HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 881 633
  • 3 409

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Voi huh-huh! Ketkä nuo ukot ovat. Pitäisi äkkiä päästää ulos Nordiksesta ja sitten uusia lukot.

Näenkö väärin, vai onko vasemmanpuoleinen uusi toimarimme?
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meinasin kirjoittaa, että tämä on naurettavaa muttei tämä kyllä edes naurata... Hävettää niin hel***isti. Olisi varmasti paljon parempiakin tapoja käyttää seuran rahoja kuin ottelutapahtuman muuttaminen sirkukseksi.
 

Pordinard

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buffalo Sabres
Onko otettu oppia Philadelphia Flyersin hitiksi nousseesta Gritty-maskotista ja vedetään samalla lailla tahallaan niin läskiksi kun voi? En ole vielä näitä videoita katsonut mutta ei kai nyt pikku pelleilyä hävetä tarvitse?
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Itse maskotille iso peukku, se ei ole keneltäkään pois ja voin kuvitella tuovan perheen pienimmille aika paljon. Tuolle mukahauskalle videolle puolestaan vähintään yhtä iso peukku alas. IFK on tupannut olemaan viestinnässään hillitty, arvokas ja asiallinen. Nyt kaikki nämä arvot heitettiin romukoppaan ja tilalle saatiin useampi minuutti ajanhukkaa.

Toivottavasti itse maskotti on habitukseltaan ja toiminnaltaan lähempänä Phillie Phanaticia kuin Tapsua.

Mukahauskoilla videoilla on urheilussa aika pitkä perinne. Luulen sen vähän rasittaneen tuota sketsien ideointia.

Hyvän ja huonon eron hiuksenhieno. ESPN kanavalle lienee parhaimmat käsikirjoittajat ja ohjaajat käytettävissään toisin kuin IFK:lla ja usein jälki onkin briljanttia. Mutta mukaan mahtuu kyllä monia epäonnistumisia vuosien aikana.

Näissä on muuten käytetty hienosti maskottia apuna. Maskotti ei ole pelkkä heiluja.



 
J

Just-Ice-Hockey

Mukahauskoilla videoilla on urheilussa aika pitkä perinne. Luulen sen vähän rasittaneen tuota sketsien ideointia.

Hyvän ja huonon eron hiuksenhieno. ESPN kanavalle lienee parhaimmat käsikirjoittajat ja ohjaajat käytettävissään toisin kuin IFK:lla ja usein jälki onkin briljanttia. Mutta mukaan mahtuu kyllä monia epäonnistumisia vuosien aikana.

Näissä on muuten käytetty hienosti maskottia apuna. Maskotti ei ole pelkkä heiluja.

[MEDIA=youtube]VlbnVzDTk_Q[/MEDIA]

On, mukahauskoilla videoilla on pitkät perinteet urheilussa. Raja vain on hienon hieno ja hauskuus muuttuu helposti väkinäisyydeksi ja yliyrittämiseksi. IFK:n koko 13 vai 14 osainen sarja käsitellen tulevaa maskottia on siitä erikoinen, että jokainen video onnistuu ylittämään tuon rajan ja olemaan enemmän kiusallinen kuin hauska. Toki on pakko myöntää, että maalainen puhumassa slangia naurattaa aina.

Vaikka tämä tapa ilmoittaa uudistuksesta ei todellakaan osu omaan nauruhermooni ja koen sen enemmän kiusallisena kuin hauskana, en silti osaa siitä seuraa tuomita. Asioita pitää uskaltaa kokeilla, vain niin voi tietää mikä toimii ja mikä ei. Omalta osaltani moitteiden paikka on sitten, jos seura syyllistyy vastaavaan tyylivirheeseen uudelleen.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tokihan odotukset oli johonkin oikeasti merkittävään asiaan sen suhteen, mitä kaikkea seuran ympärillä on hypetetty, joten siinä mielessä tämä hassuttelu ei oikein tunnelmaa nostanut.

Mutta katsottuani nuo kaikki videot nyt läpi olen kyllä valmis myöntämään, että onhan tämä kaikenkaikkiaan ihan kelpo viihdepläjäys ja hiton kaukan siitä maailman paskimmasta pregame perseilystä.

Jos siis tarkastellaan ihan vaan ottelutapahtuman kehityksen kannalta asiaa, ja halutaan korostaa tapahtumaa myös perhiden kannalta, niin enpä itsekään näe mitään kamalaa mahdollisen maskotin ilmaantuessa mukaan touhuun.

Itse olisin tämän kuitenkin saattanut jättää siihen vaiheeseen, kun perheille aidosti syntyy enemmänkin resursseja otteluihin saapumiseen, niin resurseillttan kuin taloudellisestikin, eli lähinnä hetkeen jos ja kun uusi halli vihdoin pääsee toimintaan asti.

En siis pidä tätä hetkeä välttämättä aidostikaan hyvänä hetkenä tähän muutokseen, ja jotenkin kielii mahdollisista ongelmista halliprojektin suhteen, mutta toivotaan että niin ei asia kuitenkaan olisi.

Niin tai näin, en mieltäni tästä maskotista pahoita, ja tosiaankin vidot olivat kivan itseironisia ja saipa jokusen kerran aidosti naurahtelemaankin. Mainitakseni nyt vaikkapa ylämummon ja kuumemittarin.

Kaikesta huolimatta toivoisin myös aivan aidosti ihmisten päätä pakottavista asioistakin nyt rehdimpää ulostuloa, ja tällä tarkoitan halliprojektin tilaa silleen aikuisten oikeasti. Onko tulossa vai ei, niin se on nyt kuitenkin hitokseen ratkaisevampaa tulevaisuuden suhteen kuin mahdollinen buli siellä jäällä örveltämässä.

Toivotan kuitenkin bulille tervetuloa mukaan toimintaan, sillä ei se bulin syys ole jos siellä vetää. Toivotaan kuitenkin että tuosta duunista saa ihan oikeaa palkkaakin, sillä se vaatinee enemmänkin taitoa kuin pelaaminen.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi videokokonaisuushan haisee ihan uudelle pelaajalle, joka pelaa huomenna. Buli ja maskotti. Kuka on sellainen pelaaja, jota on haukuttu maskotiksi? Isokokoinen? Ihan ensimmäisenä tuli mieleen Ilari Melart, mutta se nyt ei liene mahdollista. Mutta, mitä muita pelaajia voisi olla, jotka täyttäisivät määreet?

Muuten mä en keksi, mitä järkeä tossa videosarjassa olisi ja miksi maskotti ylipäätään hankittaisiin kesken kauden. Videoissa oli hauskaa itseironiaa, vaikka itse aihe, eli maskotti onkin ihan perseestä. Luulisi toimiston jo tajunneen, että meikäläiset ei hyvällä maskottia katso ja helposti hyväksy. Ei, vaikka kysymys olisi lapsista. Tässä on nyt jotain muuta taustalla. Pakko olla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Toi videokokonaisuushan haisee ihan uudelle pelaajalle, joka pelaa huomenna. Buli ja maskotti. Kuka on sellainen pelaaja, jota on haukuttu maskotiksi? Isokokoinen? Ihan ensimmäisenä tuli mieleen Ilari Melart, mutta se nyt ei liene mahdollista. Mutta, mitä muita pelaajia voisi olla, jotka täyttäisivät määreet?

Muuten mä en keksi, mitä järkeä tossa videosarjassa olisi ja miksi maskotti ylipäätään hankittaisiin kesken kauden. Videoissa oli hauskaa itseironiaa, vaikka itse aihe, eli maskotti onkin ihan perseestä. Luulisi toimiston jo tajunneen, että meikäläiset ei hyvällä maskottia katso ja helposti hyväksy. Ei, vaikka kysymys olisi lapsista. Tässä on nyt jotain muuta taustalla. Pakko olla.

Kyllä mun mielestä maskotille on tilaa IFKn peleissä. Perheen pienimmät siitä tykkäävät ja me vanhemmat katsotaan edelleen vain peliä.

Mutta oletin maskotin tulevan jonkun hahmokeksintökilpailun kautta. Eli sitoutetaan yhteisöä. Sitten paras valitaan ja sen keksijä palkitaan kausareilla yms.

Jäin jumittamaan noita ESPN videoita ja tässä on muutamia aivan loistavia ja nimenomaan älykkäitä mitä nämä IFKn videot eivät ole:



 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toi videokokonaisuushan haisee ihan uudelle pelaajalle, joka pelaa huomenna. Buli ja maskotti. Kuka on sellainen pelaaja, jota on haukuttu maskotiksi? Isokokoinen? Ihan ensimmäisenä tuli mieleen Ilari Melart, mutta se nyt ei liene mahdollista. Mutta, mitä muita pelaajia voisi olla, jotka täyttäisivät määreet?

Muuten mä en keksi, mitä järkeä tossa videosarjassa olisi ja miksi maskotti ylipäätään hankittaisiin kesken kauden. Videoissa oli hauskaa itseironiaa, vaikka itse aihe, eli maskotti onkin ihan perseestä. Luulisi toimiston jo tajunneen, että meikäläiset ei hyvällä maskottia katso ja helposti hyväksy. Ei, vaikka kysymys olisi lapsista. Tässä on nyt jotain muuta taustalla. Pakko olla.
Sinko Salmi tottakai, ei ole koolla pilattu mutta maskotiksi varmaan maailman eniten haukuttu
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Toi videokokonaisuushan haisee ihan uudelle pelaajalle, joka pelaa huomenna. Buli ja maskotti. Kuka on sellainen pelaaja, jota on haukuttu maskotiksi? Isokokoinen? Ihan ensimmäisenä tuli mieleen Ilari Melart, mutta se nyt ei liene mahdollista. Mutta, mitä muita pelaajia voisi olla, jotka täyttäisivät määreet?

Muuten mä en keksi, mitä järkeä tossa videosarjassa olisi ja miksi maskotti ylipäätään hankittaisiin kesken kauden. Videoissa oli hauskaa itseironiaa, vaikka itse aihe, eli maskotti onkin ihan perseestä. Luulisi toimiston jo tajunneen, että meikäläiset ei hyvällä maskottia katso ja helposti hyväksy. Ei, vaikka kysymys olisi lapsista. Tässä on nyt jotain muuta taustalla. Pakko olla.

Ja siellähän on/oli jo se perskindol-ukko, eiköhän se riitä :)

Tällä kertaa ensimmäinen ajatus tuosta hassuttelusta oli se, että ensin laitetaan tollanen ja iltapäivällä sitten asiaakin uuden pelaajan muodossa. Tuskin tapahtuu, mutta mielessä siis kävi.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Postinjakaja , en usko, että yksikään perhe tulee peliin maskotin takia. Sen sijaan kannattaisi oikeasti harkita maskotin sijasta vaikka lasten puuhanurkkaa joka peliin. Vaikka sitten pientä maksua vastaan. Se saattaisi oikeasti jopa tuoda lisää katsojia, koska monessa perheessä ongelma on se, ettei lapset jaksa tokan erän jälkeen enää syödä poppareita ja juoda pillimehua. Ja vanhempien on vaikea keskittyä peliin. No, nykyään on onneksi puhelimet ja skidit voi tuijottaa niitä.

Maskotti nyt ei vain sovi HIFK:n imagoon, sori vaan. Sen pitäisi olla jotain aivan erityistä ja ennenkuulumatonta ja tuoda lisäarvoa koko tapahtumaan, että sellaisen tuominen olisi kokonaisuutena kannattavaa. Enkä jaksa uskoa, että meiltä löytyy sellaista osaamista. Sori vaan. Myöskään ajankohta, eli kesken kauden, ei tue tällaista vaihtoehtoa. Siis mun mielestäni. HIFK ei ole mikään uusi seura, joka voi aloittaa alusta ja tuoda jonkun Tapsun peleihin, vaan perinteikäs, stadilainen seura. Junttijutut muualla. Mä en suostu uskomaan, että toimistolla ollaan noin pihalla. Varsinkin, kun tiedän heidänkin naureskelleen muiden maskoteille.
 

Schwein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ensin mä olin et ei saatana, sit mä olin et ei vittu... 10 sekunnin kohdalla laitoin lehdistötilaisuuden kiinni. No, nyt uskaltauduin avaamaan sen uudestaan. Itse asiassa jopa alkoi vähän hymyilyttää tuo.

Mikä mussa on vikana, osaako joku sanoa? Alkoi just vähän pelottaa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Voi olla, että tulkitsin väärin mutta eikös tuo siltä haiskahda, että IFK:lle tulee maskotti? Ainakin tuo seuran youtube-kanavalta löytyvä kokonaisuus antaisi vahvasti näin ymmärtää.

No niin, juuri näin. Saatoin ajatella tämän olevan lähtölaukaus isommalle kokonaisuudelle, mutta peukku maskotille täältäkin.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Maskotti nyt ei vain sovi HIFK:n imagoon, sori vaan.

Muistanko oikein että JYPin maskotti (Myrsky, Tyrsky?) myllytti jonkun vieraskatsojan kanssa? Haluan sellaisen meillekin!
 

Joona D

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja Boston Bruins
Sarja loppui kyllä uhkaavasti huomisen peliä ajatellen. No täytyy toivoa, että melko muoviselta vaikuttava Buli on hylätty ja katsomossa nähdään huomattavasti valmiimpi ja tutumpi maskotti eli alkkisfaija. Nyt kun pahin putki on saatu poikki, niin tämä pelin otteisiin reagoiva maskotti saattaisi olla huomenna ihan hyvässä vireessääkin.
 

Päähaku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en suostu uskomaan, että toimistolla ollaan noin pihalla. Varsinkin, kun tiedän heidänkin naureskelleen muiden maskoteille.

Olen aika varma, että mitään pysyvää maskottia ei olla tuomassa, vaan korkeintaan hupaillaan tämä videon vitsi loppuun eli huomenna jäälle luistelee Buli, ja ehkä tämä sketsikaveri vieläpä sen esittelee tms. Toki en tiedä, mitä tavoitellaan, mutta näin marraskuussa pieni hupailukin kelpaa vastapainoksi.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voi olla, että tulkitsin väärin mutta eikös tuo siltä haiskahda, että IFK:lle tulee maskotti? Ainakin tuo seuran youtube-kanavalta löytyvä kokonaisuus antaisi vahvasti näin ymmärtää.
Kyllähän tuo siltä vaikuttaa. Myös nettisivuilla on tähän sarjaan liittyvä juttu alaotsikoitu "Tuleeko HIFK:lle maskotti?" ja kehotetaan katsomaan videosarja ja "tee omat johtopäätöksesi!"
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Ja siellähän on/oli jo se perskindol-ukko, eiköhän se riitä :)

Tällä kertaa ensimmäinen ajatus tuosta hassuttelusta oli se, että ensin laitetaan tollanen ja iltapäivällä sitten asiaakin uuden pelaajan muodossa. Tuskin tapahtuu, mutta mielessä siis kävi.

Kaikkeni tein, mutta ei vaan jatkoa tippunu vaikka optiosta oli taannoin puhetta..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös