HIFK:n valmentajat kaudella 2005-2006

  • 312 560
  • 1 534

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Viestin lähetti 1Timer
Kumpi on tarkeampaa valmentajaa valittaessa, se etta han "nayttaa" HIFK:lta vai etta hanen joukkueensa menestyy (eli on voittava valmentaja)?

Ei taida edes IFK itse tietää. Katsele hieman historiaa, niin huomaat että valmentajan oven saranat on kulunut jo lähes täysin.
Minä ihmettelen asiaa enkä suostu uskomaan sitä, etteikö Aralla ole uskottavuutta. Rindellilläkö on uskottavuutta pelaajien kesken? Älkää nyt naurattako, isot äijät.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Power
Asiahan ei minulle kuulu, mutta kuka sitten täyttäisi nuo molemmat kriteerit?

Kuuluuhan se Sinulle ihan hemmetisti, minusta, varsinkin kun tunnut osaavan keskustella aiheesta asiallisesti. Aiheesta keskustelu ei ole mitenkään IFK-kannattajien yksinoikeus.

Onko sellaista valmentajaa olemassakaan? Voi hyvin olla, ettei ole. Jos pelkkää menestystä katsotaan, niin WS-ajassa oli jotain "sitä". Kuten toisaalla olen kirjoittanut, Summaseen liittyy iso riski ja ehkä vielä isompi mahdollisuus. Tänään näyttää siltä, että mies on menossa värikynineen Espooseen.

Tietämättä asiaa, minusta tuntuu, että IFKn valmentaja ei tule olemaan kukaan miehistä: Jortikka, Heikkilä, Jalonen, Jursi jne. Nyt jos täytyy arvata, laitan roponi tällä hetkellä akselille Kuitunen - Surenkin. Joku käyttäisi tästä veikkauksesta termiä "paluu juurille". Toinen vaihtoehto on "musta hevonen", joka saattaisi tukkia Jatkoajan serverit hetkeksi.

Viestin lähetti Power

Toistan aikaisemman kysymykseni: mistä löydätte vapaana olevan koutsin, joka kykenee yhtä hyvin yhdistämään mystisiin sfääreihin asti kohottamanne pelityylin ja kohtuullisen menestyksen?

Olet ilmeisesti riittävän perillä, sillä: ei sellaista välttämättä ole olemassakaan. IFK on "erikoistuote". Se on tänään kallein tai ainakin yksi kalleimmista, mutta ilman lähihistorian kiekkomenestystä. Tää on tätä. IFKn taustalla on paljon pitkän linjan kiekkomiehiä ja yhdistys, jolla on kunnialliset liikunnalliset ja nuorisokasvatukselliset periaatteet. Hankala yhtälö, josta voi seurata kaikenlaista mielenkiintoista. IFK on "sisäpiiri", jossa aina ei järki ja tunne kulje käsi kädessä. IFK on "perhe", jossa mennään talon tavoilla. Niissä rationalisuus, tuloshakuisuus ja looginen päättely eivät aina ole päällimmäisiä arvoja. Saatanan mielenkiintoinen tuote se joka tapauksessa on, kun sitä on riittävän pitkään seurannut. Ymmärrän hiton hyvin pienesti taustoja tuntiessani seuran "kaipuun vanhaan". Siihen ei Ara kuulu, ilman suurempaa dramatiikkaa, kuten mies itse ilmaisi.

Viestin lähetti Power

Tietenkin jos toiveissa on yksipuolisesti tuotteen mukaista rymistelyä menestyksen kustannuksella kuten Eavesin tai Mälkiän kausilla niin sopiva (muttei pätevä) valmentaja löytynee helposti.

Ei seurajohdon yksisilmäinen tavoite ole täällä kiljuttu rymistely. Yksi, siis yksi syy Ara-option käyttämättömyyteen on joukkueen kiekkomenestyksen epäsuhde rosterin hintaan. Tuosta rosterista olisi tullut ja tulisi saada enemmän irti, kiistatta.

Tiedän, että moni IFK-kannattaja on eri mieltä, mutta minusta Jortikka olisi yksi mahdollisuus IFKlle. Hän on on-off -tyyppi. Tulos tai ulos -mies. Älkääkä alkako hokea mantraa, että haluanko minä muka nähdä Jortikan Tepsin tai Jortikan Jokereitten näköistä peliä IFKssa. Jortikka peluuttaa Tepsiä Tepsin keinoin ja eväin, Jokereissa heidän eväin. Mulla vain on sellainen solupuutos päässä, että uskoisin Jortikan osaavan, EHKÄ, yhdistää IFKn tarkkis-kiekon, josta hevikannattajat saavat orkkuja, ja menestyksen. Jos karistetaan mielikuvat Jortikasta as a person, ajatus ainakin on mielenkiintoinen. En väitä, että se olisi edes mahdollinen. Jortsu ja Penan tosin ovat siviilissä hyvää badia.

Viestin lähetti Power

On helppo sanoa että Ara ei sovi brändiin, mies vaihtoon; joku toinen koutsi voisi epäilemättä noin teoriassa peluuttaa Hifkiä fyysisemmin ja menestyä paremmin.

Mahdoton vastattava. Yhtä mahdoton kuin se, että miksi IFK kiinnostaa vuosikymmenestä toiseen omine täysin epäloogisine toimintoineen ja valintoineen. Se on kallis, mutta ei vaan menesty. Se on vittumainen, mutta vain muiden mielestä. Jos sitä rakastaa, se on ikuista. Ei ole olemassa järkiperäistä selitystä, mikä siinä on. Se vaan ON.

Ara ei ollut osa sitä. Onko sitten Kuitunen-Surenkin vai onko "musta hevonen"? Pääasia, ettei kiinnostus ratkaisuun hiivu.

edit: pari typoa
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Viestin lähetti Senior
Mulla vain on sellainen solupuutos päässä, että uskoisin Jortikan osaavan, EHKÄ, yhdistää IFKn tarkkis-kiekon, josta hevikannattajat saavat orkkuja, ja menestyksen.

Hehee, Senior on liekeissä! Tarkkis-kiekkoa! Loistavaa :)

Summasella ei kuitenkaan ole vielä Bluesin kanssa sopimusta, eli sekin on auki. Toisaalta jotenkin toivoisin sinisten elpyvän ja Rami olisi tärkeä pala siitä pelistä.

Jännitys tiivistyy monella rintamalla, kuten Lapanen kolumnissaan aprikoi...
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Viestin lähetti Senior
Joudun pahoitellen toteamaan, että tässä iässä sitä kutsutaan termillä "hiillos".

Mikäs siinä. Parhaat nakit saa hiilloksella vaikka jotku suosiikin kannua ja kiuasta...
 
Suosikkijoukkue
HIFK, ManU,MIFK
Senior puhut täysin asiaa, vaikka hieman epäilyttääkin ratkaisu Kuitunen-Surenkin, mutta ainakin olisivat omia miehiä ja IFK floppaisi sitten omalla tavallaan ja omiin juttuihinsa, ei mihinkään muualta tulleisiin lehkosiin ja mälkiöihin eikä hienostuneesti grabbaa litkiviin porilaisiin. Olisihan se kova juttu, jos kaaduttaisiin saappaat jalassa olemalla sitä mitä ollaan, muusta viis.

Mainitsemasi pari olisivat todelliset mustat hevoset ja onnistuessaan IFK-fanit voisivat jo pystyttää Penalle patsaan, sillä jos IFK sattuisi vielä menestymään edes kohtalaisesti ja vieläpä omien miesten ansioilla ja omien miestensä seisoessa penkin takana olisi se jotain sanaankuvaamattoman hienoa. Olen varma, että näiden miesten alaisuudessa IFK:n perinteinen lätkä pääsisi taas oikeuksiinsa, mutta toinen juttu on sitten, että lähdetäänkö näin radikaaliin ratkaisuun vai tyydytäänkö "turvalliseen" Heikkilään tai vastaavaan.

Jortikkaa vastaan minulla ei periaatteessa sinänsä ole mitään. Paitsi se, että hän on turkulainen ja ei sovi millään tavalla minun kuvaani IFK:sta, mutta jos Jortsu saisi IFK:n pelaamaan lätkää tyylillään ja vielä tavalla, jolla sen saisi menestymään niin en minä suuremmin olisi vastaan laittamassa, vaikka tunteellinen olen ja rationaaliseen ajatteluun kykenemätön, mitä tulee asioihin, jotka koskevat IFK:ta, niin kyllä tämä ratkaisu minunkin pirtaani sopisi. Mutta!! Edellytys sille, että Jortikka saisi minulta edes mahdollisuuden IFK:ssa olisi se, että Jortikka ei peluuta IFK:ta Tepsin tyylillä tai Jokeri tyylillä vaan sillä tyylillä millä IFK voitti mestaruuden jo Brewerin aikoina. Kuitenkin sanoisin mielelläni ei tälle miehelle, vaikka tulosta saattaisi tullakin.

Surenkin-Kuitunen kaksikko nousisi minun kirjoissani kyllä tällä hetkellä kaikkien julkisuudessa liikkuneiden nimien yläpuolelle. Olisivatpahan ainakin omia miehiä ja olen varma, että kiekosta tulisi takuulla sellaista kuin me IFK-fanit toivomme. Ehkä huominen ei näytä niin pahalta kuin saattaisi kuvitella, mutta senhän näyttää huominen.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Senior
Yhtä mahdoton kuin se, että miksi IFK kiinnostaa vuosikymmenestä toiseen omine täysin epäloogisine toimintoineen ja valintoineen. Se on kallis, mutta ei vaan menesty. Se on vittumainen, mutta vain muiden mielestä. Jos sitä rakastaa, se on ikuista. Ei ole olemassa järkiperäistä selitystä, mikä siinä on. Se vaan ON.
edit: pari typoa

Täh? Arvostan Seniorin "keskustelua" tällä palstalla kenties enemmän kuin kenenkään muun, mutta suurta ihmetystä herättää naapureiden luulot oman joukkueensa egosta ja sen kiinnostavuudesta muiden joukkueiden kannattajissa.

Henk.koht. naapurit ovat viime vuosina herättäneet lähinnä hilpeyttä, jopa siinä määrin että sitä on alkanut oikein kaipaamaan pelkoa naapureiden hyvyydestä ( lue: pahuudesta ).

Pojot toki hullusta rakkaudesta.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti conti
mutta suurta ihmetystä herättää naapureiden luulot oman joukkueensa egosta ja sen kiinnostavuudesta muiden joukkueiden kannattajissa.

Tee huviksesi pieni tutkimus ja vaikka laske Jatkoajan jokaisen joukkueosion ne kirjoitukset vaikka yhteen, jotka ovat tulleet ulkopuolisten taholta. Saatat yllättyä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti conti
... suurta ihmetystä herättää naapureiden luulot oman joukkueensa egosta ja sen kiinnostavuudesta muiden joukkueiden kannattajissa.

Henk.koht. naapurit ovat viime vuosina herättäneet lähinnä hilpeyttä, jopa siinä määrin että sitä on alkanut oikein kaipaamaan pelkoa naapureiden hyvyydestä ( lue: pahuudesta ).

Pojot toki hullusta rakkaudesta.

Seison omien mielipiteitteni takana toki ja muistutan, ettei niitä tule yleistää kannattajajoukon mielipiteiksi.

Uskallan silti väittää, että IFK on joukkue, joka kiinnostaa eniten vieraskannattajia. Voit toki tarjota perustellen jotakin muuta vaihtoehtoa?

IFKssa ja sen kannattajissa on vain kovin harvoin puutetta omasta egosta, tai lähinnä IFKhon liittyvästä egosta. Sekin kuuluu käsikirjoitukseen. Täällä on aina luultu vähintään riittävästi itsestä, mutta se on tietoinen valinta. Arvaas muuten kuka on Virmasen idoli kotimaisessa jääkiekkoskenessä, ihan oikeasti: Frank Moberg. Tuli vain knoppitietona mieleen.

Mainitsemastasi hilpeydestä olenkin sitten aika lailla samaa mieltä. Mä kun olen näitä wanhan polven kannattajia, joka aina itkee 70-80 -lukujen perään, niin kyllä: viime vuodet ovat olleet hiljaisempaa ja itteäkin naurattaa usein nämä touhut. Sillähän seurassa vanhaa aikaa peräänkuulutetaan uutena projektina. Jää nähtäväksi, kuinka hilpeitä ovat tulevat valmentajanimitykset. Saat olla varma, että seuraan silmä kovana ja kerron mielipiteeni nimien julkistamisen jälkeen. Ja kaipaan wanhaa IFKta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Isaksson
Tee huviksesi pieni tutkimus ja vaikka laske Jatkoajan jokaisen joukkueosion ne kirjoitukset vaikka yhteen, jotka ovat tulleet ulkopuolisten taholta. Saatat yllättyä.

Ei ne jaksa laskea HIFK-osion kirjoituksia, niillä on täysi työ laskea jokerimatsien taklauksia ja jäähyjä.

Hammaskeiju on kertonut seuraavaa: Aran ongelma on ollut kaikkein eniten menestyksen puute suhteessa rosterin hintaan. Aran tyyliin on oltu muuten tyytyväisiä, hän on Mälkiän jälkeen ensimmäinen valmentaja, joka on vienyt HIFKin jäähytilastojen johtoon, tärkeimmälle paikalle liigassa. Koska menestystä ei ole kuitenkaan tullut tarpeeksi, johdon mielestä meidän pitäisi olla nyt kirkkaasti sijoilla 1-3, on tästä päätelty Aran auktoriteetin puute joukkueeseen nähden, mikä on osittain tottakin. Jossittelu on kivaa, mutta Rindellin paikalla seisonut Surenkin olisi ollut Aran kanssa kaksikko, jolle nyt neuvoteltaisiin jatkoa. Itse olen pelännyt Jortikan saapumista neppiskiekkoaan toteuttamaan ja silloinhan saamme nauttia -heh- särmikkäästä valmentajasta. Jos se jotain katsomossa kiinnostaa. Pelkoni on osoittautumassa pikkuhiljaa aiheettomaksi, luojan kiitos. Spekulaatiot Surenkinista ensi kaudeksi voidaan unohtaa. Jos tällaista spekuloidaan HIFKin sisällä, tieto ei ole kulkeutunut itse ehdokkaan korviin lainkaan. J.Jalosella umpeutuu sopimus virallisesti keväällä -06. Joten ainakin kauden mittainen haalarimies tarvittaisiin, mikäli JJ on tavoitteemme. Haalarimiehiä, onko heitä? Äijäosaston sellaisia siis. Onhan noita, lähellä ja kaukanakin.
 

rjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olisiko Viktor Tihonovissa tarpeeksi auktoriteettia?Voisi tuoda Larionovin vihdoin halliin...
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti JHag
J.Jalosella umpeutuu sopimus virallisesti keväällä -06. Joten ainakin kauden mittainen haalarimies tarvittaisiin, mikäli JJ on tavoitteemme. Haalarimiehiä, onko heitä? Äijäosaston sellaisia siis. Onhan noita, lähellä ja kaukanakin.
Aravirta meni "lipsauttamaan" haastattelussaan IFK:n uudesta alkavasta projektista. En usko uuden projektin alkavan valmentajalla, joka ulostetaan heti ensimmäisen kauden jälkeen, jotta saadaan tämä varsinainen projektin vetäjä puikkoihin. Jos Jukka Jalonen on IFK:n kiikarissa, niin silloinhan Aravirta olisi voinut jatkaa vielä optiokautensa. Ei Aravirran IFK nyt niin huonosti ole pärjännyt.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, täähän on se ikuisuusjuttu. Ihan yhtälailla pitää valmennustiimin toiminta tukea toisiaan siinä missä ketjun pelaajienkin välinen toiminta. Jos valmennustiimin yksi jäsen on varsinainen ajattelija niin ei hänelle sovi pariksi samanlainen ajattelija. Hän tarvitsee pikemminkin sen jannun joka toteuttaa ne ajatukset. Yhtälailla kahta hiljaista hissukkaa ei saisi laittaa pariksi, kuvitelkaa mielissänne valmentajakaksikko Blomqvist-Blomqvist. Mutta tulee sieltä nyt kuka tahansa niin toivottavasti se tekemisen meiniki kasvaa, koska sen seurauksena tulee tunnetta mukaan jolloin homma voi riistäytyä täysin käsistä. Silloin homma on paljon viihdyttävämpää kun koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää. Yhtenä päivänä täysin putkeen mennyt erä ja seuraava erä totaalisen metsään kun jätkät vaan elvistelee.

Jollain vitun jäähytilastolla voi periaatteessa pyyhkiä perseensä, ei sieltä suoraan näe yhtään mitään. Kuka tahansa saa 300 minuuttia kaudessa jäähyjä jos vaan haluaa, eikä siihen tarvitse edes taklata tai tapella. Eihän sitä periaatteessa tarvitse edes olla kentällä koko pelissä saadakseen niitä jäähyjä, vittuilee tuomarille aitiosta niin saa kymppejä ja se siitä. Ja parin kuukauden päästä luetaan tilastoista samaisella hyypiöllä olevan 100 min ja toitotetaan sen olevan ihan vitun kova jätkä, vähintään yhtä kova kun koko Oulu.


Edellinen vuodatus pätee siis nykyiseen J. Ruudun jäähyennätyshypetykseen. No, enkka tuli ja hyvä niin jos se jotain kiinnostaa, mutta itse olisin paljon tyytyväisempi jos jäähyt olisivat tulleet vielä enemmän äijäilystä kun mitä ne nykyisin on tullut. Kalastuskympit ja tuomareille urputtamiset pois niin Jaken tilasto on paljon pienempi. Ja tuo tilasto on se mikä ratkaisee, ei niinkään kokonaistilasto.

Ja tosiaan, jos Tihonoveista puhutaan niin ennemminkin Viktor ja hänelle vapaat kädet. Saisivat jätkät viettää leirielämää.
 

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ihmettelen, miksi jotkut haluavat näitä kehityksen kelkasta pudonneita "ryssävalmentajia" IFK:n valmentajiksi. Aika on ajanut Jursien ja Tihonovien (molempien) ohi. Venäjällä on itseasiassa valmentajapula. Heidän oppinsa ja metodinsta ovat vanhentuneet. Venäjällä ei ole tehty systeemaattista tutkimusta pelin kehittymisestä, kuten Erkka ja kumppanit ovat Vierumäellä tehneet. Tämähän näkyy myös Venäjän maajoukkueen otteissa. Huippujunnujahan sieltä vielä tulee, mutta materiaali mistä nämä nuoret tähdet poimitaan on aika paljon suurempi kuin esim. Suomessa.

Itse toivoisin IFK:n valmentajaksi J. Jalosta tai sitten joku huippuvalmentaja rapakon takaa, jos NHL lakko jatkuu.

Heikkilä, Jortikka, Rautakallio, Rautakorpi: Teille ei ole käyttöä!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Summanen pitänee Harryn ainakin

Viestin lähetti holdari
Summanen pitänee Rindellin ainakin ja todennäköisesti Sakkekin jää.

Okei? Ja viestilläsi koitit sanoa, että...?
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta jos meidän Pentti on kuin Jouni Backman. Etsi aikansa uutta valmentajaa ja yhtenä aamuna hampaita pestessään tajusi, että perkele sehän seisoo aivan tuossa edessäni.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti tant gredulin
Niin. Olen jo kertaalleen ääneni the Pentille antanut. En olisi pahoillani tästä vaihtoehdosta.

Juu, ykköseksi The Pentti ja apuvalmentajaksi Kuitunen ja Surenkin. Näillä mentäisiin kausi 05/06.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Penalle kenkää

Penalle kenkää toimarin hommista ja sainatkoon itsensä valmentajaksi! Siis kannatan Penaa penkin taakse ja ja "helpommin" löytyvän uuden toimarin etsimistä! (ja siis olen tällä hetkellä tyytyväinen Penan toimintaan myös toimarina)
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän valmentajan pitää ehdottomasti sopia HIFK:n imagoon, jos nyt yhtään halutaan perinteitä vaalia. Tosiasia vain on, että kaikki hyvätkään valmentajat eivät sovi joukkueeseen. Esim. Alpolla oli ihan hyviä teemoja, esim. yksilöt, junnut yms., mutta hänen valmennustyylinsä ei millään sopinut. Tarvitaan kunnioitusta herättävä valmentaja, joka ei kuitenkaan pullistele egollaan liikoja.
 

Mevatron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HC Slavia Praha
Viestin lähetti Isaksson
Mutta jos meidän Pentti on kuin Jouni Backman. Etsi aikansa uutta valmentajaa ja yhtenä aamuna hampaita pestessään tajusi, että perkele sehän seisoo aivan tuossa edessäni.

Mä haluaisin olla kärpäsenä katossa, kun Pena kovistelee peilikuvaansa. Näitä etuja sä et saa muualta... Kovat sopimusväännöt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös