Huml71 vs. McTorso – Kärpät yli sata pistettä kaudella 2022–2023?

  • 43 963
  • 292

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jaahas, pistetäänpä pystyyn leikkimielinen seurantaketju siitä, pääseekö Kärpät tällä kaudella yli sadan pisteen. @Huml71 väittää ettei pääse, kun taas @McTorso sanoo, että tottakai pääsee. Panoksena on kaksi olutta Kärppien pudotuspeliottelussa, eli siinä mielessä vain voittajia on tässä haasteessa. Ennen kauden alkua ei tällaiselle ketjulle pitänyt olla minkäänlaista tarvetta. Ajatus oli, että Kärpät ja Tappara kamppailevat kuumeisesti keskenään runkosarjan voitosta. Urheilu on kuitenkin mahtavaa ja ennakoimatonta.

Päivitän tähän ketjuun jokaisen ottelun jälkeen Kärppien runkosarjasijoituksen sekä ottelukohtaisen pistekeskiarvon ja sen, mihin pisteisiin sillä päädyttäisiin runkosarjan lopussa. Päivitän myös erikseen Kärppien joulutauon jälkeistä ottelukohtaista pistekeskiarvoa aina runkosarjan loppuun asti.

31 ottelun Kärpät on sarjassa kuudes (50p) ja ottelukohtainen pistekeskiarvo on 1,613 -> 97p

Ensi viikko:
(32) Ma 26.12 JYP-Kärpät
(33) Ke 28.12 HPK-Kärpät
(34) Pe 30.12 Kärpät-Pelicans
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan ei ollut puhetta, että minkä vuoden pudotuspeleissä oluet maksetaan, jos Kärpät ei tänä vuonna sääleihin pääse?
@McTorso varmaan komppaat tätä, että säälipudotuspelit ovat pois laskuista? Vedossa siis kyse 'oikeista' pudotuspeleistä, eli puolivälieristä eteenpäin.

Katsos, jos käy niin hassusti, että Kärpät tipahtaa sääleihin, niin jätän ne kyllä suosiolla väliin. Pelkkiä huonoja muistoja.
 

Siniviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, sympatiat JYP
Tilastonikkarit voisi kaivaa kuinka usein tasan sadalla pisteellä (100p) ja (1,667 p/ott) on päässyt kuuden sakkiin?
Liigan sivuiltahan noita menneiden kausien joukkuetilastoja voi napsutella. Pikaisella vilkaisulla kymmenen viimeistä kautta meni 100 pisteellä heittämällä kuuden sakkiin. Ainoa poikkeus oli kausi 2019-2020 jossa HPK jäi 102 pisteellä sijalle 7. Tuohan oli ensimmäinen koronakausi ja runkosarja päättyi esim HPK:n osalta 59 otteluun kuten myös runkosarjan voittajalla = Kärpät..
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Ei nyt oikeen nappaa tämä.
Jos olisin valinnu nimimerkiksi esim. Jokisika niin minkähänlainen keskustelu ois tullu nimimerkin
@Rämemajava kanssa?
Rämemajava ja Jokisika vänkää asioista?
Nojoo, ehkäpä siinä ois ollu asiallistakin keskustelua?

PS. Toi Jokisika ois ollu aivan päällikkö nimimerkki.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei nyt oikeen nappaa tämä.
Jos olisin valinnu nimimerkiksi esim. Jokisika niin minkähänlainen keskustelu ois tullu nimimerkin
@Rämemajava kanssa?
Rämemajava ja Jokisika vänkää asioista?
Nojoo, ehkäpä siinä ois ollu asiallistakin keskustelua?

PS. Toi Jokisika ois ollu aivan päällikkö nimimerkki.
Enpä tiedä, ehkäpä otsikko oli huono. Ei mulla todellakaan ollut tarkoitus luoda mitään kahden nimimerkin välistä vänkäysketjua, vaan ennemminkin tilanneseuranta Kärppien otteista tästä eteenpäin. Tuo sata pistettä on mielenkiintoinen rajapyykki. Samoin mun mielestä on ihan jännä seurata, millaisella pistekeskiarvolla Kärpät pystyy pelaamaan joulutauon jälkeisen ajan. Onko suunta ylös vai alas? Keskustelun asiallisuus riippuu sitten ihan meistä kaikista. Minä uskon asialliseen keskusteluun ja siihen, että tämä ketju voi tuoda hyppysellisen lisää mielenkiintoa palstalaisille Kärppien seuraamiseen loppukauden aikana.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Enpä tiedä, ehkäpä otsikko oli huono. Ei mulla todellakaan ollut tarkoitus luoda mitään kahden nimimerkin välistä vänkäysketjua, vaan ennemminkin tilanneseuranta Kärppien otteista tästä eteenpäin. Tuo sata pistettä on mielenkiintoinen rajapyykki. Samoin mun mielestä on ihan jännä seurata, millaisella pistekeskiarvolla Kärpät pystyy pelaamaan joulutauon jälkeisen ajan. Onko suunta ylös vai alas? Keskustelun asiallisuus riippuu sitten ihan meistä kaikista. Minä uskon asialliseen keskusteluun ja siihen, että tämä ketju voi tuoda hyppysellisen lisää mielenkiintoa palstalaisille Kärppien seuraamiseen loppukauden aikana.
Onhan tuo otsikko aika raflaava? Ei mitään keskustelua noihin 100 pojoon.
Hei ja minäkin koitan käyttäytyä asiallisesti.
Sori hei @Rämemajava että sotkin sut tähän. T. Jokisika ;D
 

LarZu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun pisteautomaatit
Ihan mielenkiintoinen ketju ja näitä vastaavia on ollut ennenkin. Allekirjoittanutkin syyllistynyt vastaaviin seurantaketjuihin. Totuus on että Kärppien tasoisen jengin ei pitäisi tavoitella näitä 100 pisteen rajoja vaan oikea raja olisi 130 pistettä ja runkosarjan voitot. Mutta seurailen vierestä kaksintaisteluanne. Piristystä synkkään kauteen ainakin jos jotain.
 

Micol

Jäsen
Olenko minä nyt siirtynyt pysyvästi posimiesten kerhoon kun minusta tämä on ihan typerä veto @Huml71 kannalta? Tottakai Kärpät parantaa kevätkaudella niin paljon että yli 100 pisteen mennään heittämällä.
Itse veikkaan samaa ja pka tulee nousemaan nykyisestä kevätkaudelle - paljonko? - se jää nähtäväksi, mutta satanen paukkuu kyllä rikki. Tiukkaa tulee varmasti mahtua esim. TOP-4 sakkiin, mutta mahdollista se edelleen on. CHL-paikan suhteen näyttääkin jo aika pahalta, mutta siihenkin on toki oiva reitti, kun menee voittamaan mestaruuden.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Haluaisin olla kärpäsenä katossa noilla kaljoilla. Humlihan tämän vedon häviää.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olenko minä nyt siirtynyt pysyvästi posimiesten kerhoon kun minusta tämä on ihan typerä veto @Huml71 kannalta? Tottakai Kärpät parantaa kevätkaudella niin paljon että yli 100 pisteen mennään heittämällä.
Ilmeisesti olet, tervetuloa! Negamiesten mukaan jopa säälipaikka on ollut vaarassa. Marjamäki ei osaa enää valmentaa, joukkueessa ei ole jalkoja, eikä maalintekijöitä, puolustus on surkea ja maalivahdit jättimäinen riski. Ei tuolla sekoituksella sadan pisteen raja ylity.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Ilmeisesti olet, tervetuloa! Negamiesten mukaan jopa säälipaikka on ollut vaarassa. Marjamäki ei osaa enää valmentaa, joukkueessa ei ole jalkoja, eikä maalintekijöitä, puolustus on surkea ja maalivahdit jättimäinen riski. Ei tuolla sekoituksella sadan pisteen raja ylity.

Erohan on nyt se, että siellä on kaikki eväät olemassa menestymiseen kun vain saadaan pelirohkeus säilymään muutenkin kuin hetkittäin.

Lancen ja Suikkasen aikana pelitapaa ei ollut, joten mahalasku oli helppo nähdä. Nyt sellainen epäonnistuminen on aika epätodennäköistä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olenko minä nyt siirtynyt pysyvästi posimiesten kerhoon kun minusta tämä on ihan typerä veto @Huml71 kannalta? Tottakai Kärpät parantaa kevätkaudella niin paljon että yli 100 pisteen mennään heittämällä.
Eihän tälläisiä vetoja tehdä sen takia, että sattuisi voittamaan. Jännitystä runkosarjan toiselle puoliskolle.

Itse taas en usko hyökkäys-, sekä erikoistilanteiden paranevan määräänsä enempää, joten Kärpät tekee jatkossakin alle kolmea maalia matsiin, ja lopulta jää niukasti alle 100 pisteen.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ihan vaan "ulkopuolelta" hauskan oloinen veikka. Ja uskoisin, toivoisin jne, että loppujen lopuksi ihan kuitenkin leikkimielinen veto? Olen seurannut näitä palstoja , kuten varmaan moni muukin jo vuosia, joten ko nimimerkit on tulleet tutuiksi. Ja molemmilla hyviä mielipiteitä, vaikka kaikista en ole aina samaa mieltä, mutta kuitenkin. Ja hyvä niin, sillä kyllä tänne mielipiteitä ja vankkojakin näkemyksiä mahtuu.
Eihän tälläisiä vetoja tehdä sen takia, että sattuisi voittamaan. Jännitystä runkosarjan toiselle puoliskolle.
Juurikin näin. En esim. itsekään pelaa pitkää vetoa rikastuakseni, vaan pienenä lisä jännityksenä. Ja yleensä häviän, mutta Kärppiä vastaan en koskaan pelaa, sehän on selvää se.

Oli miten oli, itse uskon että Huml joutuu oluet tarjoamaan, vaikka merkit myös tosinkinpäin on tässä vaiheessa olemassa. Panos on kohtuullinen ja näin oluen ystävänä tuollaiset sopivat vedot on ihan kivoja hyvässä hengessä. Näin oletan asian olevan, vaikka ko nimimerkit onkin välillä täällä ottaneet kiivaastikin yhteen?

Oli miten oli, mielipiteitä riittää, ja pitääkin, mutta sydän sykkii silti Kärpille... :)
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Itse en olisi uskaltanut lyödä vetoa sataa pistettä vastaan. Kärppien peli on kuitenki pidemmän aikaa mennyt parempaan suuntaan monella osa-alueella. Ylivoima on parantunut merkittävästi ihan jo silmämääräisesti katsottuna, puolustuspään tekeminen alkaa olla laadukasta (vaikkakin siellä edelleen tehdään ihmeellisiä virheitä), pelaajat alkavat olla terveinä, ja mikä parasta kokeneet kaverit heräävät mitä enemmän kevään aurinko paistaa kasvoille. Enkä usko hetkeäkään etteikö Kärppien kiikareilla etsittäisi ennen siirtorajaa muutamaa täsmähankintaa joukkueeseen, etenkin nyt kun Emanuelsson huilaa pidemmän aikaa.
Marjamäen tapana ei ole yleensä jättää asioita "toivotaan toivotaan -tilanteeseen" vaan vahvistaa hankaavia osa-alueita.

Jos vertaa noihin syksyn synkkiin hetkiin, niin tunnetta ja ryminää on alkanut löytyä, ja Hyryn + Karvisen mukanaan tuoma energia ei voi olla näkymättä lähitulevaisuudessa. Pelattiin käytännössä kakkoskokoonpanolla ja vietiin kansiareenan kärkijoukkeelta piste. Lisäksi Kärppien keskialueen pelaaminen on mennyt selkeästi eteenpäin ja siellä riistoilla saadaan nopeita vastahyökkäyksiä aiempaa huomattavasti enemmän. Näistähän Kärpät on paljon maaleja tehnyt viime peleissä. Kärppien peli on kehittynyt ja tulee kehittymään edelleen.

Tällä kertaa täytyy toivottaa onnea vetoon McTorsolle ja erittäin paskaa menestystä Humlille.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Näistähän Kärpät on paljon maaleja tehnyt viime peleissä. Kärppien peli on kehittynyt ja tulee kehittymään edelleen.

Tällä kertaa täytyy toivottaa onnea vetoon McTorsolle ja erittäin paskaa menestystä Humlille.
"Paljon" on ilmeisen löyhä termi, sillä eihän Kärpät ole juurikaan maaleilla mässäillyt. Pelejä voi katsoa monella tapaa, sillä Tappara tuli Kärppien träpin läpi heittämällä kerta toisensa jälkeen. Tamin sanoin, 'missä kehitys?'.

Kiitän toivotuksista, ja hyvää joulua myös sinulle! Toivottavasti sinun vuosi 2023 on menestyksekäs.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Onnittelut McTorsolle parista ilmaisesta stobesta jo etukäteen. Ei ainakaan uhkarohkeista panoksista voi syyttää kumpaistakaan.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onnittelut McTorsolle parista ilmaisesta stobesta jo etukäteen. Ei ainakaan uhkarohkeista panoksista voi syyttää kumpaistakaan.
Häh! Tapaaminen verivihollisen kanssa! Voiko uhkarohkeampaa panosta ollakaan? Se koituu varmasti molempien kohtaloksi! No joo, niin kuin @Huml71 kertoi, ei tässä maallisen mammonan perässä olla. Minä olen aiemmin jonkun vedon tehnyt @oukka nimimerkin kanssa ja nekin oluesta. Mukava on ollut hänen kanssaan oluella olla. Näin on aivan varmasti myös @Huml71 nimimerkin kanssa.
 

NahkaHagrid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Jesse Puljujärvi.
Häh! Tapaaminen verivihollisen kanssa! Voiko uhkarohkeampaa panosta ollakaan? Se koituu varmasti molempien kohtaloksi! No joo, niin kuin @Huml71 kertoi, ei tässä maallisen mammonan perässä olla. Minä olen aiemmin jonkun vedon tehnyt @oukka nimimerkin kanssa ja nekin oluesta. Mukava on ollut hänen kanssaan oluella olla. Näin on aivan varmasti myös @Huml71 nimimerkin kanssa.
Totta. Tervettä vedonlyöntiä kuitenkin ja varmasti on hauskaa joutui kumpi tahansa bisset maksamaan.

Löytyykös täältä bisseseuraa isomäkeen 5.1.2023? Vedonlyöntejä huikeaan seuraani ei vaadita. Lainaan vähän tätä ketjua. Oliskos tässä uuteen ketjuun ideaa kaiketi?
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
"Paljon" on ilmeisen löyhä termi, sillä eihän Kärpät ole juurikaan maaleilla mässäillyt. Pelejä voi katsoa monella tapaa, sillä Tappara tuli Kärppien träpin läpi heittämällä kerta toisensa jälkeen. Tamin sanoin, 'missä kehitys?'.

Kiitän toivotuksista, ja hyvää joulua myös sinulle! Toivottavasti sinun vuosi 2023 on menestyksekäs.
No siis tosiaan viittasin tällä "paljon" sanalla ehkä siihen millä tavoin Kärppien maalit ovat yleisesti ottaen syntyneet viime aikoina. Ainakin oma muistikuva on, että nopeista hyökkäyksistä/ käännöistä ollaan onnistuttu ihan kiitettävästi laittamaan limppua kassiin. Valitettavasti tuo Kärppien träppi on tosiaan ollut suhteellisen helppo läpäistä useissa peleissä, ja on kyllä niitä kehityskohteita mihin täytyy kiinnittää huomiota. Tai sanotaanko näin, että Kärpät ei yleensä pysty ylittämään keskialuetta yhtä vaivatta kuin vastustaja, kun puhutaan organisoidun viisikon ohittamisesta kiekon kanssa.

Itse uskon parempaan kevääseen vahvasti, koska peleissä on alkanut näkyä taas niitä voittavia asioita, ja myös sitä paljon kaivattua tunnetta. Kuukausi sitten uitiin kuitenkin todella syvissä vesissä ja sieltä ylös nouseminen on jo eräänlainen testi koko joukkueelle. Kärppien onneksi runkosarja on ollut erittäin tasainen ja yksikään joukkue ei ole oikeastaan päässyt luomaan isoa kaulaa muihin. Taitoa ja potentiaalia joukkueessa on, joten se on nyt vaan käännettävä esiin. Henkilökohtaisia onnistumisia, henkinen momentum ja voittoputki tilaukseen uudelle vuodelle.

Toivon myös arvoisalle palstaveljelle hyvää joulua ja vuotta 2023. Jos jossain vedossa, niin tällaisessa sitä on varmasti mielellään väärässä (toivottavasti mahdollisimman paljon väärässä). 101 pistettä olisi aikamoista vittuilua kaikille.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös