HPK kaudella 2016–2017

  • 471 308
  • 2 434

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko se joku itsestäänselvyys että vanhat pelaajat vaativat paljon palkkaa? En kyllä usko että siellä Bruunikaan millään 200k palkalla painaa, vaikka pätkäsopimuksella nyt alkuun olikin.
Se riippuu tientenkin +- -tilastosta ja mihin suuntaan urakehityskäyrä näyttää. Myös pituus ja paino vaikuttavat asiaan.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko se joku itsestäänselvyys että vanhat pelaajat vaativat paljon palkkaa? En kyllä usko että siellä Bruunikaan millään 200k palkalla painaa, vaikka pätkäsopimuksella nyt alkuun olikin.
Ei ole aina, mutta yleensä vanhat pelaajat vaativat liian isoa palkkaa nykytasoonsa ja tulevaisuuden tasoonsa nähden, varsinkin pidemmissä sopimuksissa mielestäni. Mutta tuo tuskin tulee muuttumaan, joten siksi ottaisinkin itse pääasiassa niitä 20-27 -vuotiaita hyvän lähtötason omaavia pelaajia(ainakin positiivinen tehotilasto) ensi kauden joukkueeseen joitain poikkeuksia lukuunottamatta(esim. jos Kapanen tulee). Bruunin kohdalla tuo taso alkaa olemaan sellainen, että en ottaisi sitä ensi kauden joukkueeseen millään palkalla, kun paremman tason tarjoaa mielestäni jo nyt esim. se Atte Mäkinen tai Miikhali Teppo pienellä palkalla myös.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä ottaisin hyökkäykseen 185-192 cm pituisia ja 85-95 kg painoisia pelaajia. Puolustukseen hiukan pitempiä ja painavampia, paitsi yksi, jonka pitää olla selvästi pienempi. Kokoaan tämä kompensoi mailankäsittelytaidoillaan ja luistelullaan. Maaliin yksi iso ja yksi keskikokoinen kaveri. Tummatukkaiset ovat pelottavamman näköisiä, joten niitä kannattaa suosia. Kapteeniksi luonnollisesti joku vaaleatukkainen, koska joutuu muita enemmän telkkariin tentattavaksi voittopelien jälkeen.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minä ottaisin hyökkäykseen 185-192 cm pituisia ja 85-95 kg painoisia pelaajia. Puolustukseen hiukan pitempiä ja painavampia, paitsi yksi, jonka pitää olla selvästi pienempi. Kokoaan tämä kompensoi mailankäsittelytaidoillaan ja luistelullaan. Maaliin yksi iso ja yksi keskikokoinen kaveri. Tummatukkaiset ovat pelottavamman näköisiä, joten niitä kannattaa suosia. Kapteeniksi luonnollisesti joku vaaleatukkainen, koska joutuu muita enemmän telkkariin tentattavaksi voittopelien jälkeen.
Tää on vissiin piikittelyä mua kohtaan. Ihan naurettavaa, en ole koskaan väittänyt, että ottaisin pelaajia pituuden tai painon perusteella joukkueeseen, ainoastaan lähtötason, kehityskäyrän ja omien havaintojen pohjalta. Itse asiassa olen ehdottanut esim. Lallia tai Jere Karjalaista ensi kauden joukkueeseen, jotka eivät nyt mitään kauheita toteemipaaluja ole. Tosin sen voin sanoa, että viime kausien finaalijoukkueista on voittanut yleensä se, jolla on isommat pelaajat, kuten Kärpät(yllättäen myös Kärpillä oli Tapparaa kookkaammat pelaajat), Ässät ja JYP. Mutta itse en kyllä katso pituutta, kun ehdotan pelaajaa, koska on monia lyhyempiäkin pelaajia, jotka ovat parempia kuin ne pidemmät.
 

HyttyOfficial

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Detroit Red Wings, Real Madrid
Plus/miinus-tilaston tuijottaminen ilman kontekstia on täysin turhaa. Kyseessä tilasto mihin vaikuttaa pelaajan peliaika, rooli (qual comp jne.), käyttö ja joukkueen taso enemmän kuin pelaaja itse. Toki jos tehotilasto jotenkin pomppaa esiin peilattuna muihin joukkueen pelaajiin - positiivisessa tai negatiivisessa mielessä - voi tehdä joitain johtopäätöksiä.
 

Ralph

Jäsen
Bruunin kohdalla tuo taso alkaa olemaan sellainen, että en ottaisi sitä ensi kauden joukkueeseen millään palkalla, kun paremman tason tarjoaa mielestäni jo nyt esim. se Atte Mäkinen tai Miikhali Teppo pienellä palkalla myös.
Ei kukaan Bruunia tahdo, mutta kysyn silti, että mikä tässä Mäkisessä niin houkuttaa? Oletko nähnyt häneltä paljonkin pelejä tällä kaudella vai mistä moinen fanitus häntä kohtaan?

Pelannut Tapparassa seiskapakkina ja keskimäärin kymmentä minuuttia ottelussa. Ei enää mahdu Tapparan kokoonpanoon muiden pakkien ollessa terveenä vaan on pudonnut parhaan seitsikon ulkopuolelle.

Tietysti tehotilasto on plussalla, kun pelaa sarjan kärkijoukkueisiin lukeutuvassa Tapparassa. Sama Mäkinen kun olisi pelannut vastaavan määrän otteluita tämän kauden HPK:ssa, olisi tehotilasto ruma kuin mikä. Ja ihan hyvin voisi olla sama määrä tehopisteitä, kun kakkossyöttöjä voi napsahtaa aina silloin tällöin.

En ymmärrä, että miksi HPK:n pitäisi hankkia toisten joukkueiden ylijäämäjunnuja vain siksi, että kyseinen pelaaja on nuori ja tehotilasto hyvän joukkueen jäljiltä plussalla. Jos HPK:n pelaavassa kuusikossa on ensi kaudella nimi Atte Mäkinen, niin alaspäin on vain menty.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tätä juuri ajan takaa. Tuijotetaan numeroita kuin pahinkin Jokeri-fani teksti-telkkaria. Ja sitten kootaan fantasiarosteri ja uskotaan/toivotaan, että jätkien arvo nousee. Sitten myydään voitolla ja ostetaan tilalle uusia. Ehkä jonain päivänä saadaan Sidney Crosby joukkueeseen. Mutta ensin pitää myydä Rinne. Mutta ei hätää, Saros on backuppina, kun sen sai halvalla. Otetaan tilalle joku Urpo Ylösen akatemian nouseva nimi, jolla on vähintään 92,4 % Mestiksessä kolmessa pelissä.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kukaan Bruunia tahdo, mutta kysyn silti, että mikä tässä Mäkisessä niin houkuttaa? Oletko nähnyt häneltä paljonkin pelejä tällä kaudella vai mistä moinen fanitus häntä kohtaan?

Pelannut Tapparassa seiskapakkina ja keskimäärin kymmentä minuuttia ottelussa. Ei enää mahdu Tapparan kokoonpanoon muiden pakkien ollessa terveenä vaan on pudonnut parhaan seitsikon ulkopuolelle.

Tietysti tehotilasto on plussalla, kun pelaa sarjan kärkijoukkueisiin lukeutuvassa Tapparassa. Sama Mäkinen kun olisi pelannut vastaavan määrän otteluita tämän kauden HPK:ssa, olisi tehotilasto ruma kuin mikä. Ja ihan hyvin voisi olla sama määrä tehopisteitä, kun kakkossyöttöjä voi napsahtaa aina silloin tällöin.

En ymmärrä, että miksi HPK:n pitäisi hankkia toisten joukkueiden ylijäämäjunnuja vain siksi, että kyseinen pelaaja on nuori ja tehotilasto hyvän joukkueen jäljiltä plussalla. Jos HPK:n pelaavassa kuusikossa on ensi kaudella nimi Atte Mäkinen, niin alaspäin on vain menty.
No olen mä sen pelin nähnyt missä pelasi Kerhoa vastaan Hämeenlinnassa tolta Mäkiseltä nähnyt, siinä se oli jäällä paljonkin muistaakseni. Samaten viimisen Tappara-Kerho -pelin seurasin TV:stä ja hyvin se siinäkin puolusti ja oli muistaakseni aika reilusti kentällä. Tosin enemmän luotan noihin sen tilastoihin, jossa se on reilusti plussalla, kun tolla pelimäärällä minkä näkee livenä tai telkkarista on vaikeaa mun mielestä arvioida suoraan ketään, jos ei näe useampaa peliä. Mutta en mä nyt sano, että tää ainoa vaihtoehto olisi enkä mitenkään fanita, mutta hyvät tilastot, 20-27 -vuotias kehittyvä ja hyvin on pelannut kun olen itse nähnyt sen pelaavan. Samaten tuo Miikhali Teppo pelasi hyvin molemmat pelit nyt viikonloppuna Kerhoa vastaan, vaikka ampukin sitä omaa HIFK:n pelaajaa täysiä päin sillä kiekolla ja joka joutui linkkaamaan takaisin vaihtoaitioon :) En mä tätä Teppoakaan mitenkään fanita, mutta hyvä vaihtoehto olisi sekin, kun seurasin sen otteita noissa peleissä. Hämeenlinnassa se oli aika paljon kentälläkin. Ja sillä on hyvät tilastot. Kolmospakkipariin mä oon näistä jompaa kumpaa ajatellut, mutta ei nää ainoat vaihtoehdot ole.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kukaan Bruunia tahdo, mutta kysyn silti, että mikä tässä Mäkisessä niin houkuttaa? Oletko nähnyt häneltä paljonkin pelejä tällä kaudella vai mistä moinen fanitus häntä kohtaan?

Pelannut Tapparassa seiskapakkina ja keskimäärin kymmentä minuuttia ottelussa. Ei enää mahdu Tapparan kokoonpanoon muiden pakkien ollessa terveenä vaan on pudonnut parhaan seitsikon ulkopuolelle.

Tietysti tehotilasto on plussalla, kun pelaa sarjan kärkijoukkueisiin lukeutuvassa Tapparassa. Sama Mäkinen kun olisi pelannut vastaavan määrän otteluita tämän kauden HPK:ssa, olisi tehotilasto ruma kuin mikä. Ja ihan hyvin voisi olla sama määrä tehopisteitä, kun kakkossyöttöjä voi napsahtaa aina silloin tällöin.

En ymmärrä, että miksi HPK:n pitäisi hankkia toisten joukkueiden ylijäämäjunnuja vain siksi, että kyseinen pelaaja on nuori ja tehotilasto hyvän joukkueen jäljiltä plussalla. Jos HPK:n pelaavassa kuusikossa on ensi kaudella nimi Atte Mäkinen, niin alaspäin on vain menty.
Ja siitä olen kyllä eri mieltä, että noiden tehot olisi miinuksella, jos olisi Kerhossa. Ei ne noin paljoa plussalla olisi, mutta sanoisin, kun se on ihan totta, että tohon tilastoon vaikuttaa myös niiden muiden 4 pelaajan suoritukset, jotka on siellä kentällä, mutta luulisin, että plussalla kuitenkin, koska se oma suoritus vaikuttaa eniten. On tos Suomelankin tehot plussalla, jota ehdotin nelossentteriksi, vaikka pelaa Bluesissa. Ja sitten ku vertaat vaikka Senastian Ahoa ja Kerästä Kärpistä, niin on siinäkin aika ero, vaikka sama joukkue.
 

M10

Jäsen
Mulle ei ole merkitystä, onko pelaaja tumma vai valkonen, kunhan outlet-syötöt, halfwall-peli ja kasikolmonen on kunnossa.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Haluaisin muistuttaa että, jos on kanukkeja eli Kanadalaisia tulossa joukkueeseen, niin olisi hyvä ettei niillä ole hampaita suussa. Jos on, olisi suuresti harkittava kannattaako ottaa.
t. nimim. On lahjakanukkia suuhun katsominen.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Säästöniksi kaikille joukkueille: Minkä vuoksi maksaa kymmeniä tuhansia monille scouteille, kun sitä hommaa voisi tehdä Eliteprospectissa surffaten. Pisteet ja plussat jonoon ja siitä parhaat päältä järjestyksessä. Kaikki ikäloput toisin voi skipata...
 

Zigismund

Jäsen
Aika hauskaa, että otat tämän esille, koska Tuulola on oikeastaan juuri malliesimerkki tuosta pelaajan kehityskäyrästä, kun katsot sen +/-tilastoa. Sen taso on kasvanut tehojen kanssa aina sinne noin 28-vuotiaaksi melko tasaisesti, jonka jälkeen lähtenyt tasaiseen laskuun. Tosin sen verran poikkeuksellinen pelaaja, että lähes koko ajan sen tehotilasto on ollut plussalla.

Ei kannattaisi ollenkaan tarttua näihin sun viesteihin, mutta nyt oli pakko. Kävin ihan mielenkiinnosta katsomassa Tuulolan tilastoja. Sehän on paukuttanut 28-vuotiaana tehotilastoon lukeman -5! Kun taas 31-32-vuotiaana +36 ja +38. Mikä lie suonenveto iskenyt vanhalla iällä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kannattaisi ollenkaan tarttua näihin sun viesteihin, mutta nyt oli pakko. Kävin ihan mielenkiinnosta katsomassa Tuulolan tilastoja. Sehän on paukuttanut 28-vuotiaana tehotilastoon lukeman -5! Kun taas 31-32-vuotiaana +36 ja +38. Mikä lie suonenveto iskenyt vanhalla iällä.
Luonnonoikku, kaikkien kehityskäyrä kun pitäisi 99,99% todennäköisyydellä olla toisen asteen paraabeli, jonka huippu on siinä 26 vuoden kohdalla.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei kannattaisi ollenkaan tarttua näihin sun viesteihin, mutta nyt oli pakko. Kävin ihan mielenkiinnosta katsomassa Tuulolan tilastoja. Sehän on paukuttanut 28-vuotiaana tehotilastoon lukeman -5! Kun taas 31-32-vuotiaana +36 ja +38. Mikä lie suonenveto iskenyt vanhalla iällä.
Vuoden noista sun laskuista saa ottaa pois, koska Liigakaudesta valtaosa pelataan ennen helmikuuta, jolloin se on syntynyt ;) Mutta joo, toi on vähän myöhempään kuin normaalipelaajilla toi uran huippukohta Tuulolalla, myönnetään. Ei se kaikilla niin mene, että se on juuri se 27 vuotta se huippukohta, mutta yleensä se keskiarvolta menee niin eikä vaihtele paljoa. Teemu Selänteellä se uran huippu missä tuli eniten tehoja parhaalla sarjatasolla(NHL:ssä) oli 25 vuoden iässä. Eri sarjat siinä uralla ei ole tietenkään vertailukelpoisia.

Mutta mä en jaksa tästä asiasta enää väittää. Kaikki muut voi mun puolesta olla vaikka sitä mieltä, että iällä, kehityskäyrällä, tehoilla ja niihin liittyvillä palkkatasoilla ei ole mitään merkitystä mihinkään, ihan sama. Laitetaan vaikka 40 vuoden sopimus sille Kapasellekin, ku tulee, niin voi pelata vielä rullatuolissakin.
 

Ralph

Jäsen
Jos (ja kun) Kapanen palaa HPK:hon, niin tuskin hän sieltä enää muualle lähtee pelaamaan. Eiköhän Kapanen solmi joukkueen kanssa ikään kuin loppu-uran mittaisen sopimuksen, joten tuo mukahauskuttelu 40 vuodesta tai edes kolmesta vuodesta on turhaa. Yksi vuosi kerrallaan vain Kapaselle, sillä ei ole vaaraa siitä, että sopimuksen päätyttyä joku ryöstää hänet HPK:lta.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Tummatukkaiset ovat pelottavamman näköisiä, joten niitä kannattaa suosia. Kapteeniksi luonnollisesti joku vaaleatukkainen, koska joutuu muita enemmän telkkariin tentattavaksi voittopelien jälkeen.

Ei ihan noin. Minä esimerkiksi osaan kuulemma olla todella pelottavan näköinen, vaikka olen "melko" vaalea. Ehkä siis voisi sanoa, että tummatukkaisia ei pidä suosia niiden vaaleatukkaisten kustannuksella, jotka osaa olla pelottavia. Kapteeniksi tottakai ehdottomasti vaalea, koska vaaleat vaan ovat paljon komeampia ja fiksumpia kuin tummat.

Kapanen ensi kaudeksi Kerhoon, niin ostan Kapasen nimellä varustetun pelipaidan. Ja Kapanen-mukin. Ja käyn useammin peleissä kuin tällä kaudella.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Karmeaa syrjintää kyllä löytyy tältä palstalta. Punapäät on nyt unohdettu ihan kokonaan. Onko tämä nyt se rassismi ja vihapuhe? Sitäpaitsi ne, ne vasta pelottavia onkin.

Lähtenyt kyllä tämä ketju aika laukalle näiden ihme fantasia rosterien suhteen, suoraan eliteprospectista ja teksti tv:n alasivuilta vetäistynä. Eiköhän realismia ole se Kapanen(jos sekään), Turtiainen ja sitten pari ulkkaria. Palveen tuskin on rahaa, eiköhän niitä ottajia ole muitakin ja niillä lienee paksummat lompakot.
 

Anthero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Symp. Jukurit
Palveen tuskin on rahaa, eiköhän niitä ottajia ole muitakin ja niillä lienee paksummat lompakot.
Nuoren, kehittyvän pelaajan on syytä ehkä ottaa muitakin tekijöitä huomioon kuin pelkkä raha. Esimerkiksi valmentaja jonka alaisuudessa tällä hetkellä sitä oman sarjansa pistepörssiä johtaa...
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Kyllä Palvea voi näihin kokoonpanosommitelmiin ihan vakavissaan laitella. Ajoissa on oltu hereillä.

Paitsi tietenkin jos Palve tekee ns. Aaltoset.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nuoren, kehittyvän pelaajan on syytä ehkä ottaa muitakin tekijöitä huomioon kuin pelkkä raha. Esimerkiksi valmentaja jonka alaisuudessa tällä hetkellä sitä oman sarjansa pistepörssiä johtaa...
Teoriat on teorioita. Luuletko sinä, että jos sieltä lyö joky JYP tiskiin 20k€/vuosi enemmän liksaa kuin Kerho niin sitä nuorta pelaajaa ihan hirveästi kiinnostaa se kehitys touhu? Ei muuten kiinnosta, lisäksi Liigassa ei sellaista paikkakuntaa olekkaan, missä ei voisi kehittyä. No okei, ehkä Porissa tällä hetkellä ei ja Hämeenlinnassa viikko sitten, mutta kaikkialla muualla on mahdollisuuksia mennä eteenpäin pelaajana.

On itselleen valehetelemista kuvitella, että se ei ole raha mikä ratkaisee.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ehkä viime kerrasta on opittu ja on oikeasti hankittu pelaajan allekirjoitus sopimuspaperiin, eikä vain luotettu hänen suulliseen lupaukseensa.
"Eikö miehen sanaan voi enää luottaa?" Tuo klassinen lausahdus. Olisi kyllä hauska tietää millainen paperi Palvella on kirjoitettuna, jos nyt toivottavasti edes on. Kyllä näillä näytöillä nyt varmaankin kohtuullinen liksa on uskallettu antaa, tiedä sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös