(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 198 546
  • 7 951

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
@redpecka n esittämä kuva on havainnekuva, tiedäthän kuva, joka esittää jotain millaiselta jokin pitäisi olla, mutta mitä se ei missään tapauksessa ole. Älä siis hämmästy jos Maoi-patsas ei ole aivan niin suuri kuin on esitetty eikä sijaitse juuri siinä paikassa missä se näyttää havainnekuvassa olevan.

Edellä esitetyistä syistä ei helikopterilaskeutuminen ole ongelma.
Tämähän on hyvä uutinen siinä tapauksessa, jaksan sen todennäköisemmin kantaa täältä pois. Olin jo huolissani että paljonko pitää vääntää punttia sitä varten.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minä olen ollut koko risteilyn ajan jäniksenä yhdessä pelastusveneessä. Tax freesta olen vaivihkaa hakenut tarvitsemani nestemäiset eväät. Älkää edes kysykö missä käyn tarpeillani. Tästä ei sitten parane kertoa varsinkaan risteilyisännälle.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämähän on hyvä uutinen siinä tapauksessa, jaksan sen todennäköisemmin kantaa täältä pois. Olin jo huolissani että paljonko pitää vääntää punttia sitä varten.
Heti kun ÄIJÄ saa voittoja alleen (huom! voittoja alleen, ei viittoja päälleen) niin mieliala kohenee ja positiivisuus valtaa alaa.

Muutoinkin selviää eräs seikka eli saliharjoittelun juurisyyt (anteeksi käyttämäni termi, tein sen tahallani, olen paha ihminen). Panostit treeneissä jonkin patsaan (joka todellisuudessa on noin 5cm korkea, muovinen turistikrääsä, arvoltaan maks. 0,33€ ja painoltaan ehkä 8-10g) kantamiseen sen sijaan, että olisit keskittynyt oleelliseen eli tiiraillut ja vatvonut erilaisia viivoja joita myös rajoiksi kutsutaan.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Heti kun ÄIJÄ saa voittoja alleen (huom! voittoja alleen, ei viittoja päälleen) niin mieliala kohenee ja positiivisuus valtaa alaa.

Muutoinkin selviää eräs seikka eli saliharjoittelun juurisyyt (anteeksi käyttämäni termi, tein sen tahallani, olen paha ihminen). Panostit treeneissä jonkin patsaan (joka todellisuudessa on noin 5cm korkea, muovinen turistikrääsä, arvoltaan maks. 0,33€ ja painoltaan ehkä 8-10g) kantamiseen sen sijaan, että olisit keskittynyt oleelliseen eli tiiraillut ja vatvonut erilaisia viivoja joita myös rajoiksi kutsutaan.
Muistatko muuten miten sen patsaan alunperin sain? T. ÄIJÄ
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Niinpä, pärjäsit oikein hyvin, jopa erinomaisesti, mutta sitten jätit moisen homman ja menit salille voidaksesi kantaa 10g painoisen muovisen "patsaan" kotiin. Prioriteetit kuntoon!
Niin, mieti nyt kun tavoite "100kg penkistä" muuttuu yhtäkkiä muotoon "10g patsasta". Aikamoista.

No, nyt on jo liian myöhäistä. Punttien ja viittojen mukana mennään syteen tai saveen. Ja telineiden.

edit. Mistä muuten päättelet, että olen jättänyt viivojen tiirailun?
 
Viimeksi muokattu:

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Niin, mieti nyt kun tavoite "100kg penkistä" muuttuu yhtäkkiä muotoon "10g patsasta". Aikamoista.

Ilmankos se viitan kantaminen onkin ollut niin vaikeaa. Se kun painaa yli 10 grammaa.

Visan aikana ainakin tullut erittäin selväksi ettei kukaan tunnu sitä jaksavan kantaa.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Ilmankos se viitan kantaminen onkin ollut niin vaikeaa. Se kun painaa yli 10 grammaa.
Sinäpä sen sanoit. Nyt varmaan myös aukenee se miksen ole juoksumiehiä - tämän ruhon liikuttaminen viittoineen päivineen on aika työlästä. Kun satun painamaan myös itse sen yli 10 grammaa.
 

redpecka

Jäsen
Minä olen ollut koko risteilyn ajan jäniksenä yhdessä pelastusveneessä. Tax freesta olen vaivihkaa hakenut tarvitsemani nestemäiset eväät. Älkää edes kysykö missä käyn tarpeillani. Tästä ei sitten parane kertoa varsinkaan risteilyisännälle.
Minuakohan tällä tarkoitetaan? No mitä siellä on? Jotain erikoisjännää ihan varmasti. Milloin saan avata?
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Minuakohan tällä tarkoitetaan? No mitä siellä on? Jotain erikoisjännää ihan varmasti. Milloin saan avata?

Ketä muutakaan? Saat avata heti jos lupaat ja vannot kautta kiven ja kannon ettei mörökölli minua vie.
 

redpecka

Jäsen
Ketä muutakaan? Saat avata heti jos lupaat ja vannot kautta kiven ja kannon ettei mörökölli minua vie.
Ahaa, joo. Enhän minä ole mikään laivan järjestysmies vaan visajeppe, enkä kantele näistä kapteenille. Mutta en lupaa etteikö sinua mörökölli veisi jos maistat.

Hedelmäturkinpippureista liuotettu "salmari" shotti. Imelää joo kuten salmiakkisalmari, mutta ihan kirpee.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ahaa, joo. Enhän minä ole mikään laivan järjestysmies vaan visajeppe, enkä kantele näistä kapteenille. Mutta en lupaa etteikö sinua mörökölli veisi jos maistat.

Hedelmäturkinpippureista liuotettu "salmari" shotti. Imelää joo kuten salmiakkisalmari, mutta ihan kirpee.

Onkos tämä niitä laivan baarissa aikoinaan työskennelleen tulevan iskelmämömmötähti Jartsan sekoituksia? Herra tietää ne Jartsan salaiset ainesosat.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ai sä tiedät? Joo, sama Jartsa, vetää vuoronsa jälkeen aina karaokee kutoskannella. Totta, hänellä voisi olla eväitä ihan levylaulajaksikin.

Kyllä tiedän. Jarihan kuulemma keksi koko salmiakkikossun ylipäätään sekoitellessaan laivalla drinkkejä baarimikkona. Ymmärrän toisaalta kiinnostuksen musiikkimaailmaa kohtaan jos tällaisesta keksinnöstä ei jää mitään käteen. Alkohan tuollakin keksinnöllä massit ottaa edelleen iteelleen.

Mutta olen kuullut tällaisestä uudesta jutusta: Fisherman's Friendejäkin voi kuulemma sekoittaa viinaan. Tuleekohan siitä mitään vai oliko pelkkää huhua?
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Kai tänään muuten Kuosmasen Sakke saadaan ajoissa paikalle? Mahtaako vielä nukkua hytissään? Ehkä joku voisi käydä herättämässä.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Kai tänään muuten Kuosmasen Sakke saadaan ajoissa paikalle? Mahtaako vielä nukkua hytissään? Ehkä joku voisi käydä herättämässä.

Pitää käydä jollain kättä pidemmällä tökkimässä. Sakellahan oli eilen Kuopion Henry's Pubin päättäjäiskeikka ja kunto varmasti sen mukainen. Onkohan mies ylipäätään ehtinyt laivaan? Lainasiko @Kauko Viisas helikopteriaan keikkamatkan ajaksi?

Toivottavasti Kuosmanen ei esittele omaa helikopteriaan taas kerran keikan aikana.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Toivottavasti Kuosmanen ei esittele omaa helikopteriaan taas kerran keikan aikana.
Ainakin täällä laivalla keikkansa ovat olleet melko railakkaita tähän mennessä. Tanssiravintola on iltaisin K-18 ihan syystä.
Josta tulikin mieleen, onko tällä laivalla edes lapsia? En ole ajatellut koko asiaa.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Ainakin täällä laivalla keikkansa ovat olleet melko railakkaita tähän mennessä. Tanssiravintola on iltaisin K-18 ihan syystä.
Josta tulikin mieleen, onko tällä laivalla edes lapsia? En ole ajatellut koko asiaa.

Toivottavasti ei. Täällähän on 24/7 Goom-meininki^2.
 

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Tämän ketjun ensimmäisiä sivuja kun lukee, niin tällä laivalla on porukkaa aika paljon. Taitavat olla hyteissään ja tilata syömistä ja juomista varsinkin huonepalvelusta. Itse heräsin vessanpytyltä vasta 13. sivun kohdalla. Joulun ja uudenvuoden väli meni aika huuruissa, mutta nyt on ajatus jo aika kirkas.
 

redpecka

Jäsen
Oli täällä lapsia joulukuussa, mutta kun poliisit vei isit niin meni lapset samalla.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Finaalit #6 - sunnuntai - kl 18

@Steril - @Unkka (otteluvoitot 2-3)

Jos menee katki niin on se (Hyvän) Toivonniemen OiLerssin hyväntekeväisyysottelu. Kuosmanen pelaa muuten siinäkin, jos rai-railtaan kykenee.
 

Steril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikovat liiganousijat
Tämän ketjun ensimmäisiä sivuja kun lukee, niin tällä laivalla on porukkaa aika paljon. Taitavat olla hyteissään ja tilata syömistä ja juomista varsinkin huonepalvelusta. Itse heräsin vessanpytyltä vasta 13. sivun kohdalla. Joulun ja uudenvuoden väli meni aika huuruissa, mutta nyt on ajatus jo aika kirkas.
Useita matkustajia on huolestuttavasti hävinnyt tässä viime aikoina, tai siis ei ole enää kuulunut mitään. Muuan @Malkkinen ainakin mainitsi olevansa useampaan otteeseen viinapäissään jumissa hytissään. Onkohan kaikki kunnossa?

Ja @redpecka maininnut olen aikaisemminkin, mutta game worn-viittani menevät eniten tarjoavalle tuon hyväntekeväisyysottelun yhteydessä. Siinä riittääkin ostajia. Tai jos joku haluaa ostaa kerralla kaikki niin mikäpä siinä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös