Hyvää ja halpaa ei olekaan! Vai onko kuitenkin?

  • 14 700
  • 103

Sininen Lanka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Borgie kirjoitti:
Olisiko olut mineraalikivideodorantti? Kiveä kostutetan ja sitten vedetään puhtaaseen kainaloon. Mineraalit tappavat bakteerit ja näin hienhajun synty estyy, ja lisäaineita ei tarvita ja kettutyttöjenkin maailma pelastuu, sillä kyseessä on täysin puhdas luonnontuote. Sain joskus tuollaisen joltain tuliaisiksi, kuulemma sopii hyvin jos on oikein allerginen dödöille. Pari kertaa tuli kokeiltua, ja muistaakseni en ollut täysin tyytyväinen tulokseen, sillä allekirjoittaneen kainalot hikoilevat kohtuullisesti, ja tämähän ei estä ns. cd:t kainalossa hikiläikkäefektiä.

Kaivoin purnukan esiin, ja siinä sanotaan jotta voi sutia jalkoihin myös, joten taidampa kokeilla sitten räpylöihin, näin kesällä kun monokin hikoaa kiitettävästi.

Paljon mahdollista. Se jäi mieleen, että Espanjan apteekeissa ei sitä tahtonut löytyä. Kierrettiin varmaan 10 apteekkia lävitse silloin.
 

Rocco

Jäsen
avatar kirjoitti:
Oon kyllä vakaasti eri mieltä, mutta toki kaikki on yksilöllistä. Itse käyn mäkkärissä vaan darrassa kun pitää saada rasvasta ja suolasta...

Helvetti ne safkat ei täytä yhtään mitään.

Rasvaton ei varmasti täytäkään. Vatsassa rasvaiset ruuan usein sulavat hitaasti, joten antavat myös pidempään täyden olon tunteen.

Mäkkärin McFeast ja juustohampurilainen yhdessä sisältää saman verran rasvaa kuin normaalikokoinen opera KotiPizzassa. Eihän heti uskoisi? (tarkistettu yhtiöiden sivuilta)

Se on kyllä totta että McD:ssä saa todella paljon mättää että tulee täyteen pitkäksi ajaksi, mutta johtunee siitä että oikeasti ne ruuat on aika kevyttä tavaraa.
 
Viimeksi muokattu:
Rontti kirjoitti:
Suurin suosikkini tällä hetkellä on se vissyvesi isoissa kuuden pullon pakkauksissa. Edukasta ja hyvvee.
Sistis kirjoitti:
Saskia Quelle ilmeisestikin? Kävin taas äskettäin hakemassa sitä tuon sixpackin. Yhdeksän litraa "vissyä" maksoi yhteensä 2,94€... Hyvää ja helvetin halpaa.
Hain pari viikkoa sitten kaksi sikspäkkiä, yht. 18l ja toissapäivänä jo jouduin hakemaan täydennystä. Tällä kertaa oli jotkut Lidlin synttärit tai vastaavat, neljällä eurolla sai kahdeksan isoa pulloa. Loistavaa ainetta, maistamisen jälkeen ei ole enää paluuta Suomi-Vissyihin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mepps-lipat ovat halpoja ja svengaavat kuin hirvet vesissämme. Olen saanut niillä hyvin monet ahvenet ja muut vettemme pikku runkkarit. Monemmat kuin kalliimmilla lipoilla, kuten Kuusamon KUF-lipalla.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lidl se vasta halpa onkin. Lidlin pitsat on hyviä, ja kolmen pakkaus ei taida maksaa kuin muutaman euron. Samoin Lidlistä saa limua halvalla, freeway cola 1,29-1,49 € per 2l pullo.

S-Market ei paljon häviä. Sieltä saa X-tran sipsipussin (400 g) hintaan 1,39 (amazing!) ja 2-pack Pepsiä 3 eurolla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
laredo kirjoitti:
Itselläni on vankat eettiset ostovalintaperiaatteet. Kaikki lahjat jouluksi pyrin ostamaan kiinalaisista basaareista joissa valtaosan tuotteista ovat vangit pakkotyöllä valmistaneet. Tätä nimenomaan kannatan ja toivon asian leviävän tänne länsimaailmaankin. Kiinassa on onnistuttu valjastamaan vankien työvoima siihen malliin että sillä on merkitystä jopa kansantaloudellisesti. Puhumattakaan kansan oikeustajusta kun nyt vangit joutuvat tekemään työtään ruokansa eteen. Suomessahan nämä katselevat videoita ja hajoittelevat sellejänsä ja tyhmä veronmaksaja maksaa koko lystin.

Myös lapsityövoima on lähellä sydäntäni. Olen puolen vuoden ajan kierrellyt kehitysmaissa ja nähnyt kuinka joutilaat lapset siellä kerjäävät vailla mielekästä tointa. Kyllä heilläkin on oikeus työntekoon!

Hormonilihaa olen pyrkinyt myös etsimään kaupoista. Toistaiseksi ei ole löytynyt tai ainakaan kukaan K-lihamyyjä ei ole tunnustanut. Nyt kun samalla rahalla saa vähärasvaisempaa ja parempaa lihaa niin olisihan silkkaa tyhmyyttä olla käyttämättä. Niin ja jos vielä bonukseksi saisi siitä hieman steroideja kun näyttää kuntosalin lihaskasvukin olevan sen verran pientä.

Geenimanipuloidut vihannekset jne. ovat myös luojan lykky. Esim. pikkumaissit ovat oiva lisä kunnon hormonilihalautaseen! Tiedä mitä kaikkea kivaa vielä keksivät. On se vaan ihme ja kumma että vihreät ja muut risuparrat jaksavat vääntää peistä jostain geenimanipuloinnista kun samaan aikaan eletään jo veitsenterällä maailmassa jossa ihmisiä on 3 kertaa liikaa ja luonnonvarat ehtyvät samalla kuin kasvihuoneilmiö on jo tosiasia.

Jollakin on vaan sitten erikoinen huumorintaju.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
avatar kirjoitti:
Itse ostan näitä eri ketjujen bulkkituotteita, kuten euroshopperia ja extraa ja rainbowta, koska ne ovat monesti täysin identtistä kamaa monen muun vastaavan merkkituotteen kanssa. Riisit, ranskanperunat, mehut, suodatinpussit, you name it.

Ei muuten pidä paikkaansa vaan esimerkiksi Euroshopper ja erityisesti Rainbow ovat todella paljon heikkolaatuisempia tuotteita kuin merkkituotteet. Itse suosin näistä halvemmista merkeistä ainoastaan - ja sitäkin rajoitetusti tiettyjen hyviksi havaittujen tuotteiden suhteen - Pirkkaa. Pirkan tonnikala esim. on parasta mitä markkinoilta saa.

Olen vasemman käden säästäjä, eli kun käymme Ruotsin puolella ostamme sieltä "varastoon" mm. karkkeja, limukoita ym. makeaa. Hinnat ovat huomattavasti Suomea alhaisemmat, mutta tietty sitten tulee vedettyä esim. Ramlösaa veden sijaan, joten hyöty katoaa suurempaan kulutukseen. Ruotsissa kannattaa myös shoppailla, sillä vaatteiden ja erityisesti kenkien hinnat ovat Suomea alhaisempia - ei mitään järkyttäviä eroja, mutta mikä tärkeintä muoti on siellä Suomea vuoden edellä ja valikoima on laajempi niin vaatteissa kuin liikkeissä.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Black Adder kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa vaan esimerkiksi Euroshopper ja erityisesti Rainbow ovat todella paljon heikkolaatuisempia tuotteita kuin merkkituotteet.

Niin siis toki kaikesta löytyy skeidaa. Bulkista ja merkistä. Se on selkee. Mutta bulkkilimpparit on puolta halvempia kun merkkituotteet. Olvi ainakin tekee näitä limppareita aika paljon. Tietysti tästä voit vetää makuerot, mutta itselleni ovat ainakin niin merkitysekttömiä, että en sen vuoksi rupea tuplahintaa maksamaan.

En kyllä esim. keksi miten joku kahvinkeittimen suodatinpussi on xtra-paketissa huonompilaatuista kuin vaikkapa joku merkkipaketti. Todennäköisesti valmistetaankin täysin samassa paikassa. Monet säilykkeet ovat ihan samaa kamaa. Itse on käytännössä testailtu noita. Pavut ja tomaattimurskat ihan samaa kamaa ja puolta halvempia. Pidemmän päälle säästää ihan kiitettävästi. Tonnikala toki on poikkeus. Hiutaletta nyt ei muutenkaan kannata ostaa, vaan palaa ehdottomasti. Elintarvikkeita on muitakin, yksi mikä tulee mieleen on esim. nuo tortilla-kuoret. En käsitä miksi kukaan ostaa yli tuplasti kalliimpia merkkitläpysköjä kun bulkkina saa täysin samoja alle puolen merkin hinnasta. Ulkoisesti ja maultaan näyttävät samasta uunista repäistyltä.

Monia muitakin esimerkkejä itse ainakin löydän. WC-paperi, hiuslakka ja muita hygieniatuotteita, partageeliä, onhan noita.

Pirkasta en toki osaa niin hyvin sanoa mielipidettäni, kun en k-ketjua noin yleisesti paljoa käytä ja toki tästä voi olla eri mieltä, mutta itse ainakin mielestäni pääsen parempaan hinta/laatusuhteeseen bulkkituotteilla.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Munuaiset. Maksamakkara. Silakka.
 

Kaivanto

Jäsen
Black Adder kirjoitti:
Ei muuten pidä paikkaansa vaan esimerkiksi Euroshopper ja erityisesti Rainbow ovat todella paljon heikkolaatuisempia tuotteita kuin merkkituotteet. Itse suosin näistä halvemmista merkeistä ainoastaan - ja sitäkin rajoitetusti tiettyjen hyviksi havaittujen tuotteiden suhteen - Pirkkaa. Pirkan tonnikala esim. on parasta mitä markkinoilta saa.

Mun käsittääkseni noita bulkkituotteita tehdään samoilla linjoilla kuin merkkituotteita ja ainoa ero on, että ensin mainituissa ei ole markkinointikustannuksia samassa mielessä tai ainakin ne ovat mitättömät. Siis samasta kaupasta saattaa löytyä sama tuote kahteen kertaan eri paketeissa ja eri hinnoilla. Muistaakseni esimerkiksi Pirkka-perunasalaatti on samaa tavaraa kuin LSO:n perunasalaatti.

Pirkka-margariinin osalle tulee koko Pirkka-perheen markkinoinnista mitätön siivu verrattuna vaikka Becelin täsmämarkkinointiin. Euroshopperia ja Rainbow'ta ei taideta markkinoita maksullisia reittejä pitkin lainkaan. Tietysti tuotteissa on eroja ja jokin merkkituote voi olla parempi kuin mikään muu, mutta pääsääntö, että markkinoinnin puuttumisen vuoksi saat saman tavaran halvemmalla, pätee. Itse ostan margariinia tarvitessani margariinia ja haen brändin sitten Alkosta.
 

Daluner

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaivanto kirjoitti:
Mun käsittääkseni noita bulkkituotteita tehdään samoilla linjoilla kuin merkkituotteita ja ainoa ero on, että ensin mainituissa ei ole markkinointikustannuksia samassa mielessä tai ainakin ne ovat mitättömät. Siis samasta kaupasta saattaa löytyä sama tuote kahteen kertaan eri paketeissa ja eri hinnoilla. Muistaakseni esimerkiksi Pirkka-perunasalaatti on samaa tavaraa kuin LSO:n perunasalaatti

Tai sitten ei. Äläpäs yleistä. Näitä RB ja Euroshopper tuotteita tehdään myös paljon esim. virossa. Ainoastaan ketjun oma merkki tuo ne maahan. Ja alan (entisen) ammattilaisen oma mielipide on että se bulkkituote on aivan kuraa. Itse en juurikaan kyseisiä tuotteita nauti. Jonkin verran pääsin tutustumaan näihin "halpa" tarvikkeisiin. Jos vertaat esim. tuoremehuissa, että rb ja vaikka valio tai tropicana ovat samanlaisia, epäilen blaadaamisen vieneen makuhermosi. Myös pakkaukset ovat vähän niin ja näin noissa halpatuotteissa.

Mielestäni säästö jonka saat on aika pientä, ruuasta ja hyvästä ravinnosta ei juurikaan kannata säästää. Tietty jos niitä Lidlin rasvapitsoja vetää niin voi olla jokseenkin varma että alkaa rengasta kertymään vatsan ympärille, koskee toki kaikkia einespaskamättöä. Jos haluatte säästää, kyselkääs ihmees esim. sähkösopimuksista tai vakuutuksista. Aika mielellään tuntuvat yrittävän kilpailijan tarjouksen alle päästä.
 

Daluner

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
lisäys vielä

Ja nuo halpapaperit. Jokaisella on varmaankin muistissa viimekesäinen paperilakko, joka täytti kaupan vessa- ja talouspaperihyllyt kaikilla ihme papereilla. Joko kannikkani huuti hoosiannaa paperin karkeudesta tai jos otin saksalaista, erittäin pehmeää, tuli taasen sormi läpi kuin liukas hyökkääjä laidasta.
Näissäkin tuo merkkituote lyäö nuo halpikset mennentullen.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vessapaperi ja Ketsuppi..siinä ne tuotteet joissa laadusta on pakko maksaa. Halpaketsupit maistuu makealle mössölle ja halpaveskipapreit on suorastaan kamalia.
 
ipa rules kirjoitti:
Vessapaperi ja Ketsuppi..siinä ne tuotteet joissa laadusta on pakko maksaa. Halpaketsupit maistuu makealle mössölle ja halpaveskipapreit on suorastaan kamalia.
Vessapaperista samaa mieltä, halpaketsupeilla tarkoitit ilmeisesti juuri Euroshopperia ja X-traa. Ainakin Meiran 1kg purnukka on laatutavaraa ja pärjää maussa niin Heinzille kuin Felixillekin, hintakin on melkein puolet halvempi.
 

Kaivanto

Jäsen
Daluner kirjoitti:
Tai sitten ei. Äläpäs yleistä. Näitä RB ja Euroshopper tuotteita tehdään myös paljon esim. virossa. Ainoastaan ketjun oma merkki tuo ne maahan. Ja alan (entisen) ammattilaisen oma mielipide on että se bulkkituote on aivan kuraa. Itse en juurikaan kyseisiä tuotteita nauti. Jonkin verran pääsin tutustumaan näihin "halpa" tarvikkeisiin. Jos vertaat esim. tuoremehuissa, että rb ja vaikka valio tai tropicana ovat samanlaisia, epäilen blaadaamisen vieneen makuhermosi. Myös pakkaukset ovat vähän niin ja näin noissa halpatuotteissa.

En väitä, että kaikki nuo halpistuotteet olisivat samoja kuin merkkituotteet, vaan että hintaero syntyy mieluumminkin mielikuvasta kuin tuotteesta. En tiedä alasta riittävästi väittääkseni yksiselitteisesti mitään kovin yksityiskohtaista, esimerkiksi sitä, että jotain merkkituotteitakin ehkä tehtäisiin Virossa, jos sillä nyt jotain merkitystä on, mun on vain ounasteltava.

Kyllähän eroja riittää, esimerkiksi jokin näistä halpistonnikaloista (luullakseni Euroshopper) oli niin hirveää, että roskiin meni kaikki lusikallisen jälkeen, Sparin tonnari taas on hyvää.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Vielä sellainen kommentti, että kestokulutushyödykkeistä olen sitä mieltä, että "Köyhän ei kannata ostaa halpaa.". Vielä en ole löytänyt halpaa ja kestävää samassa paketissa kuin venäläisen lekan ostaessani (rautakankikin vääntyi).
 
Tämän kuun talous menee sen verran tiukalle, että hintoja on tullut seurattua entistä tarkemmin. Huomasin tuolla margariinihyllyllä, että Rainbowin nimellä myyty margariini on noin puolet halvempi kuin vastaava, saman valmistajan (Raisio) omalla tuotemerkillään myymä margariini. Tämä tietysti pätee aika useaan halpismerkkiin ja parhaimmillaan siinä säästääkin pitkän pennin.

Suolakekseissä kannattaa sen sijaan pysyä vanhassa ja hyvässä TUC:ssa, sillä ainakin Turkissa leipaistut halpisversiot olivat järkyttävän makuisia. Joku Ahmed oli ilmeisesti unohtanut suolata tuotokset ennen uuniin laittoa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Huomasin tuolla margariinihyllyllä, että Rainbowin nimellä myyty margariini on noin puolet halvempi kuin vastaava, saman valmistajan (Raisio) omalla tuotemerkillään myymä margariini. Tämä tietysti pätee aika useaan halpismerkkiin ja parhaimmillaan siinä säästääkin pitkän pennin.

Olen usein ihmetellyt että miten ihmeessä esim. Daily-astianpesuaine on saanut joutsenmerkin? Daily-merkkikin on käsittääkseni näitä rainbow:ta joissa valmistaja vaihtelee. Ilmeisesti lipunmyöntäjä ainakin tietää kuka ko. töhnää valmistaa, kaipa näissä joutsenlätkissäkin jotkun myöntämiskriteerit on.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Olen usein ihmetellyt että miten ihmeessä esim. Daily-astianpesuaine on saanut joutsenmerkin? Daily-merkkikin on käsittääkseni näitä rainbow:ta joissa valmistaja vaihtelee. Ilmeisesti lipunmyöntäjä ainakin tietää kuka ko. töhnää valmistaa, kaipa näissä joutsenlätkissäkin jotkun myöntämiskriteerit on.
Onhan joutsenmerkissä kriteerit. Tuossa on 40 sivua käsiastianpesuaineista ja konetiskiaineista 30 sivua (englanniksi) tuossa.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Totta munassa on. Kouvolan Lidl:ssä bongasin joulukuusen 3.99e. No ok, tanskalainen pihtakuusi, mutta helvetin hyvännäköinen ja kaikkia kokoja ja tuuheuksia oli saatavilla. Eipä mennyt suomalaisuus edelle, kun toinen vaihtoehto oli 20e rääpäle tai koskaanharventamaton turjake.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tänään ostin DVD boksin, jossa oli 6 elokuvaa, mm kummisetä, Forrest Gump ja American Beauty hintaan 3€. Mielestäni ihan kohtuullista, mutta tosin luulen että hinta ei ollut ihan oikea. Noh, kuormakirjakin näytti hinnan samaksi, joten pakkohan se oli ostaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Totta munassa on. Kouvolan Lidl:ssä bongasin joulukuusen 3.99e. No ok, tanskalainen pihtakuusi, mutta helvetin hyvännäköinen ja kaikkia kokoja ja tuuheuksia oli saatavilla.

Heh, käväisin itsekin Lidlissä - vaikkakaan en kuusiostoksilla. Edessä ollut keski-ikäinen mies kysyi kassalta, että "mitä kuusia nuo oikein on?" Tytsä vastasi, jotta "ihan oikeita joulukuusiahan ne". Selitys tuolle hinnalle oli se, että ne olivat alunperin maksaneet jotain parikymppiä, mutta hinta on laskenut koko ajan. "Parempihan ne on myydä nyt vaikka muutamalla eurolla kun jättää kokonaan myymättä". Sinällään ihan loogista. Tarinan opetus on kai se, että kuusikaupoissakaan ei kannata kiirehtiä.

Itse tosin hain kuusen metsästä ilmaiseksi ja oikein luvankin kanssa. Bensaan saattoi tosin mennä saman verran rahaa kuin mitä kuusi olisi sakupettereiltä ostettuna maksanut, mutta toisaalta taas lainassa oli faijan auto peräkärryineen. Eli tätä parempaa hinta-laatu-suhdetta tuskin on olemassakaan, vielä kun koirakin sai samalla syödä hirven- ja jäniksenpapanoita metsästä ihan ilmatteeksi!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kaivoin tämän ketjun jostain kalmistosta esiin. Syksyn aikana (vai jo loppukesästä) oli K-kauppoihin ilmestynyt Pirkka-olutta ja laatikko maksoi hyvän matkaa alta 20 euroa. Olvin tekemää litkua, ja ihan kelpo lageria - jos tämä kotimainen vaan maittaa. OK, aina välillä on samoissa hinnoissa olevaa Koffia tai Karjalaa tarjolla, mutta kyllä mun makuuni tuo Pirkka-olut on parempaa. Sopuhinta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Samaa mieltä. Siihen vielä pieni juoma niin kyllä nälkä lähtee paremmin kuin esimerkiksi Big Mac-aterialla. Saa nähdä miten kauan nuo juustohampparit pysyvät noin halpoina.

Viestisi oli kirjoitettu 2006 ja yhä ovat juustohampurilaiset euron kappale. Outoa suorastaan. Sama hinta vaikka aikaa on mennyt 11 vuotta.

Ovat kyllä halpaa ja aika hyvääkin.

Sen sijaan mainitsemasi 3,90 euron kebab-ateria lisäkilkkeineen Turussa on halpaa mutta ainoa hyvä mitä siitä sai oli hyvää vauhtia kehkeytynyt vatsatauti, jos tarkoitit edesmennyttä Sicilia-kebab/pizzeriaa, jonka tuotteista sai lähinnä ruokamyrkytyksen. Itse erehdyin tuolla syömään muutaman kerran ja toisen ruokamyrkytyksen jälkeen laskin yksi plus yksi ja lopetin tuolla käymisen. Muutenkaan mikään muutaman euron kebab-annos ei ole juuri koskaan kovin kaksista, ja mitään verojen näköistäkään ei sellaisesta ole maksettu.

Näin muuten hyviäkin tuotteita saa usein halvalla ja vastaavasti kalliit tuotteet voivat olla sekundaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös