HIFK:n sairastupa ja muut poissaolot kaudella 2023–2024

  • 159 636
  • 731

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko jossain sanottu selvästi, että Martin olisi loukkaantunut? Entäpö, jos onkin sairastunut? Esim. koronaan ja sen jälkeen riippuu oireista, kunnosta ja ehkä sydänfilmeistä, milloin palaa?

Mua kiinnostaisi tietää myös, mikä Seppälän vamma on, kun on poissa toistaiseksi. Viime viikolla oli nimittäin vielä day-to-day…
Vaikka nyt vastaankin @BOL, niin yleisesti ottaen mua vähän ihmetyttää seurojen tiedottaminen pelaajien terveystiedoista "palvellen yleistä mielenkiintoa" tms. Ihmisten (mukaan lukien pelaajat) terveystietoja koskee EU:n tietosuoja-asetus, jonka mukaan ko. tietoja ei saa käsitellä ilman erityistä syytä. Työnantajalla tällainen syy näiden käsittelyyn tietysti on (sisäisesti), mutta terveystietojen julkinen jakaminen on lähtökohtaisesti kiellettyä, ellei henkilö itse ole antanut lupaa ko. tietojen julkaisemiseen. Mun on vaikea uskoa, että tällaista julkaisemislupaa on edes mahdollista kirjata työsopimukseen pelaajaa sitovasti.

Itse en oikeastaan edes halua tietää, mikä kutakin pelaajaa vaivaa, ellei pelaaja ole itse tuonut terveystietojaan julki, kuten vaikkapa Ramu teki ärtyneen suolisto-oireyhtymänsä tjsp. kanssa. Ihan vaan siitä syystä, että inhimillisesti ajattelen pelaajilla tulee olla oikeus pitää omat terveystietonsa pois julkisuudesta, ihan kuin kenellä tahansa muullakin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vaikka nyt vastaankin @BOL, niin yleisesti ottaen mua vähän ihmetyttää seurojen tiedottaminen pelaajien terveystiedoista "palvellen yleistä mielenkiintoa" tms. Ihmisten (mukaan lukien pelaajat) terveystietoja koskee EU:n tietosuoja-asetus, jonka mukaan ko. tietoja ei saa käsitellä ilman erityistä syytä. Työnantajalla tällainen syy näiden käsittelyyn tietysti on (sisäisesti), mutta terveystietojen julkinen jakaminen on lähtökohtaisesti kiellettyä, ellei henkilö itse ole antanut lupaa ko. tietojen julkaisemiseen. Mun on vaikea uskoa, että tällaista julkaisemislupaa on edes mahdollista kirjata työsopimukseen pelaajaa sitovasti.

Itse en oikeastaan edes halua tietää, mikä kutakin pelaajaa vaivaa, ellei pelaaja ole itse tuonut terveystietojaan julki, kuten vaikkapa Ramu teki ärtyneen suolisto-oireyhtymänsä tjsp. kanssa. Ihan vaan siitä syystä, että inhimillisesti ajattelen pelaajilla tulee olla oikeus pitää omat terveystietonsa pois julkisuudesta, ihan kuin kenellä tahansa muullakin.
Terveydestähän ei tarvitse sanoa mitään, eikä usein sanotakaan. Joskus pelaaja itse kertoo medialle tai somettelee asian. Seura puolestaan ilmoittaa vaan arvion poissaolon kestosta, tai jos ei sitä tiedä, niin "pois toistaiseksi". Tää on selkeää ja yksityisyyssuoja säilyy.
 

Milvus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampere
Aiheesta on ollut jonkun verran pohdintaa Ilvesfoorumilla ja kollektiivinen närkästyksen aihe on ollut Ilvesorganisaation täydellinen hiljaisuus poissaolojen pituudesta.

Pelkkä poissaolon pituus ei käsittääkseni ole "terveystieto" ja jotkut joukkueet näistä avoimesti tiedottavat.

Pelaajien palkanmaksajina voisi kuvitella kannattajien olevan tämänkaltaiseen informaatioon oikeutettuja.
 

Mep

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Loukkaantuneet / sairastuneet: Jori Lehterä (day-to-day), Kristian Vesalainen (day-to-day), Joona Lehmus (1-2 viikkoa), Luke Martin (1-3 viikkoa). Petteri Lindbohm (4 viikkoa), Einari Luhanka (4 viikkoa), Kasper Kotkansalo (4 viikkoa), Niko Seppälä (toistaiseksi), Leo Komarov (1-2 kuukautta), Aron Kiviharju (2-3 kuukautta)
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Loukkaantuneet / sairastuneet: Jori Lehterä (day-to-day), Kristian Vesalainen (day-to-day), Joona Lehmus (1-2 viikkoa), Luke Martin (1-3 viikkoa). Petteri Lindbohm (4 viikkoa), Einari Luhanka (4 viikkoa), Kasper Kotkansalo (4 viikkoa), Niko Seppälä (toistaiseksi), Leo Komarov (1-2 kuukautta), Aron Kiviharju (2-3 kuukautta)
Nyt oikeasti sitä pakkia sisään. Tää menee ihan naurettavaksi, kun ei oikein jaksa itkeäkään.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mua kiinnostaisi tietää myös, mikä Seppälän vamma on, kun on poissa toistaiseksi. Viime viikolla oli nimittäin vielä day-to-day…
Sama täällä... Tämä on kyllä yksi surkeimmista jutuista hetkeen. Loistava sisääntulo jengiin joka palkittiinkin loppukauden lipulla ja sit käy näin... Prkl! Toivottavasti pääsisi äkkiä takaisin mutta tuo "toistaiseksi" ei kyllä luo uskoa.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Lehmuksen paluu, mikä pakeista lähimpänä, ei ratkaise mitään, koska kyseessä Lentämäen tasoinen turhake. Mieluummin vaikka Kakkonen/Koskela jatkoon.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lehmuksen paluu, mikä pakeista lähimpänä, ei ratkaise mitään, koska kyseessä Lentämäen tasoinen turhake. Mieluummin vaikka Kakkonen/Koskela jatkoon.
Mielummin hyökkäyksestä lisää ukkoja pakeiksi kun Lehmus/Lentämäki luutii tuolla, se kertoo ihan tarpeeksi tasosta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: WPK

sixpack

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tommy 36 ansiokkaasti toisessa ketjussa
Miten voi olla yhdellä joukkueella näin paska tuuri? Vai onko sittenkään, eli onko syy jossakin muualla? Vaihtoehtoina lienee joukkueenkokoaminen, huono valmennus kehopuolella, huono pelitapa joka antaa vastustajille mahdollisuuden tuottaa loukkaantumisia, paskat harjoitusolosuhteet tai sitten vaan ihan pelaajien oma typeryys. Siitä saa vapaasti valita, että mikä sopii parhaiten kuvaan toistuvissa ongelmissa, jotka tosiaankin nyt hipovat aivan uutta tasoa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tommy 36 ansiokkaasti toisessa ketjussa

Siinä on vaan sellainen paradoksi, että tämä ei osu pelkästään IFK:n joukkueeseen. Ei ole kauan siitä kun Tappara joutui lainamaan pelaajia jotta sai kokoonpanon kasaan.

Miten joukkueen kokoaminen tähän liittyy mitenkään ja fysiikka puolella on paras mahdollinen valmentaja joka markkinoilla on ollut saatavilla. Lindbohm ja Luhanka on pelitilanne loukkaantumisia. Sitten muista voidaan vain spekuloida koska on tapahtunut tässä vapaiden välissä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Tarantula

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Ei tämä osu vain HIFK:n, ja joka niin väittää on harhainen. Mutta oliko esimerkiksi edellä mainitulla Tapparalla tuolloin 10 pelaajaa sairastuvalla ja päälle kaksi MM-skaboissa? Ja oliko poissaololistalla olijoista puolet 1-2 ketjun sakkia?

Edit: Tämäniltaisesta pelistä Lukolta puuttuu neljä pelaajaa unelmakokoonpanostaan. Tämä on omiin korviini sangen normaalia. 12 pelaajan puute taas ei ole, ei mitenkään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Edit: Tämäniltaisesta pelistä Lukolta puuttuu neljä pelaajaa unelmakokoonpanostaan. Tämä on omiin korviini sangen normaalia. 12 pelaajan puute taas ei ole, ei mitenkään.
Varsinkaan kun tämä sama paska toistuu aivan joka ikinen kausi kerran tai jopa kaksi kertaa. Tässä mielessä ainakin olisi kiva saada Jokerit takaisin Liigaan, niin nähtäisiin, että onko se vain Helsinki mikä on niin saastainen paikka ettei siellä joukkueet tervettä kautta näe vai onko vika jossain muualla. Nämä kaudesta toiseen jatkuvat sairastumis-/loukkaantumisaallot maksavat kaudesta toiseen sijoituksia.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Varsinkaan kun tämä sama paska toistuu aivan joka ikinen kausi kerran tai jopa kaksi kertaa. Tässä mielessä ainakin olisi kiva saada Jokerit takaisin Liigaan, niin nähtäisiin, että onko se vain Helsinki mikä on niin saastainen paikka ettei siellä joukkueet tervettä kautta näe vai onko vika jossain muualla. Nämä kaudesta toiseen jatkuvat sairastumis-/loukkaantumisaallot maksavat kaudesta toiseen sijoituksia.

Komarov, joka on ollut terveenä edelliset 20 vuotta, hajoaa ekoissa harkkapeleissä. Paljon tulee loukkeja joka ikinen vuosi, ehkä se on vaan kirous tai fysiikkavalmentajien vika. Veikkaan kyllä jälkimmäistä, etenkin, jos samat jannut ovat vuodesta toiseen kehissä?

Nämä pöpöt on sitten eri juttu. Stadi on todellakin Suomen pöpöisin paikka jossa on porukkaa eri puolilta maailmaa + kaupungin (baari, kauppa)houkutukset isoine väkimäärineen. Jossain Raumalla on niin väljää, ettei siellä kukaan sairastu.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten muistan totaalisen väärin.

Kuka sitten vikassa treenimatsissa loukkaantui..?
Leksa hajosi tosiaan vikassa harkkapelissä, mutta timotl taisi hakea tässä sitä että miten voikin olla mahdollista että Leksalla tyyliin ekat ottelut IFK-paidassa ja samantien rikki.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komarov, joka on ollut terveenä edelliset 20 vuotta, hajoaa ekoissa harkkapeleissä. Paljon tulee loukkeja joka ikinen vuosi, ehkä se on vaan kirous tai fysiikkavalmentajien vika. Veikkaan kyllä jälkimmäistä, etenkin, jos samat jannut ovat vuodesta toiseen kehissä?

Nämä pöpöt on sitten eri juttu. Stadi on todellakin Suomen pöpöisin paikka jossa on porukkaa eri puolilta maailmaa + kaupungin (baari, kauppa)houkutukset isoine väkimäärineen. Jossain Raumalla on niin väljää, ettei siellä kukaan sairastu.

Meillä on fysiikkavalmentajat vaihtuneet onko kolme kertaa sen jälkeen, kun Salmelainen hyppäsi puikkoihin. Kun ei tiedetä, mikä Martinilla ja Seppälällä on, eli ovatko sairastuneita vai loukkaantuneita, paha sanoa, missä vika. Lindbohm ja Luhanka loukkantuivat yhdessä pelissä, yhden ja saman pelaajan toimesta. Kiviharju loukkaantui ymmärtääkseni jääharjoituksissa. Komarov loukkaantui harkkamatsissa pelitilanteessa. Lehterä on ymmärtääkseni sairastunut. Stadissa joka toinen on nyt sairas eikä pelaajia voi oikein perheistäänkään erottaa.

Paskaahan tämä on, mutta en mä tiedä, ketä tästä nyt voi oikeasti syyttää. Ja niin kauan kuin ei ole tietoa, mä en ainakaan syytä ketään yksittäistä henkilöä. Koska ei kukaan tällaista halua.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siinä on vaan sellainen paradoksi, että tämä ei osu pelkästään IFK:n joukkueeseen. Ei ole kauan siitä kun Tappara joutui lainamaan pelaajia jotta sai kokoonpanon kasaan.

Miten joukkueen kokoaminen tähän liittyy mitenkään ja fysiikka puolella on paras mahdollinen valmentaja joka markkinoilla on ollut saatavilla. Lindbohm ja Luhanka on pelitilanne loukkaantumisia. Sitten muista voidaan vain spekuloida koska on tapahtunut tässä vapaiden välissä.
Ei osu ei, mutta IFK on se joka liki jokaisen kauden päätteeksi saa selitellä, posisiiven vankalla tuella, että kuinka paska tuuri olikaan, joten mitään ei voi, eikä kannatta tietenkään muuttaa, vaan mennään taas ensi kauteen odottelemaan sitä menestystä. Suosikkinan tietenkin.
No onhan tässä aikaa saada joukkue vielä pois sairastuvalta poffeihin mennessä, mutta jotenkn näen jo sieluni silmin kaikki nuo otsikot ja perustelut huonosta tuurista. En vaan saa kalloon, että miten usein se tänne tuntuu osuvan, että mestaruudet menetetään milloin minkäkin hyppykupan seurauksena. Mutta niin kai se sitten vaan on, että täällä kummittelee.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Ei osu ei, mutta IFK on se joka liki jokaisen kauden päätteeksi saa selitellä, posisiiven vankalla tuella, että kuinka paska tuuri olikaan, joten mitään ei voi, eikä kannatta tietenkään muuttaa, vaan mennään taas ensi kauteen odottelemaan sitä menestystä. Suosikkinan tietenkin.
No onhan tässä aikaa saada joukkue vielä pois sairastuvalta poffeihin mennessä, mutta jotenkn näen jo sieluni silmin kaikki nuo otsikot ja perustelut huonosta tuurista. En vaan saa kalloon, että miten usein se tänne tuntuu osuvan, että mestaruudet menetetään milloin minkäkin hyppykupan seurauksena. Mutta niin kai se sitten vaan on, että täällä kummittelee.

Laitatko tähän esimerkit miten ollaan selitelty missään huonoa tuuria?

Ja sitten sairastamisen osalta on aivan eri todennäköisyys saada tauti kuin esimerkiksi vaikka Raumalla. Se on vaan puhdasta matematiikka, tuurilla on hyvin pieni osuus asiassa.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Flunssia, lenssuja sun muita on liikkeellä. Sitä mä vaan olen aina ihmetellyt, että miksi ne juuri osuvat HIFK:hon. Ei Suomi ole ainoa kylmä paikka talvella ja onhan esim. NHL:ssäkin jengejä aivan yhtä kylmiltä ja jopa kylmemmiltäkin paikkakunnilta, eikä siellä ole puolta jengiä jonkun räkätaudin takia jatkuvasti sivussa. En myöskään usko "lääkityksellä" olevan suurempaa merkitystä heidän parempaan vastustuskykyynsä. Joku täällä mättää ja jotain voisi varmasti tehdä paremmin.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Flunssia, lenssuja sun muita on liikkeellä. Sitä mä vaan olen aina ihmetellyt, että miksi ne juuri osuvat HIFK:hon. Ei Suomi ole ainoa kylmä paikka talvella ja onhan esim. NHL:ssäkin jengejä aivan yhtä kylmiltä ja jopa kylmemmiltäkin paikkakunnilta, eikä siellä ole puolta jengiä jonkun räkätaudin takia jatkuvasti sivussa. En myöskään usko "lääkityksellä" olevan suurempaa merkitystä heidän parempaan vastustuskykyynsä. Joku täällä mättää ja jotain voisi varmasti tehdä paremmin.

Siellä, missä on ihmisiä, pyörii viruksia. Ja jos jollain sattuu olemaan lapsia tai puoliso, joita ei ole lukittu neljän seinän sisään ja itsekin käy niinkin eksoottisessa paikassa kuin ruokakaupassa, niitä tartuntoja nyt ei voi välttää. Joskus käy niinkin kivasti, ettei itse välttämättä edes sairastu, mutta saattaa silti olla viruksen kantaja. Ja sitten, kun istutaan kopissa vierekkäin ja jäällä höngitään saman kiekon perässä, kyllähän ne virukset tarttuu. Sille vain ei voi mitään. Joillain on parempi vastustuskyky kuin toisilla eivätkä vuodetkaan ole veljiä.

Mutta se mulle ei mene jakeluun, miksi HIFK järjestää keskellä pahinta jokavuotista virusaaltoa jonkun fanien pelaajatapaamisen. Lauantainahan on sellainen. Vaikka kopissa on pyörinyt jotkut virukset, tarjolla on muitakin. Aivan älyvapaata ja se pelaajien fanien kanssa tapaaminen pitäisi perua. Vähintään nyt maskit ja käsidesit joka pelaajalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös