totesin, ei tule kultaa HIFK:ille ei - Ara hyytyyyy.... TPS ottaa kotiedun ja pesee HIFK:n ekalla kierroksella... se on goodbye ja rantapallot OJ. Tänään tuli esimakua ja se oli hunajata.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös