HIFK:n taloudellinen tilanne ja tulevaisuus

  • 881 552
  • 3 409

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tuon kahdenkympin osakkeen voisin minäkin ostaa niin sitten saisin ainakin rauhassa valittaa kun olen yksi omistajista.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon kahdenkympin osakkeen voisin minäkin ostaa niin sitten saisin ainakin rauhassa valittaa kun olen yksi omistajista.
Millä tavoin "rauhassa valittaa"? Jatkaisit siis samaa synkistelyä Jatkoajassa kuin tähänkin asti, eikä kukaan väittäisi vastaan, koska olisit yksi omistajista? Vai menisitkö kenties IFK:n toimiston ovelle huutelemaan solvaavia iskulauseita omistajan elkein?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Millä tavoin "rauhassa valittaa"? Jatkaisit siis samaa synkistelyä Jatkoajassa kuin tähänkin asti, eikä kukaan väittäisi vastaan, koska olisit yksi omistajista? Vai menisitkö kenties IFK:n toimiston ovelle huutelemaan solvaavia iskulauseita omistajan elkein?

No sinunlaisesi ei voisi sitten valittaa minun itkemisisäni. Näin yksinkertaista se on. Me nähdään nämä asiat niin erilailla. Sinun mielestäsi kaikki on hyvin ja minun ei. Yksinkertaista.
 

COLHC1980

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Deutscher Fußball-Bund, NP #3
"Osta HIFK:n osake, niin saat etuja, jollaisia et muualta saa!" Hrrrrr! Penako siellä kirjoittelee? :)

Arvaa repesinkö kun esikatselin kirjoituksen! Eihän sitä voinut enää muuttaa.

Sitä mä haen tällä ajatuksella, että nuoremmilla ja pienempituloisillakin on se mahdollisuus saada pala IFK:ta. Eikä vain niillä, kellä on kunnolla sitä mynttonia.

Ja tuo Mixun mainitsema valittamisoikeus sen kuin vaan suurenee. Täälläkin voidaan sitten aina kysyä, "Nim. xxxx, oletko omistaja? Älä tuu mulle kertoo näistä hommista sitten, mä oon omistaja!" Menipä taas leikiksi...
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuon kahdenkympin osakkeen voisin minäkin ostaa niin sitten saisin ainakin rauhassa valittaa kun olen yksi omistajista.
Tuli revettyä aika pahasti tälle mixun toteamukselle. Olisihan se näkemisen arvoinen tapahtuma, kun koko Jatkoaika.comin "pessimistisiipi", ostettuaan 20€ arvoisen osakkeen, istuisi yhtiökokouksen takarivissä alahuuli mutrulla ja valittaisi kaikesta mahdollisesta "omistajan oikeudella".

En tiedä miksi, mutta mixun juttuja lukiessa tulee aina mieleen tämä Kummelin sketsi
 
Suosikkijoukkue
HIFK
No sinunlaisesi ei voisi sitten valittaa minun itkemisisäni. Näin yksinkertaista se on. Me nähdään nämä asiat niin erilailla. Sinun mielestäsi kaikki on hyvin ja minun ei. Yksinkertaista.
Kirjoituksessasi on virhe. Siis asiavirhe, jonka yritin korostaa, saapa nähdä löydätkö sitä. Mitä ilmeisimmin et ole lukenut kirjoituksiani, tai sitten et ole ymmärtänyt lukemaasi, tai vaihtoehtoisesti olet ymmärtänyt sen tahallaan väärin. Ääripessimistejä näyttäisi yhdistävän sellainen tekijä, että heti jos joku yrittää nähdä jotain pientä valonpilkahdusta IFK:ssa tai - herranjumala sentään - kehtaa iloita joukkueen voitoista, äp-siipi tulkitsee tämän siten, että kyseisen ilakoijan mielestä IFK:ssa on kaikki hyvin. Kaikkihan voittavat joskus, kuten eräskin kirjoittaja on nerokkaasti todennut, mutta miksi ihmeessä iloita moisista voitoista, kun samaan aikaan voisi myöskin synkistellä ja manata. Parempihan se on olla kaiken aikaa vittuuntunut ja aneeminen, turhaa energian tuhlausta iloita jostain silloin tällöin.

Mitä siihen omistajuusasiaan tulee, niin itselläni on sellainen perverssi käsitys, että oli omistaja tai ei, mielipiteensä saa ilmaista joka tapauksessa. Voin toki olla väärässä. Jokainenhan on väärässä joskus.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Tuli revettyä aika pahasti tälle mixun toteamukselle. Olisihan se näkemisen arvoinen tapahtuma, kun koko Jatkoaika.comin "pessimistisiipi", ostettuaan 20€ arvoisen osakkeen, istuisi yhtiökokouksen takarivissä alahuuli mutrulla ja valittaisi kaikesta mahdollisesta "omistajan oikeudella".

En tiedä miksi, mutta mixun juttuja lukiessa tulee aina mieleen tämä Kummelin sketsi

Mun mielestä ääripessimisteille voisi järjestää oma katsomo, vähän niinkuin aikoinaan Muppet-Showssa ne kaksi vanhaa kärttyä jotka kritisoi ja mollasi kaikkea mitä esiintymislavalla tapahtui. Uskoisin että katsomosta tulisi kohtuu suosittu, kausareita siihen menisi kaupaksi.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kumpi minä olen? Kyylä vai pala?

Kyylä tietenkin. Niinkuin suurin osa täällä olevista IFK faneista. Mumistaan täällä että : Vittu ku se nybari ei tee mitään, ihan paska äijä, joukkue vaan hävii, kohta ollaan mestiksessä.

Sitten tulee Tom ja näyttää palan. (=ostaa uuden pakin) Ja kaikki täällä kiittelee että kyllä tuosta pelaajasta saadaan pelastaja, joukkueen tukipilari. Skipiduveinau.
 

#76

Jäsen
Mun mielestä ääripessimisteille voisi järjestää oma katsomo, vähän niinkuin aikoinaan Muppet-Showssa ne kaksi vanhaa kärttyä jotka kritisoi ja mollasi kaikkea mitä esiintymislavalla tapahtui. Uskoisin että katsomosta tulisi kohtuu suosittu, kausareita siihen menisi kaupaksi.
Ehkä vuosituhannen liikeidea HIFK:lle. Nyt heräillä siellä konttorilla. Hallin ylänurkkaan oma suuri aitio tähän henkeen. Aition reunaan isolla teksti "Me ollaan hävitty tää kausi" ja mikrofonit, minkä avulla muullekin hallille voidaan kertoa totuus kaukalossa nähdystä touhusta. Voitetun finaalin jälkimainingeissa "Liian vähän taklauksia", "Liikaa landeja joukkueessa ja/tai penkin takana", "Kukaan ei tapellut finaaleissa" yms.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
ÄP-siipi on hauskin lohkaisu, jonka olen kuullut aikoihin :). Penallekin voisi tyrkätä yhden osakkeen ja hän voisi kysellä yhtiökokouksessa: "Missä mun pokaalit on?" Sakari Kuosmasen kuolematon Venäjä-kommentti sopii varmasti joidenkin ajatuksiin HIFK:sta: "Venäjällä kaikki muu on paskaa, paitsi kusi". Siis "HIFK:ssa kaikki muu on paskaa, paitsi.... ". En kyllä keksinyt tuohon mitään loppuun, kaikki olisi ammuttu alas kuitenkin.
 

Isaksson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan voittavat joskus, kuten eräskin kirjoittaja on nerokkaasti todennut, mutta miksi ihmeessä iloita moisista voitoista, kun samaan aikaan voisi myöskin synkistellä ja manata.

Korostat itse, kuinka Mixu ei osaa lukea tai ei ymmärrä lukemaansa. Omat tulkintasi ovat kuitenkin aivan tuota samaa, minkä muilta kiellät. Kukaan ei ole kieltänyt iloitsemasta voitosta. Vai voitko esittää tuon kohdan jonkun kirjoituksesta. Se olet valitettavsti sinä joka et osaa lukea, tai et ymmärrä lukemaasi tai ymmärrät tahallaan väärin.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Neloselta tuli IFK-mainos, onko IFK mainostanut aikaisemmin televisiossa? Mainos itsessään oli samaa paskaa mitä kaduillakin näkee, ja niitä saa todella hävetä. Pientä muutosta kaipailisin mainoksiin, ei tarvis olla niin saatanan ylimielistä, kun siihen ei todellakaan ole varaa.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neloselta tuli IFK-mainos, onko IFK mainostanut aikaisemmin televisiossa? Mainos itsessään oli samaa paskaa mitä kaduillakin näkee, ja niitä saa todella hävetä. Pientä muutosta kaipailisin mainoksiin, ei tarvis olla niin saatanan ylimielistä, kun siihen ei todellakaan ole varaa.

Tuo mainospätkä löytyy myös IFK:n LG-TV:stä. Mielestäni ihan napakka mainos ja hyvä, että mainostetaan. Kuitenkin tuollaiset "taistelu(vaakunalogon puolesta) on pitkä perinne" -jutut huvittavat, jos mietitään joukkueen tämän kauden ja lähihistorian otteita. Siellä ne "Bonot" ja "Hankit" taistelevat!
 

punainenpeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NYR
Ei tämä mainostamisesta kiinni jää

Minun mielestäni mainos on oikein hyvä. Muutenkin olen tyytyväinen siihen, mihin arvoihin IFK:ssa on tänä kautena panostettu.

Täysin eri asia ovat otteet jäällä. Toivottavasti nekin muuttuvat mahdollisimman nopeasti.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Onkohan Timo Everi (HIFK:n hallitus 15.9.2007-) teetättänyt näitä "skaffaa tsetti ja ole stadi"-mainoksia ison nipun Intiassa ja halvalla. Eilisessä Hesarissa ja KL:ssa Everi kertoi oikean mainosbisneksen puolelta, että mitä isompi projekti, niin sitä kannattavampaa se on toteuttaa Intiassa ja tarkoitti mainosmaailmaa.

Oli niissä eilisissä jutuissa se hyvä puoli, että nyt tietää moni meistä miltä näyttää HIFK:n hallitusherra Timo Everi, kun jutuissa oli kuvia. En tietysti tiedä oliko se hyvä asia Everin mielestä, että hänet tunnistaa joku HIFK-kannattaja, jos törmää Everiin livenä.
 

Lemieaux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Total hockey / Totaalvoetbal
Minun mielestäni mainos on oikein hyvä. Muutenkin olen tyytyväinen siihen, mihin arvoihin IFK:ssa on tänä kautena panostettu.

Täysin eri asia ovat otteet jäällä. Toivottavasti nekin muuttuvat mahdollisimman nopeasti.

Joo, mä en ymmärrä miksi moni pitää nimenomaan näitä mainoksia huonoina, koska eivät korreloi jäällä nähtävän "taistelun" kanssa. Olisivatko valittajat tyytyväisiä, jos mainokset olisivat tyyliä "vitun väliä kuka voittaa, kunhan saadaan ajaa mersuilla" tai "meillä on hyvät edut ja pitkä kesäloma, tuu säki hallille syömään kuivaa nakkia ja juomaan kallista kaljaa muovituopista". Eikös se mielummin olisi nähtävä niin, että mainokset ovat juuri niin kuin pitää, ja jäällä nähtävä pelleily pitäisi saada samalle tasolle, eikä toisinpäin?
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, mä en ymmärrä miksi moni pitää nimenomaan näitä mainoksia huonoina, koska eivät korreloi jäällä nähtävän "taistelun" kanssa. Olisivatko valittajat tyytyväisiä, jos mainokset olisivat tyyliä "vitun väliä kuka voittaa, kunhan saadaan ajaa mersuilla" tai "meillä on hyvät edut ja pitkä kesäloma, tuu säki hallille syömään kuivaa nakkia ja juomaan kallista kaljaa muovituopista". Eikös se mielummin olisi nähtävä niin, että mainokset ovat juuri niin kuin pitää, ja jäällä nähtävä pelleily pitäisi saada samalle tasolle, eikä toisinpäin?

Tuskinpa kukaan valittaa itse mainoksesta/mainoskampanjasta. Se vain on huvittavaa, kun samalla miettii joukkueen tämänkin kauden otteita. Edelleenkin voittaminen on parasta mainosta, eikä paskat esitykset kaukalossa muutu sen paremmaksi hyvillä TV-mainoksilla. Sitten, kun ollaan voitettu pari mestaruutta putkeen ja vedetty kaikkia turpaan, voidaan ottaa puheeksi ne muut hallit ja toiset tsetit. Tällä hetkellä ja kaudella IFK on sarjataulukossa pyörinyt "ynnä muut" -sijoilla ja yleisömääristä päätellen ihmiset ovat tosiaankin skaffanneet niitä toisia tsettejä toisiin halleihin.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllä tässä mainoskampanjassa "skaffaa joku toinen tsetti" on ihan järkeä. HIFK ei voi vedota menestyshulluun osaan meistä, joten täytyy lähestyä potentiaalisia ostajia toista reittiä. Vaikka me hävittäisiin lätkäpelit, niin HIFK on "periksiantamaton, stadilainen, kaksikielinen, positiivinen" henkilö ja meillä on aina paras meininki, ei tosin kaudella 08-09 Nordiksella, sen toki myönnän.. HIFK:n ja huippu-urheilun linkki on melko etäinen, valitettavasti ja siksi on parempi keskittyä markkinoinnissakin muihin juttuihin.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
IFK:ssa on hiffattu se, mitä monet muut liigajengit eivät ole käsittäneet. Voittamisella markkinointi on vaarallista, koska sitä markkinointilupausta ei noin vain julisteta. Mikään joukkue ei voita aina.

Minun mielestäni nämä mainokset katukuvassa ja tv-spotti ovat helvetin tyylikkäitä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Omat tulkintasi ovat kuitenkin aivan tuota samaa, minkä muilta kiellät.
Nimenomaan näin, olen täällä pelkästään kertomassa muille kirjoittajille, miten tulee toimia, mitä saa ja pitää sanoa sekä tietenkin kieltämässä yhtä sun toista. Jospa nyt vaan sovitaan olevamme eri mieltä suurin piirtein kaikesta ja lopetetaan tämä länkytys tähän. Voitte sitten aina IFK:n hävitessä tulla mixun kanssa viljelemään muutaman rivin mittaisia kertomuksianne siitä, miten tämä kaikki oli nähtävissä jo puoli vuotta sitten, eikä muutamista voittopeleistä siten kannata innostua. Onnea valitsemallanne tiellä.
 

Meister

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan voittavat joskus, kuten eräskin kirjoittaja on nerokkaasti todennut, mutta miksi ihmeessä iloita moisista voitoista, kun samaan aikaan voisi myöskin synkistellä ja manata. Parempihan se on olla kaiken aikaa vittuuntunut ja aneeminen, turhaa energian tuhlausta iloita jostain silloin tällöin.

Menee nyt totaalisen OT:ksi, mutta menköön.

Yllä oleva on niin totta. Vuosikaudet palstaa seuranneena on huomannut, että joiltain nimimerkeiltä ei tule koskaan positiivisiä viestejä. Välillä viestit saattavat olla neutraaleja, mutta eivät koskaan vahingossakaan positiivisiä. Olisi ollut tosiaan kiva nähdä ÄP-siiven kirjoittelua mestaruuden jälkeen, jos jatkoaika vaan olisi ollut olemassa. Todennäköisesti olisivat siinä vaiheessa loistaneet poissa olollaan, kuten nykyäänkin hyvien esitysten jälkeen käy. Mahtaa kyseisten herrojen elämä olla kohtuulisen masentavaa ja ikävää , kun mistään ei ilmeisesti pysty iloitsemaan. No kukin tyylillään, sanahan on vapaa. En vaan pysty mitenkään ymmärtämään ääripessimististä (elämän)asennetta.

Sitten hieman aiheesta. Mielestäni osakeanti ja mahdollinen omistuspohjan laajentaminen on erittäin tervetullut. Tämän olisi tosin voinut tehdä jo monta vuotta aikaisemmin. Toivottavasti rakas seuramme saataisiin vihdoin nousemaan sille kuuluvalle paikalle. Resurssit, perinteet ja Suomen laajin kannattajakunta antavat kyllä mahdollisuuden paljon parempaan, kuin mihin on totuttu.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ennen jatkoaikaa oli jo pitkään kiekkopesä ja kyllä siellä kirjoittelu oli kaikin puolin erilaista kuin täällä. Mutta kun on nähnyt Hifkin suuruuden ajan niin ei jaksa oikein innostua siitä että pelattiin hyvä erä Kärppiä vastaan vaikka hävittiinkin. Tiedän että Isaksson on nähnyt minuakin pidempään peliä ja sellaisten on vaikea hyväksyä sitä että ollaan tyytyväisiä johonkin siedättävään häviöön tai siihen että mitään ei tehdä vaikka nähdään ongelmat joukkueessa. Minulle Hifk on edelleen yksi suurista mutta haluan että se näkyy kentällä ja sarjataulukossakin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta kun on nähnyt Hifkin suuruuden ajan niin ei jaksa oikein innostua siitä että pelattiin hyvä erä Kärppiä vastaan vaikka hävittiinkin. Tiedän että Isaksson on nähnyt minuakin pidempään peliä ja sellaisten on vaikea hyväksyä sitä että ollaan tyytyväisiä johonkin siedättävään häviöön tai siihen että mitään ei tehdä vaikka nähdään ongelmat joukkueessa.
Jos on ÄP-liikkeen kantavia voimia, niin ei varmastikaan jaksa innostua yhtään mistään, se on selvää. Sitä jotain yhden hyvän erän tai jopa hyvän matsin aiheuttamaa innostusta joissain faneissa on kuitenkin mielestäni aika typerää lähteä vääristelemään siten, että oltaisiin jotenkin tyytyväisiä kokonaistilanteeseen, eikä vaadittaisi muutoksia ja jatkuvaa menestystä.

Meitä faneja on moneen lähtöön ja itse en vain jaksa sellaista touhua, että positiivisetkin jutut (olkoon miten pieniä asioita tahansa) teilataan, koska "kyllähän jokainen voittaa joskus". Jos iloitsee IFK:n voittamasta pelistä ja näkee hetkellisesti valoa tunnelin päässä (enkä tarkoita vastapalloon tulevan pikajunan valoa), se ei tarkoita, että kaikki olisi hyvin tai ettei muutoksia tarvittaisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös