HIFK:n sairastupa ja muut poissaolot kaudella 2023–2024

  • 158 816
  • 730

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jaksaakos joku joka muistaa kasata vaikkapa Peltosen ajan loukkaantumiset listaksi kausi kaudelta ja pituudet jos muistaa.

Jaa niin et käännetään tääkin nyt vielä Villen niskaan kun tarpeeks ei ole vielä maalitettu... huoh.


ja näin yleisesti niin kyllähän fakta on että jääkiekko on loukkaantumis altista touhua ja kyllä, IFK on tunnetusti viime kausina kärsinyt isoista poissaolomääristä mutta kyllä niitä tulee kaikille joukkueille ja joillain on tällä hetkellä asiat paljon huonommin kuin meillä joten vähän kyllä laittaisin jäitä hattuun... Tämä palsta on karmeaa luettavaa ollut jo pidempään kun seuraa pelkästään kritisoidaan kaikin tavoin mitä vain ikinä keksitään. Kaikista ikävintä tämä tän päiväinen uutinen on Kiviharjulle itselleen kun ajoitus on se huonoin mahdollinen varausvuoden takia ja siksi itse toivon Aronille pikaista paranemista!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Pitakissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
S-Kiekko, HIFK, PiTa
Tuleehan niitä kaikille, mutta kyllä Rödalla nämä ovat usein sekä kriittisiin pelaajiin kohdistuvia että pitkäaikaisempia. Kiviharjun puolesta tietysti harmittaa eniten. Pahuksen huonossa vaiheessa uran kannalta tuli, ja tietämättä syytä harjoituksissa tapahtuva loukkaantuminen on tavallaan aina turha. Keväällä sitten Komarov ja Kiviharju laatikkoon? Syksy on HIFK-fanin "parasta aikaa".
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jaa niin et käännetään tääkin nyt vielä Villen niskaan kun tarpeeks ei ole vielä maalitettu... huoh.


ja näin yleisesti niin kyllähän fakta on että jääkiekko on loukkaantumis altista touhua ja kyllä, IFK on tunnetusti viime kausina kärsinyt isoista poissaolomääristä mutta kyllä niitä tulee kaikille joukkueille ja joillain on tällä hetkellä asiat paljon huonommin kuin meillä joten vähän kyllä laittaisin jäitä hattuun... Tämä palsta on karmeaa luettavaa ollut jo pidempään kun seuraa pelkästään kritisoidaan kaikin tavoin mitä vain ikinä keksitään. Kaikista ikävintä tämä tän päiväinen uutinen on Kiviharjulle itselleen kun ajoitus on se huonoin mahdollinen varausvuoden takia ja siksi itse toivon Aronille pikaista paranemista!
IFK:lla on ollut niin paljon loukkaantumisia viime vuosina, että kyllä sen syitä on kyllä aivan aiheellista pohtia. Toivottavasti ainakin seura toimii niin jos tällä palstalla siihen ei ole aihetta.

Pelitavan korrelaatio loukkaantumismääriin on mielestäni ihan validi keskustelu, koska on selvää, että mitä kuluttavampi ja kamppailupelaamiseen perustuva pelitapa - sitä enemmän pelaajilta vaaditaan fyysistä venymistä ja sitä enemmän he altistuvat erinäisille vammoille.

Pelitapaa arvioidessa taas on aika vaikea ohittaa joukkueen tämänhetkistä päävalmentajaa.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuluva kausi olisi (ollut) Kiviharjulle erittäin tärkeä kehityksenkin kannalta. Käytännössähän yksi kehitysvuosi jää äärimmäisen tärkeässä vaiheessa nyt kokonaan väliin. Tämä kirouksemme ei kaiketi ollut ymmärryksessä sopparia allekirjoitettaessa.
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
IFK:lla on ollut niin paljon loukkaantumisia viime vuosina, että kyllä sen syitä on kyllä aivan aiheellista pohtia. Toivottavasti ainakin seura toimii niin jos tällä palstalla siihen ei ole aihetta.

Seura on aivan takuuvarmasti asian eteen tehnyt ja tekee töitä. Se on ihan työnantanjana jo velvollisuus tutkia ja parantaa olosuhteita.

Pelitavan korrelaatio loukkaantumismääriin on mielestäni ihan validi keskustelu, koska on selvää, että mitä kuluttavampi ja kamppailupelaamiseen perustuva pelitapa - sitä enemmän pelaajilta vaaditaan fyysistä venymistä ja sitä enemmän he altistuvat erinäisille vammoille.

Pelitapaa arvioidessa taas on aika vaikea ohittaa joukkueen tämänhetkistä päävalmentajaa.

Jorihan sanoi viime kaudella eräässä haastattelussa että oli iso yllätys kun palasi liigaan että kuinka paljon täällä nykyään pitää vääntää ja möyriä joka puolella kenttää ja itse olen samaa mieltä katsottuani paljon pelejä viimeisen parin kauden aikana että kamppailuvaade on noussut ja taitokiekko hiukan jäänyt vähemmälle... Ei IFK:n pelityyli ole ollut mitenkään huomattavasti kuluttuvamman näköistä kuin muidenkaan näin katsomosta katsottuna.

Kaikkein parhaiten tähän saisi järkeä jos saisi tilastoja että millaisia vammoja milläkin joukkueella on ollut ja minkä verran niin voisi niitä syitä paremmin pohtia mutta ne asiat eivät taida olla lain puitteissa julkaistavissa vaikka nimiä ei kerrottaisikaan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Seura on aivan takuuvarmasti asian eteen tehnyt ja tekee töitä. Se on ihan työnantanjana jo velvollisuus tutkia ja parantaa olosuhteita.



Jorihan sanoi viime kaudella eräässä haastattelussa että oli iso yllätys kun palasi liigaan että kuinka paljon täällä nykyään pitää vääntää ja möyriä joka puolella kenttää ja itse olen samaa mieltä katsottuani paljon pelejä viimeisen parin kauden aikana että kamppailuvaade on noussut ja taitokiekko hiukan jäänyt vähemmälle... Ei IFK:n pelityyli ole ollut mitenkään huomattavasti kuluttuvamman näköistä kuin muidenkaan näin katsomosta katsottuna.

Kaikkein parhaiten tähän saisi järkeä jos saisi tilastoja että millaisia vammoja milläkin joukkueella on ollut ja minkä verran niin voisi niitä syitä paremmin pohtia mutta ne asiat eivät taida olla lain puitteissa julkaistavissa vaikka nimiä ei kerrottaisikaan.
Voihan sen näinkin nähdä. Itse olen sitä mieltä, että Pikkaraisen (tai aikoastaan jo Selinin) ajoista lähtien IFK on joutunut tekemään järjettömän määrän duunia laadukkaan maalipaikan eteen. Jos verrataan johonkin Tapparaan, niin pelisysteemi ei kauheasti tuo selkänojaa.

Kun pelaajien sijoittuminen on nyt nähdyllä tasolla, niin peli yleensä menee visiiri huurussa tsemppaamiseksi, perässä juoksemiseksi ja nurkissa painimiseksi.
 

Nashpre

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK:n sairastupa, HIFK, Liverpool FC
Sen verran alkaa taas tuolla tuvassa olla porukkaa että pitää varmaan lisätä tuonne suosikkijoukkue kohtaan "HIFK:n sairastupa"
 

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Voihan sen näinkin nähdä. Itse olen sitä mieltä, että Pikkaraisen (tai aikoastaan jo Selinin) ajoista lähtien IFK on joutunut tekemään järjettömän määrän duunia laadukkaan maalipaikan eteen. Jos verrataan johonkin Tapparaan, niin pelisysteemi ei kauheasti tuo selkänojaa.

Kun pelaajien sijoittuminen on nyt nähdyllä tasolla, niin peli yleensä menee visiiri huurussa tsemppaamiseksi, perässä juoksemiseksi ja nurkissa painimiseksi.
Minä vastasin tuohon sinun kommenttiisi liittyen noiden loukkien määrään enkä maalipaikkoihin? Siitä olen täysin varma että seurassa ollaan kiinnostuneita pelaajien terveydestä ja sitä kautta uskon että noita loukkaantumisia tutkitaan ja niiden syntymistä edesauttavia asioita pyritään poistamaan harjoittelusta ja pelaamisesta.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Minä vastasin tuohon sinun kommenttiisi liittyen noiden loukkien määrään enkä maalipaikkoihin?
Pointtina ei todellakaan ollut maalipaikkojen määrä vaan se, että minkälaisella pelitavalla IFK saavuttaa sen määrän maalipaikkoja kuin saavuttaa ja onko tuolla pelitavalla vaikutusta kaudesta toiseen jatkuvaan loukkaantumisrumbaan.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen verran tähän pakko sanoa että eilenhän harjoitukset on olleet ellulla eikä nordiksella.

Toisaalta, uskooko joku, että Ellun jäähän olisi panostettu yhtään enempää kuin Nordikseen? Tuskin sielläkään uutuuttaan hehkuvaa jäädytyslaitteistoa on.

Paskaa tsägäähän loukkaantumiset pääasiassa on. Lihasvammoista johtuvia poissaoloja ei hirveästi ole viime vuosina enää ollut, mutta niitäkin kyllä tulee aina. Pelaajat eivät välttämättä kovin helposti edes kerro kivuistaan, jos sen kivun kanssa pystyy elämään ja ennen kaikkea pelaamaan. Valmennus, fysiot ja lääkäri ovat usein täysin pelaajan oman ilmoituksen varassa ja on ihan turha odottaa, että seura kuvaisi kaikki pelaajat kauttaaltaan useita kertaa kaudessa. Jos pelaaja kärsii hiljaa, ei sitä kukaan tiedä ja kun sitten tietää, tilanne on yleensä jo vakavampi ja toipuminen vie pidempään. Joskus tilanne saattaa vaatia jopa leikkausta.

Ihan aina kaikkeen ei vain löydy syyllisiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK
Suosikkijoukkue
Kaunein kaikista!
Joku kirous tossa on pakko olla, kun meille tulee tällasia teräsmiehiä, kuten esim. Patti, joka vetää about viissataa peliä putkeen ja sit ehtii sohia punaisissa kuukauden päivät ja lähtee sitten saigonille. Jos se ei johdu olosuhteista, niin palaan siihen vanhaan intiaanien hautausmaa -teoriaan.
 

Theosaurus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Väänänen näytti tv-kuvissa polkevan jalkaa siellä vaihtopenkillä eli alaraajavammaa veikkaan minä. Harmi... Todella harmi.
Katsoin samaa. Jos oikein näin niin luopui kiekosta, oli menossa vaihtoon siinä ennenkuin Åsten teki ekan maalin ekassa, sitten katosi kartalta…mitään osumaa tm en kyllä huomannut?! Ripuli?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kotkansalo
Lepistö
Karhunen
Kaskimäki
Komarov
Sund
Koivistoinen
Kiviharju
Väänänen?

Mennään lokakuun alkua. Voi luoja tätä seuraa. Kaikkea on yritetty, mutta pitäisikö nyt Nordikselle kutsua jokin poppamies tai samaani!? Kiroushan tuolla on päällä ei mikään muu enää selitä tuota.
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Kotkansalo
Lepistö
Karhunen
Kaskimäki
Komarov
Sund
Koivistoinen
Kiviharju
Väänänen?

Mennään lokakuun alkua. Voi luoja tätä seuraa. Kaikkea on yritetty, mutta pitäisikö nyt Nordikselle kutsua jokin poppamies tai samaani!? Kiroushan tuolla on päällä ei mikään muu enää selitä tuota.
Hiljaiseksi vetää tuo lista.
 

Kane88

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hawks
Perkele et harmittaa aronin puolesta. Loukkaantumisia tulee tässä seurassa aina joka kausi mutta se tuli niin väärälle kundille. Tärkeintä olisi ollut et on junnu kisoissa mukana draftia ajatellen mutta ei. Scheiße!
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Itävalta vs Tanska
  • 3.90
  • 4.35
  • 1.70
Puola vs Latvia
  • 9.00
  • 6.90
  • 1.22
Norja vs Tshekki
  • 13.00
  • 9.00
  • 1.13
USA vs Saksa
  • 1.26
  • 6.30
  • 8.25
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös