Huhuketju

  • 3 419 277
  • 11 126

M3st4ri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä kumpuaako tunne edelleen menneestä kaudesta vai mistä mutta normaalisti huhuketjun ponnahdettua ylös fiilis,odotus, jännitys ja innostus kumpuaa joka solusta. Nyt sitä tunnetta ei tule, olen huolissani, todella.
Osansa tekee ehkä että jatketaan Lämsäliinolla ja odotukset on sen mukaiset, tiedä häntä.
Viitasalo se varmaan on.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Jenkkilä tuplaverottaa kaikki kansalaisiaan, ainakin niitä jotka joskus asuneet päivänkään siellä.
Suomeen maksetut verot saa vähentää Yhdysvaltain verotuksessa, joten niiltä osin ei ole tuplaverotusta tai siis on mutta kun Suomen tuloverotus on tunnetusti paljon Yhdysvaltojen vastaavaa kovempaa niin tuskin tarvitsee sinne maksella yhtään mitään...
 

Äksönn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lugu
Sama. Enkä myöskään tunne verotusteknisiä juttuja kovin tarkkaan, mutta jos on Suomen kansalainen ja saa palkkansa Suomesta, niin ei tuo jenkkien kansalaisuus vaikuta mitään muotoa Suomessa maksettaviin veroihin. Avatkaa joku, joka tuntee tämän, minun järkeeni ei mahdu :D
Tuplaverotus on periaatteessa poistettu maiden (FI-US) väliltä verosopimuksella. Tämä palkkatuloissa. Suomessa pääsääntö juokseva 183 päivää, jonka jälkeen olet virallisesti Suomeen verovelvollinen. Toki joudut tekemään verovuodelta veroilmoituksen molempiin maihin jos olet palkkaa molemmista saanut. Maksat verot molempiin maihin asumisen mukaan. Verosopimus huolehtii loput. Siitä en ole ihan varma, että jos sinulla on jenkkipassi, että joudutko silti tekemään veroilmoituksen kotimaahan, vaikka asut esim. Suomessa (Vaikkei tuloja olisikaan Usa:ssa).

Jos olet firman osakas ja saat osinkoa, tai saat muita pääomatuloja / järjestelyjä, tilanne voi olla toinen, riippuen missä omistukset sijaitsevat. Noilla miljoonamiehillä on varmasti myös omat kiekuransa, jotka vaikuttavat. Toki kaikki hyvin tienaavat Amerikassa käyttävät lakifirmaa, joka tuon huolehtii. Maksavat palkkion ja saavat silti palautuksia. Näin kaikki omat tuttavat ainakin tekevät.

No tämä ohi aiheen, mutta kun kysyitte.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Patrik Laine haluaa uuden nosteen uralle Raumalla. "Olen innoissani, että pääsen pelaamaan Suomessa ja nimenomaan huippuvalmentajan alaisuudessa. Niinhän se Nemokin sanoi, että jokaisessa kiekkomiehessä asuu pieni Lukkosydän. Se asia ja Tomi Lämsän maaginen osaaminen olivat sellainen yhdistelmä, että en voinut olla tilaisuutta käyttämättä."

Joo kyllä se on ihan sama mitä sieltä tulee. Mä haluan selityksen sille, että miksi Lukko seisoo keskialueella ja minne katosi raikas ja liikkuva kiekko, jonka piti olla lukkolaisuuden YDIN.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Patrik Laine haluaa uuden nosteen uralle Raumalla. "Olen innoissani, että pääsen pelaamaan Suomessa ja nimenomaan huippuvalmentajan alaisuudessa. Niinhän se Nemokin sanoi, että jokaisessa kiekkomiehessä asuu pieni Lukkosydän. Se asia ja Tomi Lämsän maaginen osaaminen olivat sellainen yhdistelmä, että en voinut olla tilaisuutta käyttämättä."

Joo kyllä se on ihan sama mitä sieltä tulee. Mä haluan selityksen sille, että miksi Lukko seisoo keskialueella ja minne katosi raikas ja liikkuva kiekko, jonka piti olla lukkolaisuuden YDIN.
Joo kyllä se Pate on. Ja Keklu tulee myös. Satuin eilen huomaamaan Flightradarista, että Clevelandista tuli Helsinki-Vantaalle Gulfstreamin 550 yksityiskone. :)
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Joo kyllä se Pate on. Ja Keklu tulee myös. Satuin eilen huomaamaan Flightradarista, että Clevelandista tuli Helsinki-Vantaalle Gulfstreamin 550 yksityiskone. :)

Tää vahvistaa huhua. Pienissä kiekkopiireissä puhuttu myös, että Lukkoon on tällä hetkellä uskomattoman kova imu. Tulemme näkemään ennennäkemättömän kovia hankintoja Raumalle kesän aikana ja tässä kohtaa ei kannata millään tasolla vähätellä Lämsän roolia.
 

aimohemmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Säppi ja California Golden Seals
Joo kyllä se Pate on. Ja Keklu tulee myös. Satuin eilen huomaamaan Flightradarista, että Clevelandista tuli Helsinki-Vantaalle Gulfstreamin 550 yksityiskone. :)
Ja tämä on muuten ihan totta! Sitä en tosin tiedä, kuka/ketkä kyydissä olivat.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
En tiedä kumpuaako tunne edelleen menneestä kaudesta vai mistä mutta normaalisti huhuketjun ponnahdettua ylös fiilis,odotus, jännitys ja innostus kumpuaa joka solusta. Nyt sitä tunnetta ei tule, olen huolissani, todella.
Osansa tekee ehkä että jatketaan Lämsäliinolla ja odotukset on sen mukaiset, tiedä häntä.
Viitasalo se varmaan on.
Jos on jatko, niin ainoat jotka lämmittää mieltä enemmän olisi Almari tai Stenkku. Kaikki muut vähän siinä ja tässä. Ylitalo ihan ok.
Jos uusi ja Viitasalo, niin olis julkistanut ilman ennakkohehkutuksia.
 

M.Hatchet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tää vahvistaa huhua. Pienissä kiekkopiireissä puhuttu myös, että Lukkoon on tällä hetkellä uskomattoman kova imu. Tulemme näkemään ennennäkemättömän kovia hankintoja Raumalle kesän aikana ja tässä kohtaa ei kannata millään tasolla vähätellä Lämsän roolia.
Etkö vois kuitenkin jättää tämän ketjun huhuille kun sulla on lähes kaikki muut ketjut käytössä agendasi julki tuomiseen.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Etkö vois kuitenkin jättää tämän ketjun huhuille kun sulla on lähes kaikki muut ketjut käytössä agendasi julki tuomiseen.

Kuinka moneen ketjuun olen nyt kirjoittanut viimeisen 3-4 viikon aikana? Voisit varmaan kertoa, kun olet niin tietoinen.

Mutta juu kyllä tää mun osalta riitti. Sen verran surkeaa tää Lukon touhu.
 

Jukisto

Jäsen
Raanta on huipputyyppi ja parhaimmillaan huippuveskari, mutta tässä kohtaa sanoisin itse ”ei kiitos”. Oletettavasti hintalappu on kuitenkin kova ja ensi kuussa ikämittariin iskee 35 vuotta.
Toisi varmasti johtajuutta ja huippu-urheilijan esimerkkiä koppiin, mutta pysyisikö kasassa koko kautta, kun loukkia on ollut vähän väliä?

Kenties joku tietää miksi Antin tilastot kuluneelta kaudelta ovat valahtaneet näinkin alas?

NHL: 24 ottelua, torjuntaprosentti 87,2.
AHL: 6 ottelua, torjuntaprosentti 86,5.

Aiemmat kaudet kuitenkin hyvän NHL-maalivahdin tasoa.

Aiheeseen liittyen oma mielipiteeni tällaisten ex-lukkolaisten nimimiesten Raumalle paluusta on vähän nihkeä. Todennäköisesti olen väärässä, mutta harvoin mestarijoukkueen rakentamista kannattaa aloittaa konkaripelaajien come backeillä.

Tuntuu, että osa palstalaisista ottaisi huutaen vastaan 48-vuotiaan Shayne Toporowskin myskäämään, kun olihan se joskus tosi hyvä! Ja olikin!
 

joan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Täällä näitä on taidettu pyöritellä, mutta ei ole tullut niin aktiivisesti seurattua palstaa, että ketkä on nyt todennäköisimmin lähdössä Lukosta? Ainakin Mattila ja Gibson on mainittu.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Täällä näitä on taidettu pyöritellä, mutta ei ole tullut niin aktiivisesti seurattua palstaa, että ketkä on nyt todennäköisimmin lähdössä Lukosta? Ainakin Mattila ja Gibson on mainittu.

Abt, Burke, Tieksola, Fontaine, Tare, Korkka. Näistä Burke ja Tieksola olivat sellaisia, joille SK:n mukaan Kalle ei tarjonnut jatkosopimusta.

Stenqvistin Lukko haluaisi pitää ja neuvottelut menossa. Menee sinne, mistä eniten maksetaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös