HPK - Ilves to 23.3.2006

  • 11 784
  • 84

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Kun nyt tuon ottelun ratkaisuhetkiä mietitään, niin totta kai voidaan sanoa että ratkesi voitettujen aloituksien jälkeisiin laukauksiin, mutta kyllähän se peli olisi voinut ratketa muutenkin jo ensimmäisessä erässä. Paikkoja Kerholla oli nimittäin siinä ja jatkossakin aika runsaasti siihen nähden, että nyt pelataan pudotuspelejä.

Hienot analyysit Ilveksen tappion syistä eivät poista sitä faktaa, että nähdyn kaltaisella pelaamisella sillä ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa HPK:a. HPK oli kaikilla jääkiekon osa-alueilla selvästi Ilvestä parempi. Maalivahti oli kyllä loistava.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Mr Scarface kirjoitti:
Näin varmasti olisi pitänyt toimiakin. Mutta tapauksesta vielä, hyvät tuomarit osaavat keskustella hetken myös asioista, ja kuuntelevat myös toista osapuolta. Ja ennen kaikkea lukevat pelin hengen ja tilanteen mukaan tuomioihinsa. Niin virkamiesmäinen tuomio oli eilen Favorinilta että. Pelin henkeen ei eilinen kuulunut.

Väärin, väärin. Tuomiohan juuri kuului playoffien henkeen. Kun tärkeältä "pelaajalta" menee kuppi nurin, niin siitä tulee rankaisu. Tässä tilanteessa Eloranta pyrki venyttämään sääntöjä Ilveksen eduksi ja ei onnistunutkaan. Oli ihan hyvä herättely-yritys, mutta ei nyt vain toiminut.

Että silleen...
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
En ymmärtänyt silloin mailanmittaus-episodissa enkä ymmärrä vieläkään, että jos joku asia selvästi säännöissä sanotaan, niin silti tuomiosta pitää mussuttaa. Minkä ihmeen takia niitä sääntöjä sitten laaditaan, jos niiden noudattaminen "ei kuulu pelin henkeen" tai muuta vastaavaa? Voihan olla, että Piri ei tiennyt/muistanut sääntöjä sillä hetkellä, mutta se kai on yksinomaan hänen ongelmansa.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Rontti kirjoitti:
Hienot analyysit Ilveksen tappion syistä eivät poista sitä faktaa, että nähdyn kaltaisella pelaamisella sillä ei ole mitään mahdollisuuksia voittaa HPK:a.

Tuskin noin heikosti puolustavaa Ilvestä enää nähdäänkään. Siinä, missä HPK näytti kannattajiensa kommenttien mukaan kauden parastaan, ei Ilves ollut lähelläkään odotettua ja sitä, mitä on tämän vuoden puolella totuttu näkemään. Kuitenkaan tasoero ei ollut niin suuri, kuin täällä kirjoittelevat ovat antaneet ymmärtää. Voitto ei todellakaan vaadi mitään poppakonsteja.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Raymond Pearl kirjoitti:
Tuskin noin heikosti puolustavaa Ilvestä enää nähdäänkään. Siinä, missä HPK näytti kannattajiensa kommenttien mukaan kauden parastaan, ei Ilves ollut lähelläkään odotettua ja sitä, mitä on tämän vuoden puolella totuttu näkemään. Kuitenkaan tasoero ei ollut niin suuri, kuin täällä kirjoittelevat ovat antaneet ymmärtää. Voitto ei todellakaan vaadi mitään poppakonsteja.
Itse ainakin olen nähnyt HPK:n pelaavan paljon parempaakin kiekkoa tällä kaudella. Tahtotaso oli ihan kelvollinen, mutta tietyistä syistä aika keskeneräistä se silti vielä minun mielestäni oli. HPK:a vastaan pelatuissa matseissa ei Ilves ole juurikaan kummoisempi ollut koko kautena, ei edes niissä mitkä se voitti.

Varmasti kissit tulevat huomenna erikovaa. Pakkohan niiden on tai homma alkaa olla pikkuhiljaa puketissa.

Tasoero oli eilen karu, mutta koruton.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mr Scarface kirjoitti:
Mutta sitä eivät tienneet, että kyseinen ottelu ratkeaa face-offeihin. Minä tiesin, ja kirjoitin siitä hyvissä ajoin.
Mihin huominen ottelu ratkeaa ja kumpi voittaa? Tiedät kuitenkin. Kerro kaikille.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Kerho64 kirjoitti:
No, eikös tuosta olisi sitten pitänyt viheltää 2 min pelin viivyttämisestä? Ei ollut nimittäin Ilveksellä aikalisää pyydettynä.
(Tuo siis Pirin ulostamisesta.)

Ei olisi kuulunut, sillä tilanteen aikana vilkkui toimitsijapöydällä Canal plussan huomiovilkku. Eli ei viivyttänyt peliä mitenkään.

Minä tiesin jo hyvissä ajoin että yksi täysin ääliö tulee tuosta tuomiosta mussuttamaan. Kukaan muu, Eloranta ja kaikki Tampereen asukkaat mukaanlukien, ei ole asiasta valittanut. Senkin tosin tiesin.
 
Viimeksi muokattu:

laura-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HCT
Muistaakseni Hämeen Sanomissa oli tänään Elorannan oma kommentti, jossa hän totesi että hänelle on kyseisestä asiasta ennenkin huomautettu ja hän otti tietoisen riskin. Eli varsin oikeutettu tuomio jos hän tietoisesti otti riskin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Ossi kirjoitti:
Mihin huominen ottelu ratkeaa ja kumpi voittaa? Tiedät kuitenkin. Kerro kaikille.

Ossi hyvä. Eihän hän halua pilata meidän muiden jännitystä, riittää kun hän ilmoittaa ottelun jälkeen tienneensä mihin ottelu ratkeaa. Hän tietää sen, minä tiedän. Mitä tulee spektaakkeliin tänään Hakametsän hallissa. Olen antanut itselleni kertoa, että Kerho on kohtuullisen hyvin edustettuna muutenkin, kun vain joukkueen osalta. Tämä moniala-asiantuntija ryhmä tulee pitämään sen sortin möykkälää, että ihme, jos Ilveksellä on pienintäkään saumaa, itse jääkiekko-ottelussa venyä voittoon.

Ottelusarjahan on vasta alussa, mutta isännän ottein näytti Kerho ottavan voittavan joukkueen viitan, jo edellisessä kohtaamisessa. Minkä ihmeen vuoksi joukkue moisesta viitasta menisi Tampereelle saakka luopumaan? Kerho tulee voittamaan todella tiukan ottelun, reilusti.

Ja teille, jotka tiedätte minun tietävän, teidän menevän paikanpäälle, ottelun jälkeen ollaan ihmisiksi, eikä ivailla hävin... kotijoukkueen kannattajille, eikä alkuasukkaille myöhemmin illalla.

Ps.oma suosikkijoikkueeni pelasi runkosarjan kunnolla, ei tarvitse enää keväällä pelata.
 

Fossey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
ipa rules kirjoitti:
Tuossa Elorannan tilanteessahan Pesonen oli Favorinilta juuri pyytämässä aikalisää, kun Favorin kääntyi Pesosta kohti, niin hän näki Elorannan jäällä ja kiihdytti heti sinne.

Oli niin tai näin, Favorin kysyi ulosajon jälkeen vielä Pajuojalta että olitteko ottamassa aikalisää. Ainakaan tässä vaiheessa Ilves ei aikalisää enää halunnut...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös