Hyväksyn Karalahden Jokereihin

  • 17 544
  • 57

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ajattelin nyt perustaa tällaisen ketjun ihan vain, että saadaan edes vähän kuvaa, kuinka moni on valmis hyväksymään Jere Karalahden Jokereihin. Siitähän on adressin muodossa kattava käsitys, kuinka moni ei ole valmis hyväksymään.

Hyväksymisellä tarkoitan nyt sitä, että ei aio ryhtyä protesteihin tai mielenilmauksiin yms. Karalahtea vastaan, vaikka ei hänestä pelaajana tai persoonana pitäisikään.

Nyt siis lätkitään samaan kategoriaan kaikki asian millä tahonsa tasolla hyväksyvät ja Karalahtea suorastaan vesi kielellä odottavat fanit.

Voin aloittaa. Minä olen valmis hyväksymään Karalahden Jokereihin, koska hän on ainakin tähän asti ollut laadukas jääkiekkoilija ja sellaisia joukkueemme kaipaa. Olkoonkin, että tällä pelaajalla on värikäs historia.

Ja tähän ketjuun ei kaivata niitä Karalahtea hautaan asti vastustavien mielipiteitä. Nehän ovat jo tiedossa.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyväksyn.

Ja tuo että hän tuli Jokerifanien eteen, tekee entistä helpommaksi hyväksyä. Vaikka olin ennen sitäkin jo hyväksynyt.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Kuten jo monesti olen suoraan ja epäsuoraan todennut: Jere kelpaa mulle kunhan suoriutuu jokeripelaajana ammattimaisesti eli Jokereita hyödyttäen.

Eikös tämmöinen sopisi kuitenkin paremmin tuonne Jatkoajan gallupketjuun? "Haluan Karalahden Jokereihin / Hyväksyn Karalahden Jokereihin / En hyväksy, mutten protestoi / En hyväksy ja protestoin" tms. vaihtoehtoineen.

Toinen "Karalahtiketju" Jokeriosiossa on minusta turha ja lisäksi provosoiva niitä jokerifaneja ajatellen, joille siirto on kova paikka.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eikös tämmöinen sopisi kuitenkin paremmin tuonne Jatkoajan gallupketjuun? "Haluan Karalahden Jokereihin / Hyväksyn Karalahden Jokereihin / En hyväksy, mutten protestoi / En hyväksy ja protestoin" tms. vaihtoehtoineen.

Toinen "Karalahtiketju" Jokeriosiossa on minusta turha ja lisäksi provosoiva niitä jokerifaneja ajatellen, joille siirto on kova paikka.

Perustelen sillä tätä toista ketjua, että tässä näkyisi selvästi se, onko Karalahdelle kannatusta ja jos on, mistä syystä. Aiemmassa ketjussa kun on sitä vänkäämistä puoleen ja toiseen, niin toivon, että täällä voisivat kertoa perusteensa he, jotka hyväksyvät. Siksi tämä ei oikein gallupketjukaan minusta ole.

Provokaationa tätä ei myöskään pidä kenenkään ottaa. Uskonkin, että suurin osa faneista on sen verran humaania sakkia, että ymmärtää toisilla voivan olla erilaisia näkemyksiä näinkin kipeään aiheeseen kuin Karalahti. Toivon ainakin, että kukaan ei ota tätä provokaationa. En minä ainakaan ottanut provokaationa Karalahden vastaista adressia, vaikka en sitä hyvänä asiana pitänyt. Mielipiteenvapaus on kaikilla, eikös niin.
 

Stonemaki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, New Jersey Devils, Tampa Bay Buccaneers
Hyväksyn.

Kunnossa ollessaan on selvä vahvistus joukkueeseen. Kerrankin puolustus on kunnossa jo ennen kauden alkua, jolloin ei välttämättä tarvita mitään Lupaschuk-tyylisiä ratkaisuja kesken kauden. Ymmärrän täysin, että monet vastustaa tätä hankintaa, sen Jere on omilla tekemisillään/sanomisillaan aiheuttanut aikoinaan. Kuitenkin miehen IFK-leima on karissut viime vuosina, kun ollut Minskia,Kärppiä ja Bluesia. Todettakoon vielä, että Jere on varmasti myös muuttunut vuosien varrella ja olen valmis antamaan rehellisen mahiksen miehelle. Myös se että oli valmis tulemaan paikan päälle tänään oli pirun suoraselkäinen liike.
 

Swearengen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fortress Europe, turvattomat tilat
Perustelen sillä tätä toista ketjua, että tässä näkyisi selvästi se, onko Karalahdelle kannatusta ja jos on, mistä syystä. Aiemmassa ketjussa kun on sitä vänkäämistä puoleen ja toiseen, niin toivon, että täällä voisivat kertoa perusteensa he, jotka hyväksyvät. Siksi tämä ei oikein gallupketjukaan minusta ole.

En rupea vänkäämään saati riitelemään asiasta (olen ajautumassa muutenkin kohta bannit saavaksi itsemoderaattoriksi ja palstapoliisiksi :), mutta kyllä tuolla gallupketjuissa on sallittu pitkätkin perustelut ja fiilistelyt käsitellystä aiheesta. Tässä ketjussa tulee väkisin samaa keskustelua Karalahdesta kuin "Jere Karalahti Jokereihin" -ketjussa. Kyllä sielläkin voi kertoa miksi Karalahden hyväksyy, jos ei gallupketjua halua.
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Hyväksyn.

Jere on hyvä lisä pakistoon eikä nyt tarvitse turvautua siirtorajoilla hätäratkaisuun( ellei jokakautinen loukkaantumiskirous yllätä). Tosin Jerellä on enemmän todistettavaa kun muilla mahdollisilla hankinnoilla. Toki jos pelaa päin persettä olen oikeutettu muuttamaan mielipidettä :D
 

Detritus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit-vuodesta 1972, KiVa.
"Jos on pakko sanoa kyllä tai ei, en sano kumpaakaan".

Masa oli Diplomaatti. Vaikka en olisi halunnut Karalahtea Jokereihin, en varmasti meinaa protestoida näkyvällä tavalla, vaan hyväksyn hänet Jokereihin, kuten hyväksyin vajaat kaksi vuotta sitten Jarkko Ruudun, elikkä katellaan. Jokerit on kuitenkin se tärkein juttu.
 

Jody Ejaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyväksyn.

Olen sen verran nuori Jokeri-fani, etten osaa oikein tuntea mitään suurempia antipatioita Jereä kohtaan.

Huhut IFK tatuoinnista sekä siitä että Jere olisi joskus haukkunut Jokereita ja joukkueen faneja pistivät kyllä miettimään asia, mutta jos kaveri kuitenkin haluaa nyt pelata Jokereissa tosissaan ja vahvistaa vielä joukkuetta, niin luulen että suurin osa ainakin uuden polven faneista hyväksyy siirron jossain vaiheessa.

Ja ennen kuin jotkut naapurit siteeraavat viestiäni jonain "narrifanien tyypillisenä takinkääntönä", niin korostan seikkaa etten ole alusta alkaenkaan tyrmännyt Jeren tuloa joukkueeseen.

Voisiko joku muuten kertoa tyhmälle ja laiskalle, että minkätyyppisiä halveksuvia kommentteja Jere on oikeastaan sanonut aikoinaan Jokereista ja sen faneista? Ei tule muuttamaan mun kantaa, mutta olisi (ei niin) kiva tietää.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Take one for the team!

Hah, tässä juurikin Billundin iltakaljat korkattu ja aamusta taas uuden päivän touhut lasten kanssa! Mietin että Jerekin varmasti haluaa perheelleen mitä parhainta, varsinkin kun on hänelle on sattunut noita kuivia märkiäkin vuosia väliin...

Pakko myöntää: nuorempana tämä spekulointi ja alustava uutisointi Jeren sopimuksesta olisi varmasti katkaissut kamelin selän, mutta silloinkin olisin miettinyt kuinka mahtavaa seuraa kyseinen herra oli 90-luvun puolenvälin Helsingin yöelämässä, hienoissa lätkäjutteluissa hänen vanhan pelikaverinsa kautta tutustuttuani. Katsokaas, kun kaikkien aikojen oma numero #1 on edelleenkin eräs Otakar ja kun vastustajan "paha poika" jakaa pyyteetöntä kunnioitusta tälle oman jengini taikurille, on silloin käytännössä mahdotonta palata sille kartalle jossa Jeren kohdalla on vain Punainen ja Keltainen. Ja kun kaveri heitteli vielä kieli poskella Ströbästä hyvää huulta, stadin ykköspakki toisesta stadin ykköspakista, niin olen jäävi ottamaan kantaa Jeren Jokeriudesta - ainakaan negatiivisesti. Toki yksi asia tulee aina Jerestä mieleen myös, eli se paskamainen poikkari Alangon niskaan paikallisessa vihellyksen jälkeen, mistä sopisi edelleen pahoitella! Perhana, sellaisesta saisi nykyään (ja jokeribonuksin!) viisi elinikää penalttia!

Mutta! Minulla oli tähän koko keskusteluun myös lopullinen argumentti: se mikä on ollut ja mennyt on koskenut SM-liigaa ja sen joukkuedynamiikkaa! Jeren mahdollinen siirto ei enää päde tähän yhtälöön. Jos Jere tulee, hän on siirtymässä KHL:ään siirtyvään jengiin (oletuksena että The Kale runnoo homman vielä kuosiin), ei HIFK:n kanssa kilpailevaan jengiin. Tässä on se oleellinen ero, jonka johdosta itse kukin voi miettiä suvaitseeko sittenkin eilispäivän naapurin ikonin huomisen oman jenginsä kulmakiveksi, koska kyseinen herra sattuu olemaan jo jossain määrin tunnettu ja seurattu pelaaja KHL:ssä, joten hän voisi auttaa Jokereita uudessa liigassaan paremmin kuin lähes kukaan muu!

Siksi ehdottaisin itse, että Joukkueen parasta ajatellen ja kaikki asiat huomioonottaen otettaisiin vielä se viimeisinkin naapurin legendoista meille - muuthan meille ovat jo tulleetkin.


P.S. pork keen (kirjoitin prkleen) IOS auto-correct...
 
Suosikkijoukkue
Suomen suurin ja kaunein
Hyväksyn Karalahden Jokereihin. Jere on joskus pelannut HIFK:ssa ja sanonut jotain tuhmaa Jokereista ja vähän on kuohunut muutenkin yli. So what? Silloin kun pelataan jossakin seurassa niin pelataan seuralle. En mä jaksa olla niin hirveän loukkaantunut siitä mitä pelaajat vastaavat fanien ja toimittajien typeriin kysymyksiin. Pitäisikö Jeren HIFK paidassa hehkuttaa Jokereita ja kohdella kavereita silkkihansikkain ja päin vastoin? Välillä naurattaa miten tunteet ottavat vallan näissä kiekkoasioissa eikä se väärin ole.

Eli Jere nyt näytät, että olet tullut lunastamaan fanien hyväksynnän vaikka rima on asetettu hyvin korkealle. Tsemppiä ja onnittelut. Oli myös lohduttavaa kuulla, että et arvosta HIFK:n organisaatiota. Se ei ole ainakaan väärin.
 

Kyyberi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Preds,Jordin Tootoo,M.O.P.A.K.
Hyväksyn. Jeren kommenteista on tainnut kuiua jo kahdeksan vuotta. Ihniset kasvavat ja viihdebisneksessä ihan kaikkea ei pidä ottaa Suurena Totuutena. Jere saa minulta mahdollisuuden.
 

Animal

Jäsen
Vaikka tuo suurin seurafanitus minulta on jo hyvän aikaa sitten kadonnut ja näistä jutuista ja nokitteluista ei suurempia säväreitä enää tule, niin itse oikeasti toivoisin, että 99,9% Jokerifaneista toivottaisivat Jeren tervetulleeksi jokaisessa kotipelissä Kamalahti -laululla. Olen kuitenkin melko varma, että näin ei tule tapahtumaan ja viimeistään parin kuukauden päästä alkaa hokemat, kuten "ei yksi pelaaja ole joukkuetta suurempi", "kyllä jeren ylivoimamaalit kelpaa" jne. ja samalla hiljaisesti hyväksytään seurauskollisuusjargonit lähinnä korulauseina. Tuolloin mikään ei tule muuttumaan ja turha myöskään ihmetellä, kun seurauskollisuudesta tulee entistä katoavampi luonnonvara.
 

Konkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa
Hyväksyn. Maailma olisi muutenkin parempi paikka ilman jatkuvaa vihaa ja katkeruutta. Jos aina muistellaan menneitä eikä nähdä tulevaisuutta, millainen elämä se oikeasti on? Vain muutos on pysyvää ja siksi Jere myös meille tuli.

Annetaan Jerelle mahdollisuus näyttää pelimiehensä taso ja kaikki on viimeistään keväällä anteeksiannettu.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Hyväksyn! KHL-tason pelaaajat kelpaa Jokereihini anytime! Tervetuloa, miestä seinille ja verkot tötterölle!
 

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Hyväksyn Karalahden Jokereissa. Miehessä on erilaista riskiä kuin esimerkiksi Jarkko Ruudussa, mutta uskon, että miehestä on lopulta enemmän hyötyä kuin haittaa.
 

Etelä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Duuni on duunii

Itselläni ainakin sen verran vähän vuosia mittarissa, etten ole saanut kehitettyä itselleni sellaisen luokan Jere-vihaa päälle etten hyväksyisi häntä Jokereihin. Tämä on loppujen lopuksi tätä nykypäivää, jossa pelaajat vaihtavat joukkuetta parhaimman sopimuksen perässä ja heille tämä on työtä. Kiinnostaisi utelaisuuttani tietää Jeren fiiliksiä tästä koko sopasta :). Onko kiusaantunut vai vaivautunut koko hommasta. Jäämn odottamaan haastattelua!

PS. Se, että Jere tuli Eteläpäädyn & Chiefsien eteen saa minulta kyllä propsit himaan. Enkä jaksaisi todellakaan yytsii mitään protesteja jos hallille tulen - pilaa fiiliksen semi äkkiä ja varmaan muillekin katsojille jää paska maku suuhun.
 

August

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jokerifanit hyväksyvät mitä vain: Karalahden, lähdön sm-liigasta..Hyväksyttekö, jos Jokerit pelaisi kaukalopalloa?
 

haamuhanska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JOKERIT, Kajaanin Hokki, K-Vantaa, HC RuMa
HYVÄKSYN!

Jere on loistava pelaaja ja kova vahvistus nykyiseen sm-liigaan. Kyse on kuitenkin ammattilaisurheilusta. Ja mikäli niin kävis, että ongelmia tulee, niin tuskin Hjallis kovin paljon niitä katselee. Tervetuloa, on vain Jokerit!
 

sofronieva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyväksyn. Minä toivon aina vilpittömästi onnistumisia niille pelaajille jotka Jokereiden paidan päälle vetävät.

Vaikka en kehoita mitään unohtamaan, liika menneisyyden tuijottaminen ei ole hyvästä kenellekään, ei edes fanille.
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Menneet ovat menneitä. Jere on pelimies ja varmasti tekee parhaansa Jokereissa ja se on aika paljon. Uskon, että onnistuessa Jere tappelee myös Sotshin pelipaikoista. Varmasti haluaisi lopettaa uransa tyylillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös