Huuto.net keskustelua

  • 5 635
  • 16

Maigeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK❤️ The Habs, Everton FC, Joe Finley
En löytänyt hausta mitään ketjua, jossa olisi keskusteltu huuto.netistä ja sen käytöstä. Tänne voi laittaa kysymyksiä, jos tulee ongelmia palvelun kanssa. Täällä voisi keskustella luotettavista ja epäluotettavista myyjistä ja ostajista. Itse käytän huuto.nettiä päivittäin. Tänne voisi laittaa ihan mitä vain mitä tulee mieleen liittyen huuto.nettiin.

Itse myyn huuto.netissä tuhansia CD-levyjä tai DVD-elokuvia.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kolmisen kertaa on tullut käytettyä huutonettiä, myydessä jotain pientä. Viimeksi ps3 pelejä.

Yleisesti kuitenkin tulee käytettyä jostain syystä Tori.fi palvelua. Hyviä kokemuksia ollut aina ja se on sitten kannustanut jatkamaan torissa. Kyllä se huuto.net myös on varmasti loistava (paras?) väylä ostamiseen ja myymiseen netissä kun vain siihen tarkemmin perehtyisi!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Olen käynyt huuto.net kauppaa vuodesta 2001 ja aika ongelmatonta touhu on aina ollut. Muutama hankala kauppa on tullut tehtyä, joista on lopulta puhumalla pienet ongelmat selvitetty, joten en voi valittaa, vaan kehua huuto.netiä. Yleensä kaupankäynti sujuu asiallisesti ja erittäin nopeasti raha ja kaupankäynnin kohde vaihtavat omistajaa. Kauppoja olen tehnyt suunnilleen 150 kpl vuosien varrella, oma arvio.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Huuto.net on loistava esimerkki siitä, että ennen kuin heittää mitään pois, kannattaa sitä kaupata Huuto.netissä. Olen myynyt Huuto.netissä vanhoja kirjoja, lehtiä, julisteita, postikortteja, puhelinkortteja, kaljatölkkejä, viinapulloja ja ties mitä roinaa, ja lähes aina ovat menneet kaupaksi. Siinä ostaja saa haluamaansa tavaraa, myyjä pääsee siitä eroon ja tienaakin samalla.

Palvelu olisi entistäkin parempi, jos sinne voisi laittaa myös halutaan ostaa -ilmoituksia.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Mulla taitaa olla about kymmenen vuotta takana Huuto.netin käyttäjänä (suurin osa myyjänä) ja pääosin positiivista sanottavaa on. Muutama ohari, mutta palautteeni ollessa about 260 positiivisella, näitä ei voine välttää. Hakusanoja käytän mielelläni ilmoissa, vaikka periaatteessa kiellettyjä ovatkin. Joskus joitain kohteita suljettiin syynä hakusanat, mutta eipä enää pitkiin aikoihin.

Kyllähän tuo sitten toisaalta taas jonkunverran vaivaa vaatii, että ilmosta saa fiksun ja tarpeeksi infoa mukaan. Tämän vuoksi en alle muutamankympin romppeita jaksa enää myyntiin laittaa, vaan ne menevät lahjoituksina eteenpäin joko sukulaisille tai Kierrätyskeskukseen tms. Kellari oon kyllä pysynyt suht siistinä, kun esim kaikesta isommasta vauvasälästä pääsi nopeasti eroon ja sai vielä ihan huomattavasti paaluakin.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Joo, onhan tuota tullut käytettyä. Nykyään voiton tosin vie Tori.fi, jossa mahdollisuus tsekata tuotteen kunto ennen ostamista.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nettihuutokaupoista eniten käyttämäni ovat kotimainen huuto.net sekä eBay. Molemmista minulla on pääosin hyviä kokemuksia, homma toimii.

Huuto.netissä olen suunnilleen vuosikymmenen ajan sekä ostanut että myynyt sekalaista tavaraa, kuten huonekaluja, kirjoja, äänilevyjä ja soittimia. Myös pääsyliput eri tapahtumiin vaihtavat kätevästi omistajaa tuolla. Jos en jostakin syystä ole päässyt paikalle jonnekin johon olen ostanut lipun, niin huuto.netin kautta on ostaja löytynyt aina.

Ylivoimainen enemmistö huuto.netin käyttäjistä on rehtejä ja asiallisia. Yleensä vilunkimielessä toimivan myyjän pystyy tunnistamaan helposti, ja tässä suhteessa huuto.net myös valistaa käyttäjiä selkeäsanaisesti. Uudenkarheaa tavaraa hävyttömän halvalla myyvät kauppiaat ja kaikki epämääräiset tai epäselvät ilmoitukset kun sivuuttaa, niin säästyy useimmilta harmeilta. Palautejärjestelmä kannustaa ihmisiä toimimaan asiallisesti, ja ylläpito poistaa sääntöihin sopeutumattomat kohtuullisen äkkiä.

Ostajana olen joutunut antamaan negatiivista palautetta vain kerran. Ostin tuotteen osta heti -hintaan, eli kauppa kuittaantui saman tien. Myyjä piti hiljaisuutta jonkin aikaa, tuli vaan viesti että palaa asiaan kun ehtii. No viikon päästä tuli viestiä ettei kauppaa tulekaan sillä hinnalla millä tuotetta myytiin, vaan että tuotteesta pitäisikin maksaa lähes 50 prosenttia enemmän. Tuote ei kuulemma ollut myyjän oma, hän toimi välikätenä, ja oikean omistajan kanssa oli tullut hinnasta jokin väärinkäsitys. Miten vaan, voi olla. Myyjän puolelta toiminta oli joka tapauksessa tuomittavaa, joten negatiivinen palaute oli paikallaan.

Joidenkin vinyylilevyjen kohdalla levyjen kunto on ollut olennaisesti huonompi kuin mitä ilmoituksessa on annettu ymmärtää. Eräs kauppias möi omalla kuntoluokituksella "kohtalainen" levyä, joka oli rispaantunut melko lailla kuuntelukelvottomaksi. Ymmärsin myyjää siinä mielessä ettei hän ollut levynkerääjä tai muu levyjä erityisemmin tunteva ihminen. Myyjä halusi oma-aloitteisesti palauttaa minulle rahat eikä hän huolinut levyä takaisinkaan. No ei tuosta voi antaa kuin positiivisen palautteen. Virheitä sattuu kaikille, etenkin tahattomia, ja fiksut myyjät korjaavat aina virheensä.

Ostin huuto.netistä kerran noin 40 kpl erän vinyylilevyjä, kuulemma "vanhoja mutta hyväkuntoisia". Levyistä muutama oli ihan keräilymielessä kiinnostavia, ja loputkin kelpaisivat hyllyn täytteeksi, jos eivät edelleen myytäväksi tai vaihtoon. Koska levyt sijaitsivat lähestulkoon työmatkan varrella, niin sovin että käyn hakemassa ne myyjän kotoa. Paikalla olikin iloinen myyjä, joka oli kaivanut levynipun valmiiksi esille. Vinyyleistä noin yksi tai kaksi oli oikeasti kohtuukuntoisia, mutta loppujen kunto vaihteli surkean ja kelvottoman välillä. Osasta puuttui kannet ja jopa sisäpussi, lopuista kannet olivat enemmän tai vähemmän rispaantuneet jne. Siinä oli sitten ikävä palauttaa myyjä maan pinnalle toteamalla, etten missään tapauksessa maksa levyistä huutokaupan vasarahintaa (yli 350 euroa), vaan korkeintaan 20 euroa ja nekin noista parista melko hyväkuntoisesta. Todettiin sitten yhdessä ettei myyntierän kunto ollut vastannut ilmoitusta, ja kauppa on purkautunut. Sovittiin ettei anneta palautetta puolin eikä toisin ja homma on sillä taputeltu. Noh, sattumalta huomasin kuukausi tai pari myöhemmin, että sama kaveri myi uudestaan samaa levynippua, "vanhoja mutta hyväkuntoisia"...

Myyjänä en ole kohdannut tuotakaan vähää ongelmia. Kerran yksi nainen valitti myymästäni konttorituolista jälkeenpäin, puuttui muka jokin olennainen säätö. Tosin en ollut sellaista säätöä luvannut tuolissa olevan, eikä sitä voinut pitää itsestään selvästi tuotteeseen kuuluvaksi ominaisuudeksi. Kyse oli tietysti siitä että voittohuudon tekijä oli tullut katumapäälle ja halusi kokeilla kepillä jäätä josko ottaisin tuolin takaisin.

Kerran joku ostaja halusi välttämättä kitaran toimitettavaksi postiennakolla, vaikka maksuehdot olivat joko käteisellä noudettaessa tai ennakkomaksu postikuluineen pankkitilille. No en tietenkään suostunut, paitsi siten käy että ostaja maksaa tilille käsirahana 100 euroa ja loput postiennakkona. Tuolla vältän sen että ostaja jättää kitaran vastaanottamatta, jolloin tuote palautuu minulle ja postikulut jäävät minun maksettavakseni. Olin jo siinä uskossa että taas on kyse huutajasta joka on tullut katumapäälle, mutta kyllä tuokin lopulta maksoi ostoksensa tilille. Turhaa veivaamista tämäkin kyllä, koska myyjä kertoo ilmoituksessaan toimitusehdot ja maksuvaihtoehdot, ja huutaja hyväksyy ne jos päättää tehdä tarjouksen.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Joo, onhan tuota tullut käytettyä. Nykyään voiton tosin vie Tori.fi, jossa mahdollisuus tsekata tuotteen kunto ennen ostamista.
Ilmeisesti tuo Tori on tehty niille, jotka eivät osaa ilmaista asioita kirjallisesti tai osaa lukea ;-)

Hyvät kuvat ja rehellinen kuvaus tuotteesta. Tarvittaessa voi kysyä lisää kunnosta. Toki kannattaa ostaa vain tunnistautuneilta myyjiltä eikä koskaan postitse.

Mikään ei olisi ärsyttävämpää kun tinkijät ramppaamassa kotona katsomassa jonkin vähäarvoisen tuotteen kuntoa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
N. 10v ja +400 positiivistä palautetta ja olen myös Tehomyyjä keväästä saakka ollut. Tyytyväinen olen huuto.nettiin, käyn siellä päivittäin. Enimmäkseen elokuvia hamstraan sieltä. Myytävänä nytkin yli 30 tuotetta.
 

Teloch

Jäsen
Helmikuussa 2001 tullut näemmä tehtyä ensimmäinen kauppa huuto.netissä. Niin se aika kuluu. Tuossa tosin on varmasti useamman vuoden tauko jossain kohdassa, sillä suurin osa kaupoista kasaantuu viimeiselle parille vuodelle, kun olen lähinnä lätkäkortteja napsinut haltuuni sitä mukaa kun on jotain löytynyt. Enemmänkin kauppaa tulisi varmasti tehtyä jos vaivautuisin joskus laittamaan tavaraa myyntiinkin, sillä turhia kortteja ja dvd-leffoja olisi kyllä nurkissa pyörimässä. Laiskana ihmisenä ei vain jaksa lähteä postiin jonkun 2e+pk -leffan takia.

Mitä taas tuohon Toriin tulee, en ole ikinä päässyt siihen kiinni. Tuntuu aivan uskomattoman kömpelöltä sivulta niin ostajan kuin myyjänkin kannalta. Tottumiskysymys ehkä? Toisaalta samapa tuo, kun huuto.netistä yleensä löytää sen mitä haluaakin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Käytän Huutoa pelkästään ostamiseen ja kokemukset ovat toistaiseksi vähän reilun kymmenen kaupan jälkeen olleet pelkästään positiivisia.

Mikse mainitsi nuo hakusanat ja niistä pitää kyllä antaa erittäin pitkä miinus. Vituttaa ihan oikeasti hakea jotakin ja tuloksena on esimerkiksi muutama sata täysin ohi aiheen olevaa nimikirjoitusta... Niin ja tuo heitto on muuten ihan tosi, minkä varmasti monet tietyn artistin levyjä etsivät ovat havainneet useasti. Mahdottoman hienoa on myöskin hakea vaikkapa Luxmania ja törmätä joihinkin "laadukkaisiin" kiinan- tai koreanpaskoihin tuloksiin siellä joukossa. ;)
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Siskoni osti aikanaan kirpputoreilta vaatteita ja myi niitä voitollisesti Huuto.netissä. Välillä sai ihan uskomattoman hyviä summia euron lumpuista.

Itse olen myynyt siellä pääasiassa elektroniikkaa ja aina olen saanut vähintään sen summan minkä olen halunnut. Kameralaukku.comia olen käyttänyt joskus objektiivejä kaupitellessa, mutta pääasiassa Huuto on hoitanut homman hyvin. Tosin kauhea poruhan palstan omalla keskustelualueella on ollut jo pitkään uuden ylläpidon tekemistä muutoksista. Kieltämättä, rahastustahan se heidänkin taholtaan on, samoin kuin yksittäisten myyjien osalta...
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Palautejärjestelmä kannustaa ihmisiä toimimaan asiallisesti, ja ylläpito poistaa sääntöihin sopeutumattomat kohtuullisen äkkiä.

Ostajana olen joutunut antamaan negatiivista palautetta vain kerran.

Huutonetin ongelma noissa palautteissa on se, että kun joutuu antamaan kauppakumppanilleen negatiivisen palautteen, saa itse lähes 100% varmuudella kostoksi myös negatiivisen palautteen, vaikka omassa kaupankäynnissä ei mitään vikaa olisikaan ollut. Itse olen antanut 2 negatiivista ja yhden neutraalin palautteen n. 50 kaupasta, joissa olen ollut osapuolena. Jokaisella kerralla olen saanut kostoksi "samanarvoisen" palautteen. Esimerkiksi se kerta, kun annoin neutraalin palautteen, oli seuraavanlainen: myin pari lahjakorttia osta heti-kaupalla, soitettiin puhelimella varmistukset ja lähetin tekstiviestillä tilinumeron, johon maksaa kauppa, ja kunhan rahat näkyvät tililläni, laitan tavaran postiin. Tähän siis vastapuoli oli suostuvainen. Kunnes parin päivän päästä yllättäen halusikin nähdä jonkun todisteen, että minulla olisi ne lahjakortit, ennen kuin maksaisi mitään. (sivuhuomautus, tässä vaiheessa huuto.net -uraani minulla oli 10 pelkästään positiivista palautetta) Ihmettelin asiaa hieman että mistä moinen epäily, mutta mikäs siinä, otin kuvan kännykällä ja lähetin hänelle ja kaupat sitten lopulta toteutuivat näin. Vastapuoli oli antanut minulle positiivisen palautteen, mutta annoin itse sitten neutraalin, yllämainituista syistä johtuen. Jonka jälkeen vastapuoli muutti oman positiivisen palautteensa myöskin neutraaliksi.

Tai sitten toinen noista negatiivisista oli sellainen, että joku tyyppi huusi myynnissä olleen kännykkäni, mutta kun kauppa oli sulkeutunut, en saanut huutajaa kiinni tekstiviestillä, en sähköpostilla, en soittamalla. Viikon verran odottelin jotakin reagointia yhteydenottoihini, kunnes laitoin puhelimen uudestaan myyntiin, ja annoin negatiivisen palautteen selitteen kera. Noin tunti tästä ja sain itse myös negatiivisen palautteen ryyditettynä hienolla kommentilla tyyliin "tälle pitäisi vissiin maksaa heti samana päivänä kun on huutanut, haista vittu". Vaikka ei siitä ole kyse, vaan siitä että tyyppi ei vastannut mihinkään yhteydenottoihini yhtään mitenkään kokonaiseen viikkoon, paitsi sitten instana tuohon palautteeseen.

Kerran joku ostaja halusi välttämättä kitaran toimitettavaksi postiennakolla, vaikka maksuehdot olivat joko käteisellä noudettaessa tai ennakkomaksu postikuluineen pankkitilille. No en tietenkään suostunut, paitsi siten käy että ostaja maksaa tilille käsirahana 100 euroa ja loput postiennakkona. Tuolla vältän sen että ostaja jättää kitaran vastaanottamatta, jolloin tuote palautuu minulle ja postikulut jäävät minun maksettavakseni. Olin jo siinä uskossa että taas on kyse huutajasta joka on tullut katumapäälle, mutta kyllä tuokin lopulta maksoi ostoksensa tilille. Turhaa veivaamista tämäkin kyllä, koska myyjä kertoo ilmoituksessaan toimitusehdot ja maksuvaihtoehdot, ja huutaja hyväksyy ne jos päättää tehdä tarjouksen.

Tätä minäkin ihmettelen kovasti, että vaikka kuinka selkeästi kirjoittaa toimitusehdot, niin silti joku niistä alkaa aina vänkäämään. Ei niistä enää huudon jälkeen aleta vääntämään, kun huudat niin hyväksyt ne ehdot mitkä myyjä on laittanut. Samoin kun myy vaikkapa 10 leffaa pakettina, ja vaikka kuinka selkeästi ja kuinka isolla tahansa kirjoittaa siihen esittelytekstiin, että en myy yhtään leffaa erikseen, vaan koko roskan yhtenä pakettina, niin eiköhän joku älypää ole heti kohta kysymässä että myytkö jonkun niistä erikseen. En voi ymmärtää moista.

Mutta siis kaiken kaikkiaan hyvä palvelu, enkä ymmärrä että miten jotkut pystyvät huijaamaan kymmenillä, jopa sadoilla tekaistuilla ilmoituksilla tuhansia euroja rahaa, kuten uutisista on voinut lukea. Kyllä ne feikki-ilmoitukset on aika helppo tavallisella järjellä varustetun ihmisen sieltä poimia ja jättää huomiotta.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Mikse mainitsi nuo hakusanat ja niistä pitää kyllä antaa erittäin pitkä miinus. Vituttaa ihan oikeasti hakea jotakin ja tuloksena on esimerkiksi muutama sata täysin ohi aiheen olevaa nimikirjoitusta... Niin ja tuo heitto on muuten ihan tosi, minkä varmasti monet tietyn artistin levyjä etsivät ovat havainneet useasti. Mahdottoman hienoa on myöskin hakea vaikkapa Luxmania ja törmätä joihinkin "laadukkaisiin" kiinan- tai koreanpaskoihin tuloksiin siellä joukossa. ;)
Tai haeppa hakusanalla Ässät niin tulee kuva jostain kaksi ottelua Ässissä pelanneesta kaverista joka on kuvassa jossain lukon paidassa. Mua ainakin vituttaa tuo hakusanoilla kalasteleminen ihan vitusti ja raportoin jokaisen hakusanahuijarin ylläpitoon, tekevät sitten jotain tai eivät.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Tai haeppa hakusanalla Ässät niin tulee kuva jostain kaksi ottelua Ässissä pelanneesta kaverista joka on kuvassa jossain lukon paidassa. Mua ainakin vituttaa tuo hakusanoilla kalasteleminen ihan vitusti ja raportoin jokaisen hakusanahuijarin ylläpitoon, tekevät sitten jotain tai eivät.

Tämä on kyllä varmasti ärsyttävää, sitä en kiistä. Sen verran, mitä olen noita katsellut ilmoitellessani, niin otsikkoon kannattaa panostaa ja kertoa myös siinä mahdollisimman paljon kohteesta. Otsikot ovat mielestäni hakuhierarkiassa edellä sisältöä, johon sitten noita hakusanoja tungetaan.

Ennen uudistuksiahan hakusanojen tekstin sai vielä vaihdettua taustävärin väriseksi, jolloin ne eivät edes näkyneet, ellei kohteen tekstiä maalannut. Nykyään tuota ei siis enää voi tehdä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vajaa tuhannen kauppaa tehty huuto.netissä. Lähinnä ovat painottuneet tuonne 2000-luvun alkupuolelle ja lähes kaikki kaupat myyjänä. Tuli tehtyä pienimuotoista DVD-bisnestä. Yksi nega on tullut ja muutama neutraali palaute. Nämä siksi, että postin potkijat ovat paskoneet tuotteen.

Viime aikoina laittanut myyntiin lähinnä jotain joutavia kamppeita, mutta kaikki ovat menneet kaupaksi.

Tori.fi palvelua kokeilin myös parilla tuotteella ja nekin menivät kaupaksi ilman mukinoita. Tosin jonkun verran tinkaajia oli, vaikka pyrin kyllä laittamaan hinnan sellaiseksi, että pitäisi olla kohdillaan. Kamat menivät kaupaksi pyyntihinnoilla.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Huutonetin ongelma noissa palautteissa on se, että kun joutuu antamaan kauppakumppanilleen negatiivisen palautteen, saa itse lähes 100% varmuudella kostoksi myös negatiivisen palautteen, vaikka omassa kaupankäynnissä ei mitään vikaa olisikaan ollut. Itse olen antanut 2 negatiivista ja yhden neutraalin palautteen n. 50 kaupasta, joissa olen ollut osapuolena. Jokaisella kerralla olen saanut kostoksi "samanarvoisen" palautteen.

Juuri näin. Itse aikoinaan annoin kahdesta leffasta molemmista palautteen siten, että kunnossa tullut DVD niin annoin positiivisen ja kannet rikki tulleesta DVD:stä annoin neutraalin. Sitä ennen olin saanut molemmista positiivisen palautteen myyjältä nopeasta maksusta etc. Kun tämä myyjä näki minun neutraalin palautteen, pamahti minulle 2 negaa. Alkujaan ylläpito poisti ne perustellen, että kielenkäyttö oli sopimatonta. Meni kuukausi niin tämä päästä vajaa myyjä palasi antamaan uudelleen kaksi negaa. Niistä en enää jaksanut valittaa ja ne on edelleen rasitteena tilastoissa. Asiasta käytiin lukemattomat emaili viestit kyseisen, ilmeisesti avohoitopotilaan, kanssa ja kaveri paukutti aina capslock päällä takaisin kun jotain sille pistin. Loppu siihen se häiriköinti kun laitoin sille puhelin numeron ja osoitteen mistä löytää kriisiapua Oulusta (?), jonkun psykiatrin numeron sille pistin. Mutta kaiken kaikkiaan kovin oli värikäs koko episodi. Yhdestä neutraalista minkä annoin sain kaksi negaa vastineeksi ja täysin ilman perusteita (maksoin samana päivänä kun tilinumeron sain).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös