Hiihtokausi 2016–2017

  • 113 167
  • 704
Onko näin? Laukkanenhan antoi näyttönsä vapaan tyylin sprintillä mutta ottaen huomioon se että Lahdessa skiathlon ja parisprintti hiihdetään peräkkäisinä päivinä ja jos kukaan suomalainen ei osallistu molempiin kisoihin, Laukkanen voisi olla hyvä vaihtoehto myös pertsalla käytävään parisprinttiin. Mitään lähdettä minulla ei ole enkä sellaista jaksa kaivaa mutta muistikuva on siitä että Laukkanen on aiemmin menestynyt hyvin kansallisissa perinteisellä tyylillä käydyissä sprinttikisoissa. Voisiko joku vahvistaa taikka kumota tämän mielikuvan?

Laukkanen on junnuna voittanut sprintin myös perinteisellä. Mutta tänään hän kyllä antoi näyttöjä Toblachissa parisprintissä ihan vapaalla. Hän sijoittui yhdessä Susanna Saapunkin kanssa sijalle 5. Molemmat hiihtivät about saman osuusajan. B maajoukkueessa oleva Susanna Saapunki hiihti viimeisellä ratkaiseivalla osuudella peräti 8s nopeamman ajan kuin Laukkanen.

Tämä parisprintti on samalla näyttö sinne viestiin ja jos ei Saapunkia nopampaa aikaa tee niin Laukkanen ei ole minkäänlainen vaihtoehto viestiin.

Myös Suomen kakkosjoukkue Julin/Lylynperä pääsivät finaaliin ja sijoittuivat 12.. Ihan mukiinmenevä suoritus. Jäivät vain about 20s Suomen ykkösjoukkueesta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Tämä parisprintti on samalla näyttö sinne viestiin ja jos ei Saapunkia nopampaa aikaa tee niin Laukkanen ei ole minkäänlainen vaihtoehto viestiin.
Edelleen, Laukkanen ei missään vaiheessa ole ollut viestiehdokas. Mari hiihti parisprintin, kun se nyt satuttiin kisaamaan hänelle paremmalla hiihtotavalla, eikä sen takia, että tavoittelisi viestipaikkaa. Mäkäräinen on ampumahiihtäjistä se, jolla viestiin olisi saumoja, mutta hän ei ilmeisesti ole menossa Ulrichehamniin antamaan näyttöjä, eli murtsikkanaiset saisivat ratkoa viestipaikat keskenään.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kaisa Mäkäräisen tilanne on nyt ratkennut. Ratkaisu olikin odotettu, sillä ampumahiihdon mc:n voittotaistelussa keikkuva Mäkäräinen el lähde Ulrichehamniin antamaan maastohiihtonäyttöjä ja on täten ulkona viestijoukkueesta.

Kyllähän tämä oli paras ratkaisu kaikille. Mäkäräinen jatkaa kristallipallojen jahtaamista, ja maastohiihtojoukkue saa työrauhan, kun ampumahiihtäjää ei ole sekoittamassa pakkaa. Eikä Suomen viestijoukkue ainakaan olennaisesti heikkene tämän myötä.

http://www.iltasanomat.fi/maastohiihto/art-2000005046587.html?ref=rss (Linkki IS:n uutiseen Mäkäräisen päätöksistä)
 

Japi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh, Jokerit, Saipa, Jokipojat, Titaanit
Alkukauden näyttöjen perusteella paras kokoonpano olisi mielestäni: Kyllönen, Mononen, Niskanen, Pärmäkoski. Nimet aakkosjärjestyksessä. Hiihtojärjestys joko sama tai sitten Mononen ja Niskanen vaihtavat paikkaa. Saarisella ja Roposellakaan ei mielestäni ole paikkaa terveessä ja parhaassa mahdollisessa viestijoukkueessa.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
IL:n Santtu Silvennoinen on kirjoittanut mielenkiintoisen näkökulman Madame Mäkäräisestä liittyen MM-hiihtoihin: Näkökulma: Kaikki ovet eivät aukea edes Madame Mäkäräiselle

Minustakin artikkeli on mielenkiintoinen. Harva toimittaja kirjoittaa itsensä niin ulos kuin SS tekee. SS-minosa on herkkänä vuosi sitten tapahtuneesta ohimarssista, jossa toimittajareppana oli odottanut Kaisaa kertomaan samoja uutisia ja Madam oli mennyt ohi. SS-aatteen mukaisesti sitä ei voi antaa anteeksi: onhan media ainoa mahti valtakunnassa, jota tasavallassakin on kumarrettava. Nyt vuosi siiitä ohimarssista SS kitisee ja ottaa sitaatteja lähteestään, taitaa olla aika haiseva lähde, piiloutuu tämän lähteen kommentin taakse. Kukaan ei voi sanoa että SS itse on niin sanonut tai kirjoittanut. Sen lisäksi että SS on pitkävihainen ja herkkä, hän on arka ja on kirjoituksillaan karsinoinut itsensä tiettyyn ryhmään. No jotkut haluavat sitä: olla samanlaisten ihmisten ympäröimä, SS-aatteen mukaisesti. SS on tässä kirjoituksessa vain sattumalta sama kuin historiallinen SS.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minustakin artikkeli on mielenkiintoinen. Harva toimittaja kirjoittaa itsensä niin ulos kuin SS tekee. SS-minosa on herkkänä vuosi sitten tapahtuneesta ohimarssista, jossa toimittajareppana oli odottanut Kaisaa kertomaan samoja uutisia ja Madam oli mennyt ohi. SS-aatteen mukaisesti sitä ei voi antaa anteeksi: onhan media ainoa mahti valtakunnassa, jota tasavallassakin on kumarrettava. Nyt vuosi siiitä ohimarssista SS kitisee ja ottaa sitaatteja lähteestään, taitaa olla aika haiseva lähde, piiloutuu tämän lähteen kommentin taakse. Kukaan ei voi sanoa että SS itse on niin sanonut tai kirjoittanut. Sen lisäksi että SS on pitkävihainen ja herkkä, hän on arka ja on kirjoituksillaan karsinoinut itsensä tiettyyn ryhmään. No jotkut haluavat sitä: olla samanlaisten ihmisten ympäröimä, SS-aatteen mukaisesti. SS on tässä kirjoituksessa vain sattumalta sama kuin historiallinen SS.

En ymmärrä tätä kirjoitustasi. Sinä hyökkäät tässä tekstissä jutun kirjoittajaa vastaan etkä jutun sisältöä vastaan. Miksi näin? Oleellisempaa luulisi olevan se, mitä kirjoitetaan eikä se, kuka kirjoittaa ja millä motiiveilla.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Minustakin artikkeli on mielenkiintoinen. Harva toimittaja kirjoittaa itsensä niin ulos kuin SS tekee.
Onhan Silvennoisella huonojakin juttuja ja tapa kirjoittaa on erikoinen, mutta @erku mukaillen mikä tässä jutussa meni nyt pieleen? Sekö, että siinä ei kritisoitukaan Jylhää Mäkäräisen poisjättämisellä?
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
En ymmärrä tätä kirjoitustasi. Sinä hyökkäät tässä tekstissä jutun kirjoittajaa vastaan etkä jutun sisältöä vastaan. Miksi näin? Oleellisempaa luulisi olevan se, mitä kirjoitetaan eikä se, kuka kirjoittaa ja millä motiiveilla.

Et tosiaankaan, taaskaan, ymmärrä. Totta kai kritisoin sitä mitä kirjoitetaan, käytetään lähdettä joka sanoo jotain. Helppoa journalismia. Sama kuin minä kertoisin oman lähteeni sanoneen jotain ikävää nimimerkistäsi ja sitten höläyttäsin sen julki. En se minä ollut vaan lähde. Ymmärrätkö nyt paremmin? Kirjoittaja vastaa kirjoituksestaan, loppujen lopuksi. Väärin olisi se, että minä kritisoisin SS.n kirjoitusta niin, että sinä olisit siitä vastuussa. Tai mistä minä tiedän: jospa sinä oletkin SS:n nimimerkki, SerkuS, kun niin sympatiseeraat häntä jä hänen kostoretkeään.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Onhan Silvennoisella huonojakin juttuja ja tapa kirjoittaa on erikoinen, mutta @erku mukaillen mikä tässä jutussa meni nyt pieleen? Sekö, että siinä ei kritisoitukaan Jylhää Mäkäräisen poisjättämisellä?

Minusta tuo Madame-määritelmän mukainen rinnastus ei ole asiallista eikä artikkelissa mainitun lähteen kommentit valmentajan, Punkkisen, ja Kaisan välisestä keskustelusta.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Et tosiaankaan, taaskaan, ymmärrä. Totta kai kritisoin sitä mitä kirjoitetaan, käytetään lähdettä joka sanoo jotain. Helppoa journalismia. Sama kuin minä kertoisin oman lähteeni sanoneen jotain ikävää nimimerkistäsi ja sitten höläyttäsin sen julki. En se minä ollut vaan lähde. Ymmärrätkö nyt paremmin? Kirjoittaja vastaa kirjoituksestaan, loppujen lopuksi. Väärin olisi se, että minä kritisoisin SS.n kirjoitusta niin, että sinä olisit siitä vastuussa. Tai mistä minä tiedän: jospa sinä oletkin SS:n nimimerkki, SerkuS, kun niin sympatiseeraat häntä jä hänen kostoretkeään.
Ainahan toimittajilla on lähteet jota kautta saadaan tietoa etenkin sisäpiiritietoa, jota ei muuten saataisi. Harvoinhan nuo lähteet nimeänsä lehteen saavat Sitä vartenhan toimittajat ovat: tuomassa ihmisille tietoa jopa sisäpiiristä.
Minusta tuo Madame-määritelmän mukainen rinnastus ei ole asiallista eikä artikkelissa mainitun lähteen kommentit valmentajan, Punkkisen, ja Kaisan välisestä keskustelusta.
Väität siis kyseistä toimittajaa valehtelijaksi?
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
IL:n Santtu Silvennoinen on kirjoittanut mielenkiintoisen näkökulman Madame Mäkäräisestä liittyen MM-hiihtoihin: Näkökulma: Kaikki ovet eivät aukea edes Madame Mäkäräiselle

Löytyykö uutista missä Mäkäräinen ilmoittaisi haluavansa Lahteen? Nimenomaan niin, että Kaisa ilmaisisi sen niin suoraan kuin Silvennoinen tuossa väittää? Itse löysin googlettelemalla ainoastaan Silvennoisen itse kirjoittamia juttuja kuinka Kaisa haluaa osallistua Lahden kisoihin sekä tämän Ylen uutisen, jossa Mäkäräinen vastaa näin:
Kaisa Mäkärinen kirjoitti:
Ei mennä kuitenkaan asioiden edelle. Treenataan kesä kunnolla ja katsotaan talven kilpailukalenteria syksyllä. Ampumahiihto on edelleen ykköslajini.


Toisekseen Silvennoinen sanoo:
Santtu Silvennoinen kirjoitti:
Hän luultavasti ajatteli, että samalla kun hän ilmoittaa mediassa halukkuutensa, hän ilmoittaa hiihdon päävalmentajalle Reijo Jylhälle tulevansa MM-porukkaan. Urheilija luultavasti tuumi, että MM-näytöksi käy jokin kotimaan kisa.

Tämä ei yksinkertaisesti pidä paikkaansa, koska Mäkäräinen on itse todennut näin:
Olen sanonut jo viime keväänä, että kaikilta suomalaisilta hiihtourheilijoilta löytyy varmasti kiinnostusta Lahteen. Mutta pelkkä kiinnostus ei riitä, täytyy olla vauhtia, ja se vauhti pitää osoittaa jossakin, Mäkäräinen sanoi eilen Ilta-Sanomille.
 
Viimeksi muokattu:

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Väität siis kyseistä toimittajaa valehtelijaksi?

En vaan huonoksi ja araksi journalistiksi. On olemassa lähdekritiikki; se tarkoittaa, että on oltava kriittinen sen suhteen mitä julkaisee lähteen suojassa. Sitä kritiikkiä ei SS:llä ole tässä asiassa. Vai luuletko, että :
"Punkku puhuu Kaisan kanssa Lahdesta, jos Kaisa haluaa puhua - eli kesästä lähtien kuusi kertaa viikossa, eikä koskaan alle tunnin pätkissä", saamassani viestissä luki."
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
En vaan huonoksi ja araksi journalistiksi. On olemassa lähdekritiikki; se tarkoittaa, että on oltava kriittinen sen suhteen mitä julkaisee lähteen suojassa. Sitä kritiikkiä ei SS:llä ole tässä asiassa. Vai luuletko, että :
"Punkku puhuu Kaisan kanssa Lahdesta, jos Kaisa haluaa puhua - eli kesästä lähtien kuusi kertaa viikossa, eikä koskaan alle tunnin pätkissä", saamassani viestissä luki."
Lähdekritiikki on toimittajalle aika iso juttu, mutta jos lähde on ollut vaikka joku Punkkisen valmennettava tai jopa Punkkinen itse? Mistä tuota tietää?
Ja itse en ota tuohon kommenttiin kantaa ja koska en ole Mäkäräinen tai Punkkinen on vaikea tietää asian oikeaa laitaa. Tällä hetkellä on kaksi kantaa: kohtuullisen ison iltapäivälehden urheilutoimittaja ja nettikeskustelupalstan nimimerkki. Tässäpä sitä Lähdekritiikkiä tarvitaankin.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Lähdekritiikki on toimittajalle aika iso juttu, mutta jos lähde on ollut vaikka joku Punkkisen valmennettava tai jopa Punkkinen itse? Mistä tuota tietää?
Ja itse en ota tuohon kommenttiin kantaa ja koska en ole Mäkäräinen tai Punkkinen on vaikea tietää asian oikeaa laitaa. Tällä hetkellä on kaksi kantaa: kohtuullisen ison iltapäivälehden urheilutoimittaja ja nettikeskustelupalstan nimimerkki. Tässäpä sitä Lähdekritiikkiä tarvitaankin.

Juuri niin, pitää itse ajatella. Yllättävää, eikö?
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä tätä kirjoitustasi. Sinä hyökkäät tässä tekstissä jutun kirjoittajaa vastaan etkä jutun sisältöä vastaan. Miksi näin? Oleellisempaa luulisi olevan se, mitä kirjoitetaan eikä se, kuka kirjoittaa ja millä motiiveilla.

Jokainen joka on joskus lukenut SS:n kirjoituksia Mäkäräisestä, huomaa että jostain syystä näistä kumpuaa selvä katkeruus Mäkäräistä kohtaan. En tiedä mistä se johtuu, mutta jos Mäkäräinen ampuu normaalia enemmän pummeja, niin se on varma, että SS on ensimmäisenä siitä ilakoimassa. No, itse en ainakaan enää ole lukenut IL:n ampumahiihtoa käsitteleviä juttuja, sillä Ylellä, Hesarilla, MTV3:lla ja jopa IS:llä on huomattavasti laadukkaampaa uutisointia aiheesta.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
Vielä Santtu Silvennoisesta. Viime keväänä SS kirjoitti Heikki Ikolan sanoneen Kaisa Mäkäräisestä jotain ikävää. Otin yhteyttä Heikki Ikolaan, joka kielsi niin sanoneensa. Tämän jälkeen soitin IL:een ja kerroin tilanteen. Asia meni päätoimittajalle saakka ja SS lienee saanut jotain palautetta. Oliko tässä kyse valehtelusta? SS kirjoitti itse niin kuulleensa, eikä siis käyttänyt lähdettä. Tästä oli täälläkin juttua, mutta en silloin kertonut tätä loppuvaihetta. Taas on Heikki Ikolan sana vastaan SS:n sana.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Vielä Santtu Silvennoisesta. Viime keväänä SS kirjoitti Heikki Ikolan sanoneen Kaisa Mäkäräisestä jotain ikävää. Otin yhteyttä Heikki Ikolaan, joka kielsi niin sanoneensa. Tämän jälkeen soitin IL:een ja kerroin tilanteen. Asia meni päätoimittajalle saakka ja SS lienee saanut jotain palautetta. Oliko tässä kyse valehtelusta? SS kirjoitti itse niin kuulleensa, eikä siis käyttänyt lähdettä. Tästä oli täälläkin juttua, mutta en silloin kertonut tätä loppuvaihetta. Taas on Heikki Ikolan sana vastaan SS:n sana.
En minäkään SS:n jutuista pidä, mutta ymmärräthän, että tässä nyt on taas vastakkain sinun sanasi vs. SS:n sana.
 

Biath

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kontiolahden Urheilijat
En minäkään SS:n jutuista pidä, mutta ymmärräthän, että tässä nyt on taas vastakkain sinun sanasi vs. SS:n sana.

Ei vaan pitäisi olla looginen ajattelu vastaan SS. Minä kirjoitan omän näkemyksen ja perustelen sen, en ole osapuoli. Lähteen lausahdus ei voi olla totta; toki jotain provosoivaa joku varmaan on sanonut ja se sitten SS.n uutinen.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Ei vaan pitäisi olla looginen ajattelu vastaan SS. Minä kirjoitan omän näkemyksen ja perustelen sen, en ole osapuoli. Lähteen lausahdus ei voi olla totta; toki jotain provosoivaa joku varmaan on sanonut ja se sitten SS.n uutinen.
No eiköhän tämä ollut tästä asiasta tässä. En väitä, että olet väärässä vaikutat kuitenkin olevan hyvin asioista perillä Uskon kuitenkin, että SS on jostain kuullu jotain. Eihän nyt (toivottavasti) päästään kuitenkaan asioista keksi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Et tosiaankaan, taaskaan, ymmärrä. Totta kai kritisoin sitä mitä kirjoitetaan, käytetään lähdettä joka sanoo jotain. Helppoa journalismia. Sama kuin minä kertoisin oman lähteeni sanoneen jotain ikävää nimimerkistäsi ja sitten höläyttäsin sen julki. En se minä ollut vaan lähde. Ymmärrätkö nyt paremmin? Kirjoittaja vastaa kirjoituksestaan, loppujen lopuksi. Väärin olisi se, että minä kritisoisin SS.n kirjoitusta niin, että sinä olisit siitä vastuussa. Tai mistä minä tiedän: jospa sinä oletkin SS:n nimimerkki, SerkuS, kun niin sympatiseeraat häntä jä hänen kostoretkeään.
Sinähän et juurikaan kritisoinut jutun sisältöä, vaan pääasiassa keskityit keittiöpsykologisoimaan Silvennoisen motiiveja.

Toisekseen minä en sympatiseeraa millään tavoin Silvennoista. Sinä sen sijaan tunnut suhtautuvan Mäkäräiseen jopa fanaattisella tavalla, kun kaikki kritiikki häntä kohtaan aiheuttaa valtavia defenssimekanismeja teikäläisen suunnalta.

Jokainen joka on joskus lukenut SS:n kirjoituksia Mäkäräisestä, huomaa että jostain syystä näistä kumpuaa selvä katkeruus Mäkäräistä kohtaan. En tiedä mistä se johtuu, mutta jos Mäkäräinen ampuu normaalia enemmän pummeja, niin se on varma, että SS on ensimmäisenä siitä ilakoimassa. No, itse en ainakaan enää ole lukenut IL:n ampumahiihtoa käsitteleviä juttuja, sillä Ylellä, Hesarilla, MTV3:lla ja jopa IS:llä on huomattavasti laadukkaampaa uutisointia aiheesta.

Seuraavassa silvennoisen juttuja Mäkäräiseen liittyen:

On se mahtava nainen! Kaisa Mäkäräisen ansioluettelo on Suomessa ylivertainen
Uskomatonta ylivoimaa! Kaisa Mäkäräinen voitti ja nöyryytti päävastustajiaan
Näkökulma: Kaisa Mäkäräinen on suksilajien suomalaisista ylivoimainen ykkönen

Ei näistä nyt hirveästi välity mikään katkeruus, pikemminkin päinvastoin.
 

Salama44

Jäsen
Alkukauden näyttöjen perusteella paras kokoonpano olisi mielestäni: Kyllönen, Mononen, Niskanen, Pärmäkoski. Nimet aakkosjärjestyksessä. Hiihtojärjestys joko sama tai sitten Mononen ja Niskanen vaihtavat paikkaa. Saarisella ja Roposellakaan ei mielestäni ole paikkaa terveessä ja parhaassa mahdollisessa viestijoukkueessa.

Kyllä siltä vahvasti näyttää että vanhat rouvat saavat väistyä.

Krista on meidän ykkönen, mutta jokainen muukin hiihtää 10 sakkiin henkilökohtaisella päämatkalla jopa kuuden joukkoon. Kultavireeseen pääsy viestissä edellyttäisi Kertulta että hän pääsisi podiumkuntoon.

Hyviä merkkejä oli havattavissa jo Tourilla. Lauran pitää päästä myös parhaaseensa. Silloin norjalaiset laitetaan koville.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Riitta-Liisa Roposen kuntoutus selkävammasta on sujunut hyvin ja hän on vastoin aiempia tietoja jo huomenna starttiviivalla, kun maailmancup jatkuu Ruotsin Ulricehamnissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös