Hockey Arena – Online Hockey Manager

  • 422 758
  • 4 678

mico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues, (sympatiat Pelicans ja Jyp)
JMUTTA, SITTEN SE TÄRKEIN ASIA:

Eli koko kauden ajan joukkue on kärsinyt tehottomuudesta. Voitamme laukaukset ylivoimaisesti monessa pelissä, mutta maaleja ei vain tahdo tulla tarpeeksi - kuten viime yönä. Osaako kukaan sanoa, mikä olisi hyvä resepti tällaiselle pelitapahtumia dominoivalle joukkueelle, joka kuitenkin kärsii tehottomuudesta? Millä kikalla tehokkuutta maalintekopaikkoihin saadaan?

Minkälaisilta sun pelaajien laukausarvot näyttää? Itsekin nimittäin pitkään kärsin samasta ongelmasta seiskadivarissa, kun pelaajien laukaukset oli pääasiassa siellä 40-50:n tuntumassa, mutta nyt kun joukkueeseen on ilmestynyt pari yli 60:n laukauksen omaavaa kaveria, niin maalejakin on tullut ihan eritavalla. Eli toisin sanoen kannattaa ehkä keskittyä harjoittelussa laukauksen parantamiseen ainakin kärkipelaajilla, jos se ei jo ole kunnossa.

Toinen tärkeä asia on sitten pelaajien kunnot, mutta siihen nyt ei pysty itse paljoakaan vaikuttamaan.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
MUTTA, SITTEN SE TÄRKEIN ASIA:

Eli koko kauden ajan joukkue on kärsinyt tehottomuudesta. Voitamme laukaukset ylivoimaisesti monessa pelissä, mutta maaleja ei vain tahdo tulla tarpeeksi - kuten viime yönä. Osaako kukaan sanoa, mikä olisi hyvä resepti tällaiselle pelitapahtumia dominoivalle joukkueelle, joka kuitenkin kärsii tehottomuudesta? Millä kikalla tehokkuutta maalintekopaikkoihin saadaan?
Minkälaiset hyökkäys- ja laukaustaidot sun kavereilla on? Mun parhaalla maalintekijällä on 220 TI, 107 HY, 70 LA, ja ainakin kutosessa limppu uppoaa verkkoon.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Ei tullut voittoa toisesta ottelusta, vaikka kolmanteen erään mentiin tasatilanteessa 2-2. Ratkaisu siirtyy siis vihulaisen kotiluolaan, eli turpiin tässä taisi sittenkin tulla, heh.

No, hyvät lipputulot tuosta silti tuli ;)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Myös hyökkääjillä kokemuksella väliä tuossa maalinteossa. Ihan jopa korkeimilla sarjatasolla semmoinen 50 laukoja hyvällä kokemuksella pystyy olemaan joukkueen parhaimpia maalintekijöitä ja iskemään jotain 20 maalin tuntumaan kaudessa. Mutta siis itsekkin ehdottaisin että jos voitat laukaukset ylivoimaisesti niin joko laukaustreeniä tai sitten jos on rahaa niin hankkii pari selkeää maalintekijää lisää joukkueseen. Myöskin jos omissa soi paljon niin maalivahtipeliä kannatta seurailla ja katsoa onko se tarpeeksi hyvää.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Joo, voitto tuli onneksi eilenkin ja välieriin edettiin helposti. Mutta siitäkin huolimatta, että laitoin kentälliset ja yv-kentälliset uusiksi niin, että laukaustaitoa oli tasaisesti jokaiseen kolmeen kenttään, niin tehottomuus vaivasi joukkuetta edelleen. 56 laukausta vastustajan 9:aa vastaan ja saimme vain kaksi maalia aikaiseksi (0-2). Olisin huono GM, jos en olisi tilanteesta huolissani, sillä tuollaisella hallinnalla pitäisi saada ainakin se viisi maalia aikaiseksi. Ainakin.

Voihan toki olla, että vastustajan maalivahti oli todella kova.

Katsoin eilen joukkueeni laukaustaitoa, ja kyllä siellä oli 5-6 pelaajaa, jonka laukaustaito oli yli 50, jos oikein muistan. Ja mainittakoon vielä, että joukkueessani oli kuitenkin neljä pelaajaa, jotka tekivät runkkarissa yli 20 maalia, joista paras maalintekijä voitti koko pörssin kovilla tehoilla: 36 maalia 30 ottelussa... Eli kyllä maalinteko-osaamistakin on, mutta huolestuttaa, miten käy jatkossa, kun tulee vastaan kovempia joukkueita, ja tehottomuus voi olla silloin kohtalokasta.

Jatkossa on kuitenkin hyvä, kun on mahdollista laittaa motivaatiolisää. Joukkueella on kuitenkin ihan kohtuullisen hyvä joukkuehenki tällä hetkellä.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Hienosti lähdettiin laulukuoroon ylivoimaisen runkkarivoiton jälkeen. Sarjakasi pisti suoraan kahdessa pelissä pisteen touhulle. Vituttaahan se, mutta toisaalta nousun jälkeen olisikin sitten ollut pelkästään taistelua putoamista vastaan. Nyt melkein samalla joukkueella parin vahvistuksen jälkeen lähdetään viemään runkosarjan voitto uudestaan. Hyvin kuitenkin tuli massia runkkarin voitosta ja kaikkien pelaajapörssien viemisestä, tosin molari oli vasta 5. Taisi kymmenisen bonusta tulla pelkästään pelaajien statseista.

Uuutta matoa ja seuraavaan kauteen.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Hienosti lähdettiin laulukuoroon ylivoimaisen runkkarivoiton jälkeen. Sarjakasi pisti suoraan kahdessa pelissä pisteen touhulle.

Sama täällä. Tosin tuosta saan syyttää pitkälti itseäni koska unohtui käydä laittamassa tuon kotipelin tärkeys merkittäväksi. Jotenkin onnistuivat perkeleet vaan molemmat ottelut viemään jatkoajalla.

No, talous on onneksi vakaalla pohjalla ja muutenkin näyttää siltä, että ensi kaudella pitäisi pystyä taistelemaan jälleen samoista sijoituksista.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
En ymmärrä miten te tunarit voitte aina hävitä jossain kutos ja seiskadivareissa. Itse olen kuitenkin ihan vaivatta tehnyt sarjanousut jokaisella kaudellani. Kannattaa pitää kovan kokemuksen omaavia pelaajia kokoonpanossa kun kovat pelit alkaa! Minusta tuntuu että te kaikki panostatte liikaa junnuihin kun voi ensin ottaa konkareilla tyhjät pois jonnekkin kolmosdivariin asti.

Voitto tuli yllättävän helposti ensimmäisestä ottelusarjasta suoraa kahdessa ottelussa, vaikka vastustaja oli noussut runkkareiden 7 sijalle jollain 10 ottelun voittoputkella. Katsotaan nyt ketä sieltä tulee seuraavaksi vastaan ja pistetään nekin nippuun, nousu tulossa taas!

Tänään lähdetään kunnon segundamiehestöllä harkkapeliin tuhoamaan Vilpertin Särjet! Maalilla aloittaa typerä Serbialainen ja oikeastaan ainoa tavoite on tuhota vastustajan valovoimaisin tähti eli kovaa laukova Lubomir Kolari joka toivottavasti on kokoonpanossa.

Onko mahdollista ottaa nimimerkki Hiilen joukkuetta vastaan harkkamatsia vaikka ensikauden alussa?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Harkkapeleihin aina junnut, eli sori, mutta Kolar ei oo kehissä, heh. Braborec ehkä. Harkkapelien voitothan on aika srs bsns. Ja junnujen mukana kantaminen on ihan hyvää bisnestä, justiinsa myin kymppitonnilla ostamani jampan 7,5 miljoonalla. Piti vaan pitää vuosi mukana ja antaa pelata harkkapeleissä.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Junnujen mukana kantaminen on ihan hyvää bisnestä, justiinsa myin kymppitonnilla ostamani jampan 7,5 miljoonalla. Piti vaan pitää vuosi mukana ja antaa pelata harkkapeleissä.
Jep samalla joudut maksamaan miehelle palkkaa vuoden jokaisena päivänä ja joudut ylläpitämään jotain vitun kalliita harjoittelutiloja joten jäät rutkasti tappiolle tästä kaikesta ja itket kutosdivareissa lopun ikääsi.

Noo taktiikkansa tietysti kaikilla. Täällä on tähän asti luotettu konkareihin ja kolmeen pelaavaan kentälliseen joista ykkönen on yleensä aina se koko sarjan paras. Hyvin on toiminut tähänkin asti. Maalivahti on puolijoukkuetta tässäkin pelissä!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Itkiessäni itseäni uneen kutosdivarissa voin lohduttautua sillä, että tunnistan puolen joukkueen ja puolijoukkueen eron.

En ymmärrä miten te tunarit voitte aina hävitä jossain kutos ja seiskadivareissa. Itse olen kuitenkin ihan vaivatta tehnyt sarjanousut jokaisella kaudellani.
21.10.2009 - 9.sija runkosarjassa, VI.20 liiga Suomi (29. kausi)

he-he.

Häviäjä.
 
Viimeksi muokattu:

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Häviäjä.
En muistanut tuota yhtä välivuotta jonka aikana keräsin vähän massia, mutta joo hyvin nörtteilty Vilpertti!

Höh, helppo täällä henkseleitä paukutella anneetaanhan poikien ratkaista asiat kentällä. Katotaan kuka voittaa, Saatana!!
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Sanoo kaveri, joka kerskailee tuloksillaan nettimanageripelissä. :)
Sanoo kaveri joka ei pärjää edes nettimanageripelissä. Oikein runkosarjankin voitit. Vituttaa varmaan pudota kovaa ja korkealta mutta älähän käy lässyttämään.

Kerro Pena joukkueesi nimi niin otetaan matsia ja samalla litki vähän viiniä jottet ihan kokonaan masennu. :)
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
En muistanut tuota yhtä välivuotta jonka aikana keräsin vähän massia
Eli sun ja mun ero on se, että sä oot alottanu kauden aiemmin kun mä, ollaan pelattu samoin tuloksin, mutta sun halli on sysipaska =D

*pauk pauk*
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Sanoo kaveri joka ei pärjää edes nettimanageripelissä. Oikein runkosarjankin voitit. Vituttaa varmaan pudota kovaa ja korkealta mutta älähän käy lässyttämään.

Mä mitään lässytä. Joillekin se on näköjään kova sana pärjätä jossain mangeripelissä, mulle riittää että pärjään in real life.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
*pauk pauk*
Taas vedettiin esiin tämä "sinulla on huonompi organisaatio" kortti. Menestyminen ja hyvä halli ovat täysin eri asiat. Hyvä halli on vain kallis apu kohti menestystä ja menestyminen on kaikki kaikessa.

Kun jo joukkueen perustamisen alkuaikoina panostaa noin paljon halliinsa saa jossain vaiheessa ns varmaa menestystä, mutta sen odottelu kestää helvetin kauan joten jäädään odottelemaan. Meidän ero on kuitenkin siinä että mä jatkan enskaudella nelosdivariin ja sä pysyt edelleen kutosessa. :) Sitäpaitsi Dragutin Susa pitää tänään nollat, Vapise Vilbert!

Mulle riittää että pärjään in real life.
Joo ja mä olen Riki Sorsan veli.
 

Afinogenov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Sabres
Tämä kommentti kertoo oleellisen teikäläisestä. Voita sä niitä mestaruuksia siellä internetissä, tekee varmasti gutaa itsetunnolle.
Sinä reppana et voita mestaruuksia edes nettimanageripelissä. Mahtaa olla totiset paikat sielä kun noin pahaa provoa tulee jo tässä vaiheessa :) Sullahan menee niin hyvin real life että voit ostaa ihan oikean kiekko joukkueen, ei sua voi vittujakaan kiinnostaa mikää hockeyarena mutta iloisena täällä kuitenkin juttuja luet ja kommentoit! Hieno mies varmasti olet ja työtön hitsari varmaan?

Ps. Pena älä nyt suutu vaan ota ihan rennosti, kuten itse sanoit niin ensikaudella uutta matoa koukkuun vaan, ei tää niin vakavaa oo tää on vaan jääkiekkoo vai mitä se jortsukin sano? :)
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Ps. Pena älä nyt suutu vaan ota ihan rennosti, kuten itse sanoit niin ensikaudella uutta matoa koukkuun vaan, ei tää niin vakavaa oo tää on vaan jääkiekkoo vai mitä se jortsukin sano? :)

Joo antaa olla, turha näistä on vääntää.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Afinogenov vaikea pärjätä sun taktiikalla pitkällä tähtäimellä. Jossain välissä sinunkin on pakko alkaa niitä tiloja parantelemaan ellet pysty jostain syystä esimerkiksi suojaamattomia hankkimaan kokoajan niin halvalla että pystyt pitämään joukkuetta pystyssä sen avulla. Tuolla taktiikalla kyllä ehkäpä sinne neloseen pääsee mutta siitä ylöspäin onkin sitten vaikea enää kurottaa kun joudut hankkimaan aina vain parempia pelaajia ja tuloja ei ole juurikaan muutakuin sponsori ja lipputulot + boonukset. Joukkueesi täynä ulkomaalaisia joilla 20% suurempi palkka ja lisäksi lähestulkoon jokaisella pelaajalla potenttiaali miinuksella. Myydessä harvemmin edes noiden kohdalla omia saa takaisin ellei sitten ajoita aina myyntiaikaa täydellisesti. Ihan montaa kautta et tuolla taktiikalla pysty kilpailukykyistä joukkuetta ylläpitämän, et ainakaan ylemmissa sarjoissa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Nyt tulee aika turha kysymys, mutta mistä nämä joukkueen prosentit koostuvat maalivahdille, puolustukselle ja hyökkäykselle? Vaikka kemiat olisivat ihan kohdillaan, niin silti ovat kohtalaisen alhaiset...

Ja on tää kans aika tylsää odotella, että muut joukkueet saavat pelattua pelinsä alta pois, kun oma jengi meni suvereenisesti jatkoon suoraan kahdella voitolla. Lipputulojakin tuli ihan mukavasti kotimatsista ja seuraavaan pudotuspeliin peliin sain vielä hallin laajennuksen sopivasti valmiiksi...
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Miksiköhän mun kentällisten kemiat on tullut muutamassa päivässä ropisten alas? Joukkueesta loukkaantui kolme päivää sitten yksi hyökkääjä ja yksi pakki ja nyt sekä ykköskentän että kolmoskentän kemiat ovat tulleet 10-15 % alaspäin!? Käsitin että näin ei pitäisi tapahtua?

Jos päätän laajentaa halliani niin miten se vaikuttaa kotiotteluihin?
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Miksiköhän mun kentällisten kemiat on tullut muutamassa päivässä ropisten alas? Joukkueesta loukkaantui kolme päivää sitten yksi hyökkääjä ja yksi pakki ja nyt sekä ykköskentän että kolmoskentän kemiat ovat tulleet 10-15 % alaspäin!? Käsitin että näin ei pitäisi tapahtua?

Jos päätän laajentaa halliani niin miten se vaikuttaa kotiotteluihin?

Kyllä ne kemiat tippuvat esim siinä vaiheessa, jos pelaajien pot on miinuksella ja taidot putoavat. Omalla joukkueella kävi tuolla tavalla tällä kaudella. Jos et ole tehnyt ketjumuutoksia, niin sitten en tiedä mistä tuo iso pudotus johtuu?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös