Hockey Night +:n HIFK:n klassikko-ottelut

  • 2 317
  • 7

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tänään tulee jälleen HIFK:n klassikko-ottelu. Edelliset menivät osaltani puihin MTV3:n/HTV:n tekniikan petettyä - jos tällä kertaa tulisi se mitä on luvattu, eikä kuten viimeksi, jolloin tuli eri matsi kuin mitä oli ohjelmistossa ilmoitettu, tai ottelu tulisi kokonaan myös ruudusta, eikä kuten ensimmäisellä kerralla, jolloin lähetys pimeni alun jälkeen.

Tänään siis HIFK-TPS 4. finaali vuodelta -99. Vaan mitä ihmettä: olin tsiigaamassa matsin, mutten muista mitä siinä tapahtui. Varsinkin edellinen, Turussa hävitty peli, on syöpynyt mieleen lähtemättömästi Ruudun ajeluineen ja Bergin kuumennuksineen, mutta kuinka tässä mesottiin?

Muistan sen kun menin hallille ja Berg stondasi takaovella itkettyneen näköisenä pelikiellossa, mutten muuta.

Oliko siinä matsissa mitään kiinnostavaa mitä pitää illalla jännittää?
 

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti R.P.M. 12 000
Oliko siinä matsissa mitään kiinnostavaa mitä pitää illalla jännittää?
Mika Alatalon lerppukiekko punaviivalta Jani Nikon mailan kautta Tim Thomaksen vartioimaan maaliin. Itse jättäisin kyllä kyseisen lähetyksen katsomatta. Hallissa oli vielä järkyttävän huono tunnelma, kun 99% katsojista oli "tullut katsomaan" tPS:n kannun nostelua, istuen tuppisuuna koko ottelun ajan.
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua vituttaa kyseisessä matsissa viimeisen minuutin painostuksen aikana Veikko Niemisen tuhannen taalan paikan moku vieläkin. Kuinka selvä maalipaikka oli ja HIFK:n silloisen finaalijoukkueen kunto pitää kyllä katsastaa taas tänään ja verrata nykyjengiin.

BTW: Viimeinen SW-matsi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti lintu
Mua vituttaa kyseisessä matsissa viimeisen minuutin painostuksen aikana Veikko Niemisen tuhannen taalan paikan moku vieläkin.

Sama vitutus täällä vaikkakin jo laantumaan päin. Veikolla oli ottelusarja mailanlavassaan, mutta ei kelvannut vaikka hopeatarjottimella tuotiin. Yliarvostetuin pelaaja mitä liiga päällään kantanut ja jonka kädet eivät tosipaikoissa niin pehmeät olleetkaan.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ihme etten matsista juuri mitään muistanut: tuon ottelusarjan vähätapahtumaisin matsi, tosin ratkaisupeli ja sen mukaiset varman päälle pelaamiset - ettei vaan HIFK yrittänyt leikkiä Turun jälkeen liian kilttiä ja voittaa mestaruutta neppailemalla, kuten on tapana sanoa?

Tosin kokonaisuutena ei ole ihme, että Hesarin Syvänen vertasi tuon kauden jälkeen HIFK:n pelaajia serbisotilaisiin. Olen aina digannut HIFK:ssa elastisista sekopäistä, joita tuossa joukkueessa näytti piisaavan: Laaksonen, Mikko Ruutu, Heiskanen (S&W:n "sairasta" peluutusta: 2 min. ennen loppua tuollaisessa tilanteessa Heiskanen pelaa ylivoimaa!), Jarkko Ruutu, Mäkiaho, Sirenkin partoineen & takuuvarmoine sokkosyöttöineen, aina yhtä "rauhallinen" Kortelainen (joka muuten pelasi aika hyvin, koko ajan maalilla tai maalille), Tuomainen ja mailakirves...

No joo. Olis saanut tuon vuoden sarja - joka on mun mielestä yksi kaikkien aikojen hienoimmista juuri "ylilyöntiensä" ja totaalisen tunnetilansa takia - saada todellisen huipentumansa vielä yhden pelin verran Turussa.
 

BigRedFamily

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Klassikko-ottelu voisi olla jotain muuta kuin yksimaalinen muniinpuhaltelurusettiluistelu. Sinänsä mukava katsoa Kölliä ja kumppaneita jäällä. Huomioita joukkueesta: Jakke ei ole muuttunut lainkaan, Jere ihan hirveästi.
 

King Harvest

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flyers, Seahawks, Die Mannschaft
Viestin lähetti BigRedFamily
Huomioita joukkueesta: Jakke ei ole muuttunut lainkaan, Jere ihan hirveästi.

Milläs tavalla näet Jeren pelityylin muuttuneen? Ehkä Jere on paljon rauhallisempi ainakin...
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Finaalisarja -99

Eipä ole kiirettä hankkia Maikkarin palvelua, jos otteluvalinnat ovat näin p:stä. Mitä itse ko. matsiin tulee, niin muistan sen kuin eilisen päivän. Sillä porukalla oli mahdollisuus ottaa toinen mestaruus peräkkäin Nordikselle, mutta erityisesti Rudyn ja Janin typeryydet tuon kevään finaaleissa käänsivät Kannun Aurajoen suuntaan.

Jäi mm. Veikolta ja Nenä-Siréniltä se seuramestaruus voittamatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös