(Hyvän) Päivän maantietovisa – mikä valtio?

  • 198 079
  • 7 951

Unkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC
Pyydän nöyrimmin anteeksi. Unohdin koko paska visan. No en ois kuitenkaan tiennyt. En tiedä ikinä. Mitä vittua minä täällä notkun?
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt kun junnut selvisivät välieriin lätkässä niin yövuoron puolesta kyselen ja aamuvuoro voi sitten vastailla tai kysellä.

Lätkää ja vaakunoita (löyhästi).

Suomesta löytyy useita vaakunoita, joissa esiintyy kärppä eli portimo ( Mustela erminea) tai useampi. Montako virallista vaakunaa löydätte Suomesta missä esiintyy näätä ( Martes martes )?

Minä olen löytänyt kaksi (2), ehkä niitä on useampikin.


Rotta mikä rotta. Nokialla on näätä. Paska visa.

Tällaista kyselin yövuorolaisena, mutta päivävuoro ei ottanut kuuluisaa koppia. @Ishmael tosin löysi Nokian "rotan" heti yöllä.
Mitenkäs iltavuoro?

Tästä tuli mieleeni myös, että mahtaako missään vaakunassa oikeasti esiintyä rotta (Rattus norvegicus) tai (Rattus rattus) ? Onko stadin kaupunginosilla omia vaakunoita, saattaisi niistä löytyä...
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Pistetääs välikysymys, eli mikä on maailman pyörein valtio?
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jep, laittoivat tässä kerran yhden saaren puoliksi Karibialla.

Karibialla sijaitseva Saint-Martin'in saari on jaettu kahtia Ranskan ja Alankomaiden välillä ja siellä todellakin on raja, vaikka se ei oikeasti missään näykään, ovathan molemmat EU-maita.
St. Martin on tunnettu Maho Beach -rannasta, missä lentokoneet laskeutuvat todella matalalla rannan kohdalla.

Olen siis ylittänyt Ranskan ja Alankomaiden rajan - kaksi kertaa.
 

Liitteet

  • Saint_martin_map.PNG
    Saint_martin_map.PNG
    143,4 KB · kertaa luettu: 90

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Karibialla sijaitseva Saint-Martin'in saari on jaettu kahtia Ranskan ja Alankomaiden välillä ja siellä todellakin on raja, vaikka se ei oikeasti missään näykään, ovathan molemmat EU-maita.
St. Martin on tunnettu Maho Beach -rannasta, missä lentokoneet laskeutuvat todella matalalla rannan kohdalla.

Olen siis ylittänyt Ranskan ja Alankomaiden rajan - kaksi kertaa.

Aika outoa, etteivät Alankomaiden ja Ranskan wikipedia-sivustot eivät mainitse sanaakaan siitä, että ne olisivat toistensa rajanaapureita.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Aika outoa, etteivät Alankomaiden ja Ranskan wikipedia-sivustot eivät mainitse sanaakaan siitä, että ne olisivat toistensa rajanaapureita.
Ainakin Ranskan kohdalla englanninkielinen Wikipedia kertoo Alankomaiden olevan Ranskan rajanaapuri.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika outoa, etteivät Alankomaiden ja Ranskan wikipedia-sivustot eivät mainitse sanaakaan siitä, että ne olisivat toistensa rajanaapureita.
Ainakin Ranskan kohdalla englanninkielinen Wikipedia kertoo Alankomaiden olevan Ranskan rajanaapuri
Kysehän on sangen merkityksettömästä yksityiskohdasta, mutta kelpaa oikein hyvin visailukysymykseksi. Kaikkea ei löydy (suomenkileisestä) Wikipediastakaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös