Hyvät ja huonot selostajat

  • 587 510
  • 1 528
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kukas muuten tuo miesten jääkiekkomatsissa studiota isännöinyt nuori mies on? Ihan kehityskelpoisen oloinen kaveri mielestäni.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kunnas-Haapasalo kaksikko oli parasta mitä mömmöm-selostuksissa on sattunut viime vuosiin.

Se että Kunnas aiheuttaa noin isoja reaktioita osoittaa vain kylmästi kuinka kiekkoniilot ottavat itsensä ja tämän homman liian vakavasti.
No se on varmaan siinä, että kukaan ei luo nyt tunnelmaa. Pelistä viis, mutta se tunnelma.

Olen Kajtsu-fani!
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oma lievähkö antipatiani Kunnasta kohtaan juontaa Ylepuheen illoista. Nyt tämä heebo jo vaikuttaa siihen mikä peli tulee katsottua töllöstä, siis olympialaisissa. Ei vaan kertakaikkiaan jaksa sitä koohottamista.
Kaverille varmaan löytyisi joku omille tarpeilleen sopiva ohjelmaformaatti kuten joku Kaizu-show tai vaikka aarteenetsintä afrikasta tms. Marcollekin oli aikanaan Bumtsibum.
 

Big Bear

Jäsen
Kaj Kunnas on ISO VITSI. "Laittaa ykkösen sisään". "Tuleeko siitä kakkonen". Siis mitä helvettiä? Kaiken huipuksi käsitys pelistä on kerrassaan surkea. Toivottavasti tätä samaa ei enää ikinä tarvitse kuunnella. Takaisin FST:n puolelle, kiitos!
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Nyt se Kajtsu ilmoitti, että olisi hienoa jos miestenkin jääkiekosta poistettaisiin taklaukset.
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Ei kuulune suoraan tähän ketjuun, mutta pidän Törmäsestä kommentaattorina. Näkee peliä hyvin ja paikkaa selostajien puusilmäisyyttä hyvin.
 
Liiga kierrosta kuunnellessa Kunnaksen joka kerta vääntämä "Peligäns" saa karvat pystyyn ja usein kanavan vaihdon. Nyt olympilaisten kiekko selostajana vetää kyllä sanattomaksi. Herraa ihmetytti että miksei vihelletty selvää käsisyöttöä omalla pa:lla, huoh.
Luulisi tämän päivän tekniikalla olevan helposti mahdollista valita peliin halli-äänet paremmin kuuluville ja valikosta selostaja MUTE:lle, käyttäisin JOKA kerta kun Kunnas selostamassa.
 

Voltti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nykypäivän tekniikalla on helposti mahdollista valita Ylen olympialähetyksistä ruotsinkielinen selostus, jos suomenkielinen ei miellytä.

Tervetuloa vaan suomalaiseen kaksikieliseen todellisuuteen. Mitä hyötyä siitä tekniikasta on, jos ei ymmärrä ruotsin kieltä?

Kunnaksen selostuksessa itseäni ärsyttää yleisen spedeilyn lisäksi nousevan intonaation käyttö. Ruotsinkielisenä moista varmaan tottunut käyttämään, mutta suomenkielisen korvaan tuppaa särähtämään kovin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Liiga kierrosta kuunnellessa Kunnaksen joka kerta vääntämä "Peligäns" saa karvat pystyyn ja usein kanavan vaihdon.

Minä taas pidän tästä. Kunnas on itse sanonut, että mitäs nimeävät suomalaisen joukkueen englanninkielisellä nimellä, jos sitä ei lausuta englantilaisittain. Osuvaa pilkkaa arvokkaan Reipas-nimen raiskaamisesta. Hyvä Kunnas!
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Minä taas pidän tästä. Kunnas on itse sanonut, että mitäs nimeävät suomalaisen joukkueen englanninkielisellä nimellä, jos sitä ei lausuta englantilaisittain. Osuvaa pilkkaa arvokkaan Reipas-nimen raiskaamisesta. Hyvä Kunnas!

Ja eihän Bluesinkaan nimeä lausuta niin kuin se kirjoitetaan vaan se venytetään Bluusiksi niin kuin englanninkielisen nimen kohdalla kuuluukin. Poikkeuksena Esa Tikkanen joka puhuu Blyyssistä.
 
Minä taas pidän tästä. Kunnas on itse sanonut, että mitäs nimeävät suomalaisen joukkueen englanninkielisellä nimellä, jos sitä ei lausuta englantilaisittain. Osuvaa pilkkaa arvokkaan Reipas-nimen raiskaamisesta.

Toki Reipas-nimestä luopumiselle taisi olla aika hyvät perusteet. Kuinka moneen muotoon voi yhden nimen vääntää? Nythän on taas mahdollisuus käyttää ainakin nimet Hockey Club Pelicans, Kiekko-Pelicans ja Pelicans Lahti, jos jostain syystä olisi jälleen pakko seuran nimeä vaihtaa.
 

Masentaja

Jäsen
Netissä sotshi-Areenassa saa selostuksen pois, telkussa ei valitettavasti onnistu.
 

atsku

Jäsen
Anssi Ritari ja Janne Niinimaa kaksikko. Mistä helvetistä tällasia paskoja löytyy selostamaan/kommentoimaan otteluita?

Toinen on Kärppäkasvatti ja toinen katkeroitunut JYP-fani. Niin puolueellista menoa, ettei mitään rotia.


SaiPasta etsimällä etsitään koko ajan negatiivisia puolia, kun taas Kärpät tekee kaiken niin oikein että Niinimaan tekis mieli suudella poikia. Donskoi, mmm oi oi.. suuteloon..ah ihanaa.. mmh.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Anssi Ritari ja Janne Niinimaa kaksikko. Mistä helvetistä tällasia paskoja löytyy selostamaan/kommentoimaan otteluita?

Toinen on Kärppäkasvatti ja toinen katkeroitunut JYP-fani. Niin puolueellista menoa, ettei mitään rotia.

Niinimaasta ei oikeastaan ole muodostunut mielipidettä suuntaan eikä toiseen, mutta Ritarin haukkuminen puolueelliseksi hämmästyttää kerta toisensa jälkeen. Niin moni häntä on haukkunut vuosien varrella, että olen yrittänyt kiinnittää siihen huomiota selostamissaan JYP-peleissä, mutta ei vaan ole särähtänyt korvaan. Mielestäni selostaa jopa yllättävän puolueettomasti siihen nähden, että on JYPin miehiä.

Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä ja sen julkaisuun.
 

atsku

Jäsen
Sebastian Waheeb pelin jälkeen Kysyi Janne Tavilta: Miten saitte tuon hengen päälle, kun varmaan kovin moni ei teidän kopissa voittoon uskonut?

Siis mitä vittua?? Totta vitussa kaikki uskoo oman joukkueen voittoon loppuun asti sarjan loppuun asti. Vittu mitä luuskatoimittajia, joilla on vitulliset ennakkoasenteet ja yrittävät syöttää niitä jopa pelaajille.

Haista Sebastian pitkä paska.
 
Sebastian Waheeb pelin jälkeen Kysyi Janne Tavilta: Miten saitte tuon hengen päälle, kun varmaan kovin moni ei teidän kopissa voittoon uskonut?

Siis mitä vittua?? Totta vitussa kaikki uskoo oman joukkueen voittoon loppuun asti sarjan loppuun asti.

Mä olen joskus lukenut tällaisen anekdootin Suomen 1970-luvun jääkiekkomaajoukkueesta: joukkueen avuksi oli päätetty värvätä psykologisen puolen erityisosaaja, jonka tehtävänä oli pumpata pelaajiin itseluottamusta. Pelaajat makasivat lattialla ja guru pisti heidät hokemaan mantraa "me voidaan voittaa Neuvostoliitto, me voidaan voittaa Neuvostoliitto, me voidaan voittaa Neuvostoliitto...". Lopulta yksi pelaajista kuitenkin ponnahti pystyyn ja totesi ykskantaan: No ei perkele voida!"
 
Viimeksi muokattu:

atsku

Jäsen
Mä olen joskus lukenut tällaisen anekdootin Suomen 1970-luvun jääkiekkomaajoukkueesta: joukkueen avuksi oli päätetty värvätä psykologisen puolen erityisosaaja, jonka tehtävänä oli pumpata pelaajiin itseluottamusta. Pelaajat makasivat lattialla ja guru pisti heidät hokemaan mantraa "me voidaan voittaa Neuvostoliitto, me voidaan voittaa Neusvotoliitto, me voidaan voittaa Neuvostoliitto...". Lopulta yksi pelaajista kuitenkin ponnahti pystyyn ja totesi ykskantaan: No ei perkele voida!"
*huutonaurua* vertaatko nyt Kärppiä ihan tosissasi Neuvostoliiton maajoukkueeseen. On vähän todellisuudentaju hämärtynyt. Tänään nähtiin oikea tasoero noiden kahden joukkueen välillä kun Kärpillä ei ole enää levon antamaan etumatkaa. Tästä tulee pitkä sarja.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Putsaapa atsku korvat, Waheeb sanoi, että "kopin ulkopuolella juuri kukaan ei uskonut teidän voittoon". :D
 

Woofer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Barca
Haista Sebastian pitkä paska.

Theofilus tuossa yllä kerkesikin jo toteamaan, että atskulla on ilmeisesti korvat vain koristeena. Noh, toivottavasti Waheeb ei turhaan kerennyt haistelemaan.

Sen mitä pelejä tänään kerkesi hyvin seuraamaan molempia, niin kyllähän tuota Alkiota kuuntelee tuhat kertaa mieluummin kuin Ritaria.
 

Slobo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Tampa Bay Lightning & Huuhkajat
Kyllähän Alkio on paras nuista Nelonen Pron selostajista, mutta kyllä se Ritarikin yllättävän hyvin vetää JYP-faniksi. SaiPa-JYP-sarjassa kuului välillä sitä ylihehkuttamista, mutta tässä sarjassa vetänyt mielestäni ihan hyvin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös