Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 203
  • 4 678
Suosikkijoukkue
Kärpät
Esim ei montaa päivää ollut kun joku puhui toisen pelaajasta "pistä se myyntiin" ja sen jälkeen rikottiinkin monelta osin sääntöjä monen managerin toimesta.
Tämän tapauksen taisin itsekin nähdä siellä foorumilla ja siinä oikeastaan onkin taas aika helkkarin hyvä esimerkki siitä sääntöjen yli-innokkaasta tulkinnasta.

Juttuhan meni niin että ensimmäinen manageri iloitsi siitä että oma pelaajansa oli päässyt maajoukkueeseen, jonka jälkeen joku toinen manageri kehotti myymään pelaajan, maajoukkuelipun turvin kun on saumat saada isommat rahat.

Tähän tämä game leaderimme Taze hyökkäsi välittömästi uhkailemaan rangaistuksilla jos ensimmäinen manageri aikoo myydä pelaajan.

Taze voisikin oikeastaan vastata, millä perusteella olisit manageria rangaissut? Hemmettiäkö hän sille mahtoi että joku toinen meni laukomaan myyntisuosituksia? Oliko se jotenkin tämän ensimmäisen managerin syy ja sitä kautta antoi aihetta laittaa hänelle "henkinen myyntikielto" uhkaamalla jo etukäteen rangaistuksella?

Tuossa vaiheessahan pelaaja ei ollut (käsittääkseni) myynnissä. Jos hän on kerran pelaajan maininnut nimeltä niin onko ko. pelaaja loppuikänsä myyntikiellossa? Ilmeisesti on sinun mielestäsi. Joka päivähän tuolla mainitaan omia pelaajia nimeltä eri yhteyksissä. Näillä sinun linjauksillasi keskustelijoilla olisi aika vähän myyntikelpoisia pelaajia joukkueissaan kun lähes jokainen on jossain vaiheessa mainittu palstalla.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Onhan siinä pieni ero huuteletko pelaajasi MJ-statusta tänään ja laitat hänet huomenna myyntiin, vai huuteletko MJ-statusta tänään ja lyöt kuukauden päästä myyntiin. Jos et tätä ymmärrä niin se ei enää ole kenenkään muun kuin sinun itsesi ongelma.

Eihän tässäkään tapauksessa ongelma varsinaisesti ollut siinä, että toinen kehotti myymään vaan siinä kun tuota pelaajaa oli omistavan managerin toimesta jo "mainostettu". Pelaajan kun ei tarvitse olla sillä hetkellä myynnissä kun häntä mainostat, riittää jos laitat tällaisen mainospuheenvuoron jälkeen mainitun pelaajan myyntiin, niin sakkoa tulee varmasti.

Rasittavaa tuollainen nillitys vain ja ainoastaan nillityksen vuoksi. Ymmärtäisin jos olisi oikeasti aihetta, mutta kun tarvetta näyttää olevan vaan päästä nillittämään, ihan mistä tahansa asiasta.
 

SeRe

Jäsen
Ensinnäkin itsellä ei ole koskaan ollut suurempia ongelmia foorumin linjauksien suhteen. Siellä on tarkat säännöt ja pelisäännöt, joita noudattamalla ei joudu ongelmiin.

Toisekseen XStaff on oikein mukava heppu. Minua kyseinen henkilö on vain auttanut ja jakanut neuvoja. Kertaakaan ei ole herran kanssa ongelmia ollut. Kyseinen on myös tarjonnut apuaan siviilin puolella ja antoin puhelinnumeronsa. Kaipa se on omasta käytöksestä ja asenteesta kiinni suurimmaksi osaksi.

Kolmannekseen Porvoon Kärppä -nimimerkille, on ikävää jos et halua äänestää minua, koska XStaff on pienenä piruna taustalla. Kaikkia ei voi miellyttää ikävä kyllä. Toivottavasti löydät sinulle sopivan ehdokkaan, jos minä en sellainen ole, kun suuresti inhoamasi henkilö auttaa minua taustalla.

Niin ja tosiaan Porvoon Kärppiä lukuunottamatta meikäläistä saa äänestää U20 -vaaleissa, jos olen äänenne mielestänne ansainnut.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Tähän tämä game leaderimme Taze hyökkäsi välittömästi uhkailemaan rangaistuksilla jos ensimmäinen manageri aikoo myydä pelaajan.

Taze voisikin oikeastaan vastata, millä perusteella olisit manageria rangaissut?

Ensinnäkin, en todellakaan uhkaillut millään, vaan varoitin, että jos tuon mainonnan jälkeen lyö pelaajan markkinoille, niin sakkoja tulee. Kuten aina tuollaisissa tapauksissa, tuohan on juuri sitä piilomainontaa pahimmillaan. "Jee, mun jätkä XXX pääsi maajoukkueeseen" ja kas, kun menee tuota tsekkaamaan, niin siellähän onkin hintalappu kyljessä roikkumassa. Ei tuon ymmärtämiseen mitään rakettitiedettä vaadita. Se on ihan sivuseikka, että myyntiä ehdotti joku toinen manageri, koska ko. manageri itse toi pelaajan palstalla esille ja ko. manageri itse tuon jälkeen olisi laittanut pelaajan myyntiin. Tuolla välikommentilla ei ole mitään merkitystä, kun rangaistuksen aiheuttavat teot ovat nuo.

Kysy vaan rohkeasti jos on muutakin epäselvää, niin yritän selvittää periaatteita.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysy vaan rohkeasti jos on muutakin epäselvää, niin yritän selvittää periaatteita.
Selvä, kysyn heti edellä mainittuun tapaukseen liittyen. Kuinka monen päivän päästä pelaajan saa laittaa myyntiin, siitä laskien kun on maininnut hänen nimensä jossain yhteydessä keskustelupalstalla? Ja jätetään se suomalaiset talentit -ketju pois laskuista. Osaat varmasti määritellä ajan kun itse olet puhunut koko ajan että säännöt ovat selkeät eikä niissä ole tulkinnan varaa?

Jos pistän tänään ilonaiheita ketjuun: Jee, pelaanani xxx pääsi Ugandan maaoukkueeseen. Milloin saan myydä hänet aikaisimmillaan ilman rangaistusta?
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos pistän tänään ilonaiheita ketjuun: Jee, pelaanani xxx pääsi Ugandan maaoukkueeseen. Milloin saan myydä hänet aikaisimmillaan ilman rangaistusta?

En ole moderaattori mutta voisin heittää oman lusikkani tähän soppaan. Itse uskaltaisin jo viikon päästä hehkutuksesta laittaa tällaisen pelaajan myyntiin. Veikkaan että viikossa tulee ilonaiheet-ketjuun senverran paljon viestejä että eiköhän kaikki modet ole jo viikontakaiset maajoukkuehehkutusviestit unohtaneet. Varsinkin kun ilonaiheita-ketjussa nähdään noita maajoukkuehehkutuksia melko usein.

Positiivista nähdä että Hockeyarena-ketjussa on Jatkoajan puolella pitkästä aikaa keskustelua eikä pelkkiä pelaajamainoksia :D
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Jos pistän tänään ilonaiheita ketjuun: Jee, pelaanani xxx pääsi Ugandan maaoukkueeseen. Milloin saan myydä hänet aikaisimmillaan ilman rangaistusta?

Okei, myönnetään, tässä kohdassa on tulkinnan varaa eli olet siltä osin oikeassa. Mikäli ko. pelaajaa koskeva viesti on poistettu, eikä sitä ole tunnistettavasti myöhemmin lainattu voi pelaajan laittaa myyntiin nopeastikin. Normaalisti odottaisin sen 1,5 - 2 viikkoa, näin olen ainakin itse välttynyt rangaistuksilta. Tämä on kuitenkin vaikeahko asia määritellä tarkasti, kun tuossa on monta muuttujaa. Maalaisjärkeä käyttämällä tässäkin pärjäilee.

Paras tapa on tietysti varmistaa etukäteen moderaattoreilta voiko pelaajan laittaa markkinoille, nuohan sen päätöksen viime kädessä tekevät kuitenkin. Mutta ihan hyvä kysymys, vien asian eteenpäin, jonkinlainen selkeä pelisääntö tuohon olisi hyvä saada.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mites muuten tällainen tilanne:
Manageri A hehkuttaa jotain pelaajaansa esim. ilonaiheita-ketjussa tai muuten vaan puhuu jostain pelaajastaan ja tämän jälkeen manageri B sanoo että pistä pelaaja myyntiin, mutta hän ei lainaa ylläolevaa tekstiä joten managerin A nimeä ei jää manageri B:n viestiin. Noh, tämän jälkeen manageri A poistaa viestin jossa puhuu tästä pelaajasta ja pistää pelaajan sen jälkeen myyntiin. Kuitenkin manageri B:n viesti on vielä näkyvissä. Voidaanko tässä tilanteessa rankaista ketään? Meinaa kukaan ei tuossa tilanteessa enää pysty päättelemään että kenen managerin pelaaja on myynnissä koska entisen viestin kohdalla lukee ainoastaan postiviesti poistettu.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Okei, myönnetään, tässä kohdassa on tulkinnan varaa eli olet siltä osin oikeassa. Mikäli ko. pelaajaa koskeva viesti on poistettu, eikä sitä ole tunnistettavasti myöhemmin lainattu voi pelaajan laittaa myyntiin nopeastikin. Normaalisti odottaisin sen 1,5 - 2 viikkoa, näin olen ainakin itse välttynyt rangaistuksilta. Tämä on kuitenkin vaikeahko asia määritellä tarkasti, kun tuossa on monta muuttujaa. Maalaisjärkeä käyttämällä tässäkin pärjäilee.
Tässä tulee ainakin sellainen ongelma että olen huomannut oman maalaisjärkeni olevan tyystin eri aaltopituudella kuin moderaattorien.

Toinen ongelma on se, että koska asia on tulkinnan varainen, ns. "pärstäkerroin" vaikuttaa luvattoman helposti moderaattorien toimenpiteisiin. Tietenkään sitä ei moderaattorit myönnä, mutta ihmisiä tekin olette. Kun joutuu modejen hampaisiin, saa helposti tuomioita sellaisistakin asioista mistä joku toinen selviäisi helposti ilman mitään. Ja kun näissä tilanteissa lähtee tivaamaan rankun antajalta syytä niin mode ei varmasti myönnä tehneensä virhettä, päin vastoin koventaa rangaistusta sillä perusteella että muka mussuttaa tuomiosta ja siinä mode-setä tulee tehneeksi heti toisen virheen putkeen jota ei tietenkään edelleenkään myönnä.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Täytyy kyl sen verran osallistua tähän piilomainonta keskusteluun, että mieltäni on mietityttänyt jo moneen otteeseen sellainen tilanne missä manageri lyö jenginsä myyntiin ja ilmoittaa sitten foorumilla siitä sillä verukkeella, että tekee nuorennoksen. Eikös tuo nyt ole jo aika räikeää piilomainontaa? En puhu kenestäkään tietystä managereista vaan aikojen saatossa olen tälläiseen törmännyt varsin usein ja aina tuollaisen viestin jälkeen tulee kyllä käytyä tsekkaamassa onko mitään ostamisen arvoista kaupan. Kertaakaan en ole huomannut viestien häviävän, joten ainakin oletan ettei kovinkaan moni siitä ole sitten jäähyä saanut.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tuli mieleen eräs tilanne jonka huomasin joskus aikoja sitten tuolla keskustelupalstalla. Joku nimimerkki, en muista kuka, oli kirjoittanut viestin että jaahas yahoo22 on laittanut lähes koko joukkueensa myyntiin. Jos tuo ei ollut piilomainontaa niin mitä sitten? Ei toki oman joukkueensa pelaajia mainostanut mutta helppohan tuon viestin kautta on päästä käsiksi myynnissä oleviin pelaajiin. Kyseistä viestiä eivät moderaattorit poistaneet eikä kukaan ainakaan julkisesti asiasta huomauttanut. Sitten kun taas itse laitoin epähuomiossa viestiä että harmi kun alkuperäisestä joukkueestani on enää pelaajaa viisi jäljellä ja kohta enää kolme koska kaksi on myynnissä niin johan tuli estoa foorumille.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ihan selkeitä piilomainontatapauksiahan nuo ovat. Moderaattoreita on rajallinen määrä (=vähän) ja osa menee ihan huomaamatta läpi, kun ihimisiä nekin kai on. Mut joo, eihän noita tietysti pitäisi sattua. Ehkä tuo yahoon tapaus on vähän siinä ja siinä, kun kyseessä ei ole omat pelaajat, eikä ole suoraan linkitetty markkinoilla olevaa pelaajaa, mutta onhan tuo säännön hengen vastaista.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
En edelleenkään ole moderaattori :).
No et ole juu varsinaisesti. Tulee käytettyä yleisluontoisesti tuota moderaattori-sanaa teistä kaiken karvaisista valvojista kun tuo GM istuu niin huonosti puhekieleen, ainakin kirjoitettuun sellaiseen. Kumpikin sortti, GM ja MOD, jakaa kuitenkin rangaistuksia keskustelupalstankin tekemisten perusteella joten siinä mielessä yleistys lienee ok. MOD tosin rankoo vain kiroilut ja spammit ja muut keskusteluun itseensä kohdistuvat rötökset ja GM rankoo sitten mainostukset ja muut vilpit jotka liittyy pelaamiseen itseensä. Edellinen viestini koski siis molempia tyyppejä, mainittakoon se vielä.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näköjään minäkin onnistuin sunnuntaina samaan 1 miljoonan sakot ilman että kerrottiin mistä se lopulta tuli.

Eihän noista ole mitään hyötyä antaa sakkoja jos ei edes manageri tiedä noista sakoista.

EDIT: ei sillä etenkö tarkkaan tiedä mistä saattoi tulla, mutta kai noista voisi ilmoitella managerillekin.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Kumpikin sortti, GM ja MOD, jakaa kuitenkin rangaistuksia keskustelupalstankin tekemisten perusteella joten siinä mielessä yleistys lienee ok.

Käytännössä ei, koskapa me joilla ei MOD oikeuksia ole, emme pysty noita sääntöjen vastaisia viestejä poistamaan. Emme niistä silloin myöskään rankaise vaan ilmoitamme oikeille tahoille tuon suhteen, nämä sitten hoitavat viestien poistamisen ja sanktioinnin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käytännössä ei, koskapa me joilla ei MOD oikeuksia ole, emme pysty noita sääntöjen vastaisia viestejä poistamaan. Emme niistä silloin myöskään rankaise vaan ilmoitamme oikeille tahoille tuon suhteen, nämä sitten hoitavat viestien poistamisen ja sanktioinnin.
No kuka esim. keskustelupalstalla mainostamisesta rankaisee? GM vai MOD?
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Nyt olisi ainakin lähtöhinnaltaan halvalla 11 kautta joukkueessani pelannut, ykkösketjun venäläisäijä. Ikää on 28v, TI on 348 lahjat 93 ja pottua vielä 24 jäljellä (max-1), niin ja se tärkein melkeinpä, loyalty +3! Linkki pelaajakorttiin:

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=30071240

Kohde sulkeutuu 21:11 meidän aikaa eli 20:11 HA-aikaa. Tänään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös