HIFK peliesitykset kaudella 2012-2013

  • 936 476
  • 3 115

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Vikke epäonnistui, kun Vekke torjui.

Olis ihan kiva jos joku löytäisi jostain tilastot siitä, kuinka monta kertaa Ville on laukonut rankkareita tässä kolmen kauden aikana HIFK:ssa ja kuinka monta niistä on mennyt sisään. Aina se on noita rankkareita vetämässä kun niihin joudutaan, mutta aika harvoin taitaa sisään mennä?
 

Kuutamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki Suomen jääkiekkojoukkueet
Mun ymmärtääkseni Hifk voitti tänään ja Lukko hävisi. Siis Hifk oli parempi ja Lukko huonompi. Mikä prkl siinä on kun mikään ei kelpaa?

Kiitos pelaajat hyvästä ja jännittävästä pelistä!
 

JB10

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mahtavaa fyysisyyttä ja upeita taklauksia! Siis oli joskus aikoinaan... Säälittävä peli, mutta onneksi lukko ei ollut tänään yhtään sen kummempi.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Eka erä tänään aika kurjaa, Söden karsea moka ja heti alusta alkaen takaa-ajajana. Kuitenkin IFK tuli toiseen erään todella hyvällä asenteella ja vei peliä. Samoin kolmannessa erässä ja jatkoajalla, jossa voitto oli ihan hiuskarvan päässä. Vaikka puolustuksessa sekoiltiin välillä ihan urakalla, taisteli mielestäni jengi tänään yhtenäisesti ja sitoutuneena pisteistä ja olisi ansainnut täydet kolme. Toki urheilussa "ansaitseminen" on aina aika vesinen käsite, pisteet kertovat totuuden.

Peltonen oli taas kerran joukkueen ehdotonta parhaimmistoa, itse bongasin maalin lisäksi myös yhden kiekon siivoamisen maaliviivan tuntumasta Ortion pelattua itsensä ulos tilanteesta ihan loppuhetkillä.

Negatiivisessa mielessä esiin nousivat Söde heikoilla syötöillään ja Sailio yleisellä sekoilulla. Lopun jäähy oli lähellä maksaa voiton, ja tämän lisäksi hassasi avopaikan ja oli muutenkin välillä enemmän jaloissa kuin hyödyksi.

Plussana tietysti myös Ortion hyvä peli.

Toivottavasti viimeistelyä saadaan parannettua ja syöttöpeliä laadukkaammaksi. Niin ja se yksi luotettava peruspakki Södelle kaveriksi ykköspariin, niin toivottavasti hänenkin pelinsä aukeaa.

Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että koska näillä mennään tämä loppukausi, tulen suuntaamaan oman fokukseni ja ajatukseni optimismiin ja joukkueen kannustamiseen jatkuvan dissaamisen sijasta. Siksi olen aika tyytyväinen jengin taisteluilmeeseen tänään.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että koska näillä mennään tämä loppukausi, tulen suuntaamaan oman fokukseni ja ajatukseni optimismiin ja joukkueen kannustamiseen jatkuvan dissaamisen sijasta. Siksi olen aika tyytyväinen jengin taisteluilmeeseen tänään.

Tämä on kyllä täyttä totta. Jaksa enää lukea tätä pask** täällä mitä kohdistuu Sormuseen ja meidän "avainpelaajiin". Mä otan kaiken ilonirti näistä kahdesta pisteestä mitä raumalta tänään saatiin, paikkoja ois ollu ratkoa monta kertaa varsinaisellakin peliajalla. Ei se ny niin huonosti mennyt.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kaikki kunnia tämän illan voitosta, rankkarikisa oli aivan kipeen jännittävä. Mutta taas kerran HIFK-veskari torjui enemmän kuin vastustajan. Playoffeissa kovia jengejä vastaan? Ei tällä pelillä, ei ikinä. Myös nestoriosastollemme kiitokset, mutta kuvitteleeko joku muu kuin siffa tosissaan, että keväällä 2013 Kibe ja Ville, yhteensä about 80v, ovat koko Suomen kuumimmat pelaajat? Tuo on loukkaus liigan tasoa kohtaan kuitenkin. Pistepörssien kärjessä ei ole pappoja. Eikä tule olemaan keväälläkään.

Tänään Azevedo oli illan paras, ottaisin koska tahansa HIFK:hon. Voitti aloituksensa lähes aina, kuin myös Jasu. Lukolla oli mun mielestäni kaikkiaan paremmat yksilöt, mutta pakka vielä enemmän levällään kuin HIFK:lla. Kaksi väsynyttä joukkuetta kamppaili tänään voitosta ja toinen voitti. Liigan kärki menee kuitenkin menojaan. SM-liiga voidaan lopettaa omaan naurettavuuteensa, jos mestaruuksia pelataan nelikymppisillä veteraaneilla. Kyllä tämä on nuorten ja nälkäisten miesten laji. Yli joukkuerajojen. Luttinen heräsi koomasta ja antoi hienon syötön Villelle. Ortio on mieletön veskari, kiitokset 2 pinnasta hänelle - paljon paljon ennen Villeä ja Kibeä. Jotka olivat kuitenkin MaG:n ohella parhaat hyökkääjät tänään. Mutta aivan liian heiveröinen kolmikko sitten, kun ruvetaan pelaamaan tosissaan neljästä voitosta väljemmällä tuomarilinjalla. On ilmeisesti joku UL:n sisäinen läppä kehua Soppaa, koska siellä halutaan olla fiksumpia kuin HIFK-fanit? siffan lasken siis UL-posseen mukaan.
 

/dev/null

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että koska näillä mennään tämä loppukausi, tulen suuntaamaan oman fokukseni ja ajatukseni optimismiin ja joukkueen kannustamiseen jatkuvan dissaamisen sijasta. Siksi olen aika tyytyväinen jengin taisteluilmeeseen tänään.

Samat tunnelmat, hyvä IFK! Kun vertaa kauden alun peleihin, parannusta on tapahtunut. Vielä kun tuo pelin suunnan kääntö saataisiin joten toimimaan.
Hyvä taisteluilme ja muutenkin oivallinen vieraskaukaloesitys.

Hihna alkaa selvästi joillakin jo luistaa, ei tuo "samaa schaibaa ..." höpötys enää tuo paljoa arvoa keskusteluun noin tuhannen toiston jälkeen.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Lukko, joka on aivan paska jengi, vei IFK:ta kuin pässiä narussa, ja vielä ilman tanskalaisia työsulku pakolaisiaan. Ei se näin voi mennä!
Ilman Ortiota ois kyllä jääny pointsit raumalle.

Totta tosiaan, oltiin ihan pässejä narussa koko jengi! Kyllä ne todelliset maalipaikat/tolpat yms tilanteet meni minusta vierasjoukkueella, katsoi asiaa värilaseilla tai ilman. Lukkojen maali ja muutama maalipaikka tuli ainoastaan Hifk puolustajien hazardeista. Vieraspeliksi edelleenkin ihan mukiinmenevä ja pisteet kelpaa.
 

strava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä se meni.

Toi peli on aivan kauheeta katseltavaa... Lukko, joka on aivan paska jengi, vei IFK:ta kuin pässiä narussa,
Kuitenkin HIFK veti voiton lisäksi 4 tolppaa ja kolmesti tyhjistä ohi. Ei se niin saatanan paskaa ollut.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Samat tunnelmat, hyvä IFK!

Kyllä mäkin matsia katsoin taas kerran umpipositiivisena fanina ja tuuletin kunnolla rankkarikisan voitolle. Olette aivan oikeassa Pärden kanssa. Tämä kausi on nyt tätä ja kannattaa olla iloinen joka ainoasta pisteestä. Ortio oli aivan huikea, tänään nähtiin yksi parhaista SM-liigan maalivahtipeleistä mitä olen ikinä nähnyt. Vehanen myös loistava. Tässä mielessä oli ilo seurata tiettyjä osia matsista. Ihan nastaa, että tässä pystyy kuitenkin tuntemaan aitoa faniriemua itse ottelun aikana! Tää on mun jengi, hyvinä ja huonoina aikoina. Tiistaina Jyp, ihan helvetin mielenkiintoinen peli, koska Jyp on mun nähdäkseni lähes ainoa ylempänä oleva joukkue, jota vastaan HIFK:lla on playoffeissakin ihan realistiset mahdollisuudet sarjavoittoon.
 

Kibe91

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Saatiin onneks ne kaks pinnaa sieltä ja kun vetää viikon yhteen, niin 5pinnaa kolmesta matsista on ihan hyvä tulos, kun pelattii kaks vieras peliä ja kärkijengiä vastaan himas.
Tulos siis hyvä, mutta pelillisesti ollaan armotta jäljessä. Tänäänkin lukko tappo meidän hyökkäyksiin lähdöt totaallisesti tai ei välttämättä tappanu, vaan sopan pelitapa tais tappaa sen. En ymmärrä miks IFK:n laiturit ovat harvoin kovassa liikkeessä, kun lähdetään maalin takaa rakentaa hyökkäystä. Lähes joka kerta kaverit oli lähes paikallaa oman sinisen päällä ja vasta syötön saatuaan lähtevät liikenteesee. Toivottavasti tuo korjaantuu jossain vaiheessa, koska uskon että jos hyökkäyksiin lähdöt onnistuu huomattavasti paremmalla prosentilla ja päästäis sinne hyökkäysalueelle, joutuu vastustaja vääntää enemmän omas pääs.
Sitten omiin silmiin on kyllä koko kauden aikana pistänyt toi IFK:n karvaustapa, joka enemmänkin pyrkii ohjaa vastustajan pelaamaan laitojen kautta (1-2-2 taitaa olla muodostela usein) niin ei kyllä toimi ollenkaan, eikä varsinkaan tänään. Lukon jätkät tuli kerta toisensa jälkeen alueelle helpon näköisesti. Ehkä tässä myös heijastuu se, että kuinka hidas jengi meillä oikeesti on, kun näitä nopea jalkaisia ei saada pysäytettyä ollenkaan.

Tänään kyllä meidän ykkönen oli kyllä se kenttä, joka sai eniten paikkoja vastustajan pääs. Makke on kyllä tällä hetkellä erittäin hyvä tuomaan liikkeellä kiekkoa alueelle ja mahdollistaa tälle kentälle pääsyn alueelle. Ongelmat tälle kentälle tulee siinä vaiheessa kun peli menee hitaaks ja painiks nurkissa, jolloin nää kaverit häviää painimatsit. Elkins ja Perreault isoja kavereita, toivottavasti nää jätkät sitten tuo sitä vääntömomenttia, että voitetaan niitä nurkkapaineja.
 

VSP73

Jäsen
Tänään Azevedo oli illan paras, ottaisin koska tahansa HIFK:hon. Voitti aloituksensa lähes aina, kuin myös Jasu. Lukolla oli mun mielestäni kaikkiaan paremmat yksilöt, mutta pakka vielä enemmän levällään kuin HIFK:lla. Kaksi väsynyttä joukkuetta kamppaili tänään voitosta ja toinen voitti. Liigan kärki menee kuitenkin menojaan. SM-liiga voidaan lopettaa omaan naurettavuuteensa, jos mestaruuksia pelataan nelikymppisillä veteraaneilla. Kyllä tämä on nuorten ja nälkäisten miesten laji. Yli joukkuerajojen. Luttinen heräsi koomasta ja antoi hienon syötön Villelle. Ortio on mieletön veskari, kiitokset 2 pinnasta hänelle - paljon paljon ennen Villeä ja Kibeä. Jotka olivat kuitenkin MaG:n ohella parhaat hyökkääjät tänään. Mutta aivan liian heiveröinen kolmikko sitten, kun ruvetaan pelaamaan tosissaan neljästä voitosta väljemmällä tuomarilinjalla. On ilmeisesti joku UL:n sisäinen läppä kehua Soppaa, koska siellä halutaan olla fiksumpia kuin HIFK-fanit? siffan lasken siis UL-posseen mukaan.

Arvon JHag, onko tilanne itse asiassa näin? Itse näen koko HIFK.n seuraorganisaatiossa (turhankin) monen asian kulminoituvan yhteen henkilöön – vieläpä aktiivipelaajaan. Negaa on se, että kyseinen mies ottaa asiat liian kovasti omille harteilleen – kapteeni kun on. Toisaalta, ko. pelaaja on sellainen, joka on tavannut nostaa tasoaan panosten kasvaessa. Eikä vain seurajoukkueessaan! Ville Peltosen päästessä vähitellen jaloilleen syksyn sairaasta tapauksesta, on positiivista kierrettä havaittavissa: Kibe on löytänyt totaalisen hukassa olleen itseluottamuksensa. MaG koki junnukisoissa mitä on saada täysillä turpaan, kun lähdetään koko joukon voimin ”takki auki hakemaan kultaa”. Siis näytön paikkaa löytyy triolta.
Voisitko, JHag, nähdä - kuten arvostamani ”Pärde” tässä muutamaa viestiä aiemmin -, asiat hieman positiivisemmassa valossa? Tiedän h….tin hyvin, ettei HIFK:n kokonaisvaltaisessa pelissä ole liiemmin hurrattavaa tällä kaudella ollut, mutta fakta on myös se, että sarja on ääritasainen. Sarjataulukkoa vilkaisemalla sen näkee. Eikä HIFK:n täysi sairastupakaan hirveästi ole juuri näinä päivinä auttamassa.

Mahdollista, kenties tarpeellistakin, on saada keväälle kunnon ykkösnyrkki. Sellaista ketjua minun on vaikea kuvitella ilman vasemman laidan roolissa olevaa todistetusti todellisten isojen pelien miestä.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viimeiset kuusi matsia:

Jokerit - HIFK 8-1 H
Blues - HIFK 5-2 H
HIFK - TPS 3-2 V
Pelicans - HIFK 2-3 V
HIFK - KalPa 3-6 H
Lukko - HIFK 1-2 VL T

Mikään näistä peleistä ei ole vakuuttanut. Jokerit ja Blues - täysin köysissä, TPS voitettiin Sailion futis-maalilla, Pelsut jäivät tuomarivirheen päähän jatkoajasta. KalPa vei meitä kuin mätää sitä itseään.

Tänään oli ihan mukiin menevä vieraspeli ottaen huomioon kokoonpanon ja Lukon vireen. Ortio toi jälleen pisteet kahden väsyneen säälipleijari-joukkueen taistelusta.

Isommassa kuvassa peli ei ole mennyt yhtään eteenpäin, edelleenkään emme voittaisi tällä hetkellä edes välttämättä Ilvestä paras 7-sarjassa. En tiedä olisiko pudotuspeleistä ulosjäänti jopa parempi, kuin käydä putoamassa siellä suoraan 1. kierroksella tai sääleissä. Toisaalta rahaa niistäkin tulisi ja taas myytäisiin pleijari-kausareita toimistolla.
 

Zaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On hieno asia, että Kibe on saanut onnistumisia ja Villekin alkaa palailemaan omaksi itsekseen pikkuhiljaa. Erityisesti Villen panos on joukkueelle henkisesti todella tärkeä. Nämä valonpilkahdukset ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että joukkueen peli on edelleen taktisesti köyhää ja niitä alisuorittajiakin löytyy vielä paljon, esim. Söde on tällä hetkellä täysin ulalla. HIFK on yksilösuoritusten varassa, ja vaikka niitä varmasti tullaan näkemään tällä kaudella lisää ainakin herroilta Ortio, Peltonen, Kuhta ja Granlund, niin kun pleijareissa tulee vastaan joku oikeasti organisoitu joukkue, HIFK:lla ei ole mitään jakoa. Narrit, KalPa, Kärpät ja Tapparakin tulee viemään sarjan suht helpostikin. Taisteluilme saatetaan saada kuntoon Villen johdolla, mutta siellä ei ole kentällä eikä aitiossa ketään, joka pystyisi kunnollisen pelitavan tähän hätään loihtimaan.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mun ymmärtääkseni Hifk voitti tänään ja Lukko hävisi. Siis Hifk oli parempi ja Lukko huonompi. Mikä prkl siinä on kun mikään ei kelpaa?

Totta kai voitot kelpaa, ei kai sitä kukaan kiistä. Olisi vain mukavampaa, jos jengin peli menisi eteenpäin, jotta keväästä voi oikeasti odottaa jotain muuta kuin viimeistään puolivälierissä 0-4/1-4 ulos.
Minä IFK-fanina iloitsen pisteistä, iloitsen 20 pisteestä viimeisistä yhdestätoista pelistä ja totta kai toivon aina, että IFK voittaa kun IFK pelaa. Simple is that.
Ja mielestäni on mustavalkoista ajatella, että parempi joukkue aina voittaa. Tänään IFK oli minunkin mielestäni parempi joukkue toisessa ja kolmannessa erässä sekä jatkoajalla. Se ei poista sitä, että pelikäsitys ja se -kirja olivat jääneet hotelliin, kun hallille tultiin. Onneksi joku toi edes toisen paikalle toisen erän alkuun.
Ortio oli tänäänkin loistava ja pelasti pisteet IFK:lle, kuten tietysti huippumolarin pitääkin tehdä. Mutta parempi joukkue ei aina voita, vaikka tekee enemmän maaleja, jos katsotaan koko ottelua.
Olen ennenkin tuonut esiin kaverini, joka ei seuraa mitään joukkue-urheilua, mutta uskoo vakaasti siihen, että voittava joukkue on aina pelannut paremmin. Ei se ihan noin mene.
Mutta IFK:sta ja tästä kaudesta vielä. Kyllä minä rukoilen joka ilta pelin paranemisen puolesta, ja mielellään vielä Sopan ansiosta, sekä odotan kevättä toivoen IFK:lle menestystä. Vähän samaan tapaan kuin toivon mustalaisten menevän töihin. Kumpi tapahtuu tulevaisuudessa aiemmin, siitä en tiedä. Toivottavasti IFK menee pitkälle keväällä 2013.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Ennen peliä täällä oli tyyliin "Lukko kyllä antaa tuolle kissalaumalle käkättimeen".
Nyt rankkuvoiton jälkeen "Lukko pitääkin voittaa" "Lukko on paska jengi", huoh.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Luuletko että Ortion (tai kenen tahansa pelaajan) päämääränä on päästä fanien suosioon?
Luulen..?
Itse asiassa arvioisin nykynuort..siis pelaajien arvomaailman menevän suurinpiirteien näin:
1.NHL:status-paljon rahaa-paljon naisii
2.Fanien suosio-hyvin rahaa-paljon naisii
3.liigajyrä-rahaa-naisii
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Neljänteen sijaan on eroa 4 pistettä.
- - -

Ja 11. sijaan kaksi pistettä. Lisäksi IFKoolla on niin heikko maaliero, että Tappara ja Kerho pysyvät tasapisteissä edellä.

Tiistaina kun Ässät voittaa ja IFK ei, on sijoitus 11.

Vaikken mikään yltiöpessimisti ole, päinvastoin, niin reaaliteetit on vaan pakko hyväksyä. Veskaosasto on kondiksessa. Mikään muu ei. Näillä eväillä kausi päättyy maaliskuussa. Huoh...
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja 11. sijaan kaksi pistettä. Lisäksi IFKoolla on niin heikko maaliero, että Tappara ja Kerho pysyvät tasapisteissä edellä.

Itse asiassa nykyään tasapisteissä sarjasijoitus määräytyy kolmen pisteen voittojen mukaan. Niitä IFK:lla on 4 enemmän kuin Kerholla ja saman verran kuin Tapparalla jolla on peli enemmän pelattuna.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Mahdollista, kenties tarpeellistakin, on saada keväälle kunnon ykkösnyrkki. Sellaista ketjua minun on vaikea kuvitella ilman vasemman laidan roolissa olevaa todistetusti todellisten isojen pelien miestä.

Sorry, kukaan ei voi pyytää ketään tuntemaan positiivisempia tai negatiivisempia väristyksiä. Ihminen tuntee mitä tuntee ja kun asiasta raportoi reaaliajassa, ei tule väärinkäsityksiä. Haluan kuitenkin ilmoittaa, että olen elämässä yleensäkin enemmän optimisti kuin pessimisti. Haluan että kaikki menee eteenpäin, enkä tykkää jäädä märehtimään maahan kaatunutta maitoa. Olin eilen kuitenkin aivan lapsenomaisen iloinen, kun Eriksson teki voittomaalin. Se oli aitoa faniriemua.

Tuossahan juuri ylempänä mainitsin, että Ortio ja MaG:n ketju olivat paras osamme. Olisiko pitänyt ylistää Villeä vielä enemmän? Tavalliselta kuolevaiselta hän valitettavasti mun mielestäni edelleen näytti, vaikka hienon maalin tekikin. Mulla ei ole mitään tunteita Lukkoa kohtaan ja näin ensimmäistä kertaa Azevedon pelaavan. Hän jäi mieleeni kentän parhaana hyökkääjänä. Jääkiekko ei ole ydinfysiikkaa, kuten olen miljoona kertaa sanonut. Kuten muussakin urheilussa, myös jääkiekossa vanhat loppujen lopuksi häviävät nuorille. Mun mielestäni on kokonaisvaltaisesti aika kurja tilanne, että 3/4 HIFK:n parhaista hyökkääjistä on +35-vuotiaita: Eriksson, Ville ja Kibe. Pitäisi hyvänä suhdelukuna sitä, että 1/4 olisi kokemusta, 1/4 nuoruutta ja 2/4 sitä kuuluisaa vakaata liigapelaajaa. Kokenutta, mutta ei vielä auringonlaskuosastoa. HIFK:ssahan vanhat pelaavat nyt parhaiten, perässä tulee 19-vuotias MaG ja Luttisen ikäluokka on koomassa.

Totta helvetissä HIFK tarvitsee nykyistä vahvemman, siis fyysisestikin vahvemman 1-ketjun kevääksi. Epäilen suuresti Sopan kykyä käsittää tämä. Hänhän oli 2-valmentajana, kun PS lähti neljä kertaa peräkkäin hakkaamaan päätään seinään narrisarjassa tikutakuilla. HIFK:n kannalta on liki välttämätöntä, että edes toinen kaksikosta Perrault & Elkins on aidosti 1-ketjun tasoinen pelaaja. Näitä jätkiä ei ihan helposti tönitä seinille. Playoffeissahan saa pelata kovempaa kuin runkosarjassa ja tämä merkitsee ketjulle Kuhta - MaG - Peltonen huonoja uutisia. Se on fakta. Viime kausi vaikuttaa paljon kaikkiin täällä kirjoittaviin. Silloin opittiin kantapään kautta, että kannattaa katsoa ennemmin joukkueen pelin kehittymistä kuin runkosarjasijoitusta ennen playoffeja. En mä erityisemmin välitä siitä onko HIFK kolmas, kuudes vai kymmenes kun peli on sellaista, että järjestään vastustaja laukoo HIFK:n maalia kohti enemmän kuin HIFK vastakkaiseen päähän. Tästähän nyt jokainen tajuaa Ortion merkityksen. Mulle nuo karut luvut merkitsevät sitä, että HIFK ei pysty kovin useita laukaukseen päättyviä hyökkäyksiä tasakentällisin tuottamaan, mutta antaa niitä kyllä vastustajalle. Ylivoimalla on liian iso merkitys HIFK:lle. Näitä asioita pitäisi jotenkin parantaa. Ohi sen kuka pelaa missäkin ketjussa. Ville Peltonen on suurten pelien mies, tästä ei kahta sanaa. Mutta keväällä -12 hän oli pleijareissa yhtä yössä kuin muukin jengi. Ja siitä on lyhyempi aika kuin keväästä -11 kuitenkin.
 

Ölly

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cardiff City
Pyhää vihaa ja suurta rakkautta-IFK. Konkretisoitunut varsinkin tällä kaudella. Nyt kun lienee selvää että soppa jatkaa kauden loppuun niin ei muuta kuin kaikki tuki joukkueelle. Pleijareissa voidaan menestyä sillä ei IFK:ta ole helppoa kaataa neljää kertaa seitsemään peliin ja riittää että ollaan sarjoissa parempia kuin toinen joukkue. Pelistä sen verran että HYVÄ IFK! :) Voitto.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pleijareissa voidaan menestyä sillä ei IFK:ta ole helppoa kaataa neljää kertaa seitsemään peliin ja riittää että ollaan sarjoissa parempia kuin toinen joukkue.

Mun mielestäni HIFK voi voittaa Jypin paras neljästä -sarjassa. Mutta Kärpät tai varsinkin Jokerit? Nyt tarvittaisiin vähintään hyvää tuuria sijoituskaaviossa, mutta en mäkään toivosta luovu ennenkuin Anneli Saaristo on laulanut.
 

Carlos

Jäsen
Olen samoilla linjoilla monen muun kanssa, ei tässä muuta voi kun kannustaa joukkuetta ja iloita näistä harvoista ilonhetkistä mitä tulee. Joukkue menee kyllä koko ajan eteenpäin, ja se on hieno asia, hyökkäyspäässäkin alkaa vähitellen löytymään variaatioita, which is nice.

Silti toki kiistaton fakta on se että Hifk:n kohdalla kevään pelit alkavat parhaimmassa tapauksessa sääleistä. Ihan hillittömällä munkilla voi olla toivoa että päästään vielä sääleistä jatkoon (80% mahdollisuus että ei), mutta puolivälieriin matka tyssää. Hifk voi teoriassa voittaa enintään yhden varsinaisen play-off pelin, ei siitä mihinkään pääse.

Mutta loppupeleissä (heh) onko se nyt NIIN kamalaa? Sehän on se normaali tapa Hifk:lle lopettaa kausi, ollut jo 20 vuotta! Yhteensä 5 kertaa päästy 1. kierrosta pidemmälle? Eipä ole paljon kehumista, mutta se on tämän joukkueen olemus, kulttuuri. Sattuu ja tapahtuu, mutta menestystä ei tule kuin erittäin satunnaisesti. Ja useimmiten ei edes satu eikä tapahdu.

Että ehkä meilläkin olisi vaan aika säätää odotukset sen mukaan, nyt on menossa ihan täysin Hifk-kulttuurin mukainen normikausi, iloitaan siitä. Jos jostain syystä kävisi niin että Hifk voittaisi vaikka 2 tai 3 varsinaista play-off peliä (mihin en usko), niin otetaan se positiivisena yllätyksenä.

Suuressa maailmassa tätä kai sanotaan "managing expectations". Eletään sen kanssa ja toivotaan että Hirvonen tuo jotain pieniä valopilkkuja kevääseen. Elämä on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös