Hymyhuulten paluu TV 1

  • 9 276
  • 41

Puster

Jäsen
Viestin lähetti Bast
Alku- ja loppujuonnot ovat nekin aika vanhentuneita.
Minulla on sellainen muistikuva, että nuo Peteliuksen ja Kallialan juonnot olisi aikoinaan tehty suorana lähetyksenä.
Jossain jaksossa toinen "luki" kellonaikaa ja ohjelman alun myöhästymisestä huolimatta ajat olivat sekunnilleen oikeat. Tämän jälkeen oli juttua jossakin sen ajan Tv-Maailmassa ja siellä sitten oli mainittu näistä suorista juonnoista.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Onhan se mahdollista. Tietojeni mukaan näiden juontojen käsikirjoitus on Seppo Ahdin heiniä ja sen tyylistä verbaliikkaa niissä kyllä harrastetaankin.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämänkertaisessa Hymyhuulissa hymyn huulille nostatti ehdottomasti eniten mustalais sketsi. Etenkin Peteliuksen korostettu "manne-aksentti" oli aivan uskomaton. Itsekin joskus yritin käytettyä autoa penteleen kaaleille kaupata, mutta muistot siltä ajalta ovat kyllä vähemmän naurattavia. Uhkailua ja kiristystä ilman minkäänlaista huumorin häivääkään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Aika julmetun kamalia nuo PPP:n vetämät musiikkinumerot. 50's -klassikot saavat rumaa kyytiä, eikä engelska taitu Peteliuksen suuhun lainkaan. Toisaalta jos musiikillisena liiderinä on Pave Maijanen, niin mitä voi odottaa
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tämänkertainen jakso oli tähänastisista huonoin. Oikeastaan Aki ja Turo saivat vain vähän hymyä meikäläisen kasvoille. Ryydmanin tarina ei jatkunut, mistä olin pettynyt.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämä mustalaisten autoseikkailu iski kyllä kybällä.

"Voi hyvä veli, eihän sulla ole täällä myllllyy"... "en ole muistanut vaihtaa hiiliä"...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jumppahuiti Turo!

Viestin lähetti Eino_Mies
Odotan sitä jaksoa, missä Lapin miehet toivovat, että Porttipahdan tekoallas täytettäisiin seteleillä ja vaimoihmisillä ja Lokan allas viinalla.
Oli kyllä yksi parhaista jaksoista. "Luostholle lustin pithoon"- hokema alkoi aikoinaan muistaakseni tuosta kyseisestä pätkästä. Tuota nauhaa tuli joskus junnuna kelattua eräitä kertoja. Turkin pojat, eli Abdul mun veljeni mun kaimani, jaksoi naurattaa edelleen. Huutavat kapparitkin näköjään aukoivat päätään ihan komeesti. Ja veljeni Nehru löysi aavikolta leilin.

Seuraava ohjelma on kaiketi se joulujakso jossa on Aki ja Turo tiernapoikina. Se pitää nähdä ehdottomasti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Re: Jumppahuiti Turo!

Viestin lähetti Eino_Mies
Seuraava ohjelma on kaiketi se joulujakso jossa on Aki ja Turo tiernapoikina. Se pitää nähdä ehdottomasti.

Tämä taitaa olla se jakso jossa muistaakseni "tästä päivästä lähtien on koulussamme kielletty seuraavat hokemat: autstikstiks, mutsis oli, lievä mopo..." ?
Kokonaisuudessaan Hymyhuulet putoaa edelleen, vaikka muutama (eli siis 2-3) alkupään jakso olikin aika huono. Peteliuksen musiikkinumerot ovat edelleen karmaisevan paskoja.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mahtaako se jakso olla piakkoin tulossa, jossa V.Virtasen esittämä suomenruotsalainen hintahtava kaveri kouluratsastuspuvussaan "tykkää käydä täällä appiukon verkstagilla vähän sortamassa työläistä. Kas siinäpä viriilin näköinen työmies." (Aki jonkin sorvin ääressä). Aki tölväisee 'auts-töks-töks' -kommenteillaan aika pahasti, jonka jälkeen tulee aika laittaa "kiiltoa lapikkaaseen", jonka jälkeen Aki naulaa ratsastussaappaan kiinni puupölkkyyn... Tämä on yksi parhaimmista sketseistä, jonka ohjelmasta muistan.

EDIT: Ainakin Pressiboxi näemmä muistaa tämän (-kin) sketsin.
Viestin lähetti PB
Bättre folk vs. Aki
Aika klassinen sketsi tässä sarjassa on se kun ratsastuspukuinen, hoonoa Suomea puhuva Virtasen bättre folk -hahmo pyytää Akilta kengänkiillotusta metallityöpajalla. "Nyt pelle turpa tukkoon tai sorvaan sua hanuriosastoon, saatana!" on jäänyt ikuisiksi ajoiksi mieleen. Ei kauhean sofistikoitunuta tilannekomiikkaa mutta toimii kuin tauti.

Ensimmäinen kasetti on jo jaksoja täynnä ja toista aloitellaan. Onko jollain muuten tietoa milloin Hymyhuulet on saatavilla DVD:lla?! dvdkotelo.comissa ei ainakaan viime vierailulla ollut mitään tietoa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
Jumppahuitti!

Sattuiko kukaan pk-seudulla asuva ottamaan tämäniltaista jaksoa nauhalle? Itselläni jäi jostain syystä videot ohjelmoimatta ja nyt olisi tarve saada jakso kopioitua. Voin nauhan lainasta vaikka vähän maksaakin tai ainakin oluen/vastaavan juoman tarjota. Yhteydenotot yv:llä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Molskis ja loiskis

Viime perjantain jaksossa vieraili ensimmäistä kertaa Kantri-Jyri ja Teukka. Nämä hahmot esiintyvät vielä aika monta kertaa iloksemme.

Jos oikein muistan, niin ens kertainen jakso on aika hanurista. Ilmeisesti tehty joulutaukojen jälkeen hyvin vähällä ajalla, eikä siinä ole juuri mitään "tuttuja suosikkihahmoja". Ei se ainakaan silloin aikanaan paljon miellyttänyt kun sen päälle piti nauhottaa heti seuraava osa.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onko jollain muuten tietoa milloin Hymyhuulet on saatavilla DVD:lla?
JII-HAA!!! ...ja itse itseäni lainaten...

Tiedä sitten onko havaintoni pahastikin "out-of-date", mutta eilen Turun Länsikeskuksen CityMarketin DVD-hyllystä ostoskoriini pompahti Hymyhuulet DVD. Hintana oli aivan siedettävä 17,95e. Eihän tuosta edellisestä viestistäni ollutkaan aikaa kuin lähes neljä vuotta.

Vieressä näytti muuten olevan Leo Lastumäen & co Älywapaapalokunta ÄWPK. Hintaa ÄWPK:lla näytti olevan reilut parikymppiä (22,95e?). Toistaiseksi ei vielä tarttunut matkaan, mutta eiköhän se tästä, kunhan työpaineet vähän helpottavat.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hieno juttu, että tämäkin klassikko pääsi levyille. Menee hankintaan kyllä heti kun on sopivasti rahaa. Hieman himotti kyllä eilen käydä ostamassa, mutta jäi sitten.

Saa nähdä sitten, onko aika kullannut muistot, vai naurattaako sketsit edelleen. Ylen arkistoista ainakin katsoin Akin ja Turon Hepamamas bändin esityksen ja loistavaa oli edelleen.

Aki ja Turo olikin sarjan ehdoton kruunu. Hauskaa tavallaan, miten Antti Raivio ja Ville Virtanen ikäänkuin varkain nappasivat suurimman huomion Peteliukselta ja Kallialalta. Toki heilläkin omat huippuhetkensä sarjassa löytyy. Mm. Peteliuksen ilmiömäinen Tommy Tabermann -hahmo.

Raiviolla ja Virtasella oli kyllä muitakin loistohahmoja, kuten Kantri-Jyri ja Teukka Laakso-Kukkula (jos muistan nyt nimet oikein) ja ne suomenruotsalaiset ökyratsastajat.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Onko siinä DVD:ssä kaikki original-jaksot kokonaisina? Entä mitään extraa?

Voin kyllä suositella myös sitä ÄWPK:ta. Paljon siinä on paskaakin, mutta parhaimmillaan todella loistavia sketsejä, jotka eivät ole aikaan sidonnaisia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onko siinä DVD:ssä kaikki original-jaksot kokonaisina? Entä mitään extraa?

Voin kyllä suositella myös sitä ÄWPK:ta. Paljon siinä on paskaakin, mutta parhaimmillaan todella loistavia sketsejä, jotka eivät ole aikaan sidonnaisia.
ALL RIGHT - OU YEAH!

Kaikki 16 originaalijaksoa löytyy kokonaisina kahdella levyllä. Muita extroja ei löydy kuin sketsijatkumot.

Ainakin dvdkotelo.comin mukaan en ollut hirvittävän "out-of-date" edellisessä viestissäni. Hymyhuulet on näemmä ilmestynyt 24.10.2007. Samaisen sivuston mukaan ÄWPK on ilmestynyt jo 12.06.2007, joten sen suhteen sentään olin myöhässä.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin dvdkotelo.comin mukaan en ollut hirvittävän "out-of-date" edellisessä viestissäni. Hymyhuulet on näemmä ilmestynyt 24.10.2007. Samaisen sivuston mukaan ÄWPK on ilmestynyt jo 12.06.2007, joten sen suhteen sentään olin myöhässä.

Ei taida ihan kaikilta osin täsmätä nuo päivämäärät? Sivuston mukaan Velipuolikuu olisi julkaistu 15.08.2006, vaikka ostin tuon jo vuonna 2003. Samaten voin vaikka vannoa, että katselin ÄWPK-DVD:tä jo toukokuussa.

Kiitos Abdul, mun veljeni mun kaimani.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Ei taida ihan kaikilta osin täsmätä nuo päivämäärät? Sivuston mukaan Velipuolikuu olisi julkaistu 15.08.2006, vaikka ostin tuon jo vuonna 2003. Samaten voin vaikka vannoa, että katselin ÄWPK-DVD:tä jo toukokuussa.

Kiitos Abdul, mun veljeni mun kaimani.
Öh... itse asiassa muistelen, että sivusto taidettiin uusia kesällä 2006, joten kaikki sitä aikaisemmat arvostelut on päivätty päivämäärälle 15.08.2006. Tuosta ÄWPK:n julkaisuajankohdasta en sano mitään varmaa. Voisiko olla vaikka niin, että DVD on julkaistu huhti-toukokuussa 2007, mutta arvostelu on kirjoitettu/lisätty sivuille 12.06.2007?

Khhrrrzzahnnkrrhza! Tussska rrraastaa Turrrun poikaa!
Seurrraavalla kerrrralla opetan kuinka jallittaa kaunis 16-kesainen vaaleverikko...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös