HPK kaudella 2016–2017

  • 471 423
  • 2 434

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Jos Myllyniemi vielä voi ja haluaa pelata jääkiekkoa, niin hän purkaa sopimuksen. Jos kroppa on niin romuna, ettei sillä pääse lääkärintarkastusta läpi, niin Myllyniemi voi nauttia pahvinsa loppuun. Ja siinä tapauksessa Kerholla ei nähdäkseni ole varaa hankkia maalivahtia hänen tilalleen.

Fakta on, että Kerho ei Myllärillä pärjää ja uusi ykkönen tulee. Jos Myllyniemi haluaa vielä pelata tavoitteellisesti lätkää on yhtälö melko helppo: Agentti etsii työnantajan joka maksaa palkkaa ja Kerho maksaa purkurahaa. Kun nämä yhteenlaskettuna on lähellä ensikauden kerhosopimusta, lähtee mies muille maille. Harmi tavallaan, en alkujaan pitänyt huonona hakuna.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No nyt kyllä menee sellaiselle alueelle, että voin kyllä ihan suoraan myöntää, että en mistään urheilijoiden palkkioiden rahastoinnista kyllä paljoa tiedä. Onko pointtina nyt sitten, että Jokela olisi rahastoinut rahaa aikaisemmin johonkin rahastoon maksamatta sillon siitä veroja ja nyt nostaisi sitä ja maksaisi siitä veroja vai? Eli ei saisi oikeasti tuota 135ke Kalpalta vuodessa, vaikka palkkatilastot niin näyttävät, vai mikä tässä nyt on pointtina?

Ja missä muussa asiassa sitten faktat uupuvat? Joskus totuus tekee vain kipeää.

50ke, niin voisin harkita Jokelaa ensi kauden Kerhoon, tosin silläkin summalla saisi jonkun lähtötasoltaan samantasoisen, kehittyvän nuoren, että en ehkä ottaisi silläkään hinnalla. Not gonna happen.
Lukisit nyt edes sen linkin. Se linkki kertoo, että pelaaja voi rahastoida maksimissaan 50% palkoistaan, mitkä ei sitten näy verotuksessa. Kun sinä tiedät vain paljonko verottaja on saanut, niin sinun hintahaitarisi on aina max 100k€ pielessä. Näitä sun hinta sitä ja tätä juttuja on nähty vaikka ja kuinka ja niistä suurin osa on ihan täyttä mutua.

Sama koskee näitä sinun eliteprospect hakujasi, pelaajien ikähaarukoita jada jada. Ei siinä, hyvää duunia, jatka samaan malliin, anteeksi että sanoin mitään.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lukisit nyt edes sen linkin. Se linkki kertoo, että pelaaja voi rahastoida maksimissaan 50% palkoistaan, mitkä ei sitten näy verotuksessa. Kun sinä tiedät vain paljonko verottaja on saanut, niin sinun hintahaitarisi on aina max 100k€ pielessä. Näitä sun hinta sitä ja tätä juttuja on nähty vaikka ja kuinka ja niistä suurin osa on ihan täyttä mutua.

Sama koskee näitä sinun eliteprospect hakujasi, pelaajien ikähaarukoita jada jada. Ei siinä, hyvää duunia, jatka samaan malliin, anteeksi että sanoin mitään.
Kyllä mä sen luinkin, kun tuohon laitoit, ja luulen, että ymmärsinkin, että mitä tarkoitat. Että urheilija voi bruttotuloistaan max 50% siirtää rahastoon odottamaan urheilijauran loppua ja kuitenkin maksimissaan 100000e. Eli, jos tienaat jääkiekkoilijana vaikka 150k, niin voit siirtää maksimissaan 75ke rahastoon tuossa tapauksessa tulevaisuutta varten ja nostaa palkkana 75ke, josta maksat veron.

Tuossa sanotaan myös: "Sen vuoksi rahastoituja varoja ei voi nostaa urheilu-uran jatkuessa." Eli rahoja voidaan nostaa vasta urheilu-uran jälkeen, jolloin tuo rahastomahdollisuus voi oikeastaan ainoastaan vähentää sitä pelaajan palkkaa verotilastoissa. Toisin sanoen Jokela on tienannut Kalpasta sen 135ke TAI YLI, mutta ei alle, jos tuon nyt oikein ymmärrän, koska sieltä rahastosta voi ottaa takaisin rahaa vasta urheilu-uran jälkeen. Urheilu-uralla sinne voi ainoastaan siirtää sitä.
Eli edelleen se on kallis.

Mielestäni ne tilastot ja kehityskäyrät on yhtä olennaisia kuin omat havainnot, mutta ymmärrän kyllä, jos et itse arvosta niitä. Itse asiassa olen lukenut paljon kommenttejasi ennen kuin itse liityin tänne ja mielestäni niistä suurin osa on todella hyviä täällä, joten olen vähän yllättynyt, että olet tuota mieltä. Ja olen pahoillani, jos annan rasittavan kuvan itsestäni.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
@Orange Hockey Kyllä ymmärsit juurikin oikein, tämän takia noihin verotietoihin ei voikkaan luottaa ja näistä "hinnoista" puhuminen on aika tyhjän kanssa, kun kukaan ei oikeasti tiedä paljonko kellekkin on maksettu. Tai no kukaan on väärä sana, joku taatusti tietää, mutta ei julkisesti. Tällöin on aika turha tehdä mitään arvioita, tahdon listoja, tai muitakaan vastaavia perustuen joihinkin asioihin, mistä ei kellään ole mitään tietoa. Spekuloida toki saa, sen minkä sielu sietää.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei kyllä tää täytyy nyt käydä perusteellisesti läpi ja tehdä laskukaava. Ensin pitää huomioida pelaajan yleinen fiksuus (F-faktori) ja elämäntavat (E-faktori). Jos ei ole mikään markojantunen, niin häppä ei välttämättä maistu joka ilta ja rahastoon siirrettävää jää. Jos on tyhmä kuin tomekvaltonen, ei vaan tajua, että rahastoimalla säästää veroissa. Mutta sitten taas, pelaajalla voi olla fiksu faija ja/tai manageri (M-faktori), joka ohjaa tyhmempääkin pelaajaa rahastoimaan, kun tämä ei itse sitä tajua. Näistä voidaan laskea vaikka R-faktori, jolla kerrotaan pelaajan palkka. R-faktoriin pitää tietysti ottaa mukaan muuttuvaksi tekijäksi pelaajan ikä (I-faktori). Veikkaan, että 28-vuotiaalla on suurin I-muuttuja, koska tällainen pelaaja on kehityskäyränsä huipulla ja hänelle maksetaan suurinta todellista vuosipalkkaa. Jos verotettava tulo on vaikka 150 k€ vuodessa, todellinen vuosipalkka saadaan laskukaavalla 150k + (150k x R), jossa R=[F/M] (näistä valitaan suurempi) +E+I, joissa kukin faktori on max 1/3. I-faktori noudattaa gaussin käyrää, E on lineaarinen.

Saadaksemme luotettavan kuvan pelaajan todellisesta vuosipalkasta, meidän täytyy selvittää kaikki nuo tekijät, tai sitten vain pitää turpamme kiinni.
 

T70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden HPK
Nyt kun joukkueen tyhjennys on käynnissä, niin kyllähän tässä mieli synkkenee. Myös isoja kysymysmerkkejä on ilmassa ensi kaudesta. Pennanen joutuu todella kovan ja haasteellisen paikan eteen jo hämeenlinnalaisen edustuskiekon uskottavuuden ja koko tulevaisuudenkin osalta. Toivottavasti Antti tuo mukanaan koko organisaatioon positiivisuutta, ryhtiä ja onnistuu imagollaan naaraamaan mukanaan pelaajia, jotka ovat urheilullisia sekä oikeasti pelaavat joukkueena ja oranssille logolle. Onnea ja menestystä!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Eliteprospects.com - Teemu Suhonen

Twitterissä pientä huhua, että Teemu Suhonen tulisi Pennasen kyydillä Hämeenlinnaan.

Ei ole vastustajalla kivaa ensi kaudellakaan, kun pakkipari Suhonen - Haaranen pitää maalinedustan puhtaana.
Olen jo melkein unohtanut, miltä näyttää, kun Kerhon pakki saa kiekon viivalta vastustajan maalille asti.
 

Ralph

Jäsen
Twitterissä pientä huhua, että Teemu Suhonen tulisi Pennasen kyydillä Hämeenlinnaan.
En lähtisi torille, jos Suhosta kaavaillaan suoraan top-6-rooliin. Kyllä tuonne puolustukseen on PAKKO tulla joku hyvä kiekollinen ykköspakki sekä joku kokenut oman pään luuta. Suhonen on hyvä reservivalinta ja taistelemaan paikasta ylemmäs, lähtökohtaisesti seiskapakkitaistelussa Henri Auvisen ja Matias Haarasen kanssa.

Hyökkäykseen ei tarvitse yhtään Janne Lahtea hankkia, jos puolustus kärsii siitä. Mielummin hyvä pakki samalla hinnalla kuin Lahti, mutta jos molemmat ovat tulossa ja Suhonen on juurikin seiska-, kasi-/ysipakki niin eri juttu.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Heh, Mestiksessä pari kautta n. 40 pinnaa tehnyt pakki lähtisi Liigaan kasi/ysi pakiksi... Just joo, joku järki nyt kannattaa olla noissa jutuissa. Lähtökohtaisesti noilla tilastoilla ollaan pelaamassa ja haetaan jopa yv roolia. Kukaan ei lähde jos luvassa on lähtökohtaisesti varamiehen varamiehen varamiehen varamies paikka liigan edellisen kauden heikoimmissa jengeissä.
 
Suhonen ei varmaankaan ole ensi kaudella HPK:n raudan lujan pakiston ykköspakki, mutta kiekollinen ja nopea kaveri on kyseessä. Viime kaudella SaPKossa miltei 40 pistettä ja tänä vuonna Jukureissa kertynee saman verran. Eiköhän Pennanen tiedä mitä saa Suhosessa ja mitä tarvitsee HPK:ssa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Tulee mieleen Pablo Jarvinen ja Kai Syvasalmi ja se ei ole hyva juttu. Tai no Syvasalmen toinen kausi oli hyva, mutta siihen jaikin miehen uroteot.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hyökkäykseen ei tarvitse yhtään Janne Lahtea hankkia, jos puolustus kärsii siitä. Mielummin hyvä pakki samalla hinnalla kuin Lahti, mutta jos molemmat ovat tulossa ja Suhonen on juurikin seiska-, kasi-/ysipakki niin eri juttu.
Musta kyllä hyökkäykseenkin pitää hankkia pelaajia. Vaikka tulisi se kuuluisa Niko Kapanen, vastustajat alkaa nauramaan jo pelipäivää edeltävä päivänä, kun mikkihiirit kohdataan. Vahvistuksena Kapanen, Palve, Turtiainen - voidaan ruveta kaupittelemaan pelaajia jo lokakuussa, kehdataanko sitten kaupitella Kapasta ja Paajasta?
 

Ralph

Jäsen
Musta kyllä hyökkäykseenkin pitää hankkia pelaajia.
Pitää pitää, mutta jos Kapasen ja Lahden palkkapussien takia puolustus näyttää tältä mitä alle laitan, kyllä jättäisin Lahden hankkimatta.

Lehtivuori - Tuulola
Forsberg - Nikkilä
Auvinen - Suhonen
Haaranen
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Pitää pitää, mutta jos Kapasen ja Lahden palkkapussien takia puolustus näyttää tältä mitä alle laitan, kyllä jättäisin Lahden hankkimatta.

Lehtivuori - Tuulola
Forsberg - Nikkilä
Auvinen - Suhonen
Haaranen
Plus tuohon vielä Jokela joka Kuopiolaisten mukaan on 99% varmuudella Kerhossa ensi kaudella.

Itse vähän luulen, että Pennannen kierrättää pakkeja vähän samaan malliin kuin Tirkkonen alku kaudella Saipassa. Eli pakit ovat vuoroittain seiskapakin roolissa tai yhden välipelin katsomossa. Näin saadaan pientä kilpailua pelipaikoista ja pakiston kuormitus ei ole niin kova mikä auttaa tuplapeleissä.

Ja tietysti reserviäkin täytyy olla, mutta itse en ainakaan näe, että Auvinen sopii Pennasen pelityyliin. Joten luulenpa, että Auviselle tulee ensi kaudella Mestis tutuksi.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Suhonen, Rautio.... Jotain rotia. Mitä vielä? Matikainen, Jortikka ja Räsänen niin on kunnon retro-ketju kasassa.
 

Ralph

Jäsen
Ja tietysti reserviäkin täytyy olla, mutta itse en ainakaan näe, että Auvinen sopii Pennasen pelityyliin. Joten luulenpa, että Auviselle tulee ensi kaudella Mestis tutuksi.
Totta kai pitää olla. Jotenkin minusta tuo Suhonen kuulostaa oudota haulta reserviin, vaikka kuinka olisi Pennasen tuttu. Ikää kuitenkin on eli kyseessä ei olisi mikään muutaman vuoden projektipelaaja. Tuo ylempi pakkikalusto oli vain kauhuskenaario siitä, ettei tästä kaudesta ole mitään opittu. Todellisuudessa tällainen se kuuluisi olla:

Lehtivuori - "Schira"
Tuulola - Nikkilä
Forsberg - Jokela
Haaranen
+ Auvinen, Haapanen & Suhonen
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pitää pitää, mutta jos Kapasen ja Lahden palkkapussien takia puolustus näyttää tältä mitä alle laitan, kyllä jättäisin Lahden hankkimatta.
Sittenhän se on jotain:
Lehtivuori - Nikkilä
Jokela - Tuulola
Forsberg - Suhonen
Auvinen - Haaranen

Ihan sama sitten, hankkiiko tohon minkä tahansa Bobby Orrin, niin paska tuokin on. Ja hyökkäys on semmoinen kädetön mikkihiiriosasto, ettei omiin saa mennä kuin keskimäärin 0,5 maalia, jotta päästäis sääleihin.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sittenhän se on jotain:
Lehtivuori - Nikkilä
Jokela - Tuulola
Forsberg - Suhonen
Auvinen - Haaranen

Ihan sama sitten, hankkiiko tohon minkä tahansa Bobby Orrin, niin paska tuokin on. Ja hyökkäys on semmoinen kädetön mikkihiiriosasto, ettei omiin saa mennä kuin keskimäärin 0,5 maalia, jotta päästäis sääleihin.
Tuollaiselta se todennäköisesti tulee sitten näyttämään. Onko perunoita hankkia enää ylivoimapakkia, kun Jokela maksaa luultavasti jotain 100ke ja Lahti 150ke, eli yht 250ke? Itse olen ehdottanut ykköslaiturin ja ykköspakin paikalle JYP:istä Markus Nenosta ja Valtteri Kemiläistä, joiden hinnat luulisin olevan jotain luokkaa 80ke ja 130-140ke, jos on vielä sopimuksettomia, en mitään Mäkistä todellakaan ykköspakiksi. Nenonen ei saa ykköslaiturin peliaikaa ainakaan JYP:istä ensi kaudella, vaikka on siinä välillä ollutkin tällä kaudella ansiokkaasti, mutta suurimman osan joutunut oleen silti nelosketjussa pienellä peliajalla. Jos jonkun tuon Nenosen tyylisen pelaajan ottaisi, niin voisi jäädä rahaa vielä ylivoimapakkiinkin.

Mutta mennään näillä Jokelalla ja Lahdella sitten, vaikka en syty ajatuksesta ollenkaan, mutta ehkä ne sitten on ensi kaudella parempia kuin tällä kaudella ainakin jollain logiikalla.
 

Ralph

Jäsen
Itse olen ehdottanut ykköslaiturin ja ykköspakin paikalle JYP:istä Markus Nenosta ja Valtteri Kemiläistä, joiden hinnat luulisin olevan jotain luokkaa 80ke ja 130-140ke.
Ehdota vain, mutta Kemiläinen pelaa ensi kaudella Tapparassa ja Nenosella on muutama parempi vaihtoehto kuin HPK tarjolla.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ehdota vain, mutta Kemiläinen pelaa ensi kaudella Tapparassa ja Nenosella on muutama parempi vaihtoehto kuin HPK tarjolla.
No tuo voi olla totta, että Kemiläisellä on jo sopimus takataskussa, voit olla oikeassa. Itse tiedän vain huhut tästä asiasta, jotka pitää joskus paikkansa ja joskus ei. En usko että kauhean montaa seuraa olisi, josta Nenonen voisi saada ykköslaiturin roolin kunnon palkalla tuon ikäisenä ja oletusarvoisesti hyvän valmentajankin vielä siihen, muita kuin HPK siis. Mutta voi tietty joku muukin olla kiinnostunut, mutta en olisi ollenkaan niin varma, että monikaan tekisi noin hyvää tarjousta. Nuorelle pelaajalle se peliaika on kuitenkin tärkeää, kun kiiltää NHL ja kehittyminen silmissä. Voin olla väärässäkin, mutta näin luulisin.

Jos Lahti ja Jokela on jo lyöty lukkoon, niin silloin oikeastaan enää turhaa edes miettiä noita Nenosta ja Kemiläistä.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Vaihtoehtoja on. Järvinen tai Syväsalmi. Tai Mäenpää. Itsellä löytyy luottoa Pennaseen sen verran, että jos hän on sitä mieltä, että Suhonen voi tuoda pelinsä Liigaan, niin annetaan yrittää. Verorajalta voi hakea paikkaajan jos ei toimi.

Edit. Ei meinaan voi olla kallis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös