HPK kaudella 2016–2017

  • 469 146
  • 2 434

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Alla olevat tekstit ovat lainaukset Jukurien puolelta Antti Pennanen ketjusta Paraspelaaja-nimimerkiltä.

Ensin on Antti Pennasen itsensä antama haastattelu :
"On tärkeää ymmärtää, että jääkiekkoa voi pelata ja voittaa monella eri tavalla, se on koko lajin rikkaus. Mitä sitten on meidän peli? Olen ollut aikoinaan luomassa meidän peliä, mutta nykyisin se on käsitteenä jo niin laaja, että sen voisi unohtaa. Meidän peli on myös osittain väärin ymmärretty, eikä vähiten median osalta. Eikä meidän peli ole enää sitä, mitä se on joskus ollut, vaan se kehittyy koko ajan. Jukka Jalosen ja Erkka Westerlundin meidän peli ei ole samanlaista, vaikka ne niputetaan yleensä saman alle otsikon alle.

Minun pelifilosofiassani kaikki lähtee puolustamisen ja hyökkäämisen tasapainosta. Tärkeää on se, missä tilassa viisikko on, kun se saa kiekon tai kun se menettää kiekon. Se, kumpi joukkue hallitsee näitä tilanteita, määrittelee sen, kumpi vie pelin virtausta 5 vs 5 -pelissä. Puolustamisen ja hyökkäämisen liitoskohta ei saa vuotaa. Jukureissa se vuoti pitkään, mikä on sinänsä ymmärrettävää, sillä tämän hallitseminen on pitkän työn takana, se vaatii oikeita pelin rytmejä ja rakennetta suhteessa vastustajaan. Tuleeko tämä koskaan valmiiksi? Ei – ja se takaa kehityksen.

Minua ei voi lokeroida kalpalaiseen kiekkokontrolliin ja jyppiläiseen pystysuunnan kiekkoon, vaan näen, että hyvä peli on molempien summa. Peliä pitää pystyä myös muuttamaan suhteessa vastustajaan. Pelin pitää olla niin monipuolista, että se kestää erilaisia joukkueita vastaan. Kolmas olennainen asia on se, että peliä on pystyttävä kehittämään nopeammaksi sekä hyökkäys- että puolustussuuntaan, niin että peli vielä pysyy hallussa ja laadukkaana. Tässä yksilön pelinopeuden kehittäminen on tärkeää, sen kehittymisen avulla viisikon pelinopeus kasvaa potenssiin.

Olen tietoisesti rauhallinen vaihtoaitiossa, peli on pelaajien peli. Mitä kokeneempi pelaaja on, sitä vähemmän hän haluaa, että valmentaja riehuu vaihtoaitiossa ympäriinsä fläppitaulun kanssa. Minusta sellainen tyyli on ensisijaisesti katsomoille ja seurajohdolle valmentamista, ei pelaajille. Olennainen viesti on saatava perille ja sitä auttaa, jos ei koko ajan viesti jotain. Asian voi sanoa monella eri tavalla: joskus huudetaan, joskus sanotaan rauhallisesti yksityisesti ja joskus ollaan vain hiljaa. Se on pelaaja-, ottelu- ja tapauskohtaista. Minun mielestäni valmentajan pitää olla vaihtoaition rauhallisin ja elää vähiten tunteikkaasti, sillä hänenhän pitää pystyä hahmottamaan, mitä kentällä tapahtuu ja antamaan palaute olennaisista asioista. Valmentajana haluan myös luottaa pelaajaan: kyllä pelaajat aika usein ymmärtävät itse, mitä ovat tekemässä tai tehneet. Ihanteellisessa tilanteessa valmentaja tekee itsensä työttömäksi ottelutilanteessa. Näihin asioihin minä uskon tällä hetkellä – ja samalla maailma muuttuu ja koko ajan haluan kehittää itseäni ja pysyä kehityksessä mukana."

Ja sen jälkeen Paraspelaaja-nimimerkin kirjoitus Pennasesta 12.7.2015 :

"Antti Pennasella on (edelleenkin) kaikki huippuvalmentajan ainekset. Ensiksikin, hänen taktinen tietotaitonsa on ainutkertaista. Suomen mittakaavassa ehkä 3-10 ihmistä tuntee jääkiekko-nimisen pelin teorian yhtä hyvin kuin Antti Pennanen (ironista kyllä, Hämeenlinnan mittakaavassa hän on samalla sijalla). Lisäksi hän on niitä harvoja ihmisiä, jotka osaavat peluuttaa täydellisesti sekä Meidän peliä että pystysuunnan kiekkoa. Esimerkiksi Jukureissa tämä viime kaudella todistettiin. Pelkästään nykyisellä taktisella osaamisella Antti Pennanen tulee halutessaan olemaan tulevaisuudessa Suomen A-maajoukkueen kolmosvalmentaja. Liiga-joukkueen päävalmentajana hän tulee joka tapauksessa (Jukureista riippumatta) olemaan kaudella 2016-2017. Tämänhän ennustin jo keväällä 2014.

Toiseksi, Pennanen on onnellisessa asemassa, kun sattui asumaan Hämeenlinnassa valmennusuransa alkajaisiksi. Ajankohta oli kuin luotu hänelle. Pennanen käytti tilaisuuden hyväkseen, asettui Hämeenlinnan "klaanin" vanaveteen ja tulee sen turvin tekemään mittavan uran jääkiekkovalmentajana.

Kolmanneksi, Pennanen on luonut koko Suomen valmentajascenen kattavan tukiverkoston. Maan arvostetuimpien valmentajien "tiimissä" oleminen antaa loistavat lähtökohdat valmennusuralle, kuten äsken julkaistu uutinenkin kertoo.

Neljänneksi, Pennasella on tarvittava kunnianhimo ja intohimo huipulle pääsemiseen. Pennanen kehittää itseään, eikä vain valmenna toisia, kuten Suomessa, surullista kyllä, tapana on.

Menestyksen esteitä Pennasella ei juurikaan ole. Ehkä varovaisesti voisi kysyä, sopiiko Pennasen luonne korkealla tasolla päävalmentamiseen? Kestääkö pää? Ainakin muutos liigajoukkueen silkasta taktiikkavalmentajasta Mestiksen mestarivalmentajaan oli lopulta vakuuttava. Seuraava muutos koskee Liigajoukkueen päävalmentajaksi siirtymistä. Se on hyvä paikka opetella päävalmentamista vaativalla tasolla.

Ja kerrottakoon lopuksi, että J.Jalonen ei tule valmentamaan loppuelämäänsä nuoria leijonia. Ehkä hän palaa vielä miesten joukkueeseen, ehkä ei. Käytännössä hän saa itse päättää. Sen hän kuitenkin tulee tekemään selväksi, että seuraava A-maajoukkueen pidempi projekti jatkaa hänen pelillistä perintöään. Käytännössä tällä tarkoitetaan sitä, että Lauri Marjamäki on Suomen seuraava päävalmentaja. Mikäli Meidän pelin perintöä Marjamäenkin jälkeen halutaan jatkaa, tulee tietämättömän Mestis-väen kritisoima Antti Pennanen olemaan vakavasti otettava vaihtoehto."

En tiedä teistä, mutta itse olen kyllä vakuuttunut siitä mitä näissä Pennasesta sanotaan. Toivotan tervetulleeksi, jos on tulossa.
 

Letangi

Jäsen
En nyt tässä kiireessä löytänyt tekstipätkää missä vihjailtiin siihen suuntaan, että Mikkelistä olis tulossa myös enemmänkin väkeä pukuosastolle. Onko kyseessä tämä urheilutoimenjohtaja Tommi Kerttula? Toivotaan niin , koska siinä tapauksessa Arvonen ei ainakaan sillä pallilla istu ens kaudella.
 

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
TJ Mackey sen tuossa aiemmalla sivulla mainitsi. Hämeenlinnalainen, joka on pelannut kerhossa A-junioreissa, Nuoresta iästään huolimatta jo paljon kokemusta scouting/urheilutoimenkuvasta suomessa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos kritisoit niin faktat haltuun ekaksi. Tosiaan lähti hämppälinnasta HIFK:n Matikaisen apuvalmentajaksi. Toisella kaudella oli Soppa Sormusen apurina. Ekat 8 peliä Pennanen oli päävalmentajana, koska Soppa oli toimitsijakiellossa ja veti tuon ajan ihan ok. Kun Soppa tuli takaisin niin IFK romahti. Monet HIFKin fanit tykkäsivät muistaakseni Pennasesta ja harmitteli kun Sopan mukana sai lähteä. Se on ihan normaalia, että kun päävalmentaja saa monoa, niin apuritkin lähtee. Siitä KalPaan ja käsittääkseni teki hyvää jälkeä. Pennanen lähti kesken kauden Jukurien päävalmentajaksi ja KalPa päästi miehen, eli ei saanut potkuja. Syynä taisi olla taloudellisetkin, koska Virta oli tulossa organisaation ja päästiin näin sopparista eroon. Sä tykkäät Jalos vertailusta, mutta Jukka Jalonen on saanut potkut kahdesti vai kolmesti.

Rindelliä pidettiin ihme hankintana, koska pärjännyt kerran ruotsissa. Rautio samoin erittäin näkymätön kaveri ollut Nokan alaisuudessa, taisi tulla enemmän vaimon meriiteillä. Siihen Arvonen, videomies, kun muuhunkaan ollut varaa. Pennanen on oikeasti taktiikkamiehiä ja mies on arvossaan. Olisi varmasti jatkanut Jukureissa Liigassa ensi kaudella, mutta RD on sellaisessa asemassa siellä, että jos hän tulee niin hän tulee.
Oletpas oikeassa, minä unohdin koko Soppa Sormusen. KalPa asiassa olen eriävää mieltä, siellä oli paletti ihan sekaisin koko kauden ja siihen sitten liittyi myös Pennasen lähteminen muualle. Toki voihan sitä teknisesti sanoa että ei saanut potkuja, mutta tuskin olisi Liigan piikkipaikalta vaihtanut maisemaa. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että niiltä vähäisiltä Liiga kausilta, on kenkä tullut kakkosen roolissa, aika kiitettävällä tahdilla. Ja minä en tykkää Jalos vertailusta, en tiedä mistä olet moisen kuvan saanut.

Mitä tulee Jukurien tapaukseen, niin minä en voi ymmärtää miksi ne haluavat sen uimalakin sinne, jos kerran penkin takana on osaava mies jo omasta takaa. Ilmeisesti se organisaatio ei sitten näe Pennasta tarpeeksi hyvänä valmentajana Liiga tasolle. Jukurit olisi ollut oiva paikka Pennasen ottaa se seuraava askel ja sitten, mikäli siivet kantaa, niin olisin minäkin voinut olla parin vuoden päästä hihkumassa Pennasta Kerhon peräsimeen. Nyt en vaan voi.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Mitä tulee Jukurien tapaukseen, niin minä en voi ymmärtää miksi ne haluavat sen uimalakin sinne, jos kerran penkin takana on osaava mies jo omasta takaa. Ilmeisesti se organisaatio ei sitten näe Pennasta tarpeeksi hyvänä valmentajana Liiga tasolle. Jukurit olisi ollut oiva paikka Pennasen ottaa se seuraava askel ja sitten, mikäli siivet kantaa, niin olisin minäkin voinut olla parin vuoden päästä hihkumassa Pennasta Kerhon peräsimeen. Nyt en vaan voi.
Risto Dufva on Jukureille sama asia kuin Jukka Jalonen HPK:lle. Kyllä itsekkin jättäisin esim. vaikka Kiven kontrahdin signaamatta jos Jalonen olisi varmuudella tulossa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Oletpas oikeassa, minä unohdin koko Soppa Sormusen. KalPa asiassa olen eriävää mieltä, siellä oli paletti ihan sekaisin koko kauden ja siihen sitten liittyi myös Pennasen lähteminen muualle. Toki voihan sitä teknisesti sanoa että ei saanut potkuja, mutta tuskin olisi Liigan piikkipaikalta vaihtanut maisemaa. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa että niiltä vähäisiltä Liiga kausilta, on kenkä tullut kakkosen roolissa, aika kiitettävällä tahdilla. Ja minä en tykkää Jalos vertailusta, en tiedä mistä olet moisen kuvan saanut.

Mitä tulee Jukurien tapaukseen, niin minä en voi ymmärtää miksi ne haluavat sen uimalakin sinne, jos kerran penkin takana on osaava mies jo omasta takaa. Ilmeisesti se organisaatio ei sitten näe Pennasta tarpeeksi hyvänä valmentajana Liiga tasolle. Jukurit olisi ollut oiva paikka Pennasen ottaa se seuraava askel ja sitten, mikäli siivet kantaa, niin olisin minäkin voinut olla parin vuoden päästä hihkumassa Pennasta Kerhon peräsimeen. Nyt en vaan voi.

KalPa teki jarisyttavaa tappiota tuona vuonna. Seuraavaksi kaudeksi oli tulossa Pekka Virta jolla oli omat apurit. Pennasella oli paikka lahtea Mikkeliin ja se sopi vallan hyvin KalPalle, koska seura sai purettua pahvin ja saasti rahaa, kun seuralla meni jo muutenkin huonosti. Sama jos haukkuisi Viitaluomaa ja Sallista paskoiksi pelaajiksi, kun taannoin Kerho heidat myi. Samalla Pennanen paasi paavalmentajan paikalle, minne halusikin ja pelaajat paasivat ruotsiin. Win-Win.

Risto Dufva nosti Jukurit kakkosdivarista Mestiksen nelikertaiseksi mestariksi kahdeksassa vuodessa. Lisaksi RD asuu Mikkelissa ja on kaupunginvaltuustossakin. RD on Mikkelissa kuten Jukka Jalonen Kerholle, tosin isompi. Jos Jukka Jalonen ja Harri Lintumaki sulatettaisiin yhteen niin oltaisiin lahempana sita, mita RD on Jukureille. RD myos haluaa sinne menna, joten sille keritaan punainen matto aina. Jos JJ sattuisi Kerhoon haluamaan, niin ne neuvottelut ei kestaisi kuin 5 sekunttia.
 

Letangi

Jäsen
Tulis jo kesä ja hyttyset.. Tässä alkaa enemmän ja enemmän innostumaan tästä mahdollisesta Pennasen kotiin tulosta. Näiden kirjoitusten jälkeen mitä on lukenut alkaa tuntumaan siltä, oikea tie alkaa toimistolla löytymään tulevaisuuden kannalta ja kerhollakin on pitkästä aikaa VALMENTAJA.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tapolakin sai seurata kaksi kautta samassa organisaatiossa miten Rautakorpi teki asiat, mies joka on ehdotonta eliittiä tän maan valmentajista, sen jälkeen ajamaan vaan samalla sapluunalla eteenpäin.

Pakko tähän väliin tarttua sen verran, että Tapolahan sai seurata Tukkaa samassa organisaatiossa jo HPK-vuosinaan. Ja kävihän Jupe junnumaajoukkueitakin koutsaamassa ihan kelvollisesti.

Onhan tämä nyt vallan koomista luettavaa, kun heitellään jotain summasia ja suhosia... No, sama meno oli viime vuonna meidänkin hiekkalaatikolla. Tosin Pantsen kyvyttömyydestä olen paljon vakuuttuneempi, kuin mitä olin Tapolan missään vaiheessa viime kautta.
 

Dawson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mites se viimekauden tepsi? Oliko siellä vain liian huonoja pelaajia myös?

Siellä oli Suikkanen. Helvetin meritoitunut huippuvalmentaja, jota tännekin jo huudellaan. Silti homma kusi.


Ensin on Antti Pennasen itsensä antama haastattelu: "Olen tietoisesti rauhallinen vaihtoaitiossa, peli on pelaajien peli." , "Valmentajana haluan myös luottaa pelaajaan: kyllä pelaajat aika usein ymmärtävät itse, mitä ovat tekemässä tai tehneet."

Juuri näin! Pelaajat siellä kaukalossa pelaa.


Sitten toi Karri Kivi. Itse en ottaisi edes Kiveä ennen Pennasta. Yksi kevät, siinä meriitit. Jouluna oli saamassa vielä kenkää, mutta sitten peli alkoikin kulkea ja mentiin päätyyn asti. Muuten ei ole kyllä ainakaan mua vakuuttanut millään lailla. Paitsi, että on ihan hyvä kommentaattori.
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Siellä oli Suikkanen. Helvetin meritoitunut huippuvalmentaja, jota tännekin jo huudellaan. Silti homma kusi

Juuri näin! Pelaajat siellä kaukalossa pelaa.

Ok. Tuon logiikan mukaan ostamalla parhaat pelaajat tulee aina mestaruus.

Tiesitkö muuten tälläistä ihmeellistä asiaa että pelaajat toteuttaa tuota peliä valmentajan näkemyksen mukaan?
Ja samalla jos nyt kerran valmentajan asemaa korostetaan Liikaa koukkueen menestyksessä niin miksi joukkueessa on useita valmentajia? Tarjoamassa Läkerollia erätauolla vai?
 

Aamuetana

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitten toi Karri Kivi. Itse en ottaisi edes Kiveä ennen Pennasta. Yksi kevät, siinä meriitit. Jouluna oli saamassa vielä kenkää, mutta sitten peli alkoikin kulkea ja mentiin päätyyn asti. Muuten ei ole kyllä ainakaan mua vakuuttanut millään lailla. Paitsi, että on ihan hyvä kommentaattori.
Taisi siellä jotain palkintokaappiin tulla myös U20-joukkueen peräsimessä...
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Jaahas Ässät tiedotti, että UTJ Mika Toivola ei jatka tämän kauden jälkeen tehtävissää. Noh Toivolahan asuu Hämeenlinnassa ja Kerholta puuttuu sopivasti kyseiseltä paikalta tekijä. 1+1 jne.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Jaahas Ässät tiedotti, että UTJ Mika Toivola ei jatka tämän kauden jälkeen tehtävissää. Noh Toivolahan asuu Hämeenlinnassa ja Kerholta puuttuu sopivasti kyseiseltä paikalta tekijä. 1+1 jne.

Eikö tuohonkin pestiin ollut tyrkyllä "oma kasvatti Mikkelistä"?
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Jaahas Ässät tiedotti, että UTJ Mika Toivola ei jatka tämän kauden jälkeen tehtävissää. Noh Toivolahan asuu Hämeenlinnassa ja Kerholta puuttuu sopivasti kyseiseltä paikalta tekijä. 1+1 jne.

Kyllä tässä väkisin sama tuli mieleen, Toivola on jo vuosia sitten rakentanut talonkin Hämeenlinnaan. Toivola on kuitenkin vasta reilu nelikymppinen, eli työuraa on jäljellä vielä paljon. Nähtävästi myös ilmeisesti jatkosta Porissa ei sen kummemmin edes neuvoteltu, vaan Miksuli totesi itse että uudet haasteet odottavat.. eli tämäkin viittaisi siihen suuntaan, että jotain uusia virityksiä olisi jo valmiiksi tehty
 

Ralph

Jäsen
Eikö tuohonkin pestiin ollut tyrkyllä "oma kasvatti Mikkelistä"?
Päävalmentajaksi oli tämä oma kasvatti Mikkelistä tyrkyllä, mutta kyllä tuo Mika Toivola on parempi nimi urheilutoimenjohtajaksi kuin esimerkiksi eräs Pasi Arvonen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Juu ei saatana Toivolaa millekään pallille Kerhoon. Hämeenlinnassa asumisensa aikana kerennyt olemaan kai jo Pelicansissa ja Ässissä, niin eiköhän se jatkossakin voi pendelöidä johonkin muualle. Kerttula kuulostaisi paljon lupaavammalta.
 

Ralph

Jäsen
Kun tuolla mainitsin Tuomas Tuokkola + Sami Sandell -fantasiayhdistelmän, mietin jengiä näiden hankintojen pohjalta ensi kaudelle. HPK:n ongelma on monina vuosina ollut jengin liian suuri vaihtuvuus ja pyörittelin ensi kaudelle kokoonpanon (en varamiehiä) sillä pohjalla, että vain neljä uutta kaveria tulee sisään.

Puolustus on ongelmallinen. Kyllä kaikesta huolimatta Petteri Nikkilä ansaitsee jatkopaperin, mutta sen jälkeen kasassa olisi jo aika monta pakkia. Kylmästi on "ihan kivasti" Liigassa pelannut nuori pakki laitettava varapakiksi, että tilaa tulee hankinnoille.

Tässä siis fantasiarosteri ensi kaudelle sillä pohjalla, että Tuomas Tuokkola nimetään päävalmentajaksi, kuten on pientä huhuja ollut ja hän toisi juurikin jokun Sandellin täsmähankinta. Tosin Sandellin siirtyminen Kerhoon on aika epätodennäköistä, vaikka Tuokkola tulisikin.

Tuulola/Vuoti/halpa - Sakari Manninen - Antti Miettinen
Sami Sandell - Otto Paajanen - Votjech Polak (!)
Tuulola/Vuoti/junnu - Riku Hahl (!) - Patrick Holland (!)
Heikki Liedes (!) - Juhani Jasu (!) - Juha Koivisto

Joonas Lehtivuori - rightin hankinta
Petteri Nikkilä (!) - rightin hankinta
Joni Tuulola - Henrik Forsberg (!)
Auvinen/Haaranen

hankinta
Jere Myllyniemi

Kalliimpi tuo rosteri varmasti olisi kuin nyt, mutta kunhan kirjoittelin jotain pohjaa joukkueelle, jossa ei muutoksia olisi liikaa. Tietenkin Henri Auvinen halutaan pelaavaan kokoonpanoon, koska "on pelannut jo Liigassa viime kaudella vakituisesti" ja junnu Matias Haaranen halutaan "nuori ja lupaava oma pakki" -periaatteella vakituiseen kokoonpanoon. Ja sen jälkeen tilaa olisi vain yhdelle rightin hankinnalle.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Kannattajien omien sivujen foorumilla eräs nimimerkki jonka aikaisempi osumatarkkuus huhuissa on toistaiseksi täysi sata kertoo, että HPK tavoittelee ensi kaudeksi Jukka Voutilaista ja Mikko Jokelaa riveihinsä.

Edit.
Jos kyseiset huhut toteutuvat niin Kerhon sentteriosasto olisi ainakin kunnossa. Varsinkin jos Hahlin optio käytetään.

Voutilainen
Manninen
Paajanen
Hahl
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Jos kyseiset huhut toteutuvat niin Kerhon sentteriosasto olisi ainakin kunnossa. Varsinkin jos Hahlin optio käytetään.

Voutilainen
Manninen
Paajanen
Hahl

Toteutuu tai ei, niin tuollaista sentterinelikkoa ei tulla ikinä näkemään Kerhossa.

Tällä menolla siellä on korkeintaan Manninen, ehkä Paajanen ja kaksi jotain Karevaaran kaveria.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Eiköhän Otto nyt ole jo sen kakkossentterin paikan lunastanut otteillaan. Siinä kohtuullisen halpa oma poika kakkosen keskelle. Jokelalle kiitos, mutta ei kiitos. Liikaa rikki eikä varmaan suhteessa tasoon ole tarpeeksi halpakaan.
 

Ralph

Jäsen
Eiköhän Voutilainen tai Manninen pelaa laidalla, jos Voutilainen palaa kymmenen vuoden tauon jälkeen Hämeenlinnaan.

Manninen/Voutilainen
Paajanen
Hahl
Jasu
 

Fordél

Jäsen
Tosin Sandellin siirtyminen Kerhoon on aika epätodennäköistä, vaikka Tuokkola tulisikin.

Itse en näe järkevänä, että Kerho hankkisi Sandelliin. Liian riski haku isoon rooliin, jos paikat eivät kestäkkään. Jos Hahlkin jatkaa niin muiden kalliiden kärkmiesten pitäisi olla varmempia tapauksia. Laittaisin mielummin katseet siihen Voutilaiseen.

Kannattajien omien sivujen foorumilla eräs nimimerkki jonka aikaisempi osumatarkkuus huhuissa on toistaiseksi täysi sata kertoo, että HPK tavoittelee ensi kaudeksi Jukka Voutilaista ja Mikko Jokelaa riveihinsä.

Edit.
Jos kyseiset huhut toteutuvat niin Kerhon sentteriosasto olisi ainakin kunnossa. Varsinkin jos Hahlin optio käytetään.

Voutilainen
Manninen
Paajanen
Hahl

Uskon, että jos Voutilainen on tulossa, hänet istutetaan laitaan. Eli kenties jotain tämän suuntaista voisi olla luvassa:

Voutilainen - Manninen - Miettinen
Polak - Paajanen - Holland
Liedes - Hahl - Tuulola
Vuoti - Jasu - Koivisto
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös