HPK kaudella 2016–2017

  • 471 409
  • 2 434

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En siis sinäänsä halua mikään ikärasisti olla, ja voisin ottaa joukkueeseeni vaikka yli 40 -vuotiaan pelaajan, jos taso on riittävä ja jos on valmis tulemaan tasoaan vastaavalla hinnalla pelaamaan huomioiden negatiivisen kehityskäyrän, mutta yleensä yli 30v pelaajat alkaa monet olla ylihinnoiteltuja tasoonsa nähden, kun siellä on niitä vanhoja saavutuksia, joihin porukka sokaistuu, kun pitäisi katsoa nykytasoa ja kehityskäyrää, varsinkin pitkissä sopimuksissa. Näin se yleensä vaan menee.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Termillä kaksikymppinen tarkoitan ikäluokkaa 20v-30v eli sellaista, jonka ikä alkaa kakkosella. En tiedä, että onko toi sitten väärin sanottu Suomen kielessä.
No tämä vähän asiaa selvittää. Kaksikymppinen on omaan korvaan 19-22 vuotias pelaaja. En nyt ihan Ramstedia, Jasua tai Zaborskya vaikka kaksikymppisenä pitäisi, mutta kukin toki tyylillään.

Tuli muuten yllätyksenä, että Auvinen on vasta 22 vuotias. Nuorempi kuin Nikkilä. Siellä siis on vielä runsaasti varaa kehittää peliä, jotenkin kuvittelin Auvisen olevan jotain 26-28 jo.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
mutta yleensä yli 30v pelaajat alkaa monet olla ylihinnoiteltuja tasoonsa nähden, kun siellä on niitä vanhoja saavutuksia, joihin porukka sokaistuu, kun pitäisi katsoa nykytasoa ja kehityskäyrää, varsinkin pitkissä sopimuksissa.

Mietin, että ketä yli 30-vuotiaita Kerho on raahannut viime vuosina joukkueeseen? Muita kuin Miettinen ja Hahl, jotka ovat omia poikia. Somervuoren Eero taitaa olla niitä ainoita ja ainakin tällä kaudella tullessaan Bluesista on oman paikkansa täyttänyt enemmän kuin hyvin. Vihko taisi olla yli kolmekymppinen kun palasi Ruotsista Kerhoon.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
En siis sinäänsä halua mikään ikärasisti olla, ja voisin ottaa joukkueeseeni vaikka yli 40 -vuotiaan pelaajan, jos taso on riittävä ja jos on valmis tulemaan tasoaan vastaavalla hinnalla pelaamaan huomioiden negatiivisen kehityskäyrän, mutta yleensä yli 30v pelaajat alkaa monet olla ylihinnoiteltuja tasoonsa nähden, kun siellä on niitä vanhoja saavutuksia, joihin porukka sokaistuu, kun pitäisi katsoa nykytasoa ja kehityskäyrää, varsinkin pitkissä sopimuksissa. Näin se yleensä vaan menee.
Arvaa, mikä on tämä numerosarja:

32, 28, 28, 38, 29, 28, 33, 39, 29, 32

Kelpaisiko yksi tai useampi noista numeroista sinulle vahvistukseksi ensi kaudella, vaikka kaikkia voi kasvattaa yhdellä? Oletko ihan varma, että näin se vain menee? Siihen on syynsä, miksi hyvillä kokeneilla pelaajilla on myös hintalappu sen mukainen. Ikä ei ole tae suorituskyvylle, mutta yhtä vähän se on merkki suorituskyvyn takuuvarmasta laskusta. Nykypäivänä joku 35-vuotias pelaaja on ihan helposti vielä potentiaalinen kolmen vuoden sopimuksen väärtti kaveri.
 

Lilleman

Jäsen
Arvaa, mikä on tämä numerosarja:

32, 28, 28, 38, 29, 28, 33, 39, 29, 32

Kelpaisiko yksi tai useampi noista numeroista sinulle vahvistukseksi ensi kaudella, vaikka kaikkia voi kasvattaa yhdellä? Oletko ihan varma, että näin se vain menee? Siihen on syynsä, miksi hyvillä kokeneilla pelaajilla on myös hintalappu sen mukainen. Ikä ei ole tae suorituskyvylle, mutta yhtä vähän se on merkki suorituskyvyn takuuvarmasta laskusta. Nykypäivänä joku 35-vuotias pelaaja on ihan helposti vielä potentiaalinen kolmen vuoden sopimuksen väärtti kaveri.

Jep. Liikaa takerrutaan pelaajien ikään täällä...
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Arvaa, mikä on tämä numerosarja:

32, 28, 28, 38, 29, 28, 33, 39, 29, 32

Kelpaisiko yksi tai useampi noista numeroista sinulle vahvistukseksi ensi kaudella, vaikka kaikkia voi kasvattaa yhdellä? Oletko ihan varma, että näin se vain menee? Siihen on syynsä, miksi hyvillä kokeneilla pelaajilla on myös hintalappu sen mukainen. Ikä ei ole tae suorituskyvylle, mutta yhtä vähän se on merkki suorituskyvyn takuuvarmasta laskusta. Nykypäivänä joku 35-vuotias pelaaja on ihan helposti vielä potentiaalinen kolmen vuoden sopimuksen väärtti kaveri.
Nimenomaan, varmaan ihan hyvä tsekkailla meidän penkin takana olevan sensein statseja ja pelisuorituksia viimeisiltä vuosilta ja samalla painoarvoa koko joukkueelle. Aivan huikea! Ja vaikka Somervuorikaan ei mikään nuori kolli enää ole niin 38v aika hyvin painaa.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nimenomaan, varmaan ihan hyvä tsekkailla meidän penkin takana olevan sensein statseja ja pelisuorituksia viimeisiltä vuosilta ja samalla painoarvoa koko joukkueelle. Aivan huikea! Ja vaikka Somervuorikaan ei mikään nuori kolli enää ole niin 38v aika hyvin painaa.
Aika hauskaa, että otat tämän esille, koska Tuulola on oikeastaan juuri malliesimerkki tuosta pelaajan kehityskäyrästä, kun katsot sen +/-tilastoa. Sen taso on kasvanut tehojen kanssa aina sinne noin 28-vuotiaaksi melko tasaisesti, jonka jälkeen lähtenyt tasaiseen laskuun. Tosin sen verran poikkeuksellinen pelaaja, että lähes koko ajan sen tehotilasto on ollut plussalla. Palkka luultavasti tuolla parhaalla kaudella sillä on ollut vielä pienempi kuin seuraavina vuosina, vaikka taso on sillon laskenutkin jo. Kyllä mä voisin maksaa vaikka 200ke tuollaisesta pelaajasta, jonka tehotilasto on +30 kauden jälkeen oli ikä mikä tahansa. Montakos niitä tässä nykyjoukkueessa on? Montako on edes plussalla? Moniko on otettu sisään edes plussalla? Sen voin sanoa, että Tuulola on myös yksi suurimmista omista suosikeistani.
Eliteprospects.com - Marko Tuulola

Arvaa, mikä on tämä numerosarja:

32, 28, 28, 38, 29, 28, 33, 39, 29, 32

Kelpaisiko yksi tai useampi noista numeroista sinulle vahvistukseksi ensi kaudella, vaikka kaikkia voi kasvattaa yhdellä? Oletko ihan varma, että näin se vain menee? Siihen on syynsä, miksi hyvillä kokeneilla pelaajilla on myös hintalappu sen mukainen. Ikä ei ole tae suorituskyvylle, mutta yhtä vähän se on merkki suorituskyvyn takuuvarmasta laskusta. Nykypäivänä joku 35-vuotias pelaaja on ihan helposti vielä potentiaalinen kolmen vuoden sopimuksen väärtti kaveri.
Tästä numerosarjasta en tiedä, mutta varmaankin jonkun joukkueen kahden kärkiketjun tyyppien iät. Mahdotonta ottaa kantaa, kun en tiedä, että mitä joukkuetta tarkoitat ja mitä pelaajia. Luultavasti ei kelpaisi ainakaan kukaan noista iäkkäämmistä, koska olisivat kaikki liian kalliita Kerhoon tasoonsa nähden.

Olen kyllä aivan täysin eri mieltä tuosta lopusta, että 35-vuotiaalle kannattaisi tehdä kolmen vuoden sopimus. Jos esim. Hahlille oltaisi tehty kolmen vuoden sopimus ja se tekisi samalla prosentilla pisteitä ja tehoja ne muut kaksi vuotta kuin mitä on nyt tehnyt (12 pelissä 1 piste ja -8), ja maksaisi 150ke, niin tämä seura olisi konkurssissa.
 

Ralph

Jäsen
Onhan noi tehot hirmuiset.
Kovemmat kuin kuvittelinkaan. Siis helvetti sillähän on 33 ottelussa 54 pistettä eli keskimäärin 1,64 pistettä per peli! Ennen tätä kautta vähintään kaksikymmentä peliä kaudessa pelanneista pelaajista ennätys oli Tero Forsselin 1,59 pistettä per peli kaudella 2006-07, jolloin teki 45 ottelussa 71 pistettä.

Palve on jo nyt sijalla 28. kaikkien aikojen pistepörssissä, siis yhden kauden tehoissa. Jukurien kautta on jäljellä vielä 16 ottelua ja nykyistä tahtia tekee vielä 26 pistettä eli kauden lopullinen pistemäärä olisi 80 pistettä. Vanha piste-ennätys on tuo Forsselin 71 pistettä, joten rikkoisi sen lähes kymmenellä pisteellä! Nykyään pelataan joo enemmän pelejä, mutta kun se pistekeskiarvokin on isompi, niin onhan tuo kaikkien aikojen Mestis-kausi, jota Palve on pelaamassa.

Ketjukaverit Roope Ranta ja Teemu Henritius, siis oletan että ovat ketjukaverit, voivat myös ohittaa Forsselin, mutta heillä on enemmän pelejä kuin Palvella pelattuna. Palvella on ollut varaa huilata seitsemän peliä kauden aikana. Täyden kauden pelatessaan tällä tahdilla olisi mennyt 90 pisteen raja rikki.

Tietysti Mestis on eri sarja kuin Liiga, mutta jos Palve on tehnyt Mestiksessä enemmän pisteitä kaudessa kuin kukaan muu koskaan, on turha vertailla mihinkänä KooKoon Juuso Rajalaan. Tämä Juuso "koska ei pärjää, ei pärjää Palvekaan" Rajala teki viime kaudella 55 ottelussa 57 pistettä eli Palve on kolmen pisten päässä 22 peliä vähemmän pelanneena.
 

Ralph

Jäsen
Kirjoitetaas heti perään uusi viesti uudesta aiheesta.

Jos huhut pitävät paikkasa, HPK:n alaketjuista löytyy pelaajat Otto Paajanen, Juha Koivisto, Jaakko Turtiainen, Juho Keränen ja Waltteri Hopponen. Näistä sen Keräsen piti tulla peliajan perässä ja ottaa varma paikka kolmosketjusta, mutta Paajanen ja Koivisto ovat tällä kaudella osoittaneet, ettei ainakaan heidän edelle Keränen ole menossa. Lisäksi Turtiainen pelaa vastaavalla tasolla Jukureissa ja nyt myös Hopponen Kerhossa. Eli on tuo mukava kalusto alaketjuissa, kun olisi ikäänkuin kaksi duunarikolmoskenttää.

Turtiainen - Paajanen - Koivisto
Hopponen - X - Keränen

Sytyn kyllä aina vain enemmän noille ketjuilla, jos nuo miehet muodostavat HPK:n kolmos- ja neloskentät ensi kaudella. Tietysti nelossentterin pitäisi olla samaa kategoriaa, joka ei pilaa täydellisyyttä. Severi Sillanpää, Juhani Jasu ja Riku Hahl olisivat mainioita, kuten mainittua, jos vain Hahl pysyy ehjänä.

Jos ajatellaan, että Kapanen johtaisi nimellistä ykköstä, Palve kakkosta, Paajanen kolmosta ja X nelosta, voisi ketjut pelata järjestyksessä 1-3-2-4. Eli joka toinen olisi kova duunarikenttä ja joka toinen kiekollinen. Vaikka siis pelillisesti järjestys olisikin eri.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tässä kun olen nyt katsonut Ruokosen esityksiä niin kyllä täytyy sanoa, että meillä on pullat hyvin uunissa alakenttien osalta. Vielä kun tuohon tulee Keränen ja Turtiainen niin taklausvoimaa kyllä löytyy.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse ottaisin kaikki muut paitsi Josh Greenin.
Eli ottaisit esim. Kuuselan, joka tulee tienaamaan varmaan 500ke KHL:ssä Kerhoon tolla hinnalla. Hah, sanon vaan, että konkurssi.
Itse ottaisin kaikki muut paitsi Josh Greenin.

Voisi olla Kuusela aika kallis ostaa pois KHL seuralta, ehkä yli 500ke. Se olisi konkurssi. Voisi olla muutkin aika kalliita, varsinkin 3 vuoden sopimuksella ja huononevilla tasoilla.
 

Ralph

Jäsen
Eli ottaisit esim. Kuuselan, joka tulee tienaamaan varmaan 500ke KHL:ssä Kerhoon tolla hinnalla.
Kyllä minä mielummin otan tuolla hinnalla Kuuselan kuin ostan Valtteri Kemiläisen ja Aleksi Saarelan sopimukset ulos Tapparasta ja Lukosta, kuten sinä itse tekisit.

Kerrotko vielä kaikkien muiden pistepörssin top-10-pelaajien ensi kauden palkat, niin osaan vastata paremmin. En itse tiedä niistä yhtäkään, joten vaikea vastata. Samalla voisit kertoa, missä joukkueessa pelaavat ensi kaudella itse kukin, kun sulla tietoa selvästi riittää.

Jos sadalta Liiga-seuraajalta kysyttäisiin, otatko mielummin joukkueeseen Tomas Zaborskyn vai Atte Mäkisen, 99 vastaisi Zaborskyn. Vain eräs HPK-fani ottaisi Mäkisen, koska Mäkinen on nuorempi.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kyllä minä mielummin otan tuolla hinnalla Kuuselan kuin ostan Valtteri Kemiläisen ja Aleksi Saarelan sopimukset ulos Tapparasta ja Lukosta, kuten sinä itse tekisit.

Kerrotko vielä kaikkien muiden pistepörssin top-10-pelaajien ensi kauden palkat, niin osaan vastata paremmin. En itse tiedä niistä yhtäkään, joten vaikea vastata. Samalla voisit kertoa, missä joukkueessa pelaavat ensi kaudella itse kukin, kun sulla tietoa selvästi riittää.

Jos sadalta Liiga-seuraajalta kysyttäisiin, otatko mielummin joukkueeseen Tomas Zaborskyn vai Atte Mäkisen, 99 vastaisi Zaborskyn. Vain eräs HPK-fani ottaisi Mäkisen, koska Mäkinen on nuorempi.

Kyllä mä ottaisin sen Atte Mäkisen Kerhoon ennemmin, kun se maksaa sen 50ke. Zaborsky maksaa lähes 300ke, Kuusela 500ke luultavasti. Toihan on ihan absurdia suunnitella tällaisia pelaajia tänne, kun pelaajabudjetti on 1800000e. Kahdella kentälliselläkö meinaat pelata ensi kaudella?

Nojoo, kyllä mä tiedän, että mitä tarkoitat. Tarkoitat tilannetta, että noi tulisi ilmaiseksi. Mutta sellaista tilannetta ei ole todellisuudessa.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuule, mä jätän fantasia-hockeyn junnuille. Mua ei kiinnosta.
Aika erikoista, että sä tuut todisteleen tänne mun pointtejani vääräksi noilla numeroillasi ja väität, että oon väärässä asioissa ja sanot esim., että 35 -vuotiaille voi ihan hyvin tehdä ja kannattaa tehdä niitä kolmen vuoden sopimuksia nykyään ja sitten kun kysyn, että no kenelle sitten tekisit sen kolmen vuoden sopimuksen noista Kerhoon, joka on sitten esim. 35 -vuotias tai yli, kun esittelet noita pelaajiasi, niin sit et vastaakaan mitään.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Voi luoja tota puolustusta. On se vaan ihan sysipaska.
Oliko Bruun ihan mahdoton pideltävä?

Se saatanan tärkeä oppi mitä pitää tästä kaudesta ottaa on että joukkueessa pitää olla kunnon maalivahti ja edes jonkinlainen puolustus jotta voidaan pärjätä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Aika erikoista, että sä tuut todisteleen tänne mun pointtejani vääräksi noilla numeroillasi ja väität, että oon väärässä asioissa ja sanot esim., että 35 -vuotiaille voi ihan hyvin tehdä ja kannattaa tehdä niitä kolmen vuoden sopimuksia nykyään ja sitten kun kysyn, että no kenelle sitten tekisit sen kolmen vuoden sopimuksen noista Kerhoon, joka on sitten esim. 35 -vuotias tai yli, kun esittelet noita pelaajiasi, niin sit et vastaakaan mitään.
Sinä lähdit siitä, että vanhaa pelaajaa ei kannata ottaa. Minä kerroin sinulle mielestäni erittäin hyvällä perustelulla, että ikä ei ole mikään syy dissata pelaajia. Edelleenkään mua ei kiinnosta hevon vittua, mikä noiden hintalappu on ja ketä sieltä kannattaisi naarata. Juttele niistä vapaista laadukkaista ja samaan aikaan halvoista pelaajista jonkun sellaisen kanssa, jota kiinnostaa. Mua kiinnostavat ne pelaajat, jotka ovat tehneet tai tekemässä sopparin Kerhon kanssa (eli vahva huhu liikkeellä). Pelkkä nimien pudottelu jonkun eliteprospectin perusteella on mun mielestä aika kornia puuhaa, enkä todellakaan aio siihen puuhaan edelleenkään ryhtyä. Sitä varten Kerholla on scoutit, tai ainakin sitä virkaa hoitavat henkilöt.
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sinä lähdit siitä, että vanhaa pelaajaa ei kannata ottaa. Minä kerroin sinulle mielestäni erittäin hyvällä perustelulla, että ikä ei ole mikään syy dissata pelaajia. Edelleenkään mua ei kiinnosta hevon vittua, mikä noiden hintalappu on ja ketä sieltä kannattaisi naarata. Juttele niistä vapaista laadukkaista ja samaan aikaan halvoista pelaajista jonkun sellaisen kanssa, jota kiinnostaa. Mua kiinnostavat ne pelaajat, jotka ovat tehneet tai tekemässä sopparin Kerhon kanssa (eli vahva huhu liikkeellä). Pelkkä nimien pudottelu jonkun eliteprospectin perusteella on mun mielestä aika kornia puuhaa, enkä todellakaan aio siihen puuhaan edelleenkään ryhtyä. Sitä varten Kerholla on scoutit, tai ainakin sitä virkaa hoitavat henkilöt.
En dissaa vanhoja pelaajia niiden iän perusteella vaan palkkavaatimuksien. Mutta joo, antaa olla.
 

Lilleman

Jäsen
Onko se joku itsestäänselvyys että vanhat pelaajat vaativat paljon palkkaa? En kyllä usko että siellä Bruunikaan millään 200k palkalla painaa, vaikka pätkäsopimuksella nyt alkuun olikin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös