Huhut, mutut ja Arsen avut kaudelle 2013–2014

  • 894 273
  • 2 129

Jalasvaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja WSH Capitals
Törmäsin tuossa västäräkkiin joka kertoi, että Palloseuralla olisi muutamalla hankinnalla mennyt eilen KHL-pykälä umpeen, joten mahdollisesti lähiaikoina voisi jotakin kuulua Artukaisista. Tosin en tiedä kuinka luotettava tuollainen västäräkki on.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Törmäsin tuossa västäräkkiin joka kertoi, että Palloseuralla olisi muutamalla hankinnalla mennyt eilen KHL-pykälä umpeen, joten mahdollisesti lähiaikoina voisi jotakin kuulua Artukaisista. Tosin en tiedä kuinka luotettava tuollainen västäräkki on.

Paitsi jos kaikki ovat tehneet sopparin KHL:ään, silloin ei Artukaisista kuulu pihaustakaan. Siinä aurajokimainen näkökulma! :)

Parhaassa tapauksessa kukaan ei ole saanut sopparia itänaapuriin ja kaikkien täytyy olla pelimiehiä jos KHL- pykälä pahvista löytyy. Toivotaan parasta!
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
kaikkien täytyy olla pelimiehiä jos KHL- pykälä pahvista löytyy. Toivotaan parasta!

Tätä nykyä tuo khl-lauseke löytyy yllättävienkin nimien sopparista. Khl:n suuntaan on käynyt neuvotteluja sellaisia pelaajia joilla ei juuri olisi annettavaa edes tepsin 2. kenttään.

Tämä ei tietenkää kerro mitään tuosta meille päin mahdollisesti saapuvien pelaajien tasosta.

Luulisi kausikortteja haluttavan myydä kovilla nimillä. Tosin tää on vain minun mutuilua.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
No, voitaisiin aloittaa vaikkapa julkaisemalla edes yksi kärkihankinta. Se olisi jonkinlainen viittaus siihen, ettei olla vedetty TPS-kannattajia taas kerran kölin alta.

Lähdetään nyt siitä liikkeelle, että TPS-kannattajat kannattavat seuraa, ei yksittäisiä pelaajia.

Alecilta hyvä pointti, miksi säästellä kausarin ostoa johonkin pelaajajulkaisuun jos aikoo hankkia kortin joka tapauksessa? Ja mitä tulee muihin joukkueisiin, yksikään jengi ei ole vielä "valmis". Siinä olen kyllä samaa mieltä, että edes jotakin seura saisi tiedotella. Pelaajahankintoja enemmän haluaisin kuulla pitkän linjan strategiasta, mutta toisessa ketjussa nämä.
 

Mänizeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, New York Rangers
Törmäsin tuossa västäräkkiin joka kertoi, että Palloseuralla olisi muutamalla hankinnalla mennyt eilen KHL-pykälä umpeen, joten mahdollisesti lähiaikoina voisi jotakin kuulua Artukaisista. Tosin en tiedä kuinka luotettava tuollainen västäräkki on.

Onneksi valmennuksessa kaikki ovat entisiä pelaajia, jotka tarvittaessa lyövät kamat niskaan... Ja Jere Pullin pakkipariksi jokerina kentälle parsitaan kasaan yksi huoltajista...

Ei vaan, toivotaan että västäräkkisi lauloi totuuksia ja jotain kohta kuuluu. Näytti se Suikkanen olevan vielä eilen TPS:n treenejä vetämässä...
 

Rote Sau

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS + länsirannikko
Lähdetään nyt siitä liikkeelle, että TPS-kannattajat kannattavat seuraa, ei yksittäisiä pelaajia.

Alecilta hyvä pointti, miksi säästellä kausarin ostoa johonkin pelaajajulkaisuun jos aikoo hankkia kortin joka tapauksessa? Ja mitä tulee muihin joukkueisiin, yksikään jengi ei ole vielä "valmis". Siinä olen kyllä samaa mieltä, että edes jotakin seura saisi tiedotella. Pelaajahankintoja enemmän haluaisin kuulla pitkän linjan strategiasta, mutta toisessa ketjussa nämä.

Ei tulis mieleen et kannattajienkin määrä on kovassa laskussa näiden sekoilujen jälkeen ? Tai ett joku Morrisonn ei sano kansalla paskaakaan verrattuna Vahalahteen ?

Just eilen saatoin itse todistaa miten naapuri sanoi jättävänsä Vahalahti-casen takia kausarin ostamatta. En voi syyttää.

Kyllä mä ainakin haluan nähdä nyt niitä sopimuksia ennen kun edes vilkaisen tuota kausari-lappua joka tässä pöydällä on. Kyllä, olen Tepsin kannattaja henkeen ja vereen, mutta voin jäädä kotiinkin katsomaan noita telkasta.

Joten nyt niitä hankintoja, kiitos.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Kyllä mä ainakin haluan nähdä nyt niitä sopimuksia ennen kun edes vilkaisen tuota kausari-lappua joka tässä pöydällä on. Kyllä, olen Tepsin kannattaja henkeen ja vereen, mutta voin jäädä kotiinkin katsomaan noita telkasta.

Aika lailla samat fiilikset. Silti uskallan väittää olevani TPS-fani, en vain ole diehard-fani.

Toisaalta itsellä ei ole mikään kiire. Sen kausikortin ehtii hankkia vielä vaikkapa syyskuun alussa. En usko että hallia myydään kesän aikana loppuun.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Näytti se Suikkanen olevan vielä eilen TPS:n treenejä vetämässä...

Tämä Suikkasen mahdollisesta lähtemisestä spekulointi on ehkä hölmöintä mitä olen koskaan täällä palstalla lukenut. Sinä ehkä heitit tämän ylläolevan huumorilla, mutta samalla ylipäätään tuon esiin tuominen on pahinta mahdollista bensaa liekittämään muutamien nimimerkkien negailusekoiluja, jotka ovat jostain syystä jo levinneet koskettamaan meidän sopimuksen alaisen päävalmentajan mahdollisia johto- ja lähtöpäätöksiä ennen kuin ensimmäisetkään jääharjoitukset ovat edes alkaneet. Hohhoijaa mä sanon.

Ei tulis mieleen et kannattajienkin määrä on kovassa laskussa näiden sekoilujen jälkeen ? Tai ett joku Morrisonn ei sano kansalla paskaakaan verrattuna Vahalahteen ?

...

Kyllä mä ainakin haluan nähdä nyt niitä sopimuksia ennen kun edes vilkaisen tuota kausari-lappua joka tässä pöydällä on. Kyllä, olen Tepsin kannattaja henkeen ja vereen, mutta voin jäädä kotiinkin katsomaan noita telkasta.

Kyllähän tämä sinun ajattelutapasi on täysin rationaalinen ja ihan hyväksyttäväkin. Jotkut kannattajat ovat ns. laji- ja seuraromantikkoja, jotka oikeasti ovat valmiita kannattamaan seuraa vastoinkäymisistä välittämättä, ja toiset ovat niitä, joille jääkiekon seuraaminen on harrastuspohjainen, siltikin tärkeä osa vapaa-ajan aktiviteettikokonaisuutta. Itseni lokeroisin noiden välimaastoon, mutta ymmärrystä riittää (nykyään, muistan kyllä nää kannattajakeskustelut täälläkin ja ihan reiluja argumentteja niistä) kumpaankin suuntaan.

Sen sijaan en arvosta lainkaan sitä ääripäätä, joka paskoin argumentein ei kykene näkemään mitään hyvää missään ikinä, ja esiintyy palstalla vain silloin kun menee heikommin, tai silloin kun menee todella hyvin, esim. SM-finaalien aikaan, ja jälkimmäisessä tapauksessa vielä hehkutetaan sitä "mun ikioma Palloseura, on aina ollutkin jne". Se on saastaista toimintaa se.

Jalasvaaralla jotain uusia tietoja siitä mitkä noista täälläkin esiintyneistä nimistä ovat varteenotettavimpia ehdokkaita meidän ensi kauden jengiin? Eikä tähän edes tarvitse vastata, ymmärrän hyvin ettet halua laukoa julki jotain nimiä jotka eivät sitten toteudu. Mutta jos on jotain todella lähellä olevia, niin huhuile pois :)
 

jtuominen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS(+Länsirannikko)
Pravda asialla taas

Hohhoijaa mä sanon.

Niinpä, on kaksi laitaa näkökulmien suhteen ja sinä olet sieltä toisesta ääripäästä. Ja ne ääripäät eivät saa näkökulmiaan hevillä yhtymään, mitä sitten?

Aivan yhtä "rasittavaa" on lukea laput silmillä pumpulissa kulkevien mantraa kuin sitten ranteet auki -linjaakin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aivan yhtä "rasittavaa" on lukea laput silmillä pumpulissa kulkevien mantraa kuin sitten ranteet auki -linjaakin.

Selvä. Avasinhan minä esimerkiksi tuon TPS:n tulevaisuus-ketjun ja kirjoitin pääni aivan tyhjäksi kaikesta skeidasta joka vain mieleen juolahti. Mutta jos olet sitä mieltä että olen laput silmillä pumpulissa kulkeva kirjoittaja, niin ok.

Osaan, tai ainakin kuvittelen osaavani erottaa oikeasti jollain tasolla järkevän kritiikin ja negailun puhtaasta paskanjauhannasta. Joku Nikkolamedian kommenttiosiossa jonkun helvetin Anonymous-nimisen kaverin heittämä (vapaasti lainaten) "Suikkanen varmaan kohta lähtee kun niitä pelaajia ei tuu" ja siitä seuraava jahkaaminen viestitolkulla täällä Jatkoajassakin Kaitsun mahdollisesta lähdöstä on jotain todella käsittämätöntä. Se on oikeasti vain tyhmää. Vaikka miten paljon vituttaisi, ettei Azevedoa saatu, ja että Nummelin ja Vaha siirtyivät Lukkoon, tai että kärkipelaajia ei vielä 1.6 ole hankittu, niin joku raja pitää vetää jonnekin.

Se, että jotkut eivät tajua, tai eivät halua tajuta realiteetteja on lopulta ihan ok, koska tämä on keskustelupalsta. Ja on mahtavaa, että voi asioista keskustella ja vaikuttaa myös toisten mielipiteisiin omilla argumenteilla. Realiteetit meidän silmissämme saattavat muuttua, ja joistain asioista ollaankin yhtäkkiä aika samalla sivulla. Sitten on olemassa se far beyond the grey zone-alue, jonne voidaan mielestäni suoraan tuupata nuo "Suikkasen lähtö ongelmaseurasta nimeltä TPS"-spekulaatiot ja muut vastaavat älyttömyydet.

Edelleen, Kaitsu on sopimuksenalainen valmentaja, perheensä on juuri asettunut Turkuun, mies pitää kaupungista, kaupungissa pidetään hänestä. Lisäksi hän on ennenkin operoinut rajallisilla resursseilla, ja viime kerralla ollessaan täällä turbulenssi oli myös helvetin kova. Kaitsu on myös takuulla lajin ja sen nykykulttuurin pulssilla siinä mielessä, että ymmärtää varmasti aivan hyvin ettei välttämättä niitä kärkipelaajia ole voitu vielä 1.6 (tai pitäisikö sanoa toukokuun puolivälissä, koska silloinhan tuo lähdöstä skeidan jauhaminen oikeastaan alkoi) hankkia. Suikkanen aivan varmasti ymmärtää, että KHL:n laajetessa ja TPS:n ollessa yleisesti pienemmän statuksen jengi kuin monet muut Suomessa, Ruotsissa tai Sveitsissä, saattaa olla vähän hankalampaa raapia kokonaista rosteria kasaan vielä tässä vaiheessa. Jos Nummelin- ja Vaha-keissit vaikuttavat miehen mielialaan, niin se on täysin hyväksyttävää, mutta ei kai ammattilaisvalmentaja nyt kahden pelaajan perään ala itkemään, miksi alkaisi? Paljon muitakin argumentteja tähän nyt voisi vielä lisätä, mutta en jaksa, varmaan suurin osa ymmärsi pointtini.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Törmäsin tuossa västäräkkiin joka kertoi, että Palloseuralla olisi muutamalla hankinnalla mennyt eilen KHL-pykälä umpeen, joten mahdollisesti lähiaikoina voisi jotakin kuulua Artukaisista. Tosin en tiedä kuinka luotettava tuollainen västäräkki on.

Itse en ole västäräkkeihin törmäillyt, mutta hevosia on tullut vastaan. Hän hirnui sellaista, että toukokuun loputtua varmistui 1 hyökkääjän ja 1 pakin kanssa tilanne, niistä kuulemma ensiviikolla kuuluu.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Mutta jos olet sitä mieltä että olen laput silmillä pumpulissa kulkeva kirjoittaja, niin ok.

Osaan, tai ainakin kuvittelen osaavani erottaa oikeasti jollain tasolla järkevän kritiikin ja negailun puhtaasta paskanjauhannasta.

Aika harvinaista minulta lähteä tälle tielle -> minusta nimenomaan et ole. Tämä on keskustelupalsta, kunhan perustelee niin saa kaiketi olla mitä mieltä vaan, lukijat sitten päättelevät kuka väärässä vai oikeassa. Edustat sitä tulokulmaa, jossa melkein kaikkeen mitä seura tekee löytyy joku järkisyy ja kritiikkiä saa antaa kauden loppumisesta kaksi vkoa ja sen jlk on oltava suu ja chymos supussa, koska arvostelu on joko ennenaikaista tms. Enkä vittuile edes, sama ilmiö ja päinvastoin sekä välimaastosta näkyy kaikkialla yhteiskunnassa. Miksei sitten täälläkin. Jos olisi edes kaksi tuntia ylimääräistä aikaa, niin avaisin ketjun kannattamisen muodoista, lajeista yms ottaen perspektiiviä esim valioliigaan.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Eli uusimmat huhut kertovat Tepsillä olevan sopimus Shaone Morrisonnin kanssa? Lisäksi samalla kertaa tulisi siis hyökkääjä?

Brian Willsiellä on tuhottomasti kavereita NHL:ssa ja kanukkikavereita ympäri Eurooppaa. Brian on vaikuttanut yllättävän paljon suhteillaan SM-liigaan, joten en yllättyisi lainkaann, vaikka sopimusjulkaisu olisi muotoa Morrisonn + Willsie.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Eli uusimmat huhut kertovat Tepsillä olevan sopimus Shaone Morrisonnin kanssa? Lisäksi samalla kertaa tulisi siis hyökkääjä?

Brian Willsiellä on tuhottomasti kavereita NHL:ssa ja kanukkikavereita ympäri Eurooppaa. Brian on vaikuttanut yllättävän paljon suhteillaan SM-liigaan, joten en yllättyisi lainkaann, vaikka sopimusjulkaisu olisi muotoa Morrisonn + Willsie.

En yllättyisi minäkään tuosta skenaariosta, mutta eihän ne voi toimistolla olla niin tyhmiä, että julkistaisi uudestaan Willsien jatkon. Kyllä sieltä olisi kiva tulla jokin muukin hyökkääjä kuin Willsie
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
En yllättyisi minäkään tuosta skenaariosta, mutta eihän ne voi toimistolla olla niin tyhmiä, että julkistaisi uudestaan Willsien jatkon. Kyllä sieltä olisi kiva tulla jokin muukin hyökkääjä kuin Willsie

Onhan noita ennenkin harrastettu. Ei Willsiellä ole mitään virallista, julkaistua sopimusta vielä. Ei näyttänyt tekevän KHL-sopimusta, joten paluu lupauksien mukaan Turkuun näyttää entistä todennäköisemmältä. Toivottavasti herran vaimo ei rakastunut liikaa Sveitsiin.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan noita ennenkin harrastettu. Ei Willsiellä ole mitään virallista, julkaistua sopimusta vielä. Ei näyttänyt tekevän KHL-sopimusta, joten paluu lupauksien mukaan Turkuun näyttää entistä todennäköisemmältä. Toivottavasti herran vaimo ei rakastunut liikaa Sveitsiin.

Minä olin ihan siinä ymmäryksessä, että Willsien jatko ilmoitettiin samassa uutisessa hänen loppukauden siirron kanssa. Tuossa vielä kyseinen uutinen:Brian Willsie jatkaa ensi kaudella TPS:ssä Aika selvästi siinä lukee sopimuksesta.
 

Daenboudian

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Minä olin ihan siinä ymmäryksessä, että Willsien jatko ilmoitettiin samassa uutisessa hänen loppukauden siirron kanssa. Tuossa vielä kyseinen uutinen:Brian Willsie jatkaa ensi kaudella TPS:ssä Aika selvästi siinä lukee sopimuksesta.

Täällä ainakin puhuttiin kaikenmaailman KHL- ja Eurooppapykälistä yms. ehdoista. Ymmärsin, ettei paluu nyt niin kovin varmaa ole ollut. Jos tuo salaperäinen "hyökkääjä" ei Brian ole, niin kertooko salaperäiset pikkulinnut ja puskajunkkarit kuka sitten olisi kyseessä?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Brian Willsiellä on tuhottomasti kavereita NHL:ssa ja kanukkikavereita ympäri Eurooppaa. Brian on vaikuttanut yllättävän paljon suhteillaan SM-liigaan, joten en yllättyisi lainkaann, vaikka sopimusjulkaisu olisi muotoa Morrisonn + Willsie.

Tämä se vasta saatana hienoa olisikin! Jättimäinen tilaisuus, jossa TPS julkaisisi uusista yhden ja vanhat myös samalla vaivalla. Koomisuus saisi ihan uuden muotonsa ja syvyyden. Antakaa tämä vielä tähän kesän ratoksi.
 

kiekko-ollie

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä se vasta saatana hienoa olisikin! Jättimäinen tilaisuus, jossa TPS julkaisisi uusista yhden ja vanhat myös samalla vaivalla. Koomisuus saisi ihan uuden muotonsa ja syvyyden. Antakaa tämä vielä tähän kesän ratoksi.

Älä muuta sano. Se on parempi ettei julkaista mitään.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Älä muuta sano. Se on parempi ettei julkaista mitään.

Jonkun Tommi Läntisen biisin voisi julkaista ennen elokuuta. Sitä sitten nautiskellen kausikortti taskussa. Mulle on ihan se ja sen sen sama mitä rekrytään ennen syyskuuta, mutta ei tässä oikeasti tarvitse olla mikään kiekkojumala ymmärtääksen, että TPS:n ensi kausi(kin) alkaa olla tervetuloa, kiitos, anteeksi, näkemiin, eihän tässä näin pitänyt käydä -tasolla jo nyt.
 

Akuma82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, VG-62

Itse olen kuullut hyvin vahvaa juttua, että Norre olisi meidän ensi kauden veskari. Lähdettä pidän kohtuullisen luotettavana, vaikkakaan "tieto" ei tule kyllä seuran sisältä.

edit.
Eipä kai se periaatteessa sulje mahdollisuutta Ortion TPS pestille, mutta varmasti olisi ainakin hyvin epätodennäköistä.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mietin tuossa, että kyllä tuo Morrisonn on toteutuessaan aivan järkyttävän kova hankinta, ainakin ennakkoon. Järkäle, joka on tehnyt ihan mukiinmeneviä puolustavan pakin pisteitä, ollut vain yhden NHL-kauden aikana plusmiinuksissa pakkasella, ja omaa kokemusta sekä NHL:stä että KHL:stä. Miten tällainen muka on mahdollista saada Palloseuraan?

Kaveri luokitellaan EP:ssä hyvin liikkuvaksi puolustajaksi. Lupaa oikein hyvää. Suojelee maalia ja omiaan. Seikolalle aivan ideaali pakkipari.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika harvinaista minulta lähteä tälle tielle -> minusta nimenomaan et ole. Tämä on keskustelupalsta, kunhan perustelee niin saa kaiketi olla mitä mieltä vaan, lukijat sitten päättelevät kuka väärässä vai oikeassa. Edustat sitä tulokulmaa, jossa melkein kaikkeen mitä seura tekee löytyy joku järkisyy ja kritiikkiä saa antaa kauden loppumisesta kaksi vkoa ja sen jlk on oltava suu ja chymos supussa, koska arvostelu on joko ennenaikaista tms. Enkä vittuile edes, sama ilmiö ja päinvastoin sekä välimaastosta näkyy kaikkialla yhteiskunnassa. Miksei sitten täälläkin. Jos olisi edes kaksi tuntia ylimääräistä aikaa, niin avaisin ketjun kannattamisen muodoista, lajeista yms ottaen perspektiiviä esim valioliigaan.

Järkisyitä seuran toiminnassa tai ei, kaksi viikkoa kauden loputtua vai kuukausia kauden loputtua kritiikin laukominen, ihan sama mulle. En yleistäisi ihan noin suuripiirteisesti. Olemassa olevat tiedot täällä keskustelupalstalla ovat hyvin usein huhuja ja jengin omaa mutuilua ja kuulopuheita. On todella helppoa huudella mitä vain, kun ei tarvitse sitä osoittaa toteen. Tällaisen vuoksi olen yleensä skeptinen kaikkeen negailuun, joka pohjautuu asioihin joista ei ole varmaa tietoa olemassa. Kun sellaista tippuu, myönnän auliisti olleeni väärässä. Esimerkiksi tuo Vahasta paskanpuhuminen Vanhatalon suuntaan on aivan jäätävää pelleilyä Ari Vuorelta, jota olen välillä puolustellut osin aiheettomien (?) kritiikkitulvien keskellä. Ja sitten taas tuo "Suikkanen lähtee TPS:stä karkuun" on, kuten eilen kirjoitin, absurdia paskaa imo.

LHC:hen 17.5 värvätty Jeff Taffe, joka myös täällä joidenkin fantasioinneissa esiintyi, on päättänyt olla sittenkin muuttamatta Ruotsiin. Mies anoi sopimuksen purkua sen parin viikon voimassaolon jälkeen, vedoten perhesyihin. Eli Linköpingkin hakee nyt ykkössentteriä, eli markkinoilla on jälleen yksi lisää Palloseuraa paljon attraktiivisempi vaihtoehto. Laituri Marcel Müller puolestaan siirtynee Eisbären Berliniin.
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Tällaisen vuoksi olen yleensä skeptinen kaikkeen negailuun, joka pohjautuu asioihin joista ei ole varmaa tietoa olemassa. Kun sellaista tippuu, myönnän auliisti olleeni väärässä. Esimerkiksi tuo Vahasta paskanpuhuminen Vanhatalon suuntaan on aivan jäätävää pelleilyä Ari Vuorelta, jota olen välillä puolustellut osin aiheettomien (?) kritiikkitulvien keskellä. Ja sitten taas tuo "Suikkanen lähtee TPS:stä karkuun" on, kuten eilen kirjoitin, absurdia paskaa imo.

Mitä näyttöä meillä on siitä, että Vuori on Vahalahdesta puhunut paskaa Vanhatalolle? Joku nimimerkki kirjoitti kirjoitti palstalle näin käyneen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös