Horoskoopit – totta vai tarua?

  • 7 051
  • 42

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Aina kun olen ollut treffipalstalla, niin en ikinä halua tutustua skorpioneihin. En elukoihin, enkä horoskoopiltaan skorpioneihin. Ne on aina ihan mulkkuja. Jos sinä lukija siinä, olet skorpioni, niin hyväksy se tosiasia, että joko tiedät olevasi mulkku tai sitten olet tietämättäsi mulkku. Olisit syntynyt eri aikaan, etkä vittupää-skorpioniksi!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jonkinlaisella mielenkiinnolla olen horoskooppeja lueskellut ainakin 15 vuoden ajan. Oma syntymäpäiväni ajoittuu aivan Leijonan ja Neitsyen tähtimerkkien välimaastoon ja varsinkin viime vuosina olen huomannut omaavani enemmän leijonamaisia piirteitä kuin neitsytmäisiä piirteitä.
Suurin osa paskamedioissa olevista horoskooppijutuista on silkkaa itseään, joten niihin en kiinnitä mitään huomiota.

Ilmeisesti tämä innostus tähänkin touhuun on periytynyt omalta äiskältäni.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Ilmeisesti tämä innostus tähänkin touhuun on periytynyt omalta äiskältäni.

Isäni vannoo horoskooppien nimeen. Olen n. 15 vuotta yrittänyt puhua hänelle järkeä päähän, mutta ilmeisesti ajatus planeettojen liikeratoihin liittyvästä kosmisesta voimasta on liian rakas...
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Kaikissa noissa luonnehoroskoopeissa yms kusee aika pahasti aina se että kun sen saman luonteen pitäisi sitten osua niille muillekin (mun tapauksessa vaaoille) ja sattuu olemaan monta kaveria syntynyt tossa viikon sisällä musta ja kaikki on täysin erilaisia luonteeltaan ja persoonaltaan keskenään ja mun kanssa. Muutenkin aika pöljää touhua koko homma.

Edit.
Tuli mieleen muisto vuosien takaa, olin joskus esiteini-iässä Visulahdessa käymässä kaverin kanssa ja siellä sitten höyrysaunassa rupesi silmät kiiluen joku hullu tivaamaan meidän horoskooppimerkkejä ja siinä sitten lopuksi totesi et "ai siä oot (horoskooppimerkki) no me ei sit koskaan voida olla ystäviä" ja lähti pois. En ymmärrä.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Kaikissa noissa luonnehoroskoopeissa yms kusee aika pahasti aina se että kun sen saman luonteen pitäisi sitten osua niille muillekin (mun tapauksessa vaaoille) ja sattuu olemaan monta kaveria syntynyt tossa viikon sisällä musta ja kaikki on täysin erilaisia luonteeltaan ja persoonaltaan keskenään ja mun kanssa. Muutenkin aika pöljää touhua koko homma.

Edit.
Tuli mieleen muisto vuosien takaa, olin joskus esiteini-iässä Visulahdessa käymässä kaverin kanssa ja siellä sitten höyrysaunassa rupesi silmät kiiluen joku hullu tivaamaan meidän horoskooppimerkkejä ja siinä sitten lopuksi totesi et "ai siä oot (horoskooppimerkki) no me ei sit koskaan voida olla ystäviä" ja lähti pois. En ymmärrä.
Siinähän se idea juuri onkin, niille kenelle se kuvaus osuu niin osuu, eikä ole tarkoitusta sitä aivan kaikille saada myytyä. Jotkut hieman yksinkertaisemmat varmasti ovat alttiita suggestiolle, jonka avulla näkee itsensä näissä horoskoopeissa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Haluan täsmentää kantaani.

En tietenkään usko, että planeettojen liikkeiden vuoksi skorpionit ovat mulkeroita. Mutta kun lapsena ihminen saattaa uskoa aikenlaista. Ovatpa lapset jopa niin hölmöjä, että uskovat Joulupukkiinkin. Lapsena alkaa minäkuva muotoutua ja koska skorpionit ovat aina mulkeroita, niin lapset samaistuvat skorpioneihin ja heidän käytökseensä.

Sitä minä en tiedä, että miksi skorpionit silloin alussa olivat mulkeroita ja lopuista tuli sen takia samanlaisia ääliöitä. Veikkaan kuitenkin, että se kaikkein ensimmäinen skorpioni oli ihan mulkero, joten siitä se ketjureaktio sitten lähti.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mun mielestä horoskooppimerkit pitäisi uudistaa. Noi nykyiset on ihan tylsiä. Mikä vittu ees on vesimies? Kuka haluaa olla vaaka? Tai neitsyt?

Ei saatana, MTV3:n kanavailme ja Hesarin kokokin on uudistettu, kyllä ois aika nääkin päivittää nykyaikaan.

Tässä ehdotukseni uusiksi horoskooppimerkeiksi:

Maansiirtokone
Heinäsirkka
Trombi
Avomaan kurkku
Hinttari
Kolme maitotölkkiä
Strutsi
Jim Carrey
Sähköhammasharja
Neliraajahalvaantunut
Orapihlaja-aita
Jutila
 

Bacon

Jäsen
Mun mielestä horoskooppimerkit pitäisi uudistaa. Noi nykyiset on ihan tylsiä. Mikä vittu ees on vesimies? Kuka haluaa olla vaaka? Tai neitsyt?

Ei saatana, MTV3:n kanavailme ja Hesarin kokokin on uudistettu, kyllä ois aika nääkin päivittää nykyaikaan.

Tässä ehdotukseni uusiksi horoskooppimerkeiksi:

Neliraajahalvaantunut

Eikös toi nyt ole vähän ikävää, jos horoskooppi on neliraajahalvaantunut? Mieti miltä niistä oikeista neliraajahalvaantuneista tuntuu, jos joku uusi Saddam Hussein on horoskoopiltaan neliraajahalvaantunut. Eikö tän tilalle sopisi paremmin, vaikka Vihainen kameli tai Moottoriperuna?
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös toi nyt ole vähän ikävää, jos horoskooppi on neliraajahalvaantunut? Mieti miltä niistä oikeista neliraajahalvaantuneista tuntuu, jos joku uusi Saddam Hussein on horoskoopiltaan neliraajahalvaantunut. Eikö tän tilalle sopisi paremmin, vaikka Vihainen kameli tai Moottoriperuna?

Olet oikeassa. Vihainen kameli tai Moottoriperuna on parempi vaihtoehto kuin Neliraajahalvaantunut. Ja siis tollee yhtenä yhteisenä yksikkönä, tai-sanalla erotettuna.

Aattele nyt kun voisi sanoa että oon horoskooppimerkiltäni Jutila, melkein Kolme maitotölkkiä, nousevassa merkissä oon Vihainen kameli tai Moottoriperuna. Paljon mielenkiintosempaa ku nää Rapu-Oinas-Jousimies-hölinät.
 

Bacon

Jäsen
Olet oikeassa. Vihainen kameli tai Moottoriperuna on parempi vaihtoehto kuin Neliraajahalvaantunut. Ja siis tollee yhtenä yhteisenä yksikkönä, tai-sanalla erotettuna.

Aattele nyt kun voisi sanoa että oon horoskooppimerkiltäni Jutila, melkein Kolme maitotölkkiä, nousevassa merkissä oon Vihainen kameli tai Moottoriperuna. Paljon mielenkiintosempaa ku nää Rapu-Oinas-Jousimies-hölinät.

Joo se oli ainut, joka vähän pisti silmään. Nuo uudet horoskoopit olisivat tosiaan paljon paremmat, tulisi mielenkiintoisempia keskusteluita. Voin jo nyt kuvitella, millaset jyystötalkoot ihmiset järjestävät, kun haluavat saada lapsestaan Jutilan. Horoskoopiltaan siis. No ehkä jotkut haluavat myös oikean Jutilan, eihän sitä tiedä. Olisi ainaki Rilli tulilla tulevaisuudessa ja nähtäisiin ilmaveivejä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Nämä skoopit eivät ole kovin tarkkoja, vaikka monet horot niihin tuntuvatkin uskovan. Minäkin olen jonkun laskennan mukaan rapu, toisen mukaan leijona. Vääränä päivänä olen siis vaarassa päätyä rantaruotsalaisten rapujuhlien ottavaksi osapuoleksi kiehuvana pataan, oikealla hetkellä taas saatan allekirjoittaa viestini vaikka BR, #79.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olenkin tähän viestiketjuun kirjoittanut kahdeksan vuotta sitten. Oma merkkini on neitsyt, syntymäpäivä on sama kuin ketjun avaajalla ja foorumin ehkä tunnetuimmalla nimimerkillä, schollilla. 13. syyskuuta.

Tässä ehdotukseni uusiksi horoskooppimerkeiksi:

Jutila
Mulle tää. Rillaaminen keväällä ulkoilmassa on ollut jo muutaman viikon haaveena. Heh :D

Minäkin olen jonkun laskennan mukaan rapu, toisen mukaan leijona.
Käsittääkseni tuossa tilanteessa syntymäkellonaika vaikuttaa siihen, kumpi olet.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
En ole koskaan ymmärtänyt horoskooppeja. Erityisesti Astral TV:n yli 3€/min maksaville linjoille soittavat ihmiset herättävät minussa erittäin suurta hämmennystä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mutsi kun vaihto duunipaikkaa niin se kysy, että voiko jo liittyä horoskoopintekorinkiin, mihin oltiin sitten vastattu, että hehän tilaavat horoskoopit joltain matamilta. Että näin. Ei oo siis mitään legendaa nää jutut.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Tyttöaikoina oltiin aivan liian koukussa horoskooppeihin.

Nykyään tunnustan, että pelkkä horoskoopin sana Kaksonen kuvastaa päänuppiani aika hyvin. Toisaalta voisin oman luonteeni perusteella kehittää tuon nimeksi vaikka Jokotai tai Mustavalkoinen. Niin, olenhan tepsityttöjä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Mistä niitä tässä ketjussa mainittuja Oikeita Astrologisia Horoskooppeja voi lukea, kun noi ip-lehtien horoskoopit eivät ole se real deal? Enkä tarkoita mitään luonteenpiirteitä kirjasta - tiedän kyllä millainen olen, vaan niitä mitä on tulossa, rahaa vai rakkautta.

ps.Mikä on työpaikan horoskoopintekorinki, onko se lakisääteinen joka työpaikalla?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
ps.Mikä on työpaikan horoskoopintekorinki, onko se lakisääteinen joka työpaikalla?

Kaveri on toimitusjohtajana naisvaltaisella alalla ja minulla on hänelle muutakin tärkeää urheiluun liittyvää asiaa. Kysyn heti aamulla mikä on tilanne.

Johtajahan ei tietenkään sinänsä koskaan kahvihuoneessa käy, mutta joskus on pakko ja kyllä se ilmapiiri muuttuu välittömästi. Varmaankin ne siellä horoskoopeista supisee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös