HIFK:n wanhat & hywät ajat -ketju

  • 587 826
  • 2 049

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
:D! Oleksä vampyyri?
Tässähän pitäisi pitää jotkut yyberseniorikokoontumisajot... Onko 58 kuulolla?

Kuulolla ollaan. Ostin just uudet patterit.

En kehdannut heti laittaa vaatimatonta 43 vuoden faniuttani ilmoille, but what the heck!

Laitoin tänään kutsua JA-senioribileisiin, mutta mitäpä jos parahin tant sitten järkkäilisit johonkin sopivaan väliin tällaisen ybersenior-pippalon? Johonkin wanhan ja arvostettuun paikkaan. Ylioppilastalolle? Minä kun olen nuo perinteiset pitänyt vain pohjalaisosakunnan tiloissa, suvulle uskollisena.

Wanhoista hyvistä ajoista pitää taas muistuttaa noista Rantasilan grogilasin korkuisista.
 

coolman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tää on hieno ketju !
Täällä tuntee ittensä nuoreksi, vasta Klubin hajottua kannattajaksi ryhtyneenä vuosia ei oo kuin 38 vai 37. Ei voi dementikko enään muistaa.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
58 onkin jo näköjään laittanut Seniorien kokoontumisajojen kutsun tuonne Vapaan puolelle - sinne vaan ilmoittautumaan kaikki yybersenioritkin! Myös kaikki HAAC-kannattajat ovat varmaankin tervetulleita, sillä heidän täytyy kirjoituksista päätellen olla melko kokeneita heeboja.
 

Metropolit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin vain reilut seitsemän vuotta myöhemmin vastaten, Allun kilahdus näyttää olevan lisätty Elävään Arkistoon Lahden lauantaitanssien kohun jälkimainingeissa. Enpä ollut tuota itsekään aiemmin nähnyt.

Kiitos tästä,klassikko pätkää kannatti odottaa kaikki nämä vuodet...
Eipä tosta tosiaan ihan täyttä kuvaa asiasta saa ja omat muistikuvatkin on aika hatarat mut IFK lisää on tuomioissa ollu näköjään jo silloin! :)
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kiitos tästä,klassikko pätkää kannatti odottaa kaikki nämä vuodet...
Eipä tosta tosiaan ihan täyttä kuvaa asiasta saa ja omat muistikuvatkin on aika hatarat mut IFK lisää on tuomioissa ollu näköjään jo silloin! :)

Uskomatonta, että Kale oli jo silloin kuvioissa! Kaikkia muita herroja en tuolta videolta tunnistanut, mutta ainakin Ässä-legenda Antti Heikkilä oli kuvissa mukana Kalen takana. Tämä video = kulttuuriteko.

edit. kertokaa näin nuoremman ikäpolven fanille: saiko Allu tuosta muita sanktioita oikeuslaitoksen taholta? Itse en tätä voi muistaa, vaikka itse "kilahdus" onkin tuttu tapaus.
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
.edit. kertokaa näin nuoremman ikäpolven fanille: saiko Allu tuosta muita sanktioita oikeuslaitoksen taholta? Itse en tätä voi muistaa, vaikka itse "kilahdus" onkin tuttu tapaus.

Wikipedia kertoo sakkoja tulleen 3000 markkaa. "Salakuljettajista Suomen mestareiksi"-kirja puolestaan mainitsee seuraamuksista seuraavasti:
"Oman käden oikeus toi Allulle pelikiellon kauden loppuun asti sekä sakkoja ja korvauksia yhteensä muutaman kymppitonnin (mk) edestä."
 

Grafite

Jäsen
Sen verran änkeän punaisten puolelle, että oliko kukaan Jatkoajan HIFK-faneista Nordiksella syksyllä 1998 kun Blues pelasi siellä kotijoukkueeksi merkittynä IFK:ta vastaan? Bluessihan pelasin koko syksyn 98 evakossa IFK:n kotihallissa ja kohtasi kaksi kertaa kotijoukkueeksi merkittynä IFK:n ja hävisi ensin 1-9 ja sitten 3-6.

Kun en itse ollut silloin paikanpäällä niin tiedustelen vaan, että vaikka IFK olikin vierasjoukkue kotihallissaan niin poikkesivatko Blues-ottelut kuitenkaan mitenkään normaalista IFK:n kotimatsista? Oliko 99 prosenttia kannattajista IFK:n puolella kuten yleensä, jätettinkö IFK:n maalilaulu soittamatta, yrittikö kuuluttaja kuulostaa kuin olisi Bluesin puolella...vai oliko kaikki kuten normaalistikin IFK:n kotimatseissa?

Ihan mielenkiinnosta vaan tiedustelen. Oli kuitenkin aika erikoinen tilanne kyseinen evakkosyksy.
 

kamrat

Jäsen
Suosikkijoukkue
urheiluseura HIFK
Bluessihan pelasin koko syksyn 98 evakossa IFK:n kotihallissa ja kohtasi kaksi kertaa kotijoukkueeksi merkittynä IFK:n ja hävisi ensin 1-9 ja sitten 3-6.

Kun en itse ollut silloin paikanpäällä niin tiedustelen vaan, että vaikka IFK olikin vierasjoukkue kotihallissaan niin poikkesivatko Blues-ottelut kuitenkaan mitenkään normaalista IFK:n kotimatsista? Oliko 99 prosenttia kannattajista IFK:n puolella kuten yleensä, jätettinkö IFK:n maalilaulu soittamatta, yrittikö kuuluttaja kuulostaa kuin olisi Bluesin puolella...vai oliko kaikki kuten normaalistikin IFK:n kotimatseissa?

Toisessa noista peleistä olin paikalla, taisi olla tuo ensin mainittu. Tapahtuma oli täysin Bluesin, vai oliko tuolloin vielä K-Espoo, järjestämä. Musiikit ja muut koreografiat oli heidän junailemiaan. En muista, oliko sama kuuluttaja kuin IFK:n peleissä, mutta mitenkään IFK:ta ei siellä hehkutettu. Yleisöä oli muistaakseni huomattavasti vähemmän kuin IFK:n kotiotteluissa ja tunnelma ylipäätään oli laimeampi ymmärrettävistä syistä. Hankalahan se on ottaa haltuun toiseen joukkueeseen niin vahvasti profiloitunutta hallia.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kuka pani Suskia? Tätä kysymystä on yritetty ratkoa monessa ketjussa monilla teorioilla. Itse esittäisin kysymyksen hiukan vanhemmille kannattajillemme: kuka pani Calounin vaimoa? Itse olin vielä viaton lapsin noihin aikoihin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuka pani Suskia? Tätä kysymystä on yritetty ratkoa monessa ketjussa monilla teorioilla. Itse esittäisin kysymyksen hiukan vanhemmille kannattajillemme: kuka pani Calounin vaimoa? Itse olin vielä viaton lapsin noihin aikoihin.

Marketaa?? Ika Lehkonen? Ainakin jotain vipinää sillä oli aikanaan Ackeströmin vaimon kanssa (ja jonka takia Oscar sai monoa pelaamatta peliäkään HIFK:ssa), jos villeihin huhuin on uskomista, niin miksei Marketaakin. :)
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Marketaa?? Ika Lehkonen? Ainakin jotain vipinää sillä oli aikanaan Ackeströmin vaimon kanssa (ja jonka takia Oscar sai monoa pelaamatta peliäkään HIFK:ssa), jos villeihin huhuin on uskomista, niin miksei Marketaakin. :)

Mä kuulin aikoinaan, että Ackeströmin vaimoa oli käynyt lakaisemassa ei sen vähempää kuin McVävy (joka ei tuolloin ollut vielä vävy). Tiedä sitten. Mitään pelillisiä syitähän Ackeströmin kenkäämiseen harjoituskauden aikana ei todellakaan ollut, kuten samainen kausi HPK:ssa osoitti.

Calounin vaimoonkin sekaantui toinen pelaaja, oliko Aki Uusikartano vai kuka?

Aika Kauniit&Rohkeat-meininkiä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
En kyllä ole kuullut Ikan sekaantuneen kumpaankaan mainittuun vaimoon ja toisaalta olen kuullut useampiakin nimiä mainittavan sekä Ackeströmin että Calounin vaimon yhteydessä. Em. Mäkiahon ja Uusi-Kartanon lisäksi. Mutta se on huomioitava että näissä tapauksissahan kyseessä ei ollut väitetty väkisinmakaaminen, kuten Tahiti Norreksen tapauksessa ja nuo kolme muskettisoturiahan on kaikkien tiedossa ja ansaitusti paidat Nordiksen katossa.
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Tämä sopinee otsikon alle useammallakin tasolla:

Katkelma Höyry Häyrisen radioselostuksesta 2. finaalista IFK - Tappara, 1986.

Repesin tälle:

"Lähderanta-Järvenpää ovat tuollaisia Helsingin esikaupunkialueita... ja Espoon puolella."

Eli Höyryltä meni Espoon Laaksolahti/Järvenperä sekaisin Järvenpään kanssa. Tajusi sen kyllä saman tien. :D
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse esittäisin kysymyksen hiukan vanhemmille kannattajillemme: kuka pani Calounin vaimoa? Itse olin vielä viaton lapsin noihin aikoihin.

Eikös se tapahtunu Calounin pelatessa Bluesissa; "Molo" Elomo? Vai paniko Marketaa joku miehen pelatessa HIFK:ssakin? No, ei tainnu olla turhan tarkka tavarastaan Marketa (kaan) ;)
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Uudessa Veikkaaja-lehdessä oli monen sivun juttu Tony "Tiikeri" Arimasta. Ihan tuttua matskua oli, mutta on hienoa, että Tonya muistetaan. Tiikeri oli, ainakin minun mielestäni, yksi hienoimmista pelaajista, jotka ovat edustaneet seuraamme. Pienikokoinen, mutta armoton tsemppaaja, joka ei koskaan antanut periksi kaukalossa. Tony oli todellakin brändin nakoinen pelaaja, kunnon katupoika, joka mätti mukavasti tehojakin Hakin rinnalla.

Kepeät mullat legendalle, sinua ei unohdeta koskaan.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Ihan mielenkiinnosta vaan tiedustelen. Oli kuitenkin aika erikoinen tilanne kyseinen evakkosyksy.

Kyllähän Kiekko-Espookin pelasi monta matsia Nordiksella kun Matinkylän lato ei ollut riittävän iso paikallismatseihin. Pitää muistaa, että IFK ei omista Jäähallia, vaan on vain siellä vuokralla ja jossain vaiheessa vuokralaisia oli muitakin. Jokerit esim. oli montakymmentä vuotta hallissa vuokralla, eivätkä soittaneet IFK:n musiikkia.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eikös se tapahtunu Calounin pelatessa Bluesissa; "Molo" Elomo? Vai paniko Marketaa joku miehen pelatessa HIFK:ssakin? No, ei tainnu olla turhan tarkka tavarastaan Marketa (kaan) ;)

Ei, HIFKissä tuo tapahtui ja sen takiahan Caloun tappeli joukkueen treeneissä ko. sankarin kanssa (AUK?). Toki voi olla, että Marketa on ollut vauhdissa myöhemminkin, mutta siitä mulla ei ole ainakaan tietoa. Bluesissa on sitten ihan toisten pelaajien kohdalla kyllä tapahtunut vastaavaa.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ei, HIFKissä tuo tapahtui ja sen takiahan Caloun tappeli joukkueen treeneissä ko. sankarin kanssa (AUK?). Toki voi olla, että Marketa on ollut vauhdissa myöhemminkin, mutta siitä mulla ei ole ainakaan tietoa. Bluesissa on sitten ihan toisten pelaajien kohdalla kyllä tapahtunut vastaavaa.

Jep, Hifkissä tapahtui ja aliupseerikoulu juurikin kyseessä. Molemmathan saivat sitten kenkää loppukaudesta, AUK ehkä enemmän juuri tämän tapauksen takia, Calounilla taisi olla sukset ristissä vähän kaikkien kanssa. Suht yleistähän tämä on kaikenlaisissa tiiviissä yhteisöissä. Esimerkiksi uusilla asuinalueilla tuppaa sattumaan kaikenlaista, kun alueelle pöllähtää kerralla suuri määrä otollisessa iässä olevia ihmisiä, ja ruvetaan tutustumaan. Siinä on välillä parin vuoden jälkeen useampikin asunto myynnissä, kun on tehty "uudet jaot";)
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Uudessa Veikkaaja-lehdessä oli monen sivun juttu Tony "Tiikeri" Arimasta. Ihan tuttua matskua oli, mutta on hienoa, että Tonya muistetaan. Tiikeri oli, ainakin minun mielestäni, yksi hienoimmista pelaajista, jotka ovat edustaneet seuraamme. Pienikokoinen, mutta armoton tsemppaaja, joka ei koskaan antanut periksi kaukalossa. Tony oli todellakin brändin nakoinen pelaaja, kunnon katupoika, joka mätti mukavasti tehojakin Hakin rinnalla.

Kepeät mullat legendalle, sinua ei unohdeta koskaan.

Kai Tapparan miäskin voi tässä ketjussa poiketa. Tuli kans luettua tämä juttu heti kun lehti oli ilmestynyt. Ensimmäiset muistikuvat Arimasta on juuri, että Hakki syöttää ja Arima pistää kiekon häkkiin. Kaveri ei todellakaan ottanut taka-askelia koskaan kaukalossa. Varmasti monen HIFK-fanin suosikkipelaajia ollut.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Yksi HIFK:n jääkiekkohistorian tärkeimmistä maaleista tuli juuri näiden herrojen Ariman ja Hagmanin yhteistyön tuloksena 3. finaalipelissä, keväällä 1983, Jokerit-HIFK. Jokerit oli voittanut kaksi ensimmäistä peliä ja kolmas voitto olisi riittänyt Jokerit-mestaruuteen. HIFK johti 3. erän alussa 5-2 peliä, mutta Jokerit tasoitti tilanteeksi 5-5, kun kakkosmaalivahdin paikalta esiin nostettu Stig Wetzell jo hieman horjui torjunnoissaan 3. erässä ja Jokerit näytti jyräävän mestaruuteen. Sitten tuli tuttu kuvio, Hagman syötti ja Arima viimeisteli 6-5 voiton HIFK:lle. Tämä teki mahdolliseksi HIFK:n nousun aina mestaruuteen saakka, neljännen ja viidennen pelin voitoilla. Se mestaruus ja kolmannen pelin voittomaali on hieno muistikuva Tony Arimasta ja hänen panoksestaan voittamisessa, keväällä 1983 ja oikeastaan aina kun puki pelipaidan päälle, edusti mitä joukkuetta hyvänsä.

On vaikea keskustella näistä oman käden kautta liian nuorena keskuudestamme poistuneista henkilöistä, kuten Tony Arima, mutta nyt IS-Veikkaaja toi hienosti hänen tarinansa esiin, 31.1.2012 lehdessään ja kiitos myös heille Tony Ariman muistamisesta henkilönä ja jääkiekkoilijana.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Uudessa Veikkaaja-lehdessä oli monen sivun juttu Tony "Tiikeri" Arimasta. Ihan tuttua matskua oli, mutta on hienoa, että Tonya muistetaan. Tiikeri oli, ainakin minun mielestäni, yksi hienoimmista pelaajista, jotka ovat edustaneet seuraamme. Pienikokoinen, mutta armoton tsemppaaja, joka ei koskaan antanut periksi kaukalossa. Tony oli todellakin brändin nakoinen pelaaja, kunnon katupoika, joka mätti mukavasti tehojakin Hakin rinnalla.

Kepeät mullat legendalle, sinua ei unohdeta koskaan.


Komppaan täältä toisesta leiristä. Allu ja Toni ja Hakki ja Ruoska. HIFK:n "sielut" varhaisella 80-luvulla.
 

Islanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vesa Surenkin

Nykyisin Beweä valmentama Vesa "Vepu" Surenkin on käsittääkseni tietyllä tavalla legendaarinen IFK-pelaaja. Mistä legenda-status on syntynyt? SM-liigan sivut kertovat miehestä seuraavaa Surenkin, Vesa (HIFK) - Pelaajat - SM-liiga

Isokokoinen pelaajahan hän on ollut ja jotenkin miellän kaverin kohtuu fyysiseksi. Jäähymäärät eivät kuitenkaan mitään kovin korkeita ole.

Olisiko jollain tietämystä valottaa Surenkinin pelaajauraa hieman enemmän?
 

scholl

Jäsen
Olisiko jollain tietämystä valottaa Surenkinin pelaajauraa hieman enemmän?

Peruspelaaja, joka meni jonnekin Jenkkien alasarjoihin, tuli sieltä takaisin IFK:hon, mutta ei mahtunut varmaan kuin joka toisessa pelissä pelaamaan. Samanlaisia ns. ylimääräisiä pakkeja IFK:ssa on aina ollut, en tiedä mitä legendaarista hänessä muka olisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös