Huonointa lyriikkaa – omat ehdotukset kehiin!

  • 160 880
  • 580

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Täällä jo kesällä etsittiinkin huonointa biisiä kautta aikojen, oli hieno ketju! Nyt olen tässä peräänkuuluttamassa huonoa -aivan oman mielen mukaan- laululyriikkaa. Kukkasia, jotka pistävät verisuonen katkeamaan päästä aina kun nuo taianomaiset lainit kuulee. Tai sitten vaan nauramaan hysteerisesti. Haluaisin että huonon lyriikan etsiminen tiivistettäisiin nimenomaan pariin extraärsyttävään säkeeseen/kertosäkeeseen tms. eikä annettaisi suoraan koko biisiä. Tai jonkun koko tuotantoa, johon itse ilmoittaisin mm. Ilkka Alangon kaikki tekstit alusta loppuun. Ja Hectorin 90%:sesti. Hectorin teknistä taitavuutta en kiistä, mutta se sisältö...uh. Toisissa taas ärsyttää tekninen kömpelyys, joka on selvästi tahatonta. Eli nyt kehiin ne pienet extraärsyttävät tai muuten raivostuttavat lainit. Mielellään pop/rock musasta, koska iskelmäpuolella on jo lähtökohtakin toinen...mutta onhan sielläkin huippuja!

Tässä omia suosikkejani - kun kuulen nämä lainit, vedän herneen nenään välittömästi ja heti eikä mitään lievennystä ole tullut useammastakaan tuotantokerrasta.

-Neljä ruusua/Luen: "kaiken ajan tuhlaan, itseäni uhmaan..." Voi ziiiiisuus! Mikä legendaarinen riimi ja sisältökin totaalista höttöä

-Hector/Lapsuuden loppu: "joku sanoi loppunut aika on lapsuuden, kavioista sorkista tunsin ihmisen" . Just. Pysähtykäämme kaikki tämän ison H:n viisauden ääreen.

-Pelle Miljoona/TV: "TV on kuin WC sen ulosteet pahalle haisee". Kuka on nähnyt ulostavan WC-pöntön?

-Pelle Miljoona/Gabriel "faija sanoi jos joulutodistuksessa on nelosia, niin tapan sut". Karua!! Samassa biisissä: "saman päivän iltana hän roikkui narun jatkona" Pellekö yksisilmäinen tosikko?

Iskelmäpuolelta legendaarinen Rakkaus on hellyyttä -biisi, laulaa muistaakseni Katri Helena: "kosketuksen puutetta mikään ei voi korvata":D
 

JanJ

Jäsen
Kaikki Kaija Koon tekstit.
Okei, mystisyys on hienoa sanoituksissa.
Mutta jos niistä tehdään itse sanoituksen tarkoitus ja
lisäksi käytetään sellaisia kielikuvia jotka eivät tarkoita mitään,
menee homma naurettavaksi.
"Tuuleen piirretyt vuodet" my ass!
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kaikki Ultra Bra yhtyeen tuotokset, aina rupeaa heikottamaan kun niitä kuulee...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti pest
Kaikki Ultra Bra yhtyeen tuotokset, aina rupeaa heikottamaan kun niitä kuulee...

>>> EHDOTTOMASTI SAMAA MIELTÄ! Minulle tulee Ultra Bran uhosta aina mieleen 1960-luvun Kom-teatterin kuoro ja Kaisa Korhonen... ja sen johdosta saan aina jonkinlaisen keskenmenon ja vaivun puolikoomaan kuullessani mokomaa "kommariuhon matkimista"... eikös se yksi Ultra Bran hitti mennyt jotenkin näin: - Minä putosin parvekkeelta ja sinä juoksit liikennemerkkiiiiiiiin...:cool:
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti JanJ
Kaikki Kaija Koon tekstit.
Okei, mystisyys on hienoa sanoituksissa.
Mutta jos niistä tehdään itse sanoituksen tarkoitus ja
lisäksi käytetään sellaisia kielikuvia jotka eivät tarkoita mitään,
menee homma naurettavaksi.
"Tuuleen piirretyt vuodet" my ass!

-Myös Mikko Kuustonen osaa tämän lajin. Otetaan paljon hienoja sanoja, esim: "madonnan uni", "kerubin kasvot" "aurora" jne ja sekoitetaan ne lottopallossa ja katsotaan mitä tuli, esim "on uni madonnan loppunut ja peilissä kasvot kerubin, auroran takaa minä maahan katselin". Tämä oli oma imitaationi MK:n teksteistä, mutta eipä juuri eroa aidosta
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti JHag
[B-Pelle Miljoona/Gabriel "faija sanoi jos joulutodistuksessa on nelosia, niin tapan sut". Karua!! Samassa biisissä: "saman päivän iltana hän roikkui narun jatkona" Pellekö yksisilmäinen tosikko?
[/B]

perskutarallaa. Gabrielhan on loistava biisi ja mahtava sanoitus :D
Oli erityisen hauskaa kun mr.1000000 esitti sen joskus vajaat kymmenen vuotta sitten koulurauhan julistamisen yhteydessä (tuli TV:stä). Loksahteli muutaman open leuat kun Pelle väänsi yksin Gabrielia huuliharpun ja kitaran voimin...Positive thinking!
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Kyllä Ultra Bran ja Pelle Miljoonan sanoitukset yleensäkin ovat niin alle kaiken arvostelun, että niiden vertaaminen paskaan, Jari Tervon sanoin, loukkaa paskaa. Eivät välttämättä lyriikaltaan, mutta ihan vain yleisesti huonoja sanoituksia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kamalimmat tekstit löytyvät mielestäni Mambalta ja Suurlähettiläiltä.

Suurlähettiläiden kpl Pitääxunaina, tai mikä lie nyt onkaan, on mielestäni aivan kamala.... 'Olen niin onneton, ei autossani ole edes nastoja talvella.... olen niin onneton, sinun vuoksesi kai...'

Kamalaa... kerrassaan kamalaa....
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Neljä Ruusua on yksi suosikki bändeistä, mutta seuraavaa lausetta en ole ikinä oppinut tajuamaan : "...sillä matka on syvä ja sä hukut siihen, jos otat sen ja purematta nielet..." -Sun täytyy mennä kappaleessa. Aikamoisia aforismeja on Ilkka kehittänyt.

Tuo suurlähettiläiden biisi on muuten homoeroottinen "...sinun vuoksesi, Kai..." Hyi että!

Pelleltä on kyllä tulllut niin paljon materiaalia ulos ettei ole mikään ihme jos sieltä löytyy muutama kökömpi kappale. Asennetta niistä, vanhoista varsinkin, löytyy. Toisin kuin näistä nykyisistä "kaikki on ihanaa"-bändeistä.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
"meillä oli hetkemme.... meillä oli retkemme..."

- voi jumalauta! M. Syrjä teki sen taas. Kas kun ei "kuu, muu ja suu... " jne.
 

laredo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sipoon Wolf, Malaga, Barcelona, työväen ampujat
"kun jäin katselemaan NOITAKUVIA.... mietin kuinka paljon oikein rakastinkaan sinua"


Mamba

T.Vaara kun ei osaa painottaa laulumaneereitaan oikein vaan esim. paino on sanalla NOITA (tulee mieleen noita-akka) ja kun toi "kuinka paljon oikein.." lauletaan yhteen ilman painotusta niin merkitys muuttuu päälaelleen. (kuinkas paljon sitä tulikaan rakastettua...hmmmm).
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Yleensäkin suomi-tanssipopiskelmä naurattaa koomisilla ja noloilla sanoituksillaan.

Lauantai-iltana mä en kaipaa sua
mä en kaipaa sua ei ei
mut sunnuntaiaamuna mä kaipaan sua
silloin mä kaipaan sua joo joo

(Insert the fingers! Vomit!)

Ihan oma lukunsa ovat myös loistavaa camp-huumoria tarjoilevat lasten suomeksi dubatut piirretyt.

Voittaaamaaatoooon diiigimoooon
niiiiin se ooooon

Pokemon! Omakseni saaaaaan
Me yhdessä voitetaaaaan

Et cetera. Yleensäkään en tajua miksi sarjoja pitää dubata. Kaikkihan tietävät että tekstin lukeminen ja vieraskielisen puheen kuunteleminen kehittää kielitaitoa.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Suurlähettiläät, Maailman laidalla:

"...olen itse me kaikki
ja muut pois lukitaan
unelmistani kotini teen
ja sen kukitan..."

Suurlähettiläät, Huokaus:

"...kuumetta mittaan lasia
jarrua yritän painaa
ehdi en sua seuraan metsässä
kiveen kompastun vedessä..."

Suurlähettiläät, Kahdestaan:

"...kohta tulee liian pimeetä
ei voi nähdä silmät kii..."

(Öh?)

Hector, Imet piipustasi taivaat:

"Siinä sä seisot, imet piipustasi taivaat.
Lumi on maassa; pakoon lähdet,
kevään raivaat kautta illuusion unelmiin...
Seisot kuin patsaat - aika ohimoitas hakkaa,
silmissäs on vain kuu ja tähdet,
tietos' lakkaa siinä missä törmäät ihmisiin."

Ja vielä (ihan pakko) Hectorin uran eräs helmistä kokonaisuudessaan. Naiset ja herrat:

Hector - Takataan roos
Levyltä Hectorock 1 (-74)

Voit mennä juosten Tornioon
ja huutaa kuinka korni oon!
Mä tunnen puuttees vanhastaan:
et diggaa rokkii ollenkaan!

Takataan roos - rokataan taas!

Voit heittää [lokkos] roskikseen
tai tunkee huoles koskikseen.
Voit änkee tankoo perjantain,
vaan säästäppä rokkiin lauantai!

Takataan roos - rokataan taas!

Nuo raukat kuihtuu niskoineen
ja nukkuu nurkkiin siskoineen.
Mä stikkaan laineen fleduun vaan
ja sekoon rokkiin rajuimpaan!

Takataan roos - rokataan taas!

On parhaat kengät Blue Suede Shoes,
ei voit noita muoti uus.
Taas elää Living Loving Doll,
ei kuole koskaan rock 'n roll!

Takataan roos - rokataan taas!

Takataan roos - rokataan taas!
Tokataan raas - rakataan toos!
Takataan taas - rokataan roos!
Takataan roos - rokataan taas!
Tokataan raas - rakataan toos!
Takataan taas - rokataan roos!
Takataan roos - rokataan taas!
Takataan raas - rakataan toos....
 

JanJ

Jäsen
Matti "SIG" Inkinen oli paskojen sanoitusten mestari.
Yksi mestariteos on nimeltään Siin Saan.

"lettipäiset tytöt ovat menneet naimisiin ja tulleet sitruunoiksi maailman tehtaisiin
rohtunein käsin he ansaitsevat leipäänsä ja joskus harvoin muistavat mikä on siin saan siin saan

siin saan sanat unohdetaan
siin saan sanoja ei lainkaan
siin saan tunteen nimi on siin saan "


HUH HUH!
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Salatut Elämät tunnari:

"Tunteisiin (tunteisiin), sisimpääni matkustan. Joo ja niin (joo ja niin)."
 

Noose

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chargers, HPK, Oakland A's, Tampere Saints
Teutonihevi & Bal-Sagoth

Ei ole oikeasti hauskempaa lyriikan lajia kuin sukkahousuhevin - varsinkin italialaiset ja ruotsalaiset - sanoitukset. Omaa luokkaansa mielestäni näillä aloilla on Rhapsody ja Hammerfall, mutta ei sovi unohtaa Manowaria.

Rhapsody: Emerald Sword

"For the king for the land for the mountain,
for the green valleys where dragons fly,
for the glory the power to win the Black Lord,
I will search for Emerald Sword"

Tässä näytteessä nyt ei tullut esille näitä perinteisiä kliseitä tyyliin "holy steel".

Toinen taiteenlajinsa onkin kappaleiden nimet, jossa Bal-Sagoth on vetänyt toistaiseksi pidemmän korren minun arvoasteikollani. Biisien nimiä en ole juurikaan pidemmälle päässyt Bal-Sagothiin tutustumisessa, mutta ainakin alku on lupaava,

Bal-Sagoth - The Dark Liege of Chaos is Unleashed at the Ensorcelled Shrine
Bal-Sagoth - Cry Havoc for Glory and the Annihilation of the Titans of Chaos (The Splendour of a Thousand Swords Gleaming beneath the Blazon of the Hyperborean Empire Part III)
Bal-Sagoth - And Lo, When the Imperium Marches against Gul-Kothoth, then Darksome Sorceries shall Enshroud the Citadel of the Obsidian Crown
jne.

Ennen näiden näkemistä pidin Rhapsodyn Dargor, Shadowlord of the Black Mountainia jonkinlaisena hulvattoman hauskana, mutta Bal-Sagoth surffaili kevyesti ohi.

Nämä nyt ovat tätä fantasiaroskaa joka ikinen, mutta se on niin halvatun hauskaa, että meinaa ottaa mahan pohjasta kun näitä lyriikoita ja biisien nimiä lueskelee...
 

juntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
"Mun täytyy kävellä näin, mun täytyy kävellä näin. kun jotain herää sisälläin...."
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Matti Nykäsen tuotanto on täynnä lyriikan helmiä.

Legendaarisin kaikista lienee Varas -kappaleen sanoma:

"Pidä varas,
Hän on varas.."

Kun Matti tulkitsee tämän omalla herkällä tavallaan, ei voi olla purskahtamatta kyyneliin.

Ammattimiehen varmuudella Matti tulkitsee myös kappaleen Vain Mäkimies Voi Tietää Sen :

"Liekö kukaan kaikki maailman mäet laskenut,
Edes taskulaskimellakaan.."

"Kun lähtee lentoon hyppyrin nokalta,
Saa olla hetken rauhassa ilmassa,
Kotkan lailla saa liihellä ihminen,
Vain mäkimies voi tietää sen.."

Myös Topless sisältää niin huonoa lyriikkaa, ettei se voi olla muuta kuin hyvä:

"Jos vaimo pihtaa nisua,
Voit lähtee baariin tsiigaan tisua.."

"Jestas sentään, mitkä rinnat,
Topless kerää täydet pinnat,
Jestas sentään,
Hän on puolialaston.."

Niinikään Danny järkyttää julmalla lyriikallaan.. :

"Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä,
On vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta,
Liian monta..
Lähden Kuusamoon."
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti domy

Niinikään Danny järkyttää julmalla lyriikallaan.. :

"Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä,
On vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta,
Liian monta..
Lähden Kuusamoon."


Eikös tuo Kuusamo ole Juha Vainion sanoittama, vai muistanko väärin?
 

domy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Viestin lähetti Sistis


Eikös tuo Kuusamo ole Juha Vainion sanoittama, vai muistanko väärin?

Niin no eipä tuo "Matti Nykäsen tuotantokaan" tavaallaan ole Matti Nykäsen tuotantoa, jos noin syvällisiksi ryhdytään.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti domy


Ammattimiehen varmuudella Matti tulkitsee myös kappaleen Vain Mäkimies Voi Tietää Sen :

"Liekö kukaan kaikki maailman mäet laskenut,
Edes taskulaskimellakaan.."

"Kun lähtee lentoon hyppyrin nokalta,
Saa olla hetken rauhassa ilmassa,
Kotkan lailla saa liihellä ihminen,
Vain mäkimies voi tietää sen.."

Eikös tämä elämää suurempi kappale ole Kari Tynin sanoittama? Se tietysti osaltaan selittää sanojen loistokkuuden, mikäli näin on.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti domy


Niin no eipä tuo "Matti Nykäsen tuotantokaan" tavaallaan ole Matti Nykäsen tuotantoa, jos noin syvällisiksi ryhdytään.

Noh joo... lähinnä vaan sillä tuo kommenttini, että Danny on sentään oikea viihdetaiteilija, toisin kuin Matti... ja Juha Vainio on sentään laatusanoittaja, mutta ilmeisesti jokaiselle sattuu hasardeja.

Niin, ja huonoista sanottajista yksi on J.Karjalainen. 'Alla omenapuun se ei voi olla kukaan muu, siellä siellä se Väinö on... jo näkyy silmät ja suu, se ei voi olla kukaan muu, siellä siellä se Väinö on...'

Ja ei se muukaan J.n materiaali mitään kehuttavaa ole...
'Hei taas mennään, en tiedä mihin, mutta mä meen...'

huh huh.... ja tälle miehelle annettiin Juha Vainio-palkinto viimeksi. Ei voi käsittää.
 

TwilightZone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Anssi Kela : Puistossa

Kaunis nuori nainen Laura on, käytyään kauppaopiston.

Tuo lause tietysti jatkuu (->päätti hän firman perustaa), mutta siihen väliin tulee niin pitkä tauko, että se alkaa kuulostaa epäilyttävältä.
 

Pete#35

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Detroit
Mulla tuli mieleen tämä karsea lastenrääkkäys coveri eli piirretystä Flipperista.Esitettynä ja sanoituksena aivan sairaan raivostuttava(lapsia aliarvioidaan)

"Kun kaikki menee huonosti........kun kaikki tuntuu vajoavan ja niin edel....."

Aivan hirveetä paskaa,vain Suomessa!!!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös