HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

  • 587 777
  • 2 049

Feenix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix ja San jose
Snadi kundi Stadista kirjoitti:
Päähän kohdistunut taklaus on halveksittavaa vastustajan "epäkunnioittamista". Jos ei pysty pelaamaan kovaa rehdisti ja sääntöjen mukaan, kannattaa vaihtaa lajia.

Brändinmukainen kiekko on ihan jotain muuta.

Väittää Snadi.
Kyllä kyllä. Mutta kyllä noi tilastot näyttävät, että lujaa pelattiin, mutta aina välillä meni yli tai ehkä vähän liiankin usein. Lujaa siis pelattiin, mutta homma ei aina hanskassa pysynyt.
 

redcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, SAFC, Denver Broncos, LA Kings, TB Rays
Pitihän tämä ketju nostaa ylös kun sattui löytymään tuubista matskua ajoilta, jolloin moni nuorempi palstalainen ei ollut vielä edes kiiltona faijansa silmäkulmassa. Itse olin tuohon aikaan ylioppilaskirjoitusten kanssa painiskelemassa, joten ei tullut telkkariakaan silloin pahemmin katsotuksi.

Pari maalia ja varsinkin juuri SE Pepen tekemä... löytyvät ykkösosasta

Loppuhetket ja palkintojenjako löytyvät kakkososasta

Huomioikaa myös selostajan puheet. :-)
 

Stigu

Jäsen
Pari maalia ja varsinkin juuri SE Pepen tekemä... löytyvät ykkösosasta
Erittäin suuri hatunnosto linkistä-olen kaivannut tätä pätkää jo kauan! Kyynel herahtaa vanhan silmäkulmaan, kun muistelee tuota legendaarista taistoa. Olin itse aluksi about 1,5 erää (faijan) C4-paikoilla, mutta hermojännitys kävi liian isoksi, ja siirryin loppupelin ajaksi kaverin (ja taskumatin) kanssa jonnekkin D-tai F-katsomon uumeniin (muistaakseni). Hermojännitys ja kuningas alkoholi estävät ottelun viimeisimpien hetkien tarkemmat muistikuvat, joten hienoa, että tapahtumat löytyvät taltioituina nyt myös interwebistä. Se siis oikeasti tapahtui!

Oi niitä aikoja...
 

HemmoP

Jäsen
Näin tuosta -83 finaalisarjasta muistaakseni toisen ja kolmannen ottelun paikan päältä. Siihen aikaanhan lippuja myytiin siinä jäähallin pikkukiskassa niinkuin nykyisinkin, viidennen ottelun jono meni Mannerheimintielle asti kun "hieman" aikaisemmin koulusta lähteneenä pääsin paikalle. Jono oli niin pitkä, etten jäänyt jonottamaan. Vittu että vitutti.

Mutta onneksi -80 ja Lähteenmäen sutaisu tuli todistettua paikan päältä,
5 sek ennen loppua... meteli oli järjetön....
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Pitihän tämä ketju nostaa ylös kun sattui löytymään tuubista matskua ajoilta, jolloin moni nuorempi palstalainen ei ollut vielä edes kiiltona faijansa silmäkulmassa. Itse olin tuohon aikaan ylioppilaskirjoitusten kanssa painiskelemassa, joten ei tullut telkkariakaan silloin pahemmin katsotuksi.

Molemmat isoveljeni olivat paikalla, ja olen kyllä saanut monta kertaa kuulla koko ottelusarjasta ja etenkin tosta viimesestä pelistä, mutta mua ne ei sitten jostain syystä voinu raahata mukaan hallille.. :( no, tuskin oisin paljoakaan siitä muistanu ku olin niin pieni. Mun eka matsi oli kaudella 85-86 Ässiä vastaan ja siitäkin muistan vaan ku kiekko lensi katsomoon ja ku broidi huusi täysillä että "Hyvä Sakke!" :)

..mutta -98 pleijarit muistan hyvin, ja Olli "yritin yläkulmaan" Jokisen voittomaalin Toskalan längistä näin noin 5m etäisyydeltä. Vielä 10v myöhemmin nousee karvat pystyyn joka kerta kun ajattelee sitä hetkeä. Mutta vaikka broidit oli sillonkin paikalla, niin toi -83 mestaruus taitaa olla niille paljon tärkeämpi ja hienompi muisto. Mullekin se juhliminen -98 jäi vähän vaisuksi kun jäi piirun verran paitsi että ois ollu ikää baariin.. No, ens keväänä sitte :)
 

scholl

Jäsen
98 menin matsin jälkeen hallilta Mexitaliin ja kun Tami tuli sinne paikalle niin häntä juhlittiin hieman liioitellen lähes yhtä paljon kuin voittoa hallissa. Olen ikuisesti katkera MTV3:lle siitä, ettei IFK:n juhlia näytetty, vaan mentiin johonkin diibadaabauutislähetykseen. Matsi on siis nauhalla, mutta ei se paljon lämmitä, kun tahtoisi katsoa juhlintaa uusintana.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi keväänä tulee kuluneeksi 10 vuotta HIFKn viimeisimmästä mestaruudesta ja sen kunniaksi joukkue järjestää re-unionin http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200709196609998_jk.shtml - mukana siis myös TT.

"Thomas paljastaa suunnittelevansa matkaa Suomeen ensi kesänä, sillä kauden 1997-98 päätteeksi mestaruuden voittanut HIFK:n joukkue kokoontuu yhteen juhlimaan." Aika velikultia. :)
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensi keväänä tulee kuluneeksi 10 vuotta HIFKn viimeisimmästä mestaruudesta ja sen kunniaksi joukkue järjestää re-unionin http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/200709196609998_jk.shtml - mukana siis myös TT.

"Thomas paljastaa suunnittelevansa matkaa Suomeen ensi kesänä, sillä kauden 1997-98 päätteeksi mestaruuden voittanut HIFK:n joukkue kokoontuu yhteen juhlimaan." Aika velikultia. :)

Ensi kaudeksi sitten pelaamaan kykenevät vahvistamaan jengiä, olisikohan mestaruus tavoittena tällä ryhmällä:


Sihvonen - Murray - Pikkarainen
Heikkinen - Timonen

Caloun - Davidsson - Ruutu
Pikkarainen - Karalahti

Kuhta - Jokinen - Hurme
Kultanen - Rafalski

Petrell - Kalto - Tuomainen

Thomas
Lundell
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Paljonko 97-98 mestarit tienaavat kaudella 07-08, jos tietoa eli 10 years later:

Tim Thomas $1.0m
Sakari Lindfors lop.

Brian Rafalski $6.0m
Jani Nikko lop.
Kimmo Timonen $8.0m
Bob Halkidis lop.
Jere Karalahti ei tietoa (arvaus €0.2m)
Kaj Linna lop.
Jarno Kultanen ei tietoa

Mika Kortelainen lop.
Olli Jokinen $5.25m
Markku Hurme ei tietoa
Jarkko Ruutu $1.15m
Johan Davidsson ei tietoa (arvaus €0.4m)
Jan Caloun ei tietoa
Toni Sihvonen ei tietoa
Christian Ruuttu lop.
Tom Laaksonen lop.
Marko Tuomainen ei tietoa (arvaus €0.2m)
Kari Kalto ei tietoa
Miika Elomo lop.
Kimmo Kuhta ei tietoa (arvaus €0.17m)
Olli Ahonen ei tietoa

Oli siellä muitakin, mutta tämä taisi olla playoffien kevään -98 ryhmä. Rafalski, Timonen ja Jokinen jatkavat huikean menestyksekästä NHL-uraansa. Thomas ja Ruutu pärjäävät myös hienosti NHL:ssä. Euroopan tasolla tähtipelaajia ovat Davidsson, Kuhta ja tottakai myös Karalahti, ainakin palkaltaan, eiköhän myös Tuomainen tienaa hyvin Sveitsin B-liigassa, Calounin tulotasoa Tshekin sarjassa en osaa arvailla, enkä Jarno Kultasen Ruotsin palkkaa.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
HIFK - 110 vuotta

Laitetaan vaikka tähän ketjuun eli tässä tuo eilisen IFK-Kärpät-matsin ennakossa esitetty hieno katsaus päivänsankarin historiaan.
 

Buccaneer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tuomo Ruutu, Sean Bergenheim

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Kyllä.. en ois uskonu ennen ku katoin noi kuvat, mut tosiaan meinas tulla tippa linssiin. Helposti sen unohtaa, mutta onhan tässä tullu koettua vaikka mitä Penankin aikakaudella. Tää on mun IFK <3
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Kyllä.. en ois uskonu ennen ku katoin noi kuvat, mut tosiaan meinas tulla tippa linssiin. Helposti sen unohtaa, mutta onhan tässä tullu koettua vaikka mitä Penankin aikakaudella. Tää on mun IFK <3

Niin, joskus on meilläkin ollut PUOLUSTAJIA!! Ja mitä tsekkejä, Bednar, Zidlicky ja Stepanek!! Girouxkin oli pelimies.

Löytyihän niitä hyviäkin asioita Penan ajoilta!
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tuli puheeksi tänään ennen pelin alkua se, kun Kimmo Kuhta jää aina viimeisenä pelaajana siihen veskarin oikealle puolelle ja pistää tsemppilyönnit patjoilla. Kuka oli se pelaaja, joka jäi myös seisomaan veskarin viereen ja paukautti sellaiset lyönnit patjoille, ettei varmaan mustelmilta vältytty. Ärsyttävää, kun ei tule mieleen pelaajan nimeä, eikä sitä sen enempää kukaan muukaan muistanut.
Muistaako joku täällä kenties?
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Kai tämä ketju on oikea paikka tälle kysymykselle:

Millä numerollla Ruoska Lehtonen pelasi 800 ottelunsa #23 vai #800?

#23. Ottelu pelattiin vieraissa (muistaakseni Kuopiossa). Seuraavan kotiottelun, eli 801. ottelun Pepe pelasi numerolla 800.
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Tuli puheeksi tänään ennen pelin alkua se, kun Kimmo Kuhta jää aina viimeisenä pelaajana siihen veskarin oikealle puolelle ja pistää tsemppilyönnit patjoilla. Kuka oli se pelaaja, joka jäi myös seisomaan veskarin viereen ja paukautti sellaiset lyönnit patjoille, ettei varmaan mustelmilta vältytty. Ärsyttävää, kun ei tule mieleen pelaajan nimeä, eikä sitä sen enempää kukaan muukaan muistanut.
Muistaako joku täällä kenties?

Mäkiaho ainakin aikoinaan paukutteli Lundellin(?) sääret mustelmille ennen pelin alkua. Saattoihan noita olla muitakin...

Kyllä. Toni Mäkiaho, tuo aloittavan kokoonpanon maalivahdin kauhu.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Sain jatkoaikaan kirjoittavalta HIFK-ystävältä viestin, että päivälleen 25 vuotta sitten HIFK juhli mestaruutta kaatamalla finaalisarjassa Jokerit voitoin 3-2. Siihen vuoteen päättyi HIFK:n kulta-aika 1968-83, jolloin seura voitti 5 mestaruutta ja lukuisia mitaleita.

Viimeiset 25 vuotta ovat olleet keskinkertaisuuden aikaa HIFK:n jääkiekolle, poikkeuksena kaudet 97-99, jolloin voitimme kultaa ja hopeaa peräkkäisinä kausina. Tavoite on ollut ryminäpronssi ja Jokereiden edelle sijoittuminen, joista jälkimmäisessä on epäonnistuttu surkeasti ja ensimmäinenkin tavoite on ollut usein hakusessa.

Täytyy toivoa, että seuraavat 25 vuotta ovat hieman paremmat menestyksen kannalta HIFK:ssa kuin taakse jääneet vuodet.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
On kaikki niinkuin ennekin

YLE on lisännyt Elävään Arkistoonsa Urheiluruudun klippejä ikimuistoisista SM-liigan finaaleista. Vaikkei nämä nyt niitä kaikkein pölyisimpiä arkistojen aarteita olekaan niin IFK:n osalta löytyvät 1998- ja 1999-finaalisarjat.

Mikäs näitä on katsellessa...
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Kyllä pisti herkistymään, kun katseli noita v. 98 finaaleja Ilvestä. Oli se vaan niin uskomaton joukkue ja se koko kausi oli jotain niin käsittämätöntä. Alkukaudesta puheet Köllin myymisestä, raiskaussyytteet ja kaikkien aikojen playoffs-sarja. Ei yhtään tappiota. Kauden aikana hankittiin useita äijiä ja lopulta löydettiin oikeat palaset Thomas ja Bobi lisättynä O.J:lla ja Elomon Miikalla. Kyllä tahtoisi päästä vielä kokemaan tuon fiiliksen uudestaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Onhan se mukavaa, kun takana on loistokas menneisyys - me IFK:n fanit saamme näköjään keskittyä muistelemaan menneitä joka perkeleen kevät samaan aikaan kun Suomessa vasta ruvetaan pelaamaan jääkiekkoa tosissaan.
IFK tosin näköjään pysyy otsikoissa milloin minkäkin jääkiekkoon kuulumattoman asian takia, mutta silti tässä alkaa hiljainenkin mies pikku hiljaa hermostua.

"Kattele pätkä etees - muuten voi ruveta sattumaan", niinkuin Lalli sanoi liukkaalla jäällä piispa Henrikille... eikun siis Lallihan sanoi tuon tietysti Timo Turuselle eräässä IFK-Jokerit matsissa 1970-luvun alussa...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös