Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 186
  • 4 678

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
2. Pelaajien hankinnasta olenkin jo päässyt hyvin jyvälle ylläolevista viesteistä, mutta mitä tapahtuu, kun omalta pelaajaltani loppuu sopimus? Automaattisesti kaupalle vai kuinka?

2. kohtaan tehdään tarkennuksia hieman. Alle 27v pelaajat tekevät sopimukset automaattisesti aina uuden 70 päivän sopimuksen. Yli 27v pelaajat ovat "suojaamattomia pelaajia" eli niin sanottuja UFA pelaajia. Oppaasta kannattaa tarkemmin katsoa.

Hommahan menee lyhyesti näin:
+3 uskollisuus pelaajat pysyvät automaattisesti uran loppuun joukkueessa, tekevät aina 70 päivän sopimuksen ja maksavat normaalin allekirjoitusboonuksen.
+2 uskollisuus; mahdollisuus tehdä 210,140, 70 päivän sopimukset sekä 70 päivän sopimuksen 0 allekirjoitusboonuksena, mutta maksaa palkkana sitten sopimuksen.
+1 uskollisuus : 210, 140, 70 päivän sopimukset
-1 uskollisuus 210, 140 päivää
-2 uskollisuus 210 päivää
-3 uskollisuus : joudut taistelemaan pelaajasta muiden joukkueiden kanssa suojaamattoman markkinoilla, sinun pitää olla tehnyt dedlaineen mennessä korkein tarjous tai pelaaja lähtee muualle sillä 70% kompensaatiolla summasta. Eli muista pelaajista tarvitsee vasta muiden tarjouksien jälkeen tarjota, mutta -3 uskollisuudesta muista vastaan.

Näin homma noin lyhyesti menee. Aina jos päästää pelaajan menemään saa tuon 70% kompensaation joten ihan paljaalle ei joudu, mutta täyttä summaa ei saa. Sen takia aina kannattaa miettiä tekeekö jatkosopimusta vai ei. Saako samalla rahalla paremman vai ei. Nykyään ainakin huippupelaajista monesti tarjotaan jo niin isoja summia että kannattaa melkein päästää.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Vihdoinkin taidan voittaa päivän logo-kunniamaininnan.

Tkachukille kaikki kiitokset logosta =)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aijai kun sain hyvän maskotin tiimille parilla miljoonalla :)

http://www.hockeyarena.net/fi/index.php?p=public_player_info.inc&id=31747660

Tulee myös kalliskin maskotti kun ilmeisesti taitojakin sen verran, että joutuu väkisin pitää uran jälkeenkin kalliimalla palkalla :) mutta mikäpäs siinä, sitä maskottia joutuu joskus kauankin etsimään.

Itsellä kävi kerran tuuri kun oman maskotin sain, se oli 47 lahjainen ja +3 peluri niin ei maksa kun sopimuksen uusimiset. Kokemusta tosin se 14 pinnaa kun mies pelasi useasti jopa kentällä junnuturnauksissa ja varapelaajan roolissa, ei se lahjakkuus aina käytettävyyttä katso :) mies paikallaan maskottina ja varapelaajana vaikka lahjakkuus heikko. miehen nimihän on Paavo Pasi ja hintaa tuli aikoinaan 10k ja on Killer Tomato HC:n kasvatti, ilman onboardin kyselä tämäkin tähti olisi joutunut bittiavaruuteen :) Ei sentään käynyt niin kun erään täyskaima pelaajan kanssa jolla sama etunimi ja sukunimi kun itsellä, sen olisin halunnut haalia joukkueseen ja sen lahjakkuus olikin joku 50 ja ihan taidoton. Noh omistaja kiltista pisti myyntiin ja ylihintaan tietenkin. Joku 10 miljoonaa oli hinta ja oli menossa mulle ja en edes jaksanut dedlainen aikaan olla sisällä ja tietenkin joku aloittelija sitten viimeisillä minuuteilla oli taidottomasta pelaajasta korottanut ja ei enää sen jälkeen kirjautunut joten pelaaja lähti bittiavaruuteen.. :) arvaa vaan sapettiko. Onneksi uusi maskotti sentään löytyi 175 viikkoa sitten tuosta pasista.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Vähän aikaa sitten oli tuollainen ranskalainen Lucifer-niminen tyyppi myynnissä (saattoi olla tämä samainen junnu), mutta silloin oli kassa miinuksella jo valmiiksi joten hankkimatta jäi. Olisin voinut tällä nimellä varustetusta 17v junnusta maksaa vaikka kympinkin, aivan sama olisiko siitä ikinä varsinaisesti mitään hyötyä :P Tästä kaverista tehdään kuitenkin möhkälemäinen kahden suunnan sentteri, kun kerran valinnanvaraa on nuoresta iästä johtuen.

Ihan alusta asti olen skannaillut jotain sopivan nimistä pelaajaa ja nyt sellainen vihdoin löytyi. Omalla sukunimelläni varustettua pelaajaa ei ole löytynyt, vaikkei se todellakaan ole mikään harvinainen nimi.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Vihdoinkin taidan voittaa päivän logo-kunniamaininnan.

Tkachukille kaikki kiitokset logosta =)

Siellähän se komeilee etusivulla :D Itsekin olen edelleen tyytyväinen tuohon, mikä on harvinaista koska mulle ei y-o kelpaa mikään mitä olen tehnyt aiemmin.

Oikeasti aihepiiriin liittyvä logo joka on vielä hauska, ainakin mun mielestä. Idea eli särki tuli tietenkin vilpertiltä. Turhan usein tuolla on perus tissi-giffejä tai muuta typerää... No, jos suurin osa käyttäjäkunnasta on teinipoikia ja nuoria miehiä niin paljoa enempää ei kannata odottaa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Omalla sukunimelläni varustettua pelaajaa ei ole löytynyt, vaikkei se todellakaan ole mikään harvinainen nimi.

Minä löysin kokonimikaimani ja yritin ostaakin sitä, mutta omistaja ei edes vastannut viestiini koskaan. Vitutti. Sukunimeni ei ole mikään mahdottoman yleinen, mutta ei mikään harvinainenkaan.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Minä löysin kokonimikaimani ja yritin ostaakin sitä, mutta omistaja ei edes vastannut viestiini koskaan. Vitutti. Sukunimeni ei ole mikään mahdottoman yleinen, mutta ei mikään harvinainenkaan.

Itse näin markkinoilla noin vuosi takaperin slovakialaisen pelaajan, jolla oli sama sukunimi kuin minun oikea etunimi. Yritin ostaa, mutta ei riittänyt massit sillä hetkellä. :/

PS. Ja nimi on tosiaan suhteellisen harvinainen.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Itse näin markkinoilla noin vuosi takaperin slovakialaisen pelaajan, jolla oli sama sukunimi kuin minun oikea etunimi. Yritin ostaa, mutta ei riittänyt massit sillä hetkellä. :/

PS. Ja nimi on tosiaan suhteellisen harvinainen.

Kokonimikaimoja taitaa olla yhteensä 3 kappaletta minä mukaanlukien. Pitäisi muuten yrittää etsiä se uudestaan, mutta kun en omista sponsoripakettia, niin tuskin löydän.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Luottamus ei ole täällä päässä kovin korkealla, kun vastaan tuli juuri se joukkue, joka haluttiin välttää ensimmäisellä kierroksella.
Ensi kaudeksi parempi onni, mun tiimi taas puolestaan ei ole kovin usein jäänyt top4 ulkopuolelle pudotuspeleissä =)

Vihdoinkin tuo Slovakian maajoukkuekassari otti kiekkoja kiinni niin kuin odotin.

Ehkä vähän psyykkasin alkuun, ja tuli huiputettuakin ehkä siinä mielessä, että joukkuehenki oli toki taivaallinen, muttei taivaallinen+1 sentään =)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kokonimikaimoja taitaa olla yhteensä 3 kappaletta minä mukaanlukien. Pitäisi muuten yrittää etsiä se uudestaan, mutta kun en omista sponsoripakettia, niin tuskin löydän.

Googlen kautta voi löytyä sillä muistaakseni itsekin tuolla tavalla aikoinaan täysnimikaiman löysin kun ei tainut edes siirtomarkkinoilla tai kenenkään junnuissa olla. Ainakin jos joku on joskus kirjoittanut johonkin esim foorumille niin taitaa pelaajan nimi näkyä ja jossain muualtakin kautta voi vahinkossa napata, kannattaa kokeilla vaikka hakuuammuntaa on. Sponsoripaketilla ei voi pelaajan nimiä etsiä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
googleen hakufraasi

"etunimi sukunimi" site:hockeyarena.net

niin pitäisi löytyä jos on olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
googleen hakufraasi

"etunimi sukunimi" site:hockeyarena.net

niin pitäisi löytyä jos on olemassa.

On jo lopettanut 33 vuotiaana ja TI oli 210. Hiton pässi kun olisi minulle myynyt. Pelaisi niin kauan, kun minä pelaan tätä peliä. Kiitoksis muuten neuvosta. :)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
On jo lopettanut 33 vuotiaana ja TI oli 210. Hiton pässi kun olisi minulle myynyt. Pelaisi niin kauan, kun minä pelaan tätä peliä. Kiitoksis muuten neuvosta. :)

On muuten aika epätodennäköistä mutta löysin oman nimikaimani pelistä. Noh, sä tiedät mun nimeni ja luultavasti pystyt allekirjottaan sen ettei ole sekään ihan tavallisin mahdollinen :)
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
On muuten aika epätodennäköistä mutta löysin oman nimikaimani pelistä. Noh, sä tiedät mun nimeni ja luultavasti pystyt allekirjottaan sen ettei ole sekään ihan tavallisin mahdollinen :)

Allekirjoitan ja samalla huomasin, että "minä" pelaan yhä, tosin en siinä joukkueessa, minkä sain tuolla hakutoiminnalla vaan olen siirtynyt Tsekkeihin pelaamaan. Yritän ostaa itseni itselleni tsekiltä, jos vaan myy. :)
 

Molkke

Jäsen
Noniin, nyt on joukkue uudistunut rajusti. Alkuperäisestä kokoonpanosta kentälle mahtuu enää 4 hyökkääjää ja 4 pakkia. Olen ostellut hinnoilla 10k-100k pelaajia. Puolet "punaisia" ja iältään 27-30, loput taas noin. 21-vuotiaita ihan potentiaalisia pelaajia. Sen verran katsin tarjotessani, että potentiaali on huonoimmillaan +6. Tulin mukaan, kun kautta oli jäljellä 10 ottelua. Nyt välierien ensimmäisestä ottelusta voitto. Tästä on hyvä jatkaa kohti ensikautta. Kiitos vielä kaikille täällä neuvoja antaneille!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Semifinaalit lähtivät mainiosti käyntiin Särkien osalta, ensimmäisestä ottelusta kaunis 2-1 voitto vaikka pelattiin vähäisillä. Ottelussa tehtiin ero maalinsuulla miesten ja poikien välillä kun Slovakian maajoukkuemaalivahti Lívius Lenárt torjui 29 kudista 28 ja taas vastustajan maalilla seissyt Rudolf Lieskovský otti kiinni 19 kudista vain 17.

Nyt seuraavasta pelistä voitto, ja noustaan vihdoin kakkoseen asti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Noniin, nyt on joukkue uudistunut rajusti. Alkuperäisestä kokoonpanosta kentälle mahtuu enää 4 hyökkääjää ja 4 pakkia. Olen ostellut hinnoilla 10k-100k pelaajia. Puolet "punaisia" ja iältään 27-30, loput taas noin. 21-vuotiaita ihan potentiaalisia pelaajia. Sen verran katsin tarjotessani, että potentiaali on huonoimmillaan +6. Tulin mukaan, kun kautta oli jäljellä 10 ottelua. Nyt välierien ensimmäisestä ottelusta voitto. Tästä on hyvä jatkaa kohti ensikautta. Kiitos vielä kaikille täällä neuvoja antaneille!

Mikäs muuten on teikäläisen joukkueen nimi kun missään ei ole tainut esille tulla. Voisin vähän käydä mielenkiinnosta katsomassa mihin suuntaan joukkueen rakentelu on mennyt. Tarvittaessa voi minut (pasin team) käydä asetuksissa lisään avustajaksi ja voin enemmänkin katsastaa onko kokoonpanot ja harjoitusasetukset kunnossa. Lisäksi tarvittaessa ainakin pari matsia voin myös sinua vastaan harjoitusotteluita pelata niin vähän rahaa saa kun meikäläisellä lipputulot ystävyysotteluissa ollut sitä 6-7 miljoonan tasoa ( toki aloittelijaa vastaan saattaa jäädä hieman tuosta 6 miljoonasta, mutta kun sen jakaa kahdellla kyllä siitä ihan kiva 2-3 miljoonan potti nyt sentään jää) vertaa jos omassa kohdissasi ehkä parisataa tonnia voi saada..
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
On muuten aika epätodennäköistä mutta löysin oman nimikaimani pelistä. Noh, sä tiedät mun nimeni ja luultavasti pystyt allekirjottaan sen ettei ole sekään ihan tavallisin mahdollinen :)

Haha, itsekin olen yrittänyt löytää täysin samannimistä kuin itse, mutta sukunimi on vain löytynyt joka tosin joukkueessani pelaa. Saman nimistä kun minä ei ole maailmassa kuin minä :D.


Ei asiasta sen enempää, sarjanousua lähdetään hakemaan ja jos oikein ymmärsin, HC Spearing on myös V.4
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ootko mihin lohkoon nousemassa? Pääsenkö yrittään mahdollisesti revanssia tän kauden NC:stä? :)
II.2 =P

Olikos se niin, että kakkosessa pärjää millä tahansa rupujengillä kun ykkösestä on jatkuva nuorentajien virta alaspäin? =) Vai onko seuraava juniorinosto pistettävä heti lihoiksi, että on mahiksia pärjätä edes vähän alusta?
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
II.2 =P

Olikos se niin, että kakkosessa pärjää millä tahansa rupujengillä kun ykkösestä on jatkuva nuorentajien virta alaspäin? =) Vai onko seuraava juniorinosto pistettävä heti lihoiksi, että on mahiksia pärjätä edes vähän alusta?

Kyllä siellä aika hyvin säilyy. Riippuu tietty kaudesta paljonko nuorentajia on. Mut myy ihmeessä se eka nosto, ota Nivea kans esiin ettei pala nahka kun kohdataan ens kaudella :D
 
Viimeksi muokattu:

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllä siellä aika hyvin säilyy. Riippuu tietty kaudesta paljonko nuorentajia on. Mut myy ihmeessä se eka nosto, ota Nivea kans esiin ettei pala nahka kun kohdataan ens kaudella :D

Tälläkaudella näyttää vain kaksi nuorentajaa olevan, mutta kyllähän kakkosessakin jo pärjää kunhan ykkösketjussa on pari hyvää vanhusta mättämässä maaleja.. ainakin ennenvanhaa :)
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Tänään tulee Jatkoaika Cupin lohkot tänne. 16 joukkuetta, neljä lohkoa. Jokaisen lohkon voittaja menee suoraan puolivälieriin, lohkojen kakkoset ja kolmoset pelaa ristiin pudotuspelien ensimmäisen kierroksen. Pääsääntöisesti pelipäivä on sunnuntai, jos on Junnuturnauksen pelejä niin pelipäivänä toimii lauantai. Itse kun en osallistu, toimin vaan järjestäjänä niin valittaa voi suoraan mulle mutta siitä ei oo mitään hyötyä :) Nää on säännöt ja niillä mennään.

Lohkossa ensin ratkasee pisteet, sitten maaliero. Jos nekin tasan niin keskinäinen ottelu ja sitten arpaonni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös