Huijareita onko heitä?

  • 6 620
  • 29

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Muutamassa ketjussa aihetta on jo sivuttu. En tiedä onko tällaista ketjua olemassa, jos on niin hävittäkää tämä.

Eli oletko joutunut huijareiden uhriksi? Milloin, miten, miksi?

Minua on kerran kusetettu oikein huolella. Tampereen rautatieasemalla tummaan tyylikkääseen pukuun pukeutunut mies tuli myymään minulle veitsisettiä. Hän selitti asian niin, että oli Stockmannille käynyt esittelemässä heidän tuoteperheen uutuuden. Tsekkasin puhelimesta tässä vaiheessa, että myykö Stockmann kyseistä merkkiä. Vastaus oli, että kyllä myy. Tämä veijari halusi päästä eroon tästä esittelysalkustaan hintaan 50€, koska ei halunnut sitä raahata enää mukanaan takaisin Helsinkiin.
Päätin ostaa tämän pois, koska minusta se oli ihan uskottavaa.

Kotiin päästyäni ajattelin googlata jostain syystä hakusanoilla veitset+huijaus...

Tulin huijatuksi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllähän sitä on ympäri maailmaa joutunut taksikuskien kanssa vääntämään ja aina lopputulos ei ole ollut itselle mieluisa. On erittäin vaikea ymmärtää miten ihmiset menevät vieläkin kaikkiin huijauksiin, vaikka tietoa on niin paljon saatavilla. Jos se näyttää huijaukselta se on aina sitä. Aina. Ei ole olemassa mitään "no saattaahan tämä vaikka ollakin totta." Kun se nyt yksinkertaisesti ei vain sitä ole.

Taksien käyttökin on taito kuten veitsien ostaminen. Sitä pitää opetella ja sen oppii kyllä.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli oletko joutunut huijareiden uhriksi? Milloin, miten, miksi?

Mitä mieltä palstalaiset ja @Moderaattorit on myyntipalstoilla huijaavien tunnistetietojen julkaisusta palstalla? Luonnollisesti huijauksen on oltava täysin varma eli tapahtunut.

Henkilökohtaisesti kannatan tämmöisten tietojen levittämistä mahdollisimman laajalle mutta en ole varma sopiiko tämä palstan profiiliin.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitä mieltä palstalaiset ja @Moderaattorit on myyntipalstoilla huijaavien tunnistetietojen julkaisusta palstalla? Luonnollisesti huijauksen on oltava täysin varma eli tapahtunut.

Henkilökohtaisesti kannatan tämmöisten tietojen levittämistä mahdollisimman laajalle mutta en ole varma sopiiko tämä palstan profiiliin.
Saavat Herrat päättää, mutta jos on selkeitä tapauksia, niin minun mielestäni ne pitäisi saada tuoda julki.
Olen täsmälleen samaa mieltä, huijareita on netissä ja niitä on myös ovella. Anoppi oli tuossa taannoin kylässä ja joku katon korjausfirman edustaja oli käynyt ovella. Olivat kovasti väittäneet, että heidän mielestään katto olisi uusimista vailla. Onhan se nyt perkele jo kuusi vuotta tuossa ollut ja kattoturvat on uusittu vuosi sitten. Helppo pelotella tuollaista 75-vuotiasta naista. Olisinpa itse ollut ovella, olisi varmaan käyty kovat keskustelut. Jotain minäkin tiedän rakentamisesta.
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Olen joutunut huijatuksi.

Vähän yli 20 vuotta sitten oma C64 (commodore 64 kompuutteri, (hae googlella jos et tiedä mikä tuo laite on)) kyrvähti, oli aivan kaput. Ostin keltaisenpörssin kautta uuden käytetyn yksilön (noin 150 mk), kaupat sovittiin ja paketti tuli, postista mopoillessani kotiin ja avatessani paketin huomasin laitteen olevan myöskin ruumiinavauksen saanut ja toimimaton. Muutaman puhelinsoiton ja "ei ole kotona" vastauksen jälkeen äitini soitti kauppiaalle ja sopi kaupan perumisesta. Laitoin paketin postissa takaisin, mutta sitä ei ikinä noudettu, vaan se palautui takaisin minulle.

Anteeksipyyntö jos muistan väärin, mutta Jari Kouva asuit noin 20 vuotta sitten Kemissä olet mulle toimivan C64 koneen velkaa.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Salkkis kovia hommia nuo. Ei perkele C64:n kanssa pelleillä. Olen aina ollut kateellinen niille kellä oli levyasema. Minä painoin kassulla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllä joo. Noin 20 vuotta sitten ilmoitteli R****-lehdessä eräs pohjoispohjalaisesta "kaupungista" kotoisin oleva runkkari. Siihen aikaan oli vielä voimassa elokuvien ennakkosensuurilaki, joten myös pohjasakka pääsi bisneksen syrjästä kiinni.

No sen 70 markkaa plus tyhjän videokasetin siinä menetin, joten ei mitään vakavaa. Suurempi vitutuksen aihe olikin se nöyryytys, kun kusipää vakuuttelee, että "tässä nyt on kaikenlaista paskaa ollut, kohta saadaan sun lähetys valmiiksi".

Rikos on vanhentunut, vendetta ei.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Muistelen ainakin kahdesti tulleen koijatuksi. Ensimmäinen tapahtui silloin kun melkein ainoa bisneksien tekopaikka oli Keltainen Pörssi. Kysyttiin myyjältä onko silloin ja sen hetkinen uusin Fifa PAL versio. Vastaus oli, että kyllä on. No ostettiin se sitten ja maksettiin ennakkoon 70mk. No sieltä se peli kyllä tuli ja PAL:han siinä kannessa luki, mutta peli oli jotain venäjäntuontia. Ei siinä sitten auttanut kun hankkia ne systeemit PS1:lle, että pystyi itsepoltteluja pelejä pelaamaan.

Toinen kerta tapahtui Huuto.netissä parisen vuotta sitten. Ostin joltain akalta Prison Break toisen kauden ja maksoin hinnan + pk:t ennakkoon. No "sadoista" kyselyviesteistä huolimatta koko sarjaa en koskaan saanut. Hukkaan meni ehkä 7€

Huumekuvioiden erittäin rehellisestä maailmasta en viitsi edes alkaa selostamaan, mutta tiivistettynä, harvoin sai sitä mitä piti paitsi jos kyseessä oli esim. Subutex/-xone tm huumaava pilleri.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Olen, vitutusketjussa siitä vasta kirjoitin. Konsolipeliä koitin ostaa tori.fi:n kautta, 35e maksoin tilisiirtona ja peliä en koskaan tule näkemään. Peliriippuvainen "ammattihuijari" kyseessä. Nyt kun muutama hetki huijauksen selviämisestä on kulunut, lähinnä säälittää kuinka pohjalla joku voi olla. Jos omaa tilinumeroa käyttää sadoissa huijauksissa, niistä jää ihan salettiin kiinni, mutta ei tätä äijää tunnu kiinnostavan vaikka on jo kertaalleen tuomion saanut, jossa asianomistajana yli 100 huijattua ja kokonaissumma yli 20 000e. Jos @Moderaattorit hyväksyy tuollaisen satavarman huijarin tietojen jakamisen, voin tähän myöhemmin laittaa tän sankarin oletetun nimen, sähköpostin ja tilinumerot. Edelleen neuvon, että googlettakaa epävarmassa tilanteessa tilinumero(t), joille rahaa pyydetään siirtämään. Pitkiä listoja kiertelee eri foorumeilla huijareiden tilinumeroita, jos tuollaiselle sivulle ohjautuu niin kaupat kannattaa jättää tekemättä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yhden tutun mielestä sekä Kesko että S-ryhmä ovat silkkaa huijausta. Voipi toki ollakin. Prismassahan oli justiinsa velotettu asiakkailta maksut kahteen kertaan ja K-lähikaupassa taisin itse tulla huijatuksi tällä viikolla.

Yleensä olen aika tarkkana ruokakaupan kassalla. Pikkuostoksissa seuraan hintoja sitä mukaa, kun kassa vetelee viivakoodeja. Jos on vähänkin enemmän ostoksia tai jotain plussatarjouksia, niin tsekkaan kuitin ennen pakkaamista. No nyt en aamupöpperössä tehnyt kumpaakaan. 27,05€ teki ostokset ja vasta autossa aloin sitten laskeskelemaan.

Pari vissypulloa yhteensä ~3,00
Röökiaski ~7,00
Evästä töihin ~3,50
Pastilliaski ~1,00

Ainakin kympin ryöstivät siis huijarit, kerpele!

Tosin sen verran vielä tuohon alkuun palatakseni, että ei se Lidl ole yhtään sen parempi. Hinnat tuppaavat oleman järjestään väärässä hyllyissä. Loppukesästä oikein mainostivat poistoerää irtopakattuja jätskejä, mutta eipä tuo tarjoushinta ollut tarttunut kassalle asti. Huomasin sen kyllä siinä, mutta pikaisen päässälaskun jälkeen annoin asian olla. Siinä ne jädet olisi kuitenkin pehmenneet, kun olisi venattu "esimiestä kassalle" ja parin euron säästö olisi siis sulanut kirjaimellisesti käsiin.


Juniorivuosilta tulee puolestaan mieleen yksi opetus. Tilattiin postiennakolla kaverin kanssa puoliksi boksi jotain himoittuja lätkäkortteja (olikohan Oo-Pee-Chee 1990-91, missä melkein joka pussista saattoi löytää jonkun semiarvokkaan rookie cardin?) - hintakin oli karkkirahoihimme suhteutettuna huomattava. Niinpä kyrsi ihan huolella, kun sen sijasta tulikin loota jotain saman kauden Scorea tai muuta tusinascheissea.

Ensin soitettiin itse ja yrittäjä vaan naureskeli pikkupojille. Vanhempien soiton jälkeen lupasi palauttaa rahat, kun avaamaton väärä laatikko on palautettu. Ei palauttanut rahoja, eikä vastannut enää puhelimeenkaan. Kuluttaja-asiamies taisi sitten pitkän väännön jälkeen saada rahat kuitenkin takaisin. Ei tilattu sieltä enää.


Lapsuusajan huijauksista pahin on kuitenkin se, että kannustin Gilles Villeneuven traagisen kuoleman jälkeen pitkään hänen veljeään Kalle Nööfiä. Tätä ei isäni ole vieläkään saanut anteeksi ja kosto on luvattu tulevan viimeistään dementiakodissa.


Mutta on minuakin syytetty huijariksi. Joskus viime vuosituhannella viiksekäs mummo peruutti parkkipaikalla suoraan kylkeeni Ladallaan. Sieltä se vaan tuli, vaikka kuinka soitin torvea. Veti sitten parkkiin ja lähti kävelemään ystävättärensä kanssa muina miehinä pois. Mulla oli kylki sen verran rutussa, ettei kuskin ovi auennut, joten meinasivat päästä karkuun.

Sain kuitenkin viiksimummot kiinni ja myönsivät tapahtuneen. Vielä tällöin uskoin vanhempien ihmisten rehellisyyteen, joten piirrettiin kuva ilmoitukseen ja lupasi viedä sen vakuutusyhtiöön. Onneksi otin rekkarinumeron, sillä eihän se sitä mihinkään toimittanut.

Saatiin sitten rekkarin avulla nimi ja yhteystiedot, taisi olla jostain Mikkelin suunnalta tullut kyläilemään. En muista soitinko vai lähetinkö kirjeen ensin, mutta ei kummallakaan oikein tuntunut olevan tulosta. Vaatimuksena ei ollut kuin jokunen sata markkaa - auto ei ollut kovin arvokas (ja se ovikin väänneltiin rautakangella itse kuosiin) - mutta tässä vaiheessa alkoi olla jo periaatteellisella tasollakin. Kun oli kerran selvä syyllinen ja luvannut hoitaa asian.

Siinä kävi vissiinkin niin, että isäni soitti sitten mummolle ja pyysi puhua talon isännän kanssa. Siinä vaiheessa mummo kaiketi pelästyi, eli ei ollut ukolleen uskaltanut kertoa ja pelkäsi että käry käy. Sain sitten rahat ja bonuksena kirjeen, joka mulla on vieläkin tallella.

Se oli nimittäin loistava blandis höperyyttä, vainoharhaa, syyttelyä ja Jumalan kostoa. Kirjoitti tajunneensa heti, että "yritän huijata vanhusta" ja ettei olisi voinut vasemmalta peruuttaessaan millään osua siihen, mihin väitin osuneen (eli rutussa olleeseen vasempaan lokariini ja oveeni)... Oli kuitenkin päätynyt siihen, että "on helpompi maksaa huijarille", mutta kirjeen lopussa oli vielä julistus siitä, että Jumala tulee rankaisemaan minua kurjaa syntistä taivaan porteilla.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Huumekuvioiden erittäin rehellisestä maailmasta en viitsi edes alkaa selostamaan...

Näistä piireistä ovat omatkin ainoat huijatuksi tulemisen kokemukset. Retrospektiivinen näkemykseni toki on, että se ikään kuin kuuluu noihin touhuihin. Silloin joskus vitutti suunnattomasti, mutta jälkikäteen olen mieltänyt sen jonkinlaisten oppirahojen maksuksi. Koijatuksi joutuivat ja taitavat edelleenkin joutua "aloittelijat", kokeneemmat osaavat välttää kaikenmoiset sudenkuopat. Tai osasivat, nykymenosta en onneksi tiedä oikeastaan yhtään mitään, enkä edes haluaisi tietää.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei tuu nyt pahemmin kusetuksia mieleen, mutta epämääräisiä myyntimiehiä kylläkin.

Hyvänä esimerkkinä erään japanilaisvalmisteisen auton osto. Alunperin kiinnostuin korimallin, hyväkuntoisen rengassetin ja vähien kilometrien takia -> paikan päälle katsomaan. Melkoinen pommi suomeksisanottuna, ihan eri maata mitä ilmoituksessa sanottiin. Plus se että nettiautossa oli myynnissä miehen nimellä, mutta Trafilta tietoja katsottuani olikin jonkun naisen nimissä. Ja muutenkin seuraavat seikat epäilytti aika reippaasti:

1. Kaupat sovittiin paikallisen huoltoaseman pihaan. Mitä itse olen saanut käsityksen niin yleensä kaikki tuotteet mitkä liittyy jotenkin ajoneuvoihin, rakentamiseen (oli sitten hitsauskone, kuviosaha, sorvi yms astetta "painavampi/korkeampi" tavara), menee toimitusperiaatteella "nouto paikanpäältä".

2. Autoon oli tehty vaikka mitä remonttia, arvokkailla osilla. Omistaja sanoi että "ei hän viitsi millään pommilla ajella kun on pikkulapsi (n. 1-3v) kyytissä". Ja silti sanoi että pitää autosta luopua, ja hintakaan ei ollut kiveenhakattu. Tämä epäilytti eniten. Jos on tarve ajaa pikkulasta hoitoon päivittäin, niin miksi sitten luopua laadukkaasta ajoneuvosta jossa kaikki viimeisenpäälle laitettu?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yksi hauskimpia omakohtaisia huijatuksi tulemisia tapahtui kun ostin joskus Kiinasta T-paitaa. Siellä oli mielestäni hieno paita, mutta sopivaa kokoa ei pikkukojista löytynyt. Sain kuin sainkin tämän kommunioitua myyjälle, joka oli siinä mielessä hieman vaikeaa, että yhteistä sanavarastoa meiltä löytyi tasan nolla sanaa. Myyjä vakuutti että löytyy löytyy ja hävisi hetkeksi paikalta. sieltä se sitten tuli samanlaisen paidan kanssa ja niskassa löytyi kuin olikin juuri se kokomerkintä, jonka olin saanut viestittyä. Hotellihuoneeseen kun otin ko. paidan muoveista ja viskasin sen sängylle, niin niskassa ollut lappu tippui ja tajusin samantien että se lappu oli siihen käytä takahuoneessa (kiireessä ja huonosti) odottaessa ompelemassa.

Odota vain kiinalainen kun tulet minulta joskus utilities-alan tuotepohjaista ratkaisua ostamaan...
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus nuorena poikana olin junalla matkalla Tampereelle silloista tyttöystävää tapaamaan. Ravintolavaunussa seuraan lyöttäytyi näin jälkeen päin mietittynä aivan saletti linnakundi. Nuori ja hölmö Reverent oli jättänyt ensimmäisellä kesätyötilillä hankitut vitun hienot ja kalliit Ray-Banit siihen pöydälle, en ollut kännissä, huom! Tämä hampuusi oli oikein ystävällinen ja esitteli jotain kuva-arvoitusta Camel-askista tullen aika iholle. Vasta Hämeenkatua dallaillessani tajusin, että aukkarit tais jäädä junaan. Aktiivisesta VR:lle soittelusta huolimatta lasit jäivät sille tielleen. Olenkin aivan saletti, että tulin silloin koijatuksi ja tämä kyseinen hampuusi vei aurinkolasini. Nykyään olen oppinut haistamaan konnat jo kaukaa ja uskoisin, että kovin helpolla vastaavaa ei tule enää tapahtumaan.
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Mine laittaa kaksi euroa sinun tilille sinä laittaa kolme minu tilille. Molempi saa. Käykö tämä. Minä ei olla huijari. Laitanko kuva.

Eli ajattelin virittää yleistä keskustelua siitä voiko fuskaamalla elättää itsensä, Myös hyviä ehdotuksia kuinka se mahdollisesti tapahtuisi otetaan vastaan. Jos tällainen ketju jo olemassa älkää moderaattorit epäilkö yhdistää.
 
Viimeksi muokattu:

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kerran eräässä kapakassa joku linnakundi teki korttitemppuja tai "korttitemppuja", kun jätkän taituruus ei ollut mitenkään erityistä. En tiedä mistä oli istunut, ehkä huijauksesta. Tietenkin esim. markkinatalous perustuu huijauksen hyväksymiseen (mainonta, tulojen järkyttävä jakautuminen), mutta sitten näillä alemman tason markkinoilla on myös monenlaista pisnesmiestä, joiden meno lähinnä säälittää. Siihen on syynsä, miksi yksi on hallintoneuvostossa ja toinen myy "Benettonin" paitoja kavereilleen. Kuitenkin molemmat ovat samaa paskaa.
 

sinikettu

Jäsen
Tekisi mieli kouluttautua yksisarvishierojaksi, enkelikuiskaajaksi, sienisoppaterapeutiksi tai joksikin nykyajan "vaihtoehtohoitojen" edustajaksi. Potilaita lappaisi sisän ovista ja akkunoista laskujen ollessa tähtitieteellisiä. Siinä sivussa voisi myös myydä zappereita ja muuta kivaa.

Rahan saanti olisi taattua. Jotkut köyhät vielä jaksavat mädäntyä lääketieteellisen penkillä kuusi vuotta ennen kuin voivat perustaa oman klinikan, kun aarrekartta-kouluttajaksi pääsee jo 2,5 kuukaudessa vaivaisen 1200 euron hintaan.

Samaten levelin 2 kvanttikoskettajaksi pääsee alle tuhannen euron hintaan jo neljässä päivässä.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Meidät melkein kaikki on huijattu uskomaan, että asuntojen arvon kuuluu nousta. Ei kuulu. Kyllä olisi normaalia, että asuntojen hinnat olisivat kuin pääosin muunkin materian: uutena kalliimpaa ja käytetympänä sekä kulutetumpana tasaisesti aleneva. Ja että se velka olisi oikeasti joskus tarkoitus maksaa kokonaan pois.
 

sinikettu

Jäsen
Meidät melkein kaikki on huijattu uskomaan, että asuntojen arvon kuuluu nousta
Kapitalismi ja materian jatkuva hamuaminen ovat kaikkien aikojen suurimpia ja onnistuneimpia huijauksia. Aika selväksi on psykologian puolella käynyt, ettei (vähän yli) keskimääräisen länsimaalaisen elintason jälkeen ihmisten hyvinvointi tai onnellisuus nouse pätkääkään tulojen noustessa. Päinvastoin, tuon tietyn rajan jälkeen rahan hankkiminen alkaa olla sen verran hankalaa, että rajan ylittäminen yleensä vaatii suuria henkilökohtaisia uhrauksia, minkä seurauksena hyvinvointi usein alkaakin laskea. Samalla vedetään luonto ja elinkelpoinen maapallo vessanpöntöstä alas paremman kvartaalituloksen toivossa.

Ei ole yllättävää, että esimerkiksi addiktiot ja mielenterveysongelmat ovat nousussa länsimaissa. Tai se, että henkilökohtaisen edun tavoittelun kulttuurin kasvatit saavat sukupolvi toisensa jälkeen korkeampia tuloksia narsistisen persoonallisuuden testeissä.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Edelliseen viestiin nostatukseksi, demokratia on varsin oiva huijaus.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
ei niin hyvä kuin uskonto
 

huhheijaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tottakai huijareita on ja kai niillä tienaakin. Eikai kukaan noita prinssisähköposteja lähettilisi, jos niillä ei rahaa saisi.

Meidät melkein kaikki on huijattu uskomaan, että asuntojen arvon kuuluu nousta. Ei kuulu. Kyllä olisi normaalia, että asuntojen hinnat olisivat kuin pääosin muunkin materian: uutena kalliimpaa ja käytetympänä sekä kulutetumpana tasaisesti aleneva. Ja että se velka olisi oikeasti joskus tarkoitus maksaa kokonaan pois.
Kategoriaa, että ei tiedä astuuko nyt ansaan, mutta kyllähän tuo on ihan kysynnän ja tarjonnan lain mukaista. Kaupunkien keskustoissa on vähemmän taloja kuin sinne haluaa ihmisiä, eikä niitä voi määrätöntä määrää rakentaa. Pöndellähän talojen hinta laskee ajan myötä, jos saa edes myydyksi. Jossain maalla talon rakentaminen on kalliimpaa kuin millä sen saisi edes myydyksi uutena.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Tämä voisi mennä moneen eri ketjuun, mutta laitetaan tänne. Tässä tapauksessa ei nyt suoraan ole kyse huijareista, ehkä enemmän huumoromielessä kusettavista:

Kaverini on automyyjänä eräässä suuremmassa autoliikkeessä Vaasassa. Kevättalvella kaksi keski-ikäistä miestä halusi yhden käytetyn auton koeajoon. Kaveri sanoi että mikäs siinä ja pyysi jomman kumman ajokorttia että saisi tehtyä ajoluvan. Toinen miehistä sanoi että myyjä voi tulla mukaan koeajolle, niin ei tarvi ruveta mihinkään paperisotaan. Asia selvä, kaveri hyppäsi takapenkille ja toinen miehistä suuntasi auton kohti keskustaa (n. 3 km ajomatka). Keskustaan saavuttua kuski pysäytti auton juna-aseman parkkipaikalle ja miehet nousivat autosta. Kaverikin nousi autosta ja kysyi miltä auto tuntui. Miehet totesivat ettei ehdi miettiä autokauppoja just nyt, koske heidän juna lähtee ihan hetken kuluttua.

Siinä kaverini katseli suu auki auton avaimet kädessä, kun miehet nousivat junaan. Hän sanoi että ei ole koskaan ennen ollut niin nolo tunne kun juuri sillä hetkellä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Valkoisen miehen taakka ylittää kaikki rajat kun mennään köyhempiin maihin. Joku väittää, että vain valkoinen on itsekeskeinen ja rikas kusipää, joka ajattelee vain ainoastaan rahaa, mutta noista maista löytyy ihan yhtä ahneita ja taloudellisen pärjäämisensä rajamailla eläviä ihmisiä, jotka pyhittävät pärjäämisensä silkkaan huijaamiseen. Ei tarvitse toisaalta mennä Euroopassa esimerkiksi Pariisia kauemmaksi, kun taskuvarkaat röyhistelevät rintaansa. Huijauksia ovat kaikki enempi vähempi turistikohteet täynnä, mikä ei ihonväristä riippumatta kulkevan matkalaisen taakkaa yhtään vähennä. Kyllä sekä köyhä että rikas yhtälailla koettaa kokoajan varastaa sinulta, ovat he mistä maailmankolkasta tahansa kotoisin.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Meidät melkein kaikki on huijattu uskomaan, että asuntojen arvon kuuluu nousta. Ei kuulu. Kyllä olisi normaalia, että asuntojen hinnat olisivat kuin pääosin muunkin materian: uutena kalliimpaa ja käytetympänä sekä kulutetumpana tasaisesti aleneva. Ja että se velka olisi oikeasti joskus tarkoitus maksaa kokonaan pois.

Asuntojen, eli rakennusten arvo ei niinkään nouse vaan maan. Maa on rajallista. Sitä ei tule juurikaan lisää. Siellä missä ihmisiä pesii niin maalle on kysyntää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös